Maczika írta:
Sziasztok! Van egy 2006 os skoda fabiam.! Egy jo ideje kigyulladt a check lámpa rátettük gépre tulzott levegő beáramlás! A szerelőm rakott rá 2 uj egr szelepet mind2 nél ugyan azt a hibát produkálta mint a réginél! Már minden ki lett takaritva ami csak lehet... Elektronikai szerelőnél is volt... Azt mondta minden rendben van... Valaki tudna segiteni??
Sziasztok,
Először is BUÉK mindenkinek, bocsi hosszú lesz és talán Maczikának is hasznos lesz:)
Nekem nagyon hasonló problémám van a 2005-ös 1.4 16V BBZ marelli-s fábiámmal. Évek óta két hiba kódot törölgetek: P0402 - EGR flow excessive, illetve P0106 - MAP barometric pressure circuit range performance problem.
(Még mielőtt valaki megjegyzi, hogy nem törölgetni kell, hanem kicserélni a meghibásodott alkatrészt, a véleményem az, hogy nagy valószínűséggel semmin nem fog változtatni a csere alkatrész, hacsak nem a pénztárcám lesz könnyebb). Egy szerelőnek sem engedtem az ész nélküli alkatrészek cserélgetését. Az autón az előző tulaj is cserélt MAP szenzort, nyilván nem segített semmit...)
Nagyon ritkán fail safe -be is bemegy sajnos erősebb motorféknél autópályáról kifele. Nagy rejtvény, amit már kezdek unni, pedig valamennyi tudást már felszedtem hozzá, de eddig nem tudtam megoldani.
Amit megcsináltam:
Szereztem HEX-CAN kábelt VCDS 19.6 programmal (igen, eredetit;)
Kipucoltam az EGR szelepet és a csövét (alapbeállítást nem kapott még, később leírom, hogy miért), megtisztítottam a pillangószelepet leszedve, ez kapott alapbeállítást is.
Ki lett takarítva a MAP szenzor is (értékei a vcds szerint reálisak). A légszűrőházban a beragadt meleg levegő csappantyú termosztát ki lett iktatva, mert állandóan a kipufogócsonkról szívta a forró levegőt (mint, ahogy rengeteg vw motor fut így sajnos). Utóbbi hatására talán kevesebbszer kaptam a MAP kódot (P0106), (a britek szerint ez megoldja) de az ördög tudja. Az EGR hibakód is elment több hónapra a pucolás után, de sajnos most mindkettő újra előjött megint. Mostanában az alapjáratom bemelegedett hűtővízzel kicsit egyenetlen, az 1-es hengerbe megjelentek égéskimaradások (nem, nem trafó, kompressziót nem mértem, mert 150e km van benne). Vákuum csövek épek.
Költői kérdés(ek): VCDS-ben vagy a régebbi VAG-COM ban, lehet tesztelni az EGR szelepet valahogyan? A 075-ös mérőcsoportban mit kell látni, mert itt nem ír semmilyen hibát az utolsó mezőben valami OK-t ír.
A 074-es mérőcsoporttal sokat mértem az EGR-t menet közben is. Ami rohadt érdekes, hogy: ADP OK, min.:0.98V actual: 1.2V, max: 3,98V. DE az akuális potenciométer érték SOSEM változik, mindig 1.2V, tehát nagyon úgy tűnik, hogy a computer NEM VEZÉRLI az EGR szelepet (30 km városi út alatt sem). Itt visszatérnék arra, hogy miért nem mertem alapbeállítást adni az EGR-nek...mert nem látom, hogy tudná vezérelni és félek, hogy rosszul fogja kalibrálni. Amennyiben egy kábellel leföldelem az EGR szolenoid megfelelő (computeres, lila-fehér) lábát, azonnal kattan az EGR és a VCDS-ben látni, ahogy kinyit a szelep és felmegy az aktuális poti feszültség a maximális 4 V-ra.
Computer hiba lenne, hogy menet közben nincs EGR vezérlés? Másra már nem tudok gondolni. Vagy kábel rohadás, az EGR szolenoid és a computer között?
Még a csodálatos műanyag szívócsonk 1-es henger felőli része gyanús, hogy fals levegős, ezt még nem tudtam kizárni. Egyébként használható az autó, indul, megy, húz stb.
Olasz motorvezérlő egy német motorhoz, ami egy cseh autóban van, atyaég...

Ha ekkorát akartam volna szívni, akkor veszek egy alfát, ott legalább a szépség kárpótolna:)
Ha tudtok írni rá valamit, azt szívesen venném.
Üdv.
Az alapbeállítással a zár és nyitott állapothoz tartozó poti feszültség értékeket taniulja meg a motorvezérlő.
Az egr-t részterhelésnél nyitja a vezérlő, alapjáraton és teljesen lenyomott gázpedálnál nem.
Volt szerencsém olyan fabiához, ahol állandóan nyitotta az egr-r a motorvezérlő.. hiába kapott alapbeállítást, csak lehúzott csatlakozóval lehetett használni a kocsit, mert így nem kapott méretlen, fals levegőt az egr szelep irányából..
Így viszont kis idő múlva jött az egr hibakód, mert részterhelésnél nyitni akarta a szelepet a vezérlő, csak nem változott a szívócső nyomása tehát szerinte rossz a szelep..
Régebben nem hittem a ecu szoftveres hibájában, miért is menne tönkre évet után csak úgy magától egy program. Aztán kopogásos égés hibakóddal kezdtem szenvedni. Rendszertelenűl kopogásos égést érzékelt a motorvezérlő és elkezdte visdzavenni az előgyújtást. Olyan erőtlen lett a kocsi mint a fene..
Cseréltem jeladót, nyomatékra húztam le ahogy kell, nem segített.. az érzékelő alá közetgyapotot raktam ,hogy ne legyen olyan érzékeny a jeladó.. nem segített..maradt néha kigyorsításnál a gyengülés és a hibakód.
Aztán kicseréltem a motorvezérlőt és a hiba eltünt örökre..