Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. nov. 18, 2017 1:54 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1282 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 82, 83, 84, 85, 86  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 24, 2009 6:19 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
hoffilaci írta:
sziasztok
Nekem az 2005 ös 1.4- 101 lovas fábiám be be rángat alapjáraton.
fojtószelep tisztításon kívül valami más orvosság,mert az nem hatotta meg.
több szervizben sem tudtak kezdeni vele ,hibakódot nem ír

többször előfordul,hogy magától simán jár és nem rángat rövid ideig (mintha a párás levegőt jobban szeretné)

Szia!

Gyertyacserén túl van már az autód? Az enyém NGK gyertyákat kapott a gyári Bosch helyett és azóta nekem is picit ingadozik az alapjárat. Valami apró gyújtással kapcsolatos probléma lesz ott a gond, ami hibakódot sem hagy. MAP szenzor tisztítás se ártana az autónak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 23, 2009 4:05 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 23, 2009 3:59 pm
Hozzászólások: 4
sziasztok
Nekem az 2005 ös 1.4- 101 lovas fábiám be be rángat alapjáraton.
fojtószelep tisztításon kívül valami más orvosság,mert az nem hatotta meg.
több szervizben sem tudtak kezdeni vele ,hibakódot nem ír

többször előfordul,hogy magától simán jár és nem rángat rövid ideig (mintha a párás levegőt jobban szeretné)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Ingadozó alapjárat
HozzászólásElküldve: pén. júl. 10, 2009 5:36 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 30, 2007 8:21 am
Hozzászólások: 136
Tartózkodási hely: Seregélyes
poles írta:
Nos egy szétszakadt cső semmiképp nem jó, mindenképp cseréld. A fojtószelep és a MAP szenzor is a levegővel van összefüggésben, tehát ha egy levegőcső szétnyíilik az erősen bekavar.
Nekem a vízhőfok jeladóm volt ludas, akkor is megfulladt indítás után. (de az P0118 hibakódot adott, bár a vízhőfok rendben látszott...)

Íme egy kép az AWY motorról, a 4-es a MAP szenzor.
http://www.postimage.org/image.php?v=gx1jqEV9

Hpetya írta:
Most vettem észre,hogy kivan repedve ez a gumicső.Ez lenne a légtömegmérőnél?Amikor jár a motor akkor összelapul és fals levegőt szív be.Egyenlőre csak szigetelőszalaggal tekertem be gyors megoldásként,de így is belapul és leesik a fordulatszám indításnál.Lehet ettől a repedéstől a hiba?
http://www.postimage.org/image.php?v=PqWa8P9

Üdv: Petya

Úgy néz ki a csőrepedés miatt fulladt le a motor.Most már tökéletesen működik.Kösz a képet!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Ingadozó alapjárat
HozzászólásElküldve: szer. júl. 08, 2009 4:28 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Nos egy szétszakadt cső semmiképp nem jó, mindenképp cseréld. A fojtószelep és a MAP szenzor is a levegővel van összefüggésben, tehát ha egy levegőcső szétnyíilik az erősen bekavar.
Nekem a vízhőfok jeladóm volt ludas, akkor is megfulladt indítás után. (de az P0118 hibakódot adott, bár a vízhőfok rendben látszott...)

Íme egy kép az AWY motorról, a 4-es a MAP szenzor.
http://www.postimage.org/image.php?v=gx1jqEV9

Hpetya írta:
Most vettem észre,hogy kivan repedve ez a gumicső.Ez lenne a légtömegmérőnél?Amikor jár a motor akkor összelapul és fals levegőt szív be.Egyenlőre csak szigetelőszalaggal tekertem be gyors megoldásként,de így is belapul és leesik a fordulatszám indításnál.Lehet ettől a repedéstől a hiba?
http://www.postimage.org/image.php?v=PqWa8P9

Üdv: Petya


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Ingadozó alapjárat
HozzászólásElküldve: szer. júl. 08, 2009 12:03 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 30, 2007 8:21 am
Hozzászólások: 136
Tartózkodási hely: Seregélyes
poles írta:
HTP-ből van 6 szelepes és 12 szelepes (piros P betű, pár LE-vel több stb)
MPI-ben csak 1.4-esről tudok (4 henger) illetve még feliciában 1.3-as.
Tehát neked 1.2, 3 henger, 6 szelep és MPI??? Mi ennek a motorkódja?

Hpetya írta:
poles írta:
Sztem ilyen állat nincs. Ha 1.2 6V (vagy 12) akkor HTP, az MPI a skoda motor, az 4 hengeres. (8V)

Hpetya írta:
Fojtószelepem patyolat tiszta,de a map szenzort még nem pucoltam mert nem tudtam hol van.1,2 MPI 6v

Pedig van.2002es.A HTP verzió pár Nm-rel nagyobb nyomatékú.Azt is jelenti a HTP

A motorkód AWY
Most vettem észre,hogy kivan repedve ez a gumicső.Ez lenne a légtömegmérőnél?Amikor jár a motor akkor összelapul és fals levegőt szív be.Egyenlőre csak szigetelőszalaggal tekertem be gyors megoldásként,de így is belapul és leesik a fordulatszám indításnál.Lehet ettől a repedéstől a hiba?
http://www.postimage.org/image.php?v=PqWa8P9
Ez a kép Polesnek készült
http://www.postimage.org/image.php?v=aVuGrVi
Ilyen az MPI motor.Haveromnak is 1,2es van és az övén HTP felirat van.Napokban pucoltam neki a fojtószelepet,de eszembe se jutott megnézni mi a különbség a két motoron.
A cicisnénik nem az én művem :D
Üdv: Petya


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Ingadozó alapjárat
HozzászólásElküldve: szer. júl. 08, 2009 6:20 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 07, 2006 1:55 pm
Hozzászólások: 25
Nem lényegi kérdés, de amikor 2002-ben megjelentek az 1,2-es háromhengeres 40 kW-os motorok, azokat még MPI-vel jelölték; 2003-ban, amikor kijött az "erősebb" 47kW-os, akkor tértek át a HTP-re.


poles írta:
HTP-ből van 6 szelepes és 12 szelepes (piros P betű, pár LE-vel több stb)
MPI-ben csak 1.4-esről tudok (4 henger) illetve még feliciában 1.3-as.
Tehát neked 1.2, 3 henger, 6 szelep és MPI??? Mi ennek a motorkódja?

Hpetya írta:
poles írta:
Sztem ilyen állat nincs. Ha 1.2 6V (vagy 12) akkor HTP, az MPI a skoda motor, az 4 hengeres. (8V)

Hpetya írta:
Fojtószelepem patyolat tiszta,de a map szenzort még nem pucoltam mert nem tudtam hol van.1,2 MPI 6v

Pedig van.2002es.A HTP verzió pár Nm-rel nagyobb nyomatékú.Azt is jelenti a HTP


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Ingadozó alapjárat
HozzászólásElküldve: kedd júl. 07, 2009 11:50 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
HTP-ből van 6 szelepes és 12 szelepes (piros P betű, pár LE-vel több stb)
MPI-ben csak 1.4-esről tudok (4 henger) illetve még feliciában 1.3-as.
Tehát neked 1.2, 3 henger, 6 szelep és MPI??? Mi ennek a motorkódja?

Hpetya írta:
poles írta:
Sztem ilyen állat nincs. Ha 1.2 6V (vagy 12) akkor HTP, az MPI a skoda motor, az 4 hengeres. (8V)

Hpetya írta:
Fojtószelepem patyolat tiszta,de a map szenzort még nem pucoltam mert nem tudtam hol van.1,2 MPI 6v

Pedig van.2002es.A HTP verzió pár Nm-rel nagyobb nyomatékú.Azt is jelenti a HTP


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Ingadozó alapjárat
HozzászólásElküldve: kedd júl. 07, 2009 8:51 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 30, 2007 8:21 am
Hozzászólások: 136
Tartózkodási hely: Seregélyes
poles írta:
Sztem ilyen állat nincs. Ha 1.2 6V (vagy 12) akkor HTP, az MPI a skoda motor, az 4 hengeres. (8V)

Hpetya írta:
Fojtószelepem patyolat tiszta,de a map szenzort még nem pucoltam mert nem tudtam hol van.1,2 MPI 6v

Pedig van.2002es.A HTP verzió pár Nm-rel nagyobb nyomatékú.Azt is jelenti a HTP


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Ingadozó alapjárat
HozzászólásElküldve: kedd júl. 07, 2009 7:31 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Sztem ilyen állat nincs. Ha 1.2 6V (vagy 12) akkor HTP, az MPI a skoda motor, az 4 hengeres. (8V)

Hpetya írta:
Fojtószelepem patyolat tiszta,de a map szenzort még nem pucoltam mert nem tudtam hol van.1,2 MPI 6v


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Ingadozó alapjárat
HozzászólásElküldve: kedd júl. 07, 2009 1:10 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 30, 2007 8:21 am
Hozzászólások: 136
Tartózkodási hely: Seregélyes
poles írta:
1.2 motor mögött, a szívósor bal oldalán (tehát a fojtószeleppel átellenes oldalon) van a szívócsőbe "belógatva", 2 csavar tartja. A levegő nyomását (mennyiségét?) méri. Lerkódik rá ugyanaz a szutyok, ami a fojtószelepen is. Féktisztító spray oldja belőle.
bekilaca írta:
Szia!

Köszi az infót.
Amint régebben megírtam, egy tisztítás alkalmával elkövettem egy kis hibát. A fojtószelep rögzítő csavarokból az egyik beletört :cry:
Bár fixen ül a helyén, kézzel nem tudtam elmozdítani. Lehet ki kéne cserélnem az eltört csavart. Persze emellett a csatlakozót is meg kellene tisztítanom.
Azt hiszem elöszőr a csatival kezdem.
A MAP szenzor hol található, és mit csinál. ( hogy megértsem)


poles írta:
Úgy értelmezem saját főből, hogy a fojtószelep motor körül hibádzik valami.
Általános okosságként egy kiadós fojtószelep tisztítás és alapbeállítás, esetleg a csati ellenőrzése. Egyúttal a MAP szenzort is érdemes kitisztítani.

Hali!
Köszi az infót!Nekem csak indításnál esik le az alapjárat.Tegnap 4 szer fulladt le nagy remegések közepette.Fojtószelepem patyolat tiszta,de a map szenzort még nem pucoltam mert nem tudtam hol van.1,2 MPI 6v


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Ingadozó alapjárat
HozzászólásElküldve: kedd júl. 07, 2009 12:06 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
1.2 motor mögött, a szívósor bal oldalán (tehát a fojtószeleppel átellenes oldalon) van a szívócsőbe "belógatva", 2 csavar tartja. A levegő nyomását (mennyiségét?) méri. Lerkódik rá ugyanaz a szutyok, ami a fojtószelepen is. Féktisztító spray oldja belőle.
bekilaca írta:
Szia!

Köszi az infót.
Amint régebben megírtam, egy tisztítás alkalmával elkövettem egy kis hibát. A fojtószelep rögzítő csavarokból az egyik beletört :cry:
Bár fixen ül a helyén, kézzel nem tudtam elmozdítani. Lehet ki kéne cserélnem az eltört csavart. Persze emellett a csatlakozót is meg kellene tisztítanom.
Azt hiszem elöszőr a csatival kezdem.
A MAP szenzor hol található, és mit csinál. ( hogy megértsem)


poles írta:
Úgy értelmezem saját főből, hogy a fojtószelep motor körül hibádzik valami.
Általános okosságként egy kiadós fojtószelep tisztítás és alapbeállítás, esetleg a csati ellenőrzése. Egyúttal a MAP szenzort is érdemes kitisztítani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Ingadozó alapjárat
HozzászólásElküldve: kedd júl. 07, 2009 9:48 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 30, 2009 11:58 am
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Budapest
Szia!

Köszi az infót.
Amint régebben megírtam, egy tisztítás alkalmával elkövettem egy kis hibát. A fojtószelep rögzítő csavarokból az egyik beletört :cry:
Bár fixen ül a helyén, kézzel nem tudtam elmozdítani. Lehet ki kéne cserélnem az eltört csavart. Persze emellett a csatlakozót is meg kellene tisztítanom.
Azt hiszem elöszőr a csatival kezdem.
A MAP szenzor hol található, és mit csinál. ( hogy megértsem)


[quote="poles"]Úgy értelmezem saját főből, hogy a fojtószelep motor körül hibádzik valami.
Általános okosságként egy kiadós fojtószelep tisztítás és alapbeállítás, esetleg a csati ellenőrzése. Egyúttal a MAP szenzort is érdemes kitisztítani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Ingadozó alapjárat
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 06, 2009 8:38 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Úgy értelmezem saját főből, hogy a fojtószelep motor körül hibádzik valami.
Általános okosságként egy kiadós fojtószelep tisztítás és alapbeállítás, esetleg a csati ellenőrzése. Egyúttal a MAP szenzort is érdemes kitisztítani.

bekilaca írta:
Sziasztok! (megint)
ÉN TÉVEDTEM, igazatok van, ha el is alszik a lámpa attól még nem törlődik a hibakód.
Na megint előjött a rángatás... gyujtáskapcsoló lekapcs, majd újraindít, ismét szépen jár. leolvastam a hibakódot P2101 Throttle Actuator Control Motor Circuit range/performance.
Remélem jól írtam le, ha valaki értelmezné nekem, hogy mi a baja, és el is magyarázná pár szóban megköszönöm :roll:



Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Ingadozó alapjárat
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 06, 2009 4:30 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 30, 2009 11:58 am
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok! (megint)
ÉN TÉVEDTEM, igazatok van, ha el is alszik a lámpa attól még nem törlődik a hibakód.
Na megint előjött a rángatás... gyujtáskapcsoló lekapcs, majd újraindít, ismét szépen jár. leolvastam a hibakódot P2101 Throttle Actuator Control Motor Circuit range/performance.
Remélem jól írtam le, ha valaki értelmezné nekem, hogy mi a baja, és el is magyarázná pár szóban megköszönöm :roll:


goes írta:
bekilaca írta:
Sziasztok!
A fojtószelepre gondolsz? Igen, azt kb. 2 hónapja pucoltam ki. Ha más koszolódós hely is akadna légyszi írd meg. Bár csináltam egy kis bajt. mielött olvastam volna ezeket az oldalakat, akkor csináltam. Kútfőből!
Valamilyen késztetést éreztem, hogy leszedjem a folytószelep tengelyéről a szelepet. És persze mi történt, az egyik torx csavar beletört! megnéztem mennyire lötyög ha csak egy csavar fogja, tök biztosan feküdt a helyén! Ráadásul úgy tört el a csavar, hogy maradt egy kis csap a furatban, tehát nem mozdult. Ennek ellenére tervezem, hogy kijavítom. Szerintem ez nem lehet az oka, legalább is én így sondolom?!



hatwany írta:
Szia!

Hasonló volt a problémám nekem is ( csak a kilengési tartomány volt kisebb ), cseréltettem trafókat, gyertyákat, benzin szűrőt, átmosattam a fojtószelepet, újra tanították a computert és semmi eredmény, talán a porlasztóval lehetne még bűvészkedni valamit. legalábbis a szervízben végső megoldásként ezt ajánlották...

poles írta:
Ha a sárga motor világított, akkor kódnak is kell lennie!
A benzinszűrő sztem mindig jelentkezne, ha az okozná. A szokásos koszolódós dolgok voltak tisztítva?
bekilaca írta:
Sziasztok!
Utánanéztem de nem találtam ehez topikot. Ha mégis létezik bocsi.
2003-as 1.4 16V 100 LE 165 e. km
Már kétszer jött elő ez a probléma. Közlekedem a városban, és egyszer csak megőrül az alapjárat. Pontosan azt csinálja, hogy lemegy kb. 600-ig majd egy kicsit beremeg az egész autó. Utána felmegy 1000-1100 körülre, de közben kigyullad az EPC és a sárga motor sziluett. Plusz elmegy a motor ereje, és hiába nyomom a gázt nem tudom 2000 főlé vinni a ford.számot. Az elsőnél befo....tam, hogy mi lehet ez. Szerencsére araszolás volt , és így nem tartottam fel senkit,azért kiszenvedtem magam a külső sávba. Ez így ment kb. 5 percig majd támadt egy 5letem, és leállítottam a motort. Kicsit fáztam, hogy nem indul újra, de szerencsére nem így történt. Indítózás, minden rendben. Ment az autó felvette a ford.számot stb. Az EPC és a sziluett még világított. Másnap reggel persze már nem világított, de azért feltettem a komputerre, persze semmi.
A mai napon hazafelé megint előadta ezt a szitut, kisértetiesen majdnem ugyanazon a helyen.
Egyébként az alapjáratom néha ingadozik de semmi különös, csak kileng egy picit és visszaáll az eredeti helyzetébe.
Arra gondoltam, hogy lehet a benzinszűrő cseréje megoldaná a gondomat, mióta nálam van a kocsi (kb.2,5-2 éve) én nem cseréltem (bevallom nem ismerem az intervallumát)
Ha valakinek ismerős az eset, vagy tud segíteni előre is köszi.


Szóval, ahogy Poles is írta, ha ég a lámpa a műszerfalon, akkor hibakód is van. Törlődni nem tud, még ha a lámpa el is alszik, benne marad. www.hildep.hu ha nem akarsz szívni tovább.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 18, 2009 2:41 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 09, 2009 1:31 pm
Hozzászólások: 3
nekem is ilyen promlémám volt fojtósz. takarítás kevés volt a légtömegmérő tisztítása után megoldódott az ingadozás és világító epc lámpa. a vezérlés oldalán találod 4 polusú csati. 036 906 051 a vw száma. óvatosan mosd át az érzékelőt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1282 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 82, 83, 84, 85, 86  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség