Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. nov. 21, 2018 1:52 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1304 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 87  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: vas. jún. 25, 2017 11:58 am 
Offline

Csatlakozott: pén. feb. 05, 2010 3:46 pm
Hozzászólások: 16
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!
Tudja valaki hogy melyik az acp pumpa releje a muszerfal alatt.
Talaltam 2db ot.
429 (5 labu) vagy 18-as (4labu) jelü?
Köszi a választ.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 22, 2017 5:31 am 
Offline

Csatlakozott: szer. jún. 21, 2017 5:30 am
Hozzászólások: 2
Autó: Fabia 1.2
Csabaa írta:
tomi001 írta:
Sziasztok!

Van egy Fabia 2005 1.2 gépjárművem, AZQ kódos és az a problémám, hogy a motor fordulatszám gázelvétel után nem esik vissza azonnal,hanem még feljebb pörög 300-600-al és lassan esik csak vissza alapjáratra és néha ott is rosszalkodik. Előfordul, hogy miután visszaesik a fordulat alapjáratra és egyből gázt akarok adni ismét, meg is torpan és nem azonnal veszi a fordulatot. Ez a jelenség csak terhelés alatt áll fenn, mikor álló kocsinál pörgetem a motort, nem produkálja.
Amiket elvégeztem eddig:
• fojtószelepház kitisztítva
• olaj és szűrő csere
• üzemanyag szűrő csere
• levegőszűrő csere
• gyertya csere
• VAG-COM hibakód olvasás, de csak egy akku feszültség alacsony hiba volt benne
140e km van a gépjárműben.
Van valami ötletetek, hogy mi lehet a probléma?
Más… úgy tudom, hogy ez a motor láncos, mikor kell a vezérlést cserélni?
Köszi,
Tomi

Szia
Mivel első generációs 12 szelepes 1,2-es a vezérlést azonnal !!!
Nekem 139ekm-nél ugrott át a lánc, és vert szét minden szelepet.. (a javítás ~150eft..)

Az alapjárat ingadozása, valószínű meg fog szűnni, ha a fojtószelep kap egy alapbeállítást.
Vagcom-mal fél perc alatt meg tudod csinálni:
http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... szelep.php
Nem kell hozzá meleg motor, és néhány mp alatt megjáratja a szelepet a véghelyzeteibe.


Szia!

Köszönöm a választ!
Még nem volt időm elvégezni a fojtószelep alapbeállítását, de ma délután meglesz, utána jelentkezem az eredménnyel.
Viszont a fent említett karbantartásokat a múlt hét végén végeztem el a gépjárművön és azóta nem mentem vele, csak ma reggel. Most viszont már olyat is produkál, a fordulatszám probléma mellett (ami még mindig megvan), hogy 2000 fordulat körül rángat, nagyon aprókat de rángat, mintha egy pillanatra kihagyna a motor. Főleg 5. sebességben érezhető. Nem tudom mire vélni, lehet, hogy a gyertya vagy a üzemanyagszűrő gyári hibás, amiket beletettem...?
Vagy a fojtószelep alaphelyzet beállítása ezt is megoldja...

Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: szer. jún. 21, 2017 5:52 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7438
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
tomi001 írta:
Sziasztok!

Van egy Fabia 2005 1.2 gépjárművem, AZQ kódos és az a problémám, hogy a motor fordulatszám gázelvétel után nem esik vissza azonnal,hanem még feljebb pörög 300-600-al és lassan esik csak vissza alapjáratra és néha ott is rosszalkodik. Előfordul, hogy miután visszaesik a fordulat alapjáratra és egyből gázt akarok adni ismét, meg is torpan és nem azonnal veszi a fordulatot. Ez a jelenség csak terhelés alatt áll fenn, mikor álló kocsinál pörgetem a motort, nem produkálja.
Amiket elvégeztem eddig:
• fojtószelepház kitisztítva
• olaj és szűrő csere
• üzemanyag szűrő csere
• levegőszűrő csere
• gyertya csere
• VAG-COM hibakód olvasás, de csak egy akku feszültség alacsony hiba volt benne
140e km van a gépjárműben.
Van valami ötletetek, hogy mi lehet a probléma?
Más… úgy tudom, hogy ez a motor láncos, mikor kell a vezérlést cserélni?
Köszi,
Tomi

Szia
Mivel első generációs 12 szelepes 1,2-es a vezérlést azonnal !!!
Nekem 139ekm-nél ugrott át a lánc, és vert szét minden szelepet.. (a javítás ~150eft..)

Az alapjárat ingadozása, valószínű meg fog szűnni, ha a fojtószelep kap egy alapbeállítást.
Vagcom-mal fél perc alatt meg tudod csinálni:
http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... szelep.php
Nem kell hozzá meleg motor, és néhány mp alatt megjáratja a szelepet a véghelyzeteibe.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: szer. jún. 21, 2017 5:43 am 
Offline

Csatlakozott: szer. jún. 21, 2017 5:30 am
Hozzászólások: 2
Autó: Fabia 1.2
Sziasztok!

Van egy Fabia 2005 1.2 gépjárművem, AZQ kódos és az a problémám, hogy a motor fordulatszám gázelvétel után nem esik vissza azonnal,hanem még feljebb pörög 300-600-al és lassan esik csak vissza alapjáratra és néha ott is rosszalkodik. Előfordul, hogy miután visszaesik a fordulat alapjáratra és egyből gázt akarok adni ismét, meg is torpan és nem azonnal veszi a fordulatot. Ez a jelenség csak terhelés alatt áll fenn, mikor álló kocsinál pörgetem a motort, nem produkálja.
Amiket elvégeztem eddig:
• fojtószelepház kitisztítva
• olaj és szűrő csere
• üzemanyag szűrő csere
• levegőszűrő csere
• gyertya csere
• VAG-COM hibakód olvasás, de csak egy akku feszültség alacsony hiba volt benne
140e km van a gépjárműben.
Van valami ötletetek, hogy mi lehet a probléma?
Más… úgy tudom, hogy ez a motor láncos, mikor kell a vezérlést cserélni?
Köszi,
Tomi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 19, 2017 8:11 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7438
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
p657 írta:
95600 km van a Skodámba. 2003.06. havi a kocsi.

A kipufogógáz visszavezetés szépen telmocskolja a szívósort..
Egy vezérlés csere majd ~120ekm környékén aktuális lenne.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 19, 2017 1:44 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. feb. 05, 2010 3:46 pm
Hozzászólások: 16
Tartózkodási hely: Budapest
Csabaa írta:
p657 írta:

Most jottem egy skodas audis szervizbol es a fojtoszelephazat pucolta ki es alapbeallitast csinalt. Most egyelore mukodik de meglatjuk.
Erdekes a ket fojtoszelep tisztitas ota eltelt 11 honap es kb.6500km mentem vele es kormos volt a folytoszelep. Regebben 12 evig hozza se lett nyulva. Erdekes!

Mennyi kilométert futott?


95600 km van a Skodámba. 2003.06. havi a kocsi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 19, 2017 1:21 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7438
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
p657 írta:

Most jottem egy skodas audis szervizbol es a fojtoszelephazat pucolta ki es alapbeallitast csinalt. Most egyelore mukodik de meglatjuk.
Erdekes a ket fojtoszelep tisztitas ota eltelt 11 honap es kb.6500km mentem vele es kormos volt a folytoszelep. Regebben 12 evig hozza se lett nyulva. Erdekes!

Mennyi kilométert futott?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 19, 2017 1:18 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. feb. 05, 2010 3:46 pm
Hozzászólások: 16
Tartózkodási hely: Budapest
p657 írta:
Csabaa írta:
p657 írta:
szia!

igen gáz levételkor csinálja, de volt olyan is hogy lámpánál rendesen van alapjárat és elinduláskor mikor benyomom a kuplungot akkor áll le.

Szia
A fojtószelep kapott alapbeállítást?

Igen kapott meg akkor a benzin szellozo rendszert is megneztek.


Most jottem egy skodas audis szervizbol es a fojtoszelephazat pucolta ki es alapbeallitast csinalt. Most egyelore mukodik de meglatjuk.
Erdekes a ket fojtoszelep tisztitas ota eltelt 11 honap es kb.6500km mentem vele es kormos volt a folytoszelep. Regebben 12 evig hozza se lett nyulva. Erdekes!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 19, 2017 9:10 am 
Offline

Csatlakozott: pén. feb. 05, 2010 3:46 pm
Hozzászólások: 16
Tartózkodási hely: Budapest
Csabaa írta:
p657 írta:
szia!

igen gáz levételkor csinálja, de volt olyan is hogy lámpánál rendesen van alapjárat és elinduláskor mikor benyomom a kuplungot akkor áll le.

Szia
A fojtószelep kapott alapbeállítást?

Igen kapott meg akkor a benzin szellozo rendszert is megneztek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 19, 2017 8:39 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7438
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
p657 írta:
szia!

igen gáz levételkor csinálja, de volt olyan is hogy lámpánál rendesen van alapjárat és elinduláskor mikor benyomom a kuplungot akkor áll le.

Szia
A fojtószelep kapott alapbeállítást?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 19, 2017 8:27 am 
Offline

Csatlakozott: pén. feb. 05, 2010 3:46 pm
Hozzászólások: 16
Tartózkodási hely: Budapest
szia!

igen gáz levételkor csinálja, de volt olyan is hogy lámpánál rendesen van alapjárat és elinduláskor mikor benyomom a kuplungot akkor áll le.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 19, 2017 8:07 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7438
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
p657 írta:
Sziasztok!

Van egy 2003-as 1.2 12V Skoda Fabiam. AZQ motorkódos.
Meleg motornál akkor is csak kb. 30-45 perces autózás során leáll a motor, amikor megállok a lámpánál. Újra indítók és beindul majd leáll. Motor rendesen működik gázadásra. Új Beru trafo, gyertyákba kb.35 ezer km van, fojtószelep kitisztítva.
Sárga chekin lámpa nem világit.
Ugyan ezzel a hibával volt 1 éve motor kábelköteg javítás Skoda szervizbe, majd fojtószelep tisztítás, azóta mentem vele 6500 km-t és újból előjött a hiba. Akkor mértek üzemanyag nyomást és volt benzin szűrő csere is. Motor szépen jár és jól fogyaszt.
Van valakinek valami ötlete mi lehet?

Köszönettel:Péter

szia
A mil lámpa ellenére jó lenne belenézni a hibatárolóba. A kormány alatt a reléket azért megnézném..
Gázelvétel után áll le azonnal?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: vas. jún. 18, 2017 1:49 am 
Offline

Csatlakozott: pén. feb. 05, 2010 3:46 pm
Hozzászólások: 16
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Van egy 2003-as 1.2 12V Skoda Fabiam. AZQ motorkódos.
Meleg motornál akkor is csak kb. 30-45 perces autózás során leáll a motor, amikor megállok a lámpánál. Újra indítók és beindul majd leáll. Motor rendesen működik gázadásra. Új Beru trafo, gyertyákba kb.35 ezer km van, fojtószelep kitisztítva.
Sárga chekin lámpa nem világit.
Ugyan ezzel a hibával volt 1 éve motor kábelköteg javítás Skoda szervizbe, majd fojtószelep tisztítás, azóta mentem vele 6500 km-t és újból előjött a hiba. Akkor mértek üzemanyag nyomást és volt benzin szűrő csere is. Motor szépen jár és jól fogyaszt.
Van valakinek valami ötlete mi lehet?

Köszönettel:Péter


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: szer. jún. 14, 2017 11:39 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7438
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Fibi-HTP írta:
Szia Csabaa,

Azért is írtam, hogy 110-el pályáztunk.
Nincs semmi hibakód. A hatásfokot megnézem, hogy látok-e rá vmit a Delphi kütyümmel.
Olajból Vatoil 10W40-et használok. Lehet, hogy csinálok egy cserét. Motul Synergy 10W40 lenne a tippem. Ez már többször is bizonyított. Olajat mit használsz?
Ernst katalizátor 260 Euro lenne. Arra szavaznék, ha végképp venni kell.

Üdv

8 évig Castrolt használtam, edge 5w30-t, a motorgenerál óta (láncugrás miatt) Xado 5w40-t.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: szer. jún. 14, 2017 11:23 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jún. 11, 2017 6:42 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Fabia 1.2 12V HTP BME 2007
Szia Csabaa,

Azért is írtam, hogy 110-el pályáztunk.
Nincs semmi hibakód. A hatásfokot megnézem, hogy látok-e rá vmit a Delphi kütyümmel.
Olajból Vatoil 10W40-et használok. Lehet, hogy csinálok egy cserét. Motul Synergy 10W40 lenne a tippem. Ez már többször is bizonyított. Olajat mit használsz?
Ernst katalizátor 260 Euro lenne. Arra szavaznék, ha végképp venni kell.

Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1304 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 87  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség