Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. okt. 21, 2020 3:01 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1347 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 90  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: szer. máj. 23, 2018 10:04 am 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 6:52 pm
Hozzászólások: 56
Autó: Fabia II 1.4 16V benzin 2009
hubo44 írta:
febi írta:
hubo44 írta:
to: febi
mi ota činalja čak ud magatol kezdte? derťak nem okozhatťak? én ijet eslelek ha a tesco/nal tankoljak meg a kočimot.


2 eve volt gyertya csere sajnos a markajat nem tudom. mostanaban kezdte ezt az enyhe ritmuszavart. sosem tankolok tesco auchan vagy lukoil, csak omv vagy shell.

vedel ki 1 eš ird le a adatokat marka štb. neňi km lehet rajtuk.


hazaertem megnezem hany km van benne, tipre 40ezerkm pontosabbat majd szervizkonyvbol tudok. milyen gyertyakulcs valo ehhez? 10mm 14mm?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 10:10 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1591
febi írta:
hubo44 írta:
to: febi
mi ota činalja čak ud magatol kezdte? derťak nem okozhatťak? én ijet eslelek ha a tesco/nal tankoljak meg a kočimot.


2 eve volt gyertya csere sajnos a markajat nem tudom. mostanaban kezdte ezt az enyhe ritmuszavart. sosem tankolok tesco auchan vagy lukoil, csak omv vagy shell.

vedel ki 1 eš ird le a adatokat marka štb. neňi km lehet rajtuk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 9:56 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 6:52 pm
Hozzászólások: 56
Autó: Fabia II 1.4 16V benzin 2009
hubo44 írta:
to: febi
mi ota činalja čak ud magatol kezdte? derťak nem okozhatťak? én ijet eslelek ha a tesco/nal tankoljak meg a kočimot.


2 eve volt gyertya csere sajnos a markajat nem tudom. mostanaban kezdte ezt az enyhe ritmuszavart. sosem tankolok tesco auchan vagy lukoil, csak omv vagy shell.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 9:03 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1591
to: febi
mi ota činalja čak ud magatol kezdte? derťak nem okozhatťak? én ijet eslelek ha a tesco/nal tankoljak meg a kočimot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 8:37 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 6:52 pm
Hozzászólások: 56
Autó: Fabia II 1.4 16V benzin 2009
hubo44 írta:
febi írta:
febi írta:
Sziaztok,

1.4 Fabia 2-es autó. Beindítás után az alapjáratom egyenletes 1000 környékén van, viszont random finom rángást érezni az egész kasztnin folyamatosan. fojtószelepet kitisztítottam nagynehezen, nem volt nagyon piszkos. Mitöl lehet a rángatás? Haldokló trafók? Köszönöm szépen a segítséget4!

diagnostika nem ir šemit?

Semmi. Az akkumlátor új, napi használatban, gyertyák tavaly cserélve és csak OMV / Shell benzin.

fojtot probaltad alap be alitašt vegig futni?


Igen, tisztitas utan meg csinaltam. Bizonyos utemekben rug hol kisebbet hol nagyobbat, de nem osszevissza jar. Ahoz tudnam hasonlitani mintha hol nagyobb hol kisebb robbanas lenne egy egy hengerben. Tudom hulyeseg, de kb ilyen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 8:28 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1591
febi írta:
hubo44 írta:
febi írta:
Sziaztok,

1.4 Fabia 2-es autó. Beindítás után az alapjáratom egyenletes 1000 környékén van, viszont random finom rángást érezni az egész kasztnin folyamatosan. fojtószelepet kitisztítottam nagynehezen, nem volt nagyon piszkos. Mitöl lehet a rángatás? Haldokló trafók? Köszönöm szépen a segítséget4!

diagnostika nem ir šemit?


Semmi. Az akkumlátor új, napi használatban, gyertyák tavaly cserélve és csak OMV / Shell benzin.

fojtot probaltad alap be alitašt vegig futni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 7:59 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 6:52 pm
Hozzászólások: 56
Autó: Fabia II 1.4 16V benzin 2009
hubo44 írta:
febi írta:
Sziaztok,

1.4 Fabia 2-es autó. Beindítás után az alapjáratom egyenletes 1000 környékén van, viszont random finom rángást érezni az egész kasztnin folyamatosan. fojtószelepet kitisztítottam nagynehezen, nem volt nagyon piszkos. Mitöl lehet a rángatás? Haldokló trafók? Köszönöm szépen a segítséget4!

diagnostika nem ir šemit?


Semmi. Az akkumlátor új, napi használatban, gyertyák tavaly cserélve és csak OMV / Shell benzin.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 7:24 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1591
febi írta:
Sziaztok,

1.4 Fabia 2-es autó. Beindítás után az alapjáratom egyenletes 1000 környékén van, viszont random finom rángást érezni az egész kasztnin folyamatosan. fojtószelepet kitisztítottam nagynehezen, nem volt nagyon piszkos. Mitöl lehet a rángatás? Haldokló trafók? Köszönöm szépen a segítséget4!

diagnostika nem ir šemit?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 7:02 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 6:52 pm
Hozzászólások: 56
Autó: Fabia II 1.4 16V benzin 2009
Sziaztok,

1.4 Fabia 2-es autó. Beindítás után az alapjáratom egyenletes 1000 környékén van, viszont random finom rángást érezni az egész kasztnin folyamatosan. fojtószelepet kitisztítottam nagynehezen, nem volt nagyon piszkos. Mitöl lehet a rángatás? Haldokló trafók? Köszönöm szépen a segítséget4!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: vas. máj. 20, 2018 2:19 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 652
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
Abdul80 írta:
Sziasztok! 2001 és 1.4 mpi Fabiam van mostanában az csinálja,hogy az alapjárat egyenletlen ,gyertya,üzaszűrő cserélve lett.amikor a fojtószelepnél lehúzom a gumicsővet ami az üzatartály szellőztető szelepjére megy akkor megtorpant vagy leáll. Viszont ha a fojtószelepnél az alsó szélesebb elektromos csatorna lehúzom normalizálódik az alapjáraton,ha vissza dugom el kezd dadogni kb 750-es alapjáraton! Mi lehet a gond? Előre is köszi

Egyenletlen alapjárat esetén,első körben egy fojtószelep tisztítást javasolnék!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: pén. máj. 18, 2018 7:39 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 05, 2016 12:00 pm
Hozzászólások: 18
Sziasztok! 2001 és 1.4 mpi Fabiam van mostanában az csinálja,hogy az alapjárat egyenletlen ,gyertya,üzaszűrő cserélve lett.amikor a fojtószelepnél lehúzom a gumicsővet ami az üzatartály szellőztető szelepjére megy akkor megtorpant vagy leáll. Viszont ha a fojtószelepnél az alsó szélesebb elektromos csatorna lehúzom normalizálódik az alapjáraton,ha vissza dugom el kezd dadogni kb 750-es alapjáraton! Mi lehet a gond? Előre is köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: pén. jan. 05, 2018 9:59 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. dec. 10, 2017 4:09 pm
Hozzászólások: 37
ambiente írta:
tvrend írta:
Remélem nem rontottam el a MAP szenzort, tisztítsam át féktisztítóval is még?
Konkrétan hova kell a nyomásmérőt csatlakoztatni? A pumpára vagy a motor környékén valahova?
A vízhőfok jeladó a VAG-ban a Group 4-ben lévő Cooling temperature? Asszem az változott is és 15 C-ról 13.5 C-re miközben néztem. A műszerfalon is növekszik a hőmérséklet jelző, ha épp beindul és melegszik a motor.


Szia!
Nem hiszem, hogy elrontottad. De ha belegondolsz, hogy a MAP szenzort az olajos lerakódástól akarod megtisztítani, akkor miért olajozod be újra wd 40-nel. Tisztítsd át féktisztítóval és rendben lesz. Én úgy tudom, hogy a motortérben kell csatlakoztatni ( asszem lehet az injektorsor végén is)és reggel az első indítózással párhuzamosan kell mérni ahogy Csabaa is mondja. Itt a fórumon visszább olvasva szépen le van írva. A hőfokmutatót ne nézd, mert az nem a pontos hőfokot mutatja. Neked az a lényeg, hogy a vezérlő mit lát. A VAG- gal kapcsolatban sajna nincs tapasztalatom.

Remélem, tudtam segíteni.

Üdv.


Ezt hasznaltam: https://www.gepdepo.hu/tartozek/zsir-ke ... 240ml.html

Azt írja leszedi a zsírt azért használtam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: pén. jan. 05, 2018 7:17 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 11, 2014 2:33 pm
Hozzászólások: 81
Tartózkodási hely: Kisvárda
Autó: 1,4 16V Ambiente
tvrend írta:
Remélem nem rontottam el a MAP szenzort, tisztítsam át féktisztítóval is még?
Konkrétan hova kell a nyomásmérőt csatlakoztatni? A pumpára vagy a motor környékén valahova?
A vízhőfok jeladó a VAG-ban a Group 4-ben lévő Cooling temperature? Asszem az változott is és 15 C-ról 13.5 C-re miközben néztem. A műszerfalon is növekszik a hőmérséklet jelző, ha épp beindul és melegszik a motor.


Szia!
Nem hiszem, hogy elrontottad. De ha belegondolsz, hogy a MAP szenzort az olajos lerakódástól akarod megtisztítani, akkor miért olajozod be újra wd 40-nel. Tisztítsd át féktisztítóval és rendben lesz. Én úgy tudom, hogy a motortérben kell csatlakoztatni ( asszem lehet az injektorsor végén is)és reggel az első indítózással párhuzamosan kell mérni ahogy Csabaa is mondja. Itt a fórumon visszább olvasva szépen le van írva. A hőfokmutatót ne nézd, mert az nem a pontos hőfokot mutatja. Neked az a lényeg, hogy a vezérlő mit lát. A VAG- gal kapcsolatban sajna nincs tapasztalatom.

Remélem, tudtam segíteni.

Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: pén. jan. 05, 2018 5:35 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. dec. 10, 2017 4:09 pm
Hozzászólások: 37
Remélem nem rontottam el a MAP szenzort, tisztítsam át féktisztítóval is még?
Konkrétan hova kell a nyomásmérőt csatlakoztatni? A pumpára vagy a motor környékén valahova?
A vízhőfok jeladó a VAG-ban a Group 4-ben lévő Cooling temperature? Asszem az változott is és 15 C-ról 13.5 C-re miközben néztem. A műszerfalon is növekszik a hőmérséklet jelző, ha épp beindul és melegszik a motor.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: pén. jan. 05, 2018 4:53 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 11, 2014 2:33 pm
Hozzászólások: 81
Tartózkodási hely: Kisvárda
Autó: 1,4 16V Ambiente
tvrend írta:
hubo44 írta:
tvrend írta:
Örököltem egy 2004-es Skoda Fabiat, BMD motorkód, 140e km.

Volt, hogy csak 4.-5.-re indult nehezen, aztán dadogott míg be nem melegedett, néha menet közben megtorpant. Indítás után hirtelen gázra fulladozott, alapjárat egyenetlen volt. Amikor egyszer beindult és leállítottam utána már általában beindult, pár nap állás után viszont nagyon nehezen, ha egyáltalán.

Egy helyi szerelő azt mondta, hogy 2 hengerben is nagyon alacsony a kompresszió, hengerfejes.
Mivel másfél éve már volt hengerfej felújításon ezért vettem egy kompressziómérőt és mindegyik hengerben 17 bar körül mértem, így gondoltam más lehet a hiba.

Kicseréltem a gyertyákat Bosch fr7hc+-ra. Megtisztítottam a fojtószelepet és az alatta lévő MAP szenzort WD40-el. Indítóztam levett tanksapkával, indítóztam lehúzott lambda szenzorral, de semmi változás. Adtam 12V-ot az üzemanyagszivattyúnak 10-20 mp-re megnézni, hogy akkor jobban indul-e, de semmi hatása. VAGCOM-al csináltam alapbeállítást (nekem csak 1-2mp-ig tart amíg csinálja), érdemleges hibakód nem volt. VAGCOM-mal nézve a MAP szenzor 989.4 mbar-t mér, indítózás közben ekörül ingadozik. Két hőmérséklet jeladó közül egyik 13.5 C fokot, a másik 9C fokot mért, az első változott is 10 percen belül.
Sokat indítóztam, többször(10-20x) 10mp-et, ugye ettől nem kopik el annyira, hogy leessen a kompreszió?

Most még rosszabb a helyzet mint volt. Ha beindul, rövid időn belül le is áll, de inkább csak nem indul és kész. Van, hogy csak 1 vagy 2 henger megy és leáll.
Gondoltam még az üzemanyagszivattyúra és a benzinszűrőre/nyomáskorlátozóra, de eleg macerás ezeket szerelni, így egyelőre hagyom.
Ha lekötöm az aksit hosszabb időre és hideg motorral jobb esély van elindítani monduk 6-odszorra.

Azt gondoltam nincs nagy baja, de belátom nem értek hozzá, és már nincs kedvem se időm ezzel foglalkozni. Szervízbe sem tudom már könnyen elvinni, plusz ki van ideiglenesen vonva a forgalomból.

A kormányszervó és az egyik ajtózár nem jó, kárpittisztítás ráférne.
Amúgy kivülről szép és sérülésmentes.

Szóval elegem van belőle. Ötlet valaki mit csináljak vele?
Vesz valaki ilyen állapotú autót, vagy kockáztassam a javítást mégis, vagy menjen a bontóba?

Köszi

Buvar pumpa eleget ňom? Probaljatok benzin ňomašt merni.


Hát macera elvinni az autót szervízbe megméretni.
Vegyek egy nyomásmérőt? Mondjuk nem sokkal kerül többe egy új pumpa.

A mérőt közvetlenül a pumpa kimenetére kell kötni és nem kell kivenni a pumpát a helyéről?
Van kölcsönbe valakinek egy mérője?

Még a nyomásszabályzót említették, azt hogy kell kimérni?


Szia!
A MAP szenzort célszerű féktisztítóval takarítani, mert az nem hagy nyomot maga után. A wd 40 inkább kenőspray nem tisztítóspray. Nekem is volt hasonló problémám 2-3 nap állás után. A benzinnyomásmérés adta meg a választ a kérdésemre. Tehát folytószelep tisztítás , alapbeállítás, aztán benzinnyomás mérést kellene csinálni így első körben. Ha van rá lehetőséged nézz rá a vízhőfok jeladóra VAG- gal. Hány fokosnak látja a vezérlő.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1347 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 90  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség