Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. júl. 21, 2018 10:51 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1304 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 87  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: szer. jún. 14, 2017 9:45 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7325
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Fibi-HTP írta:
Szia Csabaa,

EGR nincs? Hurrá! Nem keresem tovább.
Vezermûláncot garban cserélték, de valamikor még 82000 elôtt, amikor vettük.
Gondoltam már a cseréjére. Egy szaki azt mondta, hogy csak akkor kell, ha hidegindításkor megcsörren. A kocsiban ülve nem hallottam semmit, de most megkértem vkit, hogy indítsa be és odahajolva hallottam vmit.
Olaj fogyott, 5000 alatt a nívó aljára.
Lambda hiba nem jött vissza azóta.

Köszi

Szia
Tudsz motorvezérlőt olvasni?
A P420-as alacsony katalizátor hatásfok sem jött vissza?
Meg kellene nézni, mit ír hatékonyságra a motorvezérlő.. (motorvezérlő 46-os csoport 3. oszlop)
Az már elég magas fogyás ~1l iter/5000km. Ez a kis motor az autópályázást állandó jelleggel
nem igazán szereti, még a tökéletes motor is megeszi fordulaton az olajat.
Kérdés csak a pályázás vagy a 265ekm miatt eszegeti már.
Ez az elégetett olaj lerakódhat a katalizátorban, ez is okozhat magas co-t.
Ki lehet szedni a katalizátort, tisztításra, sőt van ilyen cég is akik ezzel foglalkoznak, ha nem saját magad akarod megoldani.
Ha azért gyengélkedik a katalizátor, mert a benne lévő lerakódások, begyulladva itt-ott már kicsit összeolvasztotta a szerkezetét,
azt már a tisztítás sem tudja helyrehozni.
Itt azért a legrosszabb lehetőséget vázoltam, koránt sem biztos ,hogy itt tart a dolog. Egy tisztítás nem okvetlen
fog hozni megoldást. Én azért biztos megpróbálnám, egy katalizátor csere előtt..
És az olajfogyasztással is kezdeni kellene valamit, mert ez újra és újra hibát fog okozni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: szer. jún. 14, 2017 8:45 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jún. 11, 2017 6:42 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Fabia 1.2 12V HTP BME 2007
Szia Csabaa,

EGR nincs? Hurrá! Nem keresem tovább.
Vezermûláncot garban cserélték, de valamikor még 82000 elôtt, amikor vettük.
Gondoltam már a cseréjére. Egy szaki azt mondta, hogy csak akkor kell, ha hidegindításkor megcsörren. A kocsiban ülve nem hallottam semmit, de most megkértem vkit, hogy indítsa be és odahajolva hallottam vmit.
Olaj fogyott, 5000 alatt a nívó aljára.
Lambda hiba nem jött vissza azóta.

Köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: szer. jún. 14, 2017 6:58 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7325
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Fibi-HTP írta:
EGR szelep elvileg NOx szintért felel, de azért kitisztítám. Csabaa doksija AZQ motorkódúé van, ugye? Nekem nincs ott. Az önindító alatt keressem?

A hidegindító rendszerben lehet valami?

A magas alapjárat szerintem a dús keveréket jelenti, ez lehet a probléma oka.
Teljesítménycsökkenést nem érzek. Fordulatszám ingadozás max 30 fordulat. Nem esik le a fordulat.
Fogyasztás is jó. Nem rángat, semmi mást nem érzékelek.

Ha vennék egy új katalizátort, akkor tutti csökkenne a CO érték eleget?

Elôre is köszi, ha valaki tud valami tippet adni.

Üdv

Szia
Az egr szelepet elhagyták a késöbbi 1,2-nél.
A katalizátor hibakód most is visszatér?
A második szondára nincs hibakód?
265ekm alatt vezérlés még nem volt cserélve?
Az olajat mennyire eszegeti?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: kedd jún. 13, 2017 11:28 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jún. 11, 2017 6:42 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Fabia 1.2 12V HTP BME 2007
Sziasztok,

Megakadtam egy problémával és reménykedek benne, hogy valaki belefutott valami hasonlóba, vagy van valami jó tippje.
Az autó egy BME motorkódos 1.2 12V 2007, 265e km. Ennek nagy része autópálya, 110-el. Minden eredeti rajta.

Német TÜV-on akadtunk meg ott, hogy a CO-érték az elvárt max 0,3 helyett 0,57, illetve az alapjárat, max 800 helyett 846.
Mivel a lambdaszondára volt többször is törölhetô hibakód, így vettem egy NGK szabályzó lambdát.
Légszûrô betét ellenôrzése, tiszta.
Újra vizsga, alapjárat maradt, CO 0,525.
Az eredeti lambda jó volt még eszerint.

Ok, akkor márkaszervízbôl új, gyári Bosch gyertyák. Rendszertisztító, EGR tisztító, katalizátor tisztító. Folytószelep ki, szinte tiszta, de megtisztítottam. Alapjáratot néztem teszterrel, semmi változás.
Ismét elmentem TÜV-re, de minden érték maradt.

Akku reggel mérve 12,7V, járó motorral a sarukon 14,07V.
Kipuffogó nem tömített. Flexicsô hegesztésénél és az elsô dob palástjánál Gun Gum tömítés. Ha befogom a végcsövet, akkor nem fullad le, de most már nyomás keletkezik benne.
Egy flakon féktisztítót elfújtam a szívórészekre, semmit nem találtam.
Akkusaru le-fel, felejtsen el mindent és tanuljon újra a vezérlô egység.
Trafókon semmi dudorodásnak nincs nyoma.
Hibatárolóban katalizátor hatásfoka nem megfelelô (P0420), töröltem.
Ismét elmentem próbálkozni.
Alapjárat maradt, CO 0,47.

Vízhôfok jeladó gyári új csere.
Alapjárat maradt.
Hûtôvíz 84 fok normál menetben, 87 fokig megy fel padlógázon.

Maradék ötleteim:
Hátsó lambda kiszedés/tisztítás
Új katalizátor
Fordulatszám jeladó tisztítás
Kipuffogó rendszer teljes ellenôrzése
Kompressziómérés

EGR szelep elvileg NOx szintért felel, de azért kitisztítám. Csabaa doksija AZQ motorkódúé van, ugye? Nekem nincs ott. Az önindító alatt keressem?

A hidegindító rendszerben lehet valami?

A magas alapjárat szerintem a dús keveréket jelenti, ez lehet a probléma oka.
Teljesítménycsökkenést nem érzek. Fordulatszám ingadozás max 30 fordulat. Nem esik le a fordulat.
Fogyasztás is jó. Nem rángat, semmi mást nem érzékelek.

Ha vennék egy új katalizátort, akkor tutti csökkenne a CO érték eleget?

Elôre is köszi, ha valaki tud valami tippet adni.

Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: kedd máj. 30, 2017 7:42 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 18
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Csabaa írta:
Szia
A kuplung nyikorgás most nálam is van, a munkahenger rugója nyekereg.
Ez néha van, néha nincs, ezért nem akarok munkahengert cserélni..


Hello,

az tény, hogy nem létkérdés ez a nyikorgás. Engem azért zavar rettenetesen, mert amikor a munkahelyemen behajtok a parkolóba, minden oldalról magas épületek vannak, és ettől a nyikorgástól visszhangzik az egész parkoló.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: kedd máj. 30, 2017 6:54 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7325
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
A kuplung nyikorgás most nálam is van, a munkahenger rugója nyekereg.
Ez néha van, néha nincs, ezért nem akarok munkahengert cserélni..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: kedd máj. 30, 2017 6:36 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 18
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Csabaa írta:
Szia
Ahogy nézem nem a cső lukas,csak az a bilincs semmit sem fogott. Bilincs ellenére
tömítetlen volt/van az a két cső...
Rendes csőtoldó bilincsre kellene cserélni..

A zörgés,amit zakatolásnak hiszel,szerintem a motorburkolat renozanciája.
Talán a logós 1.2 12v tábla zörög, az nekem is ilyen volt,amíg nem raktam alá egy
szivacs darabot..
Ha terheled leesik a fordulat,és ott zörög. A kormányszervora szerintem minden fabia
kicsit behal,a villanymotorja 8-10 amperrel simán megterheli ha elkezded tekerni a kormányt.
Kicsit gyengébb töltés,egy oxidos aksi saru,már is elfogy a 12 volt.. Sőt alapjáraton is a töltő feszültségnek meg kell lennie, a 13.8 voltnak.
Egy műszerrel mérni kellene ilyenkor az aksin a feszültséget,mennyire esik le..
Az is igaz a terhelésre hamarabb kellene reagálnia a fordulatszám szabályzásnak,és
nem fulladhatna le.
De simán a kettő is egymástól lehet. A generátortól jön egy terhelés jel a motorvezezérlőnek. Ennek alapján emeli a fordulatot, az elektromos szervo,a világítás
mind-mind terheli a rendszert amit a motorvezérlőnek a fordulatszám emelésével kompenzálnia kell.
A töltést kört méregetném végig.. a generátor kapcsán és az aksin egyforma feszültségnek illene lennie..


Hello,

Csabaa,

a kipufogócsővel kapcsolatban egész biztosan igazad van.

Mindenesetre elvittem most az autót egy Skoda szervizbe, a szerelőmesterrel elmentünk egy próbakörre (előtte nagyjából 100km-t ment az autó). Szerencsére 5 perc alatt kétszer is leállt az alapjárat, tehát a hibát a szerelő is látta. Az összes többi problémát (kipufogócső, indítás, motorrángás, kuplungpedál benyomáskor nyikorgás, stb.) leírtam részletesen egy papírra, meg felírtam azt is, hogy a közelmúltban miket cseréltek az autón. Otthagytam az autót és várom a hívását...

Ami a szervokormányt illeti, valóban normális, ha leesik a fordulatszám és "behal" egy kicsit az autó. Ezt VW Polo-n is megnéztem, és ott is 650-700 ford/perc a stabil alapjárati érték. Ha a szervo működésbe lép a ford.szám leesik 550 körülire, de rögtön visszaáll, ott is van egy kis rángatózás, de közel sem olyan zakatolás, meg fulladozás/leállás, mint a Fabiamnál.

Én is észrevettem, hogy a műanyag tábla zörög, de kipróbáltam úgy, hogy ment a távolsági világítás, meg ventilátor maxon, és megfogtam a műanyag táblát, és akkor is zakatolt a motor.

Az előző szerelőnél a feszültséget/leesést kimérték, rendben találták. A generátornál és az aksin egyforma feszültséget mértek. Legalábbis nekem ezt mondták.

Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 29, 2017 9:06 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7325
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Badzinga írta:
Hello,

- megnéztem közelebbről kipufogócsövet, víz (kondenzvíz?) folyik belőle, gázadáskor nem is kevés. A tartóbilincs elrozsdásodott tőle, csináltam róla egy videót:

https://youtu.be/S5heNzfAGRw

...ez a cső kb. fél éve lett kicserélve. Normális ez, hogy fél évente kilyukad a kipufogócső?

- az alapjárati problémáról is készítettem egy videót. Az elején látható az, amikor a világítás fel van kapcsolva és magától leáll a motor. Utána hallható a zakatolás a motortérből, illetve kormánymozgatásra a fordulatszám leesése:

https://youtu.be/2y_THcSopfY

Sziasztok.

Szia
Ahogy nézem nem a cső lukas,csak az a bilincs semmit sem fogott. Bilincs ellenére
tömítetlen volt/van az a két cső...
Rendes csőtoldó bilincsre kellene cserélni..

A zörgés,amit zakatolásnak hiszel,szerintem a motorburkolat renozanciája.
Talán a logós 1.2 12v tábla zörög, az nekem is ilyen volt,amíg nem raktam alá egy
szivacs darabot..
Ha terheled leesik a fordulat,és ott zörög. A kormányszervora szerintem minden fabia
kicsit behal,a villanymotorja 8-10 amperrel simán megterheli ha elkezded tekerni a kormányt.
Kicsit gyengébb töltés,egy oxidos aksi saru,már is elfogy a 12 volt.. Sőt alapjáraton is a töltő feszültségnek meg kell lennie, a 13.8 voltnak.
Egy műszerrel mérni kellene ilyenkor az aksin a feszültséget,mennyire esik le..
Az is igaz a terhelésre hamarabb kellene reagálnia a fordulatszám szabályzásnak,és
nem fulladhatna le.
De simán a kettő is egymástól lehet. A generátortól jön egy terhelés jel a motorvezezérlőnek. Ennek alapján emeli a fordulatot, az elektromos szervo,a világítás
mind-mind terheli a rendszert amit a motorvezérlőnek a fordulatszám emelésével kompenzálnia kell.
A töltést kört méregetném végig.. a generátor kapcsán és az aksin egyforma feszültségnek illene lennie..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 27, 2017 11:31 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 18
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Hello,

- megnéztem közelebbről kipufogócsövet, víz (kondenzvíz?) folyik belőle, gázadáskor nem is kevés. A tartóbilincs elrozsdásodott tőle, csináltam róla egy videót:

https://youtu.be/S5heNzfAGRw

...ez a cső kb. fél éve lett kicserélve. Normális ez, hogy fél évente kilyukad a kipufogócső?

- az alapjárati problémáról is készítettem egy videót. Az elején látható az, amikor a világítás fel van kapcsolva és magától leáll a motor. Utána hallható a zakatolás a motortérből, illetve kormánymozgatásra a fordulatszám leesése:

https://youtu.be/2y_THcSopfY

Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 27, 2017 8:34 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7325
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Badzinga írta:
Hello,

Csabaa, köszönöm a képeket.

Közben újabb dolgot vettem észre:

- a középső kipufogódobhoz közel, egy csőösszetételnél kis sugárban spriccel az üzemanyag (?). Úgy vettem észre, hogy hallottam valami kis bugyborékolást, alánéztem és egy csőszorító egyik csavarján csepegett a benzin, utána vettem észre a kicsi lyukat.


Szia
Ha ereszt a benzincső, a nyomás sem állandó..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 27, 2017 8:28 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 18
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Hello,

Csabaa, köszönöm a képeket.

Közben újabb dolgot vettem észre:

- a középső kipufogódobhoz közel, egy csőösszetételnél kis sugárban spriccel az üzemanyag (?). Úgy vettem észre, hogy hallottam valami kis bugyborékolást, alánéztem és egy csőszorító egyik csavarján csepegett a benzin, utána vettem észre a kicsi lyukat.

- a helyzet az, hogy a kipufogórendszerrel is rendszeresen (legalább évente) baj van. Annak idején 10 év után kellett először hátsó dobot cserélni. Az egy évig bírta. Aztán a következő dobcserekor (márkaszerviz végezte) már ez első flexicsövet is cserélték, meg össze-vissza hegesztgettek mindent. Emlékszem, hogy amikor kb. 3 éve hazavittem a szervizből az autót, a kipufogórendszer hangja iszonyatosan rossz lett az eredetihez képest. Gázadáskor olyan, mintha valami szelep tompán kopogna vagy szorulna a rendszerben. Főleg leállításkor hangos, eddig nem foglalkoztam vele, mert a szerelő is azt mondta, hogy ez azért van mert a hátsó dob utángyártott.

Okozhat ez alapjárati vagy indítási problémát, illetve leállást?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: pén. máj. 26, 2017 6:10 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7325
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
Nincs bowden, hidraulikus a kuplung. Két munkahenger van,egy közvetlen
a pedál mögött a másik a váltó tetején.

A második munkahengerben van egy visszahúzó rugó az szokott nyekeregni.

https://mega.nz/#F!fowxTZ5Y!D75HuDXQF5ULqX5v-NPtNw


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: pén. máj. 26, 2017 6:00 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 18
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Sziasztok,

sajnos nem lett meg az alapjárati/indítási probléma oka, így továbbra is rossz az autóm. További infok:

- a szerelő kicserélte a generátort, mert nyikorgott a csapágy benne, a kefék is kopottak voltak,
- a vezérlést ellenőrizte, szintén rendben van,
- azóta volt kuplungcsere (kinyomócsapággyal együtt).

Egyéb megfigyeléseim azóta:

- az elektromos berendezések bekapcsolásakor a motortérből hangos zörgés jön, és ingadozik a motorfordulatszám, rángat, illetve leáll a motor (ezt már írtam múltkor),
- ha a kuplungpedált benyomva tartom és úgy kapcsolgatom a világítást, ventilátort, akkor nincs motorzörgés. Ennek mi lehet az oka?
- a kuplungpedált nyomogatva nyikorgás hallatszik, ez a kuplungcsere előtt és után is volt/van. Annak idején a márkaszervizben azt mondták, hogy ez a nyikorgás az elhasznált kinyomócsapágy miatt van. Na de az cserélve volt, tehát az nem lehet. A fiamat beültettem a volánhoz és nyomkodta a kuplungot, én meg figyeltem a motorteret és úgy láttam, hogy a kuplungbowden nyikorog a gumicsőben.

Nem lehet, hogy a bowden nyikorgása összefügg a motorból jövő zajjal? Kinyúlhat-e a bowden?

Hello....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: pén. máj. 19, 2017 8:10 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 18
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Csabaa írta:
szia
Még mindig a benzinnyomásnál tartok, egészen biztos, hogy hosszabb állás után, az indítózással egy időben mérte a nyomást?
Azt írtad, hosszabb állás után jelentkezik a hiba, ha a kritikus idő nem telt, el, az nem lesz ugyanolyan..
A vezérlés szerintem is állandó gondokat okozna, erőtlenség, magas fogyasztás..


Hello,

Csabaa, sajnos nem voltam ott, amikor mérte, de már kétszer szóltam, és azt mondta rendben van. Nem tudom, hogy milyen körülmények között mérte, se sajnos nem is értek hozzá annyira, hogy ennél jobban beleszóljak....úgy láttam itt a fórumon, hogy akkor van gond ha 3 bar alá esik a nyomás, ennyit mért...

Hamarosan beszélek vele, aztán meglátjuk mit mond....

Sziasztok....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: pén. máj. 19, 2017 7:58 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7325
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Badzinga írta:
Sziasztok,

az Elektronika témában kezdtem a hozzászólást, de azóta annyira kiszélesedett a problémám, hogy alapjárat gondok jelentkeztek. Úgy láttam, hogy ebben a témában van hasonló probléma leírva, de nem volt még időm elolvasni mind a 80 oldalt, inkább leírom a dolgot...

A problémám a következő lenne...

szia
Még mindig a benzinnyomásnál tartok, egészen biztos, hogy hosszabb állás után, az indítózással egy időben mérte a nyomást?
Azt írtad, hosszabb állás után jelentkezik a hiba, ha a kritikus idő nem telt, el, az nem lesz ugyanolyan..
A vezérlés szerintem is állandó gondokat okozna, erőtlenség, magas fogyasztás..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1304 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 87  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség