Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. okt. 21, 2020 2:03 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1347 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 90  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: pén. jan. 05, 2018 4:38 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. dec. 10, 2017 4:09 pm
Hozzászólások: 37
hubo44 írta:
tvrend írta:
Örököltem egy 2004-es Skoda Fabiat, BMD motorkód, 140e km.

Volt, hogy csak 4.-5.-re indult nehezen, aztán dadogott míg be nem melegedett, néha menet közben megtorpant. Indítás után hirtelen gázra fulladozott, alapjárat egyenetlen volt. Amikor egyszer beindult és leállítottam utána már általában beindult, pár nap állás után viszont nagyon nehezen, ha egyáltalán.

Egy helyi szerelő azt mondta, hogy 2 hengerben is nagyon alacsony a kompresszió, hengerfejes.
Mivel másfél éve már volt hengerfej felújításon ezért vettem egy kompressziómérőt és mindegyik hengerben 17 bar körül mértem, így gondoltam más lehet a hiba.

Kicseréltem a gyertyákat Bosch fr7hc+-ra. Megtisztítottam a fojtószelepet és az alatta lévő MAP szenzort WD40-el. Indítóztam levett tanksapkával, indítóztam lehúzott lambda szenzorral, de semmi változás. Adtam 12V-ot az üzemanyagszivattyúnak 10-20 mp-re megnézni, hogy akkor jobban indul-e, de semmi hatása. VAGCOM-al csináltam alapbeállítást (nekem csak 1-2mp-ig tart amíg csinálja), érdemleges hibakód nem volt. VAGCOM-mal nézve a MAP szenzor 989.4 mbar-t mér, indítózás közben ekörül ingadozik. Két hőmérséklet jeladó közül egyik 13.5 C fokot, a másik 9C fokot mért, az első változott is 10 percen belül.
Sokat indítóztam, többször(10-20x) 10mp-et, ugye ettől nem kopik el annyira, hogy leessen a kompreszió?

Most még rosszabb a helyzet mint volt. Ha beindul, rövid időn belül le is áll, de inkább csak nem indul és kész. Van, hogy csak 1 vagy 2 henger megy és leáll.
Gondoltam még az üzemanyagszivattyúra és a benzinszűrőre/nyomáskorlátozóra, de eleg macerás ezeket szerelni, így egyelőre hagyom.
Ha lekötöm az aksit hosszabb időre és hideg motorral jobb esély van elindítani monduk 6-odszorra.

Azt gondoltam nincs nagy baja, de belátom nem értek hozzá, és már nincs kedvem se időm ezzel foglalkozni. Szervízbe sem tudom már könnyen elvinni, plusz ki van ideiglenesen vonva a forgalomból.

A kormányszervó és az egyik ajtózár nem jó, kárpittisztítás ráférne.
Amúgy kivülről szép és sérülésmentes.

Szóval elegem van belőle. Ötlet valaki mit csináljak vele?
Vesz valaki ilyen állapotú autót, vagy kockáztassam a javítást mégis, vagy menjen a bontóba?

Köszi

Buvar pumpa eleget ňom? Probaljatok benzin ňomašt merni.


Hát macera elvinni az autót szervízbe megméretni.
Vegyek egy nyomásmérőt? Mondjuk nem sokkal kerül többe egy új pumpa.

A mérőt közvetlenül a pumpa kimenetére kell kötni és nem kell kivenni a pumpát a helyéről?
Van kölcsönbe valakinek egy mérője?

Még a nyomásszabályzót említették, azt hogy kell kimérni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: pén. jan. 05, 2018 4:19 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1591
tvrend írta:
Örököltem egy 2004-es Skoda Fabiat, BMD motorkód, 140e km.

Volt, hogy csak 4.-5.-re indult nehezen, aztán dadogott míg be nem melegedett, néha menet közben megtorpant. Indítás után hirtelen gázra fulladozott, alapjárat egyenetlen volt. Amikor egyszer beindult és leállítottam utána már általában beindult, pár nap állás után viszont nagyon nehezen, ha egyáltalán.

Egy helyi szerelő azt mondta, hogy 2 hengerben is nagyon alacsony a kompresszió, hengerfejes.
Mivel másfél éve már volt hengerfej felújításon ezért vettem egy kompressziómérőt és mindegyik hengerben 17 bar körül mértem, így gondoltam más lehet a hiba.

Kicseréltem a gyertyákat Bosch fr7hc+-ra. Megtisztítottam a fojtószelepet és az alatta lévő MAP szenzort WD40-el. Indítóztam levett tanksapkával, indítóztam lehúzott lambda szenzorral, de semmi változás. Adtam 12V-ot az üzemanyagszivattyúnak 10-20 mp-re megnézni, hogy akkor jobban indul-e, de semmi hatása. VAGCOM-al csináltam alapbeállítást (nekem csak 1-2mp-ig tart amíg csinálja), érdemleges hibakód nem volt. VAGCOM-mal nézve a MAP szenzor 989.4 mbar-t mér, indítózás közben ekörül ingadozik. Két hőmérséklet jeladó közül egyik 13.5 C fokot, a másik 9C fokot mért, az első változott is 10 percen belül.
Sokat indítóztam, többször(10-20x) 10mp-et, ugye ettől nem kopik el annyira, hogy leessen a kompreszió?

Most még rosszabb a helyzet mint volt. Ha beindul, rövid időn belül le is áll, de inkább csak nem indul és kész. Van, hogy csak 1 vagy 2 henger megy és leáll.
Gondoltam még az üzemanyagszivattyúra és a benzinszűrőre/nyomáskorlátozóra, de eleg macerás ezeket szerelni, így egyelőre hagyom.
Ha lekötöm az aksit hosszabb időre és hideg motorral jobb esély van elindítani monduk 6-odszorra.

Azt gondoltam nincs nagy baja, de belátom nem értek hozzá, és már nincs kedvem se időm ezzel foglalkozni. Szervízbe sem tudom már könnyen elvinni, plusz ki van ideiglenesen vonva a forgalomból.

A kormányszervó és az egyik ajtózár nem jó, kárpittisztítás ráférne.
Amúgy kivülről szép és sérülésmentes.

Szóval elegem van belőle. Ötlet valaki mit csináljak vele?
Vesz valaki ilyen állapotú autót, vagy kockáztassam a javítást mégis, vagy menjen a bontóba?

Köszi

Buvar pumpa eleget ňom? Probaljatok benzin ňomašt merni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: pén. jan. 05, 2018 3:42 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. dec. 10, 2017 4:09 pm
Hozzászólások: 37
Gab írta:
Üdv!

Van egy olyan problémám, hogy hidegen szépen indul, de fél perc után elkezd rángatózni a motor, egyenletlen lesz az alapjárat. Amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet, addig gyorsítás is rémálom, megtorpan ( gáz el, gáz vissza utána megint jó egy kicsit rendesen pedálozni kell). Mikor beáll középre a mutató jó az alapjárat, szépen húz nincs torpanás. Találkozott már ilyennel valaki?


Megjavult?

EGR szelep?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: pén. jan. 05, 2018 3:39 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. dec. 10, 2017 4:09 pm
Hozzászólások: 37
Örököltem egy 2004-es Skoda Fabiat, BMD motorkód, 140e km.

Volt, hogy csak 4.-5.-re indult nehezen, aztán dadogott míg be nem melegedett, néha menet közben megtorpant. Indítás után hirtelen gázra fulladozott, alapjárat egyenetlen volt. Amikor egyszer beindult és leállítottam utána már általában beindult, pár nap állás után viszont nagyon nehezen, ha egyáltalán.

Egy helyi szerelő azt mondta, hogy 2 hengerben is nagyon alacsony a kompresszió, hengerfejes.
Mivel másfél éve már volt hengerfej felújításon ezért vettem egy kompressziómérőt és mindegyik hengerben 17 bar körül mértem, így gondoltam más lehet a hiba.

Kicseréltem a gyertyákat Bosch fr7hc+-ra. Megtisztítottam a fojtószelepet és az alatta lévő MAP szenzort WD40-el. Indítóztam levett tanksapkával, indítóztam lehúzott lambda szenzorral, de semmi változás. Adtam 12V-ot az üzemanyagszivattyúnak 10-20 mp-re megnézni, hogy akkor jobban indul-e, de semmi hatása. VAGCOM-al csináltam alapbeállítást (nekem csak 1-2mp-ig tart amíg csinálja), érdemleges hibakód nem volt. VAGCOM-mal nézve a MAP szenzor 989.4 mbar-t mér, indítózás közben ekörül ingadozik. Két hőmérséklet jeladó közül egyik 13.5 C fokot, a másik 9C fokot mért, az első változott is 10 percen belül.
Sokat indítóztam, többször(10-20x) 10mp-et, ugye ettől nem kopik el annyira, hogy leessen a kompreszió?

Most még rosszabb a helyzet mint volt. Ha beindul, rövid időn belül le is áll, de inkább csak nem indul és kész. Van, hogy csak 1 vagy 2 henger megy és leáll.
Gondoltam még az üzemanyagszivattyúra és a benzinszűrőre/nyomáskorlátozóra, de eleg macerás ezeket szerelni, így egyelőre hagyom.
Ha lekötöm az aksit hosszabb időre és hideg motorral jobb esély van elindítani monduk 6-odszorra.

Azt gondoltam nincs nagy baja, de belátom nem értek hozzá, és már nincs kedvem se időm ezzel foglalkozni. Szervízbe sem tudom már könnyen elvinni, plusz ki van ideiglenesen vonva a forgalomból.

A kormányszervó és az egyik ajtózár nem jó, kárpittisztítás ráférne.
Amúgy kivülről szép és sérülésmentes.

Szóval elegem van belőle. Ötlet valaki mit csináljak vele?
Vesz valaki ilyen állapotú autót, vagy kockáztassam a javítást mégis, vagy menjen a bontóba?

Köszi


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára tvrend pén. jan. 05, 2018 4:07 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: pén. jan. 05, 2018 3:38 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. dec. 10, 2017 4:09 pm
Hozzászólások: 37
Gyuuka írta:
Sziasztok!A problémàm tovàbbra is fennàll.Tehàt reggeli indulàskor az autó elindul leàll aztàn megint indítom elindul egy pàr méteren keresztül fullad utàna viszonylag jó de olyan 10 km utàn elkezd fulladni ràngatni az alapjàrat elkezd ingadozni olyan 150-és 600 között àltalàban le is fullad hiàba nyomkodom a gàzt van amikor nem is reagàl rà és nagyon benzin szagú újra indítom elindul de szar màr teljesen megőrít ez az autó a fogyasztàsa is elképesztő 11-12 liter a diagnosztika írja a 17549 és 16555 kódot ha kitőlröm nem mindig jön vissza egyből de egy idő után mindíg vissza jön.Amik cserélve lettek lambdaszonda map szenzor teljes szívó oldali öntvény vele együtt a tömítések kipufogó sor tömítés injektor tömítések trafó gyertyàk üzemanyag szűrő olaj olajszűrő levegőszűrő.Diagnosztikàn kiírja hogyha a készenlétbe megyek hogy a tankszelőztető hibàs vagy nem teljes ugyanezt írja a lambdaszondàra pedig az vadonat új minden cső cserélve màr a gumicsövek a motortérben mégis mindíg rossz az autó valaki segítsen mert tényleg kikészített!!! Köszönöm!!!


Együttérzek. Megjavult időközben?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 25, 2017 6:01 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 04, 2016 9:15 am
Hozzászólások: 225
Autó: 2007 2.0 8V BMM
T csillaghegy!

"... Utángyártottat ..."


Válassz: autodoc.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 25, 2017 5:08 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. szept. 25, 2017 4:32 pm
Hozzászólások: 1
Autó: skoda fabia bbz -6y3
Kedves Skodások!
Kérek szépen valakitől segítséget.
Fabia 1,4 16v bbz. vagy 6y3. hoz nem találok olyan forgattyúsház szellőztető-olajleválasztót, ami a típushoz kapható.Új alkatrész érdekelne. Utángyártottat szeretnék.
Az eredeti száma: 036 103 464AE


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: vas. szept. 10, 2017 3:32 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 09, 2017 5:10 pm
Hozzászólások: 38
Autó: Fabia 1.2 12V 2005 (BME)
mumo írta:
Gab írta:
Üdv!

Van egy olyan problémám, hogy hidegen szépen indul, de fél perc után elkezd rángatózni a motor, egyenletlen lesz az alapjárat. Amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet, addig gyorsítás is rémálom, megtorpan ( gáz el, gáz vissza utána megint jó egy kicsit rendesen pedálozni kell). Mikor beáll középre a mutató jó az alapjárat, szépen húz nincs torpanás. Találkozott már ilyennel valaki?

Érdemes kicserélni a hőfokjeladót, vagy esetleg megvizsgálni ellenállásmérő műszerrel az alábbi táblázat alapján:
Csatolmány:
azq_hogomba2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Köszönöm a gyors választ!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: vas. szept. 10, 2017 11:54 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 652
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
Gab írta:
Üdv!

Van egy olyan problémám, hogy hidegen szépen indul, de fél perc után elkezd rángatózni a motor, egyenletlen lesz az alapjárat. Amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet, addig gyorsítás is rémálom, megtorpan ( gáz el, gáz vissza utána megint jó egy kicsit rendesen pedálozni kell). Mikor beáll középre a mutató jó az alapjárat, szépen húz nincs torpanás. Találkozott már ilyennel valaki?

Érdemes kicserélni a hőfokjeladót, vagy esetleg megvizsgálni ellenállásmérő műszerrel az alábbi táblázat alapján:
Csatolmány:
azq_hogomba2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: vas. szept. 10, 2017 7:03 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 09, 2017 5:10 pm
Hozzászólások: 38
Autó: Fabia 1.2 12V 2005 (BME)
Üdv!

Van egy olyan problémám, hogy hidegen szépen indul, de fél perc után elkezd rángatózni a motor, egyenletlen lesz az alapjárat. Amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet, addig gyorsítás is rémálom, megtorpan ( gáz el, gáz vissza utána megint jó egy kicsit rendesen pedálozni kell). Mikor beáll középre a mutató jó az alapjárat, szépen húz nincs torpanás. Találkozott már ilyennel valaki?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 31, 2017 7:57 am 
Offline

Csatlakozott: pén. feb. 05, 2010 3:46 pm
Hozzászólások: 16
Tartózkodási hely: Budapest
Akinek esetleg kellene gyári VDO 036133062N fojtószelep, csak kipróbálva volt.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára p657 pén. szept. 15, 2017 2:32 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: pén. júl. 14, 2017 7:04 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 26, 2017 6:27 pm
Hozzászólások: 80
Autó: Skoda Fabia 1.4 mpi
Sziasztok!A problémàm tovàbbra is fennàll.Tehàt reggeli indulàskor az autó elindul leàll aztàn megint indítom elindul egy pàr méteren keresztül fullad utàna viszonylag jó de olyan 10 km utàn elkezd fulladni ràngatni az alapjàrat elkezd ingadozni olyan 150-és 600 között àltalàban le is fullad hiàba nyomkodom a gàzt van amikor nem is reagàl rà és nagyon benzin szagú újra indítom elindul de szar màr teljesen megőrít ez az autó a fogyasztàsa is elképesztő 11-12 liter a diagnosztika írja a 17549 és 16555 kódot ha kitőlröm nem mindig jön vissza egyből de egy idő után mindíg vissza jön.Amik cserélve lettek lambdaszonda map szenzor teljes szívó oldali öntvény vele együtt a tömítések kipufogó sor tömítés injektor tömítések trafó gyertyàk üzemanyag szűrő olaj olajszűrő levegőszűrő.Diagnosztikàn kiírja hogyha a készenlétbe megyek hogy a tankszelőztető hibàs vagy nem teljes ugyanezt írja a lambdaszondàra pedig az vadonat új minden cső cserélve màr a gumicsövek a motortérben mégis mindíg rossz az autó valaki segítsen mert tényleg kikészített!!! Köszönöm!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: vas. jún. 25, 2017 6:02 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7948
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
p657 írta:
Sziasztok!
Tudja valaki hogy melyik az acp pumpa releje a muszerfal alatt.
Talaltam 2db ot.
429 (5 labu) vagy 18-as (4labu) jelü?
Köszi a választ.

Szia
A 4 lábú az ac reléje.
A 429-es "5 lábú" a motorvezérlő reléje.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: vas. jún. 25, 2017 11:58 am 
Offline

Csatlakozott: pén. feb. 05, 2010 3:46 pm
Hozzászólások: 16
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!
Tudja valaki hogy melyik az acp pumpa releje a muszerfal alatt.
Talaltam 2db ot.
429 (5 labu) vagy 18-as (4labu) jelü?
Köszi a választ.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 22, 2017 5:31 am 
Offline

Csatlakozott: szer. jún. 21, 2017 5:30 am
Hozzászólások: 2
Autó: Fabia 1.2
Csabaa írta:
tomi001 írta:
Sziasztok!

Van egy Fabia 2005 1.2 gépjárművem, AZQ kódos és az a problémám, hogy a motor fordulatszám gázelvétel után nem esik vissza azonnal,hanem még feljebb pörög 300-600-al és lassan esik csak vissza alapjáratra és néha ott is rosszalkodik. Előfordul, hogy miután visszaesik a fordulat alapjáratra és egyből gázt akarok adni ismét, meg is torpan és nem azonnal veszi a fordulatot. Ez a jelenség csak terhelés alatt áll fenn, mikor álló kocsinál pörgetem a motort, nem produkálja.
Amiket elvégeztem eddig:
• fojtószelepház kitisztítva
• olaj és szűrő csere
• üzemanyag szűrő csere
• levegőszűrő csere
• gyertya csere
• VAG-COM hibakód olvasás, de csak egy akku feszültség alacsony hiba volt benne
140e km van a gépjárműben.
Van valami ötletetek, hogy mi lehet a probléma?
Más… úgy tudom, hogy ez a motor láncos, mikor kell a vezérlést cserélni?
Köszi,
Tomi

Szia
Mivel első generációs 12 szelepes 1,2-es a vezérlést azonnal !!!
Nekem 139ekm-nél ugrott át a lánc, és vert szét minden szelepet.. (a javítás ~150eft..)

Az alapjárat ingadozása, valószínű meg fog szűnni, ha a fojtószelep kap egy alapbeállítást.
Vagcom-mal fél perc alatt meg tudod csinálni:
http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... szelep.php
Nem kell hozzá meleg motor, és néhány mp alatt megjáratja a szelepet a véghelyzeteibe.


Szia!

Köszönöm a választ!
Még nem volt időm elvégezni a fojtószelep alapbeállítását, de ma délután meglesz, utána jelentkezem az eredménnyel.
Viszont a fent említett karbantartásokat a múlt hét végén végeztem el a gépjárművön és azóta nem mentem vele, csak ma reggel. Most viszont már olyat is produkál, a fordulatszám probléma mellett (ami még mindig megvan), hogy 2000 fordulat körül rángat, nagyon aprókat de rángat, mintha egy pillanatra kihagyna a motor. Főleg 5. sebességben érezhető. Nem tudom mire vélni, lehet, hogy a gyertya vagy a üzemanyagszűrő gyári hibás, amiket beletettem...?
Vagy a fojtószelep alaphelyzet beállítása ezt is megoldja...

Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1347 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 90  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség