Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. jan. 16, 2021 10:19 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 164 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: kedd jan. 12, 2021 4:14 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 17
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
feketete írta:

EGR-t nem próbáltad meg megtisztítani. Kézben árammal tesztelve látod hogy mozog. ha nyitva van még egy picit is a kipufogógáz visszavezetve nem normális égéssel ronthat a katalizátoron és el is tömítheti . A plusz árammal tudod működésre bírni , de lehet hogy mechanikus hiba miatt nem zár rendesen. Alaphelyzetbe magától kéne visszazárni . Ha ezek meg vannak nézve lehetne szerintem tovább lépni.


1-2 éve kitisztítottam, befújkáltam benzines karburátor tisztítóval. Jó kormos volt, nehezen járt (én egy kampósra hajlított dróttal mechanikusan nyitogattam tisztítás közben). Akkor még visszazárt, de sajnos 12V-al nem járattam meg, szóval látni nem láttam, hogy nyit -e. De amúgy tuti, hogy nyit, mert ugyan most nem szedtem ki (hideg van:) de VCDS-ben látom, hogy végállásba megy, amikor leföldelem a lila/fehér 5-ös vezetékét gyújtáson (meg kattan is). Mondjuk attól még lehet, hogy megint akad és a köztes állapotokban szarul nyit, fennragad stb... Az a baj, hogy a sok koromtól kikopik és akkor már aztán a tisztítás sem sokat ér. Jah, meg ki tudja, hogy az ECU hány évig próbálta ilyen beragadt állapotban nyitni. Most meg már nem nyitja, lehet, hogy megdöglött a FET benne, de ez csak feltételezés.
Ezt az autót rengeteget használták városban 1-2 km-ekre sajnos. Ez az egész EGR megoldása a vw-nek egy agyrém.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 12, 2021 11:51 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 593
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Dobbs írta:
További kérdés(ek):

1. VCDS-ben a 075-ös csoportban az alapbeállításra kell váltani az EGR teszteléséhez? Van ennek valami kockázata? Valami olyasmit hallottam, hogy többször padlógázt kell adni, ez nem hangzik valami jól:)
2. Output tesztet (beavatkozók) csinált már valaki VCDS-ben? Itt elvileg az ECU működésbe tudja hozni a különböző beavatkozó alkatrészeket, mint EGR, folytó, injektorok stb.
3. Ha lehúzott EGR csatival beindítom és megyek vele, lesz valami baj belőle? Vagy csak annyi, hogy hiba lámpa.


EGR-t nem próbáltad meg megtisztítani. Kézben árammal tesztelve látod hogy mozog. ha nyitva van még egy picit is a kipufogógáz visszavezetve nem normális égéssel ronthat a katalizátoron és el is tömítheti . A plusz árammal tudod működésre bírni , de lehet hogy mechanikus hiba miatt nem zár rendesen. Alaphelyzetbe magától kéne visszazárni . Ha ezek meg vannak nézve lehetne szerintem tovább lépni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 12, 2021 11:02 am 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 17
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
További kérdés(ek):

1. VCDS-ben a 075-ös csoportban az alapbeállításra kell váltani az EGR teszteléséhez? Van ennek valami kockázata? Valami olyasmit hallottam, hogy többször padlógázt kell adni, ez nem hangzik valami jól:)
2. Output tesztet (beavatkozók) csinált már valaki VCDS-ben? Itt elvileg az ECU működésbe tudja hozni a különböző beavatkozó alkatrészeket, mint EGR, folytó, injektorok stb.
3. Ha lehúzott EGR csatival beindítom és megyek vele, lesz valami baj belőle? Vagy csak annyi, hogy hiba lámpa.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 12, 2021 11:01 am 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 17
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
feketete írta:
a bontóból csodát ne várj . Az évjárata kb ugyanannyi mint a tiedé. Sok bontani való autót külföldről bontásra hoznak be . Szétszerelésnél nagy csoda nem lehet kikötik a vezetékeket és kész .


Nem várok csodát. Azért szerzek be egy másikat, mert kell egy tartalék, amíg az eredetit megjavíttatom. Én ide szeretném majd elvinni: https://www.autodigit.hu/
Persze előbb rá kell bizonyítani az ECU-ra hogy rossz, mert sajnos eddig nem találtam olyan autó-diagnosztikai szakembert, akibe megbízom, a sima szerelők meg csak a szenzorokat cserélgetik. Ha tudtok javasolni VAG-os szakembert Pest megyében én nem sajnálom rá a pénzt. Addig is magam nyomozgatok. A hétvégén kimértem az EGR szelep csatlakozója és az ECU kisebb csatlakozója közt menő vezetékek ellenállásait egy neten fellelt infó alapján. Ezek mind rendben voltak:

EGR csatl.
1 fekete/piros gyújtás +12V a 7-es biztosítékon keresztül
2 piros/zöld +5V (ECU pin 98)
4 barna/kék 0V/föld, ECU pin 108
5 lila/fehér ECU pin 114
6 zöld/fehér ECU pin 100

Ami egyértelműen látszik, és nem tetszik, hogy a VCDS-ben még sohasem láttam működni az EGR szelepet a 074-ben, mintha beragadt volna (szerencsére közel zárt állapotban). De mivel 12V-al mesterségesen működésbe tudom hozni, ezért olyan érzésem van, hogy az ECU nem vezérli, nem hajtja meg, ezért gyanús, hogy rossz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 07, 2021 6:56 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 593
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
a bontóból csodát ne várj . Az évjárata kb ugyanannyi mint a tiedé. Sok bontani való autót külföldről bontásra hoznak be . Szétszerelésnél nagy csoda nem lehet kikötik a vezetékeket és kész .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 07, 2021 11:19 am 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 17
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
Csabaa írta:
feketete írta:
Dobbs írta:
Ha ECU-t akarok cserélni, akkor csak a VAG szám a lényeges? A gyártási dátum lehet későbbi? Ebay-en látok 2007-es gyártású marelli-t, de van nekik 2005-ös is. Nekem 2005-ös a kocsim, így tanácstalan vagyok. Szoftver verzió szempontjából jobb lenne az újabb gyártású, de ezzel azt kockáztatom, hogy esetleg az óra nem fogja szeretni, mert az 2005-ös nyilván. A VAG szám természetesen egyezik és a legtöbb szám is megegyezik a cimkén. Szerintem csak a sorozatszám különbözik, meg a dátum.
Bocsánat, hogy állandóan kérdezek... :)



szerintem próbálj itthon venni bontóból van ahol van visszavét ( rá kell kérdezni)
ha rendelsz telefonon rendelj ott tudsz kérdezni :)

Sziasztok
Ha a motorkód azonos jó lesz. Ha a 9 jegyű cikkszám akkor is.
Nekem a 9 jegy mögött volt még azt hiszem két betű, az nem volt azonos ,de nem számított. Az évjáratban egy évvel frissebb volt az új ecu.


Értem. Amúgy először itthon néztem körül a neten, de sajnos nem túl gyakori és aránytalanul drágán adják (40eFt). Az ebay-en viszont tizedakkora áron mennek. Litvániából 8-9 ezer forintért itt lenne. Persze garancia nem lesz rá, de egy itthoni bontóban is ki tudja hogy szedték ki, meg miből. Először csak "játszanék vele" asztalon:) Vag commander, vcds stb. Aztán ha működni látszik rátérnék a saját ECU-ra, majd lecserélném, hátha megszűnnek az EGR hiba kódok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 06, 2021 8:58 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7996
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
feketete írta:
Dobbs írta:
Ha ECU-t akarok cserélni, akkor csak a VAG szám a lényeges? A gyártási dátum lehet későbbi? Ebay-en látok 2007-es gyártású marelli-t, de van nekik 2005-ös is. Nekem 2005-ös a kocsim, így tanácstalan vagyok. Szoftver verzió szempontjából jobb lenne az újabb gyártású, de ezzel azt kockáztatom, hogy esetleg az óra nem fogja szeretni, mert az 2005-ös nyilván. A VAG szám természetesen egyezik és a legtöbb szám is megegyezik a cimkén. Szerintem csak a sorozatszám különbözik, meg a dátum.
Bocsánat, hogy állandóan kérdezek... :)



szerintem próbálj itthon venni bontóból van ahol van visszavét ( rá kell kérdezni)
ha rendelsz telefonon rendelj ott tudsz kérdezni :)

Sziasztok
Ha a motorkód azonos jó lesz. Ha a 9 jegyű cikkszám akkor is.
Nekem a 9 jegy mögött volt még azt hiszem két betű, az nem volt azonos ,de nem számított. Az évjáratban egy évvel frissebb volt az új ecu.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 06, 2021 5:52 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 593
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Dobbs írta:
Ha ECU-t akarok cserélni, akkor csak a VAG szám a lényeges? A gyártási dátum lehet későbbi? Ebay-en látok 2007-es gyártású marelli-t, de van nekik 2005-ös is. Nekem 2005-ös a kocsim, így tanácstalan vagyok. Szoftver verzió szempontjából jobb lenne az újabb gyártású, de ezzel azt kockáztatom, hogy esetleg az óra nem fogja szeretni, mert az 2005-ös nyilván. A VAG szám természetesen egyezik és a legtöbb szám is megegyezik a cimkén. Szerintem csak a sorozatszám különbözik, meg a dátum.
Bocsánat, hogy állandóan kérdezek... :)



szerintem próbálj itthon venni bontóból van ahol van visszavét ( rá kell kérdezni)
ha rendelsz telefonon rendelj ott tudsz kérdezni :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 06, 2021 3:36 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 17
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
Ha ECU-t akarok cserélni, akkor csak a VAG szám a lényeges? A gyártási dátum lehet későbbi? Ebay-en látok 2007-es gyártású marelli-t, de van nekik 2005-ös is. Nekem 2005-ös a kocsim, így tanácstalan vagyok. Szoftver verzió szempontjából jobb lenne az újabb gyártású, de ezzel azt kockáztatom, hogy esetleg az óra nem fogja szeretni, mert az 2005-ös nyilván. A VAG szám természetesen egyezik és a legtöbb szám is megegyezik a cimkén. Szerintem csak a sorozatszám különbözik, meg a dátum.
Bocsánat, hogy állandóan kérdezek... :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 05, 2021 2:16 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 17
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
Csabaa írta:
Dobbs írta:
Köszi a választ. Azt még hagy kérdezzem meg, hogy amennyiben motorvezérlő computert akarok cserélni egy bontottra, annak mi a menete? Meg tudom egyáltalán csinálni otthon egy kínai hex-can vcds 19.6 kábellel? Gondolom alapbeállítást kell adni az összes beavatkozónak, meg az immobilizert kell újra tanítani. Mi van a többi vezérlővel, ABS-el, ASR-el, ezek együtt tudnak működni egy "idegen" motorvezérlővel?

Szia
Meg tudod csinálni, ha ismered az autód 5 jegyű pin kódját.
Ez a kód azonos az órában és a motorvezérlőben. Az új motorvezérlőnek is van egy saját pin kódja. Ahoz ,hogy a beszerelés után működjön az új vezérlőnek meg kell adni a régi kódodat. Az új vezérlő kódja azonos lesz az óráéval és működik minden.
Egy furfang azért van, csak akkor engedi átírni a kódot, ha megadod neki az eredetit.
Tehát a vásárolt vezlrlőnek is ismerni kell a kódját.
A kulcsban az immot az óra olvassa, de a tiltást a motorvezérlő végzi el.
Ezt az átírást a vcds programmal meg tudod csinálni, persze a két kód tudatában

A vagcan commander programmal ki tudod olvasni az aktuálist:
.https://youtu.be/IQgyvm6CmB8

És az adaptáció menete:
https://youtu.be/J5_51qeEyec

A program és leírás hozzá:
https://mega.nz/folder/qsRlHYCR#4TmCIpFvJ5uqRlwNU_2IIQ
Ezekből nekem a vag can commanderrel sikerült pint olvasnom..

Nekem annyival könyebb dolgom volt, hogy az órám szart be és azt kellett cserélnem.
Viszont a bontóba megvolt az órához tartozó motorvezérlő is.
Egyben cseréltem a kettőt ezért nem kellett a kódokkal vacakolnom.
Viszont a kulcsban lévő immot kellett az új órának megtanítani. A pint ugye kiolvastam ,de az istennek nem akarta felirmerni.. Kiderült az új óra+ecu páros egy generációval ujabb immo chipet várt.. Erre kerestem szakit aki kicserélte a chipet és fél perc alatt párosította.

Amit írtam kopogás szenzor hiba a fenti véletlen csere miatt derült ki.

Érdekes egyébként egy évvel fiatalabb kocsiból jött az óra+ecu, a motorkód azonos volt. Semmilyen alapbeállítást nem csináltam, fojtó,egr és tökéletesen működött a kocsi. Annyi hogy most faceliftes órám van, nekem pedig még a régi volt.


Köszönöm a részletes infót. Nem merek pin-t olvasni egyelőre, mert azt se tudom milyen "ecu type"-ot válasszak a VAG-commander-ben, a tárhelyen valamelyik szöveges fájlban meg azt olvastam, hogy a műszercsoport vezérlőt jó ilyenkor kiiktatni, amikor olvasom az ECU EEPROM-ot, mert közben kommunikálhatnak, viszont nem tudom, hogy ezt hogyan lehet a legegyszerűbben kivitelezni (esetleg lehúzom az óracsoport csatlakozóját?). Továbbá nem ismerem, hogy miféle buktatók lehetnek még, amiről nem tudok:) Egyébként két fajta USB-s diag kábelem van, egy sima kék VAG KKL és egy HEX-CAN. Nem tudom, hogy melyiket használnám ehhez.

EGR-t nem akarok cserélni, mert szerintem semmi baja és elég sok esetet hallottam felesleges cserékről itt is, de az angoloknál is, ezért nekem van egy elméletem, hogy ezek a marelli ECU-k idővel meghibásodnak, vagy hardveresen, vagy szoftveresen. (Ha jól tudom a Fiat stilok-ban is Magnet Marelli vezérlő van, amik híresen sok meghibásodást produkálnak). Öcsém AZQ-ján siemens vezérlő van, annak semmi baja, a világból kimegy.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 04, 2021 8:06 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7996
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Dobbs írta:
Köszi a választ. Azt még hagy kérdezzem meg, hogy amennyiben motorvezérlő computert akarok cserélni egy bontottra, annak mi a menete? Meg tudom egyáltalán csinálni otthon egy kínai hex-can vcds 19.6 kábellel? Gondolom alapbeállítást kell adni az összes beavatkozónak, meg az immobilizert kell újra tanítani. Mi van a többi vezérlővel, ABS-el, ASR-el, ezek együtt tudnak működni egy "idegen" motorvezérlővel?

Szia
Meg tudod csinálni, ha ismered az autód 5 jegyű pin kódját.
Ez a kód azonos az órában és a motorvezérlőben. Az új motorvezérlőnek is van egy saját pin kódja. Ahoz ,hogy a beszerelés után működjön az új vezérlőnek meg kell adni a régi kódodat. Az új vezérlő kódja azonos lesz az óráéval és működik minden.
Egy furfang azért van, csak akkor engedi átírni a kódot, ha megadod neki az eredetit.
Tehát a vásárolt vezlrlőnek is ismerni kell a kódját.
A kulcsban az immot az óra olvassa, de a tiltást a motorvezérlő végzi el.
Ezt az átírást a vcds programmal meg tudod csinálni, persze a két kód tudatában

A vagcan commander programmal ki tudod olvasni az aktuálist:
.https://youtu.be/IQgyvm6CmB8

És az adaptáció menete:
https://youtu.be/J5_51qeEyec

A program és leírás hozzá:
https://mega.nz/folder/qsRlHYCR#4TmCIpFvJ5uqRlwNU_2IIQ
Ezekből nekem a vag can commanderrel sikerült pint olvasnom..

Nekem annyival könyebb dolgom volt, hogy az órám szart be és azt kellett cserélnem.
Viszont a bontóba megvolt az órához tartozó motorvezérlő is.
Egyben cseréltem a kettőt ezért nem kellett a kódokkal vacakolnom.
Viszont a kulcsban lévő immot kellett az új órának megtanítani. A pint ugye kiolvastam ,de az istennek nem akarta felirmerni.. Kiderült az új óra+ecu páros egy generációval ujabb immo chipet várt.. Erre kerestem szakit aki kicserélte a chipet és fél perc alatt párosította.

Amit írtam kopogás szenzor hiba a fenti véletlen csere miatt derült ki.

Érdekes egyébként egy évvel fiatalabb kocsiból jött az óra+ecu, a motorkód azonos volt. Semmilyen alapbeállítást nem csináltam, fojtó,egr és tökéletesen működött a kocsi. Annyi hogy most faceliftes órám van, nekem pedig még a régi volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 04, 2021 7:08 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 17
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
Csabaa írta:
Dobbs írta:
Maczika írta:
Sziasztok! Van egy 2006 os skoda fabiam.! Egy jo ideje kigyulladt a check lámpa rátettük gépre tulzott levegő beáramlás! A szerelőm rakott rá 2 uj egr szelepet mind2 nél ugyan azt a hibát produkálta mint a réginél! Már minden ki lett takaritva ami csak lehet... Elektronikai szerelőnél is volt... Azt mondta minden rendben van... Valaki tudna segiteni??


Sziasztok,

Először is BUÉK mindenkinek, bocsi hosszú lesz és talán Maczikának is hasznos lesz:)

Nekem nagyon hasonló problémám van a 2005-ös 1.4 16V BBZ marelli-s fábiámmal. Évek óta két hiba kódot törölgetek: P0402 - EGR flow excessive, illetve P0106 - MAP barometric pressure circuit range performance problem.
(Még mielőtt valaki megjegyzi, hogy nem törölgetni kell, hanem kicserélni a meghibásodott alkatrészt, a véleményem az, hogy nagy valószínűséggel semmin nem fog változtatni a csere alkatrész, hacsak nem a pénztárcám lesz könnyebb). Egy szerelőnek sem engedtem az ész nélküli alkatrészek cserélgetését. Az autón az előző tulaj is cserélt MAP szenzort, nyilván nem segített semmit...)
Nagyon ritkán fail safe -be is bemegy sajnos erősebb motorféknél autópályáról kifele. Nagy rejtvény, amit már kezdek unni, pedig valamennyi tudást már felszedtem hozzá, de eddig nem tudtam megoldani.

Amit megcsináltam:
Szereztem HEX-CAN kábelt VCDS 19.6 programmal (igen, eredetit;)
Kipucoltam az EGR szelepet és a csövét (alapbeállítást nem kapott még, később leírom, hogy miért), megtisztítottam a pillangószelepet leszedve, ez kapott alapbeállítást is.
Ki lett takarítva a MAP szenzor is (értékei a vcds szerint reálisak). A légszűrőházban a beragadt meleg levegő csappantyú termosztát ki lett iktatva, mert állandóan a kipufogócsonkról szívta a forró levegőt (mint, ahogy rengeteg vw motor fut így sajnos). Utóbbi hatására talán kevesebbszer kaptam a MAP kódot (P0106), (a britek szerint ez megoldja) de az ördög tudja. Az EGR hibakód is elment több hónapra a pucolás után, de sajnos most mindkettő újra előjött megint. Mostanában az alapjáratom bemelegedett hűtővízzel kicsit egyenetlen, az 1-es hengerbe megjelentek égéskimaradások (nem, nem trafó, kompressziót nem mértem, mert 150e km van benne). Vákuum csövek épek.

Költői kérdés(ek): VCDS-ben vagy a régebbi VAG-COM ban, lehet tesztelni az EGR szelepet valahogyan? A 075-ös mérőcsoportban mit kell látni, mert itt nem ír semmilyen hibát az utolsó mezőben valami OK-t ír.
A 074-es mérőcsoporttal sokat mértem az EGR-t menet közben is. Ami rohadt érdekes, hogy: ADP OK, min.:0.98V actual: 1.2V, max: 3,98V. DE az akuális potenciométer érték SOSEM változik, mindig 1.2V, tehát nagyon úgy tűnik, hogy a computer NEM VEZÉRLI az EGR szelepet (30 km városi út alatt sem). Itt visszatérnék arra, hogy miért nem mertem alapbeállítást adni az EGR-nek...mert nem látom, hogy tudná vezérelni és félek, hogy rosszul fogja kalibrálni. Amennyiben egy kábellel leföldelem az EGR szolenoid megfelelő (computeres, lila-fehér) lábát, azonnal kattan az EGR és a VCDS-ben látni, ahogy kinyit a szelep és felmegy az aktuális poti feszültség a maximális 4 V-ra.
Computer hiba lenne, hogy menet közben nincs EGR vezérlés? Másra már nem tudok gondolni. Vagy kábel rohadás, az EGR szolenoid és a computer között?
Még a csodálatos műanyag szívócsonk 1-es henger felőli része gyanús, hogy fals levegős, ezt még nem tudtam kizárni. Egyébként használható az autó, indul, megy, húz stb.

Olasz motorvezérlő egy német motorhoz, ami egy cseh autóban van, atyaég...:)
Ha ekkorát akartam volna szívni, akkor veszek egy alfát, ott legalább a szépség kárpótolna:)
Ha tudtok írni rá valamit, azt szívesen venném.
Üdv.

Szia
Az alapbeállítással a zár és nyitott állapothoz tartozó poti feszültség értékeket taniulja meg a motorvezérlő.
Az egr-t részterhelésnél nyitja a vezérlő, alapjáraton és teljesen lenyomott gázpedálnál nem.
Volt szerencsém olyan fabiához, ahol állandóan nyitotta az egr-r a motorvezérlő.. hiába kapott alapbeállítást, csak lehúzott csatlakozóval lehetett használni a kocsit, mert így nem kapott méretlen, fals levegőt az egr szelep irányából..
Így viszont kis idő múlva jött az egr hibakód, mert részterhelésnél nyitni akarta a szelepet a vezérlő, csak nem változott a szívócső nyomása tehát szerinte rossz a szelep..

Régebben nem hittem a ecu szoftveres hibájában, miért is menne tönkre évet után csak úgy magától egy program. Aztán kopogásos égés hibakóddal kezdtem szenvedni. Rendszertelenűl kopogásos égést érzékelt a motorvezérlő és elkezdte visdzavenni az előgyújtást. Olyan erőtlen lett a kocsi mint a fene..
Cseréltem jeladót, nyomatékra húztam le ahogy kell, nem segített.. az érzékelő alá közetgyapotot raktam ,hogy ne legyen olyan érzékeny a jeladó.. nem segített..maradt néha kigyorsításnál a gyengülés és a hibakód.
Aztán kicseréltem a motorvezérlőt és a hiba eltünt örökre..


Köszi a választ. Azt még hagy kérdezzem meg, hogy amennyiben motorvezérlő computert akarok cserélni egy bontottra, annak mi a menete? Meg tudom egyáltalán csinálni otthon egy kínai hex-can vcds 19.6 kábellel? Gondolom alapbeállítást kell adni az összes beavatkozónak, meg az immobilizert kell újra tanítani. Mi van a többi vezérlővel, ABS-el, ASR-el, ezek együtt tudnak működni egy "idegen" motorvezérlővel?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2021 7:28 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7996
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Dobbs írta:
Maczika írta:
Sziasztok! Van egy 2006 os skoda fabiam.! Egy jo ideje kigyulladt a check lámpa rátettük gépre tulzott levegő beáramlás! A szerelőm rakott rá 2 uj egr szelepet mind2 nél ugyan azt a hibát produkálta mint a réginél! Már minden ki lett takaritva ami csak lehet... Elektronikai szerelőnél is volt... Azt mondta minden rendben van... Valaki tudna segiteni??


Sziasztok,

Először is BUÉK mindenkinek, bocsi hosszú lesz és talán Maczikának is hasznos lesz:)

Nekem nagyon hasonló problémám van a 2005-ös 1.4 16V BBZ marelli-s fábiámmal. Évek óta két hiba kódot törölgetek: P0402 - EGR flow excessive, illetve P0106 - MAP barometric pressure circuit range performance problem.
(Még mielőtt valaki megjegyzi, hogy nem törölgetni kell, hanem kicserélni a meghibásodott alkatrészt, a véleményem az, hogy nagy valószínűséggel semmin nem fog változtatni a csere alkatrész, hacsak nem a pénztárcám lesz könnyebb). Egy szerelőnek sem engedtem az ész nélküli alkatrészek cserélgetését. Az autón az előző tulaj is cserélt MAP szenzort, nyilván nem segített semmit...)
Nagyon ritkán fail safe -be is bemegy sajnos erősebb motorféknél autópályáról kifele. Nagy rejtvény, amit már kezdek unni, pedig valamennyi tudást már felszedtem hozzá, de eddig nem tudtam megoldani.

Amit megcsináltam:
Szereztem HEX-CAN kábelt VCDS 19.6 programmal (igen, eredetit;)
Kipucoltam az EGR szelepet és a csövét (alapbeállítást nem kapott még, később leírom, hogy miért), megtisztítottam a pillangószelepet leszedve, ez kapott alapbeállítást is.
Ki lett takarítva a MAP szenzor is (értékei a vcds szerint reálisak). A légszűrőházban a beragadt meleg levegő csappantyú termosztát ki lett iktatva, mert állandóan a kipufogócsonkról szívta a forró levegőt (mint, ahogy rengeteg vw motor fut így sajnos). Utóbbi hatására talán kevesebbszer kaptam a MAP kódot (P0106), (a britek szerint ez megoldja) de az ördög tudja. Az EGR hibakód is elment több hónapra a pucolás után, de sajnos most mindkettő újra előjött megint. Mostanában az alapjáratom bemelegedett hűtővízzel kicsit egyenetlen, az 1-es hengerbe megjelentek égéskimaradások (nem, nem trafó, kompressziót nem mértem, mert 150e km van benne). Vákuum csövek épek.

Költői kérdés(ek): VCDS-ben vagy a régebbi VAG-COM ban, lehet tesztelni az EGR szelepet valahogyan? A 075-ös mérőcsoportban mit kell látni, mert itt nem ír semmilyen hibát az utolsó mezőben valami OK-t ír.
A 074-es mérőcsoporttal sokat mértem az EGR-t menet közben is. Ami rohadt érdekes, hogy: ADP OK, min.:0.98V actual: 1.2V, max: 3,98V. DE az akuális potenciométer érték SOSEM változik, mindig 1.2V, tehát nagyon úgy tűnik, hogy a computer NEM VEZÉRLI az EGR szelepet (30 km városi út alatt sem). Itt visszatérnék arra, hogy miért nem mertem alapbeállítást adni az EGR-nek...mert nem látom, hogy tudná vezérelni és félek, hogy rosszul fogja kalibrálni. Amennyiben egy kábellel leföldelem az EGR szolenoid megfelelő (computeres, lila-fehér) lábát, azonnal kattan az EGR és a VCDS-ben látni, ahogy kinyit a szelep és felmegy az aktuális poti feszültség a maximális 4 V-ra.
Computer hiba lenne, hogy menet közben nincs EGR vezérlés? Másra már nem tudok gondolni. Vagy kábel rohadás, az EGR szolenoid és a computer között?
Még a csodálatos műanyag szívócsonk 1-es henger felőli része gyanús, hogy fals levegős, ezt még nem tudtam kizárni. Egyébként használható az autó, indul, megy, húz stb.

Olasz motorvezérlő egy német motorhoz, ami egy cseh autóban van, atyaég...:)
Ha ekkorát akartam volna szívni, akkor veszek egy alfát, ott legalább a szépség kárpótolna:)
Ha tudtok írni rá valamit, azt szívesen venném.
Üdv.

Szia
Az alapbeállítással a zár és nyitott állapothoz tartozó poti feszültség értékeket taniulja meg a motorvezérlő.
Az egr-t részterhelésnél nyitja a vezérlő, alapjáraton és teljesen lenyomott gázpedálnál nem.
Volt szerencsém olyan fabiához, ahol állandóan nyitotta az egr-r a motorvezérlő.. hiába kapott alapbeállítást, csak lehúzott csatlakozóval lehetett használni a kocsit, mert így nem kapott méretlen, fals levegőt az egr szelep irányából..
Így viszont kis idő múlva jött az egr hibakód, mert részterhelésnél nyitni akarta a szelepet a vezérlő, csak nem változott a szívócső nyomása tehát szerinte rossz a szelep..

Régebben nem hittem a ecu szoftveres hibájában, miért is menne tönkre évet után csak úgy magától egy program. Aztán kopogásos égés hibakóddal kezdtem szenvedni. Rendszertelenűl kopogásos égést érzékelt a motorvezérlő és elkezdte visdzavenni az előgyújtást. Olyan erőtlen lett a kocsi mint a fene..
Cseréltem jeladót, nyomatékra húztam le ahogy kell, nem segített.. az érzékelő alá közetgyapotot raktam ,hogy ne legyen olyan érzékeny a jeladó.. nem segített..maradt néha kigyorsításnál a gyengülés és a hibakód.
Aztán kicseréltem a motorvezérlőt és a hiba eltünt örökre..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2021 7:09 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 17
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
Maczika írta:
Sziasztok! Van egy 2006 os skoda fabiam.! Egy jo ideje kigyulladt a check lámpa rátettük gépre tulzott levegő beáramlás! A szerelőm rakott rá 2 uj egr szelepet mind2 nél ugyan azt a hibát produkálta mint a réginél! Már minden ki lett takaritva ami csak lehet... Elektronikai szerelőnél is volt... Azt mondta minden rendben van... Valaki tudna segiteni??


Sziasztok,

Először is BUÉK mindenkinek, bocsi hosszú lesz és talán Maczikának is hasznos lesz:)

Nekem nagyon hasonló problémám van a 2005-ös 1.4 16V BBZ marelli-s fábiámmal. Évek óta két hiba kódot törölgetek: P0402 - EGR flow excessive, illetve P0106 - MAP barometric pressure circuit range performance problem.
(Még mielőtt valaki megjegyzi, hogy nem törölgetni kell, hanem kicserélni a meghibásodott alkatrészt, a véleményem az, hogy nagy valószínűséggel semmin nem fog változtatni a csere alkatrész, hacsak nem a pénztárcám lesz könnyebb). Egy szerelőnek sem engedtem az ész nélküli alkatrészek cserélgetését. Az autón az előző tulaj is cserélt MAP szenzort, nyilván nem segített semmit...)
Nagyon ritkán fail safe -be is bemegy sajnos erősebb motorféknél autópályáról kifele. Nagy rejtvény, amit már kezdek unni, pedig valamennyi tudást már felszedtem hozzá, de eddig nem tudtam megoldani.

Amit megcsináltam:
Szereztem HEX-CAN kábelt VCDS 19.6 programmal (igen, eredetit;)
Kipucoltam az EGR szelepet és a csövét (alapbeállítást nem kapott még, később leírom, hogy miért), megtisztítottam a pillangószelepet leszedve, ez kapott alapbeállítást is.
Ki lett takarítva a MAP szenzor is (értékei a vcds szerint reálisak). A légszűrőházban a beragadt meleg levegő csappantyú termosztát ki lett iktatva, mert állandóan a kipufogócsonkról szívta a forró levegőt (mint, ahogy rengeteg vw motor fut így sajnos). Utóbbi hatására talán kevesebbszer kaptam a MAP kódot (P0106), (a britek szerint ez megoldja) de az ördög tudja. Az EGR hibakód is elment több hónapra a pucolás után, de sajnos most mindkettő újra előjött megint. Mostanában az alapjáratom bemelegedett hűtővízzel kicsit egyenetlen, az 1-es hengerbe megjelentek égéskimaradások (nem, nem trafó, kompressziót nem mértem, mert 150e km van benne). Vákuum csövek épek.

Költői kérdés(ek): VCDS-ben vagy a régebbi VAG-COM ban, lehet tesztelni az EGR szelepet valahogyan? A 075-ös mérőcsoportban mit kell látni, mert itt nem ír semmilyen hibát az utolsó mezőben valami OK-t ír.
A 074-es mérőcsoporttal sokat mértem az EGR-t menet közben is. Ami rohadt érdekes, hogy: ADP OK, min.:0.98V actual: 1.2V, max: 3,98V. DE az akuális potenciométer érték SOSEM változik, mindig 1.2V, tehát nagyon úgy tűnik, hogy a computer NEM VEZÉRLI az EGR szelepet (30 km városi út alatt sem). Itt visszatérnék arra, hogy miért nem mertem alapbeállítást adni az EGR-nek...mert nem látom, hogy tudná vezérelni és félek, hogy rosszul fogja kalibrálni. Amennyiben egy kábellel leföldelem az EGR szolenoid megfelelő (computeres, lila-fehér) lábát, azonnal kattan az EGR és a VCDS-ben látni, ahogy kinyit a szelep és felmegy az aktuális poti feszültség a maximális 4 V-ra.
Computer hiba lenne, hogy menet közben nincs EGR vezérlés? Másra már nem tudok gondolni. Vagy kábel rohadás, az EGR szolenoid és a computer között?
Még a csodálatos műanyag szívócsonk 1-es henger felőli része gyanús, hogy fals levegős, ezt még nem tudtam kizárni. Egyébként használható az autó, indul, megy, húz stb.

Olasz motorvezérlő egy német motorhoz, ami egy cseh autóban van, atyaég...:)
Ha ekkorát akartam volna szívni, akkor veszek egy alfát, ott legalább a szépség kárpótolna:)
Ha tudtok írni rá valamit, azt szívesen venném.
Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. dec. 16, 2020 10:25 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7996
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Maczika írta:
Sziasztok! Van egy 2006 os skoda fabiam.! Egy jo ideje kigyulladt a check lámpa rátettük gépre tulzott levegő beáramlás! A szerelőm rakott rá 2 uj egr szelepet mind2 nél ugyan azt a hibát produkálta mint a réginél! Már minden ki lett takaritva ami csak lehet... Elektronikai szerelőnél is volt... Azt mondta minden rendben van... Valaki tudna segiteni??

Szia
Fals levegőt több helyen is szívhat a motor.. Gondolom az egr-t is azért cserélték ,ha az állandóan nyitva van. Le lehet húzni a csatlakozóját ilyenkor zárva van. Ha a beszívott levegő mennyiségére nem lesz hibakód csak az egr-re, akkor a motorvezérlőnél kell keresni a hibát..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 164 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség