Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. jún. 20, 2021 11:15 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 169 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 04, 2021 8:06 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8036
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Dobbs írta:
Köszi a választ. Azt még hagy kérdezzem meg, hogy amennyiben motorvezérlő computert akarok cserélni egy bontottra, annak mi a menete? Meg tudom egyáltalán csinálni otthon egy kínai hex-can vcds 19.6 kábellel? Gondolom alapbeállítást kell adni az összes beavatkozónak, meg az immobilizert kell újra tanítani. Mi van a többi vezérlővel, ABS-el, ASR-el, ezek együtt tudnak működni egy "idegen" motorvezérlővel?

Szia
Meg tudod csinálni, ha ismered az autód 5 jegyű pin kódját.
Ez a kód azonos az órában és a motorvezérlőben. Az új motorvezérlőnek is van egy saját pin kódja. Ahoz ,hogy a beszerelés után működjön az új vezérlőnek meg kell adni a régi kódodat. Az új vezérlő kódja azonos lesz az óráéval és működik minden.
Egy furfang azért van, csak akkor engedi átírni a kódot, ha megadod neki az eredetit.
Tehát a vásárolt vezlrlőnek is ismerni kell a kódját.
A kulcsban az immot az óra olvassa, de a tiltást a motorvezérlő végzi el.
Ezt az átírást a vcds programmal meg tudod csinálni, persze a két kód tudatában

A vagcan commander programmal ki tudod olvasni az aktuálist:
.https://youtu.be/IQgyvm6CmB8

És az adaptáció menete:
https://youtu.be/J5_51qeEyec

A program és leírás hozzá:
https://mega.nz/folder/qsRlHYCR#4TmCIpFvJ5uqRlwNU_2IIQ
Ezekből nekem a vag can commanderrel sikerült pint olvasnom..

Nekem annyival könyebb dolgom volt, hogy az órám szart be és azt kellett cserélnem.
Viszont a bontóba megvolt az órához tartozó motorvezérlő is.
Egyben cseréltem a kettőt ezért nem kellett a kódokkal vacakolnom.
Viszont a kulcsban lévő immot kellett az új órának megtanítani. A pint ugye kiolvastam ,de az istennek nem akarta felirmerni.. Kiderült az új óra+ecu páros egy generációval ujabb immo chipet várt.. Erre kerestem szakit aki kicserélte a chipet és fél perc alatt párosította.

Amit írtam kopogás szenzor hiba a fenti véletlen csere miatt derült ki.

Érdekes egyébként egy évvel fiatalabb kocsiból jött az óra+ecu, a motorkód azonos volt. Semmilyen alapbeállítást nem csináltam, fojtó,egr és tökéletesen működött a kocsi. Annyi hogy most faceliftes órám van, nekem pedig még a régi volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 04, 2021 7:08 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
Csabaa írta:
Dobbs írta:
Maczika írta:
Sziasztok! Van egy 2006 os skoda fabiam.! Egy jo ideje kigyulladt a check lámpa rátettük gépre tulzott levegő beáramlás! A szerelőm rakott rá 2 uj egr szelepet mind2 nél ugyan azt a hibát produkálta mint a réginél! Már minden ki lett takaritva ami csak lehet... Elektronikai szerelőnél is volt... Azt mondta minden rendben van... Valaki tudna segiteni??


Sziasztok,

Először is BUÉK mindenkinek, bocsi hosszú lesz és talán Maczikának is hasznos lesz:)

Nekem nagyon hasonló problémám van a 2005-ös 1.4 16V BBZ marelli-s fábiámmal. Évek óta két hiba kódot törölgetek: P0402 - EGR flow excessive, illetve P0106 - MAP barometric pressure circuit range performance problem.
(Még mielőtt valaki megjegyzi, hogy nem törölgetni kell, hanem kicserélni a meghibásodott alkatrészt, a véleményem az, hogy nagy valószínűséggel semmin nem fog változtatni a csere alkatrész, hacsak nem a pénztárcám lesz könnyebb). Egy szerelőnek sem engedtem az ész nélküli alkatrészek cserélgetését. Az autón az előző tulaj is cserélt MAP szenzort, nyilván nem segített semmit...)
Nagyon ritkán fail safe -be is bemegy sajnos erősebb motorféknél autópályáról kifele. Nagy rejtvény, amit már kezdek unni, pedig valamennyi tudást már felszedtem hozzá, de eddig nem tudtam megoldani.

Amit megcsináltam:
Szereztem HEX-CAN kábelt VCDS 19.6 programmal (igen, eredetit;)
Kipucoltam az EGR szelepet és a csövét (alapbeállítást nem kapott még, később leírom, hogy miért), megtisztítottam a pillangószelepet leszedve, ez kapott alapbeállítást is.
Ki lett takarítva a MAP szenzor is (értékei a vcds szerint reálisak). A légszűrőházban a beragadt meleg levegő csappantyú termosztát ki lett iktatva, mert állandóan a kipufogócsonkról szívta a forró levegőt (mint, ahogy rengeteg vw motor fut így sajnos). Utóbbi hatására talán kevesebbszer kaptam a MAP kódot (P0106), (a britek szerint ez megoldja) de az ördög tudja. Az EGR hibakód is elment több hónapra a pucolás után, de sajnos most mindkettő újra előjött megint. Mostanában az alapjáratom bemelegedett hűtővízzel kicsit egyenetlen, az 1-es hengerbe megjelentek égéskimaradások (nem, nem trafó, kompressziót nem mértem, mert 150e km van benne). Vákuum csövek épek.

Költői kérdés(ek): VCDS-ben vagy a régebbi VAG-COM ban, lehet tesztelni az EGR szelepet valahogyan? A 075-ös mérőcsoportban mit kell látni, mert itt nem ír semmilyen hibát az utolsó mezőben valami OK-t ír.
A 074-es mérőcsoporttal sokat mértem az EGR-t menet közben is. Ami rohadt érdekes, hogy: ADP OK, min.:0.98V actual: 1.2V, max: 3,98V. DE az akuális potenciométer érték SOSEM változik, mindig 1.2V, tehát nagyon úgy tűnik, hogy a computer NEM VEZÉRLI az EGR szelepet (30 km városi út alatt sem). Itt visszatérnék arra, hogy miért nem mertem alapbeállítást adni az EGR-nek...mert nem látom, hogy tudná vezérelni és félek, hogy rosszul fogja kalibrálni. Amennyiben egy kábellel leföldelem az EGR szolenoid megfelelő (computeres, lila-fehér) lábát, azonnal kattan az EGR és a VCDS-ben látni, ahogy kinyit a szelep és felmegy az aktuális poti feszültség a maximális 4 V-ra.
Computer hiba lenne, hogy menet közben nincs EGR vezérlés? Másra már nem tudok gondolni. Vagy kábel rohadás, az EGR szolenoid és a computer között?
Még a csodálatos műanyag szívócsonk 1-es henger felőli része gyanús, hogy fals levegős, ezt még nem tudtam kizárni. Egyébként használható az autó, indul, megy, húz stb.

Olasz motorvezérlő egy német motorhoz, ami egy cseh autóban van, atyaég...:)
Ha ekkorát akartam volna szívni, akkor veszek egy alfát, ott legalább a szépség kárpótolna:)
Ha tudtok írni rá valamit, azt szívesen venném.
Üdv.

Szia
Az alapbeállítással a zár és nyitott állapothoz tartozó poti feszültség értékeket taniulja meg a motorvezérlő.
Az egr-t részterhelésnél nyitja a vezérlő, alapjáraton és teljesen lenyomott gázpedálnál nem.
Volt szerencsém olyan fabiához, ahol állandóan nyitotta az egr-r a motorvezérlő.. hiába kapott alapbeállítást, csak lehúzott csatlakozóval lehetett használni a kocsit, mert így nem kapott méretlen, fals levegőt az egr szelep irányából..
Így viszont kis idő múlva jött az egr hibakód, mert részterhelésnél nyitni akarta a szelepet a vezérlő, csak nem változott a szívócső nyomása tehát szerinte rossz a szelep..

Régebben nem hittem a ecu szoftveres hibájában, miért is menne tönkre évet után csak úgy magától egy program. Aztán kopogásos égés hibakóddal kezdtem szenvedni. Rendszertelenűl kopogásos égést érzékelt a motorvezérlő és elkezdte visdzavenni az előgyújtást. Olyan erőtlen lett a kocsi mint a fene..
Cseréltem jeladót, nyomatékra húztam le ahogy kell, nem segített.. az érzékelő alá közetgyapotot raktam ,hogy ne legyen olyan érzékeny a jeladó.. nem segített..maradt néha kigyorsításnál a gyengülés és a hibakód.
Aztán kicseréltem a motorvezérlőt és a hiba eltünt örökre..


Köszi a választ. Azt még hagy kérdezzem meg, hogy amennyiben motorvezérlő computert akarok cserélni egy bontottra, annak mi a menete? Meg tudom egyáltalán csinálni otthon egy kínai hex-can vcds 19.6 kábellel? Gondolom alapbeállítást kell adni az összes beavatkozónak, meg az immobilizert kell újra tanítani. Mi van a többi vezérlővel, ABS-el, ASR-el, ezek együtt tudnak működni egy "idegen" motorvezérlővel?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2021 7:28 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8036
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Dobbs írta:
Maczika írta:
Sziasztok! Van egy 2006 os skoda fabiam.! Egy jo ideje kigyulladt a check lámpa rátettük gépre tulzott levegő beáramlás! A szerelőm rakott rá 2 uj egr szelepet mind2 nél ugyan azt a hibát produkálta mint a réginél! Már minden ki lett takaritva ami csak lehet... Elektronikai szerelőnél is volt... Azt mondta minden rendben van... Valaki tudna segiteni??


Sziasztok,

Először is BUÉK mindenkinek, bocsi hosszú lesz és talán Maczikának is hasznos lesz:)

Nekem nagyon hasonló problémám van a 2005-ös 1.4 16V BBZ marelli-s fábiámmal. Évek óta két hiba kódot törölgetek: P0402 - EGR flow excessive, illetve P0106 - MAP barometric pressure circuit range performance problem.
(Még mielőtt valaki megjegyzi, hogy nem törölgetni kell, hanem kicserélni a meghibásodott alkatrészt, a véleményem az, hogy nagy valószínűséggel semmin nem fog változtatni a csere alkatrész, hacsak nem a pénztárcám lesz könnyebb). Egy szerelőnek sem engedtem az ész nélküli alkatrészek cserélgetését. Az autón az előző tulaj is cserélt MAP szenzort, nyilván nem segített semmit...)
Nagyon ritkán fail safe -be is bemegy sajnos erősebb motorféknél autópályáról kifele. Nagy rejtvény, amit már kezdek unni, pedig valamennyi tudást már felszedtem hozzá, de eddig nem tudtam megoldani.

Amit megcsináltam:
Szereztem HEX-CAN kábelt VCDS 19.6 programmal (igen, eredetit;)
Kipucoltam az EGR szelepet és a csövét (alapbeállítást nem kapott még, később leírom, hogy miért), megtisztítottam a pillangószelepet leszedve, ez kapott alapbeállítást is.
Ki lett takarítva a MAP szenzor is (értékei a vcds szerint reálisak). A légszűrőházban a beragadt meleg levegő csappantyú termosztát ki lett iktatva, mert állandóan a kipufogócsonkról szívta a forró levegőt (mint, ahogy rengeteg vw motor fut így sajnos). Utóbbi hatására talán kevesebbszer kaptam a MAP kódot (P0106), (a britek szerint ez megoldja) de az ördög tudja. Az EGR hibakód is elment több hónapra a pucolás után, de sajnos most mindkettő újra előjött megint. Mostanában az alapjáratom bemelegedett hűtővízzel kicsit egyenetlen, az 1-es hengerbe megjelentek égéskimaradások (nem, nem trafó, kompressziót nem mértem, mert 150e km van benne). Vákuum csövek épek.

Költői kérdés(ek): VCDS-ben vagy a régebbi VAG-COM ban, lehet tesztelni az EGR szelepet valahogyan? A 075-ös mérőcsoportban mit kell látni, mert itt nem ír semmilyen hibát az utolsó mezőben valami OK-t ír.
A 074-es mérőcsoporttal sokat mértem az EGR-t menet közben is. Ami rohadt érdekes, hogy: ADP OK, min.:0.98V actual: 1.2V, max: 3,98V. DE az akuális potenciométer érték SOSEM változik, mindig 1.2V, tehát nagyon úgy tűnik, hogy a computer NEM VEZÉRLI az EGR szelepet (30 km városi út alatt sem). Itt visszatérnék arra, hogy miért nem mertem alapbeállítást adni az EGR-nek...mert nem látom, hogy tudná vezérelni és félek, hogy rosszul fogja kalibrálni. Amennyiben egy kábellel leföldelem az EGR szolenoid megfelelő (computeres, lila-fehér) lábát, azonnal kattan az EGR és a VCDS-ben látni, ahogy kinyit a szelep és felmegy az aktuális poti feszültség a maximális 4 V-ra.
Computer hiba lenne, hogy menet közben nincs EGR vezérlés? Másra már nem tudok gondolni. Vagy kábel rohadás, az EGR szolenoid és a computer között?
Még a csodálatos műanyag szívócsonk 1-es henger felőli része gyanús, hogy fals levegős, ezt még nem tudtam kizárni. Egyébként használható az autó, indul, megy, húz stb.

Olasz motorvezérlő egy német motorhoz, ami egy cseh autóban van, atyaég...:)
Ha ekkorát akartam volna szívni, akkor veszek egy alfát, ott legalább a szépség kárpótolna:)
Ha tudtok írni rá valamit, azt szívesen venném.
Üdv.

Szia
Az alapbeállítással a zár és nyitott állapothoz tartozó poti feszültség értékeket taniulja meg a motorvezérlő.
Az egr-t részterhelésnél nyitja a vezérlő, alapjáraton és teljesen lenyomott gázpedálnál nem.
Volt szerencsém olyan fabiához, ahol állandóan nyitotta az egr-r a motorvezérlő.. hiába kapott alapbeállítást, csak lehúzott csatlakozóval lehetett használni a kocsit, mert így nem kapott méretlen, fals levegőt az egr szelep irányából..
Így viszont kis idő múlva jött az egr hibakód, mert részterhelésnél nyitni akarta a szelepet a vezérlő, csak nem változott a szívócső nyomása tehát szerinte rossz a szelep..

Régebben nem hittem a ecu szoftveres hibájában, miért is menne tönkre évet után csak úgy magától egy program. Aztán kopogásos égés hibakóddal kezdtem szenvedni. Rendszertelenűl kopogásos égést érzékelt a motorvezérlő és elkezdte visdzavenni az előgyújtást. Olyan erőtlen lett a kocsi mint a fene..
Cseréltem jeladót, nyomatékra húztam le ahogy kell, nem segített.. az érzékelő alá közetgyapotot raktam ,hogy ne legyen olyan érzékeny a jeladó.. nem segített..maradt néha kigyorsításnál a gyengülés és a hibakód.
Aztán kicseréltem a motorvezérlőt és a hiba eltünt örökre..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2021 7:09 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
Maczika írta:
Sziasztok! Van egy 2006 os skoda fabiam.! Egy jo ideje kigyulladt a check lámpa rátettük gépre tulzott levegő beáramlás! A szerelőm rakott rá 2 uj egr szelepet mind2 nél ugyan azt a hibát produkálta mint a réginél! Már minden ki lett takaritva ami csak lehet... Elektronikai szerelőnél is volt... Azt mondta minden rendben van... Valaki tudna segiteni??


Sziasztok,

Először is BUÉK mindenkinek, bocsi hosszú lesz és talán Maczikának is hasznos lesz:)

Nekem nagyon hasonló problémám van a 2005-ös 1.4 16V BBZ marelli-s fábiámmal. Évek óta két hiba kódot törölgetek: P0402 - EGR flow excessive, illetve P0106 - MAP barometric pressure circuit range performance problem.
(Még mielőtt valaki megjegyzi, hogy nem törölgetni kell, hanem kicserélni a meghibásodott alkatrészt, a véleményem az, hogy nagy valószínűséggel semmin nem fog változtatni a csere alkatrész, hacsak nem a pénztárcám lesz könnyebb). Egy szerelőnek sem engedtem az ész nélküli alkatrészek cserélgetését. Az autón az előző tulaj is cserélt MAP szenzort, nyilván nem segített semmit...)
Nagyon ritkán fail safe -be is bemegy sajnos erősebb motorféknél autópályáról kifele. Nagy rejtvény, amit már kezdek unni, pedig valamennyi tudást már felszedtem hozzá, de eddig nem tudtam megoldani.

Amit megcsináltam:
Szereztem HEX-CAN kábelt VCDS 19.6 programmal (igen, eredetit;)
Kipucoltam az EGR szelepet és a csövét (alapbeállítást nem kapott még, később leírom, hogy miért), megtisztítottam a pillangószelepet leszedve, ez kapott alapbeállítást is.
Ki lett takarítva a MAP szenzor is (értékei a vcds szerint reálisak). A légszűrőházban a beragadt meleg levegő csappantyú termosztát ki lett iktatva, mert állandóan a kipufogócsonkról szívta a forró levegőt (mint, ahogy rengeteg vw motor fut így sajnos). Utóbbi hatására talán kevesebbszer kaptam a MAP kódot (P0106), (a britek szerint ez megoldja) de az ördög tudja. Az EGR hibakód is elment több hónapra a pucolás után, de sajnos most mindkettő újra előjött megint. Mostanában az alapjáratom bemelegedett hűtővízzel kicsit egyenetlen, az 1-es hengerbe megjelentek égéskimaradások (nem, nem trafó, kompressziót nem mértem, mert 150e km van benne). Vákuum csövek épek.

Költői kérdés(ek): VCDS-ben vagy a régebbi VAG-COM ban, lehet tesztelni az EGR szelepet valahogyan? A 075-ös mérőcsoportban mit kell látni, mert itt nem ír semmilyen hibát az utolsó mezőben valami OK-t ír.
A 074-es mérőcsoporttal sokat mértem az EGR-t menet közben is. Ami rohadt érdekes, hogy: ADP OK, min.:0.98V actual: 1.2V, max: 3,98V. DE az akuális potenciométer érték SOSEM változik, mindig 1.2V, tehát nagyon úgy tűnik, hogy a computer NEM VEZÉRLI az EGR szelepet (30 km városi út alatt sem). Itt visszatérnék arra, hogy miért nem mertem alapbeállítást adni az EGR-nek...mert nem látom, hogy tudná vezérelni és félek, hogy rosszul fogja kalibrálni. Amennyiben egy kábellel leföldelem az EGR szolenoid megfelelő (computeres, lila-fehér) lábát, azonnal kattan az EGR és a VCDS-ben látni, ahogy kinyit a szelep és felmegy az aktuális poti feszültség a maximális 4 V-ra.
Computer hiba lenne, hogy menet közben nincs EGR vezérlés? Másra már nem tudok gondolni. Vagy kábel rohadás, az EGR szolenoid és a computer között?
Még a csodálatos műanyag szívócsonk 1-es henger felőli része gyanús, hogy fals levegős, ezt még nem tudtam kizárni. Egyébként használható az autó, indul, megy, húz stb.

Olasz motorvezérlő egy német motorhoz, ami egy cseh autóban van, atyaég...:)
Ha ekkorát akartam volna szívni, akkor veszek egy alfát, ott legalább a szépség kárpótolna:)
Ha tudtok írni rá valamit, azt szívesen venném.
Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. dec. 16, 2020 10:25 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8036
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Maczika írta:
Sziasztok! Van egy 2006 os skoda fabiam.! Egy jo ideje kigyulladt a check lámpa rátettük gépre tulzott levegő beáramlás! A szerelőm rakott rá 2 uj egr szelepet mind2 nél ugyan azt a hibát produkálta mint a réginél! Már minden ki lett takaritva ami csak lehet... Elektronikai szerelőnél is volt... Azt mondta minden rendben van... Valaki tudna segiteni??

Szia
Fals levegőt több helyen is szívhat a motor.. Gondolom az egr-t is azért cserélték ,ha az állandóan nyitva van. Le lehet húzni a csatlakozóját ilyenkor zárva van. Ha a beszívott levegő mennyiségére nem lesz hibakód csak az egr-re, akkor a motorvezérlőnél kell keresni a hibát..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. dec. 16, 2020 3:57 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. dec. 16, 2020 2:57 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda fabi
Sziasztok! Van egy 2006 os skoda fabiam.! Egy jo ideje kigyulladt a check lámpa rátettük gépre tulzott levegő beáramlás! A szerelőm rakott rá 2 uj egr szelepet mind2 nél ugyan azt a hibát produkálta mint a réginél! Már minden ki lett takaritva ami csak lehet... Elektronikai szerelőnél is volt... Azt mondta minden rendben van... Valaki tudna segiteni??


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 25, 2019 12:00 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 13, 2008 9:48 pm
Hozzászólások: 86
Tartózkodási hely: Győr 2005 1.4 BBZ
Sajna ennyire nem vagyok szaki :)
Nem tudok ilyet mondani.

Csabaa írta:
vargav írta:
Hát igen, már volt pucolgatva.
De mindig előjön a hiba (MIL lámpa) és ez ott is marad.
Igazából más érezhető hibajelenséget nem produkál.
Szia
Volt már tisztítva és közben 12 voltal megjáratva!?
Állandóan nyitva van és hibakódot dob?

Sziasztok
Konkrét hibakódot tudsz!?
Alapbeállítást és tesztet csináltál már rajta?[/quote]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 24, 2019 5:57 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8036
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
vargav írta:
Hát igen, már volt pucolgatva.
De mindig előjön a hiba (MIL lámpa) és ez ott is marad.
Igazából más érezhető hibajelenséget nem produkál.

Csabaa írta:
vargav írta:
BBZ, 2005, 175e km
EGR szelep cserét javasolnak, mennyire lehet reális? Tudom ami elromolhat el is romlik :)

Szia
Volt már tisztítva és közben 12 voltal megjáratva!?
Állandóan nyitva van és hibakódot dob?

Sziasztok
Konkrét hibakódot tudsz!?
Alapbeállítást és tesztet csináltál már rajta?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 24, 2019 1:10 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 13, 2008 9:48 pm
Hozzászólások: 86
Tartózkodási hely: Győr 2005 1.4 BBZ
Hát igen, már volt pucolgatva.
De mindig előjön a hiba (MIL lámpa) és ez ott is marad.
Igazából más érezhető hibajelenséget nem produkál.

Csabaa írta:
vargav írta:
BBZ, 2005, 175e km
EGR szelep cserét javasolnak, mennyire lehet reális? Tudom ami elromolhat el is romlik :)

Szia
Volt már tisztítva és közben 12 voltal megjáratva!?
Állandóan nyitva van és hibakódot dob?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 24, 2019 1:08 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 669
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
vargav írta:
BBZ, 2005, 175e km
EGR szelep cserét javasolnak, mennyire lehet reális? Tudom ami elromolhat el is romlik :)


Szia vargav!

Ha a 175 ekm alatt jellemzően alacsony fordulatszám-tartományban használták az autót (ahol jelentős a kipufogógáz visszavezetés),
nem volt rendszeresen tisztítva a szelep, a motor kipufogógázában kicsit magasabb a képződött korom mennyisége,
simán lehet reális ennyi km alatt az EGR szelep 'koszolódásból' eredő tönkremenetele...

Nálad mik a tünetek, ami miatt felmerült a szelep cseréje?
BBZ motorkóddal, hasonló évjárattal és futásteljesítménnyel rendelkező autó gazdájaként kérdezem :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 24, 2019 12:58 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8036
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
vargav írta:
BBZ, 2005, 175e km
EGR szelep cserét javasolnak, mennyire lehet reális? Tudom ami elromolhat el is romlik :)

Szia
Volt már tisztítva és közben 12 voltal megjáratva!?
Állandóan nyitva van és hibakódot dob?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 24, 2019 11:44 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 13, 2008 9:48 pm
Hozzászólások: 86
Tartózkodási hely: Győr 2005 1.4 BBZ
BBZ, 2005, 175e km
EGR szelep cserét javasolnak, mennyire lehet reális? Tudom ami elromolhat el is romlik :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd szept. 18, 2018 1:07 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8036
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabor165 írta:
A másik motoron nincs lyuk.

Hmmm, a vezérlőt is át kellene raknod.
Gondot egyébként nem okozna, de állandóan világítana a mil lámpa..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd szept. 18, 2018 1:00 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 13, 2010 9:16 pm
Hozzászólások: 87
Autó: 2005 1,2 12V BME
A másik motoron nincs lyuk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd szept. 18, 2018 10:03 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8036
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabor165 írta:
Sziasztok.
Van egy 2005 1.2 12v 64le bme motoros fabiam ami gyárilag egr-el szerelt. Sajnos motort kell cserélni benne. Tálaltunk egy bme kódú motort amin nincs gyárilag egr. Na most az a kérdés hogy át lehet e építeni a másik motorra az egr-t. Vagy szoftveresen ki lehet iktatni vagy egyáltalán valami gondot fog ez okozni?

Szia
Szerintem a régi motorról át tudod rakni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 169 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség