Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. márc. 04, 2021 12:23 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 169 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: vas. feb. 07, 2021 9:05 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 630
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Dobbs írta:
Sziasztok!

Az EGR rémálmom nem ért véget sajnos, és közeleg a vizsga. Félek, hogy a vizsgán dobja ki megint az EGR excessive flow hibakódot. Állítólag világító mil-el megbukik. Ami fejlemény van, hogy csináltam output tesztet vcds-ben, ami be-ki kapcsolgatja az EGR szelepet. Kattogott rendesen. Ezzel a computer hardveres hibáját ki is zárnám. Ez után a 074-es mérőcsoportban érdekes módon a poti állása lejjebb ment a korábbi 1,2V-ról 0,9V-ra. Adtam neki egy alapbeállítást. Akkor ez most kicsit nyitva volt végig? A 075-ös mérőcsoportban csináltam egy EGR teszt-et, de nem tudom, hogy ott mit kéne látni? Az rendben van, hogy alapjárat, meg 5x full gáz, de semmi kiértékelés nincsen. A szívócsőnyomás különbség az mindig nulla. Mit kéne itt látni a 075-ös mérőcsoportban? Miért nem látom működni soha ezt a szelepet vcds-ből? Ennyire ritka esetben kapcsolja csak be a motor, vagy tényleg kuka ez az EGR!?


https://mega.nz/folder/ysYAhQhC#I8hx-TJ ... r/7gQUWLYb

ezt nézd meg igaz ez 1,2 motoré van benne utalás a hibakeresésre VCGS adatokra. Lehet hogy nem rendesen zár. A fojtószelepnél megnézheted mennyire van elkormosodva a egr cső. Ha nagyon kormos érdemes tovább bontani


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. feb. 07, 2021 7:33 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
Sziasztok!

Az EGR rémálmom nem ért véget sajnos, és közeleg a vizsga. Félek, hogy a vizsgán dobja ki megint az EGR excessive flow hibakódot. Állítólag világító mil-el megbukik. Ami fejlemény van, hogy csináltam output tesztet vcds-ben, ami be-ki kapcsolgatja az EGR szelepet. Kattogott rendesen. Ezzel a computer hardveres hibáját ki is zárnám. Ez után a 074-es mérőcsoportban érdekes módon a poti állása lejjebb ment a korábbi 1,2V-ról 0,9V-ra. Adtam neki egy alapbeállítást. Akkor ez most kicsit nyitva volt végig? A 075-ös mérőcsoportban csináltam egy EGR teszt-et, de nem tudom, hogy ott mit kéne látni? Az rendben van, hogy alapjárat, meg 5x full gáz, de semmi kiértékelés nincsen. A szívócsőnyomás különbség az mindig nulla. Mit kéne itt látni a 075-ös mérőcsoportban? Miért nem látom működni soha ezt a szelepet vcds-ből? Ennyire ritka esetben kapcsolja csak be a motor, vagy tényleg kuka ez az EGR!?


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 19, 2021 1:23 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 630
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
A szeleptisztító folyadékot érdes kipróbálni .ha sikerül szerencséd van. A motor nem közvetlen befecskendezésű , így az üzemanyag közvetlenül a szívócsőbe és a szelepekre ömlik. Ezeket tudja tisztítani.
a diózást az FSI közvetlen befecskendezésű motorokra javasolják . Itt az üzemanyag egyből a hengerbe megy. Így nem tudja tisztítani a szelepeket.

Nekem ilyen nem kellett mert a BME motoron nincs EGR szelep.
Rövid utak miatt hibát jelzett a katalizátor. ( csere) . Katalizátor tisztítóval és jól meghajtva eltűnt a probléma.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 19, 2021 12:43 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
feketete írta:
Dobbs írta:
feketete írta:

EGR-t nem próbáltad meg megtisztítani. Kézben árammal tesztelve látod hogy mozog. ha nyitva van még egy picit is a kipufogógáz visszavezetve nem normális égéssel ronthat a katalizátoron és el is tömítheti . A plusz árammal tudod működésre bírni , de lehet hogy mechanikus hiba miatt nem zár rendesen. Alaphelyzetbe magától kéne visszazárni . Ha ezek meg vannak nézve lehetne szerintem tovább lépni.


1-2 éve kitisztítottam, befújkáltam benzines karburátor tisztítóval. Jó kormos volt, nehezen járt (én egy kampósra hajlított dróttal mechanikusan nyitogattam tisztítás közben). Akkor még visszazárt, de sajnos 12V-al nem járattam meg, szóval látni nem láttam, hogy nyit -e. De amúgy tuti, hogy nyit, mert ugyan most nem szedtem ki (hideg van:) de VCDS-ben látom, hogy végállásba megy, amikor leföldelem a lila/fehér 5-ös vezetékét gyújtáson (meg kattan is). Mondjuk attól még lehet, hogy megint akad és a köztes állapotokban szarul nyit, fennragad stb... Az a baj, hogy a sok koromtól kikopik és akkor már aztán a tisztítás sem sokat ér. Jah, meg ki tudja, hogy az ECU hány évig próbálta ilyen beragadt állapotban nyitni. Most meg már nem nyitja, lehet, hogy megdöglött a FET benne, de ez csak feltételezés.
Ezt az autót rengeteget használták városban 1-2 km-ekre sajnos. Ez az egész EGR megoldása a vw-nek egy agyrém.



A nyitást látod és a teljes zárást látod-e? Érdemes lenne a kocsit hosszabb úton meghajtani kb 50 vagy több kilométer. A rendszer jól fölmelegszik és leéghetnek a lerakódások. Érdemes lenne a tankba (teli) valami tisztító folyadékot tenni. Lerakódás lehet a szelepeken és a katalizátorban .

Pláne ilyen nagy hidegben csak rakódik le a sok trutyi és nem tud kiégni.


Köszi a tippeket. Biztos, hogy vannak korom lerakódások. Én az ilyen adalékokban nem nagyon bízom, de jól meghajtani nem ártana tényleg,
meg egy katalizátor tisztítás se. Tavasszal leveszem a szívócsövet, mert az is gyanús, hogy falsot szív, aztán majd megnézem a szívó szelepeket. Néztem ezt a dióbeles tisztítást, csak baromi drágán csinálják.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 18, 2021 7:00 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 630
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Dobbs írta:
feketete írta:

EGR-t nem próbáltad meg megtisztítani. Kézben árammal tesztelve látod hogy mozog. ha nyitva van még egy picit is a kipufogógáz visszavezetve nem normális égéssel ronthat a katalizátoron és el is tömítheti . A plusz árammal tudod működésre bírni , de lehet hogy mechanikus hiba miatt nem zár rendesen. Alaphelyzetbe magától kéne visszazárni . Ha ezek meg vannak nézve lehetne szerintem tovább lépni.


1-2 éve kitisztítottam, befújkáltam benzines karburátor tisztítóval. Jó kormos volt, nehezen járt (én egy kampósra hajlított dróttal mechanikusan nyitogattam tisztítás közben). Akkor még visszazárt, de sajnos 12V-al nem járattam meg, szóval látni nem láttam, hogy nyit -e. De amúgy tuti, hogy nyit, mert ugyan most nem szedtem ki (hideg van:) de VCDS-ben látom, hogy végállásba megy, amikor leföldelem a lila/fehér 5-ös vezetékét gyújtáson (meg kattan is). Mondjuk attól még lehet, hogy megint akad és a köztes állapotokban szarul nyit, fennragad stb... Az a baj, hogy a sok koromtól kikopik és akkor már aztán a tisztítás sem sokat ér. Jah, meg ki tudja, hogy az ECU hány évig próbálta ilyen beragadt állapotban nyitni. Most meg már nem nyitja, lehet, hogy megdöglött a FET benne, de ez csak feltételezés.
Ezt az autót rengeteget használták városban 1-2 km-ekre sajnos. Ez az egész EGR megoldása a vw-nek egy agyrém.



A nyitást látod és a teljes zárást látod-e? Érdemes lenne a kocsit hosszabb úton meghajtani kb 50 vagy több kilométer. A rendszer jól fölmelegszik és leéghetnek a lerakódások. Érdemes lenne a tankba (teli) valami tisztító folyadékot tenni. Lerakódás lehet a szelepeken és a katalizátorban .

Pláne ilyen nagy hidegben csak rakódik le a sok trutyi és nem tud kiégni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 12, 2021 4:14 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
feketete írta:

EGR-t nem próbáltad meg megtisztítani. Kézben árammal tesztelve látod hogy mozog. ha nyitva van még egy picit is a kipufogógáz visszavezetve nem normális égéssel ronthat a katalizátoron és el is tömítheti . A plusz árammal tudod működésre bírni , de lehet hogy mechanikus hiba miatt nem zár rendesen. Alaphelyzetbe magától kéne visszazárni . Ha ezek meg vannak nézve lehetne szerintem tovább lépni.


1-2 éve kitisztítottam, befújkáltam benzines karburátor tisztítóval. Jó kormos volt, nehezen járt (én egy kampósra hajlított dróttal mechanikusan nyitogattam tisztítás közben). Akkor még visszazárt, de sajnos 12V-al nem járattam meg, szóval látni nem láttam, hogy nyit -e. De amúgy tuti, hogy nyit, mert ugyan most nem szedtem ki (hideg van:) de VCDS-ben látom, hogy végállásba megy, amikor leföldelem a lila/fehér 5-ös vezetékét gyújtáson (meg kattan is). Mondjuk attól még lehet, hogy megint akad és a köztes állapotokban szarul nyit, fennragad stb... Az a baj, hogy a sok koromtól kikopik és akkor már aztán a tisztítás sem sokat ér. Jah, meg ki tudja, hogy az ECU hány évig próbálta ilyen beragadt állapotban nyitni. Most meg már nem nyitja, lehet, hogy megdöglött a FET benne, de ez csak feltételezés.
Ezt az autót rengeteget használták városban 1-2 km-ekre sajnos. Ez az egész EGR megoldása a vw-nek egy agyrém.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 12, 2021 11:51 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 630
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Dobbs írta:
További kérdés(ek):

1. VCDS-ben a 075-ös csoportban az alapbeállításra kell váltani az EGR teszteléséhez? Van ennek valami kockázata? Valami olyasmit hallottam, hogy többször padlógázt kell adni, ez nem hangzik valami jól:)
2. Output tesztet (beavatkozók) csinált már valaki VCDS-ben? Itt elvileg az ECU működésbe tudja hozni a különböző beavatkozó alkatrészeket, mint EGR, folytó, injektorok stb.
3. Ha lehúzott EGR csatival beindítom és megyek vele, lesz valami baj belőle? Vagy csak annyi, hogy hiba lámpa.


EGR-t nem próbáltad meg megtisztítani. Kézben árammal tesztelve látod hogy mozog. ha nyitva van még egy picit is a kipufogógáz visszavezetve nem normális égéssel ronthat a katalizátoron és el is tömítheti . A plusz árammal tudod működésre bírni , de lehet hogy mechanikus hiba miatt nem zár rendesen. Alaphelyzetbe magától kéne visszazárni . Ha ezek meg vannak nézve lehetne szerintem tovább lépni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 12, 2021 11:02 am 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
További kérdés(ek):

1. VCDS-ben a 075-ös csoportban az alapbeállításra kell váltani az EGR teszteléséhez? Van ennek valami kockázata? Valami olyasmit hallottam, hogy többször padlógázt kell adni, ez nem hangzik valami jól:)
2. Output tesztet (beavatkozók) csinált már valaki VCDS-ben? Itt elvileg az ECU működésbe tudja hozni a különböző beavatkozó alkatrészeket, mint EGR, folytó, injektorok stb.
3. Ha lehúzott EGR csatival beindítom és megyek vele, lesz valami baj belőle? Vagy csak annyi, hogy hiba lámpa.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 12, 2021 11:01 am 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
feketete írta:
a bontóból csodát ne várj . Az évjárata kb ugyanannyi mint a tiedé. Sok bontani való autót külföldről bontásra hoznak be . Szétszerelésnél nagy csoda nem lehet kikötik a vezetékeket és kész .


Nem várok csodát. Azért szerzek be egy másikat, mert kell egy tartalék, amíg az eredetit megjavíttatom. Én ide szeretném majd elvinni: https://www.autodigit.hu/
Persze előbb rá kell bizonyítani az ECU-ra hogy rossz, mert sajnos eddig nem találtam olyan autó-diagnosztikai szakembert, akibe megbízom, a sima szerelők meg csak a szenzorokat cserélgetik. Ha tudtok javasolni VAG-os szakembert Pest megyében én nem sajnálom rá a pénzt. Addig is magam nyomozgatok. A hétvégén kimértem az EGR szelep csatlakozója és az ECU kisebb csatlakozója közt menő vezetékek ellenállásait egy neten fellelt infó alapján. Ezek mind rendben voltak:

EGR csatl.
1 fekete/piros gyújtás +12V a 7-es biztosítékon keresztül
2 piros/zöld +5V (ECU pin 98)
4 barna/kék 0V/föld, ECU pin 108
5 lila/fehér ECU pin 114
6 zöld/fehér ECU pin 100

Ami egyértelműen látszik, és nem tetszik, hogy a VCDS-ben még sohasem láttam működni az EGR szelepet a 074-ben, mintha beragadt volna (szerencsére közel zárt állapotban). De mivel 12V-al mesterségesen működésbe tudom hozni, ezért olyan érzésem van, hogy az ECU nem vezérli, nem hajtja meg, ezért gyanús, hogy rossz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 07, 2021 6:56 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 630
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
a bontóból csodát ne várj . Az évjárata kb ugyanannyi mint a tiedé. Sok bontani való autót külföldről bontásra hoznak be . Szétszerelésnél nagy csoda nem lehet kikötik a vezetékeket és kész .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 07, 2021 11:19 am 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
Csabaa írta:
feketete írta:
Dobbs írta:
Ha ECU-t akarok cserélni, akkor csak a VAG szám a lényeges? A gyártási dátum lehet későbbi? Ebay-en látok 2007-es gyártású marelli-t, de van nekik 2005-ös is. Nekem 2005-ös a kocsim, így tanácstalan vagyok. Szoftver verzió szempontjából jobb lenne az újabb gyártású, de ezzel azt kockáztatom, hogy esetleg az óra nem fogja szeretni, mert az 2005-ös nyilván. A VAG szám természetesen egyezik és a legtöbb szám is megegyezik a cimkén. Szerintem csak a sorozatszám különbözik, meg a dátum.
Bocsánat, hogy állandóan kérdezek... :)



szerintem próbálj itthon venni bontóból van ahol van visszavét ( rá kell kérdezni)
ha rendelsz telefonon rendelj ott tudsz kérdezni :)

Sziasztok
Ha a motorkód azonos jó lesz. Ha a 9 jegyű cikkszám akkor is.
Nekem a 9 jegy mögött volt még azt hiszem két betű, az nem volt azonos ,de nem számított. Az évjáratban egy évvel frissebb volt az új ecu.


Értem. Amúgy először itthon néztem körül a neten, de sajnos nem túl gyakori és aránytalanul drágán adják (40eFt). Az ebay-en viszont tizedakkora áron mennek. Litvániából 8-9 ezer forintért itt lenne. Persze garancia nem lesz rá, de egy itthoni bontóban is ki tudja hogy szedték ki, meg miből. Először csak "játszanék vele" asztalon:) Vag commander, vcds stb. Aztán ha működni látszik rátérnék a saját ECU-ra, majd lecserélném, hátha megszűnnek az EGR hiba kódok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 06, 2021 8:58 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8000
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
feketete írta:
Dobbs írta:
Ha ECU-t akarok cserélni, akkor csak a VAG szám a lényeges? A gyártási dátum lehet későbbi? Ebay-en látok 2007-es gyártású marelli-t, de van nekik 2005-ös is. Nekem 2005-ös a kocsim, így tanácstalan vagyok. Szoftver verzió szempontjából jobb lenne az újabb gyártású, de ezzel azt kockáztatom, hogy esetleg az óra nem fogja szeretni, mert az 2005-ös nyilván. A VAG szám természetesen egyezik és a legtöbb szám is megegyezik a cimkén. Szerintem csak a sorozatszám különbözik, meg a dátum.
Bocsánat, hogy állandóan kérdezek... :)



szerintem próbálj itthon venni bontóból van ahol van visszavét ( rá kell kérdezni)
ha rendelsz telefonon rendelj ott tudsz kérdezni :)

Sziasztok
Ha a motorkód azonos jó lesz. Ha a 9 jegyű cikkszám akkor is.
Nekem a 9 jegy mögött volt még azt hiszem két betű, az nem volt azonos ,de nem számított. Az évjáratban egy évvel frissebb volt az új ecu.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 06, 2021 5:52 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 630
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Dobbs írta:
Ha ECU-t akarok cserélni, akkor csak a VAG szám a lényeges? A gyártási dátum lehet későbbi? Ebay-en látok 2007-es gyártású marelli-t, de van nekik 2005-ös is. Nekem 2005-ös a kocsim, így tanácstalan vagyok. Szoftver verzió szempontjából jobb lenne az újabb gyártású, de ezzel azt kockáztatom, hogy esetleg az óra nem fogja szeretni, mert az 2005-ös nyilván. A VAG szám természetesen egyezik és a legtöbb szám is megegyezik a cimkén. Szerintem csak a sorozatszám különbözik, meg a dátum.
Bocsánat, hogy állandóan kérdezek... :)



szerintem próbálj itthon venni bontóból van ahol van visszavét ( rá kell kérdezni)
ha rendelsz telefonon rendelj ott tudsz kérdezni :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 06, 2021 3:36 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
Ha ECU-t akarok cserélni, akkor csak a VAG szám a lényeges? A gyártási dátum lehet későbbi? Ebay-en látok 2007-es gyártású marelli-t, de van nekik 2005-ös is. Nekem 2005-ös a kocsim, így tanácstalan vagyok. Szoftver verzió szempontjából jobb lenne az újabb gyártású, de ezzel azt kockáztatom, hogy esetleg az óra nem fogja szeretni, mert az 2005-ös nyilván. A VAG szám természetesen egyezik és a legtöbb szám is megegyezik a cimkén. Szerintem csak a sorozatszám különbözik, meg a dátum.
Bocsánat, hogy állandóan kérdezek... :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 05, 2021 2:16 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
Csabaa írta:
Dobbs írta:
Köszi a választ. Azt még hagy kérdezzem meg, hogy amennyiben motorvezérlő computert akarok cserélni egy bontottra, annak mi a menete? Meg tudom egyáltalán csinálni otthon egy kínai hex-can vcds 19.6 kábellel? Gondolom alapbeállítást kell adni az összes beavatkozónak, meg az immobilizert kell újra tanítani. Mi van a többi vezérlővel, ABS-el, ASR-el, ezek együtt tudnak működni egy "idegen" motorvezérlővel?

Szia
Meg tudod csinálni, ha ismered az autód 5 jegyű pin kódját.
Ez a kód azonos az órában és a motorvezérlőben. Az új motorvezérlőnek is van egy saját pin kódja. Ahoz ,hogy a beszerelés után működjön az új vezérlőnek meg kell adni a régi kódodat. Az új vezérlő kódja azonos lesz az óráéval és működik minden.
Egy furfang azért van, csak akkor engedi átírni a kódot, ha megadod neki az eredetit.
Tehát a vásárolt vezlrlőnek is ismerni kell a kódját.
A kulcsban az immot az óra olvassa, de a tiltást a motorvezérlő végzi el.
Ezt az átírást a vcds programmal meg tudod csinálni, persze a két kód tudatában

A vagcan commander programmal ki tudod olvasni az aktuálist:
.https://youtu.be/IQgyvm6CmB8

És az adaptáció menete:
https://youtu.be/J5_51qeEyec

A program és leírás hozzá:
https://mega.nz/folder/qsRlHYCR#4TmCIpFvJ5uqRlwNU_2IIQ
Ezekből nekem a vag can commanderrel sikerült pint olvasnom..

Nekem annyival könyebb dolgom volt, hogy az órám szart be és azt kellett cserélnem.
Viszont a bontóba megvolt az órához tartozó motorvezérlő is.
Egyben cseréltem a kettőt ezért nem kellett a kódokkal vacakolnom.
Viszont a kulcsban lévő immot kellett az új órának megtanítani. A pint ugye kiolvastam ,de az istennek nem akarta felirmerni.. Kiderült az új óra+ecu páros egy generációval ujabb immo chipet várt.. Erre kerestem szakit aki kicserélte a chipet és fél perc alatt párosította.

Amit írtam kopogás szenzor hiba a fenti véletlen csere miatt derült ki.

Érdekes egyébként egy évvel fiatalabb kocsiból jött az óra+ecu, a motorkód azonos volt. Semmilyen alapbeállítást nem csináltam, fojtó,egr és tökéletesen működött a kocsi. Annyi hogy most faceliftes órám van, nekem pedig még a régi volt.


Köszönöm a részletes infót. Nem merek pin-t olvasni egyelőre, mert azt se tudom milyen "ecu type"-ot válasszak a VAG-commander-ben, a tárhelyen valamelyik szöveges fájlban meg azt olvastam, hogy a műszercsoport vezérlőt jó ilyenkor kiiktatni, amikor olvasom az ECU EEPROM-ot, mert közben kommunikálhatnak, viszont nem tudom, hogy ezt hogyan lehet a legegyszerűbben kivitelezni (esetleg lehúzom az óracsoport csatlakozóját?). Továbbá nem ismerem, hogy miféle buktatók lehetnek még, amiről nem tudok:) Egyébként két fajta USB-s diag kábelem van, egy sima kék VAG KKL és egy HEX-CAN. Nem tudom, hogy melyiket használnám ehhez.

EGR-t nem akarok cserélni, mert szerintem semmi baja és elég sok esetet hallottam felesleges cserékről itt is, de az angoloknál is, ezért nekem van egy elméletem, hogy ezek a marelli ECU-k idővel meghibásodnak, vagy hardveresen, vagy szoftveresen. (Ha jól tudom a Fiat stilok-ban is Magnet Marelli vezérlő van, amik híresen sok meghibásodást produkálnak). Öcsém AZQ-ján siemens vezérlő van, annak semmi baja, a világból kimegy.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 169 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség