Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. okt. 19, 2018 6:58 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 142 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 22, 2013 8:54 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Az EGR hibakód nem feltétlenül az EGR szelep hibáját jelzi. Ha több szeleppel is előfordul ugyanaz a hiba, akkor pont nem a szelepre gondolnék. Egyrészt a pontos hibakód igencsak érdekes lenne, ahogy Csaba is írta. Ellenőrizted a szelep kábelezését? A csatlakozó környékén hajlamos kikopni a szigetelés, beázni és zárlatot okozni. Maga a kábelkorbács is lehet hibás, ami sajnos nem lenne meglepő.

A másik viszont, hogy még ha teljesen nyitva is maradna az EGR szelep, az nem hidegen okozna nagyobb problémát, hanem meleg motornál! Aztán írod, hogy alacsony a szívótorokban a nyomás. Nyitott EGR szelep mellett nem lehet ilyen ... a levegőszűrő mikor volt cserélve? A fojtószelep tiszta, és jól működik?

mykeman72 írta:
Fórumtársak!
Abban kérném segítségeteket,vagy tapaszatlatatokat,hogy mi lehet a hiba oka egy Skoda Fabia 1.4 16V 100 LE benzines autónak,ami az EGR szelep hibáját valószínűsíti. Azért fogalmaztam ilyen ködösen,mert 3.EGR szeleppel játszom el ugyan azt a hibajelenséget ami az üzemeltetés jellegétől teljesen függetlenül a szelepcserét követően kb:50-150 km megtétele után jelentkezik. Nevezetesen minden előjel nélkül a motorkontroll lámpa világítani kezd ,és mindíg az EGR szelep hibáját olvassuk ki a diagnosztikánál. Alacsony szívónyomást érzékel a rendszer és ez leállítja az EGR működédét. Ami természetesen magával hozza a reggeli indítás nehézségét is.A szelep működése diagnosztikával visszaállítható. Most volt hidrotőke tisztítás is,ami a szelephangokat megszüntette.
Várnám észrevételeteket,tapasztalatotokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 22, 2013 8:45 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7409
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
mykeman72 írta:
Megpróbálom visszakerestetni a hibalistát és max bemásolom ide hátha sikerül valami okosat kitalálni erre a jelenségre.

Kép
Azt írja ,hogy nyitásnál már 140mBar nyomás különbség alatt hibát okozhat.
Nincs eltömődve a szeleptől induló fémcső ami a kipuffogó gázokat visszavezeti a szívósorba? Ha nincs megfelelő
átmérő az is okozhat csökkenő áramlást..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 22, 2013 8:37 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. nov. 22, 2013 7:29 pm
Hozzászólások: 12
Mivel nem vagyok szerelő ill. nincs sok tapasztalatom e téren a típus ilyen jellegű hibáit csak most tapasztalom, ezért bocs ha nem szakmai lag vannak a kérdéseim megfogalmazva. A diagnosztikánál említették,még,hogy a szívónyomás érzékelő tisztítása lehet ,hogy segítené,vagy megoldaná a problémát,de ennek a hzzáférhetősége nagyon bonyolult és nehézkes.nem tudom ill,nem láttam még ilyen alaktrészt és ezért nem is igazán tudom elképzelni ennek a működését,/mármint a szívónyomás érzékelőnek/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 22, 2013 8:30 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. nov. 22, 2013 7:29 pm
Hozzászólások: 12
Megpróbálom visszakerestetni a hibalistát és max bemásolom ide hátha sikerül valami okosat kitalálni erre a jelenségre.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 22, 2013 8:29 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7409
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
mykeman72 írta:
Igen volt alapbeállítás. A nyomásértérkt nem figyeltem ,ill nem tudom ,mert az alapbeállítás után az értékek megfelelőek voltak a diagnosztika szerint. Az a baj,hogy ez a hibajelenség menet közben jelentkezik és műszeresen így /menet közben/ még nem volt teszetelve.
Az a bosszantó ,hogy mint említettem nincs semmi előjel,ill. nem köthető semmilyen konkrétumhoz. Egyszer gázelvételkor,máskor folyamatos menet közben ,vagy leállítás után jelentkezik a hiba.

Azért akkor mert az egr-t részterhelésnél nyitja csak ki ,hogy ne okozzon gondot. Alapjáratnál ha nyitva lenne
úgy viselkedne a motor mintha fals levegőt kapna , az alapjárat szabályozást bolondítaná meg. Hirtelen gáznál meg erőtlenné válna a kocsi.

A tesztet vagcom-os teszre értettem, a vezérlő 75-ös csoportjában , basic setting és 5x maximumra kell nyomni a gázt.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Csabaa pén. nov. 22, 2013 8:32 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 22, 2013 8:22 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. nov. 22, 2013 7:29 pm
Hozzászólások: 12
Igen volt alapbeállítás. A nyomásértérkt nem figyeltem ,ill nem tudom ,mert az alapbeállítás után az értékek megfelelőek voltak a diagnosztika szerint. Az a baj,hogy ez a hibajelenség menet közben jelentkezik és műszeresen így /menet közben/ még nem volt teszetelve.
Az a bosszantó ,hogy mint említettem nincs semmi előjel,ill. nem köthető semmilyen konkrétumhoz. Egyszer gázelvételkor,máskor folyamatos menet közben ,vagy leállítás után jelentkezik a hiba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 22, 2013 7:58 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7409
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
mykeman72 írta:
Fórumtársak!
Abban kérném segítségeteket,vagy tapaszatlatatokat,hogy mi lehet a hiba oka egy Skoda Fabia 1.4 16V 100 LE benzines autónak,ami az EGR szelep hibáját valószínűsíti. Azért fogalmaztam ilyen ködösen,mert 3.EGR szeleppel játszom el ugyan azt a hibajelenséget ami az üzemeltetés jellegétől teljesen függetlenül a szelepcserét követően kb:50-150 km megtétele után jelentkezik. Nevezetesen minden előjel nélkül a motorkontroll lámpa világítani kezd ,és mindíg az EGR szelep hibáját olvassuk ki a diagnosztikánál. Alacsony szívónyomást érzékel a rendszer és ez leállítja az EGR működédét. Ami természetesen magával hozza a reggeli indítás nehézségét is.A szelep működése diagnosztikával visszaállítható. Most volt hidrotőke tisztítás is,ami a szelephangokat megszüntette.
Várnám észrevételeteket,tapasztalatotokat.

szia
Pontos kódot tudsz?
Az alacsony a szívócsőnyomást arra érted ,hogy a nyitásnál nincs meg a minimum 50mBar-os nyomáscsökkenés?
Csere után csináltatok alapbeállítás az Egr szelepnek?
Ha igen volt tesztelve is?
A motorvezérlő 74 es csoportjában van az egr alapbeállítása, a tesztje a 75-ös csoportban.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 22, 2013 7:45 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. nov. 22, 2013 7:29 pm
Hozzászólások: 12
Fórumtársak!
Abban kérném segítségeteket,vagy tapaszatlatatokat,hogy mi lehet a hiba oka egy Skoda Fabia 1.4 16V 100 LE benzines autónak,ami az EGR szelep hibáját valószínűsíti. Azért fogalmaztam ilyen ködösen,mert 3.EGR szeleppel játszom el ugyan azt a hibajelenséget ami az üzemeltetés jellegétől teljesen függetlenül a szelepcserét követően kb:50-150 km megtétele után jelentkezik. Nevezetesen minden előjel nélkül a motorkontroll lámpa világítani kezd ,és mindíg az EGR szelep hibáját olvassuk ki a diagnosztikánál. Alacsony szívónyomást érzékel a rendszer és ez leállítja az EGR működédét. Ami természetesen magával hozza a reggeli indítás nehézségét is.A szelep működése diagnosztikával visszaállítható. Most volt hidrotőke tisztítás is,ami a szelephangokat megszüntette.
Várnám észrevételeteket,tapasztalatotokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 03, 2013 4:54 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jún. 15, 2013 7:48 pm
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: szeged
Igazad lehet,én is nézegettem,hogy némelyik vákuum cső már repedezett,de még úgy láttam nincs gond vele.
Lehet azokat kicseréljük,hátha akkor helyrejön.

sanya80 írta:
Szia, nekem is jelezte a lambda szonda hibát ,és én is ki cseréltem,pehemre.De volt egy vákum cső ami furcsán ki volt dörzsölve ,meg be is volt keményedve.Meg a fojtó alatt is be kentem,pasztával de nekem papir tömités van.Neked lehet gumi tömités,de ha az van akkor érdemes még azt is meg nézni hogy nem e sérült a tömmités.Sajnos a szerelők inkább a nagyobb pénz kereseti lehetőségnek örvendenek.Már én is tanácstalan vagyok a szerelőkkel,nekem is volna mit szereltetni az autón,de el vesztettem a bizalmat feléjük.
flame írta:
Na szóval,az autó még mindig a villamosságinál van,a torok elrepedve nincs. Folytószelepházat cserélték komplettben,de nem igazán értem minek?!
Azóta az EPC is vacakol. Gázpedál cserélve,de még mindig nem aludtak ki a kontroll lámpák.
A villamosságis is csak vakargatja a fejét. Most vagy ők a balfaszok,vagy tényleg ennyire komplikált hibája van az autónak.
Talán keresni kell egy értelmesebb szakit

flame írta:
Ma jártak a barátnőmék a villamosságinál és a szakik azt mondták,hogy a folytószelepház torok van elrepedve.
Ha nem hőre keményedő műanyag,akkor megcsinálom. valaki csinálta már,hegeszthető?
Ha ez lesz a hiba forrása jelezni fogom.

Csabaa írta:
flame írta:
Sziasztok!
Olvastam itt fórumtársunk gondjait,csak nem találom,hogy meg lett-e nála a hiba oka.
A barátnőm szüleinek is van egy 2003-as 1.2-es AZQ-s motorral szerelt autójuk,ami lambdaszonda fütését és az EGR szelep nyitott állapotát jelezte hibának.
A szelep ki lett takarítva a szondát meg kicseréltük,de hibakód kiütése után,újra villant a check engine lámpa.
Mi lehet a gond?

szia
Mind a kettő kód visszajött? Az EGR szelepnek csere vagy tisztítás után alapbeállítást kell adni.
A motorvezérlő 74-es csoportjában, az adaptációnak OK-nak kell lennie. Ha ez megtörtént és a hiba továbbra is fenáll, akkor a csatlakozót és a vezérlőig a kábeleit kell megnézni.

A lambdának nem kell semmi, az egyből megy.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 03, 2013 2:42 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 07, 2011 1:39 pm
Hozzászólások: 794
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME
Szia, nekem is jelezte a lambda szonda hibát ,és én is ki cseréltem,pehemre.De volt egy vákum cső ami furcsán ki volt dörzsölve ,meg be is volt keményedve.Meg a fojtó alatt is be kentem,pasztával de nekem papir tömités van.Neked lehet gumi tömités,de ha az van akkor érdemes még azt is meg nézni hogy nem e sérült a tömmités.Sajnos a szerelők inkább a nagyobb pénz kereseti lehetőségnek örvendenek.Már én is tanácstalan vagyok a szerelőkkel,nekem is volna mit szereltetni az autón,de el vesztettem a bizalmat feléjük.
flame írta:
Na szóval,az autó még mindig a villamosságinál van,a torok elrepedve nincs. Folytószelepházat cserélték komplettben,de nem igazán értem minek?!
Azóta az EPC is vacakol. Gázpedál cserélve,de még mindig nem aludtak ki a kontroll lámpák.
A villamosságis is csak vakargatja a fejét. Most vagy ők a balfaszok,vagy tényleg ennyire komplikált hibája van az autónak.
Talán keresni kell egy értelmesebb szakit

flame írta:
Ma jártak a barátnőmék a villamosságinál és a szakik azt mondták,hogy a folytószelepház torok van elrepedve.
Ha nem hőre keményedő műanyag,akkor megcsinálom. valaki csinálta már,hegeszthető?
Ha ez lesz a hiba forrása jelezni fogom.

Csabaa írta:
flame írta:
Sziasztok!
Olvastam itt fórumtársunk gondjait,csak nem találom,hogy meg lett-e nála a hiba oka.
A barátnőm szüleinek is van egy 2003-as 1.2-es AZQ-s motorral szerelt autójuk,ami lambdaszonda fütését és az EGR szelep nyitott állapotát jelezte hibának.
A szelep ki lett takarítva a szondát meg kicseréltük,de hibakód kiütése után,újra villant a check engine lámpa.
Mi lehet a gond?

szia
Mind a kettő kód visszajött? Az EGR szelepnek csere vagy tisztítás után alapbeállítást kell adni.
A motorvezérlő 74-es csoportjában, az adaptációnak OK-nak kell lennie. Ha ez megtörtént és a hiba továbbra is fenáll, akkor a csatlakozót és a vezérlőig a kábeleit kell megnézni.

A lambdának nem kell semmi, az egyből megy.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 02, 2013 8:33 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jún. 15, 2013 7:48 pm
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: szeged
Na szóval,az autó még mindig a villamosságinál van,a torok elrepedve nincs. Folytószelepházat cserélték komplettben,de nem igazán értem minek?!
Azóta az EPC is vacakol. Gázpedál cserélve,de még mindig nem aludtak ki a kontroll lámpák.
A villamosságis is csak vakargatja a fejét. Most vagy ők a balfaszok,vagy tényleg ennyire komplikált hibája van az autónak.
Talán keresni kell egy értelmesebb szakit

flame írta:
Ma jártak a barátnőmék a villamosságinál és a szakik azt mondták,hogy a folytószelepház torok van elrepedve.
Ha nem hőre keményedő műanyag,akkor megcsinálom. valaki csinálta már,hegeszthető?
Ha ez lesz a hiba forrása jelezni fogom.

Csabaa írta:
flame írta:
Sziasztok!
Olvastam itt fórumtársunk gondjait,csak nem találom,hogy meg lett-e nála a hiba oka.
A barátnőm szüleinek is van egy 2003-as 1.2-es AZQ-s motorral szerelt autójuk,ami lambdaszonda fütését és az EGR szelep nyitott állapotát jelezte hibának.
A szelep ki lett takarítva a szondát meg kicseréltük,de hibakód kiütése után,újra villant a check engine lámpa.
Mi lehet a gond?

szia
Mind a kettő kód visszajött? Az EGR szelepnek csere vagy tisztítás után alapbeállítást kell adni.
A motorvezérlő 74-es csoportjában, az adaptációnak OK-nak kell lennie. Ha ez megtörtént és a hiba továbbra is fenáll, akkor a csatlakozót és a vezérlőig a kábeleit kell megnézni.

A lambdának nem kell semmi, az egyből megy.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 23, 2013 8:48 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jún. 15, 2013 7:48 pm
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: szeged
Ma jártak a barátnőmék a villamosságinál és a szakik azt mondták,hogy a folytószelepház torok van elrepedve.
Ha nem hőre keményedő műanyag,akkor megcsinálom. valaki csinálta már,hegeszthető?
Ha ez lesz a hiba forrása jelezni fogom.

Csabaa írta:
flame írta:
Sziasztok!
Olvastam itt fórumtársunk gondjait,csak nem találom,hogy meg lett-e nála a hiba oka.
A barátnőm szüleinek is van egy 2003-as 1.2-es AZQ-s motorral szerelt autójuk,ami lambdaszonda fütését és az EGR szelep nyitott állapotát jelezte hibának.
A szelep ki lett takarítva a szondát meg kicseréltük,de hibakód kiütése után,újra villant a check engine lámpa.
Mi lehet a gond?

szia
Mind a kettő kód visszajött? Az EGR szelepnek csere vagy tisztítás után alapbeállítást kell adni.
A motorvezérlő 74-es csoportjában, az adaptációnak OK-nak kell lennie. Ha ez megtörtént és a hiba továbbra is fenáll, akkor a csatlakozót és a vezérlőig a kábeleit kell megnézni.

A lambdának nem kell semmi, az egyből megy.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 18, 2013 7:53 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 18, 2010 9:51 pm
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: Budapest XXIII.
Autó: 1.4 Fabia Best - BBZ
Talán meglett a hiba oka! A csatiban lévő narancssárga gumitömítés meg volt gyűrődve (el nem tudom képzelni, hogy miért, bár szerintem már gyárilag ilyen volt, mert csak az eredeti EGRnél nem dobta ki ezt a hibát) és attól nem ment rá a csatlakozó rendesen (kb 3-4mm volt még ahhoz, hogy a csatlakozó a helyén legyen). Viszont a tömítést ki kellett venni, mert csak így ment rá rendesen!!:(
Így a helyére kattant, majd kiderül ez volt-e a gond!
Csabaa írta:
Akár vagy a kábelezése.
Az olajtól tökéletesen zár a benne lévő vízmentesítő gumi ezért nem tudod levenni (nem tud levegő menni a gumi mögé).. le fog az jönni..

De ahogy TiB írta, "légvonalba" vannak kábelezve az érzékelők, feszül mindenhol. (csati töve ahol kilép a kábelköteg pl..)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jún. 16, 2013 4:45 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7409
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
gabor928 írta:
Ajjajjj, hát leszedni már nem tudom! De a csatlakozóról amit írtam, az okozhatja a hibát? Mert mindig csak az újnál csinálta!

Akár vagy a kábelezése.
Az olajtól tökéletesen zár a benne lévő vízmentesítő gumi ezért nem tudod levenni (nem tud levegő menni a gumi mögé).. le fog az jönni..

De ahogy TiB írta, "légvonalba" vannak kábelezve az érzékelők, feszül mindenhol. (csati töve ahol kilép a kábelköteg pl..)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jún. 16, 2013 4:34 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 18, 2010 9:51 pm
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: Budapest XXIII.
Autó: 1.4 Fabia Best - BBZ
Ajjajjj, hát leszedni már nem tudom! De a csatlakozóról amit írtam, az okozhatja a hibát? Mert mindig csak az újnál csinálta!
Csabaa írta:
szia
NEM JÓÓÓ, a wd olaj és szigetelhet.
Kontakt spray jó rá, abban a csatlakozóban a pinek aranyozva vannak a nagy átmeneti ellenállás elkerülése miatt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 142 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség