Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. jún. 20, 2021 10:35 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 169 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 22, 2013 8:30 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. nov. 22, 2013 7:29 pm
Hozzászólások: 12
Megpróbálom visszakerestetni a hibalistát és max bemásolom ide hátha sikerül valami okosat kitalálni erre a jelenségre.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 22, 2013 8:29 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8036
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
mykeman72 írta:
Igen volt alapbeállítás. A nyomásértérkt nem figyeltem ,ill nem tudom ,mert az alapbeállítás után az értékek megfelelőek voltak a diagnosztika szerint. Az a baj,hogy ez a hibajelenség menet közben jelentkezik és műszeresen így /menet közben/ még nem volt teszetelve.
Az a bosszantó ,hogy mint említettem nincs semmi előjel,ill. nem köthető semmilyen konkrétumhoz. Egyszer gázelvételkor,máskor folyamatos menet közben ,vagy leállítás után jelentkezik a hiba.

Azért akkor mert az egr-t részterhelésnél nyitja csak ki ,hogy ne okozzon gondot. Alapjáratnál ha nyitva lenne
úgy viselkedne a motor mintha fals levegőt kapna , az alapjárat szabályozást bolondítaná meg. Hirtelen gáznál meg erőtlenné válna a kocsi.

A tesztet vagcom-os teszre értettem, a vezérlő 75-ös csoportjában , basic setting és 5x maximumra kell nyomni a gázt.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Csabaa pén. nov. 22, 2013 8:32 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 22, 2013 8:22 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. nov. 22, 2013 7:29 pm
Hozzászólások: 12
Igen volt alapbeállítás. A nyomásértérkt nem figyeltem ,ill nem tudom ,mert az alapbeállítás után az értékek megfelelőek voltak a diagnosztika szerint. Az a baj,hogy ez a hibajelenség menet közben jelentkezik és műszeresen így /menet közben/ még nem volt teszetelve.
Az a bosszantó ,hogy mint említettem nincs semmi előjel,ill. nem köthető semmilyen konkrétumhoz. Egyszer gázelvételkor,máskor folyamatos menet közben ,vagy leállítás után jelentkezik a hiba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 22, 2013 7:58 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8036
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
mykeman72 írta:
Fórumtársak!
Abban kérném segítségeteket,vagy tapaszatlatatokat,hogy mi lehet a hiba oka egy Skoda Fabia 1.4 16V 100 LE benzines autónak,ami az EGR szelep hibáját valószínűsíti. Azért fogalmaztam ilyen ködösen,mert 3.EGR szeleppel játszom el ugyan azt a hibajelenséget ami az üzemeltetés jellegétől teljesen függetlenül a szelepcserét követően kb:50-150 km megtétele után jelentkezik. Nevezetesen minden előjel nélkül a motorkontroll lámpa világítani kezd ,és mindíg az EGR szelep hibáját olvassuk ki a diagnosztikánál. Alacsony szívónyomást érzékel a rendszer és ez leállítja az EGR működédét. Ami természetesen magával hozza a reggeli indítás nehézségét is.A szelep működése diagnosztikával visszaállítható. Most volt hidrotőke tisztítás is,ami a szelephangokat megszüntette.
Várnám észrevételeteket,tapasztalatotokat.

szia
Pontos kódot tudsz?
Az alacsony a szívócsőnyomást arra érted ,hogy a nyitásnál nincs meg a minimum 50mBar-os nyomáscsökkenés?
Csere után csináltatok alapbeállítás az Egr szelepnek?
Ha igen volt tesztelve is?
A motorvezérlő 74 es csoportjában van az egr alapbeállítása, a tesztje a 75-ös csoportban.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 22, 2013 7:45 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. nov. 22, 2013 7:29 pm
Hozzászólások: 12
Fórumtársak!
Abban kérném segítségeteket,vagy tapaszatlatatokat,hogy mi lehet a hiba oka egy Skoda Fabia 1.4 16V 100 LE benzines autónak,ami az EGR szelep hibáját valószínűsíti. Azért fogalmaztam ilyen ködösen,mert 3.EGR szeleppel játszom el ugyan azt a hibajelenséget ami az üzemeltetés jellegétől teljesen függetlenül a szelepcserét követően kb:50-150 km megtétele után jelentkezik. Nevezetesen minden előjel nélkül a motorkontroll lámpa világítani kezd ,és mindíg az EGR szelep hibáját olvassuk ki a diagnosztikánál. Alacsony szívónyomást érzékel a rendszer és ez leállítja az EGR működédét. Ami természetesen magával hozza a reggeli indítás nehézségét is.A szelep működése diagnosztikával visszaállítható. Most volt hidrotőke tisztítás is,ami a szelephangokat megszüntette.
Várnám észrevételeteket,tapasztalatotokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 03, 2013 4:54 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jún. 15, 2013 7:48 pm
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: szeged
Igazad lehet,én is nézegettem,hogy némelyik vákuum cső már repedezett,de még úgy láttam nincs gond vele.
Lehet azokat kicseréljük,hátha akkor helyrejön.

sanya80 írta:
Szia, nekem is jelezte a lambda szonda hibát ,és én is ki cseréltem,pehemre.De volt egy vákum cső ami furcsán ki volt dörzsölve ,meg be is volt keményedve.Meg a fojtó alatt is be kentem,pasztával de nekem papir tömités van.Neked lehet gumi tömités,de ha az van akkor érdemes még azt is meg nézni hogy nem e sérült a tömmités.Sajnos a szerelők inkább a nagyobb pénz kereseti lehetőségnek örvendenek.Már én is tanácstalan vagyok a szerelőkkel,nekem is volna mit szereltetni az autón,de el vesztettem a bizalmat feléjük.
flame írta:
Na szóval,az autó még mindig a villamosságinál van,a torok elrepedve nincs. Folytószelepházat cserélték komplettben,de nem igazán értem minek?!
Azóta az EPC is vacakol. Gázpedál cserélve,de még mindig nem aludtak ki a kontroll lámpák.
A villamosságis is csak vakargatja a fejét. Most vagy ők a balfaszok,vagy tényleg ennyire komplikált hibája van az autónak.
Talán keresni kell egy értelmesebb szakit

flame írta:
Ma jártak a barátnőmék a villamosságinál és a szakik azt mondták,hogy a folytószelepház torok van elrepedve.
Ha nem hőre keményedő műanyag,akkor megcsinálom. valaki csinálta már,hegeszthető?
Ha ez lesz a hiba forrása jelezni fogom.

Csabaa írta:
flame írta:
Sziasztok!
Olvastam itt fórumtársunk gondjait,csak nem találom,hogy meg lett-e nála a hiba oka.
A barátnőm szüleinek is van egy 2003-as 1.2-es AZQ-s motorral szerelt autójuk,ami lambdaszonda fütését és az EGR szelep nyitott állapotát jelezte hibának.
A szelep ki lett takarítva a szondát meg kicseréltük,de hibakód kiütése után,újra villant a check engine lámpa.
Mi lehet a gond?

szia
Mind a kettő kód visszajött? Az EGR szelepnek csere vagy tisztítás után alapbeállítást kell adni.
A motorvezérlő 74-es csoportjában, az adaptációnak OK-nak kell lennie. Ha ez megtörtént és a hiba továbbra is fenáll, akkor a csatlakozót és a vezérlőig a kábeleit kell megnézni.

A lambdának nem kell semmi, az egyből megy.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 03, 2013 2:42 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 07, 2011 1:39 pm
Hozzászólások: 794
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME
Szia, nekem is jelezte a lambda szonda hibát ,és én is ki cseréltem,pehemre.De volt egy vákum cső ami furcsán ki volt dörzsölve ,meg be is volt keményedve.Meg a fojtó alatt is be kentem,pasztával de nekem papir tömités van.Neked lehet gumi tömités,de ha az van akkor érdemes még azt is meg nézni hogy nem e sérült a tömmités.Sajnos a szerelők inkább a nagyobb pénz kereseti lehetőségnek örvendenek.Már én is tanácstalan vagyok a szerelőkkel,nekem is volna mit szereltetni az autón,de el vesztettem a bizalmat feléjük.
flame írta:
Na szóval,az autó még mindig a villamosságinál van,a torok elrepedve nincs. Folytószelepházat cserélték komplettben,de nem igazán értem minek?!
Azóta az EPC is vacakol. Gázpedál cserélve,de még mindig nem aludtak ki a kontroll lámpák.
A villamosságis is csak vakargatja a fejét. Most vagy ők a balfaszok,vagy tényleg ennyire komplikált hibája van az autónak.
Talán keresni kell egy értelmesebb szakit

flame írta:
Ma jártak a barátnőmék a villamosságinál és a szakik azt mondták,hogy a folytószelepház torok van elrepedve.
Ha nem hőre keményedő műanyag,akkor megcsinálom. valaki csinálta már,hegeszthető?
Ha ez lesz a hiba forrása jelezni fogom.

Csabaa írta:
flame írta:
Sziasztok!
Olvastam itt fórumtársunk gondjait,csak nem találom,hogy meg lett-e nála a hiba oka.
A barátnőm szüleinek is van egy 2003-as 1.2-es AZQ-s motorral szerelt autójuk,ami lambdaszonda fütését és az EGR szelep nyitott állapotát jelezte hibának.
A szelep ki lett takarítva a szondát meg kicseréltük,de hibakód kiütése után,újra villant a check engine lámpa.
Mi lehet a gond?

szia
Mind a kettő kód visszajött? Az EGR szelepnek csere vagy tisztítás után alapbeállítást kell adni.
A motorvezérlő 74-es csoportjában, az adaptációnak OK-nak kell lennie. Ha ez megtörtént és a hiba továbbra is fenáll, akkor a csatlakozót és a vezérlőig a kábeleit kell megnézni.

A lambdának nem kell semmi, az egyből megy.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 02, 2013 8:33 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jún. 15, 2013 7:48 pm
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: szeged
Na szóval,az autó még mindig a villamosságinál van,a torok elrepedve nincs. Folytószelepházat cserélték komplettben,de nem igazán értem minek?!
Azóta az EPC is vacakol. Gázpedál cserélve,de még mindig nem aludtak ki a kontroll lámpák.
A villamosságis is csak vakargatja a fejét. Most vagy ők a balfaszok,vagy tényleg ennyire komplikált hibája van az autónak.
Talán keresni kell egy értelmesebb szakit

flame írta:
Ma jártak a barátnőmék a villamosságinál és a szakik azt mondták,hogy a folytószelepház torok van elrepedve.
Ha nem hőre keményedő műanyag,akkor megcsinálom. valaki csinálta már,hegeszthető?
Ha ez lesz a hiba forrása jelezni fogom.

Csabaa írta:
flame írta:
Sziasztok!
Olvastam itt fórumtársunk gondjait,csak nem találom,hogy meg lett-e nála a hiba oka.
A barátnőm szüleinek is van egy 2003-as 1.2-es AZQ-s motorral szerelt autójuk,ami lambdaszonda fütését és az EGR szelep nyitott állapotát jelezte hibának.
A szelep ki lett takarítva a szondát meg kicseréltük,de hibakód kiütése után,újra villant a check engine lámpa.
Mi lehet a gond?

szia
Mind a kettő kód visszajött? Az EGR szelepnek csere vagy tisztítás után alapbeállítást kell adni.
A motorvezérlő 74-es csoportjában, az adaptációnak OK-nak kell lennie. Ha ez megtörtént és a hiba továbbra is fenáll, akkor a csatlakozót és a vezérlőig a kábeleit kell megnézni.

A lambdának nem kell semmi, az egyből megy.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 23, 2013 8:48 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jún. 15, 2013 7:48 pm
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: szeged
Ma jártak a barátnőmék a villamosságinál és a szakik azt mondták,hogy a folytószelepház torok van elrepedve.
Ha nem hőre keményedő műanyag,akkor megcsinálom. valaki csinálta már,hegeszthető?
Ha ez lesz a hiba forrása jelezni fogom.

Csabaa írta:
flame írta:
Sziasztok!
Olvastam itt fórumtársunk gondjait,csak nem találom,hogy meg lett-e nála a hiba oka.
A barátnőm szüleinek is van egy 2003-as 1.2-es AZQ-s motorral szerelt autójuk,ami lambdaszonda fütését és az EGR szelep nyitott állapotát jelezte hibának.
A szelep ki lett takarítva a szondát meg kicseréltük,de hibakód kiütése után,újra villant a check engine lámpa.
Mi lehet a gond?

szia
Mind a kettő kód visszajött? Az EGR szelepnek csere vagy tisztítás után alapbeállítást kell adni.
A motorvezérlő 74-es csoportjában, az adaptációnak OK-nak kell lennie. Ha ez megtörtént és a hiba továbbra is fenáll, akkor a csatlakozót és a vezérlőig a kábeleit kell megnézni.

A lambdának nem kell semmi, az egyből megy.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 18, 2013 7:53 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 18, 2010 9:51 pm
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: Budapest XXIII.
Autó: 1.4 Fabia Best - BBZ
Talán meglett a hiba oka! A csatiban lévő narancssárga gumitömítés meg volt gyűrődve (el nem tudom képzelni, hogy miért, bár szerintem már gyárilag ilyen volt, mert csak az eredeti EGRnél nem dobta ki ezt a hibát) és attól nem ment rá a csatlakozó rendesen (kb 3-4mm volt még ahhoz, hogy a csatlakozó a helyén legyen). Viszont a tömítést ki kellett venni, mert csak így ment rá rendesen!!:(
Így a helyére kattant, majd kiderül ez volt-e a gond!
Csabaa írta:
Akár vagy a kábelezése.
Az olajtól tökéletesen zár a benne lévő vízmentesítő gumi ezért nem tudod levenni (nem tud levegő menni a gumi mögé).. le fog az jönni..

De ahogy TiB írta, "légvonalba" vannak kábelezve az érzékelők, feszül mindenhol. (csati töve ahol kilép a kábelköteg pl..)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jún. 16, 2013 4:45 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8036
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
gabor928 írta:
Ajjajjj, hát leszedni már nem tudom! De a csatlakozóról amit írtam, az okozhatja a hibát? Mert mindig csak az újnál csinálta!

Akár vagy a kábelezése.
Az olajtól tökéletesen zár a benne lévő vízmentesítő gumi ezért nem tudod levenni (nem tud levegő menni a gumi mögé).. le fog az jönni..

De ahogy TiB írta, "légvonalba" vannak kábelezve az érzékelők, feszül mindenhol. (csati töve ahol kilép a kábelköteg pl..)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jún. 16, 2013 4:34 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 18, 2010 9:51 pm
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: Budapest XXIII.
Autó: 1.4 Fabia Best - BBZ
Ajjajjj, hát leszedni már nem tudom! De a csatlakozóról amit írtam, az okozhatja a hibát? Mert mindig csak az újnál csinálta!
Csabaa írta:
szia
NEM JÓÓÓ, a wd olaj és szigetelhet.
Kontakt spray jó rá, abban a csatlakozóban a pinek aranyozva vannak a nagy átmeneti ellenállás elkerülése miatt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jún. 16, 2013 4:30 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8036
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
gabor928 írta:
Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat Csabaa és TiB! Most néztem a csatlakozót és egy kis WD40-et nyomtam rá plusz megpucolgattam, mert nagyon szennyezett volt! Amikor raktam vissza, feltűnt, hogy nem kattan (a csatlakozó zárja). Sajna nem is tudtam úgy visszarakni, hogy ne tudjam csak úgy kézzel lehúzni, és mivel kissé lefelé néz így gondolom le is lerázódhat!?

szia
NEM JÓÓÓ, a wd olaj és szigetelhet.
Kontakt spray jó rá, abban a csatlakozóban a pinek aranyozva vannak a nagy átmeneti ellenállás elkerülése miatt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jún. 16, 2013 4:21 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 18, 2010 9:51 pm
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: Budapest XXIII.
Autó: 1.4 Fabia Best - BBZ
Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat Csabaa és TiB! Most néztem a csatlakozót és egy kis WD40-et nyomtam rá plusz megpucolgattam, mert nagyon szennyezett volt! Amikor raktam vissza, feltűnt, hogy nem kattan (a csatlakozó zárja). Sajna nem is tudtam úgy visszarakni, hogy ne tudjam csak úgy kézzel lehúzni, és mivel kissé lefelé néz így gondolom le is lerázódhat!?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jún. 16, 2013 9:39 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. jún. 15, 2013 7:48 pm
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: szeged
Csabaa írta:
Szia
A vezérlőnek meg kell tanulnia a szelep
végállásait. Egy poti van benne, de a különböző
szelepekben nem egyformák a poti ellenállás értékei.
A végállásokhoz tartozó értékeket meg kell tanulnia.

Ezt vagcommal meg lehet csinálni, pillanatok alatt.


Értem és köszi az információt!
Akkor van még egy út vele a villamosságihoz.

Kezd már az agyamra menni ez a túlelektronikázott autó.
Hozzávaló szondát is nehezen találtam,mert mindenhol 4 vezetékest akartak adni,ebben meg már 5 van és az is csak BOSCH verzióban. Az ára meg különösen bosszant,mert 63.800.- forint,de minden alkatrészboltos más árat mondott rá,végül egy ismerős révén 32.500.- forintért vettem. Dühítő,hogy ekkora árkülönbségek vannak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 169 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség