Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. máj. 28, 2020 4:09 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 364 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 07, 2019 6:22 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 101
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
benzin filter be let tartva a ňomaš? (3/4bar)[/quote]

Igen az is rendben van ezèrt nem èrtem. Alvàzszàm szerint belevalò 3 bàros Bosch van benne az is nincs 15 ezer km benne. Kifogytam egyszerüen az ötletekböl. Szonda okozhatja? Hibakòd mondjuk most nincsen. Ac csere elött kevèsnek talàlta a nyomást arra panaszkodott de ugyanìgy ment az autò


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 07, 2019 6:18 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1587
Fabia 1,4 írta:
hubo44 írta:
Fabia 1,4 írta:
Sziasztok! Lenne egy olyan jelensègem hogy reggel hidegen mikor finoman gyorsìtanèk ràngatva gyorsul az autò, viszont ha odalèpek bàtran akkor teszi dolgàt. Esetleg a gàzpedàlnàl valami kontakt hiba vagy folytòszelepnèl okoznà ezt? Vagy merre èrdemes elindulni? 2001 1,4 mpi AME


elindulni a buvar pumpa fele.



Szia! Az màr cserèlve, illetve a holtponti jeladò, trafò, gyertyàk


benzin filter be let tartva a ňomaš? (3/4bar)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 07, 2019 3:30 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 101
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
hubo44 írta:
Fabia 1,4 írta:
Sziasztok! Lenne egy olyan jelensègem hogy reggel hidegen mikor finoman gyorsìtanèk ràngatva gyorsul az autò, viszont ha odalèpek bàtran akkor teszi dolgàt. Esetleg a gàzpedàlnàl valami kontakt hiba vagy folytòszelepnèl okoznà ezt? Vagy merre èrdemes elindulni? 2001 1,4 mpi AME


elindulni a buvar pumpa fele.



Szia! Az màr cserèlve, illetve a holtponti jeladò, trafò, gyertyàk


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 07, 2019 3:29 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1587
Fabia 1,4 írta:
Sziasztok! Lenne egy olyan jelensègem hogy reggel hidegen mikor finoman gyorsìtanèk ràngatva gyorsul az autò, viszont ha odalèpek bàtran akkor teszi dolgàt. Esetleg a gàzpedàlnàl valami kontakt hiba vagy folytòszelepnèl okoznà ezt? Vagy merre èrdemes elindulni? 2001 1,4 mpi AME


elindulni a buvar pumpa fele.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 07, 2019 2:19 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 101
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
Sziasztok! Lenne egy olyan jelensègem hogy reggel hidegen mikor finoman gyorsìtanèk ràngatva gyorsul az autò, viszont ha odalèpek bàtran akkor teszi dolgàt. Esetleg a gàzpedàlnàl valami kontakt hiba vagy folytòszelepnèl okoznà ezt? Vagy merre èrdemes elindulni? 2001 1,4 mpi AME


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: vas. okt. 06, 2019 9:24 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 384
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
torpanás után általában 3000-es ford fölé nem tudom vinni mert mintha nem reagálna a gázadásra, az alapjárat változó vagy 800-on rángatozik vagy gázadás nélkül lefullad, de minden esetben olyan mintha 1 vagy adott esetben 2 henger is kihagyna
a sárga lámpa meg világított amióta megvettem aztán amint meg volt a 160000Ft-os szervizem azután semmi de most megint világít és a lambda szondát dobja ki hogy szakadás van benne pedig semmi baja mivel vadi uj

Szerintem az elektronika kapcsol vész üzemmódba ( vigyél a szervizbe !)
nézz be hátul a kipufogó csőbe ha nagyon olajos ott a baj száraznak kéne lenni.
utolsó probaként probálj ki egy katalizátor tisztitó folyadékot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: vas. okt. 06, 2019 6:41 am 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 04, 2019 10:40 am
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia 1.4 16V
feketete írta:
Lengyel_Attila írta:
Üdvözlök mindenkit!
Adott egy 2006-os évjáratú Skoda Fabia 1.4 16V BBZ motorkódú, 3 hónappal ezelőtt vásároltam 305000 km-el 280000Ft-ért mivel az előző tulaj tudatta velem hogy van egy kis olajfogyasztása viszont komplett vezérlés cserét ejtett meg rajta 300000 km-nél. A problémáim kb 500 km-el a vásárlás után kezdődtek amikor is megtörtént minden szűrő illetve az olaj cseréje ezek után kezdődőtt el az hogy változó km megtétele után elkezdett rángatni a motor mintha kihagynának a gyújtások. Hibakód olvasás után egy röpke 160000 Ft-os kiadás következett amiben benne volt az EGR szelep cseréje, lambda szonda csere,légtömegmérő csere,benzinőz szelep csere,kartergáz kivezető szelep (nem vagyok biztos hogy ez a neve) csere, 4 gyertya csere illetve az 1. henger gyújtó trafójának cseréje. Viszont a probléma továbbra is fenn áll tehát van hogy 20-30 km-t megy tökéletesen tehát megfelelően húz és nem rángat viszont alkalmanként olyan 90-100 km/h között elkezd dadogni rángatni nem reagál gázadásra és olyan nem rendesen elégett üzemanyag szaggal telitődik be az autó belseje is. Az olajfogyasztás az első 1000km-en 1,5 liter volt (ekkor volt gyakori hogy 3 vagy ritkábban 2 hengerrel szenvedett) majd a húzos szerviz után már csak 1000km-en 2 dl fogyott belőle viszont a 2. 1000km előtt kapott az olajba Xado 1 Stage Revitalizáló gélt. Jelenleg ott tartunk vele hogy 2 napon át vizsgálgatta a szerelőm mely során folyamatosan dobálgat ki hibakódokat de csak azokra az alkatrészekre amik ki lettek cserélve , 2 nap után a szerelőm azt mondta nem tud mit kezdeni vele , javasolta menjek el vele húzassam ki hosszabb távon 110 környéki sebességgel megpróbáltam de a korábban leírtak történtek 90-100 km/h között. Kérdeztem a szerelőmet hogy esetleg nem e a motorvezérlővel van probléma vagy egy esetleges motor gyűrűzés megoldaná e de nem szívesen szenvedne vele többet. Szerintetek egy motorfelújítás segítene e valamit vagy csak a vezérlővel lehet baj ? mert én már kezdem elveszteni a hitemet ezzel kapcsolatban. Ezeken a szervizeken kivűl volt még ettől független fék rendszer felújítás meg egy két fútómű alkatrész csere is tehát a 280000 -es vételárral együtt eddig már 600000 ft ba van nekem ez az autó mostmár inkább akkor még 100-200000 forintot ráköltök és jó lesz minthogy most így esetleg eltudnám adni de legalább a felét elbuknám rajta.


ennyi olajfogyasztásnál lehet hogy a katalizátor van eltömődve és nagy fordulatnál nem megy át kellő kipufogógáz és azért torpan.

a torpanások után álló helyzetben nagy fordulaton mit csinál ?
torpanások után álló helyzetben milyen az alapjárat megy .e minden henger?

a sárga lámpád nem világított ezer éve ?


torpanás után általában 3000-es ford fölé nem tudom vinni mert mintha nem reagálna a gázadásra, az alapjárat változó vagy 800-on rángatozik vagy gázadás nélkül lefullad, de minden esetben olyan mintha 1 vagy adott esetben 2 henger is kihagyna
a sárga lámpa meg világított amióta megvettem aztán amint meg volt a 160000Ft-os szervizem azután semmi de most megint világít és a lambda szondát dobja ki hogy szakadás van benne pedig semmi baja mivel vadi uj


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: pén. okt. 04, 2019 3:56 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 384
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Lengyel_Attila írta:
Üdvözlök mindenkit!
Adott egy 2006-os évjáratú Skoda Fabia 1.4 16V BBZ motorkódú, 3 hónappal ezelőtt vásároltam 305000 km-el 280000Ft-ért mivel az előző tulaj tudatta velem hogy van egy kis olajfogyasztása viszont komplett vezérlés cserét ejtett meg rajta 300000 km-nél. A problémáim kb 500 km-el a vásárlás után kezdődtek amikor is megtörtént minden szűrő illetve az olaj cseréje ezek után kezdődőtt el az hogy változó km megtétele után elkezdett rángatni a motor mintha kihagynának a gyújtások. Hibakód olvasás után egy röpke 160000 Ft-os kiadás következett amiben benne volt az EGR szelep cseréje, lambda szonda csere,légtömegmérő csere,benzinőz szelep csere,kartergáz kivezető szelep (nem vagyok biztos hogy ez a neve) csere, 4 gyertya csere illetve az 1. henger gyújtó trafójának cseréje. Viszont a probléma továbbra is fenn áll tehát van hogy 20-30 km-t megy tökéletesen tehát megfelelően húz és nem rángat viszont alkalmanként olyan 90-100 km/h között elkezd dadogni rángatni nem reagál gázadásra és olyan nem rendesen elégett üzemanyag szaggal telitődik be az autó belseje is. Az olajfogyasztás az első 1000km-en 1,5 liter volt (ekkor volt gyakori hogy 3 vagy ritkábban 2 hengerrel szenvedett) majd a húzos szerviz után már csak 1000km-en 2 dl fogyott belőle viszont a 2. 1000km előtt kapott az olajba Xado 1 Stage Revitalizáló gélt. Jelenleg ott tartunk vele hogy 2 napon át vizsgálgatta a szerelőm mely során folyamatosan dobálgat ki hibakódokat de csak azokra az alkatrészekre amik ki lettek cserélve , 2 nap után a szerelőm azt mondta nem tud mit kezdeni vele , javasolta menjek el vele húzassam ki hosszabb távon 110 környéki sebességgel megpróbáltam de a korábban leírtak történtek 90-100 km/h között. Kérdeztem a szerelőmet hogy esetleg nem e a motorvezérlővel van probléma vagy egy esetleges motor gyűrűzés megoldaná e de nem szívesen szenvedne vele többet. Szerintetek egy motorfelújítás segítene e valamit vagy csak a vezérlővel lehet baj ? mert én már kezdem elveszteni a hitemet ezzel kapcsolatban. Ezeken a szervizeken kivűl volt még ettől független fék rendszer felújítás meg egy két fútómű alkatrész csere is tehát a 280000 -es vételárral együtt eddig már 600000 ft ba van nekem ez az autó mostmár inkább akkor még 100-200000 forintot ráköltök és jó lesz minthogy most így esetleg eltudnám adni de legalább a felét elbuknám rajta.


ennyi olajfogyasztásnál lehet hogy a katalizátor van eltömődve és nagy fordulatnál nem megy át kellő kipufogógáz és azért torpan.

a torpanások után álló helyzetben nagy fordulaton mit csinál ?
torpanások után álló helyzetben milyen az alapjárat megy .e minden henger?

a sárga lámpád nem világított ezer éve ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: pén. okt. 04, 2019 11:13 am 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 04, 2019 10:40 am
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia 1.4 16V
Üdvözlök mindenkit!
Adott egy 2006-os évjáratú Skoda Fabia 1.4 16V BBZ motorkódú, 3 hónappal ezelőtt vásároltam 305000 km-el 280000Ft-ért mivel az előző tulaj tudatta velem hogy van egy kis olajfogyasztása viszont komplett vezérlés cserét ejtett meg rajta 300000 km-nél. A problémáim kb 500 km-el a vásárlás után kezdődtek amikor is megtörtént minden szűrő illetve az olaj cseréje ezek után kezdődőtt el az hogy változó km megtétele után elkezdett rángatni a motor mintha kihagynának a gyújtások. Hibakód olvasás után egy röpke 160000 Ft-os kiadás következett amiben benne volt az EGR szelep cseréje, lambda szonda csere,légtömegmérő csere,benzinőz szelep csere,kartergáz kivezető szelep (nem vagyok biztos hogy ez a neve) csere, 4 gyertya csere illetve az 1. henger gyújtó trafójának cseréje. Viszont a probléma továbbra is fenn áll tehát van hogy 20-30 km-t megy tökéletesen tehát megfelelően húz és nem rángat viszont alkalmanként olyan 90-100 km/h között elkezd dadogni rángatni nem reagál gázadásra és olyan nem rendesen elégett üzemanyag szaggal telitődik be az autó belseje is. Az olajfogyasztás az első 1000km-en 1,5 liter volt (ekkor volt gyakori hogy 3 vagy ritkábban 2 hengerrel szenvedett) majd a húzos szerviz után már csak 1000km-en 2 dl fogyott belőle viszont a 2. 1000km előtt kapott az olajba Xado 1 Stage Revitalizáló gélt. Jelenleg ott tartunk vele hogy 2 napon át vizsgálgatta a szerelőm mely során folyamatosan dobálgat ki hibakódokat de csak azokra az alkatrészekre amik ki lettek cserélve , 2 nap után a szerelőm azt mondta nem tud mit kezdeni vele , javasolta menjek el vele húzassam ki hosszabb távon 110 környéki sebességgel megpróbáltam de a korábban leírtak történtek 90-100 km/h között. Kérdeztem a szerelőmet hogy esetleg nem e a motorvezérlővel van probléma vagy egy esetleges motor gyűrűzés megoldaná e de nem szívesen szenvedne vele többet. Szerintetek egy motorfelújítás segítene e valamit vagy csak a vezérlővel lehet baj ? mert én már kezdem elveszteni a hitemet ezzel kapcsolatban. Ezeken a szervizeken kivűl volt még ettől független fék rendszer felújítás meg egy két fútómű alkatrész csere is tehát a 280000 -es vételárral együtt eddig már 600000 ft ba van nekem ez az autó mostmár inkább akkor még 100-200000 forintot ráköltök és jó lesz minthogy most így esetleg eltudnám adni de legalább a felét elbuknám rajta.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: vas. aug. 04, 2019 6:18 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1587
Hummel írta:
Szervusztok!
Nem vagyok egy műszaki zseni, néhány kérdésem volna:
Skoda Fábia 1.4 16v kombi.

Az autó néha rángatozik, főleg 90-100 között, de 60-nál is előfordul, inkább melegen tapasztaltam.
Súlyosabb probléma, hogy néha elveszti az erejét a motor és hiába kapcsolok vissza, egyszerűen mintha megállna, ilyenkor nehezebben indul újra.
Néha azt érzékelem, hogy pulzál a lámpám.
Van összefüggés? Külön problémák?
Köszönettel


elšônek ki kelene olvašni a hiba tarolot mi van ot be irva.
ha pulzal a lampa tôbňire a kormaň sôg jelado sok zarlatozni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: vas. aug. 04, 2019 4:11 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 03, 2019 10:28 pm
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda fabia
Szervusztok!
Nem vagyok egy műszaki zseni, néhány kérdésem volna:
Skoda Fábia 1.4 16v kombi.

Az autó néha rángatozik, főleg 90-100 között, de 60-nál is előfordul, inkább melegen tapasztaltam.
Súlyosabb probléma, hogy néha elveszti az erejét a motor és hiába kapcsolok vissza, egyszerűen mintha megállna, ilyenkor nehezebben indul újra.
Néha azt érzékelem, hogy pulzál a lámpám.
Van összefüggés? Külön problémák?
Köszönettel


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 07, 2019 9:30 am 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 101
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
Csabaa írta:
Szesze írta:
Nem tudom Csabánk ezt hol találta,de ha hézagot kéne állítani a leírtak szerint akkor csattognának a szelepek!!Ha nem lenne hidrotőke bent akkor hézagot kéne állítani,de ezek a motorok már tőkések.Majd elárulja Csaba,hogy ez hol volt és hogy akkor ő szerinte hová kell tekerni,de én maradok a 2 tekerésnél,mert a szerviz utasításban is ez van tudtommal.Azt én is látom,hogy itt a képen egy 0.2-es hézagmérő van,de a hozzá való leírás miatt ez számomra érthetetlen.Az biztos,hogy tőkés motoron az üzem közbeni hézagnak nem lenne semmi értelme.Most nézem azt a leírást abban is bent van a 0.2-es hézagmérő,de az ellenőrzéshez és nem a beállításhoz kell!Ott írja,hogy ha süllyed akkor rossz a tőke ha viszont befér a 0.2-es hézagmérő akkor alapbeállítás kell neki!!!Ezt világosan leírja Gyula is!!!Na így már értem a belinkelt képet!

Szia
https://mega.nz/#!LsRw1RDS!VXpIDUssYsms ... 96zhKZX5Qg
Jól írtad, a második az az ellenőrzés.

És Gyula írása:
"Hidrotőkével kapcsolatos egy-két dolog:
Fabia 1.4mpi motor, hodrotőkék ellenőrzése:
-indítsd be a motort és járasd addig amíg a hűtőventillátor bekapcsol majd leáll.
Ekkor emeld meg a motor ford. számot 2500-ra és tartsd ott 2 percig.
Amennyiben a tőkék továbbra is csattognak, a hibás tőkét a következő eljárással tudod beazonosítani.
Vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe,hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott" (mérlegállás) állapotba legyenek.
ekkor próbáld a hézagmérő 0.2 lapját az 1-s hengernél lévő szelepek és a himba közé helyezni.
Ha sikerült behelyezni a hézagmérőt és közben a tőke "ereszt" (azaz süllyed lefelé) cseréld ki azt a tőkét.
Amennyiben a fenti hézag csak aszelep és a himba közt mérhető (tőke és a pálca) nem mozdult, kell egy alap beállítást adni a tőkének.
Megjegyzések:
- Új tőkék behelyezése után a motort kb. 30 percig nem szabad beindítani, mivel a hidraulikus részeknek kell egy kis idő amíg "beállnak" megsüllyednek.
Ellenkező esetben a szelepek kitámaszthatnak.
a tőkét mindig komplett egységként kell cserélni, nem szedhető szét és nem szerelhető.( én szétszedtem, féktisztító sprével tisztítás és a 8db-ból 4 "jó lett" egy ideig.)
1.4Mpi hidrotőkék alapbeállítása:
aA hidrotőkés szelep vezérlés (alap esetben) teljesen gondozás mentesek, azaz aszelephézagot nem kell és nem is szabad állítani.
azonban a hengerfej és a himbasor levétele után, mindenképp be kell állítani a tőkék alaphelyzetét a következők alapján:
-vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe, hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott"állapotban legyenek. az 1-s hengernél lazítsd meg a kontra anyákat a himba állító csavarján, majd tekerd ki az állító csavarokat amíg hézag nem lesz a himba és a szelep között.
ezután tekerd vissza lassan/finoman a csavarokat mindkét himbán, amíg a szelepvezérlésben a hézag megszűnik, közben ellenőrizd a fokozatos hézag csökkenést a himbák mozgatásával.
A hézag-játék megszűnésével, pontosan behatárolható az a pont, mikor a két felület érintkezik.
Ettől a ponttól tekerd beljebb a csavarokat további két /2/ egész fordulattal (720fok).
biztosítsd a csavar helyzetét a kontra anyával.
a többi hengernél a gyújtási sorrend a mérvadó.
Talán sikerült ezen leírás alapján segíteni Nektek."



Azt hiszem ìgy màr menni fog! Köszönöm a segitsèget! Elnèzèst az èrtetlenkedèsèrt, de ez a motor nagyon csak az a tipus amire mindenki màst mond. Aki hengerfejezte levitatott elsőre is hogy ez egy sima Favorit motor nincs benne tőke tehàt gondolom ő eszerint is àllitotta be a "hèzagot" ez okozhatja valòszinüleg azt hogy 3 hengerem indul csak el fèmhidegen, pedig vicces mert a Trafòm cserèjèvel is javult valamit a helyzet illetve a befecskendező cserèvel megszünt a tùl dùs rendszer p0172 hibakòd is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 07, 2019 8:45 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7924
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szesze írta:
Nem tudom Csabánk ezt hol találta,de ha hézagot kéne állítani a leírtak szerint akkor csattognának a szelepek!!Ha nem lenne hidrotőke bent akkor hézagot kéne állítani,de ezek a motorok már tőkések.Majd elárulja Csaba,hogy ez hol volt és hogy akkor ő szerinte hová kell tekerni,de én maradok a 2 tekerésnél,mert a szerviz utasításban is ez van tudtommal.Azt én is látom,hogy itt a képen egy 0.2-es hézagmérő van,de a hozzá való leírás miatt ez számomra érthetetlen.Az biztos,hogy tőkés motoron az üzem közbeni hézagnak nem lenne semmi értelme.Most nézem azt a leírást abban is bent van a 0.2-es hézagmérő,de az ellenőrzéshez és nem a beállításhoz kell!Ott írja,hogy ha süllyed akkor rossz a tőke ha viszont befér a 0.2-es hézagmérő akkor alapbeállítás kell neki!!!Ezt világosan leírja Gyula is!!!Na így már értem a belinkelt képet!

Szia
https://mega.nz/#!LsRw1RDS!VXpIDUssYsms ... 96zhKZX5Qg
Jól írtad, a második az az ellenőrzés.

És Gyula írása:
"Hidrotőkével kapcsolatos egy-két dolog:
Fabia 1.4mpi motor, hodrotőkék ellenőrzése:
-indítsd be a motort és járasd addig amíg a hűtőventillátor bekapcsol majd leáll.
Ekkor emeld meg a motor ford. számot 2500-ra és tartsd ott 2 percig.
Amennyiben a tőkék továbbra is csattognak, a hibás tőkét a következő eljárással tudod beazonosítani.
Vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe,hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott" (mérlegállás) állapotba legyenek.
ekkor próbáld a hézagmérő 0.2 lapját az 1-s hengernél lévő szelepek és a himba közé helyezni.
Ha sikerült behelyezni a hézagmérőt és közben a tőke "ereszt" (azaz süllyed lefelé) cseréld ki azt a tőkét.
Amennyiben a fenti hézag csak aszelep és a himba közt mérhető (tőke és a pálca) nem mozdult, kell egy alap beállítást adni a tőkének.
Megjegyzések:
- Új tőkék behelyezése után a motort kb. 30 percig nem szabad beindítani, mivel a hidraulikus részeknek kell egy kis idő amíg "beállnak" megsüllyednek.
Ellenkező esetben a szelepek kitámaszthatnak.
a tőkét mindig komplett egységként kell cserélni, nem szedhető szét és nem szerelhető.( én szétszedtem, féktisztító sprével tisztítás és a 8db-ból 4 "jó lett" egy ideig.)
1.4Mpi hidrotőkék alapbeállítása:
aA hidrotőkés szelep vezérlés (alap esetben) teljesen gondozás mentesek, azaz aszelephézagot nem kell és nem is szabad állítani.
azonban a hengerfej és a himbasor levétele után, mindenképp be kell állítani a tőkék alaphelyzetét a következők alapján:
-vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe, hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott"állapotban legyenek. az 1-s hengernél lazítsd meg a kontra anyákat a himba állító csavarján, majd tekerd ki az állító csavarokat amíg hézag nem lesz a himba és a szelep között.
ezután tekerd vissza lassan/finoman a csavarokat mindkét himbán, amíg a szelepvezérlésben a hézag megszűnik, közben ellenőrizd a fokozatos hézag csökkenést a himbák mozgatásával.
A hézag-játék megszűnésével, pontosan behatárolható az a pont, mikor a két felület érintkezik.
Ettől a ponttól tekerd beljebb a csavarokat további két /2/ egész fordulattal (720fok).
biztosítsd a csavar helyzetét a kontra anyával.
a többi hengernél a gyújtási sorrend a mérvadó.
Talán sikerült ezen leírás alapján segíteni Nektek."


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 07, 2019 6:30 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1027
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Nem tudom Csabánk ezt hol találta,de ha hézagot kéne állítani a leírtak szerint akkor csattognának a szelepek!!Ha nem lenne hidrotőke bent akkor hézagot kéne állítani,de ezek a motorok már tőkések.Majd elárulja Csaba,hogy ez hol volt és hogy akkor ő szerinte hová kell tekerni,de én maradok a 2 tekerésnél,mert a szerviz utasításban is ez van tudtommal.Azt én is látom,hogy itt a képen egy 0.2-es hézagmérő van,de a hozzá való leírás miatt ez számomra érthetetlen.Az biztos,hogy tőkés motoron az üzem közbeni hézagnak nem lenne semmi értelme.Most nézem azt a leírást abban is bent van a 0.2-es hézagmérő,de az ellenőrzéshez és nem a beállításhoz kell!Ott írja,hogy ha süllyed akkor rossz a tőke ha viszont befér a 0.2-es hézagmérő akkor alapbeállítás kell neki!!!Ezt világosan leírja Gyula is!!!Na így már értem a belinkelt képet!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 07, 2019 12:21 am 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 101
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
Itt is van belölle az àbra


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 364 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség