Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. nov. 18, 2018 4:18 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 304 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 14, 2013 9:44 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Kép
Kép
zool87 írta:
TiB az EGR szelep csatlakozójáról tudsz képet küldeni?
Előre is köszi!



Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 14, 2013 9:17 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. máj. 23, 2013 7:55 am
Hozzászólások: 14
Sziasztok!
Újabb adalék a történetemhez:egyre rosszabb a helyzet, de már látok benne logikát. Mihelyt eléri a hütővíz az üzemi hőmérsékletet elkezd rángatni a motor, szinte minden fordulaton (1500-3500). Majd továbbmegyek, és elmúlik a hiba. A motor hőmérsékletével függhet össze a dolog, mert nagyon hideg motornál sem csinálja, és nagyon melegnél sem. Ezen kívül az üzemanyagrendszert is ki tudom zárni, mert benzin/gáz üzemű a kocsi, és mindkét üzemben csinálja a hibát.
A hétvégén kicserélem a gyertyákat, majd meglátjuk mi lesz.
TiB az EGR szelep csatlakozójáról tudsz képet küldeni?
Előre is köszi!

TiB írta:
Nagyon hasonló jelenséget tapasztaltam BBZ-n az év elején. Nem volt semmilyen hibakód, csak időszakosan csinálta, de egyre gyakrabban. Elég nehezen jöttem rá, de végül EGR csere lett belőle.

Próbáld meg lehúzni a csatlakozót az EGR szelepről. Világítani fog tőle a motor hibajelzőlámpája (a MIL), de ettől nem kell megijedni. Menj vele egy próbautat és ha ilyenkor nem csinálja, akkor ellenőrizd kábelezést és/vagy ki kell cserélni a szelepet.

zool87 írta:
Sziasztok!

Nekem is hasonló problémám van, mint a lennti eset. Nekem 1.2 HTP benzines AZQ motokódú 2004 -es fábiám van. Azt csinálja, hogy 2500-as fordulatnál (mindegy milyen fokozatban)rángat az autó. Illetve ha motorféket használok, akkor is kicsit egyenetlenül lassul az nem vészes). A fojtószelepet már tiszta, hiba még mindig fennáll.
Légyszi segítsetek!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 14, 2013 7:22 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Az EGR szelep kutya egy darab, nincs belőle igazán jó, meg aztán ahová fel van szerelve: belül tombol a friss kipufogógáz, kívülről pedig csapja a menetszél, vagy éppen az eső és hó, ha olyan időben autózol. Nem egyszerű üzemi körülmények egy komplex mechatronika számára.

Engem az autó szinte újkorában egyszer otthagyott, EGR hiba miatt. Akkor garanciásan cserélték, most, kb. 6 évvel később az is kilehelte. Mivel "Made in Spain" felirat volt rajta, gondoltam, hogy most Pierburg gyártmányút veszek, hátha a német minőség jobb ... hát ezen is pont ugyanolyan betűtípussal, pont ugyanott virít a "Made in Spain" mint az előbbin. Csak a VW és Audi emblémák és a OE cikkszám nincsenek belevésve. Aztán kiderítettem, hogy ezt a típusú EGR szelepet csak a Pierburg szállítja a VAG csoportnak.

olle_gyuri írta:
Szia TiB,
hú, ez szuper információ nekem; köszönöm szépen, hogy leírtad a tapasztalatodat és főleg a megoldását az alacsony fordulati rángatásról!
Ez lehet a helyzet nekem is a BBZ-vel kapcsolatban...
(hibakód ezen az autón is nulla, egy VAS5053-as célgéppel már égéskimaradást is néztünk, semmi).
EGR szelepből milyet javasolsz (hosszú távra tervezve az autóval)? Ha gyárit, azt melyik cég készíti?
Mégegyszer köszönöm! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 14, 2013 8:50 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 642
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Szia TiB,
hú, ez szuper információ nekem; köszönöm szépen, hogy leírtad a tapasztalatodat és főleg a megoldását az alacsony fordulati rángatásról!
Ez lehet a helyzet nekem is a BBZ-vel kapcsolatban...
(hibakód ezen az autón is nulla, egy VAS5053-as célgéppel már égéskimaradást is néztünk, semmi).
EGR szelepből milyet javasolsz (hosszú távra tervezve az autóval)? Ha gyárit, azt melyik cég készíti?
Mégegyszer köszönöm! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 13, 2013 11:24 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Nagyon hasonló jelenséget tapasztaltam BBZ-n az év elején. Nem volt semmilyen hibakód, csak időszakosan csinálta, de egyre gyakrabban. Elég nehezen jöttem rá, de végül EGR csere lett belőle.

Próbáld meg lehúzni a csatlakozót az EGR szelepről. Világítani fog tőle a motor hibajelzőlámpája (a MIL), de ettől nem kell megijedni. Menj vele egy próbautat és ha ilyenkor nem csinálja, akkor ellenőrizd kábelezést és/vagy ki kell cserélni a szelepet.

zool87 írta:
Sziasztok!

Nekem is hasonló problémám van, mint a lennti eset. Nekem 1.2 HTP benzines AZQ motokódú 2004 -es fábiám van. Azt csinálja, hogy 2500-as fordulatnál (mindegy milyen fokozatban)rángat az autó. Illetve ha motorféket használok, akkor is kicsit egyenetlenül lassul az nem vészes). A fojtószelepet már tiszta, hiba még mindig fennáll.
Légyszi segítsetek!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 13, 2013 3:13 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Jó lenne, ha keresnél egy hozzáértő szakembert. Ezer dolog okozhatja, ez nem megoldható távdiagnosztikával. Ne gondolod a fórumozókat varázslónak. :)

Mondjuk általában ilyeneket gázos autónál az igénytelenül beépített/beszabályzott gázrendszer okozhat.

zool87 írta:
Sziasztok!

Nekem is hasonló problémám van, mint a lennti eset. Nekem 1.2 HTP benzines AZQ motokódú 2004 -es fábiám van. Azt csinálja, hogy 2500-as fordulatnál (mindegy milyen fokozatban)rángat az autó. Illetve ha motorféket használok, akkor is kicsit egyenetlenül lassul az nem vészes). A fojtószelepet már tiszta, hiba még mindig fennáll.
Légyszi segítsetek!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 13, 2013 3:09 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. máj. 23, 2013 7:55 am
Hozzászólások: 14
Sziasztok!

Nekem is hasonló problémám van, mint a lennti eset. Nekem 1.2 HTP benzines AZQ motokódú 2004 -es fábiám van. Azt csinálja, hogy 2500-as fordulatnál (mindegy milyen fokozatban)rángat az autó. Illetve ha motorféket használok, akkor is kicsit egyenetlenül lassul az nem vészes). A fojtószelepet már tiszta, hiba még mindig fennáll.
Légyszi segítsetek!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 22, 2012 4:26 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Ne márkaszervízbe. Dízeles gurut keress a környéken.

polgitom írta:
Szia.A komplett vezérműszíj feszítőgörgők,vízpumpa cserélve volt.
Az adagoló vezérlő állítást kihez vigyem?

Eddig márkaszervízben egyszer voltam nem volt jó tapasztalatom.Igaz az a kecskeméti márkaszervíz volt.
A soltvadkerti Kévés szervizben próbálkozzak esetleg?
Nagyságrendileg ha csak beállításról van szó ez mennyibe kerülhet?
Az autó fogyasztása az viszont nagyon kedvező 4 literel elmegyek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 22, 2012 11:39 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Mindenképpen olyan szerelőhöz, aki VW, Audi, Skoda, Seat márkákban járatos. Célszerszám kell hozzá és nagy gondosság. A vezérműszíj cserével együtt mindenen alkalommal be kell állítani, ha rossz a beállítás, akkor rángathat az motor. A másik ok, ami szóba kerület, az az égéstermék-visszavezetés EGR szelepe. Ezt motordiagnosztika útján lehet tesztelni, lehet, hogy érdemes kitisztítani és szintén diagnosztika útján egy illesztést csináltatni vele. Persze lehet más oka is, de talán ezek a legvalószínűbbek.

polgitom írta:
Szia.A komplett vezérműszíj feszítőgörgők,vízpumpa cserélve volt.
Az adagoló vezérlő állítást kihez vigyem?

Eddig márkaszervízben egyszer voltam nem volt jó tapasztalatom.Igaz az a kecskeméti márkaszervíz volt.
A soltvadkerti Kévés szervizben próbálkozzak esetleg?
Nagyságrendileg ha csak beállításról van szó ez mennyibe kerülhet?
Az autó fogyasztása az viszont nagyon kedvező 4 literel elmegyek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 22, 2012 11:28 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 15, 2012 3:08 pm
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Kecel
Szia.A komplett vezérműszíj feszítőgörgők,vízpumpa cserélve volt.
Az adagoló vezérlő állítást kihez vigyem?

Eddig márkaszervízben egyszer voltam nem volt jó tapasztalatom.Igaz az a kecskeméti márkaszervíz volt.
A soltvadkerti Kévés szervizben próbálkozzak esetleg?
Nagyságrendileg ha csak beállításról van szó ez mennyibe kerülhet?
Az autó fogyasztása az viszont nagyon kedvező 4 literel elmegyek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. szept. 21, 2012 8:21 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Na így már tudunk pár dolgot: nem PD befecskendezős, hanem sima adagolós motor. Ebben 120 000 km-nél cserélni kell a vezérműhajtás fogasszíját és a feszítőgörgőjét. Utóbbival lehetett valami probléma, mert új cikkszámot kapott és annak a beépítését ajánlja a karbantartási utasítás.

Tipp: ellenőrizni kéne a vezérműhajtást, ha nem volt cserélve, akkor cserélni, a cserélve volt, akkor az adagolóidőzítést ellenőrizni/ellenőriztetni. Ez egy olyan művelet, amit el lehet rontani és eladás előtt álló autót nem valószínű, hogy hozzá értő szerelőhöz viszik, inkább a legolcsóbbhoz, ha egyáltalán.

polgitom írta:
122000km vettem meg.De gondolom biztos állítottak vissza az órán.
A karbantartás rendszers az olajcsere /Valvoline/ a múlt hónapban volt a szűrőkkel együtt.
A motorkódom ASY.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 20, 2012 10:44 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 15, 2012 3:08 pm
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Kecel
122000km vettem meg.De gondolom biztos állítottak vissza az órán.
A karbantartás rendszers az olajcsere /Valvoline/ a múlt hónapban volt a szűrőkkel együtt.
A motorkódom ASY.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 20, 2012 8:06 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Alapvetően felmerül a karbantartás kérdése: Mikor volt
- olaj cserélve (a pd-tdi motoroknál a rendszeres olajcsere és a megfelelő minőségű kenőolaj használata igen kényes),
- üzemanyagszűrő cserélve (ill. víztelenítve),
- levegőszűrő cseréve,
- stb.

Ezen kívül a pontos (három betűs) motorkód, és a futott km is fontos lehet. Légtömegmérő (ha van ilyen a motorban), de általában érzékelők és aktuátorok hibáját motordiagnosztika útján lehet megbízhatóan megállapítani. Ehhez célműszer (ez általában PC + interfész kábel + szoftver) kell és megfelelő szakértelem (itt a fórumon mindkettőhöz találsz segítséget).

polgitom írta:
Sziaszok!

Nekem egy 2001-es évjáratú SDI fábiám van.Augusztusban múlt el egy éve hogy nálam van.Sajnos egy olyan hiba van az autómmal amire eddig még nem tudtak rájönni.
Városi forgalomban megyek 4 ben és ha pontossan be akarom tartani az 50km/h sebességet akkor nagyon finom gázadásnál elkezd rángatni az autóm.Ha erőteljesen rálépek a gázpedálra megszűnik.De ha olyan a forgalmi helyzet hogy vissza kel váltani 3 ba akkor annyira rángat hogy csak egy kuplungolás segít rajta.
Két helyen is nézték számitogépen az adagoló tökéletessen működik.Shell és OMV kuton tankolok.

Mi okozhatja ezt a problémát?
Okozhat ilyen gondot ha a légtőmegmérő elromlik.
Honnan tudom hogy jól müködik e?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Városi forglomban rángat az autóm!
HozzászólásElküldve: szer. szept. 19, 2012 9:39 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 15, 2012 3:08 pm
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Kecel
Sziaszok!

Nekem egy 2001-es évjáratú SDI fábiám van.Augusztusban múlt el egy éve hogy nálam van.Sajnos egy olyan hiba van az autómmal amire eddig még nem tudtak rájönni.
Városi forgalomban megyek 4 ben és ha pontossan be akarom tartani az 50km/h sebességet akkor nagyon finom gázadásnál elkezd rángatni az autóm.Ha erőteljesen rálépek a gázpedálra megszűnik.De ha olyan a forgalmi helyzet hogy vissza kel váltani 3 ba akkor annyira rángat hogy csak egy kuplungolás segít rajta.
Két helyen is nézték számitogépen az adagoló tökéletessen működik.Shell és OMV kuton tankolok.

Mi okozhatja ezt a problémát?
Okozhat ilyen gondot ha a légtőmegmérő elromlik.
Honnan tudom hogy jól müködik e?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: kedd aug. 21, 2012 5:50 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1289
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
gkelep írta:
Sziasztok!
Én nőből vagyok, de volt autószerelő a családban, így néha értem is amit írtok...:)))
Szóval a problémám a következő: Skoda Fabia 1.2Eco Junior változatú 3 hengeres autóm van. Az első probléma ami megjelent, hogy alapjáraton elkezdett az autó rángatni, kigyulladt a motordignosztika sárga lámpája, villogott...és csak villogott...ráléptem a gázra, és nem volt egyáltalán az autónak ereje. Ha újraindítottam az autót, akkor menetközben nem volt vele semmi, de amikor meg kellett állni akár egy piros lámpánál, a lábam nem tudtam levenni a gázról, mert rögtön ugyanaz a probléma. Kicseréltük a gyertyákat, trafókat, majd kiderült, hogy hengerfejes. 3 szelepből kettő szét volt repedve és égve. Most már jobb, de NEM JÓ!!! Most menetközben rángat! Ha visszaesik a sebességem, és vissza kell váltanom, sőt, 90km/h -nál nem tudok többet menni, mert sárga motordiagnosztika lámpa folyamatosan ég, és rángat az autó. Ha alapjáraton tovább jár az autó, szintén olyan, mintha nem menne 1 henger. De legalább el tudok vele indulni...
Légyszi SEGÍTSETEK!!!!! Még nem találtam szerelőt, aki meg tudta volna csinálni rendesen! A gatyám is rámegy...

hali
milyen útvonalon szoktál szaladgálni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 304 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség