Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. jan. 19, 2019 4:14 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 338 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 23  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 28, 2014 12:14 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 17, 2008 4:59 pm
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Szombathely, jelenleg no auto
Nekem benzinpumpa volt a ludas, kb 2 éve küzdöttem állandóan dadogott néha néha leállt, de volt úgy hogy fél évig elment hiba nélkül, múlt héten szépen megállt aztán a pumpa néha indult néha nem. Csere, azóta mentem 200 km-t és most eddig lekopogom jó. Plusz nekem hiba volt még a Map szenzor is, kartelgáz lerakódott és kinyírta, többször kell pucolni a pillangószelepházat és a mapszenzor környékét. Mindenképp érdemes lenne megnézned, hogy tényleg mindig van-e benzin.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 28, 2014 11:39 am 
Offline

Csatlakozott: vas. júl. 14, 2013 3:10 pm
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Geszteréd
benzinpumpa.. engem is az szivatott.. kicserélték a szondát.. a szűrőket, a gyertyát... még sem volt jó.. 1,2 12w rámértek az üzemanyag-nyomásra.. és ott volt a baki!!! nézz utánna, mielőtt a fél autót kicseréltetik veled!!
:roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 26, 2014 12:31 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 17, 2008 4:59 pm
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Szombathely, jelenleg no auto
Esetleg nézesd meg SanyCar Kft.-nél (Csákvár), nekem is ezt a rángatást csinálta, és nekem ki kellett cserélni a map szenzor-t és megszűnt a probléma.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 15, 2014 6:31 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7516
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
mernok76 írta:
Na mostanra tudtam hibakód listát ( mert sajnos lista) kiolvastatni. Az alábbiak lennénekí:
16516, 16518, 16804, 16687, 17563, 16556, 16497, 16490, 16885, 16556
Hát kb. ennyi amit úgy kiirkált, most törölve lett mindegyik kód, lambdaszondákat is cseréltem de a probléma ugyanúgy megmaradt. Ha van ötlet szívesen venném. Előre is köszi !

szia
Szép kis lista, van benne minden..
Végnyomást mértetek? Lerágtuk már párszor, hogy a
6 szelepes 1,2-nél gyenge láncszem a kipuffogószelep.
Kirepedezik a széle és eltünik a kompressszió.
A fentiekben van 3. henger gyújtáskimaradás, talán azzal kellene kezdeni a mérést.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 14, 2014 7:21 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 19, 2014 2:01 pm
Hozzászólások: 2
Na mostanra tudtam hibakód listát ( mert sajnos lista) kiolvastatni. Az alábbiak lennénekí:
16516, 16518, 16804, 16687, 17563, 16556, 16497, 16490, 16885, 16556
Hát kb. ennyi amit úgy kiirkált, most törölve lett mindegyik kód, lambdaszondákat is cseréltem de a probléma ugyanúgy megmaradt. Ha van ötlet szívesen venném. Előre is köszi !


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Fabia 1.2 rángat
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 12, 2014 5:02 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 12, 2014 4:55 pm
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: Érd
Üdv. Elég komoly problémám van az újonnan vett 2005-ös Fabia-mmal. Előző tulaj csak városban használta, így nem tűnt fel neki, de nagyobb sebességnél visszaesik a fordulat és rángat az autó. Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy pl. az M7-esen budaörs utáni érdi emelkedő elején 100-zal mentem, és ahogy elértem az emelkedő alját eltűnt az erő, száz méter múlva már csak 50-nel mentem, a kocsi meg rángatott. Félelmetes volt. AC pumpa, benzinszűrő, gyújtótrafók, gyertyák cserélve lettek, olajsár ki lett pucolva és még mindig csinálja. Fojtószelepház cserével riogatnak most, ami több, mint 100ezer forint. Találkozott már valaki ilyen hibával? És ha igen mi okozta? Lehet ez attól, hogy 123ezernél áll a km számláló és nincs kicserélve a vezérműlánc? Köszönöm a segítséget előre is!!
Ádám


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 24, 2014 7:29 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 15, 2014 8:52 pm
Hozzászólások: 14
Tartózkodási hely: Budapest
Én nem vagyok szaki, nekem is 1.2 es 6V skodám van 2003-as. A szerelőd mondott hibakódot? Kéne egy hibakód és itt sokan tudnak neked segíteni szerintem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Szaggató motor
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 19, 2014 2:10 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 19, 2014 2:01 pm
Hozzászólások: 2
Üdvözletem Mindenkinek !

Nekem egy 2002-es 1.2 6v eco skodám van, a probléma az vele hogy az alapjárat ingadozik sőt néha a kuplunkg kinyomásakor teljesen eltünik és az autó leál, emellett gyorsításnál vagy emelkedőnél a motor el kezd szaggatni, illetve megtorpan a motor. Az autószerelővel is csak próbálgatunk ezt azt pl. lambda szonda csere de a probléma ugyanúgy fennál. Ha valakinek lenne megoldása azt megköszönném.

Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 26, 2013 7:14 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 643
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Sziasztok!

Hétvégén megtörtént az EGR szelep tisztító művelet, és a tapasztalt Skoda szerelő kéz (nem az enyém) győzedelmeskedett a rozsda felett :) Volt min :
https://docs.google.com/file/d/0BzKHduy ... sp=sharing


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 21, 2013 7:41 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7516
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
Nekem is tőcsavarral együtt jött ki az egyik anya.
Középen ahol nem számít a menet épsége megfogtam
egy fogóval és lecsavartam az anyát. Kis wd előtte...
Dupla fém tömítések voltak mind a két oldalon, ezeket raktam
vissza rendben tömítenek.
A tőcsavart meg dupla kontrázott anyával könnyedén vissza
tudod csavarni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 21, 2013 7:33 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 643
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
TiB írta:
nekem csőkulccsal kellett a krumpli alakúvá rozsdált anyákat kihajtani. A tőcsavaroknak nincs külön cikkszáma, de pótolhatod 8-as menetes szárral. Nekem cserélni kellett a közdarabot is, mert az egyik tőcsavar csak úgy jött ki, hogy hozta a menetet is.


Köszönöm a részletes és hasznos élménybeszámolót!
Egész komoly 'csináld magad' EGR csere tudásbázis jön össze a végére :)

Voltam márkaszervizben, és az a helyzet ami várható volt : csak közdarabbal van tőcsavar, a közdarab ára pedig 12.600,-Ft. Egyelőre nem kértem :)
Az alkatrészes ember segítőkész volt amúgy, ennek legalább örülhettem. Ha már ott jártam, rákérdeztem az EGR szelep árára, ami náluk 68eFt. Netes boltból rendelve 38eFt-ra emlékszem..., már ha a tisztítás nem lenne elég (úgyis max. átmeneti megoldásnak gondolom a tisztítást, mert ha kopott a szelep belül, hiába lesz tiszta, attól 'megragadhat' - és egy épp fixen nyitott helyzetben lévő EGR szeleppel elég nehéz üzemeltetni tartósan a motort...).
A menetes szártól tartok kicsit, mert többnyire elég lágyak szoktak lenni, az EGR környékén pedig kap elég rezgést és hőterhelést; de legalább nagy tömeget nem kell tartania.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 21, 2013 8:44 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Nem néz ki rosszul ... nekem csőkulccsal kellett a krumpli alakúvá rozsdált anyákat kihajtani. A tőcsavaroknak nincs külön cikkszáma, de pótolhatod 8-as menetes szárral. Nekem cserélni kellett a közdarabot is, mert az egyik tőcsavar csak úgy jött ki, hogy hozta a menetet is. Amúgy a közdarabot eredetileg nem akartam leszedni, mert tartottam tőle, hogy ha a hengerfejből is úgy jönnek ki a csavarok, mint a közdarabból, akkor bajban leszek. Szerencsére azt nem a spanyolok gyártották :wink: így nem volt gond vele.

Tömítéseket mindenképpen újakat szereljél be, még akkor is ha jól néz ki a régi. Én, bár megvettem a gyári anyákat is hozzá, azok annyira nem voltak meggyőzőek, hogy végül krómozott 8-as anyákkal és rúgós alátettel szereltem össze.

olle_gyuri írta:
TiB írta:
Az EGR szelep kutya egy darab, nincs belőle igazán jó, meg aztán ahová fel van szerelve: belül tombol a friss kipufogógáz, kívülről pedig csapja a menetszél, vagy éppen az eső és hó, ha olyan időben autózol. Nem egyszerű üzemi körülmények egy komplex mechatronika számára.


Sziasztok, szia TiB!
Az EGR szelep cserénél Nálad milyen állapotban voltak a szelep rögzítő tőcsavarok/anyák?
Mert nálam elég elhasználtak (ahogy a mostoha működési körülményeket leírtad, nem is csoda...) :
https://docs.google.com/file/d/0BzKHduy ... sp=sharing

Legjobb lenne cserélni - de ahogy az ETKA-s ábrán látszik :
https://docs.google.com/file/d/0BzKHduy ... sp=sharing

a 2 tőcsavarnak nincs külön cikkszáma, csak a 25-ös számmal jelzett "Közdarab" része.

Te cserélted ezt a közdarabot vagy a tőcsavarokat/menetes szárakat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 20, 2013 8:40 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 643
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
TiB írta:
Az EGR szelep kutya egy darab, nincs belőle igazán jó, meg aztán ahová fel van szerelve: belül tombol a friss kipufogógáz, kívülről pedig csapja a menetszél, vagy éppen az eső és hó, ha olyan időben autózol. Nem egyszerű üzemi körülmények egy komplex mechatronika számára.


Sziasztok, szia TiB!
Az EGR szelep cserénél Nálad milyen állapotban voltak a szelep rögzítő tőcsavarok/anyák?
Mert nálam elég elhasználtak (ahogy a mostoha működési körülményeket leírtad, nem is csoda...) :
https://docs.google.com/file/d/0BzKHduy ... sp=sharing

Legjobb lenne cserélni - de ahogy az ETKA-s ábrán látszik :
https://docs.google.com/file/d/0BzKHduy ... sp=sharing

a 2 tőcsavarnak nincs külön cikkszáma, csak a 25-ös számmal jelzett "Közdarab" része.

Te cserélted ezt a közdarabot vagy a tőcsavarokat/menetes szárakat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. aug. 18, 2013 8:53 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7516
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
zool87 írta:
Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek hagyhatom az autót így müködni kikötött EGR szeleppel? Meg hogy érdemes -e megpróbálni a tisztítással?

szia
Maradhat így a javításig. A mil lámpa fog világítani, kicsit többet fog enni. Vizsgára ne vidd, ott nem lehet
mil lámpa.
Érdemes egy tisztítást eszközölni, és a csatlakozóját,kábelét ellenőrízni, szakadás, kontak hiba szempontjából.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. aug. 18, 2013 7:11 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. máj. 23, 2013 7:55 am
Hozzászólások: 14
Megoldódni látszik a problémám! Ma hajnalban felkeltem kicsit autót szerelni. A gyertyákkal kezdtem,remélve,hogy azzal lesz gond. A gyertyák nagyon jó állapotban voltak, szép őzikebarna volt mind. De azért kicseréltem újra. Ezután a EGR szelep csatlakozóját is lehúztam.
Elindultam így egy próbakörre,a motor még hideg a körülmények ideálisak a hiba megjelenéséhez. De nem jelentkezik!!! Illetve a műszerfalon sincs hibaüzenet. Kb 5 km mentem így és semmi.
Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek hagyhatom az autót így müködni kikötött EGR szeleppel? Meg hogy érdemes -e megpróbálni a tisztítással?
TiB írta:
Nekem inkább a 3-as fura, azzal zöld csapadékkal rajta. De így kívülről nem tudnék rajtuk semmi rendelleneset megállapítani. A gyertyák milyen állapotban vannak?

zool87 írta:
Így jött ki... valószínűleg rozsda, mert egy kicsit az ujjammal megdörzsöltem, és jött le belőle anyag, a típusa mindegyiknek ugyanaz.

goes írta:
Érdekes trafókivételi módszert választottál! :) Az rozsda akar lenni? Csak annyi látszik, hogy más szinű. Esetleg nem más tipusú a trafó, mint a másik kettő és azért különbözik? Nekem nem tűnik kórósnak a kép alapján.

zool87 írta:
Sziasztok!

Ki akartam cserélni a gyertyákat, és mikor kiszedtem a gyujtótrafókat a lenti kép fogadott. Jól sejtem, hogy a középső trafó nem nézz ki túlzottan egészségesnek?

http://kep.psharing.com/756464.jpg


zool87 írta:
Sziasztok!
Újabb adalék a történetemhez:egyre rosszabb a helyzet, de már látok benne logikát. Mihelyt eléri a hütővíz az üzemi hőmérsékletet elkezd rángatni a motor, szinte minden fordulaton (1500-3500). Majd továbbmegyek, és elmúlik a hiba. A motor hőmérsékletével függhet össze a dolog, mert nagyon hideg motornál sem csinálja, és nagyon melegnél sem. Ezen kívül az üzemanyagrendszert is ki tudom zárni, mert benzin/gáz üzemű a kocsi, és mindkét üzemben csinálja a hibát.
A hétvégén kicserélem a gyertyákat, majd meglátjuk mi lesz.
TiB az EGR szelep csatlakozójáról tudsz képet küldeni?
Előre is köszi!

TiB írta:
Nagyon hasonló jelenséget tapasztaltam BBZ-n az év elején. Nem volt semmilyen hibakód, csak időszakosan csinálta, de egyre gyakrabban. Elég nehezen jöttem rá, de végül EGR csere lett belőle.

Próbáld meg lehúzni a csatlakozót az EGR szelepről. Világítani fog tőle a motor hibajelzőlámpája (a MIL), de ettől nem kell megijedni. Menj vele egy próbautat és ha ilyenkor nem csinálja, akkor ellenőrizd kábelezést és/vagy ki kell cserélni a szelepet.

zool87 írta:
Sziasztok!

Nekem is hasonló problémám van, mint a lennti eset. Nekem 1.2 HTP benzines AZQ motokódú 2004 -es fábiám van. Azt csinálja, hogy 2500-as fordulatnál (mindegy milyen fokozatban)rángat az autó. Illetve ha motorféket használok, akkor is kicsit egyenetlenül lassul az nem vészes). A fojtószelepet már tiszta, hiba még mindig fennáll.
Légyszi segítsetek!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 338 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 23  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: mantec valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség