Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. feb. 17, 2019 5:54 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 338 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 23  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 15, 2014 7:30 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 06, 2014 7:20 pm
Hozzászólások: 6
Szia Leviapu,

Nekem a hengerfej felújítást a szerelő akihez már vagy 10éve járok sajnos nem tudta megcsinálni,hanem itt Miskolcon van egy erre szakosodott cég ahová Ő szokta vinni a javításra szoruló hengerfejeket.Na onnan kaptam egy telefonhívást és bekönnyeztem amikor közölték,hogy ez bizony 60,000ft-ba kerül. De ez egy komplett felújítás nem csak a tönkrement szelep(ek)és a hozzá tartozó fészkek és stb...Gyakorlatilag új a hengerfej az autóban.Erre az összegre jött még az anyagköltség és a szerelő munkadíja.Én 95 ft-nál álltam meg,de az autó tökéletesen suhan.[/quote]

Kedves Zoolee78 és Csabaa!

Végre túlvagyok az egész dolgon, voltam vagy 3 szerelőnél... Mindegyik kapásból ugyanazt mondta. 150-200 ezer Ft-ig.
Zoolee78 gyakorlatilag bejött amit mondtál. A 3. hengernél nem volt jó a kompresszió, hengerfejes volt, illetve valami szelep szétégett. Komplett hengerfej felújítás, összes szelep és vezérmű készlet csere volt a vége.
Szerencsére a korábban vásárolt 10W40-ES Olajat és a szűrőt beletették, így megállt 158 ezerbe. De megígértették, hogy a 10W40-es olajat amilyen gyorsan lehet lecserélem 5W40-re, ugyanis a 3 hengeres fábiákba mindig 5W40-et kell beletenni.

Kicsit furcsállom, hogy 120 ezer km-nél kikönyökölt a szelep de ez van. A trafóra, amit vásároltam arra meg azt mondták, hogy fogok még neki örülni :-)

Üdv.: Leviapu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. szept. 07, 2014 6:35 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. szept. 30, 2013 8:04 am
Hozzászólások: 34
leviapu írta:
Kedves Zoolee78!

A hengerfej felújjítás mennyibe került?

Kedves Csabaa!

A trafót már lecseréltem egy újra a 3. hengernél, de továbbra is rángat.

Üdv.: Leviapu


Szia Leviapu,

Nekem a hengerfej felújítást a szerelő akihez már vagy 10éve járok sajnos nem tudta megcsinálni,hanem itt Miskolcon van egy erre szakosodott cég ahová Ő szokta vinni a javításra szoruló hengerfejeket.Na onnan kaptam egy telefonhívást és bekönnyeztem amikor közölték,hogy ez bizony 60,000ft-ba kerül. De ez egy komplett felújítás nem csak a tönkrement szelep(ek)és a hozzá tartozó fészkek és stb...Gyakorlatilag új a hengerfej az autóban.Erre az összegre jött még az anyagköltség és a szerelő munkadíja.Én 95 ft-nál álltam meg,de az autó tökéletesen suhan.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 06, 2014 9:19 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7546
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
leviapu írta:
Erre már én is gondoltam...
A feleségem vitte el :-)

Akkor marad az 1-es henger..
Ha az egr állandóan nyitva van el sem akar indulni.
Ha lehúzod a csatlakozóját biztosan zárva lesz, de rövidesen világítani fog a mil lámpa.
Ha elmászik a vezérlés, akkor rendszerint el sem indul.

Ezt írtam régebben, ha valakinek 1,2 12 szelepes motorja van könnyen ellenőrizheti az esetleges láncugrást.
A motorborítás levétele után, az aksi oldala felől kell egy 10-es kulccsal levenni a vezérműtengelyek takaróját.
A két tengelyvégen a bevágásnak egy irányba kell lenniük.
Kép

Kép
Itt átugrott a vezérlés..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 06, 2014 9:10 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 06, 2014 7:20 pm
Hozzászólások: 6
Csabaa írta:
leviapu írta:
Kedves Csabaa!

A trafót már lecseréltem egy újra a 3. hengernél, de továbbra is rángat.

Üdv.: Leviapu

A másik régi trafónál is próbáld meg az újat.
Messziről jött szerelő azt olvas amit akar..


Erre már én is gondoltam...
A feleségem vitte el :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 06, 2014 9:09 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 06, 2014 7:20 pm
Hozzászólások: 6
Ja! És kiegészítésként annyit, hogy már a 3. hengernél páréve cseréltem trafót. Rá egy hétre meg a 2. hengernél.

Az elfelejtettem mondani, hogy az egr szelep miatta motordiagnosztikai lámpa már vagy 9 hónapja világít, de eddig minden rendben volt.

Az EGR szelep okozhatja ezt a hibát?

Olvasgattam és ezt találtam még:
http://cool-mobil.hu/index.php/autoszer ... sproblemai

Lehet, hogy elmászott a vezérlés?

Üdv: Levente


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 06, 2014 9:06 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7546
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
leviapu írta:
Kedves Csabaa!

A trafót már lecseréltem egy újra a 3. hengernél, de továbbra is rángat.

Üdv.: Leviapu

A másik régi trafónál is próbáld meg az újat.
Messziről jött szerelő azt olvas amit akar..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 06, 2014 9:03 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 06, 2014 7:20 pm
Hozzászólások: 6
Kedves Zoolee78!

A hengerfej felújjítás mennyibe került?

Kedves Csabaa!

A trafót már lecseréltem egy újra a 3. hengernél, de továbbra is rángat.

Üdv.: Leviapu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 06, 2014 8:40 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7546
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia
A hibakód olvasás ellenére a másik 2 hengernél is próbáld ki az új trafót..
Az igazi amikor a hibakód alapján, felcseréled a trafókat.
Ha átmegy a hiba akkor egyértelmű a trafó. Ha marad akkor gyertya vagy injektor, szelep, gyűrű..
Mivel ez a pipatafó elhalás típushiba az összes vw gyártmánynál, valószínű ez a gond.
Én már mind 3 trafót cseréltem, ~80e km-től a mostani 136ekm ig.

A trafó részét hiába méred ki, a félvezető része hal el, ami
műgyantával van kiöntve, egyszerűen néha nincs vezérlése a trafónak és nem állít elő nagyfeszt..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 06, 2014 8:12 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. szept. 30, 2013 8:04 am
Hozzászólások: 34
leviapu írta:
Sziasztok!
Van egy 2005-ös 1.2 12V fabia kombim, ami alapjáraton elkezdett rángatni. Piros lámpánál rendszeresen csinálja, ilyenkor elkezd villogni a narancssárga motordiagnosztikai lámpa is.
Elvittem szerelőhöz, hibakódot kiolvasta és azt mondta, hogy a 3. hengerben égéskimaradás van.

Az autóba 120 ezer km van, gyertyát 60 ezernél cseréltem. Mivel hasonló hiba (rángat)már előfordult jó pár évvel ezelőtt, ezért "rutinosan" vettem 8 ezerért egy Beru gyújtótrafót és kicseréltem az a 3. hengernél (ha szembe állok az autóval, akkor a jobb szélső) így gondoltam spórolok 12 ezret. (korábban 20 ezerért cserélték ki). Mivel nem volt megfelelő gyertya kulcsom, ezért a gyertyákat nem cseréltem ki. Az autó másnap ismét elkezdett rángatni, a piros lámpáknál - alapjáraton - rendszeresen produkálta a hibát, szinte le akart fulladni. Autó leállít, vészvillogó kirakva, újra indítom, gázt adok és ismét tudtam vele menni.

Mivel a hiba újra jelentkezett, ezért megfelelő gyertyakulcsot beszereztem és kicseréltem mind a 3 gyertyát hátha ez a hiba oka. És ha már leszedtem újra a trafókat akkor már be is mértem az ellenállásukat. mind a 3 gyujtótrafó, illetve 4 (beleértve azt is amit kicseréltem) ellenállása a két szélső lábon mérve 387-389 ohm volt. Utána olvastam és 370 és 410 között megfelelő, tehát feleslegesen vettem egyet. Mindegy, jó lesz tartaléknak!

Tehát a 3. hengernél a gyujtótrafót és mind a 3 gyertyát kicseréltem, de a hiba továbbra is jelentkezik. Az 1.2-es fábiám alapjáraton rángat és villog a motordiagnosztikai lámpa.

Van valami ötletetek, hogy mi lehet a hiba?

Köszi a segítséget.

Üdv: Leviapu


Szia Leviapu,

Ugyanilyen problémán vagyok túl,ugyanilyen autóval (1,2 12 V HTP )annyi különbséggel,hogy nekem az 1.hengernél volt égéskimaradás.
Első lépésként méress kompressziót a 3.hengernél,ha az alacsony lesz akkor komplett hengerfej felújítás és az autód mint a Doxa óra ketyeg majd tovább.

Remélem tudtam segíteni.
Üdv.:
Zoolee78


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 06, 2014 7:50 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 06, 2014 7:20 pm
Hozzászólások: 6
Sziasztok!
Van egy 2005-ös 1.2 12V fabia kombim, ami alapjáraton elkezdett rángatni. Piros lámpánál rendszeresen csinálja, ilyenkor elkezd villogni a narancssárga motordiagnosztikai lámpa is.
Elvittem szerelőhöz, hibakódot kiolvasta és azt mondta, hogy a 3. hengerben égéskimaradás van.

Az autóba 120 ezer km van, gyertyát 60 ezernél cseréltem. Mivel hasonló hiba (rángat)már előfordult jó pár évvel ezelőtt, ezért "rutinosan" vettem 8 ezerért egy Beru gyújtótrafót és kicseréltem az a 3. hengernél (ha szembe állok az autóval, akkor a jobb szélső) így gondoltam spórolok 12 ezret. (korábban 20 ezerért cserélték ki). Mivel nem volt megfelelő gyertya kulcsom, ezért a gyertyákat nem cseréltem ki. Az autó másnap ismét elkezdett rángatni, a piros lámpáknál - alapjáraton - rendszeresen produkálta a hibát, szinte le akart fulladni. Autó leállít, vészvillogó kirakva, újra indítom, gázt adok és ismét tudtam vele menni.

Mivel a hiba újra jelentkezett, ezért megfelelő gyertyakulcsot beszereztem és kicseréltem mind a 3 gyertyát hátha ez a hiba oka. És ha már leszedtem újra a trafókat akkor már be is mértem az ellenállásukat. mind a 3 gyujtótrafó, illetve 4 (beleértve azt is amit kicseréltem) ellenállása a két szélső lábon mérve 387-389 ohm volt. Utána olvastam és 370 és 410 között megfelelő, tehát feleslegesen vettem egyet. Mindegy, jó lesz tartaléknak!

Tehát a 3. hengernél a gyujtótrafót és mind a 3 gyertyát kicseréltem, de a hiba továbbra is jelentkezik. Az 1.2-es fábiám alapjáraton rángat és villog a motordiagnosztikai lámpa.

Van valami ötletetek, hogy mi lehet a hiba?

Köszi a segítséget.

Üdv: Leviapu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 06, 2014 7:50 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 06, 2014 7:20 pm
Hozzászólások: 6
Sziasztok!
Van egy 2005-ös 1.2 12V fabia kombim, ami alapjáraton elkezdett rángatni. Piros lámpánál rendszeresen csinálja, ilyenkor elkezd villogni a narancssárga motordiagnosztikai lámpa is.
Elvittem szerelőhöz, hibakódot kiolvasta és azt mondta, hogy a 3. hengerben égéskimaradás van.

Az autóba 120 ezer km van, gyertyát 60 ezernél cseréltem. Mivel hasonló hiba (rángat)már előfordult jó pár évvel ezelőtt, ezért "rutinosan" vettem 8 ezerért egy Beru gyújtótrafót és kicseréltem az a 3. hengernél (ha szembe állok az autóval, akkor a jobb szélső) így gondoltam spórolok 12 ezret. (korábban 20 ezerért cserélték ki). Mivel nem volt megfelelő gyertya kulcsom, ezért a gyertyákat nem cseréltem ki. Az autó másnap ismét elkezdett rángatni, a piros lámpáknál - alapjáraton - rendszeresen produkálta a hibát, szinte le akart fulladni. Autó leállít, vészvillogó kirakva, újra indítom, gázt adok és ismét tudtam vele menni.

Mivel a hiba újra jelentkezett, ezért megfelelő gyertyakulcsot beszereztem és kicseréltem mind a 3 gyertyát hátha ez a hiba oka. És ha már leszedtem újra a trafókat akkor már be is mértem az ellenállásukat. mind a 3 gyujtótrafó, illetve 4 (beleértve azt is amit kicseréltem) ellenállása a két szélső lábon mérve 387-389 ohm volt. Utána olvastam és 370 és 410 között megfelelő, tehát feleslegesen vettem egyet. Mindegy, jó lesz tartaléknak!

Tehát a 3. hengernél a gyujtótrafót és mind a 3 gyertyát kicseréltem, de a hiba továbbra is jelentkezik. Az 1.2-es fábiám alapjáraton rángat és villog a motordiagnosztikai lámpa.

Van valami ötletetek, hogy mi lehet a hiba?

Köszi a segítséget.

Üdv: Leviapu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Rángatás
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 25, 2014 5:47 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1027
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
gyuszaba írta:
Sziasztok nekem egy 2000 évjáratú fabiám van 1.4 mpi 50 Kw ATZ motorkódú. Olyan problémám van ha beindítom kb 10mp-ig semmi utána olyan mint ha kihagyna 1 henger semmi hibát nem jelez a műszerfal, olyan durrogós hangja van. Mi lehet a gond? trafosórt néztem az jó mivel kettő van így ezt a hibát kiküszöböltem esetleg lambda szondára gondolok még. Nagy fordulaton 3000-5000 között is ugyan ez.
Helló.Volt megbontva a motor? Ha igen akkor én a hidrotőke alapbeállitást nézném meg,mert hátha túlságosan kitámaszt valamelyik szelep és az elején is csak valószinűleg azért jó,mert még nem töltött fel teljesen a hidrotőke,de ez csak egy tipp.üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Rángatás
HozzászólásElküldve: vas. aug. 24, 2014 12:12 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. aug. 24, 2014 12:06 pm
Hozzászólások: 1
Sziasztok nekem egy 2000 évjáratú fabiám van 1.4 mpi 50 Kw ATZ motorkódú. Olyan problémám van ha beindítom kb 10mp-ig semmi utána olyan mint ha kihagyna 1 henger semmi hibát nem jelez a műszerfal, olyan durrogós hangja van. Mi lehet a gond? trafosórt néztem az jó mivel kettő van így ezt a hibát kiküszöböltem esetleg lambda szondára gondolok még. Nagy fordulaton 3000-5000 között is ugyan ez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 28, 2014 3:39 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7546
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sziasztok
A folytót és a map szenzort az éves vagy 15ekm-es olajcsere alkalmával érdemes kitakarítani. Főleg ha van kipuffogógáz visszavezetés.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 28, 2014 3:38 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7546
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sziasztok
A folytót és a map szenzort az éves vagy 15ekm-es olajcsere alkalmával érdemes kitakarítani. Főleg ha van kipuffogógáz visszavezetés.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 338 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 23  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség