Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. dec. 12, 2018 9:15 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 314 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Rángatás
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 10, 2014 12:32 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 12:14 am
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Új vagyok az oldalon bár 7 éve van skodám. Eddig minden a legnagyobb rendben volt. Ebben a hónapban szülinapos a kocsi 82 ezer km van benne, nagyon jó imádom. Múlt héten olyat csinált hogy menet közben elkezdett rángatni és elerőtlenedett a motor. Eleinte villogott majd világított a motor ikon a műszerfalon. Nem is mentem tovább egyből szerelő.Elvittem szerelőhöz kiolvasta a hibát: 3. henger gyújtáshiba--> trafó csere megvolt. Bizonyos km (kb 1) megtétele után ugyanaz a jelenség. most megvolt a gyertyák cseréje is. Kb 2 km után újra ez a hiba. Nagyon tanácstalan vagyok mert eddig semmi gond nem volt vele és még nincs is benne olyan sok km... és minden szerviz megvolt, persze nem skoda szervízben hanem egy vw concernes szerelő által.

2007-es évjárat Skoda Fabia Kombi Ambiente 1.4 16V BUD.

Valaki találkozott már ilyennel? Mi lehet a baj egyelőre találgatás van, de nem szeretnék "feleslegesen" 100 ezreket költeni rá, ha mondjuk egy 2 ezer forintos alkatrész kell csak bele!

Köszi a segítséget mindenkinek!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 05, 2014 6:57 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd nov. 04, 2014 9:47 pm
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Füle
Csabaa írta:
BSzTom írta:
Sziasztok...stb

szia
6 szelepes vagy 12?
Ha elindul a motor, nem valószínű ,hogy vezérlés lenne. A futott km miatt, végnyomást kellene méretni. Ezt bármilyen szerelő percek alatt megcsinálja Neked..


Szia Csaba,
Köszönöm, hogy foglalkozol a problémámmal.
12 szelepes a csajszi. Ma reggel el kellett indítanom, mert ahol tegnap megálltam, útban volt, nem tudtam kiállni a leharcolt Fordommal. Most már totál hiszti van, az alapjárat is hektikus és össze-vissza szabályoz. A vezérlés elugrást elvileg ki lehet zárni az alapján a logika alapján, hogy akkor nem fokozatosan, hanem hirtelen alakult volna ki a probléma, vagyis az elején sem segített volna a Ctrl+Alt+Del, hanem egyből vészüzemmóddal örvendeztetett volna meg. Így marad valamilyen elektronikai probléma, jeladó, kábel, lambdaszonda, ne adj Isten szelepszár-kiégés. Pénteken lesz elvontatva a környék legjobb és legmegbízhatóbb szerelőjéhez, akit ezidáig sajnos nem volt szerencsém ismerni.
Mér kompressziót, hibakódot olvas, stb és remélhetőleg megmondja a frankót. Amúgy öreg autóvillamosság-specialista, és ma hirtelen 3 emberrel is összefutottam, aki évek óta hozzá jár, mert korrekt és szaki. Szóval felcsillant a remény.
Még az jutott eszembe, hogy a napokban valamiért kapun kívül parkoltunk vele (magyarul lusták voltunk kaput nyitni-csukni) és ott a kutyám nem tudja megvédeni a nyesttől, aki a szomszéd ház padlásán lakik. Lehet, hogy az ő szabotázsát szívom?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 05, 2014 5:23 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
BSzTom írta:
Sziasztok, szeretném a segítségeteket kérni. Skoda Fabia 1.2 HTP a következő hibajelenségekkel: egy henger leállt, tönkrement trafót kicseréltem, megjavult. Néhány órára. Azóta többször előfordult, hogy rángatott, elerőtlenedett, majd nem engedett egy bizonyos fordulat fölé (nem úgy, mint amikor a rossz trafó miatt szabályozott le, akkor ugyanis 2000-nél sztakkátószerűen szabályoz le, itt pedig rapszodikusan és lágyan 2500 és 3000 között), de ha leállítottam és újraindítottam, ment tovább, mintha semmi nem történt volna. Aztán ma este megunta és egyszerűen 3000-nél nem engedi tovább pörögni a motort. Most már újraindítgathatom, csinálhatok vele bármit, 3000-ig megy, viszont lényegesen gyengébben húz, e fölött azonban egyszerűen meg akar fulladni. Ennek ellenére mind a három henger megy és az alapjárat is a megszokott, öregautós, de egyenletes alapjárat, tehát nem marad ki égés, gyújtás egyik hengerben sem. Az autó öreg (~300e km), szervíz szempontból kissé elhanyagolt (már vagy 5 éve ismerős autószerelőhöz volt hordva, az olajcseréken kívül csak akkor, ha baj volt). A szakszervízben természetesen most is ki akarják cserélni az injektoroktól a hengerfejig a fél autót, de tippjük nincs, mi okozhat ilyesmit. A lambda-szonda egy ideje gyengélkedik, ez talán szempont, de nem feltétlenül a hiba oka. Valakinek valami hasonló eset az emlékeiben? Tudtok tippet adni, mire gyanakodjak? Hasonlónak tűnik, mint Leviapu problémája, de mégsem teljesen. Azt a vezérlés-átudgást, amit Csaba írt, hogyan lehet orvosolni, ha netán az a gond? Holnap szétkapom és megnézem, hátha.

szia
6 szelepes vagy 12?
Ha elindul a motor, nem valószínű ,hogy vezérlés lenne. A futott km miatt, végnyomást kellene méretni. Ezt bármilyen szerelő percek alatt megcsinálja Neked..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 04, 2014 10:06 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd nov. 04, 2014 9:47 pm
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Füle
Sziasztok, szeretném a segítségeteket kérni. Skoda Fabia 1.2 HTP a következő hibajelenségekkel: egy henger leállt, tönkrement trafót kicseréltem, megjavult. Néhány órára. Azóta többször előfordult, hogy rángatott, elerőtlenedett, majd nem engedett egy bizonyos fordulat fölé (nem úgy, mint amikor a rossz trafó miatt szabályozott le, akkor ugyanis 2000-nél sztakkátószerűen szabályoz le, itt pedig rapszodikusan és lágyan 2500 és 3000 között), de ha leállítottam és újraindítottam, ment tovább, mintha semmi nem történt volna. Aztán ma este megunta és egyszerűen 3000-nél nem engedi tovább pörögni a motort. Most már újraindítgathatom, csinálhatok vele bármit, 3000-ig megy, viszont lényegesen gyengébben húz, e fölött azonban egyszerűen meg akar fulladni. Ennek ellenére mind a három henger megy és az alapjárat is a megszokott, öregautós, de egyenletes alapjárat, tehát nem marad ki égés, gyújtás egyik hengerben sem. Az autó öreg (~300e km), szervíz szempontból kissé elhanyagolt (már vagy 5 éve ismerős autószerelőhöz volt hordva, az olajcseréken kívül csak akkor, ha baj volt). A szakszervízben természetesen most is ki akarják cserélni az injektoroktól a hengerfejig a fél autót, de tippjük nincs, mi okozhat ilyesmit. A lambda-szonda egy ideje gyengélkedik, ez talán szempont, de nem feltétlenül a hiba oka. Valakinek valami hasonló eset az emlékeiben? Tudtok tippet adni, mire gyanakodjak? Hasonlónak tűnik, mint Leviapu problémája, de mégsem teljesen. Azt a vezérlés-átudgást, amit Csaba írt, hogyan lehet orvosolni, ha netán az a gond? Holnap szétkapom és megnézem, hátha.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Rángatás, fogyasztás probléma
HozzászólásElküldve: pén. okt. 31, 2014 12:26 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 31, 2014 12:16 pm
Hozzászólások: 1
Sziasztok.

1.4 Mpi 2000-es évjárat, ATZ motorkódu autóm olyat csinál mikor beindítom hidegen és elindulok vele hogy megtorpan (van hogy le is fulladok vele). Melegen is érezhető, hogy valami nem okés. Elveszem a gázt és berángat picit.

Hidegen a fogyasztásom 14-15 litert hoz a komputer, melegen pedig megeszik 10-11 litert is. 9000Ft-ból mentem 200km-t. Persze nincs széttaposva, elváltom 2000, max 2500nál. Elvégre ez nem normális hogy ennyit zabáljon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 15, 2014 9:28 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 05, 2008 10:49 am
Hozzászólások: 172
leviapu írta:
Szia Leviapu,

Nekem a hengerfej felújítást a szerelő akihez már vagy 10éve járok sajnos nem tudta megcsinálni,hanem itt Miskolcon van egy erre szakosodott cég ahová Ő szokta vinni a javításra szoruló hengerfejeket.Na onnan kaptam egy telefonhívást és bekönnyeztem amikor közölték,hogy ez bizony 60,000ft-ba kerül. De ez egy komplett felújítás nem csak a tönkrement szelep(ek)és a hozzá tartozó fészkek és stb...Gyakorlatilag új a hengerfej az autóban.Erre az összegre jött még az anyagköltség és a szerelő munkadíja.Én 95 ft-nál álltam meg,de az autó tökéletesen suhan.


Kedves Zoolee78 és Csabaa!

Végre túlvagyok az egész dolgon, voltam vagy 3 szerelőnél... Mindegyik kapásból ugyanazt mondta. 150-200 ezer Ft-ig.
Zoolee78 gyakorlatilag bejött amit mondtál. A 3. hengernél nem volt jó a kompresszió, hengerfejes volt, illetve valami szelep szétégett. Komplett hengerfej felújítás, összes szelep és vezérmű készlet csere volt a vége.
Szerencsére a korábban vásárolt 10W40-ES Olajat és a szűrőt beletették, így megállt 158 ezerbe. De megígértették, hogy a 10W40-es olajat amilyen gyorsan lehet lecserélem 5W40-re, ugyanis a 3 hengeres fábiákba mindig 5W40-et kell beletenni.

Kicsit furcsállom, hogy 120 ezer km-nél kikönyökölt a szelep de ez van. A trafóra, amit vásároltam arra meg azt mondták, hogy fogok még neki örülni :-)

Üdv.: Leviapu[/quote]
Ezeknek elég lehúzós szaga van. A szelepeket még akár meg is értem, de a többit...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 15, 2014 7:30 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 06, 2014 7:20 pm
Hozzászólások: 6
Szia Leviapu,

Nekem a hengerfej felújítást a szerelő akihez már vagy 10éve járok sajnos nem tudta megcsinálni,hanem itt Miskolcon van egy erre szakosodott cég ahová Ő szokta vinni a javításra szoruló hengerfejeket.Na onnan kaptam egy telefonhívást és bekönnyeztem amikor közölték,hogy ez bizony 60,000ft-ba kerül. De ez egy komplett felújítás nem csak a tönkrement szelep(ek)és a hozzá tartozó fészkek és stb...Gyakorlatilag új a hengerfej az autóban.Erre az összegre jött még az anyagköltség és a szerelő munkadíja.Én 95 ft-nál álltam meg,de az autó tökéletesen suhan.[/quote]

Kedves Zoolee78 és Csabaa!

Végre túlvagyok az egész dolgon, voltam vagy 3 szerelőnél... Mindegyik kapásból ugyanazt mondta. 150-200 ezer Ft-ig.
Zoolee78 gyakorlatilag bejött amit mondtál. A 3. hengernél nem volt jó a kompresszió, hengerfejes volt, illetve valami szelep szétégett. Komplett hengerfej felújítás, összes szelep és vezérmű készlet csere volt a vége.
Szerencsére a korábban vásárolt 10W40-ES Olajat és a szűrőt beletették, így megállt 158 ezerbe. De megígértették, hogy a 10W40-es olajat amilyen gyorsan lehet lecserélem 5W40-re, ugyanis a 3 hengeres fábiákba mindig 5W40-et kell beletenni.

Kicsit furcsállom, hogy 120 ezer km-nél kikönyökölt a szelep de ez van. A trafóra, amit vásároltam arra meg azt mondták, hogy fogok még neki örülni :-)

Üdv.: Leviapu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. szept. 07, 2014 6:35 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. szept. 30, 2013 8:04 am
Hozzászólások: 34
leviapu írta:
Kedves Zoolee78!

A hengerfej felújjítás mennyibe került?

Kedves Csabaa!

A trafót már lecseréltem egy újra a 3. hengernél, de továbbra is rángat.

Üdv.: Leviapu


Szia Leviapu,

Nekem a hengerfej felújítást a szerelő akihez már vagy 10éve járok sajnos nem tudta megcsinálni,hanem itt Miskolcon van egy erre szakosodott cég ahová Ő szokta vinni a javításra szoruló hengerfejeket.Na onnan kaptam egy telefonhívást és bekönnyeztem amikor közölték,hogy ez bizony 60,000ft-ba kerül. De ez egy komplett felújítás nem csak a tönkrement szelep(ek)és a hozzá tartozó fészkek és stb...Gyakorlatilag új a hengerfej az autóban.Erre az összegre jött még az anyagköltség és a szerelő munkadíja.Én 95 ft-nál álltam meg,de az autó tökéletesen suhan.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 06, 2014 9:19 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
leviapu írta:
Erre már én is gondoltam...
A feleségem vitte el :-)

Akkor marad az 1-es henger..
Ha az egr állandóan nyitva van el sem akar indulni.
Ha lehúzod a csatlakozóját biztosan zárva lesz, de rövidesen világítani fog a mil lámpa.
Ha elmászik a vezérlés, akkor rendszerint el sem indul.

Ezt írtam régebben, ha valakinek 1,2 12 szelepes motorja van könnyen ellenőrizheti az esetleges láncugrást.
A motorborítás levétele után, az aksi oldala felől kell egy 10-es kulccsal levenni a vezérműtengelyek takaróját.
A két tengelyvégen a bevágásnak egy irányba kell lenniük.
Kép

Kép
Itt átugrott a vezérlés..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 06, 2014 9:10 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 06, 2014 7:20 pm
Hozzászólások: 6
Csabaa írta:
leviapu írta:
Kedves Csabaa!

A trafót már lecseréltem egy újra a 3. hengernél, de továbbra is rángat.

Üdv.: Leviapu

A másik régi trafónál is próbáld meg az újat.
Messziről jött szerelő azt olvas amit akar..


Erre már én is gondoltam...
A feleségem vitte el :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 06, 2014 9:09 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 06, 2014 7:20 pm
Hozzászólások: 6
Ja! És kiegészítésként annyit, hogy már a 3. hengernél páréve cseréltem trafót. Rá egy hétre meg a 2. hengernél.

Az elfelejtettem mondani, hogy az egr szelep miatta motordiagnosztikai lámpa már vagy 9 hónapja világít, de eddig minden rendben volt.

Az EGR szelep okozhatja ezt a hibát?

Olvasgattam és ezt találtam még:
http://cool-mobil.hu/index.php/autoszer ... sproblemai

Lehet, hogy elmászott a vezérlés?

Üdv: Levente


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 06, 2014 9:06 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
leviapu írta:
Kedves Csabaa!

A trafót már lecseréltem egy újra a 3. hengernél, de továbbra is rángat.

Üdv.: Leviapu

A másik régi trafónál is próbáld meg az újat.
Messziről jött szerelő azt olvas amit akar..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 06, 2014 9:03 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 06, 2014 7:20 pm
Hozzászólások: 6
Kedves Zoolee78!

A hengerfej felújjítás mennyibe került?

Kedves Csabaa!

A trafót már lecseréltem egy újra a 3. hengernél, de továbbra is rángat.

Üdv.: Leviapu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 06, 2014 8:40 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia
A hibakód olvasás ellenére a másik 2 hengernél is próbáld ki az új trafót..
Az igazi amikor a hibakód alapján, felcseréled a trafókat.
Ha átmegy a hiba akkor egyértelmű a trafó. Ha marad akkor gyertya vagy injektor, szelep, gyűrű..
Mivel ez a pipatafó elhalás típushiba az összes vw gyártmánynál, valószínű ez a gond.
Én már mind 3 trafót cseréltem, ~80e km-től a mostani 136ekm ig.

A trafó részét hiába méred ki, a félvezető része hal el, ami
műgyantával van kiöntve, egyszerűen néha nincs vezérlése a trafónak és nem állít elő nagyfeszt..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 06, 2014 8:12 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. szept. 30, 2013 8:04 am
Hozzászólások: 34
leviapu írta:
Sziasztok!
Van egy 2005-ös 1.2 12V fabia kombim, ami alapjáraton elkezdett rángatni. Piros lámpánál rendszeresen csinálja, ilyenkor elkezd villogni a narancssárga motordiagnosztikai lámpa is.
Elvittem szerelőhöz, hibakódot kiolvasta és azt mondta, hogy a 3. hengerben égéskimaradás van.

Az autóba 120 ezer km van, gyertyát 60 ezernél cseréltem. Mivel hasonló hiba (rángat)már előfordult jó pár évvel ezelőtt, ezért "rutinosan" vettem 8 ezerért egy Beru gyújtótrafót és kicseréltem az a 3. hengernél (ha szembe állok az autóval, akkor a jobb szélső) így gondoltam spórolok 12 ezret. (korábban 20 ezerért cserélték ki). Mivel nem volt megfelelő gyertya kulcsom, ezért a gyertyákat nem cseréltem ki. Az autó másnap ismét elkezdett rángatni, a piros lámpáknál - alapjáraton - rendszeresen produkálta a hibát, szinte le akart fulladni. Autó leállít, vészvillogó kirakva, újra indítom, gázt adok és ismét tudtam vele menni.

Mivel a hiba újra jelentkezett, ezért megfelelő gyertyakulcsot beszereztem és kicseréltem mind a 3 gyertyát hátha ez a hiba oka. És ha már leszedtem újra a trafókat akkor már be is mértem az ellenállásukat. mind a 3 gyujtótrafó, illetve 4 (beleértve azt is amit kicseréltem) ellenállása a két szélső lábon mérve 387-389 ohm volt. Utána olvastam és 370 és 410 között megfelelő, tehát feleslegesen vettem egyet. Mindegy, jó lesz tartaléknak!

Tehát a 3. hengernél a gyujtótrafót és mind a 3 gyertyát kicseréltem, de a hiba továbbra is jelentkezik. Az 1.2-es fábiám alapjáraton rángat és villog a motordiagnosztikai lámpa.

Van valami ötletetek, hogy mi lehet a hiba?

Köszi a segítséget.

Üdv: Leviapu


Szia Leviapu,

Ugyanilyen problémán vagyok túl,ugyanilyen autóval (1,2 12 V HTP )annyi különbséggel,hogy nekem az 1.hengernél volt égéskimaradás.
Első lépésként méress kompressziót a 3.hengernél,ha az alacsony lesz akkor komplett hengerfej felújítás és az autód mint a Doxa óra ketyeg majd tovább.

Remélem tudtam segíteni.
Üdv.:
Zoolee78


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 314 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség