Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. szept. 23, 2018 12:19 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 279 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: pén. szept. 21, 2012 8:21 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Na így már tudunk pár dolgot: nem PD befecskendezős, hanem sima adagolós motor. Ebben 120 000 km-nél cserélni kell a vezérműhajtás fogasszíját és a feszítőgörgőjét. Utóbbival lehetett valami probléma, mert új cikkszámot kapott és annak a beépítését ajánlja a karbantartási utasítás.

Tipp: ellenőrizni kéne a vezérműhajtást, ha nem volt cserélve, akkor cserélni, a cserélve volt, akkor az adagolóidőzítést ellenőrizni/ellenőriztetni. Ez egy olyan művelet, amit el lehet rontani és eladás előtt álló autót nem valószínű, hogy hozzá értő szerelőhöz viszik, inkább a legolcsóbbhoz, ha egyáltalán.

polgitom írta:
122000km vettem meg.De gondolom biztos állítottak vissza az órán.
A karbantartás rendszers az olajcsere /Valvoline/ a múlt hónapban volt a szűrőkkel együtt.
A motorkódom ASY.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 20, 2012 10:44 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 15, 2012 3:08 pm
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Kecel
122000km vettem meg.De gondolom biztos állítottak vissza az órán.
A karbantartás rendszers az olajcsere /Valvoline/ a múlt hónapban volt a szűrőkkel együtt.
A motorkódom ASY.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 20, 2012 8:06 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Alapvetően felmerül a karbantartás kérdése: Mikor volt
- olaj cserélve (a pd-tdi motoroknál a rendszeres olajcsere és a megfelelő minőségű kenőolaj használata igen kényes),
- üzemanyagszűrő cserélve (ill. víztelenítve),
- levegőszűrő cseréve,
- stb.

Ezen kívül a pontos (három betűs) motorkód, és a futott km is fontos lehet. Légtömegmérő (ha van ilyen a motorban), de általában érzékelők és aktuátorok hibáját motordiagnosztika útján lehet megbízhatóan megállapítani. Ehhez célműszer (ez általában PC + interfész kábel + szoftver) kell és megfelelő szakértelem (itt a fórumon mindkettőhöz találsz segítséget).

polgitom írta:
Sziaszok!

Nekem egy 2001-es évjáratú SDI fábiám van.Augusztusban múlt el egy éve hogy nálam van.Sajnos egy olyan hiba van az autómmal amire eddig még nem tudtak rájönni.
Városi forgalomban megyek 4 ben és ha pontossan be akarom tartani az 50km/h sebességet akkor nagyon finom gázadásnál elkezd rángatni az autóm.Ha erőteljesen rálépek a gázpedálra megszűnik.De ha olyan a forgalmi helyzet hogy vissza kel váltani 3 ba akkor annyira rángat hogy csak egy kuplungolás segít rajta.
Két helyen is nézték számitogépen az adagoló tökéletessen működik.Shell és OMV kuton tankolok.

Mi okozhatja ezt a problémát?
Okozhat ilyen gondot ha a légtőmegmérő elromlik.
Honnan tudom hogy jól müködik e?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Városi forglomban rángat az autóm!
HozzászólásElküldve: szer. szept. 19, 2012 9:39 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 15, 2012 3:08 pm
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Kecel
Sziaszok!

Nekem egy 2001-es évjáratú SDI fábiám van.Augusztusban múlt el egy éve hogy nálam van.Sajnos egy olyan hiba van az autómmal amire eddig még nem tudtak rájönni.
Városi forgalomban megyek 4 ben és ha pontossan be akarom tartani az 50km/h sebességet akkor nagyon finom gázadásnál elkezd rángatni az autóm.Ha erőteljesen rálépek a gázpedálra megszűnik.De ha olyan a forgalmi helyzet hogy vissza kel váltani 3 ba akkor annyira rángat hogy csak egy kuplungolás segít rajta.
Két helyen is nézték számitogépen az adagoló tökéletessen működik.Shell és OMV kuton tankolok.

Mi okozhatja ezt a problémát?
Okozhat ilyen gondot ha a légtőmegmérő elromlik.
Honnan tudom hogy jól müködik e?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: kedd aug. 21, 2012 5:50 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1285
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
gkelep írta:
Sziasztok!
Én nőből vagyok, de volt autószerelő a családban, így néha értem is amit írtok...:)))
Szóval a problémám a következő: Skoda Fabia 1.2Eco Junior változatú 3 hengeres autóm van. Az első probléma ami megjelent, hogy alapjáraton elkezdett az autó rángatni, kigyulladt a motordignosztika sárga lámpája, villogott...és csak villogott...ráléptem a gázra, és nem volt egyáltalán az autónak ereje. Ha újraindítottam az autót, akkor menetközben nem volt vele semmi, de amikor meg kellett állni akár egy piros lámpánál, a lábam nem tudtam levenni a gázról, mert rögtön ugyanaz a probléma. Kicseréltük a gyertyákat, trafókat, majd kiderült, hogy hengerfejes. 3 szelepből kettő szét volt repedve és égve. Most már jobb, de NEM JÓ!!! Most menetközben rángat! Ha visszaesik a sebességem, és vissza kell váltanom, sőt, 90km/h -nál nem tudok többet menni, mert sárga motordiagnosztika lámpa folyamatosan ég, és rángat az autó. Ha alapjáraton tovább jár az autó, szintén olyan, mintha nem menne 1 henger. De legalább el tudok vele indulni...
Légyszi SEGÍTSETEK!!!!! Még nem találtam szerelőt, aki meg tudta volna csinálni rendesen! A gatyám is rámegy...

hali
milyen útvonalon szoktál szaladgálni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: kedd aug. 21, 2012 5:09 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Nem érdemes találgatni, mert az igen drága lesz. Ha világít a figyelmeztető lámpa, akkor ki kell olvasni/olvastatni a motorvezérlő hibatárát egy VAG kompatibilis műszerrel/szoftverrel. Az elárulja, hogy mi miatt világít a lámpa és mi a panasza a motor vezérlőkészülékének.

Ha a pontos hibakódokat elküldöd itt a fórumon (Diagnosztika téma!), akkor tudunk segíteni.

gkelep írta:
Sziasztok!
Én nőből vagyok, de volt autószerelő a családban, így néha értem is amit írtok...:)))
Szóval a problémám a következő: Skoda Fabia 1.2Eco Junior változatú 3 hengeres autóm van. Az első probléma ami megjelent, hogy alapjáraton elkezdett az autó rángatni, kigyulladt a motordignosztika sárga lámpája, villogott...és csak villogott...ráléptem a gázra, és nem volt egyáltalán az autónak ereje. Ha újraindítottam az autót, akkor menetközben nem volt vele semmi, de amikor meg kellett állni akár egy piros lámpánál, a lábam nem tudtam levenni a gázról, mert rögtön ugyanaz a probléma. Kicseréltük a gyertyákat, trafókat, majd kiderült, hogy hengerfejes. 3 szelepből kettő szét volt repedve és égve. Most már jobb, de NEM JÓ!!! Most menetközben rángat! Ha visszaesik a sebességem, és vissza kell váltanom, sőt, 90km/h -nál nem tudok többet menni, mert sárga motordiagnosztika lámpa folyamatosan ég, és rángat az autó. Ha alapjáraton tovább jár az autó, szintén olyan, mintha nem menne 1 henger. De legalább el tudok vele indulni...
Légyszi SEGÍTSETEK!!!!! Még nem találtam szerelőt, aki meg tudta volna csinálni rendesen! A gatyám is rámegy...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: rángatás
HozzászólásElküldve: kedd aug. 21, 2012 4:40 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 21, 2012 4:31 pm
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Kartal
Sziasztok!
Én nőből vagyok, de volt autószerelő a családban, így néha értem is amit írtok...:)))
Szóval a problémám a következő: Skoda Fabia 1.2Eco Junior változatú 3 hengeres autóm van. Az első probléma ami megjelent, hogy alapjáraton elkezdett az autó rángatni, kigyulladt a motordignosztika sárga lámpája, villogott...és csak villogott...ráléptem a gázra, és nem volt egyáltalán az autónak ereje. Ha újraindítottam az autót, akkor menetközben nem volt vele semmi, de amikor meg kellett állni akár egy piros lámpánál, a lábam nem tudtam levenni a gázról, mert rögtön ugyanaz a probléma. Kicseréltük a gyertyákat, trafókat, majd kiderült, hogy hengerfejes. 3 szelepből kettő szét volt repedve és égve. Most már jobb, de NEM JÓ!!! Most menetközben rángat! Ha visszaesik a sebességem, és vissza kell váltanom, sőt, 90km/h -nál nem tudok többet menni, mert sárga motordiagnosztika lámpa folyamatosan ég, és rángat az autó. Ha alapjáraton tovább jár az autó, szintén olyan, mintha nem menne 1 henger. De legalább el tudok vele indulni...
Légyszi SEGÍTSETEK!!!!! Még nem találtam szerelőt, aki meg tudta volna csinálni rendesen! A gatyám is rámegy...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 20, 2012 4:23 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Szia!

Üzemanyagnyomás, hőgomba, trafók ellenőrzése. Fojtószelep, MAP szenzor tisztítás, alapbeállítás VAG-COM-mal. Esetleg nyúlott lánc, vagy elfordult lánckerék a vezérlésben.

Quwiq írta:
Sziasztok. Nekem egy 1.2-es 47KW-os 2003-as fabiam van. Olyan problemam van vele hogy ha tartani akarom a sebesseget pl. 90km/o akkor elkezd szaggatni a motor...szoval vagy nyomom neki vagy leveszem a gazrol a labam...a motor teljesitmenyen is vettem eszre nyomatek csokkenest es mintha a fogyasztas is felugrott volna! azota mar kicsereltettem a gyertyakat a benzinszurot, szelepeket beallitottam meg meg egy kicsi alkatreszt kicsereltettem amit most megnem mondom hogy mi volt de a rangatozas nem mult el igy sem! Semmi kontrolka nem gyullad ki...szerintetek mi a gond? Benzinkeverekre gondolok hogy rosszul keveri be...de ez csak egy felteves! koszonom! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 20, 2012 1:29 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 20, 2012 1:12 pm
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Szlovákia
Sziasztok. Nekem egy 1.2-es 47KW-os 2003-as fabiam van. Olyan problemam van vele hogy ha tartani akarom a sebesseget pl. 90km/o akkor elkezd szaggatni a motor...szoval vagy nyomom neki vagy leveszem a gazrol a labam...a motor teljesitmenyen is vettem eszre nyomatek csokkenest es mintha a fogyasztas is felugrott volna! azota mar kicsereltettem a gyertyakat a benzinszurot, szelepeket beallitottam meg meg egy kicsi alkatreszt kicsereltettem amit most megnem mondom hogy mi volt de a rangatozas nem mult el igy sem! Semmi kontrolka nem gyullad ki...szerintetek mi a gond? Benzinkeverekre gondolok hogy rosszul keveri be...de ez csak egy felteves! koszonom! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidegen rángat az autó
HozzászólásElküldve: vas. márc. 25, 2012 6:53 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 18, 2010 5:40 pm
Hozzászólások: 437
Tartózkodási hely: Mos Eisley
Autó: 1.2 HTP 6V AWY (2003)
És ez a lényeg :D
Csabaa írta:
die nadel írta:
Sebaj Fabias írta:
Szia!
De, ha valakinek nincs, gyertyakulcsa :D .

:thumb: :slap :lol:

nem értem....így is ugyanúgy néz ki..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidegen rángat az autó
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 24, 2012 6:08 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7394
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
die nadel írta:
Sebaj Fabias írta:
Szia!
De, ha valakinek nincs, gyertyakulcsa :D .

:thumb: :slap :lol:

nem értem....így is ugyanúgy néz ki..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidegen rángat az autó
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 24, 2012 10:15 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 10, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 548
Tartózkodási hely: 2003 Fabia Classic 1.2 HTP 6V AWY
Sebaj Fabias írta:
Szia!
De, ha valakinek nincs, gyertyakulcsa :D .

:thumb: :slap :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidegen rángat az autó
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 24, 2012 9:53 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 18, 2010 5:40 pm
Hozzászólások: 437
Tartózkodási hely: Mos Eisley
Autó: 1.2 HTP 6V AWY (2003)
Szia!
De, ha valakinek nincs, gyertyakulcsa :D .

TiB írta:
die nadel írta:
Jeasusman írta:

Szép ez a hengerfej és benne a szelepek meg a gyújtógyertya.
De hol látható itt a trafó?
Gondolom a gyújtógyertyára gondoltál, mert a trafó nemigen szokott kormolódni.

De a gyújtógyertyák ellenőrzéséhez nem muszáj leszedni a hengerfejet ... csak a teljesség kedvéért, nehogy valaki ezt jegyezze meg a fórumról.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidegen rángat az autó
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 24, 2012 9:41 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
die nadel írta:
Jeasusman írta:

Szép ez a hengerfej és benne a szelepek meg a gyújtógyertya.
De hol látható itt a trafó?
Gondolom a gyújtógyertyára gondoltál, mert a trafó nemigen szokott kormolódni.

De a gyújtógyertyák ellenőrzéséhez nem muszáj leszedni a hengerfejet ... csak a teljesség kedvéért, nehogy valaki ezt jegyezze meg a fórumról.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Hidegen rángat az autó
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 24, 2012 12:47 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 21, 2012 5:38 pm
Hozzászólások: 12
Igen arra,elnézést :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 279 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség