Csatlakozott: pén. máj. 19, 2017 10:26 am Hozzászólások: 29
Autó: Fabia 1 AWY, 1.2 htp 6V
|
Kedves fórumtársak! Valaki tudna ötletet adni! Végigolvastam ezt a topic-ot. A héten esténként volt időm a motort megbontani, lassan haladok vele, ráérek, ez van, szokásos szelepégés és kompresszió hiba miatt, alapjáraton erősen rázkódott. No a lényeg, hogy olvastam hogy hűtővíz leengedés a hűtő csapján levegőt adva a zárt rendszernek a kiegyenlítőtartályon keresztül. Igen, ez a külső kört ereszti le, marad a belső kör a termosztát és a szivattyú részben. Néztem én jobbról, néztem én balról, de abban megállapodhatunk hogy a blokkon nincs cső mint a régi autóknál (anno a visszatérő hidegvizes csövet lekapta az ember a blokkról és szárazra száradt az egész úgy kicsepegett) de a motornak a meleg és visszatérő csövei is szemből ugye a hengerfej jobb oldalához csatlakoznak a termosztátházhoz. Ennek következménye hogy az alatta lévő folyadék nem fog az életben kifolyni. Kivettem a hozzászólások alapján a termosztátot, sőt előtte kifolyattam a hűtőfolyadékot a fűtőradiátorból, de a hengerfejtől letebbi részekből bizony nem hajlandó kifolyni, ami nyilvánvaló mert minden járat felette van. Tehát a hűtőfolyadékot akár átmosatjuk, akár nem, akármit teszünk, a blokkban marad folyadék. Erről árulkodik az, hogy 3 liternyi folyadékot kinyertem, akárhogy is játszottam a csövekkel és a flakonokkal legyen 2-3 dl ami elfolyt, ez még mindig nem a 4-5 liter hűtővíz. Amúgy AWY-os 1.2 htp motorról beszélek. Akárhol néztem videót, fotót, a hengerfej levétele után a tömítést levéve bizony átcseppent a hengerjáratokba a folyadék, hiszen tele van a blokk. Ebből kiindulva nincs értelme annak hogy cserélünk hűtőfolyadékot, mert vagy kivesszük a motort és úgy kiöntjük a folyadékot belőle, esetleg bontatlan állapotban nem tudom van e olyan vékony és hajlékony cső amit bele tudunk dugni a hengerfejen keresztül lefelé a termosztátház nyílásán a blokkba hogy leszívjuk a maradék folyadékot, de jelenleg ha más leengedő nyílás nincs a blokkban akkor bizony értelmetlennek találom a hűtőfolyadék cserét, bár az enyém most 14 éves járgány és nem volt megbontva, semmi baja nem volt eddig, persze h töltöttem utána 3-4x 1-2 dl ennyi év alatt vizet vagy keveréket, de lényeg a lényeg, hogy alapvetően motorbontás nélkül jelenleg úgy látom képtelenség leengedni a blokkból a hűtővizet ennek okával viszont bármennyire is cseréljük, kb. 1-2 liter folyadék maradhat a rendszerben amivel nem nagyon tudunk mit kezdeni, vagy ha nem magunknak szerelünk akkor szerintem nem sok szaki vállalja be -mert nem a sajátja- hogy tisztességgel megoldja vagy tudáshiány vagy akarat vagy figyelmetlenség végett. Hiába emeltem a karosszériát, hiába csináltam bármit, nem maradt más megoldás, folyadék maradt a rendszerben a blokkban. Másik ha átmossuk slagos módszerrel víz marad benne, desztillált vizes módszeres átmosással az marad benne, trisós verziónál olyan marad a blokkban, tehát teljességgel nem mondhatjuk el hogy leengedhető csak motor bontással. Nem ismert számomra a blokk oldalán alján olyan csavar amely segíthetne rajta, de ha van ilyen kérlek osszátok meg velem. Viszont jelenleg ennek okával -amúgy is illendő bár nem a vezérlés hajta mint szíjas esetben- kénytelen leszek vízszivattyút is cserélni, bár ez 14 évet futott eddig. Kíváncsi lennék egy új meddig bírja hozzátéve hogy akkor újra folyadékcsere lesz, amit nem tudom h eszközölök ha az új szivattyú behal. Ha van valakinek ötlete kérem ossza meg velem és a többiekkel. Köszönöm h meghallgattatok, és bocsi ha hosszúra nyúltak a mondataim vagy nem feltétlen érthetőek, és zsúfoltak. Módosítás:
Sziasztok! No hozzátenném azt, hogy agyaltam rajta hogy mit tegyek igazán. Vettem egy óriási fecskendőt, tán 500ml-est, vettem egy vékony hajlékony kisujjnyi átlátszó csövet, és arra gondoltam hogy vagy a termosztátház felől vagy a vízpumpa felől beledugom. Sajnos a járatok vékonyak és a cső sem hajlik könnyen derékban, a hengerfej járatainak sorjázása éles, ezért nem tudtam a termosztátház felől bedugni. Megnéztem néhány blogot, megnéztem néhány fotót, és arra gondoltam hogy vízszivattyú felől dugom be a csövet, ergo vízszivattyú le, 4 csavar nem téma . No lényeg hogy megpróbáltam csövet dugni a járatba, nem találtam meg, viszont ha belegondolunk hogy a termosztátház a hengerfej oldalán van addig a szivattyú a blokk felső rész alatt kb. 4 ujjnyival. Ez azt jelenti hogy a vízpumpa kivételekor legalább 4 ujjnyi magasságú hűtőfolyadékszint csökkenés várható. Úgy is lett, kivettem, ránézésre legalább fél liter folyadék ürült ha nem több, tehát mindenképpen ajánlom ha hengerfejet is levesszük kivenni a vízszivattyút mert több bontási képen is láttam hogy a hengerfej tömítés felvételekor a hűtővíz befolyt a hengerekbe. Akinek nincs baja a dugónak, gyűrűnek, de amúgy is nem feltétlen jó dolog hogy fagyállókeverék folyik a hengerbe. Másrészt le fogom mérni és meg fogom nézni mennyi folyadék marad így a blokkban, de jó esély van rá hogy folyadékcsere esetében erősen tanácsos a vízszivattyú kivétele a motorban található maradék folyadék eltávolításához. Elnézést hogy hosszúra húztam mondanivalóm, csak a tapasztalat és hogy másnak könnyebb legyen. Ha meg elgondolkodunk azon hogy a régi szivattyú menne vissza, akkor az is elromlik valamikor és cserés, így hűtőfolyadék csere is kell, ha meg újat teszek vissza az is elromolhat idő előtt és nem kellene motorbontással járjon a folyadék cseréje. Nagy esélye van hogy a vízszivattyú kivételével a folyadékszint a blokkban jelentősen csökken, így ez lesz a megoldása a blokk ürítésének.Újabb fejlemény!
Lebontottam a hengerfejet és bizony így is volt némi hűtőfolyadék ami befolyt a hengerbe, rögtön törlés és olajzás majd lezárás, letakarás! Ám készítettem néhány fotót a blokk hűtésről, és mindenkit szeretnék megnyugtatni, igen, kb. 1 dl folyadék maradt a blokkban, de ennek kivételével kinyerhető az összes, de feltétele mindenképp a szivattyú megbontása. Esetleg aki nem akarja hogy maradjon benne folyadék keverék, az a szivattyú felől slaggal nyomassa át vagy akár desztillált vízzel. Másik dolog, hogy megbontható a termosztát, de nincs értelme kivenni mert magasabban van mint a vízszivattyú, ergo a vízszivattyú megbontásával a termosztátházból a termosztát mögül kifolyik a víz, a másik kör ugye a termosztátház csövek a fűtőradiátorig meg a hűtőradiátorig. Lényeg hogy ha folyadék cserekor leengedjük a folyadékot a szivattyú kiszerelésével és a termosztátházról történő csövek leszerelésével, utána visszarakjuk a vízszivattyút csak annyira h ne eresszen a tömítésnél, majd feltöltjük a motort a kiegyenlítő tartályon keresztül desztillált vízzel és utána újra szivattyú kiszerelés akkor tuti a blokkban maradt 1-2 dl maradékot is úgy felhígítjuk hogy a víz leengedésével letisztul a rendszer és mehet bele az új folyadék.
Jah és még valami. Ha kivesszük a hőgombát mert úgy is úgy kell légteleníteni akkor a hőgombánál kifolyó víz már jelzi átöblítéskor hogy a hengerblokk tele van, és bontható vissza a szivattyú. Max még előtte a fűtőradiátor csöveit kell felrakni majd leszedni de persze bilincsezés nélkül hogy a tisztítóvíz ne folyjon rögtön ki felöntéskor. Tisztítás után mehet le a fűtéscső a termosztátházról, mehet le a szivattyú, víz kifolyik, és mindent lehet visszazárni és mehet az új folyadékelegy.
|
|