Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. nov. 18, 2017 1:56 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 91 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 30, 2011 5:39 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Ha a gyár így adja meg, akkor én kicserélem. A BASF-nél dolgozol?

hugyecz írta:
Tényleg nem kötekedem de olyan helyen melózom ahol ezeket gyártjuk és semmi nincs benne ami tönkremegy, Az enyém 2004-es a laborban bevizsgáltattam viszkozitás,Ph,fagyállóság,stb,minden normál értéken volt.
Az 1997-ig használt G 11-et /kékes-zöld/ 3-4 évente kell cserélni, mert utána már nem fagyálló és nem védi a motort a rozsdától.
A G 12-t /rózsaszín/ nem kell cserélni, amíg nem szennyeződik be, csak szükség esetén utántölteni /G12 v. vízzel/, illetve fagyáspontot/koncentrációt mérni. Ha azonban szép zavaros lesz /barna/, akkor mehet a csere, de mondjuk engem előtte azért nagyon érdekelne, hogy mitől is, mert ha mondjuk a hengerfej tömítésénak hibájától, akkor édes kevés csak lecserélni ...
A "kívánt fagyállósági szint"-ről meg csak annyit, hogy:
40% G12 + 60% víz = -25°C
50% G12 + 50% víz = -35°C
60% G12 + 40% víz = -40°C
... de a G12 soha nem lehet 40% alatt /rozsdavédelem/, így kis hiány esetén szvsz. inkább a G12-vel kell utána tölteni, ha nem tudsz rögtön koncentrációt méretni
goes írta:
Mert folyadékfajtától függően 4 vagy 5 év a csereperiódusa.

hugyecz írta:
Ne haragudjatok de kiváncsi lennék, hogy miért cserélgetitek a hűtőfolyadékot?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 30, 2011 5:02 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 16, 2010 5:11 pm
Hozzászólások: 422
Tartózkodási hely: 1.2 12V HTP. AZQ 2004.
Tényleg nem kötekedem de olyan helyen melózom ahol ezeket gyártjuk és semmi nincs benne ami tönkremegy, Az enyém 2004-es a laborban bevizsgáltattam viszkozitás,Ph,fagyállóság,stb,minden normál értéken volt.
Az 1997-ig használt G 11-et /kékes-zöld/ 3-4 évente kell cserélni, mert utána már nem fagyálló és nem védi a motort a rozsdától.
A G 12-t /rózsaszín/ nem kell cserélni, amíg nem szennyeződik be, csak szükség esetén utántölteni /G12 v. vízzel/, illetve fagyáspontot/koncentrációt mérni. Ha azonban szép zavaros lesz /barna/, akkor mehet a csere, de mondjuk engem előtte azért nagyon érdekelne, hogy mitől is, mert ha mondjuk a hengerfej tömítésénak hibájától, akkor édes kevés csak lecserélni ...
A "kívánt fagyállósági szint"-ről meg csak annyit, hogy:
40% G12 + 60% víz = -25°C
50% G12 + 50% víz = -35°C
60% G12 + 40% víz = -40°C
... de a G12 soha nem lehet 40% alatt /rozsdavédelem/, így kis hiány esetén szvsz. inkább a G12-vel kell utána tölteni, ha nem tudsz rögtön koncentrációt méretni
goes írta:
Mert folyadékfajtától függően 4 vagy 5 év a csereperiódusa.

hugyecz írta:
Ne haragudjatok de kiváncsi lennék, hogy miért cserélgetitek a hűtőfolyadékot?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 30, 2011 4:55 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Mert folyadékfajtától függően 4 vagy 5 év a csereperiódusa.

hugyecz írta:
Ne haragudjatok de kiváncsi lennék, hogy miért cserélgetitek a hűtőfolyadékot?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 30, 2011 4:45 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 16, 2010 5:11 pm
Hozzászólások: 422
Tartózkodási hely: 1.2 12V HTP. AZQ 2004.
Ne haragudjatok de kiváncsi lennék, hogy miért cserélgetitek a hűtőfolyadékot?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 29, 2011 7:33 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Ted Mosby írta:
Erről van valahol leírás, vagy képek? A leeresztő csapot épp tegnap láttam, hogy hol van.

szia
Kép Kép Kép
A hőgombát vettem ki, és a termoház fedelét, 3 torx fogja. A fedél alatt van a rugó és a lezáró tányérja( bézs színű). Amikor kicsavarod a rugó feszíti kifelé a fedelet, összerakásnál kell egy kézzel visszanyomni és közben a csavarokat meghúzni. A működtető réz csapot nem kell kivenni. Kicsit más mint az mpi-nél, ott nem a fedél tartja a rúgót.
Egy kicsit megemeltem a kocsi jobb oldalát közben.
A termo alá nem fér be tálka ezért sajnos a váltóra folyik a maradék hűtőfolyadék..

Feltöltés és az első elindítás után, amikor nyitott a termo (87 fok) akkor lement a kiegyenlítőbe a szint a tartály legaljára. Még kétszer kellett utántölteni de ekkor már csak a minimum szintről maximumra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 29, 2011 7:18 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. feb. 07, 2011 5:55 pm
Hozzászólások: 10
Én a (vizhöfok jelzö villogása) nevű fórumban találtam tippeket,hogyan kell.

Ted Mosby írta:
Erről van valahol leírás, vagy képek? A leeresztő csapot épp tegnap láttam, hogy hol van.

Nyáron nekem is esedékes a csere.

Goes, jut eszembe, kemény 87 Ft. volt a réz alátét a hűtőventillátor kapcsolója alá :)

goes írta:
Csabaa írta már, hogy az 1.2 motorból a hűtővizet csak a termosztát kiszerelésével lehet teljesen leengedni. A másik körben benne marad. Ezért a 3.5 liter jó lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 29, 2011 6:55 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1142
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Erről van valahol leírás, vagy képek? A leeresztő csapot épp tegnap láttam, hogy hol van.

Nyáron nekem is esedékes a csere.

Goes, jut eszembe, kemény 87 Ft. volt a réz alátét a hűtőventillátor kapcsolója alá :)

goes írta:
Csabaa írta már, hogy az 1.2 motorból a hűtővizet csak a termosztát kiszerelésével lehet teljesen leengedni. A másik körben benne marad. Ezért a 3.5 liter jó lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 29, 2011 6:51 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. feb. 07, 2011 5:55 pm
Hozzászólások: 10
Majd figyelem és ha nem jó leengedem megint és teszek bele valami nem tescosat.

goes írta:
Levegős a rendszer, szerintem azért. Figyeld a tartályban szintet.

soniq írta:
Az alapján csináltam amit le írtatok meg is emeltem a kocsit hogy minél több kijöjjön belőle.
Igazából ez a gyors melegedés izgat meg,hogy miért szökött fel a hőfok,nehogy megfőzzem a motort.Lehet nem jó a fagyálló?

goes írta:
Csabaa írta már, hogy az 1.2 motorból a hűtővizet csak a termosztát kiszerelésével lehet teljesen leengedni. A másik körben benne marad. Ezért a 3.5 liter jó lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 29, 2011 6:46 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Levegős a rendszer, szerintem azért. Figyeld a tartályban szintet.

soniq írta:
Az alapján csináltam amit le írtatok meg is emeltem a kocsit hogy minél több kijöjjön belőle.
Igazából ez a gyors melegedés izgat meg,hogy miért szökött fel a hőfok,nehogy megfőzzem a motort.Lehet nem jó a fagyálló?

goes írta:
Csabaa írta már, hogy az 1.2 motorból a hűtővizet csak a termosztát kiszerelésével lehet teljesen leengedni. A másik körben benne marad. Ezért a 3.5 liter jó lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 29, 2011 6:38 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. feb. 07, 2011 5:55 pm
Hozzászólások: 10
Az alapján csináltam amit le írtatok meg is emeltem a kocsit hogy minél több kijöjjön belőle.
Igazából ez a gyors melegedés izgat meg,hogy miért szökött fel a hőfok,nehogy megfőzzem a motort.Lehet nem jó a fagyálló?

goes írta:
Csabaa írta már, hogy az 1.2 motorból a hűtővizet csak a termosztát kiszerelésével lehet teljesen leengedni. A másik körben benne marad. Ezért a 3.5 liter jó lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 29, 2011 6:26 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Csabaa írta már, hogy az 1.2 motorból a hűtővizet csak a termosztát kiszerelésével lehet teljesen leengedni. A másik körben benne marad. Ezért a 3.5 liter jó lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fagyalló csere
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 29, 2011 6:01 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. feb. 07, 2011 5:55 pm
Hozzászólások: 10
mondjuk a termosztátot nem vettem le csak ráadtam a fűtést,elolvastam de nem írja mondjuk van rajta egy csomó kód

Ted Mosby írta:
Hát, ez érdekes. A feltöltési mennyiség 6L!

A termék cimkéjén lévő infókat végigolvastad?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fagyalló csere
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 29, 2011 5:54 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1142
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Hát, ez érdekes. A feltöltési mennyiség 6L!

A termék cimkéjén lévő infókat végigolvastad?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fagyalló csere
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 29, 2011 5:52 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. feb. 07, 2011 5:55 pm
Hozzászólások: 10
AZ a baj hogy nincs rá írva de nem koncentrátum ebből gondoltam,hogy nem kell hígítani,utántöltéssel kb 3,5 liter ment bele.

Ted Mosby írta:
Hígítás nélkül TILOS beletölteni! Vagy ez már hígított? A -35 hígítás utáni érték szokott lenni.

Hány liter ment bele?

A légtelenítés automatikus, de biztos, hogy majd még után kell töltened, ezt figyeld.

soniq írta:
Sziasztok!
Légyszi segítsetek!Lecseréltem a hűtővizet az 1.2 Fábiámba,le engedtem a régit majd deszt vízzel átmostam ezt is le engedtem majd feltöltöttem a Tescoban vásárolt Favorit G12 ALU nevezetű -35 fokos folyadékkal.Nem higitottam.
Majd el kezdtem járatni 15 perc után felment pirosba a hőfokjelző,leállítottam a motort letekertem a kiegyenlítő sapkát majd újraindítottam és vissza hűlt azóta jó.
1. Miért volt ez a jelenség?
2. A motor 1-1.5 perc alatt eléri az üzemi hőfokot tovább nem megy.A kérdésem hogy nem gyors ez egy kicsit a régi fagyállónál tovább tartott.
3. Van e rajta légtelenítő csap,vagy automata?
Előre is köszönöm a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fagyalló csere
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 29, 2011 5:06 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1142
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Hígítás nélkül TILOS beletölteni! Vagy ez már hígított? A -35 hígítás utáni érték szokott lenni.

Hány liter ment bele?

A légtelenítés automatikus, de biztos, hogy majd még után kell töltened, ezt figyeld.

soniq írta:
Sziasztok!
Légyszi segítsetek!Lecseréltem a hűtővizet az 1.2 Fábiámba,le engedtem a régit majd deszt vízzel átmostam ezt is le engedtem majd feltöltöttem a Tescoban vásárolt Favorit G12 ALU nevezetű -35 fokos folyadékkal.Nem higitottam.
Majd el kezdtem járatni 15 perc után felment pirosba a hőfokjelző,leállítottam a motort letekertem a kiegyenlítő sapkát majd újraindítottam és vissza hűlt azóta jó.
1. Miért volt ez a jelenség?
2. A motor 1-1.5 perc alatt eléri az üzemi hőfokot tovább nem megy.A kérdésem hogy nem gyors ez egy kicsit a régi fagyállónál tovább tartott.
3. Van e rajta légtelenítő csap,vagy automata?
Előre is köszönöm a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 91 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség