Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. máj. 25, 2018 9:36 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 98 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Utántöltés
HozzászólásElküldve: kedd márc. 06, 2012 10:35 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
SZia!

Ne aggódj, majd sípol a műszerfal, ha nagyon lecsökken a szint. Nem okoz semmilyen gondot amúgy. Mivel nagyon sűrű, ezért deszt vízzel töltsd utána. Pl. nekem ha nagyon hideg van, akkor min. alatt szokott lenni, ha már felmelegedd a motor, akkor felmegy közép fölé.

gurabli írta:
Sziasztok!
Tegnap vettem észre, hogy a hűtőfolyadék szintje éppen csak eléri a minimum jelzést, mondjuk úgy, hogy pont a min jelzésen van. Decemberben lett leellenőrizve, akkor -35 fok körüli volt, ezért gondolom, hogy nem régen (1-2 éve) cserélhette is a szerelőnk (családi ismerős, nem tudom, hogy mikor lett cserélve és azt sem, hogy mire).

Gondolom nem ártana, ha valamennyit utánatöltök, hogy a max és a min jelzés között legyen? Milyen veszéllyel jár, ha a min szint alá csökken a hűtőfolyadék?

Fogalmam sincs, hogy milyen fagyálló van benne, ezért arra gondoltam, hogy a legjobb az lenne, ha desztillált vízzel tölteném fel, gondolom egy liter elég is kell, hogy legyen. Ezzel ártok a hűtőnek vagy bárminek? Persze tudom, hogy a fagyási pontot csökkentem, de másnak nem árt?

Mi tévő legyek?
Emígy Fabia 1.4 MPI Classic 2002-es.

Köszönöm, Zoltán


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Utántöltés
HozzászólásElküldve: kedd márc. 06, 2012 10:29 am 
Offline

Csatlakozott: kedd okt. 26, 2010 4:28 pm
Hozzászólások: 98
Tartózkodási hely: Fabia 1.4 MPI Classic 2002 AZE
Sziasztok!
Tegnap vettem észre, hogy a hűtőfolyadék szintje éppen csak eléri a minimum jelzést, mondjuk úgy, hogy pont a min jelzésen van. Decemberben lett leellenőrizve, akkor -35 fok körüli volt, ezért gondolom, hogy nem régen (1-2 éve) cserélhette is a szerelőnk (családi ismerős, nem tudom, hogy mikor lett cserélve és azt sem, hogy mire).

Gondolom nem ártana, ha valamennyit utánatöltök, hogy a max és a min jelzés között legyen? Milyen veszéllyel jár, ha a min szint alá csökken a hűtőfolyadék?

Fogalmam sincs, hogy milyen fagyálló van benne, ezért arra gondoltam, hogy a legjobb az lenne, ha desztillált vízzel tölteném fel, gondolom egy liter elég is kell, hogy legyen. Ezzel ártok a hűtőnek vagy bárminek? Persze tudom, hogy a fagyási pontot csökkentem, de másnak nem árt?

Mi tévő legyek?
Emígy Fabia 1.4 MPI Classic 2002-es.

Köszönöm, Zoltán


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 11, 2011 3:18 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 07, 2011 1:39 pm
Hozzászólások: 794
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME
goes írta:
22x27

sanya80 írta:
Ted Mosby írta:
Erről van valahol leírás, vagy képek? A leeresztő csapot épp tegnap láttam, hogy hol van.

Nyáron nekem is esedékes a csere.

Goes, jut eszembe, kemény 87 Ft. volt a réz alátét a hűtőventillátor kapcsolója alá :)

goes írta:
Csabaa írta már, hogy az 1.2 motorból a hűtővizet csak a termosztát kiszerelésével lehet teljesen leengedni. A másik körben benne marad. Ezért a 3.5 liter jó lehet.
Sziasztok a réz alátét méretét tudja valaki.
Kösszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 11, 2011 2:19 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
22x27

sanya80 írta:
Ted Mosby írta:
Erről van valahol leírás, vagy képek? A leeresztő csapot épp tegnap láttam, hogy hol van.

Nyáron nekem is esedékes a csere.

Goes, jut eszembe, kemény 87 Ft. volt a réz alátét a hűtőventillátor kapcsolója alá :)

goes írta:
Csabaa írta már, hogy az 1.2 motorból a hűtővizet csak a termosztát kiszerelésével lehet teljesen leengedni. A másik körben benne marad. Ezért a 3.5 liter jó lehet.
Sziasztok a réz alátét méretét tudja valaki.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 11, 2011 1:38 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 07, 2011 1:39 pm
Hozzászólások: 794
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME
Ted Mosby írta:
Erről van valahol leírás, vagy képek? A leeresztő csapot épp tegnap láttam, hogy hol van.

Nyáron nekem is esedékes a csere.

Goes, jut eszembe, kemény 87 Ft. volt a réz alátét a hűtőventillátor kapcsolója alá :)

goes írta:
Csabaa írta már, hogy az 1.2 motorból a hűtővizet csak a termosztát kiszerelésével lehet teljesen leengedni. A másik körben benne marad. Ezért a 3.5 liter jó lehet.
Sziasztok a réz alátét méretét tudja valaki.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 31, 2011 7:37 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 16, 2010 5:11 pm
Hozzászólások: 422
Tartózkodási hely: 1.2 12V HTP. AZQ 2004.
Azért nem a BASF-nál de tudom ,hogy mi van bennük. A szabványositást csak akkor kapja meg a termék ha minimum 5 évig megőrzi a tulajdonságait (termék függő) , de ezt kevés hazai gyártó válalja leginkább az anyagok ára miatt (árrés). pl a lila szint a mezőgazdaságban használatos szinezőanyaggal érik el (lila kukorica) álltalában ez fakul ki az olcsóbb termékeknél ezért írják rá hogy cseréld ki hiszen fogyasztó társadalomban élünk,


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 30, 2011 6:38 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7256
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia
http://www.olajinfo.hu/index.php/fagyallok
A g12-t is 250e km vagy 5 évente cserélni kell.
Mivel a vízpumpát is a hűtőkör keni érdemes szerintem cserélni. A semlegesítő adalékok sem hiszem ,hogy örökéletűek, e nélkül meg nem megfelelő a korrozzióvédelem.
Ha belegondolsz 3e alatt megoldható a csere, ennyit talán megér.
A gyári ajánlások kezdenek a fogyasztó társadalom igényeihez igazodni: nem kell a vezérműszíjat cserélni csak ellenőrízni 90e km-ként, a váltóban nem kell olajat cseréni, mert örökéletű... és sorolhatnám.. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 30, 2011 5:39 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Ha a gyár így adja meg, akkor én kicserélem. A BASF-nél dolgozol?

hugyecz írta:
Tényleg nem kötekedem de olyan helyen melózom ahol ezeket gyártjuk és semmi nincs benne ami tönkremegy, Az enyém 2004-es a laborban bevizsgáltattam viszkozitás,Ph,fagyállóság,stb,minden normál értéken volt.
Az 1997-ig használt G 11-et /kékes-zöld/ 3-4 évente kell cserélni, mert utána már nem fagyálló és nem védi a motort a rozsdától.
A G 12-t /rózsaszín/ nem kell cserélni, amíg nem szennyeződik be, csak szükség esetén utántölteni /G12 v. vízzel/, illetve fagyáspontot/koncentrációt mérni. Ha azonban szép zavaros lesz /barna/, akkor mehet a csere, de mondjuk engem előtte azért nagyon érdekelne, hogy mitől is, mert ha mondjuk a hengerfej tömítésénak hibájától, akkor édes kevés csak lecserélni ...
A "kívánt fagyállósági szint"-ről meg csak annyit, hogy:
40% G12 + 60% víz = -25°C
50% G12 + 50% víz = -35°C
60% G12 + 40% víz = -40°C
... de a G12 soha nem lehet 40% alatt /rozsdavédelem/, így kis hiány esetén szvsz. inkább a G12-vel kell utána tölteni, ha nem tudsz rögtön koncentrációt méretni
goes írta:
Mert folyadékfajtától függően 4 vagy 5 év a csereperiódusa.

hugyecz írta:
Ne haragudjatok de kiváncsi lennék, hogy miért cserélgetitek a hűtőfolyadékot?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 30, 2011 5:02 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 16, 2010 5:11 pm
Hozzászólások: 422
Tartózkodási hely: 1.2 12V HTP. AZQ 2004.
Tényleg nem kötekedem de olyan helyen melózom ahol ezeket gyártjuk és semmi nincs benne ami tönkremegy, Az enyém 2004-es a laborban bevizsgáltattam viszkozitás,Ph,fagyállóság,stb,minden normál értéken volt.
Az 1997-ig használt G 11-et /kékes-zöld/ 3-4 évente kell cserélni, mert utána már nem fagyálló és nem védi a motort a rozsdától.
A G 12-t /rózsaszín/ nem kell cserélni, amíg nem szennyeződik be, csak szükség esetén utántölteni /G12 v. vízzel/, illetve fagyáspontot/koncentrációt mérni. Ha azonban szép zavaros lesz /barna/, akkor mehet a csere, de mondjuk engem előtte azért nagyon érdekelne, hogy mitől is, mert ha mondjuk a hengerfej tömítésénak hibájától, akkor édes kevés csak lecserélni ...
A "kívánt fagyállósági szint"-ről meg csak annyit, hogy:
40% G12 + 60% víz = -25°C
50% G12 + 50% víz = -35°C
60% G12 + 40% víz = -40°C
... de a G12 soha nem lehet 40% alatt /rozsdavédelem/, így kis hiány esetén szvsz. inkább a G12-vel kell utána tölteni, ha nem tudsz rögtön koncentrációt méretni
goes írta:
Mert folyadékfajtától függően 4 vagy 5 év a csereperiódusa.

hugyecz írta:
Ne haragudjatok de kiváncsi lennék, hogy miért cserélgetitek a hűtőfolyadékot?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 30, 2011 4:55 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Mert folyadékfajtától függően 4 vagy 5 év a csereperiódusa.

hugyecz írta:
Ne haragudjatok de kiváncsi lennék, hogy miért cserélgetitek a hűtőfolyadékot?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 30, 2011 4:45 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 16, 2010 5:11 pm
Hozzászólások: 422
Tartózkodási hely: 1.2 12V HTP. AZQ 2004.
Ne haragudjatok de kiváncsi lennék, hogy miért cserélgetitek a hűtőfolyadékot?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 29, 2011 7:33 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7256
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Ted Mosby írta:
Erről van valahol leírás, vagy képek? A leeresztő csapot épp tegnap láttam, hogy hol van.

szia
Kép Kép Kép
A hőgombát vettem ki, és a termoház fedelét, 3 torx fogja. A fedél alatt van a rugó és a lezáró tányérja( bézs színű). Amikor kicsavarod a rugó feszíti kifelé a fedelet, összerakásnál kell egy kézzel visszanyomni és közben a csavarokat meghúzni. A működtető réz csapot nem kell kivenni. Kicsit más mint az mpi-nél, ott nem a fedél tartja a rúgót.
Egy kicsit megemeltem a kocsi jobb oldalát közben.
A termo alá nem fér be tálka ezért sajnos a váltóra folyik a maradék hűtőfolyadék..

Feltöltés és az első elindítás után, amikor nyitott a termo (87 fok) akkor lement a kiegyenlítőbe a szint a tartály legaljára. Még kétszer kellett utántölteni de ekkor már csak a minimum szintről maximumra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 29, 2011 7:18 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. feb. 07, 2011 5:55 pm
Hozzászólások: 10
Én a (vizhöfok jelzö villogása) nevű fórumban találtam tippeket,hogyan kell.

Ted Mosby írta:
Erről van valahol leírás, vagy képek? A leeresztő csapot épp tegnap láttam, hogy hol van.

Nyáron nekem is esedékes a csere.

Goes, jut eszembe, kemény 87 Ft. volt a réz alátét a hűtőventillátor kapcsolója alá :)

goes írta:
Csabaa írta már, hogy az 1.2 motorból a hűtővizet csak a termosztát kiszerelésével lehet teljesen leengedni. A másik körben benne marad. Ezért a 3.5 liter jó lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 29, 2011 6:55 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1142
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Erről van valahol leírás, vagy képek? A leeresztő csapot épp tegnap láttam, hogy hol van.

Nyáron nekem is esedékes a csere.

Goes, jut eszembe, kemény 87 Ft. volt a réz alátét a hűtőventillátor kapcsolója alá :)

goes írta:
Csabaa írta már, hogy az 1.2 motorból a hűtővizet csak a termosztát kiszerelésével lehet teljesen leengedni. A másik körben benne marad. Ezért a 3.5 liter jó lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 29, 2011 6:51 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. feb. 07, 2011 5:55 pm
Hozzászólások: 10
Majd figyelem és ha nem jó leengedem megint és teszek bele valami nem tescosat.

goes írta:
Levegős a rendszer, szerintem azért. Figyeld a tartályban szintet.

soniq írta:
Az alapján csináltam amit le írtatok meg is emeltem a kocsit hogy minél több kijöjjön belőle.
Igazából ez a gyors melegedés izgat meg,hogy miért szökött fel a hőfok,nehogy megfőzzem a motort.Lehet nem jó a fagyálló?

goes írta:
Csabaa írta már, hogy az 1.2 motorból a hűtővizet csak a termosztát kiszerelésével lehet teljesen leengedni. A másik körben benne marad. Ezért a 3.5 liter jó lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 98 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség