Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. feb. 21, 2019 11:50 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2150 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. okt. 02, 2009 6:00 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. feb. 27, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 21
Tartózkodási hely: Laskod
Sziasztok!
2004-es 1.2 htp fabiam van. Tavaly 10w 40-es olajat raktunk bele. Sikerült szert tennem 4 L 15w 40-es Mogul olajra! Belerakhatom?
Egyáltalán mi a jelentősége hogy 10w vagy 15w?
Köszike


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 23, 2009 7:15 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7558
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Tibibá666 írta:
Csabaa írta:
Csabaa írta:
Tibibá666 írta:
Csabaa írta:


megnéztem a gépkönyvet az 1,2 HTP 47kw 2,8 liter és a szintnek a min és max között kell lennie
az 1,4 55kw 3,2 liter


Milyen gépkönyved van?
Mert az enyémben 3L szerepel a motorolaj feltöltési mennyiségének. S54.5580.08.16 számú, műszaki adatokat tartalmazó könyvben ez szerepel...


S00.5301.14.20 ez a könyv száma

A tiéd régebbi kiadású műszaki adatokat tartalmazó könyv, lehet időközben jöttek rá, hogy mennyi is az a valós igénye a motornak. :)


hááát lehet :)de azért eléggé agyatlan dolog össze-vissza írogatni.. :)
3l a max szint lehet..... legalább lesz miből fogyni..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 23, 2009 6:16 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Csabaa írta:
Csabaa írta:
Tibibá666 írta:
Csabaa írta:


megnéztem a gépkönyvet az 1,2 HTP 47kw 2,8 liter és a szintnek a min és max között kell lennie
az 1,4 55kw 3,2 liter


Milyen gépkönyved van?
Mert az enyémben 3L szerepel a motorolaj feltöltési mennyiségének. S54.5580.08.16 számú, műszaki adatokat tartalmazó könyvben ez szerepel...


S00.5301.14.20 ez a könyv száma

A tiéd régebbi kiadású műszaki adatokat tartalmazó könyv, lehet időközben jöttek rá, hogy mennyi is az a valós igénye a motornak. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 22, 2009 4:45 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7558
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Csabaa írta:
Tibibá666 írta:
Csabaa írta:


megnéztem a gépkönyvet az 1,2 HTP 47kw 2,8 liter és a szintnek a min és max között kell lennie
az 1,4 55kw 3,2 liter


Milyen gépkönyved van?
Mert az enyémben 3L szerepel a motorolaj feltöltési mennyiségének. S54.5580.08.16 számú, műszaki adatokat tartalmazó könyvben ez szerepel...


S00.5301.14.20 ez a könyv száma


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 22, 2009 11:39 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7558
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Tibibá666 írta:
Csabaa írta:


megnéztem a gépkönyvet az 1,2 HTP 47kw 2,8 liter és a szintnek a min és max között kell lennie
az 1,4 55kw 3,2 liter


Milyen gépkönyved van?
Mert az enyémben 3L szerepel a motorolaj feltöltési mennyiségének. S54.5580.08.16 számú, műszaki adatokat tartalmazó könyvben ez szerepel...


otthoni gépemen figyel néhány száz oldalnyi pdf file.
Este megnézem majd..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 22, 2009 6:53 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Csabaa írta:


megnéztem a gépkönyvet az 1,2 HTP 47kw 2,8 liter és a szintnek a min és max között kell lennie
az 1,4 55kw 3,2 liter


Milyen gépkönyved van?
Mert az enyémben 3L szerepel a motorolaj feltöltési mennyiségének. S54.5580.08.16 számú, műszaki adatokat tartalmazó könyvben ez szerepel...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 21, 2009 6:16 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7558
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Csabaa írta:
Tibibá666 írta:
Csabaa írta:
Az 1,2 HTP-be 2,8 liter kell nem három...

Itt találsz castrol ajánlást és mennyiségeket:
http://www.startgumi.hu/doc/lubCastrol_PCO-tablazat.xls
Évente cseréled ezért felesleges full szintetikust belerakni szerintem...
A múlt héten cseréltem én is olajat , olajshop-tól rendeltem meg az olajat és a szűrőket
12.540.- volt az egész 5w40 castrol magnatec-kel.


Nekem is belemegy a 3 Liter gond nélkül. A gyár előírása szerint is 3 Liter kell bele. Castrol olajtáblázata csak 2,8at ír, de a gyári értéket mérvadóbbnak tarom. Főleg, ha így van meg a megfelelő olajszint.


hááát nem tudom így egy hét után ha megnézem a pálcát pontosan min és max között van a szint... 2,8literrel..


megnéztem a gépkönyvet az 1,2 HTP 47kw 2,8 liter és a szintnek a min és max között kell lennie

az 1,4 55kw 3,2 liter


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 21, 2009 6:00 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7558
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Tibibá666 írta:
Csabaa írta:
Az 1,2 HTP-be 2,8 liter kell nem három...

Itt találsz castrol ajánlást és mennyiségeket:
http://www.startgumi.hu/doc/lubCastrol_PCO-tablazat.xls
Évente cseréled ezért felesleges full szintetikust belerakni szerintem...
A múlt héten cseréltem én is olajat , olajshop-tól rendeltem meg az olajat és a szűrőket
12.540.- volt az egész 5w40 castrol magnatec-kel.


Nekem is belemegy a 3 Liter gond nélkül. A gyár előírása szerint is 3 Liter kell bele. Castrol olajtáblázata csak 2,8at ír, de a gyári értéket mérvadóbbnak tarom. Főleg, ha így van meg a megfelelő olajszint.


hááát nem tudom így egy hét után ha megnézem a pálcát pontosan min és max között van a szint... 2,8literrel..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 21, 2009 5:54 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Csabaa írta:
Az 1,2 HTP-be 2,8 liter kell nem három...

Itt találsz castrol ajánlást és mennyiségeket:
http://www.startgumi.hu/doc/lubCastrol_PCO-tablazat.xls
Évente cseréled ezért felesleges full szintetikust belerakni szerintem...
A múlt héten cseréltem én is olajat , olajshop-tól rendeltem meg az olajat és a szűrőket
12.540.- volt az egész 5w40 castrol magnatec-kel.


Nekem is belemegy a 3 Liter gond nélkül. A gyár előírása szerint is 3 Liter kell bele. Castrol olajtáblázata csak 2,8at ír, de a gyári értéket mérvadóbbnak tarom. Főleg, ha így van meg a megfelelő olajszint.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 21, 2009 4:51 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
De bizony belement nekem is a 3 liter az utolsó cseppig, habár a táblázat valóban 2,8-at ír...
A formula 3000-nél van 2500 Ft/liter áron Castrol SLX, szereintem annyit érdemes rákölteni. Egy jobb (szintetikus) olaj mindig jobb, nemcsak 1 év után. Az 1 év alatt fog hideget, meleget kapni rendesen....

Csabaa írta:
Az 1,2 HTP-be 2,8 liter kell nem három...

Itt találsz castrol ajánlást és mennyiségeket:
http://www.startgumi.hu/doc/lubCastrol_PCO-tablazat.xls
Évente cseréled ezért felesleges full szintetikust belerakni szerintem...
A múlt héten cseréltem én is olajat , olajshop-tól rendeltem meg az olajat és a szűrőket
12.540.- volt az egész 5w40 castrol magnatec-kel.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 21, 2009 12:29 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7558
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Az 1,2 HTP-be 2,8 liter kell nem három...

Itt találsz castrol ajánlást és mennyiségeket:
http://www.startgumi.hu/doc/lubCastrol_PCO-tablazat.xls
Évente cseréled ezért felesleges full szintetikust belerakni szerintem...
A múlt héten cseréltem én is olajat , olajshop-tól rendeltem meg az olajat és a szűrőket
12.540.- volt az egész 5w40 castrol magnatec-kel.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 21, 2009 10:14 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1151
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Hirtelen ezt találtam:
http://www.opel16v.hu/metabond/olajok.htm

5W40 v. 5W30 ajánlott, szerintem ne ezen az 1-2e Ft-on spórolj.

LionFing írta:
Szia!
Egy módon akarok spórolni, amit magam meg tudok csnálni, azért nem viszem szervizbe. A harmadik éves szerviz - olajcsere és "szemrevételezés" cimén - kiegészült egy gyárinak mondott(!) ablaktörlő cserével 37.329 Ft (és 60 fillér) volt a számla összege. Ezzel szemben jó minőségű olajjal egy olajcsere (3 L+szűrő) kb. 10.000 Ft.
Arról ne is beszéljünk, hogy a gyárinak titulált ablaktörlőkön három hónap után (!) megjelent a cserére figyelmeztető jelzés.
Nem a minőségen és a karbantartáson akarok spórolni, hanem a beszerzésen és az egyéb felesleges kiadásokon, amit a szakszerviz felszámol, beláthatod, nem normális, ha egy olajcsere 30.000 Ft-ba kerül.

Csupán azért kérek segítséget, mert ez lesz az első "saját" olajcserém (természetesen barátom szakember csinálja), tudnom kell, hogy mi a legjobb választás, ami az olajat, egyéb anyagokat és alkatrészeket illeti.

Mi a konkrét különbség az 5W... és a 10W... olajak között?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 21, 2009 9:33 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. aug. 24, 2009 5:00 pm
Hozzászólások: 20
Szia!
Egy módon akarok spórolni, amit magam meg tudok csnálni, azért nem viszem szervizbe. A harmadik éves szerviz - olajcsere és "szemrevételezés" cimén - kiegészült egy gyárinak mondott(!) ablaktörlő cserével 37.329 Ft (és 60 fillér) volt a számla összege. Ezzel szemben jó minőségű olajjal egy olajcsere (3 L+szűrő) kb. 10.000 Ft.
Arról ne is beszéljünk, hogy a gyárinak titulált ablaktörlőkön három hónap után (!) megjelent a cserére figyelmeztető jelzés.
Nem a minőségen és a karbantartáson akarok spórolni, hanem a beszerzésen és az egyéb felesleges kiadásokon, amit a szakszerviz felszámol, beláthatod, nem normális, ha egy olajcsere 30.000 Ft-ba kerül.

Csupán azért kérek segítséget, mert ez lesz az első "saját" olajcserém (természetesen barátom szakember csinálja), tudnom kell, hogy mi a legjobb választás, ami az olajat, egyéb anyagokat és alkatrészeket illeti.

Mi a konkrét különbség az 5W... és a 10W... olajak között?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. szept. 20, 2009 6:15 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1151
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Azt, hogy az autód milyen szervizintervallumú nem az határozza meg, hogy mi van a computerben beállítva!

Nyisd ki a szervizfüzeted: az első (Járműadatok) oldalon a vonalkódos matricán a sok háromjegyű szám közül nézd meg a bal alsó sarokban lévőt... nekem QG0 - és 99%, hogy neked is az lesz. Olyan szervizintervallumú az autód és olyan olaj kell bele, amit ehhez előírnak.

Ne spórolj az olajjal, ha az autódnak jót akarsz!

Persze ez csak egy jó tanács, amit vagy elfogadsz, vagy nem.

LionFing írta:
Szóval, olvasgatva a szervizfüzetet az alábbi gondolatok fogalmazódtak meg bennem:
Van a QG0 és QG2 állandó és a QG1 változó szervizintervallum.
Olvasom, hogy a vátozó szervizintervallum (QG1) esetén a motort VW 503 00 minősítésű motorolajjal kell feltölteni (benzinmotor).
Ekkor - idézem - " Ellenőrző szerviz: a szervizesedékesség kijelző szerint* (azonban legkésőbb két évente)"
" A szervizintervallum függ a jármű használatának a gyakoriságától és a helyi viszonyoktól, ahol üzemeltetik. Így pl. a járműve más karbantartás igényel folyamatos rövidtávú városi közélekedés esetén, mint hosszú utak esetén. A szervizintervallumok tehát rugalmasak."

* Ez úgy néz ki, hogy gyújtás ráadásakor a napi számláló helyén megjelenik például a "service 1200 km" felirat, ez száz kilométerekben számol vissza, és minden indításkor figyelmeztet, mígnem megjelenik a "service" felirat és el sem tűnik, ekkor illik a verdát szervizbe vinni. Ebben az esetben ha nem fut az autó két év alatt 15000 km-t, akkor legkésőbb két év után (két évente) kell lecserélni az olajat.
Persze a szervizintervallumot át kell állítatni, de mikor én kértem erre a szakszervizt, nem volt pozitív a hozzáállásuk.
Mindegy, a lényeg, tud-e valaki valamit (típus, ár...stb.) a szervizfüzet által említett VW 503 00 minősítésű motorolajról?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. szept. 20, 2009 12:27 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. aug. 24, 2009 5:00 pm
Hozzászólások: 20
Szóval, olvasgatva a szervizfüzetet az alábbi gondolatok fogalmazódtak meg bennem:
Van a QG0 és QG2 állandó és a QG1 változó szervizintervallum.
Olvasom, hogy a vátozó szervizintervallum (QG1) esetén a motort VW 503 00 minősítésű motorolajjal kell feltölteni (benzinmotor).
Ekkor - idézem - " Ellenőrző szerviz: a szervizesedékesség kijelző szerint* (azonban legkésőbb két évente)"
" A szervizintervallum függ a jármű használatának a gyakoriságától és a helyi viszonyoktól, ahol üzemeltetik. Így pl. a járműve más karbantartás igényel folyamatos rövidtávú városi közélekedés esetén, mint hosszú utak esetén. A szervizintervallumok tehát rugalmasak."

* Ez úgy néz ki, hogy gyújtás ráadásakor a napi számláló helyén megjelenik például a "service 1200 km" felirat, ez száz kilométerekben számol vissza, és minden indításkor figyelmeztet, mígnem megjelenik a "service" felirat és el sem tűnik, ekkor illik a verdát szervizbe vinni. Ebben az esetben ha nem fut az autó két év alatt 15000 km-t, akkor legkésőbb két év után (két évente) kell lecserélni az olajat.
Persze a szervizintervallumot át kell állítatni, de mikor én kértem erre a szakszervizt, nem volt pozitív a hozzáállásuk.
Mindegy, a lényeg, tud-e valaki valamit (típus, ár...stb.) a szervizfüzet által említett VW 503 00 minősítésű motorolajról?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2150 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség