Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. júl. 22, 2018 1:41 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2111 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 21, 2009 4:51 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
De bizony belement nekem is a 3 liter az utolsó cseppig, habár a táblázat valóban 2,8-at ír...
A formula 3000-nél van 2500 Ft/liter áron Castrol SLX, szereintem annyit érdemes rákölteni. Egy jobb (szintetikus) olaj mindig jobb, nemcsak 1 év után. Az 1 év alatt fog hideget, meleget kapni rendesen....

Csabaa írta:
Az 1,2 HTP-be 2,8 liter kell nem három...

Itt találsz castrol ajánlást és mennyiségeket:
http://www.startgumi.hu/doc/lubCastrol_PCO-tablazat.xls
Évente cseréled ezért felesleges full szintetikust belerakni szerintem...
A múlt héten cseréltem én is olajat , olajshop-tól rendeltem meg az olajat és a szűrőket
12.540.- volt az egész 5w40 castrol magnatec-kel.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 21, 2009 12:29 pm 
Online
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7328
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Az 1,2 HTP-be 2,8 liter kell nem három...

Itt találsz castrol ajánlást és mennyiségeket:
http://www.startgumi.hu/doc/lubCastrol_PCO-tablazat.xls
Évente cseréled ezért felesleges full szintetikust belerakni szerintem...
A múlt héten cseréltem én is olajat , olajshop-tól rendeltem meg az olajat és a szűrőket
12.540.- volt az egész 5w40 castrol magnatec-kel.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 21, 2009 10:14 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1147
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Hirtelen ezt találtam:
http://www.opel16v.hu/metabond/olajok.htm

5W40 v. 5W30 ajánlott, szerintem ne ezen az 1-2e Ft-on spórolj.

LionFing írta:
Szia!
Egy módon akarok spórolni, amit magam meg tudok csnálni, azért nem viszem szervizbe. A harmadik éves szerviz - olajcsere és "szemrevételezés" cimén - kiegészült egy gyárinak mondott(!) ablaktörlő cserével 37.329 Ft (és 60 fillér) volt a számla összege. Ezzel szemben jó minőségű olajjal egy olajcsere (3 L+szűrő) kb. 10.000 Ft.
Arról ne is beszéljünk, hogy a gyárinak titulált ablaktörlőkön három hónap után (!) megjelent a cserére figyelmeztető jelzés.
Nem a minőségen és a karbantartáson akarok spórolni, hanem a beszerzésen és az egyéb felesleges kiadásokon, amit a szakszerviz felszámol, beláthatod, nem normális, ha egy olajcsere 30.000 Ft-ba kerül.

Csupán azért kérek segítséget, mert ez lesz az első "saját" olajcserém (természetesen barátom szakember csinálja), tudnom kell, hogy mi a legjobb választás, ami az olajat, egyéb anyagokat és alkatrészeket illeti.

Mi a konkrét különbség az 5W... és a 10W... olajak között?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 21, 2009 9:33 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. aug. 24, 2009 5:00 pm
Hozzászólások: 20
Szia!
Egy módon akarok spórolni, amit magam meg tudok csnálni, azért nem viszem szervizbe. A harmadik éves szerviz - olajcsere és "szemrevételezés" cimén - kiegészült egy gyárinak mondott(!) ablaktörlő cserével 37.329 Ft (és 60 fillér) volt a számla összege. Ezzel szemben jó minőségű olajjal egy olajcsere (3 L+szűrő) kb. 10.000 Ft.
Arról ne is beszéljünk, hogy a gyárinak titulált ablaktörlőkön három hónap után (!) megjelent a cserére figyelmeztető jelzés.
Nem a minőségen és a karbantartáson akarok spórolni, hanem a beszerzésen és az egyéb felesleges kiadásokon, amit a szakszerviz felszámol, beláthatod, nem normális, ha egy olajcsere 30.000 Ft-ba kerül.

Csupán azért kérek segítséget, mert ez lesz az első "saját" olajcserém (természetesen barátom szakember csinálja), tudnom kell, hogy mi a legjobb választás, ami az olajat, egyéb anyagokat és alkatrészeket illeti.

Mi a konkrét különbség az 5W... és a 10W... olajak között?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. szept. 20, 2009 6:15 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1147
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Azt, hogy az autód milyen szervizintervallumú nem az határozza meg, hogy mi van a computerben beállítva!

Nyisd ki a szervizfüzeted: az első (Járműadatok) oldalon a vonalkódos matricán a sok háromjegyű szám közül nézd meg a bal alsó sarokban lévőt... nekem QG0 - és 99%, hogy neked is az lesz. Olyan szervizintervallumú az autód és olyan olaj kell bele, amit ehhez előírnak.

Ne spórolj az olajjal, ha az autódnak jót akarsz!

Persze ez csak egy jó tanács, amit vagy elfogadsz, vagy nem.

LionFing írta:
Szóval, olvasgatva a szervizfüzetet az alábbi gondolatok fogalmazódtak meg bennem:
Van a QG0 és QG2 állandó és a QG1 változó szervizintervallum.
Olvasom, hogy a vátozó szervizintervallum (QG1) esetén a motort VW 503 00 minősítésű motorolajjal kell feltölteni (benzinmotor).
Ekkor - idézem - " Ellenőrző szerviz: a szervizesedékesség kijelző szerint* (azonban legkésőbb két évente)"
" A szervizintervallum függ a jármű használatának a gyakoriságától és a helyi viszonyoktól, ahol üzemeltetik. Így pl. a járműve más karbantartás igényel folyamatos rövidtávú városi közélekedés esetén, mint hosszú utak esetén. A szervizintervallumok tehát rugalmasak."

* Ez úgy néz ki, hogy gyújtás ráadásakor a napi számláló helyén megjelenik például a "service 1200 km" felirat, ez száz kilométerekben számol vissza, és minden indításkor figyelmeztet, mígnem megjelenik a "service" felirat és el sem tűnik, ekkor illik a verdát szervizbe vinni. Ebben az esetben ha nem fut az autó két év alatt 15000 km-t, akkor legkésőbb két év után (két évente) kell lecserélni az olajat.
Persze a szervizintervallumot át kell állítatni, de mikor én kértem erre a szakszervizt, nem volt pozitív a hozzáállásuk.
Mindegy, a lényeg, tud-e valaki valamit (típus, ár...stb.) a szervizfüzet által említett VW 503 00 minősítésű motorolajról?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. szept. 20, 2009 12:27 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. aug. 24, 2009 5:00 pm
Hozzászólások: 20
Szóval, olvasgatva a szervizfüzetet az alábbi gondolatok fogalmazódtak meg bennem:
Van a QG0 és QG2 állandó és a QG1 változó szervizintervallum.
Olvasom, hogy a vátozó szervizintervallum (QG1) esetén a motort VW 503 00 minősítésű motorolajjal kell feltölteni (benzinmotor).
Ekkor - idézem - " Ellenőrző szerviz: a szervizesedékesség kijelző szerint* (azonban legkésőbb két évente)"
" A szervizintervallum függ a jármű használatának a gyakoriságától és a helyi viszonyoktól, ahol üzemeltetik. Így pl. a járműve más karbantartás igényel folyamatos rövidtávú városi közélekedés esetén, mint hosszú utak esetén. A szervizintervallumok tehát rugalmasak."

* Ez úgy néz ki, hogy gyújtás ráadásakor a napi számláló helyén megjelenik például a "service 1200 km" felirat, ez száz kilométerekben számol vissza, és minden indításkor figyelmeztet, mígnem megjelenik a "service" felirat és el sem tűnik, ekkor illik a verdát szervizbe vinni. Ebben az esetben ha nem fut az autó két év alatt 15000 km-t, akkor legkésőbb két év után (két évente) kell lecserélni az olajat.
Persze a szervizintervallumot át kell állítatni, de mikor én kértem erre a szakszervizt, nem volt pozitív a hozzáállásuk.
Mindegy, a lényeg, tud-e valaki valamit (típus, ár...stb.) a szervizfüzet által említett VW 503 00 minősítésű motorolajról?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 17, 2009 5:54 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1147
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Az olajcsere 15e km megtétele-, vagy 1 év eltelte után szükséges.

Ha 1 év alatt 5e km-t közlekedsz, akkor is cserélni kell.
Ha 2 hónap alatt mész 15e km-t, akkor is cserélni kell.

1 év vagy 15e km az olaj élettartama.

Az olajon NE spórolj! 5W40 vagy 5W30 ajánlott bele - valami márkás, teljesen szintetikus (és persze feleljen meg a szervizfüzetben megtalálható VW minősítésnek).

Nekem 2004 1.2 HTP van, én ezt vettem bele (ezt ajánlom neked is):
http://www.formula3000.hu/shop/product_ ... ts_id=4409

3L kell bele, se több, se kevesebb.

LionFing írta:
Szóval, van egy 2005-ös 1.2 12V HTP Fabia Ambiente típusú személygépkocsim, napi rendszereséggel használom, de főként városban, olykor-olykor megadatik, hogy elautózhatok "Jemenbe" meg vissza.
Most már magam akarom benne cserélni az olajat, de hallok ezt-azt több helyről.
Volt, aki azt mondta, hogy 10W40-es olajat tegyek bele, mert az két évig jó.
A másik azt mondja, hogy 5W40-es olajat tegyek bele mert az jó bele, ha évente kell is cserélni. Volt aki azt kérdezte, milyen olaj van benne, mert olyant kell beletenni, de ezt nem tudom, szervízben (kötelezőn) cserélték, lövésem sincs, hogy a szakszerviz mit tett bele.
Persze az olajszűrő márkája és paraméterei is érdekelnek, speciálisan ehhez az autóhoz.
Nos, mit javasoltok?
(Nem a kézikönyv érdekel, hanem tapasztalat és többek szaktudása.)

Szép napot!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 17, 2009 5:54 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. dec. 19, 2007 6:30 am
Hozzászólások: 7
Üdv!

Szeretném kérdezni hogy 2003-as fabiahoz milyen elsö kerékagy csapágy valo,mert radiusnál van gyári17000 huf [/url]http://bolt.skodaradius.hu/product_info.php?cPath=1_11_1187_11877_118774&products_id=16466[url]
és egy másik helyen (szervizben)azt mondták alvázszám alapján nézték nekem ott 38000 huf .Melyik lenne jó? Az auto azq motorkodos abs-el szerelt.Segitségeteket elöre is köszi!

Rossz helyre ment bocsi!


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára csabka1 csüt. szept. 17, 2009 7:18 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 17, 2009 5:17 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. aug. 24, 2009 5:00 pm
Hozzászólások: 20
Szóval, van egy 2005-ös 1.2 12V HTP Fabia Ambiente típusú személygépkocsim, napi rendszereséggel használom, de főként városban, olykor-olykor megadatik, hogy elautózhatok "Jemenbe" meg vissza.
Most már magam akarom benne cserélni az olajat, de hallok ezt-azt több helyről.
Volt, aki azt mondta, hogy 10W40-es olajat tegyek bele, mert az két évig jó.
A másik azt mondja, hogy 5W40-es olajat tegyek bele mert az jó bele, ha évente kell is cserélni. Volt aki azt kérdezte, milyen olaj van benne, mert olyant kell beletenni, de ezt nem tudom, szervízben (kötelezőn) cserélték, lövésem sincs, hogy a szakszerviz mit tett bele.
Persze az olajszűrő márkája és paraméterei is érdekelnek, speciálisan ehhez az autóhoz.
Nos, mit javasoltok?
(Nem a kézikönyv érdekel, hanem tapasztalat és többek szaktudása.)

Szép napot!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: motorolaj
HozzászólásElküldve: szer. júl. 29, 2009 11:38 am 
Online
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7328
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Jó tudni. És minek a rövidítése a PD? :oops: [/list][/quote]
A PDTDI rövidítése: Pumpe Düse Einlage Turbo Direct Injection - Adagolófúvóka egységes közvetlen befecskendezéses turbó dízel motor.
vagyis összeépítették az adagolót a fuvókával.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: motorolaj
HozzászólásElküldve: szer. júl. 29, 2009 11:18 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 13, 2009 9:09 pm
Hozzászólások: 13
Tartózkodási hely: Debrecen
[quote="poles"]A turbó diesel nem azonos a PD-TDI-vel! (az csak a TDI...)

[i]Jó tudni. És minek a rövidítése a PD? :oops: [/i][/list]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: motorolaj
HozzászólásElküldve: szer. júl. 29, 2009 6:49 am 
Online
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7328
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
[quote="poles"]A turbó diesel nem azonos a PD-TDI-vel! (az csak a TDI...)
Ahaaa.... mindig tanulok valamit köszi :)

találtam magyarázatot is az eltérésekről:
http://docler.hu/video/15145


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: motorolaj
HozzászólásElküldve: kedd júl. 28, 2009 10:29 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
A turbó diesel nem azonos a PD-TDI-vel! (az csak a TDI...)


Csabaa írta:
A Castrol oldalán azt olvasom ,hogy a magnatec diesel is jó a turbódieselekhez nem csak a teljesen szintetikus castrol edge turbo diesel. Az igaz ,hogy a minősítést a vw 505.01 -et nem tudja.. érdekes azért.. jó is meg nem is..
Persze mindig a jobbat kell venni :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: motorolaj
HozzászólásElküldve: kedd júl. 28, 2009 10:12 pm 
Online
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7328
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
A Castrol oldalán azt olvasom ,hogy a magnatec diesel is jó a turbódieselekhez nem csak a teljesen szintetikus castrol edge turbo diesel. Az igaz ,hogy a minősítést a vw 505.01 -et nem tudja.. érdekes azért.. jó is meg nem is..
Persze mindig a jobbat kell venni :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: motorolaj
HozzászólásElküldve: kedd júl. 28, 2009 9:11 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
A 10W-40 csak 1 adat az olajról, nem attól jó vagy épp nem jó. 1 márkán belül is sokféle 10W-40 van, igen nagy különbségekkel. A szervíznek meg legfőképp az az érdeke h olcsó anyagot drágán rádsózzanak, ill bebiztosítsák a jövőbeni munkájukat. Egy nem megfelelő olaj a PDTDI-ben vélhetően nem pár napon belül, hanem hónapok esetleg évek után okoz gondot - az nekik épp remekül jön.
Egy autóhoz mindig elő van írva milyen minősítésnek kell megfeleljen az olaj, nem pedig viszkozitást találsz a használati útmutatóban.

Jixx írta:
poles írta:
PDTDI-hez nem jó. Neked olyan kell, ami 505.01 előírást teljesíti. pl ez:
http://www.formula3000.hu/shop/product_ ... ts_id=1618

Úgy látom nagyon nem vagy képben olajilag. Röviden a válasz az, hogy más a viszkozitása, de ezen kívül még sok-sok különbség van azonos viszkozitású olajak között is.

Azért kérdeztem, mert vki a 10W-40 ajánlotta. Eddig a szervízre bíztam, de annyi rosszat hallottam már, hogy nem bízok bennük. :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2111 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség