Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. dec. 16, 2017 3:58 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 777 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szer. dec. 06, 2017 5:02 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 816
msznagyb írta:

Még mindig nem tudom mi tévő legyek, de az is érdekes h nem feltétlen onnan hallom de olyan mintha lánc lenne, nyüszítős kissé súroló hang! Most leveszem a hosszbordás szíjat h megnézzem vajon nem ott van vmi ami okozza, generátor, feszítő vagy vízszivattyú, vagy vmi más... és van egy repedés a szíj egyik bordáján, már fél éve vettem újat és kicserélem és holnap reggel megmondom :D

Nem fideltem rendešen pár mp. eš pár perc az nad kulôbšeg. Ha 1 percig zakatol akor ast musaj meg bontani mert ot gond van.[/quote]

Na kedves hubo és kedves mindenki.

Leszedtem a hosszbordás szíjat, generátor a nyári javítás után zajtalan, igaz forgó rész nem volt cserélve vagy a feszültségszabályzóból forrasztottam ki a bronzkefét, kapott egy kis rézpasztát, de hangtalan. Főtengelyt nem néztem de minek, vízszivattyú csendes, és hát igen, a feszítő, az már bizony kicsit hangos volt. Volt otthon egy használatlan vadi úgy nyáron vásárolt ékszíjam, hát feltettem, és akármennyire is hiszitek vagy sem h olyan volt mint a lánccsörgés bizony semmi hangja nincs, így arra következtetek hogy süket vok :D és béna és nincs semmi hangja ergo nem a lánc csörgött és volt zajos, hanem ahhoz hasonló zajt csinált a régi hosszbordás szíjam. Tehát hidegindítás után semmi súroló hang, semmi nyüszítés, semmi csörömpölés, csak a tiszta motorhang!!!!! :D ...és úgy örülök neki...

Remélem ha akad valaha ilyen gondja vkinek akkor segítettem némi infóval!

Köszönöm a segítséget![/quote]
Gratula. Na de en mindig tesek ňilat a síjra forgaš iraň miat adig le še vesem a síjat. (de kešôn fidelmeztetlek)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. dec. 06, 2017 3:13 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2017 10:26 am
Hozzászólások: 18
Autó: Fabia 1 AWY, 1.2 htp 6V
hubo44 írta:
msznagyb írta:
Idézet:
Le ešik a olaj a karterba.


Nem volt teljesen felöntve olajjal... Adtam neki egy esélyt, és öntöttem bele olajat, hátha kevesebb jut oda... Semmivel nem jobb, igen leesik az olaj de ennyire ilyen hangja nem volt eddig tehát vmi nem stimmel az tuti. Évekig ugyanígy használtam, semmi nem változott, most erősödött ki, melegen semmi baja, de kell jó pár perc míg elhagyja ezt a hangot! Eddig is leesett az olaj, most is, de most hangosabb. Ezért vok tanácstalan...

Még mindig nem tudom mi tévő legyek, de az is érdekes h nem feltétlen onnan hallom de olyan mintha lánc lenne, nyüszítős kissé súroló hang! Most leveszem a hosszbordás szíjat h megnézzem vajon nem ott van vmi ami okozza, generátor, feszítő vagy vízszivattyú, vagy vmi más... és van egy repedés a szíj egyik bordáján, már fél éve vettem újat és kicserélem és holnap reggel megmondom :D

Nem fideltem rendešen pár mp. eš pár perc az nad kulôbšeg. Ha 1 percig zakatol akor ast musaj meg bontani mert ot gond van.


Na kedves hubo és kedves mindenki.

Leszedtem a hosszbordás szíjat, generátor a nyári javítás után zajtalan, igaz forgó rész nem volt cserélve vagy a feszültségszabályzóból forrasztottam ki a bronzkefét, kapott egy kis rézpasztát, de hangtalan. Főtengelyt nem néztem de minek, vízszivattyú csendes, és hát igen, a feszítő, az már bizony kicsit hangos volt. Volt otthon egy használatlan vadi úgy nyáron vásárolt ékszíjam, hát feltettem, és akármennyire is hiszitek vagy sem h olyan volt mint a lánccsörgés bizony semmi hangja nincs, így arra következtetek hogy süket vok :D és béna és nincs semmi hangja ergo nem a lánc csörgött és volt zajos, hanem ahhoz hasonló zajt csinált a régi hosszbordás szíjam. Tehát hidegindítás után semmi súroló hang, semmi nyüszítés, semmi csörömpölés, csak a tiszta motorhang!!!!! :D ...és úgy örülök neki...

Remélem ha akad valaha ilyen gondja vkinek akkor segítettem némi infóval!

Köszönöm a segítséget!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. dec. 03, 2017 6:42 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 816
msznagyb írta:
Idézet:
Le ešik a olaj a karterba.


Nem volt teljesen felöntve olajjal... Adtam neki egy esélyt, és öntöttem bele olajat, hátha kevesebb jut oda... Semmivel nem jobb, igen leesik az olaj de ennyire ilyen hangja nem volt eddig tehát vmi nem stimmel az tuti. Évekig ugyanígy használtam, semmi nem változott, most erősödött ki, melegen semmi baja, de kell jó pár perc míg elhagyja ezt a hangot! Eddig is leesett az olaj, most is, de most hangosabb. Ezért vok tanácstalan...

Még mindig nem tudom mi tévő legyek, de az is érdekes h nem feltétlen onnan hallom de olyan mintha lánc lenne, nyüszítős kissé súroló hang! Most leveszem a hosszbordás szíjat h megnézzem vajon nem ott van vmi ami okozza, generátor, feszítő vagy vízszivattyú, vagy vmi más... és van egy repedés a szíj egyik bordáján, már fél éve vettem újat és kicserélem és holnap reggel megmondom :D

Nem fideltem rendešen pár mp. eš pár perc az nad kulôbšeg. Ha 1 percig zakatol akor ast musaj meg bontani mert ot gond van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. dec. 03, 2017 5:57 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2017 10:26 am
Hozzászólások: 18
Autó: Fabia 1 AWY, 1.2 htp 6V
Idézet:
Le ešik a olaj a karterba.


Nem volt teljesen felöntve olajjal... Adtam neki egy esélyt, és öntöttem bele olajat, hátha kevesebb jut oda... Semmivel nem jobb, igen leesik az olaj de ennyire ilyen hangja nem volt eddig tehát vmi nem stimmel az tuti. Évekig ugyanígy használtam, semmi nem változott, most erősödött ki, melegen semmi baja, de kell jó pár perc míg elhagyja ezt a hangot! Eddig is leesett az olaj, most is, de most hangosabb. Ezért vok tanácstalan...

Még mindig nem tudom mi tévő legyek, de az is érdekes h nem feltétlen onnan hallom de olyan mintha lánc lenne, nyüszítős kissé súroló hang! Most leveszem a hosszbordás szíjat h megnézzem vajon nem ott van vmi ami okozza, generátor, feszítő vagy vízszivattyú, vagy vmi más... és van egy repedés a szíj egyik bordáján, már fél éve vettem újat és kicserélem és holnap reggel megmondom :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. nov. 29, 2017 6:57 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 816
msznagyb írta:
hubo44 írta:
msznagyb írta:
Sziasztok!
Kérdéssel fordulnék hozzátok, hátha van tőlem tapasztaltabb ebben a témában.
Nyáron raktam rendbe az 1.2 htp-met a szokásos szelepégés ügyben. Nem mondom h a láncom pontosan a helyére került mert valószínű nem igaz, a jelölést rajta hagytam úgy raktam fel a burkolatot, majd emiatt újra le kellett szednem, s akkor kiesett a lánc a kezemből, bármennyire akartam pont oda tenni vissza nem hiszem h sikerült. De hogy miért is mondom ezt. Vagy van jelentősége vagy nincs, lényeg h már tavaly is hallottam hogy furcsán suruló hangja van hidegen, de most odajutottam hogy hidegen hallani erősen mintha csörögne a lánc, majd melegedés után 2-3p után elhagyja mikor már jó lehet a kenése. Gondolom nem került pont vissza a helyére az is gond lehet, de előtte tavaly is csinálta már. Vagy hőtágulás vagy kenés, de tény h melegedéskor már elhagyja a hangot, ergo nem csörömpöl, viszont félek hogy szakadni fog és gatya lesz a motornak. Ebben kérem a segítségetek, 132e km van benne, ez még gyári, mindenki azt mondta elkoptatja a motort, stb. stb. nem kell cserélni de szerintetek érdemes kicserélnem mert most toltam belel 1500km-et 2 hét alatt és 5.1-5.4 a fogyasztásom 90-120 km/h között s nem igazán vágnám kukába a verdát! Ráadásul most lenne egy termosztátcserém is, lengéscsillapítókat is cseréltem 3 hónapja, silent-ek és toronycsapágyat is mert a balos nyúlt nagyon legéskor bár nem recsegett tehát mondhatni nincs rossz állapotban a verda de nem cseszném szét a motorját. Cseréljek láncot vagy sem?
Köszi előre is... :D
U.i.: milyen márkát és honnan??? Skf-et látni és hallani mindenfelé...

A lanc ezeknel šoše sakad el. Regel iš halani a lancot pár mp mig meg fesu´l a lanc?


Na tehát hideg indítás esetében (főleg reggel de 4 után is mikor indulok haza) mikor meg van hűlve a járgány akkor hallani. 2-3p melegedés és elhagyja! Utána semmi hangja nincs!!!

Le ešik a olaj a karterba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. nov. 29, 2017 4:09 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2017 10:26 am
Hozzászólások: 18
Autó: Fabia 1 AWY, 1.2 htp 6V
hubo44 írta:
msznagyb írta:
Sziasztok!
Kérdéssel fordulnék hozzátok, hátha van tőlem tapasztaltabb ebben a témában.
Nyáron raktam rendbe az 1.2 htp-met a szokásos szelepégés ügyben. Nem mondom h a láncom pontosan a helyére került mert valószínű nem igaz, a jelölést rajta hagytam úgy raktam fel a burkolatot, majd emiatt újra le kellett szednem, s akkor kiesett a lánc a kezemből, bármennyire akartam pont oda tenni vissza nem hiszem h sikerült. De hogy miért is mondom ezt. Vagy van jelentősége vagy nincs, lényeg h már tavaly is hallottam hogy furcsán suruló hangja van hidegen, de most odajutottam hogy hidegen hallani erősen mintha csörögne a lánc, majd melegedés után 2-3p után elhagyja mikor már jó lehet a kenése. Gondolom nem került pont vissza a helyére az is gond lehet, de előtte tavaly is csinálta már. Vagy hőtágulás vagy kenés, de tény h melegedéskor már elhagyja a hangot, ergo nem csörömpöl, viszont félek hogy szakadni fog és gatya lesz a motornak. Ebben kérem a segítségetek, 132e km van benne, ez még gyári, mindenki azt mondta elkoptatja a motort, stb. stb. nem kell cserélni de szerintetek érdemes kicserélnem mert most toltam belel 1500km-et 2 hét alatt és 5.1-5.4 a fogyasztásom 90-120 km/h között s nem igazán vágnám kukába a verdát! Ráadásul most lenne egy termosztátcserém is, lengéscsillapítókat is cseréltem 3 hónapja, silent-ek és toronycsapágyat is mert a balos nyúlt nagyon legéskor bár nem recsegett tehát mondhatni nincs rossz állapotban a verda de nem cseszném szét a motorját. Cseréljek láncot vagy sem?
Köszi előre is... :D
U.i.: milyen márkát és honnan??? Skf-et látni és hallani mindenfelé...

A lanc ezeknel šoše sakad el. Regel iš halani a lancot pár mp mig meg fesu´l a lanc?


Na tehát hideg indítás esetében (főleg reggel de 4 után is mikor indulok haza) mikor meg van hűlve a járgány akkor hallani. 2-3p melegedés és elhagyja! Utána semmi hangja nincs!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. nov. 29, 2017 3:57 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 816
msznagyb írta:
Sziasztok!
Kérdéssel fordulnék hozzátok, hátha van tőlem tapasztaltabb ebben a témában.
Nyáron raktam rendbe az 1.2 htp-met a szokásos szelepégés ügyben. Nem mondom h a láncom pontosan a helyére került mert valószínű nem igaz, a jelölést rajta hagytam úgy raktam fel a burkolatot, majd emiatt újra le kellett szednem, s akkor kiesett a lánc a kezemből, bármennyire akartam pont oda tenni vissza nem hiszem h sikerült. De hogy miért is mondom ezt. Vagy van jelentősége vagy nincs, lényeg h már tavaly is hallottam hogy furcsán suruló hangja van hidegen, de most odajutottam hogy hidegen hallani erősen mintha csörögne a lánc, majd melegedés után 2-3p után elhagyja mikor már jó lehet a kenése. Gondolom nem került pont vissza a helyére az is gond lehet, de előtte tavaly is csinálta már. Vagy hőtágulás vagy kenés, de tény h melegedéskor már elhagyja a hangot, ergo nem csörömpöl, viszont félek hogy szakadni fog és gatya lesz a motornak. Ebben kérem a segítségetek, 132e km van benne, ez még gyári, mindenki azt mondta elkoptatja a motort, stb. stb. nem kell cserélni de szerintetek érdemes kicserélnem mert most toltam belel 1500km-et 2 hét alatt és 5.1-5.4 a fogyasztásom 90-120 km/h között s nem igazán vágnám kukába a verdát! Ráadásul most lenne egy termosztátcserém is, lengéscsillapítókat is cseréltem 3 hónapja, silent-ek és toronycsapágyat is mert a balos nyúlt nagyon legéskor bár nem recsegett tehát mondhatni nincs rossz állapotban a verda de nem cseszném szét a motorját. Cseréljek láncot vagy sem?
Köszi előre is... :D
U.i.: milyen márkát és honnan??? Skf-et látni és hallani mindenfelé...

A lanc ezeknel šoše sakad el. Regel iš halani a lancot pár mp mig meg fesu´l a lanc?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. nov. 29, 2017 3:47 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2017 10:26 am
Hozzászólások: 18
Autó: Fabia 1 AWY, 1.2 htp 6V
Sziasztok!
Kérdéssel fordulnék hozzátok, hátha van tőlem tapasztaltabb ebben a témában.
Nyáron raktam rendbe az 1.2 htp-met a szokásos szelepégés ügyben. Nem mondom h a láncom pontosan a helyére került mert valószínű nem igaz, a jelölést rajta hagytam úgy raktam fel a burkolatot, majd emiatt újra le kellett szednem, s akkor kiesett a lánc a kezemből, bármennyire akartam pont oda tenni vissza nem hiszem h sikerült. De hogy miért is mondom ezt. Vagy van jelentősége vagy nincs, lényeg h már tavaly is hallottam hogy furcsán suruló hangja van hidegen, de most odajutottam hogy hidegen hallani erősen mintha csörögne a lánc, majd melegedés után 2-3p után elhagyja mikor már jó lehet a kenése. Gondolom nem került pont vissza a helyére az is gond lehet, de előtte tavaly is csinálta már. Vagy hőtágulás vagy kenés, de tény h melegedéskor már elhagyja a hangot, ergo nem csörömpöl, viszont félek hogy szakadni fog és gatya lesz a motornak. Ebben kérem a segítségetek, 132e km van benne, ez még gyári, mindenki azt mondta elkoptatja a motort, stb. stb. nem kell cserélni de szerintetek érdemes kicserélnem mert most toltam belel 1500km-et 2 hét alatt és 5.1-5.4 a fogyasztásom 90-120 km/h között s nem igazán vágnám kukába a verdát! Ráadásul most lenne egy termosztátcserém is, lengéscsillapítókat is cseréltem 3 hónapja, silent-ek és toronycsapágyat is mert a balos nyúlt nagyon legéskor bár nem recsegett tehát mondhatni nincs rossz állapotban a verda de nem cseszném szét a motorját. Cseréljek láncot vagy sem?
Köszi előre is... :D
U.i.: milyen márkát és honnan??? Skf-et látni és hallani mindenfelé...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 26, 2017 6:45 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 09, 2017 5:10 pm
Hozzászólások: 26
Autó: Fabia 1.2 12V 2005 (BME)
Még egy kérdés a vezérműlánc szett cseréhez: Olvastam ezt azt minőségről és ajánlott a gyári alkatrész, most nem tudom mik azok amiket nyugodtan választhatok és hozza azt a minőséget? ( pl.: Febi?)

Bálint Zoltán : Pécsen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 24, 2017 11:41 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 816
Sakraf írta:
hubo44 írta:
Sakraf írta:
Udv,

Kozben kertem arajanlatot, kb 250 a teljes general dugattyucserevel, sikolas, csiszolas, furas stb. Plussz a blokk ki be szereltetese, es a tomitesek, illetev attol fuggoen mihez kell nyulni.


250ezer? az kb. 800€ hat ez nem šok? Meg ehez a vegen vameňit hoza rajzolnak.


Nem kevés pénz, de kb. ide saccoltam, mondjuk ez mar a teteje-elvileg- ha a hajtókar is érintett..Persze a legvége, munkadíjjal, járulékos alkatrészekkel simán 300 fölé megy..
Egyenlőre nem ugrok neki, mert semmi nem biztos a hibát illetően.
Bar egy szerelő srác adott egy tippet, hogyan lehetne első körben próbálkozni, ha csapszegre gyanakszunk, a költséghatékonyság jegyében.. Gyertyákat kiszedni, és szívó ütemben az álló dugattyút lefele nyomni egy "célszerszámmal".Ha van kottyanás, tehát van holtjáték, akkor feltételezhető a csapszeg..Legalábbis szerinte.

Ha nem a čap seg akor inkab motor čeren gondolkoznak. Neztem moš hod 400€ keveš km. komplet motor valtoval. (angol koči bontaš)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 24, 2017 9:43 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 76
Autó: Fabia 1.4 16v
hubo44 írta:
Sakraf írta:
Udv,

Kozben kertem arajanlatot, kb 250 a teljes general dugattyucserevel, sikolas, csiszolas, furas stb. Plussz a blokk ki be szereltetese, es a tomitesek, illetev attol fuggoen mihez kell nyulni.


250ezer? az kb. 800€ hat ez nem šok? Meg ehez a vegen vameňit hoza rajzolnak.


Nem kevés pénz, de kb. ide saccoltam, mondjuk ez mar a teteje-elvileg- ha a hajtókar is érintett..Persze a legvége, munkadíjjal, járulékos alkatrészekkel simán 300 fölé megy..
Egyenlőre nem ugrok neki, mert semmi nem biztos a hibát illetően.
Bar egy szerelő srác adott egy tippet, hogyan lehetne első körben próbálkozni, ha csapszegre gyanakszunk, a költséghatékonyság jegyében.. Gyertyákat kiszedni, és szívó ütemben az álló dugattyút lefele nyomni egy "célszerszámmal".Ha van kottyanás, tehát van holtjáték, akkor feltételezhető a csapszeg..Legalábbis szerinte.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 24, 2017 1:21 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 816
Sakraf írta:
Udv,

Kozben kertem arajanlatot, kb 250 a teljes general dugattyucserevel, sikolas, csiszolas, furas stb. Plussz a blokk ki be szereltetese, es a tomitesek, illetev attol fuggoen mihez kell nyulni.


250ezer? az kb. 800€ hat ez nem šok? Meg ehez a vegen vameňit hoza rajzolnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 23, 2017 10:32 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 76
Autó: Fabia 1.4 16v
Udv,

Kozben kertem arajanlatot, kb 250 a teljes general dugattyucserevel, sikolas, csiszolas, furas stb. Plussz a blokk ki be szereltetese, es a tomitesek, illetev attol fuggoen mihez kell nyulni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 18, 2017 9:05 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 76
Autó: Fabia 1.4 16v
skdfb2008 írta:
Idézet:
Na est it aba kene hadni.
,,elvegre maga a dugattyú nem is erintkezhet?! a henger falaval,,

Ja, szerintem is. Amúgy sem ebbe a topikba tartozik a dolog.

OFF: Sakraf írtad hogy beszéltél egy motorgenerálozó céggel. Ha úgy döntesz megnézeted, leírnád ide nekünk mire jutott a szaki és kb. mennyibe fog kerülni? Előre is köszi mindannyiunk nevében.


Termeszetesen, sokat segitettetek, plane hubo, amit koszonok is szepen.
Egyenlore tobb helyrol is kerek arajanlatot, persze csak hasrautesszerü pontossaggal, mert biztos hogy lesz varatlan koltseg a kalkulalton felul..de valoszinuleg iden mar nem fogom etoltetni a dolgot, de ha megtudok vmit erdemben majd megirom:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 18, 2017 9:00 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 76
Autó: Fabia 1.4 16v
:D Ekkora hülyeseget mondtam volna, akkor elnezest.
Egyszer lattam gyuruzest, ott ugy csinalta a csavo, hogy speci menetes szorito szerszammal összenyomta a gyuruket majd ugy tette a dugattyut a hengerbe a helyere, ott pedig visszalazitotta.
En ugy gondoltam, hogy elsorban a ket gyurű az ami kompressziora kepes teret adja. Nyilvan a dugattyú es a hengerfal kozott csak szazados az illesztesi hezag. Valahogy igy ertettem..
Egyebkent te miert a motorcsere mellett törsz palcat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 777 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség