Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. okt. 21, 2018 3:53 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 198 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. feb. 05, 2014 8:30 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 641
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
ip440 írta:
Megcsináltam, kb. 2-2,5 liter jött ki belőle, kapott helyette ugyanennyi 1:1-es keveréket. Megmozgattam a csöveket, így szépen nyelte befelé. Megjárattam, de nem csökkent a szint, most a max felett van egy picivel.


Szia ip440!

A motorkódod alapján (BBY) a gyári adat a hűtőfolyadék mennyiségre 5,5 liter...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 04, 2014 5:23 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd nov. 27, 2012 12:28 pm
Hozzászólások: 46
Tartózkodási hely: 2004, 1.4 16V BBY
bundy87 írta:
ip440 írta:
Sziasztok!

Hűtőfolyadékot szeretnék cserélni, jól gondolom, hogy az alábbi a metódus: fenti kupak levesz, alul kienged, elzár, új folyadék betölt, kupak vissza a műveletsor? Majd 500 méter múlva a folyadékszint ellenőrzése és szükséges esetén utántöltése?

-Kell légteleníteni-e valahogy?
-Célszerű előre be keverni a folyadékot, vagy majd összekeveredik a rendszerben?
-A leengedett folyadékkal mit lehet csinálni, hova lehet vinni?

hali
durván kb ennyi ahogy írod.
előre be kell keverni 1:1 arányban, automatikusan légtelenít.


Köszi!
Megcsináltam, kb. 2-2,5 liter jött ki belőle, kapott helyette ugyanennyi 1:1-es keveréket. Megmozgattam a csöveket, így szépen nyelte befelé. Megjárattam, de nem csökkent a szint, most a max felett van egy picivel.

Engedjem lejjebb egy kicsit, vagy maradhat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 04, 2014 1:16 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1287
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
ip440 írta:
Sziasztok!

Hűtőfolyadékot szeretnék cserélni, jól gondolom, hogy az alábbi a metódus: fenti kupak levesz, alul kienged, elzár, új folyadék betölt, kupak vissza a műveletsor? Majd 500 méter múlva a folyadékszint ellenőrzése és szükséges esetén utántöltése?

-Kell légteleníteni-e valahogy?
-Célszerű előre be keverni a folyadékot, vagy majd összekeveredik a rendszerben?
-A leengedett folyadékkal mit lehet csinálni, hova lehet vinni?

hali
durván kb ennyi ahogy írod.
előre be kell keverni 1:1 arányban, automatikusan légtelenít.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 04, 2014 11:54 am 
Offline

Csatlakozott: kedd nov. 27, 2012 12:28 pm
Hozzászólások: 46
Tartózkodási hely: 2004, 1.4 16V BBY
Sziasztok!

Hűtőfolyadékot szeretnék cserélni, jól gondolom, hogy az alábbi a metódus: fenti kupak levesz, alul kienged, elzár, új folyadék betölt, kupak vissza a műveletsor? Majd 500 méter múlva a folyadékszint ellenőrzése és szükséges esetén utántöltése?

-Kell légteleníteni-e valahogy?
-Célszerű előre be keverni a folyadékot, vagy majd összekeveredik a rendszerben?
-A leengedett folyadékkal mit lehet csinálni, hova lehet vinni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 27, 2013 11:18 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 07, 2011 1:39 pm
Hozzászólások: 794
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME
Sziasztok,ettől még lehet a tömités rossz,mert ha hosszú utakon jársz akkor nem látszik a habosodás a sapkán,nekem is így van,csak városban rövid távokon látszik.
goes írta:
Nem (teljesen) nyitó termosztát estleg.

Árpi írta:
Köszi, az olajjal minden rendben, nem fehéres, nem taknyos, akkor mitől nőhet még meg a nyomás a víztérben, hogy "nyitogassa" a sapkán a túlnyomás elleni szelepet?

goes írta:
Alapvető fizika: a víz 100 fokon forr légköri nyomáson. Ha ráteszed a kupakot, akkor 1,6 bar nyomás lesz a rendszerben, így akár 120 fokra is felemelheted a forráspontját. Azért forrt fel, mert kupak nélkül terhelted. Ha nem látsz csepegést a motortérben, akkor vedd le az olajbetöltő kupakját és ha most nyáron taknyos, akkor hengerfej tömítés csere lesz.

Árpi írta:
Üdv!

Egy jó ideje fogy a hűtővizem, mindig csak töltögettem rá, de most elkezdtem figyelgetni, és látom, hogy a tágulási tartály túlfolyóján folyik a víz. Tettem rá csere kupakot, hátha az romlott el, de nem, azzal is folyik. Aztán most kupak nélkül felmelegítettem, és elkezdett forrni a víz, (igaz nagy fordulaton volt ekkor). Ezekből jól gondolom, hogy későn kapcsol a ventilátor, és így a vízgomba a hibás? Esetleg valaki meg tudja mondani milyen értékeket lehet mérni rajta hideg, illetve meleg motornál?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 25, 2013 11:14 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Nem (teljesen) nyitó termosztát estleg.

Árpi írta:
Köszi, az olajjal minden rendben, nem fehéres, nem taknyos, akkor mitől nőhet még meg a nyomás a víztérben, hogy "nyitogassa" a sapkán a túlnyomás elleni szelepet?

goes írta:
Alapvető fizika: a víz 100 fokon forr légköri nyomáson. Ha ráteszed a kupakot, akkor 1,6 bar nyomás lesz a rendszerben, így akár 120 fokra is felemelheted a forráspontját. Azért forrt fel, mert kupak nélkül terhelted. Ha nem látsz csepegést a motortérben, akkor vedd le az olajbetöltő kupakját és ha most nyáron taknyos, akkor hengerfej tömítés csere lesz.

Árpi írta:
Üdv!

Egy jó ideje fogy a hűtővizem, mindig csak töltögettem rá, de most elkezdtem figyelgetni, és látom, hogy a tágulási tartály túlfolyóján folyik a víz. Tettem rá csere kupakot, hátha az romlott el, de nem, azzal is folyik. Aztán most kupak nélkül felmelegítettem, és elkezdett forrni a víz, (igaz nagy fordulaton volt ekkor). Ezekből jól gondolom, hogy későn kapcsol a ventilátor, és így a vízgomba a hibás? Esetleg valaki meg tudja mondani milyen értékeket lehet mérni rajta hideg, illetve meleg motornál?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 23, 2013 8:32 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 29, 2013 12:33 pm
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Nyíregyháza 2001 1,4 MPI AQW
Köszi, az olajjal minden rendben, nem fehéres, nem taknyos, akkor mitől nőhet még meg a nyomás a víztérben, hogy "nyitogassa" a sapkán a túlnyomás elleni szelepet?

goes írta:
Alapvető fizika: a víz 100 fokon forr légköri nyomáson. Ha ráteszed a kupakot, akkor 1,6 bar nyomás lesz a rendszerben, így akár 120 fokra is felemelheted a forráspontját. Azért forrt fel, mert kupak nélkül terhelted. Ha nem látsz csepegést a motortérben, akkor vedd le az olajbetöltő kupakját és ha most nyáron taknyos, akkor hengerfej tömítés csere lesz.

Árpi írta:
Üdv!

Egy jó ideje fogy a hűtővizem, mindig csak töltögettem rá, de most elkezdtem figyelgetni, és látom, hogy a tágulási tartály túlfolyóján folyik a víz. Tettem rá csere kupakot, hátha az romlott el, de nem, azzal is folyik. Aztán most kupak nélkül felmelegítettem, és elkezdett forrni a víz, (igaz nagy fordulaton volt ekkor). Ezekből jól gondolom, hogy későn kapcsol a ventilátor, és így a vízgomba a hibás? Esetleg valaki meg tudja mondani milyen értékeket lehet mérni rajta hideg, illetve meleg motornál?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. júl. 21, 2013 2:30 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Alapvető fizika: a víz 100 fokon forr légköri nyomáson. Ha ráteszed a kupakot, akkor 1,6 bar nyomás lesz a rendszerben, így akár 120 fokra is felemelheted a forráspontját. Azért forrt fel, mert kupak nélkül terhelted. Ha nem látsz csepegést a motortérben, akkor vedd le az olajbetöltő kupakját és ha most nyáron taknyos, akkor hengerfej tömítés csere lesz.

Árpi írta:
Üdv!

Egy jó ideje fogy a hűtővizem, mindig csak töltögettem rá, de most elkezdtem figyelgetni, és látom, hogy a tágulási tartály túlfolyóján folyik a víz. Tettem rá csere kupakot, hátha az romlott el, de nem, azzal is folyik. Aztán most kupak nélkül felmelegítettem, és elkezdett forrni a víz, (igaz nagy fordulaton volt ekkor). Ezekből jól gondolom, hogy későn kapcsol a ventilátor, és így a vízgomba a hibás? Esetleg valaki meg tudja mondani milyen értékeket lehet mérni rajta hideg, illetve meleg motornál?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. júl. 21, 2013 1:48 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1287
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
Árpi írta:
Üdv!

Egy jó ideje fogy a hűtővizem, mindig csak töltögettem rá, de most elkezdtem figyelgetni, és látom, hogy a tágulási tartály túlfolyóján folyik a víz. Tettem rá csere kupakot, hátha az romlott el, de nem, azzal is folyik. Aztán most kupak nélkül felmelegítettem, és elkezdett forrni a víz, (igaz nagy fordulaton volt ekkor). Ezekből jól gondolom, hogy későn kapcsol a ventilátor, és így a vízgomba a hibás? Esetleg valaki meg tudja mondani milyen értékeket lehet mérni rajta hideg, illetve meleg motornál?

szerintem hengerfejes a verda! ezek az 1.4mpi-k általában akkor forralják a vizet. olaj milyen benne nem fehéres? nehéz megforralni ezeket a motorokat. a venti hőgombája ha szemben állsz a kocsival akkor a hűtő jobb oldalában alulról van becsavarva.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. júl. 21, 2013 12:42 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 29, 2013 12:33 pm
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Nyíregyháza 2001 1,4 MPI AQW
Üdv!

Egy jó ideje fogy a hűtővizem, mindig csak töltögettem rá, de most elkezdtem figyelgetni, és látom, hogy a tágulási tartály túlfolyóján folyik a víz. Tettem rá csere kupakot, hátha az romlott el, de nem, azzal is folyik. Aztán most kupak nélkül felmelegítettem, és elkezdett forrni a víz, (igaz nagy fordulaton volt ekkor). Ezekből jól gondolom, hogy későn kapcsol a ventilátor, és így a vízgomba a hibás? Esetleg valaki meg tudja mondani milyen értékeket lehet mérni rajta hideg, illetve meleg motornál?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 29, 2013 9:30 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
hugyecz írta:
Nem azt mondom,hogy nem jó csak pl láttam a rózsaszínt átláccóvá válni, valamint szerintem nincs meg a megfelelő "szabványosítása" Természetessen nem azt mondom hogy nem jó de én inkább maradok a gyárinál.
Csabaa írta:
Mesélj, miért nem volt jó?
Én favoritot vettem azon is csak made in eu van.

ŐŐőőőő
biztos akkor kell cserélni... ez fííícsöööör... :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 29, 2013 9:26 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 16, 2010 5:11 pm
Hozzászólások: 422
Tartózkodási hely: 1.2 12V HTP. AZQ 2004.
Nem azt mondom,hogy nem jó csak pl láttam a rózsaszínt átláccóvá válni, valamint szerintem nincs meg a megfelelő "szabványosítása" Természetessen nem azt mondom hogy nem jó de én inkább maradok a gyárinál.
Csabaa írta:
Mesélj, miért nem volt jó?
Én favoritot vettem azon is csak made in eu van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 28, 2013 6:21 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Mesélj, miért nem volt jó?
Én favoritot vettem azon is csak made in eu van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 28, 2013 5:15 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 16, 2010 5:11 pm
Hozzászólások: 422
Tartózkodási hely: 1.2 12V HTP. AZQ 2004.
Ezt a tipust aBárdi és LÁNG kft-nek is gyártjuk!
Pl: http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/? ... YALU1%7CLA
vagy: http://www.bardiauto.hu/webshop/felszer ... 028.000.15
Csak a címke más.
Bár én ott melózom de én erre cseréltem le:
http://www.sps-automobil.hu/webshop/pop ... hp?pID=154 (nem véletlenül). :lol: :lol:
turesz84 írta:
Köszi a leírást és nem tudjátok, tudod hogy hol lehet kapni ilyen folyadékot?
hugyecz írta:
Igen keverhető,bár azért ajánlatos azonos típusúval pótolni,De ahogy Csabaa írta csak ioncserélt vízzel pótold!De itt egy leírás:

Forest ALU Hűtőfolyadékok


Forest ALU Hűtőfolyadékok


Alkalmazási terület:

Valamennyi személy- és tehergépkocsi, mezőgazdasági és építőipari gép nyitott és zárt hűtőrendszeréhez, ajánlott az alumínium ötvözetekből készült berendezésekhez. Megfelel többek között az MSZ 924:1982, ASTM D1384-80, ASTM D 3306, ASTM D 4985, STN 668910:1983, TL774-F előírásainak. Más hűtőfolyadékkal való keverése nem ajánlott.


Felhasználás:

Etilénglikol bázisú koncentrált fagyálló hűtőfolyadék, hosszú élettartamú min. 3 év. Kiváló korrózió védelmet nyújt a különböző alumíniumötvözetekből készült rendszerekben is. Megelőzi a hőelvezetést akadályozó lerakódás kialakulását. Folyamatosan használható télen és nyáron. Koncentrátum esetén a címkén feltüntetettek alapján hígítható ioncserélt vízzel.


Összetétel:

Monoetilén-glikol, inhibítor.


Minőségi jellemzők:

Minőségét megőrzi min. 3 évig.


Eltarthatóság:

- A termék minőségét korlátlan ideig megőrzi.
- A csomagolóanyag élettartama a raktározás körülményeitől függ.


Csomagolás módja:

- 1, 2 és 5 literes PET palackban.
- vagy a vevő igényeienek megfelelő csomagoló anyagban.


A munkavégzés feltételei:


Veszélyesség szerinti besorolás:

R22, 43
S2, 9, 13, 24, 37, 46.





Felhívjuk figyelmét, hogy a közölt adatok tájékoztató jellegűek!

turesz írta:
Köszi, Akkor szerinted is azért mehet bele más márkájú G12-es rózsaszínes folyadék?
hugyecz írta:
Bocs hogy beleszólok de ezt a tipust nálunk gyártják a zöld nem kompatibilis a rózsaszínes-pirosassal!!!(más inhibítor van benne), még egy megjegyzés láttál rajta vw szabványt mert én nem. :? :? :?
turesz írta:
Köszi, min. alatt van már
Csabaa írta:
turesz írta:
Forest rózsaszínes-pirosas hűtőfolyadékot töltöttek bele a szervizbe hűtőfolyadék cserénél. Nekem ugyanilyen márkájú zöld színű hűtőfolyadékom van. Szerintetek ezzel a folyadékkal után tölthetek? Vagy ha nem, akkor milyen folyadékkal?

Szia
G12 vagy G12 plusz. A márka mind1.
Gyanítom a zöld nem g12-es, alu blokkhoz való..

Ha csak minről maxra szeretnéd sima ioncserélt víz.
Néhány deci nem fogja jelentősen megemelni a fagyási hőfokot,
5 liter a teljes mennyiség.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 28, 2013 4:55 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 27, 2011 10:23 pm
Hozzászólások: 10
Köszi a leírást és nem tudjátok, tudod hogy hol lehet kapni ilyen folyadékot?
hugyecz írta:
Igen keverhető,bár azért ajánlatos azonos típusúval pótolni,De ahogy Csabaa írta csak ioncserélt vízzel pótold!De itt egy leírás:

Forest ALU Hűtőfolyadékok


Forest ALU Hűtőfolyadékok


Alkalmazási terület:

Valamennyi személy- és tehergépkocsi, mezőgazdasági és építőipari gép nyitott és zárt hűtőrendszeréhez, ajánlott az alumínium ötvözetekből készült berendezésekhez. Megfelel többek között az MSZ 924:1982, ASTM D1384-80, ASTM D 3306, ASTM D 4985, STN 668910:1983, TL774-F előírásainak. Más hűtőfolyadékkal való keverése nem ajánlott.


Felhasználás:

Etilénglikol bázisú koncentrált fagyálló hűtőfolyadék, hosszú élettartamú min. 3 év. Kiváló korrózió védelmet nyújt a különböző alumíniumötvözetekből készült rendszerekben is. Megelőzi a hőelvezetést akadályozó lerakódás kialakulását. Folyamatosan használható télen és nyáron. Koncentrátum esetén a címkén feltüntetettek alapján hígítható ioncserélt vízzel.


Összetétel:

Monoetilén-glikol, inhibítor.


Minőségi jellemzők:

Minőségét megőrzi min. 3 évig.


Eltarthatóság:

- A termék minőségét korlátlan ideig megőrzi.
- A csomagolóanyag élettartama a raktározás körülményeitől függ.


Csomagolás módja:

- 1, 2 és 5 literes PET palackban.
- vagy a vevő igényeienek megfelelő csomagoló anyagban.


A munkavégzés feltételei:


Veszélyesség szerinti besorolás:

R22, 43
S2, 9, 13, 24, 37, 46.





Felhívjuk figyelmét, hogy a közölt adatok tájékoztató jellegűek!

turesz írta:
Köszi, Akkor szerinted is azért mehet bele más márkájú G12-es rózsaszínes folyadék?
hugyecz írta:
Bocs hogy beleszólok de ezt a tipust nálunk gyártják a zöld nem kompatibilis a rózsaszínes-pirosassal!!!(más inhibítor van benne), még egy megjegyzés láttál rajta vw szabványt mert én nem. :? :? :?
turesz írta:
Köszi, min. alatt van már
Csabaa írta:
turesz írta:
Forest rózsaszínes-pirosas hűtőfolyadékot töltöttek bele a szervizbe hűtőfolyadék cserénél. Nekem ugyanilyen márkájú zöld színű hűtőfolyadékom van. Szerintetek ezzel a folyadékkal után tölthetek? Vagy ha nem, akkor milyen folyadékkal?

Szia
G12 vagy G12 plusz. A márka mind1.
Gyanítom a zöld nem g12-es, alu blokkhoz való..

Ha csak minről maxra szeretnéd sima ioncserélt víz.
Néhány deci nem fogja jelentősen megemelni a fagyási hőfokot,
5 liter a teljes mennyiség.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 198 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség