Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd nov. 13, 2018 10:14 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 198 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: vas. nov. 08, 2015 9:26 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1001
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Hali. Valószínűleg levegős volt a rendszer és amíg a termosztát nem nyit ki addig nem is tudja magát rendesen kilégteleníteni.Ahogy leállítottad valószínűleg akkor nyitott ki és azért tűnt el a vized a tartályból.Ha szerencséd van és a motor nem melegedett túl akkor megúsztad a hengerfejtömítés hibáját.Azt egyik autó sem szereti ha túlmelegszik,de az Mpi-k sajnos még érzékenyebbek a gyárilag amúgy is műanyagos hengerfejtömítés miatt.Ha esetleg mégis vizesedne az olajad vagy a fagyálló tartályod lenne olajos akkor kezdhetsz el emiatt aggódni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 07, 2015 6:30 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd okt. 13, 2015 4:47 pm
Hozzászólások: 31
Autó: Fábia 1.4 mpi 2002
Sziasztok! Sikerült kicserélnem a hűtővizet, lelégtelenítette magát szépen, csak történt egy kis figyelmetlenség, nem tekertem rá a kupakot a kiegyenlítő tartályra és pár percre elmentem és mire visszajöttem gőzfelhő volt, és a földön állt a víz (járó motornál). A tartályba volt hűtőfolyadék gyorsan megnéztem a hőmérséklet mutatót, középen állt és leállítottam a motort, ekkor azt vettem észre hogy a tartályból az összes víz hirtelen elfogyott. Utána még rá tudtam önteni 2,2 l hűtővizet, azóta elmentem vele kb. 10 km-t városon kívül belül, a hőfokjelző felénél megáll (ahogy lennie kell). Nem veszem észre hogy a motor bedolgozna a hűtőrendszerbe, eddig ennyi. A kérdésem az volna, hogy megfőhetett-e a motor vagy henger fejes lehet? Vagy megúsztam? (Valaki elmagyarázná, hogy történt? Hogy a tartályban volt víz, de mikor leállítottam eltűnt. Előre is köszönöm válaszotokat!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 24, 2015 7:37 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1001
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
zotya1006 írta:
Sziasztok!
Van egy 2003-as évjáratú 1.4 Mpi AQW motorkodú skoda fabiám. 3 éve folyamatosan fogyott a hűtőfolyadék ezért átnézték és kiderült hogy hengerfej tömítést kell cserélni. Ki is cserélték.
Mostanában néztem és a hűtőfolyadékszintet és a minimum jelzés alatt volt jóval de nem jelzett az autó egyáltalán semmit. Amikor után töltöttem feltűnt hogy a olaj van a tartályban és a tartály kupakja barna habos volt. Megnéztem az olajbeöntő nyílás kupakját de annak normális olaj színe volt. Mi lehet a probléma megint hengerfej tömítést kell cserélni?
Helló.Nem szeretném minősíteni sok szerelő munkáját,mert biztos van sok kivétel is,de ha szerencséd van akkor csak a szerelő "Úr" elfelejtette kimosni a hűtőrendszert a benne maradt sok olajos trutyitól lett újra olajos a hűtővized.Amit én tennék:Leengedném a hűtővizet alul a csapnál és vagy valami hűtőmosóval vagy trisós oldattal párszor átöblíteném a rendszert mielőtt visszatölteném az új g12+ os fagyállót.Ha nem lett újra rossz a hengerfej tömítés és rendesen kimosod a rendszert akkor utána már nem lehet a tartályban olajos trutyi többet.Ha később mégis lenne akkor a a hengerfejtömítés csere nem sikerült neki túl jól.amiket még az mpi-nél érdemes megnézni:1.A hőkapcsolónál nem szivárog-e a víz,mert ez is típus hiba."2.Ha sok kilóméter van a kocsiban akkor már a vízpumpánál is eresztheti a folyadékot ehhez elég lehet 150-200 ezer kilóméter futás is.És ami nem csak nálam halt el hanem már másnál is, a hűtő is eresztette a fagyállót már.A jó kis német Behr hűtő amit a spanyol urak gyártottak. :csodalk:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: pén. okt. 23, 2015 1:24 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. feb. 09, 2015 3:27 pm
Hozzászólások: 2
Autó: skoda fabia 1.4 mpi
Sziasztok!
Van egy 2003-as évjáratú 1.4 Mpi AQW motorkodú skoda fabiám. 3 éve folyamatosan fogyott a hűtőfolyadék ezért átnézték és kiderült hogy hengerfej tömítést kell cserélni. Ki is cserélték.
Mostanában néztem és a hűtőfolyadékszintet és a minimum jelzés alatt volt jóval de nem jelzett az autó egyáltalán semmit. Amikor után töltöttem feltűnt hogy a olaj van a tartályban és a tartály kupakja barna habos volt. Megnéztem az olajbeöntő nyílás kupakját de annak normális olaj színe volt. Mi lehet a probléma megint hengerfej tömítést kell cserélni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: szer. júl. 30, 2014 5:27 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1001
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
klifi írta:
Csabaa írta:
goes írta:
Pedig valahol fogy. Addig vizsgálja a szervíz, ameddig meg nincs a hely. Ventillátor kapcsoló hőgombánál a hűtőben?


bz77 írta:
Sziasztok!

A következő a problémám: olyan 40-50 km-ként mindig rá kell tölteni a hütőfolyadékra kb olyan 2 decit, volt már szervízben de sehol nem találtak szívárgást, azt mondták hengerfejgyanús. A kiegyenlítőtartályban a víz nem olajos, nem melegszik túl a motor. Az olajszint sem emelkedett meg. A kocsi 2001-es 1,4 mpi aqw motorkóddal.

sziasztok
Kép
Ott a gomba helye, és a széleit érdemes megnézni ahol a
fém rá van peremezve a műanyag házra..



Sziasztok!

Ha több órán át parkol az autó egy helyben, érdemes megnézni, hogy alakul e ki alatta folyadékfolt. Ilyen intenzív fogyásnál - ha szivárgás van -, tócsa is lesz alatta. A fűtőradiátor csatlakozása is kritikus, illetve ha hengerfejes, akkor az olaj habosodik, vagy legalábbis fehéredik, érdemes az olajbetöltöltő nyílás kupakját levenni és megnézni, van e habkirakódás, illetve az olaj állapotát is nézni. Akkoris, ha nincs emelkedés az olajszintben (látszólag). De az 50 km-enkénti 2 deci az nagyon sok.
Ha a többiek ötletét kizártad és sok kilométert futott az autód akkor még a vízpumpánál is ereszthet valamennyit.Nekem 165000-nél már eresztett igaz nem sokat,de mikor kicseréltem akkor láttam,hogy folyatott.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 28, 2014 10:32 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 26, 2011 3:09 pm
Hozzászólások: 540
Tartózkodási hely: Erdély, 2003, 1.4 16V BBY
Azt fogom tenni, holnap meg is csinálom, kender van, teflon nincs, lehet még kellet volna húzni rajta, csak nem akartam agyonhúzni, meg aztán a hozzáférés sem egyszerű.

Csabaa írta:
wolf írta:
Sziasztok!
Én már próbáltam a rézgyűrűt, de most is szivárog, pedig direkt ilyen helyre való nagyon lágy anyagú réz, iga, hogy a belső átmérő 22mm helyet 22,30 mm, de nem hiszem hogy ez lenne a gond.
Most arra gondolok, hogy papírból kellene kivágjak, ahogy volt a gyári is, mit gondoltok az jobban tömítene?

szia
Nem húztad meg rendesen. Egyébként tekerj teflonszalagot vagy ami jobb, kenderkócot a menerte.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 28, 2014 7:51 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7428
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
wolf írta:
Sziasztok!
Én már próbáltam a rézgyűrűt, de most is szivárog, pedig direkt ilyen helyre való nagyon lágy anyagú réz, iga, hogy a belső átmérő 22mm helyet 22,30 mm, de nem hiszem hogy ez lenne a gond.
Most arra gondolok, hogy papírból kellene kivágjak, ahogy volt a gyári is, mit gondoltok az jobban tömítene?

szia
Nem húztad meg rendesen. Egyébként tekerj teflonszalagot vagy ami jobb, kenderkócot a menerte.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 28, 2014 5:33 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 26, 2011 3:09 pm
Hozzászólások: 540
Tartózkodási hely: Erdély, 2003, 1.4 16V BBY
Sziasztok!
Én már próbáltam a rézgyűrűt, de most is szivárog, pedig direkt ilyen helyre való nagyon lágy anyagú réz, iga, hogy a belső átmérő 22mm helyet 22,30 mm, de nem hiszem hogy ez lenne a gond.
Most arra gondolok, hogy papírból kellene kivágjak, ahogy volt a gyári is, mit gondoltok az jobban tömítene?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hűtő
HozzászólásElküldve: kedd jún. 24, 2014 10:53 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7428
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabesz írta:
Sajnos a minap észrevettem, hogy a hűtőbe csavart "gomba" mellett szivárog a hűtőfolyadék! Itt a tömítés öregedett csak el vagy maga a gomba adja meg magát? Kócos vagy gumigyűrűs tömítésű ez az alkatrész? És hogyan kivitelezhető a csere? Mármint iszonyú kis hely van hozzá 1.4 16V verziójú Fabianál. Kösz a segítséget!

szia
Papír van/volt alatta. Réz 22x29-re tudod cserélni. Én a menetes részre még teflont is tekertem. Alulról hozzáférsz
ha a műanyag haslemezt leveszed. A nissens hűtőhöz gumitömítést adnak. 29-es villás vagy csillagkulcs kell a gombához. Előtte persze le kell engedni a hűtőből a fagyállót.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Hűtő
HozzászólásElküldve: kedd jún. 24, 2014 10:48 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 819
Sajnos a minap észrevettem, hogy a hűtőbe csavart "gomba" mellett szivárog a hűtőfolyadék! Itt a tömítés öregedett csak el vagy maga a gomba adja meg magát? Kócos vagy gumigyűrűs tömítésű ez az alkatrész? És hogyan kivitelezhető a csere? Mármint iszonyú kis hely van hozzá 1.4 16V verziójú Fabianál. Kösz a segítséget!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 16, 2014 8:50 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. okt. 20, 2008 5:12 pm
Hozzászólások: 57
Tartózkodási hely: Miskolc
Autó: Skoda Fabia Sedan Classic, 1.2 12V HTP
Csabaa írta:
goes írta:
Pedig valahol fogy. Addig vizsgálja a szervíz, ameddig meg nincs a hely. Ventillátor kapcsoló hőgombánál a hűtőben?


bz77 írta:
Sziasztok!

A következő a problémám: olyan 40-50 km-ként mindig rá kell tölteni a hütőfolyadékra kb olyan 2 decit, volt már szervízben de sehol nem találtak szívárgást, azt mondták hengerfejgyanús. A kiegyenlítőtartályban a víz nem olajos, nem melegszik túl a motor. Az olajszint sem emelkedett meg. A kocsi 2001-es 1,4 mpi aqw motorkóddal.

sziasztok
Kép
Ott a gomba helye, és a széleit érdemes megnézni ahol a
fém rá van peremezve a műanyag házra..



Sziasztok!

Ha több órán át parkol az autó egy helyben, érdemes megnézni, hogy alakul e ki alatta folyadékfolt. Ilyen intenzív fogyásnál - ha szivárgás van -, tócsa is lesz alatta. A fűtőradiátor csatlakozása is kritikus, illetve ha hengerfejes, akkor az olaj habosodik, vagy legalábbis fehéredik, érdemes az olajbetöltöltő nyílás kupakját levenni és megnézni, van e habkirakódás, illetve az olaj állapotát is nézni. Akkoris, ha nincs emelkedés az olajszintben (látszólag). De az 50 km-enkénti 2 deci az nagyon sok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 26, 2014 9:17 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7428
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
goes írta:
Pedig valahol fogy. Addig vizsgálja a szervíz, ameddig meg nincs a hely. Ventillátor kapcsoló hőgombánál a hűtőben?


bz77 írta:
Sziasztok!

A következő a problémám: olyan 40-50 km-ként mindig rá kell tölteni a hütőfolyadékra kb olyan 2 decit, volt már szervízben de sehol nem találtak szívárgást, azt mondták hengerfejgyanús. A kiegyenlítőtartályban a víz nem olajos, nem melegszik túl a motor. Az olajszint sem emelkedett meg. A kocsi 2001-es 1,4 mpi aqw motorkóddal.

sziasztok
Kép
Ott a gomba helye, és a széleit érdemes megnézni ahol a
fém rá van peremezve a műanyag házra..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 26, 2014 1:51 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Pedig valahol fogy. Addig vizsgálja a szervíz, ameddig meg nincs a hely. Ventillátor kapcsoló hőgombánál a hűtőben?


bz77 írta:
Sziasztok!

A következő a problémám: olyan 40-50 km-ként mindig rá kell tölteni a hütőfolyadékra kb olyan 2 decit, volt már szervízben de sehol nem találtak szívárgást, azt mondták hengerfejgyanús. A kiegyenlítőtartályban a víz nem olajos, nem melegszik túl a motor. Az olajszint sem emelkedett meg. A kocsi 2001-es 1,4 mpi aqw motorkóddal.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 24, 2014 6:41 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 24, 2014 6:31 pm
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

A következő a problémám: olyan 40-50 km-ként mindig rá kell tölteni a hütőfolyadékra kb olyan 2 decit, volt már szervízben de sehol nem találtak szívárgást, azt mondták hengerfejgyanús. A kiegyenlítőtartályban a víz nem olajos, nem melegszik túl a motor. Az olajszint sem emelkedett meg. A kocsi 2001-es 1,4 mpi aqw motorkóddal.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: kedd feb. 11, 2014 1:55 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Akkor kuka a hűtő.

biciklis írta:
Sziasztok!
A menet tömítésének szerintem nálam nincs szerepe, az anya millimétereket lötyög a helyén.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 198 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség