Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. szept. 23, 2018 4:12 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 191 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. feb. 09, 2014 11:28 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 26, 2011 3:09 pm
Hozzászólások: 540
Tartózkodási hely: Erdély, 2003, 1.4 16V BBY
Sziasztok.
Szivárog a hűtő folyadék a hűtő jobb(szemből) felénél a ventilátor kapcsoló gombánál.
Már másadszorra cseréltem réz gyűrűt, de most is ereszt, másadjára direkt tömitőgyűrűnek való ilyen lágy anyagú rézből van.
Nem tudom mivel tömitsem, gumi tömitövel? Az a gund hogy nem igazán lehet hozzaférni, hogy úgy igazából rá tudjam húzni.
Valakinek valami ötlete?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. feb. 07, 2014 8:17 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2011 6:18 pm
Hozzászólások: 68
Tartózkodási hely: bp,2004.10. - 1.2/12v AZQ eu4
szerintem Te magad is rájöttél az egyetlen helyes megoldásra.

De kérlek semmilyen hűtőtömítőt NE öntsél bele,mert csak ront a helyzeten,és jó eséllyel utánna nem csak a vízpumpát kell cserélni.Addig marad az utántöltés .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 06, 2014 11:17 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 21, 2012 6:16 pm
Hozzászólások: 194
Tartózkodási hely: 2001 1.4 AQW Eastbourne
A hűtőfolyadékom fogy havonta másfél decit kb. egyetlen folyási nyom a vízpumpánál van. van valami javaslatotok?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 06, 2014 8:13 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Fordított a kör, a termosztát kiszerelésével tudtad volna az egészet leengedni.

ip440 írta:
olle_gyuri írta:
ip440 írta:
Megcsináltam, kb. 2-2,5 liter jött ki belőle, kapott helyette ugyanennyi 1:1-es keveréket. Megmozgattam a csöveket, így szépen nyelte befelé. Megjárattam, de nem csökkent a szint, most a max felett van egy picivel.


Szia ip440!

A motorkódod alapján (BBY) a gyári adat a hűtőfolyadék mennyiségre 5,5 liter...


Sejtettem, akkor a többi a motorban maradt. Meg kellett volna járatni egy kicsit? Nem mertem. :-)

Mindegy, ha a bent maradt folyadék összekeveredik az újjal, még akkor is elég jó lesz. Persze azért majd ráméretek egy kútnál.

A leengedett folyadék egyébként jó állapotú, kristálytiszta volt, csak azért cseréltem, mert valahol azt olvastam, hogy 3-4 évenként célszerű lecserélni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. feb. 05, 2014 2:02 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 21, 2012 6:16 pm
Hozzászólások: 194
Tartózkodási hely: 2001 1.4 AQW Eastbourne
Van olyan kupakom.

Cadki írta:
csaba71 írta:
Sziasztok!Segítséget kérnék, az olajbeöntő nyílásnál a kupak nem záródik és a műanyag fedéllel együtt mozog. Ez okozhat-e fogyasztás növekedést és hogy lehet megjavítani? A fedél el van repedve.

A hűtőfolyadékom fogy havonta másfél decit kb. egyetlen folyási nyom a vízpumpánál van. van valami javaslatotok?

Köszönöm az eddigi sok segítséget!! Igy idegenben sokat jelent!!


Szia! nekem a fedél nem volt törött, de a sapkát kicseréltem egy ilyenre: (piros sapka+gumitömítés)
http://skodapatika.hu/spd/047103485/Sko ... eonto-sapk
elvileg a burkolat alján is van pluszba egy ilyen csak fekete, de nálam pl hiányzott. természetesen a burkolatot ha ezt a kupakot használod nem tudod visszatenni, én már évek óta burkolat nélkül járok, ez eléggé jól tömít, sokszor alig tudom kivenni. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. feb. 05, 2014 1:33 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. dec. 04, 2013 1:23 pm
Hozzászólások: 109
Tartózkodási hely: 1.4 MPi Matrix HB. 8v 2002. AQW - Tolna
csaba71 írta:
Sziasztok!Segítséget kérnék, az olajbeöntő nyílásnál a kupak nem záródik és a műanyag fedéllel együtt mozog. Ez okozhat-e fogyasztás növekedést és hogy lehet megjavítani? A fedél el van repedve.

A hűtőfolyadékom fogy havonta másfél decit kb. egyetlen folyási nyom a vízpumpánál van. van valami javaslatotok?

Köszönöm az eddigi sok segítséget!! Igy idegenben sokat jelent!!


Szia! nekem a fedél nem volt törött, de a sapkát kicseréltem egy ilyenre: (piros sapka+gumitömítés)
http://skodapatika.hu/spd/047103485/Sko ... eonto-sapk
elvileg a burkolat alján is van pluszba egy ilyen csak fekete, de nálam pl hiányzott. természetesen a burkolatot ha ezt a kupakot használod nem tudod visszatenni, én már évek óta burkolat nélkül járok, ez eléggé jól tömít, sokszor alig tudom kivenni. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. feb. 05, 2014 12:11 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 21, 2012 6:16 pm
Hozzászólások: 194
Tartózkodási hely: 2001 1.4 AQW Eastbourne
Sziasztok!Segítséget kérnék, az olajbeöntő nyílásnál a kupak nem záródik és a műanyag fedéllel együtt mozog. Ez okozhat-e fogyasztás növekedést és hogy lehet megjavítani? A fedél el van repedve.

A hűtőfolyadékom fogy havonta másfél decit kb. egyetlen folyási nyom a vízpumpánál van. van valami javaslatotok?

Köszönöm az eddigi sok segítséget!! Igy idegenben sokat jelent!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. feb. 05, 2014 11:59 am 
Offline

Csatlakozott: kedd nov. 27, 2012 12:28 pm
Hozzászólások: 46
Tartózkodási hely: 2004, 1.4 16V BBY
olle_gyuri írta:
ip440 írta:
Megcsináltam, kb. 2-2,5 liter jött ki belőle, kapott helyette ugyanennyi 1:1-es keveréket. Megmozgattam a csöveket, így szépen nyelte befelé. Megjárattam, de nem csökkent a szint, most a max felett van egy picivel.


Szia ip440!

A motorkódod alapján (BBY) a gyári adat a hűtőfolyadék mennyiségre 5,5 liter...


Sejtettem, akkor a többi a motorban maradt. Meg kellett volna járatni egy kicsit? Nem mertem. :-)

Mindegy, ha a bent maradt folyadék összekeveredik az újjal, még akkor is elég jó lesz. Persze azért majd ráméretek egy kútnál.

A leengedett folyadék egyébként jó állapotú, kristálytiszta volt, csak azért cseréltem, mert valahol azt olvastam, hogy 3-4 évenként célszerű lecserélni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. feb. 05, 2014 8:30 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 640
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
ip440 írta:
Megcsináltam, kb. 2-2,5 liter jött ki belőle, kapott helyette ugyanennyi 1:1-es keveréket. Megmozgattam a csöveket, így szépen nyelte befelé. Megjárattam, de nem csökkent a szint, most a max felett van egy picivel.


Szia ip440!

A motorkódod alapján (BBY) a gyári adat a hűtőfolyadék mennyiségre 5,5 liter...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 04, 2014 5:23 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd nov. 27, 2012 12:28 pm
Hozzászólások: 46
Tartózkodási hely: 2004, 1.4 16V BBY
bundy87 írta:
ip440 írta:
Sziasztok!

Hűtőfolyadékot szeretnék cserélni, jól gondolom, hogy az alábbi a metódus: fenti kupak levesz, alul kienged, elzár, új folyadék betölt, kupak vissza a műveletsor? Majd 500 méter múlva a folyadékszint ellenőrzése és szükséges esetén utántöltése?

-Kell légteleníteni-e valahogy?
-Célszerű előre be keverni a folyadékot, vagy majd összekeveredik a rendszerben?
-A leengedett folyadékkal mit lehet csinálni, hova lehet vinni?

hali
durván kb ennyi ahogy írod.
előre be kell keverni 1:1 arányban, automatikusan légtelenít.


Köszi!
Megcsináltam, kb. 2-2,5 liter jött ki belőle, kapott helyette ugyanennyi 1:1-es keveréket. Megmozgattam a csöveket, így szépen nyelte befelé. Megjárattam, de nem csökkent a szint, most a max felett van egy picivel.

Engedjem lejjebb egy kicsit, vagy maradhat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 04, 2014 1:16 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1285
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
ip440 írta:
Sziasztok!

Hűtőfolyadékot szeretnék cserélni, jól gondolom, hogy az alábbi a metódus: fenti kupak levesz, alul kienged, elzár, új folyadék betölt, kupak vissza a műveletsor? Majd 500 méter múlva a folyadékszint ellenőrzése és szükséges esetén utántöltése?

-Kell légteleníteni-e valahogy?
-Célszerű előre be keverni a folyadékot, vagy majd összekeveredik a rendszerben?
-A leengedett folyadékkal mit lehet csinálni, hova lehet vinni?

hali
durván kb ennyi ahogy írod.
előre be kell keverni 1:1 arányban, automatikusan légtelenít.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 04, 2014 11:54 am 
Offline

Csatlakozott: kedd nov. 27, 2012 12:28 pm
Hozzászólások: 46
Tartózkodási hely: 2004, 1.4 16V BBY
Sziasztok!

Hűtőfolyadékot szeretnék cserélni, jól gondolom, hogy az alábbi a metódus: fenti kupak levesz, alul kienged, elzár, új folyadék betölt, kupak vissza a műveletsor? Majd 500 méter múlva a folyadékszint ellenőrzése és szükséges esetén utántöltése?

-Kell légteleníteni-e valahogy?
-Célszerű előre be keverni a folyadékot, vagy majd összekeveredik a rendszerben?
-A leengedett folyadékkal mit lehet csinálni, hova lehet vinni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 27, 2013 11:18 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 07, 2011 1:39 pm
Hozzászólások: 794
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME
Sziasztok,ettől még lehet a tömités rossz,mert ha hosszú utakon jársz akkor nem látszik a habosodás a sapkán,nekem is így van,csak városban rövid távokon látszik.
goes írta:
Nem (teljesen) nyitó termosztát estleg.

Árpi írta:
Köszi, az olajjal minden rendben, nem fehéres, nem taknyos, akkor mitől nőhet még meg a nyomás a víztérben, hogy "nyitogassa" a sapkán a túlnyomás elleni szelepet?

goes írta:
Alapvető fizika: a víz 100 fokon forr légköri nyomáson. Ha ráteszed a kupakot, akkor 1,6 bar nyomás lesz a rendszerben, így akár 120 fokra is felemelheted a forráspontját. Azért forrt fel, mert kupak nélkül terhelted. Ha nem látsz csepegést a motortérben, akkor vedd le az olajbetöltő kupakját és ha most nyáron taknyos, akkor hengerfej tömítés csere lesz.

Árpi írta:
Üdv!

Egy jó ideje fogy a hűtővizem, mindig csak töltögettem rá, de most elkezdtem figyelgetni, és látom, hogy a tágulási tartály túlfolyóján folyik a víz. Tettem rá csere kupakot, hátha az romlott el, de nem, azzal is folyik. Aztán most kupak nélkül felmelegítettem, és elkezdett forrni a víz, (igaz nagy fordulaton volt ekkor). Ezekből jól gondolom, hogy későn kapcsol a ventilátor, és így a vízgomba a hibás? Esetleg valaki meg tudja mondani milyen értékeket lehet mérni rajta hideg, illetve meleg motornál?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 25, 2013 11:14 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Nem (teljesen) nyitó termosztát estleg.

Árpi írta:
Köszi, az olajjal minden rendben, nem fehéres, nem taknyos, akkor mitől nőhet még meg a nyomás a víztérben, hogy "nyitogassa" a sapkán a túlnyomás elleni szelepet?

goes írta:
Alapvető fizika: a víz 100 fokon forr légköri nyomáson. Ha ráteszed a kupakot, akkor 1,6 bar nyomás lesz a rendszerben, így akár 120 fokra is felemelheted a forráspontját. Azért forrt fel, mert kupak nélkül terhelted. Ha nem látsz csepegést a motortérben, akkor vedd le az olajbetöltő kupakját és ha most nyáron taknyos, akkor hengerfej tömítés csere lesz.

Árpi írta:
Üdv!

Egy jó ideje fogy a hűtővizem, mindig csak töltögettem rá, de most elkezdtem figyelgetni, és látom, hogy a tágulási tartály túlfolyóján folyik a víz. Tettem rá csere kupakot, hátha az romlott el, de nem, azzal is folyik. Aztán most kupak nélkül felmelegítettem, és elkezdett forrni a víz, (igaz nagy fordulaton volt ekkor). Ezekből jól gondolom, hogy későn kapcsol a ventilátor, és így a vízgomba a hibás? Esetleg valaki meg tudja mondani milyen értékeket lehet mérni rajta hideg, illetve meleg motornál?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 23, 2013 8:32 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 29, 2013 12:33 pm
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Nyíregyháza 2001 1,4 MPI AQW
Köszi, az olajjal minden rendben, nem fehéres, nem taknyos, akkor mitől nőhet még meg a nyomás a víztérben, hogy "nyitogassa" a sapkán a túlnyomás elleni szelepet?

goes írta:
Alapvető fizika: a víz 100 fokon forr légköri nyomáson. Ha ráteszed a kupakot, akkor 1,6 bar nyomás lesz a rendszerben, így akár 120 fokra is felemelheted a forráspontját. Azért forrt fel, mert kupak nélkül terhelted. Ha nem látsz csepegést a motortérben, akkor vedd le az olajbetöltő kupakját és ha most nyáron taknyos, akkor hengerfej tömítés csere lesz.

Árpi írta:
Üdv!

Egy jó ideje fogy a hűtővizem, mindig csak töltögettem rá, de most elkezdtem figyelgetni, és látom, hogy a tágulási tartály túlfolyóján folyik a víz. Tettem rá csere kupakot, hátha az romlott el, de nem, azzal is folyik. Aztán most kupak nélkül felmelegítettem, és elkezdett forrni a víz, (igaz nagy fordulaton volt ekkor). Ezekből jól gondolom, hogy későn kapcsol a ventilátor, és így a vízgomba a hibás? Esetleg valaki meg tudja mondani milyen értékeket lehet mérni rajta hideg, illetve meleg motornál?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 191 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: hubo44 valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség