Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. aug. 20, 2018 4:09 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 190 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 04, 2016 4:01 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 969
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
tucher írta:
Sziasztok!

Tudom, hogy volt már szó róla többször is, de nem tudok eligazodni, hogy mi is lehet a baj.

Adott a következő típus:
Fabia kombi 1.4 MPI AME 2002. 274.000 km

4 év alatt 3x lett cserélve rajta hengerfej tömítés, (csavarok csak a 3.-nál lettek cserélve, síkoltatva nem volt, elképzelhető, hogy tróger volt a szerelő?)
Még mindig eltűnik a hűtővíz, az utóbbi 2 hónap alatt 2x teljesen kiürült, újra föl kellett tölteni.

Jelenségek:

- Hidegen nehezen indul, olyan, mintha nem dolgozna minden henger, lefullad,
- amíg nem üzemmeleg a motor, addig gyorsításkor, meg-megtorpan az autó,
- hűtővíz folyás nem látszik sem a motortérben, sem az autó alatt,
- az első két tömítés csere előtt a kiegyenlítő tartályban olajos volt a víz, most viszont tiszta,
- olaj mennyisége nem csökken, azt sem látni, hogy hígulna, az idő előrehaladtával sötétedik a színe,
- autó nem füstöl, sem kéken, sem fehéren,
- nívópálca nem trutyis, az olajbetöltő sapka viszont igen, (ez régen hosszabb távon eltűnt, most már nem, és nyáron sem tűnik el)

Feltevéseim:

- lehetséges, hogy van valamilyen hibája a hűtőrendszernek, ez miatt nincs megfelelő hűtés,
ezért deformálódik a hengerfej, és a tömítés nem bírja sokáig?
(a vizet nem forralta még föl egyszer sem, a vízhőfok mérő mutatója mindig középen áll és nem megy följebb,
termosztát tavaly lett cserélve)

- vagy lehetséges, hogy a hengerfal van valahol elrepedve?
Hali.Amit Hubo írt az is lehet a hiba meg még sok más is.Tömítéscserénél elvileg mivel hüvelyes motorról van szó alapból meg kéne nézni a leszedés után,hogy megfelelő méretű-e és van-e hüvelykiállás.Ha valamelyik hüvely lejjebb van attól is lehet.Mondjuk nálam az is alap ha már a hengerfej le van szedve ilyen probléma miatt meg pláne akkor minimum nyomáspróba és sikolás és csak ezek után mehet össze a motor.Ha nem sikolták le attól is lehet,hogy többször újra beledolgozik a víz a motorba mivel a hf-nek teljesen siknak kell lenni,hogy azt normálisan vissza lehessen húzni a helyére.Még akár ezeken kívül lehet valami belső repedés is,de ha nem lett a forró motorban hideg víz rátöltve akkor talán ennek elég kicsi az esélye.Ha valaki még egyszer ennek nekiáll annak kötelező az előbbi dolgokat végigzongorázni,mert amíg nincs meg a hiba oka addig csak pénzkidobás az egész.Mondjuk ha teljesen kifogy már a tágulási tartály az már nagyon gáz és ha az mind a motorban köt ki akkor azzal a motorral ilyen állapotban nem kéne járni,mert gallyra fog menni ennyi víztől!Legközelebb ha rám hallgatsz mielőtt kiadód a sok pénzt csak olyan helyre vidd a kocsit ahol értenek hozzá és vállalnak rá garanciát a munkájukra,mert a trehány munka megbosszulja magát és a többszörösébe is kerül nem beszélve a sok bosszúságról!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: pén. jún. 03, 2016 11:23 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1135
tucher írta:
Sziasztok!

Tudom, hogy volt már szó róla többször is, de nem tudok eligazodni, hogy mi is lehet a baj.

Adott a következő típus:
Fabia kombi 1.4 MPI AME 2002. 274.000 km

4 év alatt 3x lett cserélve rajta hengerfej tömítés, (csavarok csak a 3.-nál lettek cserélve, síkoltatva nem volt, elképzelhető, hogy tróger volt a szerelő?)
Még mindig eltűnik a hűtővíz, az utóbbi 2 hónap alatt 2x teljesen kiürült, újra föl kellett tölteni.

Jelenségek:

- Hidegen nehezen indul, olyan, mintha nem dolgozna minden henger, lefullad,
- amíg nem üzemmeleg a motor, addig gyorsításkor, meg-megtorpan az autó,
- hűtővíz folyás nem látszik sem a motortérben, sem az autó alatt,
- az első két tömítés csere előtt a kiegyenlítő tartályban olajos volt a víz, most viszont tiszta,
- olaj mennyisége nem csökken, azt sem látni, hogy hígulna, az idő előrehaladtával sötétedik a színe,
- autó nem füstöl, sem kéken, sem fehéren,
- nívópálca nem trutyis, az olajbetöltő sapka viszont igen, (ez régen hosszabb távon eltűnt, most már nem, és nyáron sem tűnik el)

Feltevéseim:

- lehetséges, hogy van valamilyen hibája a hűtőrendszernek, ez miatt nincs megfelelő hűtés,
ezért deformálódik a hengerfej, és a tömítés nem bírja sokáig?
(a vizet nem forralta még föl egyszer sem, a vízhőfok mérő mutatója mindig középen áll és nem megy följebb,
termosztát tavaly lett cserélve)

- vagy lehetséges, hogy a hengerfal van valahol elrepedve?


Talan čak hu"vej ju"jedešeš les a motor. Kerdezd meg a serelôdtôl ki-e merte a hu"vejeket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: pén. jún. 03, 2016 8:20 am 
Offline

Csatlakozott: vas. júl. 29, 2012 9:36 am
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Tudom, hogy volt már szó róla többször is, de nem tudok eligazodni, hogy mi is lehet a baj.

Adott a következő típus:
Fabia kombi 1.4 MPI AME 2002. 274.000 km

4 év alatt 3x lett cserélve rajta hengerfej tömítés, (csavarok csak a 3.-nál lettek cserélve, síkoltatva nem volt, elképzelhető, hogy tróger volt a szerelő?)
Még mindig eltűnik a hűtővíz, az utóbbi 2 hónap alatt 2x teljesen kiürült, újra föl kellett tölteni.

Jelenségek:

- Hidegen nehezen indul, olyan, mintha nem dolgozna minden henger, lefullad,
- amíg nem üzemmeleg a motor, addig gyorsításkor, meg-megtorpan az autó,
- hűtővíz folyás nem látszik sem a motortérben, sem az autó alatt,
- az első két tömítés csere előtt a kiegyenlítő tartályban olajos volt a víz, most viszont tiszta,
- olaj mennyisége nem csökken, azt sem látni, hogy hígulna, az idő előrehaladtával sötétedik a színe,
- autó nem füstöl, sem kéken, sem fehéren,
- nívópálca nem trutyis, az olajbetöltő sapka viszont igen, (ez régen hosszabb távon eltűnt, most már nem, és nyáron sem tűnik el)

Feltevéseim:

- lehetséges, hogy van valamilyen hibája a hűtőrendszernek, ez miatt nincs megfelelő hűtés,
ezért deformálódik a hengerfej, és a tömítés nem bírja sokáig?
(a vizet nem forralta még föl egyszer sem, a vízhőfok mérő mutatója mindig középen áll és nem megy följebb,
termosztát tavaly lett cserélve)

- vagy lehetséges, hogy a hengerfal van valahol elrepedve?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: kedd márc. 08, 2016 11:53 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 77
Köszi Szesze! Reinz lesz a befutó. A Starletben ilyen márkájú szelepszárszimmeringek vannak, és maximálisan elégedett vagyok velük.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 07, 2016 9:19 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 969
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
RWD írta:
Sziasztok! Újabb kíváncsiskodó sorokkal készültem. :)
Van egy 1.4 16V 101hp (AUB) Hatchback Fabia a családban, talán lassan köztudott.
Fogy a hűtőfolyadék. Meglehetősen drasztikus mértékben, ~3 hetente simán utána kell tölteni, és havonta kb 1500 kilométert fut a kocsi. Relatíve sok állás után (4-8 óra), hideg motornál óriási "háromhengerezés", majd lassan beindul mind a négy. Mindeközben, a maradék egy henger beindulásával párhuzamosan ABBA koncert a kipufogóból, giga füstfelhő. Ezután semmi füst, csak a következő hosszabb állás után, illetve egyértelműen reggeli rajtkor. Olajbetöltő trutyis. Vízcsövek nem kemények (ergo bele azért nem dolgozik a víztérbe -talán-)

99%-ban biztos vagyok benne, hogy hengerfejes. Ami érdekes lehet, ez a hosszú ideig állás utáni hajlamosság, illetve hogy menet közben nem ereget. Talán ez a kezdeti stádium.

Kérdéseim:
Hengerfejtömítésből milyen márkát érdemes? Reinz-cel eddig jó tapasztalataim vannak.
Hengerfejcsavarok ez esetben cserések, vagy attól függ, hogy hányadszor lesz szétszedve? Ergo egyszer használatosak/többször/akárhányszor? Típusa válogatja, jelen esetben sajnos nincs infóm (természetesen utána járok még itt, ott, de mégis csak ez a fórum az otthonunk 8) ). BOSCH ESI Tronic beszerzése folyamatban...

Köszönöm!
Helló!Hengerfejtömítésből Reinz vagy Erling amit én használnék.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 07, 2016 8:54 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 77
Csabaa írta:
Szia
A csavarokat cserélni kell:
https://mega.nz/#!y9wXHB5J!Wmq8eRy8aox6 ... MLW-ZmJOvU

Itt a csavarok cikkszámát/méretét megtalálod:
http://www.partsbase.org


Nagyon köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 07, 2016 7:54 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7364
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
A csavarokat cserélni kell:
https://mega.nz/#!y9wXHB5J!Wmq8eRy8aox6 ... MLW-ZmJOvU

Itt a csavarok cikkszámát/méretét megtalálod:
http://www.partsbase.org


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 07, 2016 7:23 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 77
Sziasztok! Újabb kíváncsiskodó sorokkal készültem. :)
Van egy 1.4 16V 101hp (AUB) Hatchback Fabia a családban, talán lassan köztudott.
Fogy a hűtőfolyadék. Meglehetősen drasztikus mértékben, ~3 hetente simán utána kell tölteni, és havonta kb 1500 kilométert fut a kocsi. Relatíve sok állás után (4-8 óra), hideg motornál óriási "háromhengerezés", majd lassan beindul mind a négy. Mindeközben, a maradék egy henger beindulásával párhuzamosan ABBA koncert a kipufogóból, giga füstfelhő. Ezután semmi füst, csak a következő hosszabb állás után, illetve egyértelműen reggeli rajtkor. Olajbetöltő trutyis. Vízcsövek nem kemények (ergo bele azért nem dolgozik a víztérbe -talán-)

99%-ban biztos vagyok benne, hogy hengerfejes. Ami érdekes lehet, ez a hosszú ideig állás utáni hajlamosság, illetve hogy menet közben nem ereget. Talán ez a kezdeti stádium.

Kérdéseim:
Hengerfejtömítésből milyen márkát érdemes? Reinz-cel eddig jó tapasztalataim vannak.
Hengerfejcsavarok ez esetben cserések, vagy attól függ, hogy hányadszor lesz szétszedve? Ergo egyszer használatosak/többször/akárhányszor? Típusa válogatja, jelen esetben sajnos nincs infóm (természetesen utána járok még itt, ott, de mégis csak ez a fórum az otthonunk 8) ). BOSCH ESI Tronic beszerzése folyamatban...

Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 05, 2016 8:44 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 969
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
nysisti írta:
a szelepfedéltömítés már tuti rossz,megnéztem,a motor attól koszos kivül,brigéciolt már vettem,hétvégén lemosom amennyire lehet.Most amennyire lehet,kimélem a kocsit,mert műszaki vizsgám lejár két héten belül,utána kezdem a hűtővizes témát.Jah létezhet hogy hidegben télen több fogyogat mint nyáron?ezt nem írtam.A termosztátcserén már túl vagyok,két éve cseréltem a lengyel zégeresre,arról is írtam itt a fórumon,hogy jártam vele.
köszi a választ.
Hali.Az hogy te 2 éve cseréltél termosztátot az még nem azt jelenti,hogy az tökéletesen üzemel!Én már jártam úgy pont a lengyel zégeres termosztáttal,hogy már újonnan is átengedte a vizet ezért én a Vernet termosztátot ajánlom már mindenkinek.Amúgy sem örök darab egyik termo sem!Ha esetleg érdekel itt találsz olcsón hozzá:https://alkatreszek.hu/th6732_88j_ver_jk


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 05, 2016 6:18 am 
Offline

Csatlakozott: szer. jún. 02, 2010 7:15 am
Hozzászólások: 15
Tartózkodási hely: Gyál 1.4 AZF
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI junior
a szelepfedéltömítés már tuti rossz,megnéztem,a motor attól koszos kivül,brigéciolt már vettem,hétvégén lemosom amennyire lehet.Most amennyire lehet,kimélem a kocsit,mert műszaki vizsgám lejár két héten belül,utána kezdem a hűtővizes témát.Jah létezhet hogy hidegben télen több fogyogat mint nyáron?ezt nem írtam.A termosztátcserén már túl vagyok,két éve cseréltem a lengyel zégeresre,arról is írtam itt a fórumon,hogy jártam vele.
köszi a választ.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: pén. márc. 04, 2016 7:05 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 969
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
nysisti írta:
szia Szesze!
napi 2x15km,nyáron néha egyszer-kétszer két-háromszáz km.szóval trutyis.most cseréltem olajat egy hónapja és megint látszik kb.kávéskanálnyi.A motorral amúgy se fogyasztásban se máshogy gondom nincs,kb havonta 1,5dl amit öntenem kell fagyállót.Nyáron hosszabb távon letisztul a betöltősapka,ezt is megnéztem.
Amit még észrevettem ,rendesen bemelegedett motornál a motortérből
kesernyés savanyú szagot érzek,dé ja vu 120-as skodám.
a termosztátom jó,de a motorblokk nagyon szutykos kívűlről és nem olyan mint az olajpára.
kifelé is át tud ázni a tömítés?Erre is gondoltam,lehet hogy ez látszik a motorblokkon.
köszi a választ
Helló!Miből állapítottad meg,hogy a termosztátod jó?Én azért azzal kezdeném hogy a termosztát hibát kizárnám,mert ha nem melegszik fel normálisan a motor a párától is lehet trutyis persze csak ha nem vastagon olyan akkor!Korántsem biztos,hogy hengerfejes a gép,mert akkor hosszú távon sem hiszem,hogy eltűnne.Ha hengerfejes is a kocsi akkor is kezdődő lehet a dolog.A vizet tartsd minimum szinten és figyeld rendszeresen ha fogy meg tölts utána így meglátod sokkal kevesebb jut a motorba is ha esetleg tömítéscsere érett a dolog!Amúgy másfél deci havonta bármilyen tömítetlenség miatt is eltűnhet akár.A motorhoz vegyél brigéciolt és azzal fújd vagy kend be ecsettel egy kicsit várj míg feloldja a dzsuvát és utána mosd le slaggal vagy magasnyomású mosóval és egyből tiszta lesz a motorod .Ez után már pontosan látszik ha valahol tömítetlenség van.Én mondjuk látatlanba azt mondom,hogy a szelepfedél tömítésnél nyomja ki az olajat és valószínűleg azt kell majd cserélned,de ha lemostad utána ez is kiderül.A hengerfejtömítés egy műanyagos szar és az átázni nem tud csak átégni esetleg.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: pén. márc. 04, 2016 11:40 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1285
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
nysisti írta:
szia Szesze!
napi 2x15km,nyáron néha egyszer-kétszer két-háromszáz km.szóval trutyis.most cseréltem olajat egy hónapja és megint látszik kb.kávéskanálnyi.A motorral amúgy se fogyasztásban se máshogy gondom nincs,kb havonta 1,5dl amit öntenem kell fagyállót.Nyáron hosszabb távon letisztul a betöltősapka,ezt is megnéztem.
Amit még észrevettem ,rendesen bemelegedett motornál a motortérből
kesernyés savanyú szagot érzek,dé ja vu 120-as skodám.
a termosztátom jó,de a motorblokk nagyon szutykos kívűlről és nem olyan mint az olajpára.
kifelé is át tud ázni a tömítés?Erre is gondoltam,lehet hogy ez látszik a motorblokkon.
köszi a választ

helló
vidd el valami jó skodás szakihoz ha van olyan a közeledben.
hengerfej tömítés volt már cserélve? ha igen akkor a fagydugó miatt tudja még össze meszelni az olajat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: pén. márc. 04, 2016 4:42 am 
Offline

Csatlakozott: szer. jún. 02, 2010 7:15 am
Hozzászólások: 15
Tartózkodási hely: Gyál 1.4 AZF
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI junior
szia Szesze!
napi 2x15km,nyáron néha egyszer-kétszer két-háromszáz km.szóval trutyis.most cseréltem olajat egy hónapja és megint látszik kb.kávéskanálnyi.A motorral amúgy se fogyasztásban se máshogy gondom nincs,kb havonta 1,5dl amit öntenem kell fagyállót.Nyáron hosszabb távon letisztul a betöltősapka,ezt is megnéztem.
Amit még észrevettem ,rendesen bemelegedett motornál a motortérből
kesernyés savanyú szagot érzek,dé ja vu 120-as skodám.
a termosztátom jó,de a motorblokk nagyon szutykos kívűlről és nem olyan mint az olajpára.
kifelé is át tud ázni a tömítés?Erre is gondoltam,lehet hogy ez látszik a motorblokkon.
köszi a választ


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 03, 2016 7:05 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 969
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
nysisti írta:
sziasztok!Most töltöttem megint fagyállót a tartályba mert lement a szint.olajbetöltő trutyis de eddig ráfogtam a mindennapos rövid utakra.a folyadék amúgy tiszta a tartályban,de szerintem átereszthet a hengerfej tömítés,ahogy olvasom a hozzászólásokat.mi a véleményetek?1.4 MPi AZF-es motor van a kocsiban.Mennyire macerásabb cserélni hengerfejtömítést mint a régi 120-asban?
Helló! Mennyire trutyis az olajbetöltő kupak?Milyen távokon mész az autóval?Mennyi víz fogy belőle?Bemelegszik rendesen a motor?Nem lehet,hogy rossz a termosztátod?Ezeket a dolgokat nem árt tisztázni mielőtt szétszeded feleslegesen a motort!Mivel ez a motor ugyanaz mint ami a 120-as ezért a csere is nagyrészt ugyanaz.Ebbe amivel több van az a hidrotőke és amivel többet kell vele csinálni az az alapbeállítás összerakás és síkólás után!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 03, 2016 11:38 am 
Offline

Csatlakozott: szer. jún. 02, 2010 7:15 am
Hozzászólások: 15
Tartózkodási hely: Gyál 1.4 AZF
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI junior
sziasztok!Most töltöttem megint fagyállót a tartályba mert lement a szint.olajbetöltő trutyis de eddig ráfogtam a mindennapos rövid utakra.a folyadék amúgy tiszta a tartályban,de szerintem átereszthet a hengerfej tömítés,ahogy olvasom a hozzászólásokat.mi a véleményetek?1.4 MPi AZF-es motor van a kocsiban.Mennyire macerásabb cserélni hengerfejtömítést mint a régi 120-asban?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 190 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség