Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. dec. 12, 2018 9:14 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 210 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: pén. dec. 02, 2016 6:32 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. szept. 16, 2007 5:19 pm
Hozzászólások: 93
Fogyogat a hűtővíz, lassan, de biztosan. 09'-es 1.4 Bxw-ről van szó, kirakódást sehol sem látok. Valamennyi lerakódás van a vízpumpa környékén, de az megint nem 100% biztos, hisz a vezérlés tetejéről figyelve nem sok minden szemlélhető meg alaposan. Hűtővíz, olajkupak olyan, amilyennek lennie kell.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: kedd okt. 25, 2016 1:16 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. okt. 01, 2015 2:14 pm
Hozzászólások: 13
Autó: Skoda Octavia 1U
Csabaa írta:
tapsi írta:
Sziasztok, 2003-as 1.4 16V 100Le BBZ motorkóddal a probléma, hogy fogy a hűtőfolyadék. Sem a kiegyenlítő tartályban, sem az olaj betöltő sapka környékén nem látok semmi problémát. Rendellenes járás, füst sincs. Azt érdemes tudni, hogy nagyon kis távolságokra van használva legtöbb esetben. A 90ezres vezérlés csere most lesz aktuális.
Mit érdemes megnézni?
Köszönöm a válaszokat!

szia
Hűtő szélei a peremezésnél? A venti kapcsoló gomba alatti tömítés?


Köszi a tippet, megnézem!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: kedd okt. 25, 2016 10:39 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
tapsi írta:
Sziasztok, 2003-as 1.4 16V 100Le BBZ motorkóddal a probléma, hogy fogy a hűtőfolyadék. Sem a kiegyenlítő tartályban, sem az olaj betöltő sapka környékén nem látok semmi problémát. Rendellenes járás, füst sincs. Azt érdemes tudni, hogy nagyon kis távolságokra van használva legtöbb esetben. A 90ezres vezérlés csere most lesz aktuális.
Mit érdemes megnézni?
Köszönöm a válaszokat!

szia
Hűtő szélei a peremezésnél? A venti kapcsoló gomba alatti tömítés?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: kedd okt. 25, 2016 10:21 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. okt. 01, 2015 2:14 pm
Hozzászólások: 13
Autó: Skoda Octavia 1U
Sziasztok, 2003-as 1.4 16V 100Le BBZ motorkóddal a probléma, hogy fogy a hűtőfolyadék. Sem a kiegyenlítő tartályban, sem az olaj betöltő sapka környékén nem látok semmi problémát. Rendellenes járás, füst sincs. Azt érdemes tudni, hogy nagyon kis távolságokra van használva legtöbb esetben. A 90ezres vezérlés csere most lesz aktuális.
Mit érdemes megnézni?
Köszönöm a válaszokat!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 16, 2016 11:13 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. júl. 16, 2016 11:08 am
Hozzászólások: 7
Autó: Skoda Fabia Sedan
Sziasztok! Azért regisztráltam, hogy hátha tudtok segíteni. Van egy Skoda Fabia Sedan, 2002es évjáratú autónk. A probléma a következő: eléri a víz az üzemi hőfokot és a hőfokjelző elkezd jelezni (sípol, majd villog). A mutató közép állásból nem megy feljebb, nem forr a víz. Ezt nem mindig csinálja, de ha igen, akkor azt sem jelzi, hogy mennyi benzin van a kocsiba. Nagy lehet a baja? Köszi előre is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 04, 2016 4:01 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1013
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
tucher írta:
Sziasztok!

Tudom, hogy volt már szó róla többször is, de nem tudok eligazodni, hogy mi is lehet a baj.

Adott a következő típus:
Fabia kombi 1.4 MPI AME 2002. 274.000 km

4 év alatt 3x lett cserélve rajta hengerfej tömítés, (csavarok csak a 3.-nál lettek cserélve, síkoltatva nem volt, elképzelhető, hogy tróger volt a szerelő?)
Még mindig eltűnik a hűtővíz, az utóbbi 2 hónap alatt 2x teljesen kiürült, újra föl kellett tölteni.

Jelenségek:

- Hidegen nehezen indul, olyan, mintha nem dolgozna minden henger, lefullad,
- amíg nem üzemmeleg a motor, addig gyorsításkor, meg-megtorpan az autó,
- hűtővíz folyás nem látszik sem a motortérben, sem az autó alatt,
- az első két tömítés csere előtt a kiegyenlítő tartályban olajos volt a víz, most viszont tiszta,
- olaj mennyisége nem csökken, azt sem látni, hogy hígulna, az idő előrehaladtával sötétedik a színe,
- autó nem füstöl, sem kéken, sem fehéren,
- nívópálca nem trutyis, az olajbetöltő sapka viszont igen, (ez régen hosszabb távon eltűnt, most már nem, és nyáron sem tűnik el)

Feltevéseim:

- lehetséges, hogy van valamilyen hibája a hűtőrendszernek, ez miatt nincs megfelelő hűtés,
ezért deformálódik a hengerfej, és a tömítés nem bírja sokáig?
(a vizet nem forralta még föl egyszer sem, a vízhőfok mérő mutatója mindig középen áll és nem megy följebb,
termosztát tavaly lett cserélve)

- vagy lehetséges, hogy a hengerfal van valahol elrepedve?
Hali.Amit Hubo írt az is lehet a hiba meg még sok más is.Tömítéscserénél elvileg mivel hüvelyes motorról van szó alapból meg kéne nézni a leszedés után,hogy megfelelő méretű-e és van-e hüvelykiállás.Ha valamelyik hüvely lejjebb van attól is lehet.Mondjuk nálam az is alap ha már a hengerfej le van szedve ilyen probléma miatt meg pláne akkor minimum nyomáspróba és sikolás és csak ezek után mehet össze a motor.Ha nem sikolták le attól is lehet,hogy többször újra beledolgozik a víz a motorba mivel a hf-nek teljesen siknak kell lenni,hogy azt normálisan vissza lehessen húzni a helyére.Még akár ezeken kívül lehet valami belső repedés is,de ha nem lett a forró motorban hideg víz rátöltve akkor talán ennek elég kicsi az esélye.Ha valaki még egyszer ennek nekiáll annak kötelező az előbbi dolgokat végigzongorázni,mert amíg nincs meg a hiba oka addig csak pénzkidobás az egész.Mondjuk ha teljesen kifogy már a tágulási tartály az már nagyon gáz és ha az mind a motorban köt ki akkor azzal a motorral ilyen állapotban nem kéne járni,mert gallyra fog menni ennyi víztől!Legközelebb ha rám hallgatsz mielőtt kiadód a sok pénzt csak olyan helyre vidd a kocsit ahol értenek hozzá és vállalnak rá garanciát a munkájukra,mert a trehány munka megbosszulja magát és a többszörösébe is kerül nem beszélve a sok bosszúságról!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: pén. jún. 03, 2016 11:23 am 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1236
tucher írta:
Sziasztok!

Tudom, hogy volt már szó róla többször is, de nem tudok eligazodni, hogy mi is lehet a baj.

Adott a következő típus:
Fabia kombi 1.4 MPI AME 2002. 274.000 km

4 év alatt 3x lett cserélve rajta hengerfej tömítés, (csavarok csak a 3.-nál lettek cserélve, síkoltatva nem volt, elképzelhető, hogy tróger volt a szerelő?)
Még mindig eltűnik a hűtővíz, az utóbbi 2 hónap alatt 2x teljesen kiürült, újra föl kellett tölteni.

Jelenségek:

- Hidegen nehezen indul, olyan, mintha nem dolgozna minden henger, lefullad,
- amíg nem üzemmeleg a motor, addig gyorsításkor, meg-megtorpan az autó,
- hűtővíz folyás nem látszik sem a motortérben, sem az autó alatt,
- az első két tömítés csere előtt a kiegyenlítő tartályban olajos volt a víz, most viszont tiszta,
- olaj mennyisége nem csökken, azt sem látni, hogy hígulna, az idő előrehaladtával sötétedik a színe,
- autó nem füstöl, sem kéken, sem fehéren,
- nívópálca nem trutyis, az olajbetöltő sapka viszont igen, (ez régen hosszabb távon eltűnt, most már nem, és nyáron sem tűnik el)

Feltevéseim:

- lehetséges, hogy van valamilyen hibája a hűtőrendszernek, ez miatt nincs megfelelő hűtés,
ezért deformálódik a hengerfej, és a tömítés nem bírja sokáig?
(a vizet nem forralta még föl egyszer sem, a vízhőfok mérő mutatója mindig középen áll és nem megy följebb,
termosztát tavaly lett cserélve)

- vagy lehetséges, hogy a hengerfal van valahol elrepedve?


Talan čak hu"vej ju"jedešeš les a motor. Kerdezd meg a serelôdtôl ki-e merte a hu"vejeket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: pén. jún. 03, 2016 8:20 am 
Offline

Csatlakozott: vas. júl. 29, 2012 9:36 am
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Tudom, hogy volt már szó róla többször is, de nem tudok eligazodni, hogy mi is lehet a baj.

Adott a következő típus:
Fabia kombi 1.4 MPI AME 2002. 274.000 km

4 év alatt 3x lett cserélve rajta hengerfej tömítés, (csavarok csak a 3.-nál lettek cserélve, síkoltatva nem volt, elképzelhető, hogy tróger volt a szerelő?)
Még mindig eltűnik a hűtővíz, az utóbbi 2 hónap alatt 2x teljesen kiürült, újra föl kellett tölteni.

Jelenségek:

- Hidegen nehezen indul, olyan, mintha nem dolgozna minden henger, lefullad,
- amíg nem üzemmeleg a motor, addig gyorsításkor, meg-megtorpan az autó,
- hűtővíz folyás nem látszik sem a motortérben, sem az autó alatt,
- az első két tömítés csere előtt a kiegyenlítő tartályban olajos volt a víz, most viszont tiszta,
- olaj mennyisége nem csökken, azt sem látni, hogy hígulna, az idő előrehaladtával sötétedik a színe,
- autó nem füstöl, sem kéken, sem fehéren,
- nívópálca nem trutyis, az olajbetöltő sapka viszont igen, (ez régen hosszabb távon eltűnt, most már nem, és nyáron sem tűnik el)

Feltevéseim:

- lehetséges, hogy van valamilyen hibája a hűtőrendszernek, ez miatt nincs megfelelő hűtés,
ezért deformálódik a hengerfej, és a tömítés nem bírja sokáig?
(a vizet nem forralta még föl egyszer sem, a vízhőfok mérő mutatója mindig középen áll és nem megy följebb,
termosztát tavaly lett cserélve)

- vagy lehetséges, hogy a hengerfal van valahol elrepedve?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: kedd márc. 08, 2016 11:53 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
Köszi Szesze! Reinz lesz a befutó. A Starletben ilyen márkájú szelepszárszimmeringek vannak, és maximálisan elégedett vagyok velük.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 07, 2016 9:19 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1013
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
RWD írta:
Sziasztok! Újabb kíváncsiskodó sorokkal készültem. :)
Van egy 1.4 16V 101hp (AUB) Hatchback Fabia a családban, talán lassan köztudott.
Fogy a hűtőfolyadék. Meglehetősen drasztikus mértékben, ~3 hetente simán utána kell tölteni, és havonta kb 1500 kilométert fut a kocsi. Relatíve sok állás után (4-8 óra), hideg motornál óriási "háromhengerezés", majd lassan beindul mind a négy. Mindeközben, a maradék egy henger beindulásával párhuzamosan ABBA koncert a kipufogóból, giga füstfelhő. Ezután semmi füst, csak a következő hosszabb állás után, illetve egyértelműen reggeli rajtkor. Olajbetöltő trutyis. Vízcsövek nem kemények (ergo bele azért nem dolgozik a víztérbe -talán-)

99%-ban biztos vagyok benne, hogy hengerfejes. Ami érdekes lehet, ez a hosszú ideig állás utáni hajlamosság, illetve hogy menet közben nem ereget. Talán ez a kezdeti stádium.

Kérdéseim:
Hengerfejtömítésből milyen márkát érdemes? Reinz-cel eddig jó tapasztalataim vannak.
Hengerfejcsavarok ez esetben cserések, vagy attól függ, hogy hányadszor lesz szétszedve? Ergo egyszer használatosak/többször/akárhányszor? Típusa válogatja, jelen esetben sajnos nincs infóm (természetesen utána járok még itt, ott, de mégis csak ez a fórum az otthonunk 8) ). BOSCH ESI Tronic beszerzése folyamatban...

Köszönöm!
Helló!Hengerfejtömítésből Reinz vagy Erling amit én használnék.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 07, 2016 8:54 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
Csabaa írta:
Szia
A csavarokat cserélni kell:
https://mega.nz/#!y9wXHB5J!Wmq8eRy8aox6 ... MLW-ZmJOvU

Itt a csavarok cikkszámát/méretét megtalálod:
http://www.partsbase.org


Nagyon köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 07, 2016 7:54 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
A csavarokat cserélni kell:
https://mega.nz/#!y9wXHB5J!Wmq8eRy8aox6 ... MLW-ZmJOvU

Itt a csavarok cikkszámát/méretét megtalálod:
http://www.partsbase.org


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 07, 2016 7:23 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
Sziasztok! Újabb kíváncsiskodó sorokkal készültem. :)
Van egy 1.4 16V 101hp (AUB) Hatchback Fabia a családban, talán lassan köztudott.
Fogy a hűtőfolyadék. Meglehetősen drasztikus mértékben, ~3 hetente simán utána kell tölteni, és havonta kb 1500 kilométert fut a kocsi. Relatíve sok állás után (4-8 óra), hideg motornál óriási "háromhengerezés", majd lassan beindul mind a négy. Mindeközben, a maradék egy henger beindulásával párhuzamosan ABBA koncert a kipufogóból, giga füstfelhő. Ezután semmi füst, csak a következő hosszabb állás után, illetve egyértelműen reggeli rajtkor. Olajbetöltő trutyis. Vízcsövek nem kemények (ergo bele azért nem dolgozik a víztérbe -talán-)

99%-ban biztos vagyok benne, hogy hengerfejes. Ami érdekes lehet, ez a hosszú ideig állás utáni hajlamosság, illetve hogy menet közben nem ereget. Talán ez a kezdeti stádium.

Kérdéseim:
Hengerfejtömítésből milyen márkát érdemes? Reinz-cel eddig jó tapasztalataim vannak.
Hengerfejcsavarok ez esetben cserések, vagy attól függ, hogy hányadszor lesz szétszedve? Ergo egyszer használatosak/többször/akárhányszor? Típusa válogatja, jelen esetben sajnos nincs infóm (természetesen utána járok még itt, ott, de mégis csak ez a fórum az otthonunk 8) ). BOSCH ESI Tronic beszerzése folyamatban...

Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 05, 2016 8:44 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1013
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
nysisti írta:
a szelepfedéltömítés már tuti rossz,megnéztem,a motor attól koszos kivül,brigéciolt már vettem,hétvégén lemosom amennyire lehet.Most amennyire lehet,kimélem a kocsit,mert műszaki vizsgám lejár két héten belül,utána kezdem a hűtővizes témát.Jah létezhet hogy hidegben télen több fogyogat mint nyáron?ezt nem írtam.A termosztátcserén már túl vagyok,két éve cseréltem a lengyel zégeresre,arról is írtam itt a fórumon,hogy jártam vele.
köszi a választ.
Hali.Az hogy te 2 éve cseréltél termosztátot az még nem azt jelenti,hogy az tökéletesen üzemel!Én már jártam úgy pont a lengyel zégeres termosztáttal,hogy már újonnan is átengedte a vizet ezért én a Vernet termosztátot ajánlom már mindenkinek.Amúgy sem örök darab egyik termo sem!Ha esetleg érdekel itt találsz olcsón hozzá:https://alkatreszek.hu/th6732_88j_ver_jk


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hütőfolyadékszint
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 05, 2016 6:18 am 
Offline

Csatlakozott: szer. jún. 02, 2010 7:15 am
Hozzászólások: 15
Tartózkodási hely: Gyál 1.4 AZF
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI junior
a szelepfedéltömítés már tuti rossz,megnéztem,a motor attól koszos kivül,brigéciolt már vettem,hétvégén lemosom amennyire lehet.Most amennyire lehet,kimélem a kocsit,mert műszaki vizsgám lejár két héten belül,utána kezdem a hűtővizes témát.Jah létezhet hogy hidegben télen több fogyogat mint nyáron?ezt nem írtam.A termosztátcserén már túl vagyok,két éve cseréltem a lengyel zégeresre,arról is írtam itt a fórumon,hogy jártam vele.
köszi a választ.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 210 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség