Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. nov. 22, 2017 9:23 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 256 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 6:20 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6933
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
NAAA Goes
rossz 12V!? áhhh :DDDDDDD
most a szíííívembe martál... :)
oké oké az a vezlánc középen úgy lóg mint a gatya..
dehát...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 3:59 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Dehogyisnem. Emlékezz csak vissza, nem nagyon volt olyan nyugati motor a 80-as években, ami 200e kilométernél többet kibírt, nagy üzemben ment a motorgenerál. A szoci autókat meg 100-150-ezrenként kellet főjavítani. A mostani kocsik nagyobb hiba nélkül megfutják a 3-400e kilométert, eltekintve pár véletlentől, vagy elbaszott konstrukciótól, lásd az 1.2 6v és 12 v motorokat. Ezekből is lehet azért szép számmal találni, amik hibátlanul futnak nagyon sok kilométert.

sso003 írta:
Asszem félreétrthető volt a hozzászólásom! Akkor pontosítanék:
nem arra akartam felhívni a figyelmet, hogy csak az a jó autó amit karbantartanak vagy sem! Az én régi "nemtörődömségem" az autóm iránt is inkább arról szólt, illetve azt akartam vele bizonyítani, hogy bizony vannak olyan autók még típuson belül is, ami rendkívül strapabíró.
Az, hogy ezen tulajdonsága egy autónak hogyan derül ki, lásd azt, ha valaki tojik rá, az más lapra tartozik.
A mostani autómat rendesen karban tarom, olaj szűrők szíjjak stb.. és mégis több panaszom van idáig rá mint arra az autóra, amelyikre nem is figyeltem igazán..
Sajnos a mai autógyártás arról szól, aki nem hiszi olvasson utána, hogy a gyártók a vevővel teszteltetik a típusokat. Jellemzően egy mai elektronikával agyonnyomott autó sosem fog annyit menni ugyanolyan körülmények között, mint mondjuk egy 15 évvel ezelőtti társa.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 3:53 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 31, 2011 4:38 pm
Hozzászólások: 269
Autó: 2007 1.4 16v BXW
Asszem félreétrthető volt a hozzászólásom! Akkor pontosítanék:
nem arra akartam felhívni a figyelmet, hogy csak az a jó autó amit karbantartanak vagy sem! Az én régi "nemtörődömségem" az autóm iránt is inkább arról szólt, illetve azt akartam vele bizonyítani, hogy bizony vannak olyan autók még típuson belül is, ami rendkívül strapabíró.
Az, hogy ezen tulajdonsága egy autónak hogyan derül ki, lásd azt, ha valaki tojik rá, az más lapra tartozik.
A mostani autómat rendesen karban tarom, olaj szűrők szíjjak stb.. és mégis több panaszom van idáig rá mint arra az autóra, amelyikre nem is figyeltem igazán..
Sajnos a mai autógyártás arról szól, aki nem hiszi olvasson utána, hogy a gyártók a vevővel teszteltetik a típusokat. Jellemzően egy mai elektronikával agyonnyomott autó sosem fog annyit menni ugyanolyan körülmények között, mint mondjuk egy 15 évvel ezelőtti társa.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 12:13 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6933
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
A sarukat is alaposan tisztítsd meg.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 12:09 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2006 1.4 16V BBZ
Úgy tűnik az akkumulátor kimerült vagy meghibásodott. Meg kell próbálni tölteni: akár akku-töltővel, akár beindítani az autót és legalább 20 percig menni vele. Ha ismét előjön a hiba, ki kell cserélni az akkumulátort.

Genius írta:
Nekem egy olyan problémám van,hogy nehezen indul nagy hidegbe a kocsi... Nem ez a jelenség,hanem pusztán annyi,hogy nehezen forgatja az önindító a motort... 5w-40-es olaj van benne(castrol) és egy egy éves bosch akku(45ah)
volt olyan,mikor -20fok volt,hogy konkrétan elsőre nagy nehezen csak egy fordulatot tudott kb rajta tekerni az önindító :?
Szerintetek mi lehet?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 11:50 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. aug. 07, 2010 11:55 am
Hozzászólások: 143
Tartózkodási hely: Budapest 17.ker
Nekem egy olyan problémám van,hogy nehezen indul nagy hidegbe a kocsi... Nem ez a jelenség,hanem pusztán annyi,hogy nehezen forgatja az önindító a motort... 5w-40-es olaj van benne(castrol) és egy egy éves bosch akku(45ah)
volt olyan,mikor -20fok volt,hogy konkrétan elsőre nagy nehezen csak egy fordulatot tudott kb rajta tekerni az önindító :?
Szerintetek mi lehet?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 9:45 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2006 1.4 16V BBZ
[Na ez rohadtul off lesz, de nem bírom megállni]

Meggyőztél. Eddig se vettem használt autót, ezután se fogok. Tudod, csak mosolyogni tudok az olyanokon, akik - talán irigykedve - mondták, hogy milyen rossz választás volt új autót venni, hogy rendelésre jött és várom kellett rá 5 hetet, és nem a szalonban álló darabok közül vittem el egyet. Mert "milyen szar autó ez a Skoda" ... mondja az, aki szalonból vett, tesztautót, első pillanattól kezdve padlóig taposva hajtotta, 100e km után sem cserélt se levegőszűrőt, se benzinszűrőt, olajat is csak egyszer. Mondván, hogy annyi olajat fogyaszt, hogy nem érdemes cserélni benne. Sajnos igaz a mondás autókra is, miszerint "madarat tolláról..."

Nekünk két Fabia is van a családban, mindkettő 100e km környékén jár. Az olajszint csere előtt is ugyanott van ahol csere után volt. Nem, nem volt hibátlan egyik autó sem: az enyémet egyszer tréleren vitték el, mert nyitva maradt az EGR és nem lehetett melegen beindítani. Ezen kívül hőmérő jeladót cserétek benne. Feleségem autóján a kormány-légzsák csúszógyűrűje volt szakadt. Mindezt garanciásan cserélték, az autók első 4 hónapjában. Ennyinél kevesebb hibáról nem sok embertől hallottam még. De úgy gondolom, hogy ez nem véletlen, hanem annak köszönhető, hogy igyekszünk jó gazdaként bánni az autókkal. A Skoda autók nem voltak sosem rosszak, mindig nagyon megbízható, jó minőségűek voltak.

A Te példádból pedig valójában csak két tanulságot vonhatunk le: a VAG igen jó autókat gyárt, és el a kezekkel a használt autóktól!

sso003 írta:
Ehhez a meghitt vitatkozáshoz a saját ellenpéldámmal had járuljak hozzá. Az előző autómat (maradjunk annyiban hogy VW csoport)mikor 2005-ben megvettem, volt benne óra szerint 160000Km. Kormos gyertyák, fekete olaj stb..
Olajat lecseréltem, de a gyertyákat, benzinszűrőt, nem, asszem talán a légszűrőt is cseréltem vezérlésről ne is beszéljünk. Sőt, egy alkalommal, tolatólámpa kapcsoló cserénél kifolyt a váltóból vagy másfél deci olaj amit nem is pótoltam.
mindezek után 260000Km-el adtam el.
Olajat hol cseréltem, hol nem ha eszembe jutott. Soha semmi baja nem volt, még egy csavart sem kellett benne meghibásodás miatt cserélni, csak a fékbetéteket cseréltem.
A nálam szolgált 100000Km alatt ráköltöttem maximum 50000Forintot.
És még ma is megy valahol.....
Még annyit, hogy tényleg másodlagossá válik egy autó karban tarása, ha az embernek hirtelen nem lesz miből. sajnos én is jártam már így.Ezt előre sosem lehet látni, és az ember csak bízik abban, hogy valahogy kihúzza a kocsi, és majd mindent megcsinál ha lesz újra pénze. de addigra sajnos összejönnek a költségek. Ha még egyszer tehetném, esküszöm egy jó állapotú 85-ös kettes golfot vennék. Abba víz kell meg olaj, és elpusztíthatatlan..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 8:44 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1142
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Sajnos sokan úgy vannak vele, hogy lesz*rják a szervizelést, mondván: "alattam még úgysem esik össze". Az meg sajnos senkit nem érdekel, hogy a következő tulaj alatt fog ez megtörténni.

Csak ne felejtsük el, mindannyian leszünk/vagyunk következő tulajok is egyben.

Mindenkinek szíve joga, hogy miként szervizeli az autóját.

Én mindent megcsinálok/megcsináltatok rendesen, és tudom, hogy még évekig egy megbízható autó fut alattam, és nem félek, hogy valahol ott hagy.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 5:53 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 18, 2010 5:40 pm
Hozzászólások: 436
Tartózkodási hely: Mos Eisley
Autó: 1.2 HTP 6V AWY (2003)
Na tessék, te vagy az élő példa :D , goes erröl beszélt.
sso003 írta:
Ehhez a meghitt vitatkozáshoz a saját ellenpéldámmal had járuljak hozzá. Az előző autómat (maradjunk annyiban hogy VW csoport)mikor 2005-ben megvettem, volt benne óra szerint 160000Km. Kormos gyertyák, fekete olaj stb..
Olajat lecseréltem, de a gyertyákat, benzinszűrőt, nem, asszem talán a légszűrőt is cseréltem vezérlésről ne is beszéljünk. Sőt, egy alkalommal, tolatólámpa kapcsoló cserénél kifolyt a váltóból vagy másfél deci olaj amit nem is pótoltam.
mindezek után 260000Km-el adtam el.
Olajat hol cseréltem, hol nem ha eszembe jutott. Soha semmi baja nem volt, még egy csavart sem kellett benne meghibásodás miatt cserélni, csak a fékbetéteket cseréltem.
A nálam szolgált 100000Km alatt ráköltöttem maximum 50000Forintot.
És még ma is megy valahol.....
Még annyit, hogy tényleg másodlagossá válik egy autó karban tarása, ha az embernek hirtelen nem lesz miből. sajnos én is jártam már így.Ezt előre sosem lehet látni, és az ember csak bízik abban, hogy valahogy kihúzza a kocsi, és majd mindent megcsinál ha lesz újra pénze. de addigra sajnos összejönnek a költségek. Ha még egyszer tehetném, esküszöm egy jó állapotú 85-ös kettes golfot vennék. Abba víz kell meg olaj, és elpusztíthatatlan..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 13, 2012 9:43 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 31, 2011 4:38 pm
Hozzászólások: 269
Autó: 2007 1.4 16v BXW
Ehhez a meghitt vitatkozáshoz a saját ellenpéldámmal had járuljak hozzá. Az előző autómat (maradjunk annyiban hogy VW csoport)mikor 2005-ben megvettem, volt benne óra szerint 160000Km. Kormos gyertyák, fekete olaj stb..
Olajat lecseréltem, de a gyertyákat, benzinszűrőt, nem, asszem talán a légszűrőt is cseréltem vezérlésről ne is beszéljünk. Sőt, egy alkalommal, tolatólámpa kapcsoló cserénél kifolyt a váltóból vagy másfél deci olaj amit nem is pótoltam.
mindezek után 260000Km-el adtam el.
Olajat hol cseréltem, hol nem ha eszembe jutott. Soha semmi baja nem volt, még egy csavart sem kellett benne meghibásodás miatt cserélni, csak a fékbetéteket cseréltem.
A nálam szolgált 100000Km alatt ráköltöttem maximum 50000Forintot.
És még ma is megy valahol.....
Még annyit, hogy tényleg másodlagossá válik egy autó karban tarása, ha az embernek hirtelen nem lesz miből. sajnos én is jártam már így.Ezt előre sosem lehet látni, és az ember csak bízik abban, hogy valahogy kihúzza a kocsi, és majd mindent megcsinál ha lesz újra pénze. de addigra sajnos összejönnek a költségek. Ha még egyszer tehetném, esküszöm egy jó állapotú 85-ös kettes golfot vennék. Abba víz kell meg olaj, és elpusztíthatatlan..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 13, 2012 8:23 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Bocsánat, ne haragudj, csak kikívánkozott... Találunk megoldást a problémádra. Valószínű vízhőfok jeladó lesz.

bobek75 írta:
Bocs de én is szeretem az autómat és azért is kérdeztem rá itt a hiba jelenségre mert szeretném megcsinálni (a szervizzel amúgy sincs jó tapasztalatom és ott sokszor megvezetik az embert,tisztelet a kivételnek)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 13, 2012 8:21 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 12, 2012 6:18 pm
Hozzászólások: 9
Bocs de én is szeretem az autómat és azért is kérdeztem rá itt a hiba jelenségre mert szeretném megcsinálni (a szervizzel amúgy sincs jó tapasztalatom és ott sokszor megvezetik az embert,tisztelet a kivételnek)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 13, 2012 8:00 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Ez egy márkaklub -ha feltűnt- és az ide író emberek szeretik az autójukat, karbantartják. Nekem fáj, ha valaki így bánik a kocsijával. Sok egyszeri látogató van, aki ingyenszervízt vár itt.
Vagy a másik típus, akik általában ugyanilyen karbantartás mentes kocsikat vesznek meg a használtpiacon, mint a tiéd, majd jönnek ide sírni, hogy milyen szar a Skoda.

bobek75 írta:
Köszönöm a gyors választ és még egy kérdés kb ez a jeladó mennyibe kerül?
U.i:Köszönöm a nem ide illő hozzászólásokat is és válaszolok is rá. Amikor vettem az autót (6 éve) akkor volt pénzem és nem mellékesen munkahelyem,sajnos a válság miatt elvesztettem a munkahelyemet és most fontosabb dolog is van annál hogy megvegyek egy légszűrőt ettől még nem fostalicska az autóm.Üdv:Bobek75


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 13, 2012 7:59 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 07, 2011 1:39 pm
Hozzászólások: 794
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME
goes írta:
Sanya! Veled beszélgettünk régebben erről, hogy milyen használtautókat autókat lehet kapni ebben az országban. Amikor kiderült, hogy a te autód is valószínüleg tekert órájú.
Ja értem,boccsi de nem emlékeztem konkrétan.Öregszem!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 13, 2012 7:53 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Sanya! Veled beszélgettünk régebben erről, hogy milyen használtautókat autókat lehet kapni ebben az országban. Amikor kiderült, hogy a te autód is valószínüleg tekert órájú.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 256 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség