Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. szept. 24, 2018 5:39 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 268 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 27, 2012 8:28 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Igazítsd meg a kartergáz visszavezető cső csatlakozását. A föttögés azért van, mert ott falsot szív. Elképzelhető, hogy a nehéz indítást is ez okozza.

Norbi83 írta:
Szóval csak első indításnál pl reggel. De ha mondjuk elmegyek vele a házamtól a benzinkútig 1km leállítom tankolok majd megint indítok akkor pöcc rüff megy. És ami durvítja a dolgot hogy most 2 napja nem csinálja. Egyszerűen nem értem mi lehet. Tehát hidegen problémás, meleg motornál SOHA nem csinált ilyet. Kicsivel lejjebb írtam azt még hogy régebben olyat csinált hidegen indításnál hogy beindult de a fordulat visszaesett kb 500-ra reszketett csühögött- pöfögött. Gázadásra csak rosszabb lett. Ha ilyenkor leállítotam és újraindítottam már azonnal indult semmi gáz nem volt vele. Ezt a 60000-esszervíznél említettem de azt mondták hogy a részletes hibakeresés sem adott semmi hibakódot (Persze le is tagadhatta). De ennyi

Ui: Boris mondta hogy téged keresselek, azért írtam így.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 27, 2012 8:02 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 26, 2012 9:35 am
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Skoda Fabia Combi 14 16V BXW 5J
Szóval csak első indításnál pl reggel. De ha mondjuk elmegyek vele a házamtól a benzinkútig 1km leállítom tankolok majd megint indítok akkor pöcc rüff megy. És ami durvítja a dolgot hogy most 2 napja nem csinálja. Egyszerűen nem értem mi lehet. Tehát hidegen problémás, meleg motornál SOHA nem csinált ilyet. Kicsivel lejjebb írtam azt még hogy régebben olyat csinált hidegen indításnál hogy beindult de a fordulat visszaesett kb 500-ra reszketett csühögött- pöfögött. Gázadásra csak rosszabb lett. Ha ilyenkor leállítotam és újraindítottam már azonnal indult semmi gáz nem volt vele. Ezt a 60000-esszervíznél említettem de azt mondták hogy a részletes hibakeresés sem adott semmi hibakódot (Persze le is tagadhatta). De ennyi

Ui: Boris mondta hogy téged keresselek, azért írtam így.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 27, 2012 7:48 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7394
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Norbi83 írta:
Kedves Csaba!! A te neved kaptam meg hogy keresselek a fabiám betegsége miatt. Állítólag te tudhatod mi lehet a baj. Légyszives amint tudsz válaszolj. Előre is köszönöm Norbi83

Ui. A motor nehezen indul topicba irtam mi a baj.

szia
Most melegen is nehezen indul? Más jelenség nincs?
Megtisztelő ,hogy engem kerestél :) de a csapatmunkától
jó ez a fórum, mások is fognak válaszolni :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 27, 2012 7:05 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 26, 2012 9:35 am
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Skoda Fabia Combi 14 16V BXW 5J
Kedves Csaba!! A te neved kaptam meg hogy keresselek a fabiám betegsége miatt. Állítólag te tudhatod mi lehet a baj. Légyszives amint tudsz válaszolj. Előre is köszönöm Norbi83

Ui. A motor nehezen indul topicba irtam mi a baj.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 26, 2012 9:48 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 26, 2012 9:35 am
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Skoda Fabia Combi 14 16V BXW 5J
Hali!! Nekem is lenne de olyan problémám hogy az1,4 16v-s Fabiám (2008.02 havi bxw motorkód) az első pl reggeli indításnál nehezen kb 2-4 dikre indul be de nekem megvolt a 60000-es szervízben az üzemanyagszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere illetve a gyertya csere is. Én nem vettem észre vízhőfokon változást. Most hogy meleg van így nyilván valóan hamarabb kezd melegedni de semmi eltérés és semmi hibát nem jelez. Szerintetek ez mi lehet?? vagy mi okozhatja??


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. márc. 18, 2012 9:09 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 12, 2012 6:18 pm
Hozzászólások: 9
Szeretnék annyit hozzáfűzni a hőfok jeladó hibához hogy levettem az akumlátort egy éjszakára és utána könnyen indult a fábiám persze megette a 9 litert és most hogy kicseréltem az érzékelőt vissza állt 5 literre.Szeretném megköszönni mindenkinek aki segített megtalálni a hiba okát.
Köszönöm szépen!!!
Szép estét mindenkinek. Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 11:02 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
djboris írta:
Ami viszont az elektronika szidását illeti...
Ha végignézem itt a hozzászólásokat, nem vagyok meggyözödve hogy az elektronika miatt több gond van...

Mert nincs is hiba az elektronikával. Ez egy régi mantra azoktól a régi vágású autószerelőktől, akik nem tudtak megbarátkozni az elektronikus vezérléssel, nem értettek hozzá és ha egy hibát nem tudtak azonnal megtalálni, akkor "mert tapasztalatuk szerint mindig azzal van a baj" felkiáltással az elektronikára fogták.

Ugyanakkor pl. egy keverékképzési hibára rájönni egy hagyományos porlasztós keverékképzésű motornál vagy kipufogógáz-analizátort vagy sámáni képességeket kívánt. Ma pár ezer forintos beruházás kérdése.
djboris írta:
Csak Goes-hoz tudok csatlakozni.
Apukámnak volt felfúrt Ladája 120k után...

Akkor jövök a trabival: 84e km-ig kétszer lett dugyattyú és főtengely cserélve és egyszer kellett a szabadonfutó-művet cserélni. Fel kellett újítani a kormányművet. A fékrendszernek még a réz csöveit is cserélni kellett. Az indítómotorban szénkefét, bendixet és csapágyakat kellett cserélni.
djboris írta:
Ezek az autók azért egészen mások...
Ami meg a korróziót illeti... az is ég és föld...

A trabim 84e km-nél (17 évesen) a hattyúnyak törése miatt halt hősi halált, amit már nem lehetett cserélni, mert egyszerűen nem volt mihez hegeszteni: elfogyott belőle a vas és csak rozsda maradt.

A zsigulátornak 5 éves korában már foltozni kellett a küszöbét és a kerékdobját, mert foltokban átrozsdált. Azon 60e km-ig sorba minden kerékcsapágyat kellett cserélni. Kb. 70e km-nél kuplungtárcsát.

De ezek egyike sem konstrukció- sem típushibának nem számított...
djboris írta:
Mindenki elfelejti, hogy megsokszorozódott a közlekedés és a megtett út az autókkal.
Amit annakidéjén 15-20 év alatt tett meg egy autó azt most megteszi 2-3 év alatt.

Anno, Miskolcról Hajdúböszörmény (kb. 90km) nagy kirándulásnak számított (még a zsigulátorral is), ma a hazalátogatás (970km) egy hosszú hétvége családi programja.
djboris írta:
Akkor most melyik is a strapabíró?


Csabaa írta:
NAAA Goes
rossz 12V!? áhhh :DDDDDDD
most a szíííívembe martál... :)
oké oké az a vezlánc középen úgy lóg mint a gatya..
dehát...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 8:45 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7394
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Tudom én, építő kritika volt :) kell ehez a motorhoz is egy kis plusz ,amitől izgalmas lesz a móka.. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 8:13 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Naaa, tudom én. Nem kell azért befordulni. :) Nem szidtam én, csak megemlegettem egy hibáját. De amúgy ha most vennék kocsit, valószínű én is ezt a motort választanám.

Csabaa írta:
Ketteske akarok lenni. :) :) Még mindig azt hiszem a gagyi olaj miatt van a ugrabugra. A mostaninál nincs vékonyabb a castrolnál eszi is a drága :) mondjuk a
8-9ekm/év alatt max-ról min-re csökken..
Soha de soha nem hagyom sebességbe, inkább faggyon be a kézifék :) nem akarok esélyt sem adni a láncnak.
Nagyon szeretem ezt a kis vacakot, elmentem vele
4 év alatt 40e km-et. A trafó és az ac ( az ac én voltam 2szer szinte nullára fogyasztottam és ettől kezdett búgni ), a venti kapcsoló gomba tömítését cseréltem mert eresztett, ezen kivül semmi sem volt. Cseréltem: szilentet,féktárcsát,fékbetétet,fékolajat,
hűtővízet,bordásszíjat,ac pumpát, venti kapcsoló gomba tömítést, és a vezérműtárcsa rögzítőjének a helyén lévő vakdugó gumi tömitését. Takarítottam rendszeresen a folytót,egr-t. Zsírozom amit kell, nyáron hetente 2-szer mosom, télen 1x. 8 évesen elhalt a gyári akku.
Most 104e km...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 8:06 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7394
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Ketteske akarok lenni. :) :) Még mindig azt hiszem a gagyi olaj miatt van a ugrabugra. A mostaninál nincs vékonyabb a castrolnál eszi is a drága :) mondjuk a
8-9ekm/év alatt max-ról min-re csökken..
Soha de soha nem hagyom sebességbe, inkább faggyon be a kézifék :) nem akarok esélyt sem adni a láncnak.
Nagyon szeretem ezt a kis vacakot, elmentem vele
4 év alatt 40e km-et. A trafó és az ac ( az ac én voltam 2szer szinte nullára fogyasztottam és ettől kezdett búgni ), a venti kapcsoló gomba tömítését cseréltem mert eresztett, ezen kivül semmi sem volt. Cseréltem: szilentet,féktárcsát,fékbetétet,fékolajat,
hűtővízet,bordásszíjat,ac pumpát, venti kapcsoló gomba tömítést, és a vezérműtárcsa rögzítőjének a helyén lévő vakdugó gumi tömitését. Takarítottam rendszeresen a folytót,egr-t. Zsírozom amit kell, nyáron hetente 2-szer mosom, télen 1x. 8 évesen elhalt a gyári akku.
Most 104e km...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 7:16 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Hát, az a hosszú biciklilánc, amit vezérműként használnak, elgondolkodtató. Valljuk be, ez elb???ott konsturkció, amúgy a motor egyéb részei teljesen rendben vannak. Szerintem, te is kezdj el félretenni a javításra. :D A 6V mondjuk inkább gyártási hibás alkatrész miatt megy tönkre, nem is igazán kontsrukciós gondja van. Van pontosan 5 ilyen motoros kocsi az ismerőseim körében, 2-nél már ugrott a lánc, ez 40%-os arány eddig. Vicces, hogy az informatikusunk most 300e-nél járó motorja viszont hibátlan, nem ugrott a lánc sem. Csak, hogy legyen ellenpélda.

Csabaa írta:
NAAA Goes
rossz 12V!? áhhh :DDDDDDD
most a szíííívembe martál... :)
oké oké az a vezlánc középen úgy lóg mint a gatya..
dehát...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 7:08 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Na most Goes nekem se a barátom... :)
Nagyon szerettem a 12V-s varrógépet.
És 230k keresztül hü társam volt... :)

Most is azt mondom, hogy alul kicsit fürgébbnek érzem mint ezt a BXWt, persze ez lehet hogy csak elektonika... :)

Ami viszont az elektronika szidását illeti...
Ha végignézem itt a hozzászólásokat, nem vagyok meggyözödve hogy az elektronika miatt több gond van...
Csak Goes-hoz tudok csatlakozni.
Apukámnak volt felfúrt Ladája 120k után...
Ezek az autók azért egészen mások...
Ami meg a korróziót illeti... az is ég és föld...

Mindenki elfelejti, hogy megsokszorozódott a közlekedés és a megtett út az autókkal.
Amit annakidéjén 15-20 év alatt tett meg egy autó azt most megteszi 2-3 év alatt.
Akkor most melyik is a strapabíró?


Csabaa írta:
NAAA Goes
rossz 12V!? áhhh :DDDDDDD
most a szíííívembe martál... :)
oké oké az a vezlánc középen úgy lóg mint a gatya..
dehát...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 6:20 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7394
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
NAAA Goes
rossz 12V!? áhhh :DDDDDDD
most a szíííívembe martál... :)
oké oké az a vezlánc középen úgy lóg mint a gatya..
dehát...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 3:59 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Dehogyisnem. Emlékezz csak vissza, nem nagyon volt olyan nyugati motor a 80-as években, ami 200e kilométernél többet kibírt, nagy üzemben ment a motorgenerál. A szoci autókat meg 100-150-ezrenként kellet főjavítani. A mostani kocsik nagyobb hiba nélkül megfutják a 3-400e kilométert, eltekintve pár véletlentől, vagy elbaszott konstrukciótól, lásd az 1.2 6v és 12 v motorokat. Ezekből is lehet azért szép számmal találni, amik hibátlanul futnak nagyon sok kilométert.

sso003 írta:
Asszem félreétrthető volt a hozzászólásom! Akkor pontosítanék:
nem arra akartam felhívni a figyelmet, hogy csak az a jó autó amit karbantartanak vagy sem! Az én régi "nemtörődömségem" az autóm iránt is inkább arról szólt, illetve azt akartam vele bizonyítani, hogy bizony vannak olyan autók még típuson belül is, ami rendkívül strapabíró.
Az, hogy ezen tulajdonsága egy autónak hogyan derül ki, lásd azt, ha valaki tojik rá, az más lapra tartozik.
A mostani autómat rendesen karban tarom, olaj szűrők szíjjak stb.. és mégis több panaszom van idáig rá mint arra az autóra, amelyikre nem is figyeltem igazán..
Sajnos a mai autógyártás arról szól, aki nem hiszi olvasson utána, hogy a gyártók a vevővel teszteltetik a típusokat. Jellemzően egy mai elektronikával agyonnyomott autó sosem fog annyit menni ugyanolyan körülmények között, mint mondjuk egy 15 évvel ezelőtti társa.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 3:53 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 31, 2011 4:38 pm
Hozzászólások: 278
Autó: 2007 1.4 16v BXW
Asszem félreétrthető volt a hozzászólásom! Akkor pontosítanék:
nem arra akartam felhívni a figyelmet, hogy csak az a jó autó amit karbantartanak vagy sem! Az én régi "nemtörődömségem" az autóm iránt is inkább arról szólt, illetve azt akartam vele bizonyítani, hogy bizony vannak olyan autók még típuson belül is, ami rendkívül strapabíró.
Az, hogy ezen tulajdonsága egy autónak hogyan derül ki, lásd azt, ha valaki tojik rá, az más lapra tartozik.
A mostani autómat rendesen karban tarom, olaj szűrők szíjjak stb.. és mégis több panaszom van idáig rá mint arra az autóra, amelyikre nem is figyeltem igazán..
Sajnos a mai autógyártás arról szól, aki nem hiszi olvasson utána, hogy a gyártók a vevővel teszteltetik a típusokat. Jellemzően egy mai elektronikával agyonnyomott autó sosem fog annyit menni ugyanolyan körülmények között, mint mondjuk egy 15 évvel ezelőtti társa.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 268 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség