Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. máj. 29, 2020 5:08 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 298 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 04, 2012 10:21 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Nos, a "meghámozós jómadarat" tényleg hanyagold. Tudni illik, a BMD-ben a vezérmű hajtás nem szíjjal hanem lánccal van megoldva, amit nem kell cserélni és még ha szíj lenne, azt sem kell 90e km -nél szükségszerűen cserélni. Ezt a kolléga vagy csúnyán benézte, vagy csúnyán meg akar fejni.

Ennél a típusnál a szelepek anyaghibásak voltak, azok (pontosabban 3 db) szorulnak csak cserére. A dugattyúk gyűrűzése, hacsak más nem indokolja, szintén szükségtelen.

Ha ennyi mindent kéne javítani a motoron, az közel állna a gazdasági totálkárhoz.

leyo írta:
Nekem annyit mondott hogy gyűrűzni kell meg szelep csere. A 200ezerbe az is bele tartozik hogy a 90e km -nél szükséges vezérműszíj és társai cseréjét is megejti ha már amúgy is szét kell szedni a javát. Ezt így cakumpakk nem tartottam soknak, munkadíjastól, de ha tudtok jobbat akkor várom a tippeket.

Csabaa írta:
Szia Leyo

Mielőtt meghámoz az a jómadár a kirózsásodott
szelep cseréje nem 200e ft!! Ez sajnos a 1,2 6 szelepes
motor hibája csere után tökéletes lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 04, 2012 9:55 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 28, 2010 8:04 pm
Hozzászólások: 187
Tartózkodási hely: Crawley UK
Nekem annyit mondott hogy gyűrűzni kell meg szelep csere. A 200ezerbe az is bele tartozik hogy a 90e km -nél szükséges vezérműszíj és társai cseréjét is megejti ha már amúgy is szét kell szedni a javát. Ezt így cakumpakk nem tartottam soknak, munkadíjastól, de ha tudtok jobbat akkor várom a tippeket.

Csabaa írta:
Szia Leyo

Mielőtt meghámoz az a jómadár a kirózsásodott
szelep cseréje nem 200e ft!! Ez sajnos a 1,2 6 szelepes
motor hibája csere után tökéletes lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 04, 2012 9:22 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Ez a motor ipari hulladék, 10-ből 9 hibás. Egyébként sokkal olcsóbb a javítás, csak a szelepeket kell kicserélni és becsiszolni.

leyo írta:
Sajnos akadt némi problémám kedvenc 3 hengeres 1,2 htp fábiával, BMD motorkód. Leírom tapasztalatot, hátha valakinek még jól jön.

Régebben már kutakodtam itt, mi lehet a baja, akkor még csak néha megtorpant, egy leállás után javult a szitu.

Szervizről szervizre jártam, nem bonyolítom, a lényeg. A kocsinak egész konkrétan két hibája van/volt:

Egyik viszonylag egyszerű, vezérlés csatlakozóját újraforrasztották, ezzel megszűnt az olykor zavaró, lámpánál leálló motor, illetve a fordulat szám össze vissza ugrálása. Azt hittem itt vége, de tévedtem.

A fenti gondok megszűntek, de a torpanás megmaradt és egyre inkább előjött, több szerelőnél jártam, mind azt mondták semmi gond, persze ezekért egy fillért sem adtam. Nem rég egy ismerős ajánlott egy jó szerelőt, egy próbát megér alapon elmentem hozzá. Nem mondtam neki semmit, csak kezébe nyomtam a kulcsot, próbálja ki. Beindításkor már megjegyezte hogy a hangja eleve nem olyan amilyennek lennie kéne. Ment egy kört vele, visszaérve annyit mondott hogy szerinte henger probléma. Hozta a notit, rádugta és kiolvasta a hibát. Ez a következőt írta, nekem is megmutatta: Kopogás érzékelő, keverék dús ill. alacsony.

Beállt a műhelybe, gyertyák le, kompresszió mérés után hamar kiderült hogy két henger gyengébben teljesít a kelleténél. Mind ezt ingyen megcsinálta, majd délutánra kaptam egy ajánlatot a javításra. Majdnem 200eft, mit mondjak nem lettem vidámabb tőle, de legalább a hiba meglett. 80.000km-nél...

Ha ezt a kocsit letörlesztem a banknál, soha többet skoda, sem vw.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 04, 2012 9:20 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7924
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia Leyo

Mielőtt meghámoz az a jómadár a kirózsásodott
szelep cseréje nem 200e ft!! Ez sajnos a 1,2 6 szelepes
motor hibája csere után tökéletes lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 04, 2012 9:07 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 28, 2010 8:04 pm
Hozzászólások: 187
Tartózkodási hely: Crawley UK
Sajnos akadt némi problémám kedvenc 3 hengeres 1,2 htp fábiával, BMD motorkód. Leírom tapasztalatot, hátha valakinek még jól jön.

Régebben már kutakodtam itt, mi lehet a baja, akkor még csak néha megtorpant, egy leállás után javult a szitu.

Szervizről szervizre jártam, nem bonyolítom, a lényeg. A kocsinak egész konkrétan két hibája van/volt:

Egyik viszonylag egyszerű, vezérlés csatlakozóját újraforrasztották, ezzel megszűnt az olykor zavaró, lámpánál leálló motor, illetve a fordulat szám össze vissza ugrálása. Azt hittem itt vége, de tévedtem.

A fenti gondok megszűntek, de a torpanás megmaradt és egyre inkább előjött, több szerelőnél jártam, mind azt mondták semmi gond, persze ezekért egy fillért sem adtam. Nem rég egy ismerős ajánlott egy jó szerelőt, egy próbát megér alapon elmentem hozzá. Nem mondtam neki semmit, csak kezébe nyomtam a kulcsot, próbálja ki. Beindításkor már megjegyezte hogy a hangja eleve nem olyan amilyennek lennie kéne. Ment egy kört vele, visszaérve annyit mondott hogy szerinte henger probléma. Hozta a notit, rádugta és kiolvasta a hibát. Ez a következőt írta, nekem is megmutatta: Kopogás érzékelő, keverék dús ill. alacsony.

Beállt a műhelybe, gyertyák le, kompresszió mérés után hamar kiderült hogy két henger gyengébben teljesít a kelleténél. Mind ezt ingyen megcsinálta, majd délutánra kaptam egy ajánlatot a javításra. Majdnem 200eft, mit mondjak nem lettem vidámabb tőle, de legalább a hiba meglett. 80.000km-nél...

Ha ezt a kocsit letörlesztem a banknál, soha többet skoda, sem vw.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 27, 2012 8:16 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Norbi83 írta:
Itt most az a kérdés hogy az látható hogy felülről sem tiszta. Tehát nagy a valószínűsége hogy alulról sem lesz az. De a kérdések topicban írtátok hogy felesleges szétszedés esetén lehet vele szívni is. A Itt látható (előzőleg belinkelt kép alapján) szerintem már indokolt lenne.) Szerintetek?? Más. Annak én is örülnék ha nem lenne benne egr szelep mert annyival kevesebb a baj.


A BXW-ben nincs EGR. Az, hogy ez baj vagy nem lehet rajta vitázni, de részterhelésnél többet fogyaszt EGR nélkül.

Ha alulról is úgy néz ki, mint felülről kár hozzá nyúlni. Ha tisztítod, akkor viszont vedd le, mert ha a helyén piszkálod, akkor legfeljebb belepereg a szemét a szívótorokba és nagyobb bajt okoz.

Szétszedéshez:
- gyújtást kikapcsolod,
- csatlakozót lehúzod (van rajta egy retesz, amit egy csavarhúzóval lehet oldani),
- a 4 sarkán van 1-1 (Torx) csavar, ezeket kicsavarod,
- leemelésnél figyelni kell az alatt lévő tömítőgyűrűre, hogy el ne szakadjon,
- érdemes a szívótorok csonkját tiszta ronggyal letakarni nehogy bele essen valami.

Összeszerelés:
- tömítőgyűrűt (szükség esetén újat) a helyére teszed a szívótorok csonkján,
- fojtószelepegységet ráhelyezed,
- csavarokat átlós sorrendben meghúzod 10 Nm nyomatékkal (a csavar műanyagba megy, ezért nem szabad túlhúzni)
- csatlakozót visszadugod,
- adaptációt csináltatsz a motorvezérlő alapbeállítás funkciójának 060-as csoportjával (álló motor mellett).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 27, 2012 7:41 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7924
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Norbi83 írta:
Itt most az a kérdés hogy az látható hogy felülről sem tiszta. Tehát nagy a valószínűsége hogy alulról sem lesz az. De a kérdések topicban írtátok hogy felesleges szétszedés esetén lehet vele szívni is. A Itt látható (előzőleg belinkelt kép alapján) szerintem már indokolt lenne.) Szerintetek?? Más. Annak én is örülnék ha nem lenne benne egr szelep mert annyival kevesebb a baj.

Nem olyan hatékony, de ha szétszedés nélkül az újjadra tekersz egy alkoholos rongyot a nagyját ki tudod tisztítani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 27, 2012 5:51 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Dzsuvás, az biztos. Szerintem nincs EGR-ed.

Norbi83 írta:
Itt most az a kérdés hogy az látható hogy felülről sem tiszta. Tehát nagy a valószínűsége hogy alulról sem lesz az. De a kérdések topicban írtátok hogy felesleges szétszedés esetén lehet vele szívni is. A Itt látható (előzőleg belinkelt kép alapján) szerintem már indokolt lenne.) Szerintetek?? Más. Annak én is örülnék ha nem lenne benne egr szelep mert annyival kevesebb a baj.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 27, 2012 5:05 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 26, 2012 9:35 am
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Skoda Fabia Combi 14 16V BXW 5J
Itt most az a kérdés hogy az látható hogy felülről sem tiszta. Tehát nagy a valószínűsége hogy alulról sem lesz az. De a kérdések topicban írtátok hogy felesleges szétszedés esetén lehet vele szívni is. A Itt látható (előzőleg belinkelt kép alapján) szerintem már indokolt lenne.) Szerintetek?? Más. Annak én is örülnék ha nem lenne benne egr szelep mert annyival kevesebb a baj.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 27, 2012 3:11 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Norbi83 írta:
Megnéztem a csővet mind a 2 végén. de semmi olaj max por. viszont leszedtem a levegőszűrőt és elég siralamasnak találtam a fojtószelepet.

http://kepfeltoltes.hu/view/120327/DSC0 ... es.hu_.jpg


Ha koszos, akkor sem felülről, hanem alulról. Úgy tudod megnézni, hogy ujjal vagy csavarhúzóval megbillented a szelepet (ne lepődj meg, elég erős rúgót kell leküzdeni) és tükörrel megnézet a hátoldalát. Fontos még a szeleplap éle és a tengelynek a szívócsővel való találkozása. Előbbi indokolatlanul nagy fojtást tud okozni, utóbbi akadályozhatja a mozgását. Ezen kívül sok fojtószelepen van egy kis lyuk (valahol középtájt), ennek szabadnak kell lennie.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 27, 2012 11:51 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 26, 2012 9:35 am
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Skoda Fabia Combi 14 16V BXW 5J
Megnéztem a csővet mind a 2 végén. de semmi olaj max por. viszont leszedtem a levegőszűrőt és elég siralamasnak találtam a fojtószelepet.

http://kepfeltoltes.hu/view/120327/DSC0 ... es.hu_.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 27, 2012 9:54 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7924
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Norbi83 írta:
Köszönöm a segítséget! A napokba megcsinálom s meglátjuk.

Elég ha benyúlsz a cső két végéhez leszedés nélkül, ha olajos akkor biztos ,hogy ereszt..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 27, 2012 9:52 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 26, 2012 9:35 am
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Skoda Fabia Combi 14 16V BXW 5J
Köszönöm a segítséget! A napokba megcsinálom s meglátjuk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 27, 2012 9:49 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7924
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Norbi83 írta:
Köszönöm hamar válaszod, s már csak annyi bajom van , hogy azt hol is találom pontosan, mert nekem ez még kicsit átláthatatlan. bxw motorkód 1.4 16 v

szia
Jaa nem olvastam vissza akkor ez egy fötti :)
Goes leírta a tutit,
Kép
ezt a fenti gégecsövet nézd meg.
A felső részét ami a szívósorba csatalkozik, vakon kell kiszedni (jobb alsó madárfogás..).
http://skodaalkatresz.unas.hu/spd/03610 ... edo_levego
Ezen a képen látod milyen. Oldalt kell összenyomni a karikáját közben kifelé húzni.(ekkor kiakad a két füle).
Ha nem repedt akkor a visszarakás előtt érdemes a cső végeinél lévő gumigyűrűt megzsírozni, nehogy felgyűrődjön.
Jó móka kiszedni.. :)

Ha a varázslat után is föttög akkor végig kell nézni a szívósor környékétaz esetleges falslevegő miatt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 27, 2012 8:46 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 26, 2012 9:35 am
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Skoda Fabia Combi 14 16V BXW 5J
Köszönöm hamar válaszod, s már csak annyi bajom van , hogy azt hol is találom pontosan, mert nekem ez még kicsit átláthatatlan. bxw motorkód 1.4 16 v


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 298 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség