Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. júl. 19, 2019 6:23 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 276 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 8:45 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7671
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Tudom én, építő kritika volt :) kell ehez a motorhoz is egy kis plusz ,amitől izgalmas lesz a móka.. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 8:13 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Naaa, tudom én. Nem kell azért befordulni. :) Nem szidtam én, csak megemlegettem egy hibáját. De amúgy ha most vennék kocsit, valószínű én is ezt a motort választanám.

Csabaa írta:
Ketteske akarok lenni. :) :) Még mindig azt hiszem a gagyi olaj miatt van a ugrabugra. A mostaninál nincs vékonyabb a castrolnál eszi is a drága :) mondjuk a
8-9ekm/év alatt max-ról min-re csökken..
Soha de soha nem hagyom sebességbe, inkább faggyon be a kézifék :) nem akarok esélyt sem adni a láncnak.
Nagyon szeretem ezt a kis vacakot, elmentem vele
4 év alatt 40e km-et. A trafó és az ac ( az ac én voltam 2szer szinte nullára fogyasztottam és ettől kezdett búgni ), a venti kapcsoló gomba tömítését cseréltem mert eresztett, ezen kivül semmi sem volt. Cseréltem: szilentet,féktárcsát,fékbetétet,fékolajat,
hűtővízet,bordásszíjat,ac pumpát, venti kapcsoló gomba tömítést, és a vezérműtárcsa rögzítőjének a helyén lévő vakdugó gumi tömitését. Takarítottam rendszeresen a folytót,egr-t. Zsírozom amit kell, nyáron hetente 2-szer mosom, télen 1x. 8 évesen elhalt a gyári akku.
Most 104e km...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 8:06 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7671
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Ketteske akarok lenni. :) :) Még mindig azt hiszem a gagyi olaj miatt van a ugrabugra. A mostaninál nincs vékonyabb a castrolnál eszi is a drága :) mondjuk a
8-9ekm/év alatt max-ról min-re csökken..
Soha de soha nem hagyom sebességbe, inkább faggyon be a kézifék :) nem akarok esélyt sem adni a láncnak.
Nagyon szeretem ezt a kis vacakot, elmentem vele
4 év alatt 40e km-et. A trafó és az ac ( az ac én voltam 2szer szinte nullára fogyasztottam és ettől kezdett búgni ), a venti kapcsoló gomba tömítését cseréltem mert eresztett, ezen kivül semmi sem volt. Cseréltem: szilentet,féktárcsát,fékbetétet,fékolajat,
hűtővízet,bordásszíjat,ac pumpát, venti kapcsoló gomba tömítést, és a vezérműtárcsa rögzítőjének a helyén lévő vakdugó gumi tömitését. Takarítottam rendszeresen a folytót,egr-t. Zsírozom amit kell, nyáron hetente 2-szer mosom, télen 1x. 8 évesen elhalt a gyári akku.
Most 104e km...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 7:16 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Hát, az a hosszú biciklilánc, amit vezérműként használnak, elgondolkodtató. Valljuk be, ez elb???ott konsturkció, amúgy a motor egyéb részei teljesen rendben vannak. Szerintem, te is kezdj el félretenni a javításra. :D A 6V mondjuk inkább gyártási hibás alkatrész miatt megy tönkre, nem is igazán kontsrukciós gondja van. Van pontosan 5 ilyen motoros kocsi az ismerőseim körében, 2-nél már ugrott a lánc, ez 40%-os arány eddig. Vicces, hogy az informatikusunk most 300e-nél járó motorja viszont hibátlan, nem ugrott a lánc sem. Csak, hogy legyen ellenpélda.

Csabaa írta:
NAAA Goes
rossz 12V!? áhhh :DDDDDDD
most a szíííívembe martál... :)
oké oké az a vezlánc középen úgy lóg mint a gatya..
dehát...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 7:08 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Na most Goes nekem se a barátom... :)
Nagyon szerettem a 12V-s varrógépet.
És 230k keresztül hü társam volt... :)

Most is azt mondom, hogy alul kicsit fürgébbnek érzem mint ezt a BXWt, persze ez lehet hogy csak elektonika... :)

Ami viszont az elektronika szidását illeti...
Ha végignézem itt a hozzászólásokat, nem vagyok meggyözödve hogy az elektronika miatt több gond van...
Csak Goes-hoz tudok csatlakozni.
Apukámnak volt felfúrt Ladája 120k után...
Ezek az autók azért egészen mások...
Ami meg a korróziót illeti... az is ég és föld...

Mindenki elfelejti, hogy megsokszorozódott a közlekedés és a megtett út az autókkal.
Amit annakidéjén 15-20 év alatt tett meg egy autó azt most megteszi 2-3 év alatt.
Akkor most melyik is a strapabíró?


Csabaa írta:
NAAA Goes
rossz 12V!? áhhh :DDDDDDD
most a szíííívembe martál... :)
oké oké az a vezlánc középen úgy lóg mint a gatya..
dehát...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 6:20 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7671
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
NAAA Goes
rossz 12V!? áhhh :DDDDDDD
most a szíííívembe martál... :)
oké oké az a vezlánc középen úgy lóg mint a gatya..
dehát...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 3:59 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Dehogyisnem. Emlékezz csak vissza, nem nagyon volt olyan nyugati motor a 80-as években, ami 200e kilométernél többet kibírt, nagy üzemben ment a motorgenerál. A szoci autókat meg 100-150-ezrenként kellet főjavítani. A mostani kocsik nagyobb hiba nélkül megfutják a 3-400e kilométert, eltekintve pár véletlentől, vagy elbaszott konstrukciótól, lásd az 1.2 6v és 12 v motorokat. Ezekből is lehet azért szép számmal találni, amik hibátlanul futnak nagyon sok kilométert.

sso003 írta:
Asszem félreétrthető volt a hozzászólásom! Akkor pontosítanék:
nem arra akartam felhívni a figyelmet, hogy csak az a jó autó amit karbantartanak vagy sem! Az én régi "nemtörődömségem" az autóm iránt is inkább arról szólt, illetve azt akartam vele bizonyítani, hogy bizony vannak olyan autók még típuson belül is, ami rendkívül strapabíró.
Az, hogy ezen tulajdonsága egy autónak hogyan derül ki, lásd azt, ha valaki tojik rá, az más lapra tartozik.
A mostani autómat rendesen karban tarom, olaj szűrők szíjjak stb.. és mégis több panaszom van idáig rá mint arra az autóra, amelyikre nem is figyeltem igazán..
Sajnos a mai autógyártás arról szól, aki nem hiszi olvasson utána, hogy a gyártók a vevővel teszteltetik a típusokat. Jellemzően egy mai elektronikával agyonnyomott autó sosem fog annyit menni ugyanolyan körülmények között, mint mondjuk egy 15 évvel ezelőtti társa.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 3:53 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 31, 2011 4:38 pm
Hozzászólások: 278
Autó: 2007 1.4 16v BXW
Asszem félreétrthető volt a hozzászólásom! Akkor pontosítanék:
nem arra akartam felhívni a figyelmet, hogy csak az a jó autó amit karbantartanak vagy sem! Az én régi "nemtörődömségem" az autóm iránt is inkább arról szólt, illetve azt akartam vele bizonyítani, hogy bizony vannak olyan autók még típuson belül is, ami rendkívül strapabíró.
Az, hogy ezen tulajdonsága egy autónak hogyan derül ki, lásd azt, ha valaki tojik rá, az más lapra tartozik.
A mostani autómat rendesen karban tarom, olaj szűrők szíjjak stb.. és mégis több panaszom van idáig rá mint arra az autóra, amelyikre nem is figyeltem igazán..
Sajnos a mai autógyártás arról szól, aki nem hiszi olvasson utána, hogy a gyártók a vevővel teszteltetik a típusokat. Jellemzően egy mai elektronikával agyonnyomott autó sosem fog annyit menni ugyanolyan körülmények között, mint mondjuk egy 15 évvel ezelőtti társa.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 12:13 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7671
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
A sarukat is alaposan tisztítsd meg.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 12:09 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Úgy tűnik az akkumulátor kimerült vagy meghibásodott. Meg kell próbálni tölteni: akár akku-töltővel, akár beindítani az autót és legalább 20 percig menni vele. Ha ismét előjön a hiba, ki kell cserélni az akkumulátort.

Genius írta:
Nekem egy olyan problémám van,hogy nehezen indul nagy hidegbe a kocsi... Nem ez a jelenség,hanem pusztán annyi,hogy nehezen forgatja az önindító a motort... 5w-40-es olaj van benne(castrol) és egy egy éves bosch akku(45ah)
volt olyan,mikor -20fok volt,hogy konkrétan elsőre nagy nehezen csak egy fordulatot tudott kb rajta tekerni az önindító :?
Szerintetek mi lehet?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 11:50 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. aug. 07, 2010 11:55 am
Hozzászólások: 143
Tartózkodási hely: Budapest 17.ker
Nekem egy olyan problémám van,hogy nehezen indul nagy hidegbe a kocsi... Nem ez a jelenség,hanem pusztán annyi,hogy nehezen forgatja az önindító a motort... 5w-40-es olaj van benne(castrol) és egy egy éves bosch akku(45ah)
volt olyan,mikor -20fok volt,hogy konkrétan elsőre nagy nehezen csak egy fordulatot tudott kb rajta tekerni az önindító :?
Szerintetek mi lehet?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 9:45 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
[Na ez rohadtul off lesz, de nem bírom megállni]

Meggyőztél. Eddig se vettem használt autót, ezután se fogok. Tudod, csak mosolyogni tudok az olyanokon, akik - talán irigykedve - mondták, hogy milyen rossz választás volt új autót venni, hogy rendelésre jött és várom kellett rá 5 hetet, és nem a szalonban álló darabok közül vittem el egyet. Mert "milyen szar autó ez a Skoda" ... mondja az, aki szalonból vett, tesztautót, első pillanattól kezdve padlóig taposva hajtotta, 100e km után sem cserélt se levegőszűrőt, se benzinszűrőt, olajat is csak egyszer. Mondván, hogy annyi olajat fogyaszt, hogy nem érdemes cserélni benne. Sajnos igaz a mondás autókra is, miszerint "madarat tolláról..."

Nekünk két Fabia is van a családban, mindkettő 100e km környékén jár. Az olajszint csere előtt is ugyanott van ahol csere után volt. Nem, nem volt hibátlan egyik autó sem: az enyémet egyszer tréleren vitték el, mert nyitva maradt az EGR és nem lehetett melegen beindítani. Ezen kívül hőmérő jeladót cserétek benne. Feleségem autóján a kormány-légzsák csúszógyűrűje volt szakadt. Mindezt garanciásan cserélték, az autók első 4 hónapjában. Ennyinél kevesebb hibáról nem sok embertől hallottam még. De úgy gondolom, hogy ez nem véletlen, hanem annak köszönhető, hogy igyekszünk jó gazdaként bánni az autókkal. A Skoda autók nem voltak sosem rosszak, mindig nagyon megbízható, jó minőségűek voltak.

A Te példádból pedig valójában csak két tanulságot vonhatunk le: a VAG igen jó autókat gyárt, és el a kezekkel a használt autóktól!

sso003 írta:
Ehhez a meghitt vitatkozáshoz a saját ellenpéldámmal had járuljak hozzá. Az előző autómat (maradjunk annyiban hogy VW csoport)mikor 2005-ben megvettem, volt benne óra szerint 160000Km. Kormos gyertyák, fekete olaj stb..
Olajat lecseréltem, de a gyertyákat, benzinszűrőt, nem, asszem talán a légszűrőt is cseréltem vezérlésről ne is beszéljünk. Sőt, egy alkalommal, tolatólámpa kapcsoló cserénél kifolyt a váltóból vagy másfél deci olaj amit nem is pótoltam.
mindezek után 260000Km-el adtam el.
Olajat hol cseréltem, hol nem ha eszembe jutott. Soha semmi baja nem volt, még egy csavart sem kellett benne meghibásodás miatt cserélni, csak a fékbetéteket cseréltem.
A nálam szolgált 100000Km alatt ráköltöttem maximum 50000Forintot.
És még ma is megy valahol.....
Még annyit, hogy tényleg másodlagossá válik egy autó karban tarása, ha az embernek hirtelen nem lesz miből. sajnos én is jártam már így.Ezt előre sosem lehet látni, és az ember csak bízik abban, hogy valahogy kihúzza a kocsi, és majd mindent megcsinál ha lesz újra pénze. de addigra sajnos összejönnek a költségek. Ha még egyszer tehetném, esküszöm egy jó állapotú 85-ös kettes golfot vennék. Abba víz kell meg olaj, és elpusztíthatatlan..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 8:44 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1151
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Sajnos sokan úgy vannak vele, hogy lesz*rják a szervizelést, mondván: "alattam még úgysem esik össze". Az meg sajnos senkit nem érdekel, hogy a következő tulaj alatt fog ez megtörténni.

Csak ne felejtsük el, mindannyian leszünk/vagyunk következő tulajok is egyben.

Mindenkinek szíve joga, hogy miként szervizeli az autóját.

Én mindent megcsinálok/megcsináltatok rendesen, és tudom, hogy még évekig egy megbízható autó fut alattam, és nem félek, hogy valahol ott hagy.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 14, 2012 5:53 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 18, 2010 5:40 pm
Hozzászólások: 437
Tartózkodási hely: Mos Eisley
Autó: 1.2 HTP 6V AWY (2003)
Na tessék, te vagy az élő példa :D , goes erröl beszélt.
sso003 írta:
Ehhez a meghitt vitatkozáshoz a saját ellenpéldámmal had járuljak hozzá. Az előző autómat (maradjunk annyiban hogy VW csoport)mikor 2005-ben megvettem, volt benne óra szerint 160000Km. Kormos gyertyák, fekete olaj stb..
Olajat lecseréltem, de a gyertyákat, benzinszűrőt, nem, asszem talán a légszűrőt is cseréltem vezérlésről ne is beszéljünk. Sőt, egy alkalommal, tolatólámpa kapcsoló cserénél kifolyt a váltóból vagy másfél deci olaj amit nem is pótoltam.
mindezek után 260000Km-el adtam el.
Olajat hol cseréltem, hol nem ha eszembe jutott. Soha semmi baja nem volt, még egy csavart sem kellett benne meghibásodás miatt cserélni, csak a fékbetéteket cseréltem.
A nálam szolgált 100000Km alatt ráköltöttem maximum 50000Forintot.
És még ma is megy valahol.....
Még annyit, hogy tényleg másodlagossá válik egy autó karban tarása, ha az embernek hirtelen nem lesz miből. sajnos én is jártam már így.Ezt előre sosem lehet látni, és az ember csak bízik abban, hogy valahogy kihúzza a kocsi, és majd mindent megcsinál ha lesz újra pénze. de addigra sajnos összejönnek a költségek. Ha még egyszer tehetném, esküszöm egy jó állapotú 85-ös kettes golfot vennék. Abba víz kell meg olaj, és elpusztíthatatlan..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 13, 2012 9:43 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 31, 2011 4:38 pm
Hozzászólások: 278
Autó: 2007 1.4 16v BXW
Ehhez a meghitt vitatkozáshoz a saját ellenpéldámmal had járuljak hozzá. Az előző autómat (maradjunk annyiban hogy VW csoport)mikor 2005-ben megvettem, volt benne óra szerint 160000Km. Kormos gyertyák, fekete olaj stb..
Olajat lecseréltem, de a gyertyákat, benzinszűrőt, nem, asszem talán a légszűrőt is cseréltem vezérlésről ne is beszéljünk. Sőt, egy alkalommal, tolatólámpa kapcsoló cserénél kifolyt a váltóból vagy másfél deci olaj amit nem is pótoltam.
mindezek után 260000Km-el adtam el.
Olajat hol cseréltem, hol nem ha eszembe jutott. Soha semmi baja nem volt, még egy csavart sem kellett benne meghibásodás miatt cserélni, csak a fékbetéteket cseréltem.
A nálam szolgált 100000Km alatt ráköltöttem maximum 50000Forintot.
És még ma is megy valahol.....
Még annyit, hogy tényleg másodlagossá válik egy autó karban tarása, ha az embernek hirtelen nem lesz miből. sajnos én is jártam már így.Ezt előre sosem lehet látni, és az ember csak bízik abban, hogy valahogy kihúzza a kocsi, és majd mindent megcsinál ha lesz újra pénze. de addigra sajnos összejönnek a költségek. Ha még egyszer tehetném, esküszöm egy jó állapotú 85-ös kettes golfot vennék. Abba víz kell meg olaj, és elpusztíthatatlan..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 276 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség