Szevasztok,
Gondoltam ez megérdemel egy külön topicot, úgyhogy nyitottam egyet. Nemrégiben bukkantam rá erre a lehetőségre, így egy kicsit utánajártam a dolognak. Két gyártót találtam akik elég komolyan foglalkoznak ezzel, a norvég DEFA és a svéd CALIX és szó szerint azok. Mindent ott gyártanak helyben, ez nem made in China! (A képen ez látszik is amit megosztottam). Mindkettőnek szinte minden autó márkához és típushoz létezik előmelegítő megoldása. Mondhatni a kettő egy és ugyanaz azzal a különbséggel, hogy a Defa kb. 1,5-2x annyiba kerül talán mert kinézetre igényesebb, de az meg kit érdekel, legalábbis engem nem

A melegítőt használva könyebb lesz reggel az indítás (nem terheli az akkut annyira) kevesebb fogyasztás és károsanyagkibocsátás, kisebb kopás, meleg levegő befúvatás már a motorindítás utáni 1-2 percen belül stb-stb. Szóval nemrégiben beszereztem egy Calix típusú motorelőmelegítőt, amit hamarosan be is szerelek a gépjárművembe. A pakk tartalma a motormelegítő + bementeni kábel + hálózati kábel + a beszereléshez szükséges alkatrészek. Akinek van pénze az vehet még utastérmelegítőt, időzítőt, akkumulátortöltőt stb-stb. Ez mind-mind egy rendszerben összeszerelhető. -5 és +10 °C között kb. 1-1,5 óra előmelegítés elegendő, -20 °C-nál már három óra az ajánlott időtartam.
Amit rendeltem 32.000 Ft-ba került, ami nagyon jó ár, összehasonlítva 1-2 másik hellyel, ahol ugyanezt 40-45.000 Ft-ért tudtam volna beszerezni. (Defa-ba ez kb 55-65.000 Ft lenne.)
Ez mellé még bekell szerezni egy időzítőt – természetesen nem a gyári ajánlottat, elég egy tesco gazdaságos is akár

- , hogy ne hajnalban kelljen kimenni beüzemelni az előmelegítőt, hanem előző este beállítani és kész. Annyira kell majd figyelni, hogy reggel el ne felejtse az ember hogy az előmelegítő be van dugva!

(Egyébként lehet a rendszerhez kapcsolni egy kis kütyüt ami vinnyog mikor elfordítod a kulcsot, hogy vigyázz, kábelt húzd ki!

)
Az utastérmelegítő sem hülyeség bár szerintem nekem full felesleges lenne, egyrészt garázsban van az autóm, a szélvédők nem fagynak be (egyrészt erre szolgál), másrészt ha már meleg a motor beindítom 1 percen belül meleget fog fújni -20°C-ban is. Azt az 1 percet meg talán kibírom
Egyébként ha igaz a skandináv országokba exportált néhány autómárkákba alapból beszerelik ezeket.
Akit érdekel itt a link, az oldal bal oldalánál kilehet választani a nyelvet majd az autó márkáját és típusát és már listázza is:
link
Itt pedig összegyűjtve 1-2 kép és pdf mind a Defa-ról mind a Calix-ról külön-külön és becsomagolva is.
link
Ha valakit érdekel még további infó az kérdezzen, illetve várom a hozzászólásokat, esetleg tapasztalatokat akinek esetleg már van.
Üdv:
sarobee