Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. nov. 22, 2017 9:24 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 234 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 4:29 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
A hűtő alsó csövén keresztül kijön a blokkból a víz zárt termosztát esetén is. Az vicces lenne, ha majdnem forrásban lévő vizet engednél le. Sőt, ilyenkor gyönyörű gejzírt csinál a rendszerben lévő nyomás. Eszedbe ne jusson 90 fokos vizet leengedni, vagy fuss messzire gyorsan.

ZOLY írta:
Akkor most mit tegyek!!! Mindkét hozzá szólás igaz mert Hidegen csak a hűtőből engedem le csak,de melegen meg csak 90 fok kűrűl nyit a termosztát és ha sokat várok vele akkor meg visszahűl???


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 4:27 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 13, 2008 7:10 pm
Hozzászólások: 99
Tartózkodási hely: Pákozd
2006-os 1,2 12v ,de hogy hol van az passz??????????,


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 4:25 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6933
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
ZOLY írta:
Akkor most mit tegyek!!! Mindkét hozzá szólás igaz mert Hidegen csak a hűtőből engedem le csak,de melegen meg csak 90 fok kűrűl nyit a termosztát és ha sokat várok vele akkor meg visszahűl???

szia
Neked ha jó tudom 1,2-es 12v van. Itt a visszatérő ágba van a termosztát.
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 4:23 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 13, 2008 7:10 pm
Hozzászólások: 99
Tartózkodási hely: Pákozd
Akkor most mit tegyek!!! Mindkét hozzá szólás igaz mert Hidegen csak a hűtőből engedem le csak,de melegen meg csak 90 fok kűrűl nyit a termosztát és ha sokat várok vele akkor meg visszahűl???


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 4:10 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1271
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
sárgavillám írta:
Szasztok,

én azt javasoltam, hogy a leengedéshez legyen meleg a víz, különben nem lehet leengedni!!!
Nem azt mondtam, hogy a forró motorra azonnal töltsük fel hideg csapvízzel!!!!
Ez a kettő nem ugyanaz!!!!

Egyébként amig az ember mindent leenged, és ehhez a fűtés csapot is nyitni kell, elteleik egy kis idő, aztán meg lehet várni 5-10percet, addig is hűl a motor, de ha meg teljesen visszahűl lezár a termosztát és akkor meg a motorblokkba nem kerül hűtővíz, NA AZ mar gond!!
Majd fellelhet tölteni G12+viz keverékkel.
Én most csináltam kb 2 hónapja, és a gép rendben van és nem lett hengerfejes....

üdv


bundy87 írta:
ZOLY írta:
Én most cserélek előszőr ezért csak idézni tudom amit előtted irtak: soha nem cserélűnk űzem meleg motorná hűtővizet csak olajat???
De igazad lehet, nem melegitettem ez tény!!!
HOGY mekkora Egy hűlye vagyok már a második űveg fagyállót basztam el de ha most ezt felfognám egy űvegben igy ahogy csináltam hidegen akkor még jó lenne???

helló
amit leengedsz azt vissza is töltheted legyen az hideg meleg, én írtam hogy meleg motorban nem cserélünk hűtővizet nekem az öregek mondták hogy csak hidegen szabad cserélni. utánatölteni bármikor lehet.
csak szólók hogy a termosztát 88 fokon kezd nyitni kb 90 foknál teljesen nyitva van, szerintem ezek az alumínium motorok nagyon nem hálálnák meg ha a 90 fokos vizet szépen kicsurgatnád belőle mivel a motor még át van melegedve, ha nem töltöd fel HŰTŐVÍZZEL akkor deformálódhat a blokk, ha feltöltöd a meleg motort hideg vízzel akkor úgy jársz mint a régi skoda 120 asok hogy hengerfejes lesz.
csak szólók hogy én nem támogatom ezt az ötletet.


ha 88 fok alá esik a víz akkor a termosztát rögtön lezár , nem fog hezitálni. ilyenkor ugyanott vagy ahol a part szakad csak nem hideg hanem langyos a víz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 3:51 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 07, 2008 10:02 am
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Győr-Moson-Sopron megye
Szasztok,

én azt javasoltam, hogy a leengedéshez legyen meleg a víz, különben nem lehet leengedni!!!
Nem azt mondtam, hogy a forró motorra azonnal töltsük fel hideg csapvízzel!!!!
Ez a kettő nem ugyanaz!!!!

Egyébként amig az ember mindent leenged, és ehhez a fűtés csapot is nyitni kell, elteleik egy kis idő, aztán meg lehet várni 5-10percet, addig is hűl a motor, de ha meg teljesen visszahűl lezár a termosztát és akkor meg a motorblokkba nem kerül hűtővíz, NA AZ mar gond!!
Majd fellelhet tölteni G12+viz keverékkel.
Én most csináltam kb 2 hónapja, és a gép rendben van és nem lett hengerfejes....

üdv


bundy87 írta:
ZOLY írta:
Én most cserélek előszőr ezért csak idézni tudom amit előtted irtak: soha nem cserélűnk űzem meleg motorná hűtővizet csak olajat???
De igazad lehet, nem melegitettem ez tény!!!
HOGY mekkora Egy hűlye vagyok már a második űveg fagyállót basztam el de ha most ezt felfognám egy űvegben igy ahogy csináltam hidegen akkor még jó lenne???

helló
amit leengedsz azt vissza is töltheted legyen az hideg meleg, én írtam hogy meleg motorban nem cserélünk hűtővizet nekem az öregek mondták hogy csak hidegen szabad cserélni. utánatölteni bármikor lehet.
csak szólók hogy a termosztát 88 fokon kezd nyitni kb 90 foknál teljesen nyitva van, szerintem ezek az alumínium motorok nagyon nem hálálnák meg ha a 90 fokos vizet szépen kicsurgatnád belőle mivel a motor még át van melegedve, ha nem töltöd fel HŰTŐVÍZZEL akkor deformálódhat a blokk, ha feltöltöd a meleg motort hideg vízzel akkor úgy jársz mint a régi skoda 120 asok hogy hengerfejes lesz.
csak szólók hogy én nem támogatom ezt az ötletet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 3:04 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1271
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
ZOLY írta:
Én most cserélek előszőr ezért csak idézni tudom amit előtted irtak: soha nem cserélűnk űzem meleg motorná hűtővizet csak olajat???
De igazad lehet, nem melegitettem ez tény!!!
HOGY mekkora Egy hűlye vagyok már a második űveg fagyállót basztam el de ha most ezt felfognám egy űvegben igy ahogy csináltam hidegen akkor még jó lenne???

helló
amit leengedsz azt vissza is töltheted legyen az hideg meleg, én írtam hogy meleg motorban nem cserélünk hűtővizet nekem az öregek mondták hogy csak hidegen szabad cserélni. utánatölteni bármikor lehet.
csak szólók hogy a termosztát 88 fokon kezd nyitni kb 90 foknál teljesen nyitva van, szerintem ezek az alumínium motorok nagyon nem hálálnák meg ha a 90 fokos vizet szépen kicsurgatnád belőle mivel a motor még át van melegedve, ha nem töltöd fel HŰTŐVÍZZEL akkor deformálódhat a blokk, ha feltöltöd a meleg motort hideg vízzel akkor úgy jársz mint a régi skoda 120 asok hogy hengerfejes lesz.
csak szólók hogy én nem támogatom ezt az ötletet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 2:27 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 13, 2008 7:10 pm
Hozzászólások: 99
Tartózkodási hely: Pákozd
Én most cserélek előszőr ezért csak idézni tudom amit előtted irtak: soha nem cserélűnk űzem meleg motorná hűtővizet csak olajat???
De igazad lehet, nem melegitettem ez tény!!!
HOGY mekkora Egy hűlye vagyok már a második űveg fagyállót basztam el de ha most ezt felfognám egy űvegben igy ahogy csináltam hidegen akkor még jó lenne???


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 2:10 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 07, 2008 10:02 am
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Győr-Moson-Sopron megye
Szia ZOLY,

mielőtt elkezdted a rendszerből leengedni a vizet felmelegítetted a vizet, azaz járattad a motort, hogy a termosztát kinyisson?
Ha nem akkor a termosztát zárva van és csak a hűtőből engeded le a vizet.

üdv

ZOLY írta:
Sziasztok!!! Már megint úgy jártam hogy fagyálló lecserélésével mint egy hete mindent úgy csináltam ahogy irtátok /sima talaj,kiegyenlitő tartály sapka le,csap megnyit úgyelve arra hogy ki is húzzam meg is néztem 2x/ de most is csak 2liter folyt le már kezdem azt hinni hogy viccel ez az autó velem! Esetleg valaki le irná pontosan hogy van ez a csere????
Már fogalmam sincs hogy mit hagytam ki????????????
:roll: :roll: :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 2:04 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 13, 2008 7:10 pm
Hozzászólások: 99
Tartózkodási hely: Pákozd
Sziasztok!!! Már megint úgy jártam hogy fagyálló lecserélésével mint egy hete mindent úgy csináltam ahogy irtátok /sima talaj,kiegyenlitő tartály sapka le,csap megnyit úgyelve arra hogy ki is húzzam meg is néztem 2x/ de most is csak 2liter folyt le már kezdem azt hinni hogy viccel ez az autó velem! Esetleg valaki le irná pontosan hogy van ez a csere????
Már fogalmam sincs hogy mit hagytam ki????????????


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 12, 2011 9:20 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 13, 2008 7:10 pm
Hozzászólások: 99
Tartózkodási hely: Pákozd
Kicsit lejtett az autó de nem nagyon csak annyira hogy kicsit alá tudjak bújni hogy le engedjem, az igazság az hogy a csapról nem tudtam hogy ha kicsavarom akkor ki is kell húzni azért nem is néztem meg mert ahogy meg nyitottam azonnal el kezdett folyni,de csak szó szerint a kiegyenlitő tartályból folyt ki a fagyálló, azt éreztem hogy mikor ki illetve be csavarásnál tekertem elég kőnnyen ment de mikor becsavarásnál meg ált akkor még egyet kattant és úgy zárt le rendesen,most csak azt sajnálom hogy el használtam a fagyálot de sebaj ennyi legyen a leg kevesebb, de azt értem hogy nem nyitottam meg rendesen, de akkor hogyan folyt csak a ki egyenlitő tartályból de még megprobálom a csapot kicsitom és ki húzom majd. Kőszőnőm szépen a segitséget!!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 12, 2011 8:05 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. okt. 12, 2009 7:29 pm
Hozzászólások: 469
Tartózkodási hely: Ónod 2002. 1.4 8V MPI 44KW AZF Junior
Jóestét!

ma engedtem a hűtőfolyadékból majd levetettem a kiegyenlítő tartályt először ázott vagy 3 órát ecetes vízben... majd kiöblít és féktisztítóval telefújtam kicsit meglötyögtettem hagytam állni és gyönyörűen kioldott belőle minden szennyeződést és lám a visszajelző sem villog.
Köszönöm a tippeket.

Üdv.:skodas93


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 12, 2011 11:23 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Az egy bajonett záras csap. Kb. 45 fokot tudod elfordítani, majd ki kell húzni. Ezt valószínüleg nem tetted meg, ezért nem folyt rendesen. Nekem kb. 5 liter ki szokott folyni, nem álltál ferdén a kocsival?

ZOLY írta:
Igen levettem!!! előtte és érdekes csak 2 liter kőrűl ment bele még este is ellenőriztem ezért kérdeztem hogy melegen vagy hidegen kell cserélni? még egy a csapot előszőr nem tudtam rendesen meg nyitni 1 fordulatot tudtam rajta tekerni kifele majd ugyan enyit vissza zárni mire jó fél óra kellett mire elkezdett folyni


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. márc. 11, 2011 9:30 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 13, 2008 7:10 pm
Hozzászólások: 99
Tartózkodási hely: Pákozd
Igen levettem!!! előtte és érdekes csak 2 liter kőrűl ment bele még este is ellenőriztem ezért kérdeztem hogy melegen vagy hidegen kell cserélni? még egy a csapot előszőr nem tudtam rendesen meg nyitni 1 fordulatot tudtam rajta tekerni kifele majd ugyan enyit vissza zárni mire jó fél óra kellett mire elkezdett folyni


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. márc. 11, 2011 2:25 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1271
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
ZOLY írta:
Sziasztok lenne egy kérdésem? Ma le akartam cserélni a fagyállót a hűtőben bekevertem az újat, majd alá másztam a kocsi alá és nagy nehezen sikerűlt megnyitni a csapot folyt is rendesen, végén elzártam és elkezdtem feltőlteni de akkor vettem észre hogy csak kb:2 liter fagyálló ment bele semmi tőbb. A kérdésem az lenne hogy az a baj hogy nem űzem meleg motornál csináltam a műveletet, a csap rendesen meg volt nyitva, mert folyt rendesen itt a fórumon olvastam hogy Kb:5,5 fér bele

soha nem cserélünk üzemmeleg kocsiban hűtő vizet csak olajat. ezek az alublokkok nagyon nem komálják ha túlmelegednek.
hidegen kell mindig vizet cserélni.
kiegyenlítő sapka lent volt? valamint jól ki kell folyatni.
én is most cseréltem nem olyan rég. nekem 1.4mpi be majdnem belement az 5 lityi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 234 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség