Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd nov. 19, 2019 10:48 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 254 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 16, 2011 12:57 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 18, 2011 10:17 am
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Bp.
Autó: Fabia 1.2 HTP 2004
[quote="Csabaa"]szia
Maradt még benne azért nem tudtad feltölteni teljesen.
Nem gond, az esetleges levegőt ki fogja dolgozni.
Az elején gyakrabban figyeld a szintet és töltögetsd ha kell..[/quote]


ok, köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 16, 2011 12:33 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7769
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia
Maradt még benne azért nem tudtad feltölteni teljesen.
Nem gond, az esetleges levegőt ki fogja dolgozni.
Az elején gyakrabban figyeld a szintet és töltögetsd ha kell..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hűtővíz csere
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 16, 2011 12:11 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 18, 2011 10:17 am
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Bp.
Autó: Fabia 1.2 HTP 2004
[quote="Csabaa"][quote="poipoi"]Kösz mindkettőtöknek a gyors választ![/quote]
Arra azért figyelj ,hogy a 1,2 12v-nél a visszatérő ágban van a termosztát. Simán csak a csap kinyitásától a blokkban benne marad a hűtőközeg..[/quote]


Lecseréltük a hűtővizet.
Alul csap ki, termosztát ki, kiegyenlítő tartálynál cső le és jól ki is fújtam. Utána desztvízzel kicsit átöblitettük, majd ment bele a G12.

Egy kérdés maradt, kicsit úgy tűnik, mintha több hűtővíz jött volna ki, mint amennyi utána belement. Semmiképp nem ment bele 5 liter, csak 3 körül.

Ez azért engem kicsit aggaszt
- valahol levegő maradt benne?
- ha igen, kijön az magától (szokott lenni biztonsági szelep pl. a hőgomba tetején, nem?) vagy nekem kellene légteleníteni.
- mit csesztem el... stb.

Ha van tanács, írjatok, köszi.-


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hűtővíz csere
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 18, 2011 1:53 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7769
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
poipoi írta:
Kösz mindkettőtöknek a gyors választ!

Arra azért figyelj ,hogy a 1,2 12v-nél a visszatérő ágban van a termosztát. Simán csak a csap kinyitásától a blokkban benne marad a hűtőközeg..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hűtővíz csere
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 18, 2011 1:46 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 18, 2011 10:17 am
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Bp.
Autó: Fabia 1.2 HTP 2004
Kösz mindkettőtöknek a gyors választ!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hűtővíz csere
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 18, 2011 10:56 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 715
Tartózkodási hely: Sztg. 1.4MPi 2002. (AQW), Octavia 1.6 (BFQ)
poipoi írta:
Sziasztok!

Új vagyok a fórumon is és mint Fabia tulaj is...
De máris volna egy gyors kérdés a hűtővízzel kapcsolatban.

A hűtővizem nem piros, azaz tutira nem frankó G12, aminek lennie kellene.

Ezért le akarom cserélni a komplett hűtővízet, a kérdés, hogy hány l hűtővíz kell bele és milyen G12 fagyálló/ deszt. víz arányban, illetve, hogy tudok-e venni valahol előre bekevert hűtővizet.

Fabia 1.2 HTP 12V motorról van szó.

Segítségeteket előre is köszönöm!


Hello!
G12 pirosas színe van. 1.4Mpi-be 6 liter van,de nekem kb. 5 sikerült cserélni. Többi bennmarad a rendszerbe. Durván felesbe kell rakni desztillált vízzel. Mondjuk függ a töménységétől.
BASF számít egy jó márkának, illetve a MOL kutakon kapható:
http://www.olajexpressz.mol.hu/19001454 ... d171rma8q2
/Kutakon, ha jól emlékszem drágább, és sokszor nincs is,főleg tavasszal.Nem értem miért rakják el, nyáron szerintük nem kellhet senkinek?!/

Bár én az Unixnál szoktam Unix G12-es fagyállót (-70C°) venni, annak 728Ft literje.
Lényeg teljesíti mind a kettő a VW TL 774-F szabványt.

Egyébként máshol is lehet találni pl.:
http://the-filtershop.com/spl/342300/HU ... K_FAGYALLO

Cserénél a hűtő alján lévő csappal tudod leengedni, ha jól emlékszem el kell fordítani, majd ki kell húzni, és utána fog megindulni az anyag. Bár, ha más szabványú van bent, a helyedben kiszedném a termosztátot is, minél jobban lefolyjon a rendszerből. Kiegyenlítő tartályba beleszoktam fújni, ezzel is lehet segíteni a kifolyatását a régi fagyállónak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hűtővíz csere
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 18, 2011 10:43 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1296
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
poipoi írta:
Sziasztok!

Új vagyok a fórumon is és mint Fabia tulaj is...
De máris volna egy gyors kérdés a hűtővízzel kapcsolatban.

A hűtővizem nem piros, azaz tutira nem frankó G12, aminek lennie kellene.

Ezért le akarom cserélni a komplett hűtővízet, a kérdés, hogy hány l hűtővíz kell bele és milyen G12 fagyálló/ deszt. víz arányban, illetve, hogy tudok-e venni valahol előre bekevert hűtővizet.

Fabia 1.2 HTP 12V motorról van szó.

Segítségeteket előre is köszönöm!


előre bekevert az elég ritka ,de létezik ráadásul drága is.
töményet kell venni 1:1 be bőségesen elég hígítani mert nem Szibériában vagyunk :lol:
kb 5l körül megy ebbe a motorba is. (papíron 5.1l)
a hűtőröl csavard le a sapkát majd alulról a hűtő mellett a csapot kinyitód és kicsit kifele húzod én kifolyattam a fűre de nem lett piros fű pedig vártam :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Hűtővíz csere
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 18, 2011 10:24 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 18, 2011 10:17 am
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Bp.
Autó: Fabia 1.2 HTP 2004
Sziasztok!

Új vagyok a fórumon is és mint Fabia tulaj is...
De máris volna egy gyors kérdés a hűtővízzel kapcsolatban.

A hűtővizem nem piros, azaz tutira nem frankó G12, aminek lennie kellene.

Ezért le akarom cserélni a komplett hűtővízet, a kérdés, hogy hány l hűtővíz kell bele és milyen G12 fagyálló/ deszt. víz arányban, illetve, hogy tudok-e venni valahol előre bekevert hűtővizet.

Fabia 1.2 HTP 12V motorról van szó.

Segítségeteket előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 22, 2011 7:31 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7769
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
ZOLY írta:
Szia!! Csere HIDEGEN vagy MELEGEN
ezt értem de ha sikerűl teljesen le engedni a vizet még a motorból is akkor amikor feltőltőd és melegited a motort hogy nyisson a termo addig mi van a motorban,mert mikor nyit a termo akkor természetes hogy megy oda is fagyálló és ezt pótolni kell!!!!!!!!

szia
A kiegyenlítőn keresztül feltöltöd a motort is.
A termo csak a hűtő felé nyit vagy zár, a motorban, az utasfűtésnél, a kiegyenlítő tartályban mindig cirkulál a víz.
A csere után a hűtőben nem lesz víz, de amikor a termo nyit ez is feltöltődik.... na ekkor kell pótolni a vízet.
Miért nem nézed meg a belinklet képet? ott látni a teljes kört a folyásirányokkal.
És hidegen cseréld akkor nem fogod leforrázni magad.
Az motor kényes a túlmelegedésre, ha melegen engednéd le akkor könnyen túlszaladhat a hőfok, mert nincs hűtőközeg...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 22, 2011 1:21 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 13, 2008 7:10 pm
Hozzászólások: 104
Tartózkodási hely: Pákozd
vikman írta:
Szia!
Jelenlegi tudásom szerint a termosztát a hűtő felé engedi a vizet. Funkciója alapján segíti motornak minél előbb elérni az üzemi hőfokot. Zárt állapotban a kis vízkörön cirkulál a víz, azaz nem engedi a hűtő felé folyni. Ha felmelegedett a víz, akkor nyit a termosztát, és a hűtő felé is áramlik, pont azért, hogy ne forrjon fel, hanem hűtve is legyen a víz. Ezért van, hogy a nyitva maradt termosztát miatt nem melegszik fel rendesen a motor, vagy jóval lassabban, mint kéne, illetve a fordított esetben, ha nem nyit a termosztát, akkor meg felforrhat a víz elég könnyen.
A lényeg, ha csere után feltöltötted a rendszert, majd felmelegedett a motor, nyitott a termo, akkor a kiegyenlítőtartályban lecsökken a vízszint, mert oda is eljut, ahova eddig nem, és a levegőt is kidolgozza a rendszer. Ezután kicsit hagyd hűlni a gépet, és töltsd fel szintig a tartályt.
üdv: Vikman


Szia!! Csere HIDEGEN vagy MELEGEN
ezt értem de ha sikerűl teljesen le engedni a vizet még a motorból is akkor amikor feltőltőd és melegited a motort hogy nyisson a termo addig mi van a motorban,mert mikor nyit a termo akkor természetes hogy megy oda is fagyálló és ezt pótolni kell!!!!!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 22, 2011 12:49 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1071
Leeresztő csap van, fűtéscsap nincs, csak a levegő útját változtatja.

sárgavillám írta:
Sziasztok,

én konkrétan a következőképpen végeztem ezt kb 2 hónapja, és működött:
...
13. Motort járattam amíg termosztát nyitott, fűtésre állított fűtéscsap mellet, hogy az egész rendszerből kitudja dolgozni a levegőt.
...
ennyi röviden, és működik...(2001, 1.4MPI, AME mot kód)

üdv

ui: nekem ez a módszer eddig minden autómnál bevált, eddig ez az első aminek korrekt leeresztő csapja van :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 21, 2011 6:08 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 07, 2008 10:02 am
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Győr-Moson-Sopron megye
ZOLY írta:
sárgavillám írta:
Sziasztok,

én konkrétan a következőképpen végeztem ezt kb 2 hónapja, és működött:

1. A hűtő alján található leeresztő csapra műanyagcsövet húztam, jó passzentosat.
2. Auto elindít, motor bemelegít, fűtéscsap melegre állít, motor járat amíg vízhőfok mutató függőleges pozícióba kerül (termosztát nyit)
3. Motor leállít
4. A csővet alul kivezettem, majd a végét vödörbe fogtam, tudván, hogy nyomás van a rendszerben, és a csap megnyitásakor a csövön fog ez a nyomás kijönni.
5. Csapot a hűtő alján kinyitottam (bajonettzáras)
6. A nyomás kiegyenlítődött (már nem verettet a meleg hűtőfolyadék)
7. Kiegyenlítőtartály fedelét levettem
8. A maradék folyadék szépen egyenletesen távozott a rendszerből
9. Miután már nem folyt semmi, a kiegyenlítő tartályon keresztűl nyomás alá helyeztem a hűtőrendszert (megfújtam szájjal)
10. Így a fűtő radiátorbol is kijött némi folyadék.
11. Csapot visszazártam
12. Új folyadékkal feltöltöttem (G12+deszt.víz)
13. Motort járattam amíg termosztát nyitott, fűtésre állított fűtéscsap mellet, hogy az egész rendszerből kitudja dolgozni a levegőt.
14. A kiegyenlítő tartályon keresztűl pótoltam a hiányzó folyadékot.

ennyi röviden, és működik...(2001, 1.4MPI, AME mot kód)

üdv

ui: nekem ez a módszer eddig minden autómnál bevált, eddig ez az első aminek korrekt leeresztő csapja van :)


Szeva!

Kőszi a szépen a szakszerű leirást!! de azért egy kérdésem lenne hogy mikor irtad hogy elzárod a csapot és feltőltőd fagyállóval ,járatod még ki nem nyit a termosztát/ az nem baj hogy addig még nem nyit nincs a motorban semmi /


Szia,

csak el kell olvasni, a sorok között rejtőzik a megoldás...
:D

11. Csapot visszazártam
12. Új folyadékkal feltöltöttem (G12+deszt.víz)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 21, 2011 12:54 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 12, 2010 5:28 pm
Hozzászólások: 232
Tartózkodási hely: Székesfehérvár 2003. 1.4 16V BBZ
Szia!
Jelenlegi tudásom szerint a termosztát a hűtő felé engedi a vizet. Funkciója alapján segíti motornak minél előbb elérni az üzemi hőfokot. Zárt állapotban a kis vízkörön cirkulál a víz, azaz nem engedi a hűtő felé folyni. Ha felmelegedett a víz, akkor nyit a termosztát, és a hűtő felé is áramlik, pont azért, hogy ne forrjon fel, hanem hűtve is legyen a víz. Ezért van, hogy a nyitva maradt termosztát miatt nem melegszik fel rendesen a motor, vagy jóval lassabban, mint kéne, illetve a fordított esetben, ha nem nyit a termosztát, akkor meg felforrhat a víz elég könnyen.
A lényeg, ha csere után feltöltötted a rendszert, majd felmelegedett a motor, nyitott a termo, akkor a kiegyenlítőtartályban lecsökken a vízszint, mert oda is eljut, ahova eddig nem, és a levegőt is kidolgozza a rendszer. Ezután kicsit hagyd hűlni a gépet, és töltsd fel szintig a tartályt.
üdv: Vikman


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. márc. 20, 2011 10:17 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 13, 2008 7:10 pm
Hozzászólások: 104
Tartózkodási hely: Pákozd
sárgavillám írta:
Sziasztok,

én konkrétan a következőképpen végeztem ezt kb 2 hónapja, és működött:

1. A hűtő alján található leeresztő csapra műanyagcsövet húztam, jó passzentosat.
2. Auto elindít, motor bemelegít, fűtéscsap melegre állít, motor járat amíg vízhőfok mutató függőleges pozícióba kerül (termosztát nyit)
3. Motor leállít
4. A csővet alul kivezettem, majd a végét vödörbe fogtam, tudván, hogy nyomás van a rendszerben, és a csap megnyitásakor a csövön fog ez a nyomás kijönni.
5. Csapot a hűtő alján kinyitottam (bajonettzáras)
6. A nyomás kiegyenlítődött (már nem verettet a meleg hűtőfolyadék)
7. Kiegyenlítőtartály fedelét levettem
8. A maradék folyadék szépen egyenletesen távozott a rendszerből
9. Miután már nem folyt semmi, a kiegyenlítő tartályon keresztűl nyomás alá helyeztem a hűtőrendszert (megfújtam szájjal)
10. Így a fűtő radiátorbol is kijött némi folyadék.
11. Csapot visszazártam
12. Új folyadékkal feltöltöttem (G12+deszt.víz)
13. Motort járattam amíg termosztát nyitott, fűtésre állított fűtéscsap mellet, hogy az egész rendszerből kitudja dolgozni a levegőt.
14. A kiegyenlítő tartályon keresztűl pótoltam a hiányzó folyadékot.

ennyi röviden, és működik...(2001, 1.4MPI, AME mot kód)

üdv

ui: nekem ez a módszer eddig minden autómnál bevált, eddig ez az első aminek korrekt leeresztő csapja van :)


Szeva!

Kőszi a szépen a szakszerű leirást!! de azért egy kérdésem lenne hogy mikor irtad hogy elzárod a csapot és feltőltőd fagyállóval ,járatod még ki nem nyit a termosztát/ az nem baj hogy addig még nem nyit nincs a motorban semmi /


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 6:18 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7769
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Zoly mágus :)
hazaért a vas, megnéztem valóban a hűtő teteje és a hengerfej között kb. 8-10 cm van. Ha nem billentesz ennyit előre a kocsin nem fog csak a hűtőből kifolyni a cuccos..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 254 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség