Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. jan. 21, 2019 11:41 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 239 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 5:21 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 07, 2008 10:02 am
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Győr-Moson-Sopron megye
Sziasztok,

én konkrétan a következőképpen végeztem ezt kb 2 hónapja, és működött:

1. A hűtő alján található leeresztő csapra műanyagcsövet húztam, jó passzentosat.
2. Auto elindít, motor bemelegít, fűtéscsap melegre állít, motor járat amíg vízhőfok mutató függőleges pozícióba kerül (termosztát nyit)
3. Motor leállít
4. A csővet alul kivezettem, majd a végét vödörbe fogtam, tudván, hogy nyomás van a rendszerben, és a csap megnyitásakor a csövön fog ez a nyomás kijönni.
5. Csapot a hűtő alján kinyitottam (bajonettzáras)
6. A nyomás kiegyenlítődött (már nem verettet a meleg hűtőfolyadék)
7. Kiegyenlítőtartály fedelét levettem
8. A maradék folyadék szépen egyenletesen távozott a rendszerből
9. Miután már nem folyt semmi, a kiegyenlítő tartályon keresztűl nyomás alá helyeztem a hűtőrendszert (megfújtam szájjal)
10. Így a fűtő radiátorbol is kijött némi folyadék.
11. Csapot visszazártam
12. Új folyadékkal feltöltöttem (G12+deszt.víz)
13. Motort járattam amíg termosztát nyitott, fűtésre állított fűtéscsap mellet, hogy az egész rendszerből kitudja dolgozni a levegőt.
14. A kiegyenlítő tartályon keresztűl pótoltam a hiányzó folyadékot.

ennyi röviden, és működik...(2001, 1.4MPI, AME mot kód)

üdv

ui: nekem ez a módszer eddig minden autómnál bevált, eddig ez az első aminek korrekt leeresztő csapja van :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 4:48 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7520
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
ZOLY írta:
én ezt értem amit irtál de nekem nem folyik le csak kb 2 liter és kész?? kb annyi amennyi a kiegyenlitő tartályból lefolyik

Miért nem emeled meg a kocsi hátulját?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 4:45 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 13, 2008 7:10 pm
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Pákozd
Csabaa írta:
ZOLY írta:
Most néztem nekem a legalsó csővőn van a csap és az a cső megy fel fele a hengerfejhez/termosztáthoz/

ezt mondom csak a hűtőn keresztül tud kifolyni a hengerfejből. a felső ágán keresztül



én ezt értem amit irtál de nekem nem folyik le csak kb 2 liter és kész?? kb annyi amennyi a kiegyenlitő tartályból lefolyik


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 4:42 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7520
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
ZOLY írta:
Most néztem nekem a legalsó csővőn van a csap és az a cső megy fel fele a hengerfejhez/termosztáthoz/

ezt mondom csak a hűtőn keresztül tud kifolyni a hengerfejből. a felső ágán keresztül.
Ha megnézed akkor a hűtő felső ága feljebb van, mint a termosztát háza és a hengerfej....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 4:37 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 13, 2008 7:10 pm
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Pákozd
Most néztem nekem a legalsó csővőn van a csap és az a cső megy fel fele a hengerfejhez/termosztáthoz/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 4:29 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
A hűtő alsó csövén keresztül kijön a blokkból a víz zárt termosztát esetén is. Az vicces lenne, ha majdnem forrásban lévő vizet engednél le. Sőt, ilyenkor gyönyörű gejzírt csinál a rendszerben lévő nyomás. Eszedbe ne jusson 90 fokos vizet leengedni, vagy fuss messzire gyorsan.

ZOLY írta:
Akkor most mit tegyek!!! Mindkét hozzá szólás igaz mert Hidegen csak a hűtőből engedem le csak,de melegen meg csak 90 fok kűrűl nyit a termosztát és ha sokat várok vele akkor meg visszahűl???


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 4:27 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 13, 2008 7:10 pm
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Pákozd
2006-os 1,2 12v ,de hogy hol van az passz??????????,


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 4:25 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7520
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
ZOLY írta:
Akkor most mit tegyek!!! Mindkét hozzá szólás igaz mert Hidegen csak a hűtőből engedem le csak,de melegen meg csak 90 fok kűrűl nyit a termosztát és ha sokat várok vele akkor meg visszahűl???

szia
Neked ha jó tudom 1,2-es 12v van. Itt a visszatérő ágba van a termosztát.
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 4:23 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 13, 2008 7:10 pm
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Pákozd
Akkor most mit tegyek!!! Mindkét hozzá szólás igaz mert Hidegen csak a hűtőből engedem le csak,de melegen meg csak 90 fok kűrűl nyit a termosztát és ha sokat várok vele akkor meg visszahűl???


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 4:10 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1290
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
sárgavillám írta:
Szasztok,

én azt javasoltam, hogy a leengedéshez legyen meleg a víz, különben nem lehet leengedni!!!
Nem azt mondtam, hogy a forró motorra azonnal töltsük fel hideg csapvízzel!!!!
Ez a kettő nem ugyanaz!!!!

Egyébként amig az ember mindent leenged, és ehhez a fűtés csapot is nyitni kell, elteleik egy kis idő, aztán meg lehet várni 5-10percet, addig is hűl a motor, de ha meg teljesen visszahűl lezár a termosztát és akkor meg a motorblokkba nem kerül hűtővíz, NA AZ mar gond!!
Majd fellelhet tölteni G12+viz keverékkel.
Én most csináltam kb 2 hónapja, és a gép rendben van és nem lett hengerfejes....

üdv


bundy87 írta:
ZOLY írta:
Én most cserélek előszőr ezért csak idézni tudom amit előtted irtak: soha nem cserélűnk űzem meleg motorná hűtővizet csak olajat???
De igazad lehet, nem melegitettem ez tény!!!
HOGY mekkora Egy hűlye vagyok már a második űveg fagyállót basztam el de ha most ezt felfognám egy űvegben igy ahogy csináltam hidegen akkor még jó lenne???

helló
amit leengedsz azt vissza is töltheted legyen az hideg meleg, én írtam hogy meleg motorban nem cserélünk hűtővizet nekem az öregek mondták hogy csak hidegen szabad cserélni. utánatölteni bármikor lehet.
csak szólók hogy a termosztát 88 fokon kezd nyitni kb 90 foknál teljesen nyitva van, szerintem ezek az alumínium motorok nagyon nem hálálnák meg ha a 90 fokos vizet szépen kicsurgatnád belőle mivel a motor még át van melegedve, ha nem töltöd fel HŰTŐVÍZZEL akkor deformálódhat a blokk, ha feltöltöd a meleg motort hideg vízzel akkor úgy jársz mint a régi skoda 120 asok hogy hengerfejes lesz.
csak szólók hogy én nem támogatom ezt az ötletet.


ha 88 fok alá esik a víz akkor a termosztát rögtön lezár , nem fog hezitálni. ilyenkor ugyanott vagy ahol a part szakad csak nem hideg hanem langyos a víz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 3:51 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 07, 2008 10:02 am
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Győr-Moson-Sopron megye
Szasztok,

én azt javasoltam, hogy a leengedéshez legyen meleg a víz, különben nem lehet leengedni!!!
Nem azt mondtam, hogy a forró motorra azonnal töltsük fel hideg csapvízzel!!!!
Ez a kettő nem ugyanaz!!!!

Egyébként amig az ember mindent leenged, és ehhez a fűtés csapot is nyitni kell, elteleik egy kis idő, aztán meg lehet várni 5-10percet, addig is hűl a motor, de ha meg teljesen visszahűl lezár a termosztát és akkor meg a motorblokkba nem kerül hűtővíz, NA AZ mar gond!!
Majd fellelhet tölteni G12+viz keverékkel.
Én most csináltam kb 2 hónapja, és a gép rendben van és nem lett hengerfejes....

üdv


bundy87 írta:
ZOLY írta:
Én most cserélek előszőr ezért csak idézni tudom amit előtted irtak: soha nem cserélűnk űzem meleg motorná hűtővizet csak olajat???
De igazad lehet, nem melegitettem ez tény!!!
HOGY mekkora Egy hűlye vagyok már a második űveg fagyállót basztam el de ha most ezt felfognám egy űvegben igy ahogy csináltam hidegen akkor még jó lenne???

helló
amit leengedsz azt vissza is töltheted legyen az hideg meleg, én írtam hogy meleg motorban nem cserélünk hűtővizet nekem az öregek mondták hogy csak hidegen szabad cserélni. utánatölteni bármikor lehet.
csak szólók hogy a termosztát 88 fokon kezd nyitni kb 90 foknál teljesen nyitva van, szerintem ezek az alumínium motorok nagyon nem hálálnák meg ha a 90 fokos vizet szépen kicsurgatnád belőle mivel a motor még át van melegedve, ha nem töltöd fel HŰTŐVÍZZEL akkor deformálódhat a blokk, ha feltöltöd a meleg motort hideg vízzel akkor úgy jársz mint a régi skoda 120 asok hogy hengerfejes lesz.
csak szólók hogy én nem támogatom ezt az ötletet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 3:04 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1290
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
ZOLY írta:
Én most cserélek előszőr ezért csak idézni tudom amit előtted irtak: soha nem cserélűnk űzem meleg motorná hűtővizet csak olajat???
De igazad lehet, nem melegitettem ez tény!!!
HOGY mekkora Egy hűlye vagyok már a második űveg fagyállót basztam el de ha most ezt felfognám egy űvegben igy ahogy csináltam hidegen akkor még jó lenne???

helló
amit leengedsz azt vissza is töltheted legyen az hideg meleg, én írtam hogy meleg motorban nem cserélünk hűtővizet nekem az öregek mondták hogy csak hidegen szabad cserélni. utánatölteni bármikor lehet.
csak szólók hogy a termosztát 88 fokon kezd nyitni kb 90 foknál teljesen nyitva van, szerintem ezek az alumínium motorok nagyon nem hálálnák meg ha a 90 fokos vizet szépen kicsurgatnád belőle mivel a motor még át van melegedve, ha nem töltöd fel HŰTŐVÍZZEL akkor deformálódhat a blokk, ha feltöltöd a meleg motort hideg vízzel akkor úgy jársz mint a régi skoda 120 asok hogy hengerfejes lesz.
csak szólók hogy én nem támogatom ezt az ötletet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 2:27 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 13, 2008 7:10 pm
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Pákozd
Én most cserélek előszőr ezért csak idézni tudom amit előtted irtak: soha nem cserélűnk űzem meleg motorná hűtővizet csak olajat???
De igazad lehet, nem melegitettem ez tény!!!
HOGY mekkora Egy hűlye vagyok már a második űveg fagyállót basztam el de ha most ezt felfognám egy űvegben igy ahogy csináltam hidegen akkor még jó lenne???


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 2:10 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 07, 2008 10:02 am
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Győr-Moson-Sopron megye
Szia ZOLY,

mielőtt elkezdted a rendszerből leengedni a vizet felmelegítetted a vizet, azaz járattad a motort, hogy a termosztát kinyisson?
Ha nem akkor a termosztát zárva van és csak a hűtőből engeded le a vizet.

üdv

ZOLY írta:
Sziasztok!!! Már megint úgy jártam hogy fagyálló lecserélésével mint egy hete mindent úgy csináltam ahogy irtátok /sima talaj,kiegyenlitő tartály sapka le,csap megnyit úgyelve arra hogy ki is húzzam meg is néztem 2x/ de most is csak 2liter folyt le már kezdem azt hinni hogy viccel ez az autó velem! Esetleg valaki le irná pontosan hogy van ez a csere????
Már fogalmam sincs hogy mit hagytam ki????????????
:roll: :roll: :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2011 2:04 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 13, 2008 7:10 pm
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Pákozd
Sziasztok!!! Már megint úgy jártam hogy fagyálló lecserélésével mint egy hete mindent úgy csináltam ahogy irtátok /sima talaj,kiegyenlitő tartály sapka le,csap megnyit úgyelve arra hogy ki is húzzam meg is néztem 2x/ de most is csak 2liter folyt le már kezdem azt hinni hogy viccel ez az autó velem! Esetleg valaki le irná pontosan hogy van ez a csere????
Már fogalmam sincs hogy mit hagytam ki????????????


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 239 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség