Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. nov. 18, 2017 1:48 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 16 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 13, 2017 8:01 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Bálint Zoltán írta:
Sziasztok,

Találkozott már valaki Hutchinson nevű hosszbordás szíjjal?
Kiakartam cserélni mert esedékes a szíjcsere de ezt a márkát akarták adni.
Neten utánanéztem, inkább mosógépekhez van...meg 1-2 autósboltba.
Addig hagyom a contitech-et, még nem veszek egy értelmes szíjat.

Szia
Csak olyat vegyél aminek a hátsó oldala barázdás mint a gyárinak.
Kép
A barázdás a Contitech a sima Dayco, ami mindig megcsúszott..

https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/cikkszam ... es=6pk1873


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 13, 2017 7:01 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 365
Tartózkodási hely: Bugyi
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Sziasztok,

Találkozott már valaki Hutchinson nevű hosszbordás szíjjal?
Kiakartam cserélni mert esedékes a szíjcsere de ezt a márkát akarták adni.
Neten utánanéztem, inkább mosógépekhez van...meg 1-2 autósboltba.
Addig hagyom a contitech-et, még nem veszek egy értelmes szíjat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mikor szükséges az ékszíj csere.
HozzászólásElküldve: szer. dec. 28, 2016 10:15 am 
Offline

Csatlakozott: pén. dec. 02, 2016 10:57 pm
Hozzászólások: 13
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1,2 12v 2004 AZQ
Koszi megegyszer! :int:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mikor szükséges az ékszíj csere.
HozzászólásElküldve: kedd dec. 27, 2016 1:23 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
juve71 írta:
Koszi Csabaa! A balra feszitest azt ugy erted,hogy a tuzfal fele? Hatlapfeju csavarral van. Utanna gondolom ugyan igy rakom vissza az uj szijjat!?

Szia
Igen, balra lazítod a tűzfal felé, visszarakás fordított sorrendben.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mikor szükséges az ékszíj csere.
HozzászólásElküldve: kedd dec. 27, 2016 12:43 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. dec. 02, 2016 10:57 pm
Hozzászólások: 13
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1,2 12v 2004 AZQ
Koszi Csabaa! A balra feszitest azt ugy erted,hogy a tuzfal fele? Hatlapfeju csavarral van. Utanna gondolom ugyan igy rakom vissza az uj szijjat!?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mikor szükséges az ékszíj csere.
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 26, 2016 5:20 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
juve71 írta:
Sziasztok. Kerdes: 1,2 12v klima nelkuli Fabia. 86000km van benne, hosszbordast mikor csereljem, meg a gyari van rajta. 12 eves a verda. Es mi a csere menete, ha leirnatok. Koszonom.
Kellemes karit mindenkinek :int:

Szia
Lassan esedékes lenne, mert elöregszik a gumi.

Kép

A harmadik képen van a klíma nélküli változat. A 3-as a feszítő, gyártmány függő vagy
egy hatlapfejű csavar van a közepén, vagy egy kupak alatt 50es belső torx. Ezt meg kell nézned..
Ha a feszítőt balra eltolod, (mint az első kép képen) közben a másik kezeddel le tudod venni a szíjat. A tárcsákat mozgasd meg minden irányba ,nem kotyoghatnak. A vízpumpa tárcsáját különösen, és körülötte esetleges fagyálló nyomokat keress.

Olyan szíjat nézzél (mint a gyári) amelyiknél a hátsó oldala nem sima, hanem keresztirányba barázdált.

Én Dayco-t vettem az sima hátul, már az elejétől fogva, váltásnál meg-megnyekken..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mikor szükséges az ékszíj csere.
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 26, 2016 3:41 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. dec. 02, 2016 10:57 pm
Hozzászólások: 13
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1,2 12v 2004 AZQ
Sziasztok. Kerdes: 1,2 12v klima nelkuli Fabia. 86000km van benne, hosszbordast mikor csereljem, meg a gyari van rajta. 12 eves a verda. Es mi a csere menete, ha leirnatok. Koszonom.
Kellemes karit mindenkinek :int:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mikor szükséges az ékszíj csere.
HozzászólásElküldve: pén. júl. 22, 2016 9:01 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 865
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
jani0320 írta:
Sziasztok!
2002-es 1,4 Mpi-ben , kicsit nyikorog a hosszbordásszíj indításkor 1-2 percig, 100e km van benne még a gyári van rajta.
Megvettem már a másikat.
Esetleg tudna valaki segíteni , vagy ábrát mutatni , hogy mi levétel, és felrakás menete?
Nem akarok vele legózni . Klímás.
Köszi előre is.
Helló.Amíg nincs kirepedezve a hosszbordás szíj addig felesleges a minőségi gyári szíjat ledobni!Amit viszont nem árt megnézni az a feszítőgörgő,mert az 140000 km körül beállt nekem is ezért szedd le a szíjat és azt mindenképpen pörgesd meg,hogy nincs-e hangja,mert ha az beáll még a motor is megfőhet ha nem figyelsz!A leszedés pofon egyszerű a klímásnál.Fogj egy nagy lapos fejű csavarhúzót és támaszd be a feszítőgörgő mellé és emeld meg vele a görgőt és a szíj enged annyit,hogy letudod szedni,de előtte nézd meg hol fut a szíj,hogy visszarakásnál jó helyre tedd vissza.A visszarakásnál előbb fűzd végig mindenhol úgy hogy csak a klímakompresszorra ne tedd rá ha ez megvan utána megint megemeled a görgőt és közben ráteszed a kompresszorra is a szíjat. A visszarakásnál nem árt egy kis segítség,hogy míg az egyikőtök megemeli a görgőt addig a másik ember megfeszítve tartja a szíjat,mert bárhol könnyen leugrik a helyéről ha nincs megfeszítve.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mikor szükséges az ékszíj csere.
HozzászólásElküldve: pén. júl. 22, 2016 8:47 am 
Offline

Csatlakozott: pén. feb. 13, 2015 4:26 pm
Hozzászólások: 27
Autó: 1.4 Mpi
Sziasztok!
2002-es 1,4 Mpi-ben , kicsit nyikorog a hosszbordásszíj indításkor 1-2 percig, 100e km van benne még a gyári van rajta.
Megvettem már a másikat.
Esetleg tudna valaki segíteni , vagy ábrát mutatni , hogy mi levétel, és felrakás menete?
Nem akarok vele legózni . Klímás.
Köszi előre is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2015 11:29 am 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 07, 2007 3:12 pm
Hozzászólások: 102
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Autó: 2005, 1.4, 16v, 100 Le, BBZ
kami01 írta:
Szia. Kérdésem lenne hogy a 14 éves fabia ban van 200 ezer km.vezérmüékszij csere mikor illendö. Alles


Vezérműszíj vagy ékszíj?
Az ékszíj szvsz mehet amíg nem visít nagyon ami arra utal, hogy már csúszik, nagy baj nem lehet belőle, meg abből se ha mondjuk elszakad. Persze nyaraláskor a tengerpartra menet azért gáz egy ilyen is.

Vezérmű izgibb. Tényleg azt írják a szervízkönyvben hogy az 1.4esnél csak ellenőrízni kell 90e-nél, aztán pedig 30e-enként. Olyan hivatásos, ne adj isten még számlát is adó, munkájára garanciát vállaló szerelőt viszont nem találsz aki ilyesmit bevállal. Érdekes, hogy más motorokra le van írva, hogy mikor kell cserélni, csak éppen az 1.4re nincs. Én is ebben a dilemmában voltam tavaly, de figyelembe véve a kárt amit okozhat ha elszakad, nem vacakoltam, cseréltettem, vízpumpával együtt. Megállt olyan 70-75e körül.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 03, 2015 10:17 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1269
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
kami01 írta:
Szia. Kérdésem lenne hogy a 14 éves fabia ban van 200 ezer km.vezérmüékszij csere mikor illendö. Alles

hali
milyen motor van benne? 1.2 vagy 1.4


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 03, 2015 8:48 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
kami01 írta:
Szia. Kérdésem lenne hogy a 14 éves fabia ban van 200 ezer km.vezérmüékszij csere mikor illendö. Alles

szia
Nincs kötelező vezérműszíj csere.
90e km-ként szemrevételezni kell, majd a következő 30ekm után ismét.
A vizsgálandó pontok:
Kép

Olyan szerelő ,aki megnézi majd azt mondja ,hogy még elmehet 30e km-t, nem született.
A fenti protokol a gyári előírás, szerintem 90-100e km-ként cserélni kell.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 03, 2015 8:26 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 03, 2015 8:16 pm
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Hegyeshalom
Szia. Kérdésem lenne hogy a 14 éves fabia ban van 200 ezer km.vezérmüékszij csere mikor illendö. Alles


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mikor szükséges az ékszíj csere.
HozzászólásElküldve: szer. nov. 20, 2013 9:42 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
A láncos motorok ilyenek.

TiB írta:
Van olyan motor (nem tudom, hogy Fabiaba szereltek-e ilyet), amiben az ékszíj hajtja a hűtőszivattyút is. Ezeket a motorokat nem szabad ékszíj nélkül üzemeltetni, mert túlmelegednek.

realamadeus írta:
Kedves Skodások !

Azután érdeklődnék hogy van egy Skoda fábia 1.4 PDTDI (2006) évjáratú autóm.
78.000 ezer km futott teljesítmény.
Rendszeresen szervizelve és karbantartva.

Mivel közeledik az éves szerviz ezért felvetődik bennem a kérdés , hogy mikor esedékes az ékszíj csere ?
Kívülről mármint ilyen laikus szemmel nézve elváltozást nem tapasztaltam.
Illetve ha menet közben szakad el mi történhet ?

Válaszotokat előre is köszönöm:
ÜDV !


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mikor szükséges az ékszíj csere.
HozzászólásElküldve: szer. nov. 20, 2013 8:04 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2006 1.4 16V BBZ
A bordás ékszíj szemrevételezéssel ellenőrizendő, ilyenkor jelentős mértékű kopás, repedések, anyaghiány, stb. ami a cserét indokolja. Továbbá akkor lehet indokolt a csere, ha a szíj megcsúszik. Ennek jellegzetes, visító vagy ciripelő hangja van, gyakran hidegindítás után jelentkezik.

Menet közben elszakadni nem szokott. Ha mégis, akkor leáll a generátor és a klímakompresszor (a PD TDI motoron szerintem ennyit hajt a szíj). A töltés hiányát a műszerfalon figyelmeztető jelzi és a vill. vezérlő kikapcsolja a nagy fogyasztókat (ablak- és tükörfűtés, kormány szervó, esetleg az ABS is). Az autó többi funkciója működik és lehet is vele menni, addig amíg az akkumulátor el bírja látni a villamos rendszereket.

Van olyan motor (nem tudom, hogy Fabiaba szereltek-e ilyet), amiben az ékszíj hajtja a hűtőszivattyút is. Ezeket a motorokat nem szabad ékszíj nélkül üzemeltetni, mert túlmelegednek.

realamadeus írta:
Kedves Skodások !

Azután érdeklődnék hogy van egy Skoda fábia 1.4 PDTDI (2006) évjáratú autóm.
78.000 ezer km futott teljesítmény.
Rendszeresen szervizelve és karbantartva.

Mivel közeledik az éves szerviz ezért felvetődik bennem a kérdés , hogy mikor esedékes az ékszíj csere ?
Kívülről mármint ilyen laikus szemmel nézve elváltozást nem tapasztaltam.
Illetve ha menet közben szakad el mi történhet ?

Válaszotokat előre is köszönöm:
ÜDV !


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 16 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség