A bordás ékszíj szemrevételezéssel ellenőrizendő, ilyenkor jelentős mértékű kopás, repedések, anyaghiány, stb. ami a cserét indokolja. Továbbá akkor lehet indokolt a csere, ha a szíj megcsúszik. Ennek jellegzetes, visító vagy ciripelő hangja van, gyakran hidegindítás után jelentkezik.
Menet közben elszakadni nem szokott. Ha mégis, akkor leáll a generátor és a klímakompresszor (a PD TDI motoron szerintem ennyit hajt a szíj). A töltés hiányát a műszerfalon figyelmeztető jelzi és a vill. vezérlő kikapcsolja a nagy fogyasztókat (ablak- és tükörfűtés, kormány szervó, esetleg az ABS is). Az autó többi funkciója működik és lehet is vele menni, addig amíg az akkumulátor el bírja látni a villamos rendszereket.
Van olyan motor (nem tudom, hogy Fabiaba szereltek-e ilyet), amiben az ékszíj hajtja a hűtőszivattyút is. Ezeket a motorokat nem szabad ékszíj nélkül üzemeltetni, mert túlmelegednek.
realamadeus írta:
Kedves Skodások !
Azután érdeklődnék hogy van egy Skoda fábia 1.4 PDTDI (2006) évjáratú autóm.
78.000 ezer km futott teljesítmény.
Rendszeresen szervizelve és karbantartva.
Mivel közeledik az éves szerviz ezért felvetődik bennem a kérdés , hogy mikor esedékes az ékszíj csere ?
Kívülről mármint ilyen laikus szemmel nézve elváltozást nem tapasztaltam.
Illetve ha menet közben szakad el mi történhet ?
Válaszotokat előre is köszönöm:
ÜDV !