Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. aug. 13, 2020 5:35 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 268 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd feb. 11, 2020 10:16 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7930
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:

Remélem ezzel megoldodik a dolog!

Talán megoldódott a dolog. Aktív szenes tárolót nem tudtam rendelni, sehol nem találtam a webshopokban. A tanksapka és a szelep megjött, utóbbit teszteltem is aksival, zár rendesen. Már négy napja nem ég a sárga lámpa. :)

Szia
Ha már többször cseréltél szelepet, azt lehet a szénpor nyírja ki ami a tartályból jön..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd feb. 11, 2020 1:18 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 89
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
astrojoe12 írta:
Köszi a kimerítő segítséget.
Ennek alapján rendeltem egy aktivszenes tárolót, egy új tanksapkát és egy új szelepet.

Remélem ezzel megoldodik a dolog!


Talán megoldódott a dolog. Aktív szenes tárolót nem tudtam rendelni, sehol nem találtam a webshopokban. A tanksapka és a szelep megjött, utóbbit teszteltem is aksival, zár rendesen. Már négy napja nem ég a sárga lámpa. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. feb. 05, 2020 7:48 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 89
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Köszi a kimerítő segítséget.
Ennek alapján rendeltem egy aktivszenes tárolót, egy új tanksapkát és egy új szelepet.

Remélem ezzel megoldodik a dolog!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. feb. 05, 2020 12:11 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 439
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
astrojoe12 írta:
Csabaa írta:
astrojoe12 írta:
Ezek szerint rossz szelep van benne, rosszat kaptam a boltban? Olyat kérjek, ami alapból nyitott és 12 voltra zár?

Az autodatában amit linkeltem írja, hogy gyújtásnál 12 voltot kell mérni a csatlakozónál. Ezért írtam a fordított vezérlést.
Nem hiszem, hogy többféle szelep lenne, ha a motorhoz valót rendeltél.

Nézd meg vagcommal is a motorvezérlő 70-es csoportjában a tesztjét:
070,0, kibocsátás-csökkentés (üzemanyagtartály szellőző)
070,1, helyzete,(TE-szelep),13..25%
070,2, TVV diagnózis,>25%
070,3, szívósornyomás,240--420mbar
070,4, diagnózis,állapot,Teszt BE / teszt KI / TEV OK / TEV nem OK \ alaphelyzet: TEV OK

Azt írtad állandóan nyitva van.. aztán megjáratva 12 volt-al is állandóan nyitva.. valami keveredés van itt azt hiszem..


Úgy értettem, hogy kinyit teljesen amikor 12voltot kap. Nulla voltnál bezár, de nem tömít teljesen, kicsit szivárog.

Nekem csak egy nagyon egyszerű kiolvasóm van, hibakódot ír és töröl, ezen kívül az alap rendszerek készenléti állapotát mutatja:

Igen, tényleg az van ott, hogy alapjáraton 12volt van rajta (engine idling 12V). Tehát alapjáraton nyitva tartja a szelepet, vagyis, amikor bezárja nem tömít, mert szivárog zárt állapotban. Ez lehet a baj, ugye?
Ezek szerint vennem kell egy új szelepet?

Csatolmány:
IMG_20200205_112440a.jpg


a katalogus csak egyféle szelepet ír 6Q0906517

müködés lerása


mmal van fetöltve, amely a gőzöket megköti. Természetesen a
65. ábra:Tartályszellőztető rendszer [6]
1 –tartálycsatlakozó
2 – aktívszenes benzingőztároló
3 – firss levegő
4 – regeneráló szelep
5 – szívócső csatlakozó
6 – fojószelep
66. ábra: Regeneráló
szelep [8]
1 – csőcsatlakozások
2 – visszacsapó szelep
3 – laprugó
4 – tömítőelem
5 – mozgó lapszelep
6 – tömítőfelület
7 - tekercs
Budai Ferenc – Hadházi László: Korszerű gépjárművekben alkalmazott
jeladók működése
____________________________________________________________________________
megkötőanyag csak korlátozott benzinmennyiség befogadására képes, azt
időközönként üríteni (regenerálni) kell. Ezért a benzingőztárolót egy
csővezetéken és egy elektromágneses szelepen – úgynevezett regeneráló
szelepen (65. és 66. ábra)
– keresztül a motor
szívócsövével kötik össze. A
regeneráló szelep
feszültségmentes állapotban
nyitott, azt a motor ECU az
indítást követően zárja, az elektromágneses
tömítő elemet a tömítő-felülethez húzza. A
szellőztető rendszer úgy működik, hogy az
„elektronikus agyban” kísérleti mérések alapján
egy benzingőz képződési modellt tárolnak, amely
alapján a bemeneti információk ismeretében kellő
pontossággal tudják tároló telítettségi állapotát. Az ECU ennek
megfelelően részterheléskor, vagy alapjáraton – tehát kellő szívócső
depresszió mellett – meghatározott ideig, kb. 100 ms-os periódusidővel,
nyitásra és zárásra vezérli a beavatkozót. Ekkor a benzingőztárolót a
rendszer friss levegővel öblíti át, a megkötött benzingőz nagy részét a
motor beszívja és elégeti. A regenerálási periódus után, a modell szerint
általában percekig, a szelepet az ECU zárva tartja, tehát regenerálási
„szünet következik”.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. feb. 05, 2020 11:29 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 89
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Csabaa írta:
astrojoe12 írta:
Ezek szerint rossz szelep van benne, rosszat kaptam a boltban? Olyat kérjek, ami alapból nyitott és 12 voltra zár?

Az autodatában amit linkeltem írja, hogy gyújtásnál 12 voltot kell mérni a csatlakozónál. Ezért írtam a fordított vezérlést.
Nem hiszem, hogy többféle szelep lenne, ha a motorhoz valót rendeltél.

Nézd meg vagcommal is a motorvezérlő 70-es csoportjában a tesztjét:
070,0, kibocsátás-csökkentés (üzemanyagtartály szellőző)
070,1, helyzete,(TE-szelep),13..25%
070,2, TVV diagnózis,>25%
070,3, szívósornyomás,240--420mbar
070,4, diagnózis,állapot,Teszt BE / teszt KI / TEV OK / TEV nem OK \ alaphelyzet: TEV OK

Azt írtad állandóan nyitva van.. aztán megjáratva 12 volt-al is állandóan nyitva.. valami keveredés van itt azt hiszem..


Úgy értettem, hogy kinyit teljesen amikor 12voltot kap. Nulla voltnál bezár, de nem tömít teljesen, kicsit szivárog.

Nekem csak egy nagyon egyszerű kiolvasóm van, hibakódot ír és töröl, ezen kívül az alap rendszerek készenléti állapotát mutatja:

Igen, tényleg az van ott, hogy alapjáraton 12volt van rajta (engine idling 12V). Tehát alapjáraton nyitva tartja a szelepet, vagyis, amikor bezárja nem tömít, mert szivárog zárt állapotban. Ez lehet a baj, ugye?
Ezek szerint vennem kell egy új szelepet?

Csatolmány:
IMG_20200205_112440a.jpg


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. feb. 05, 2020 11:06 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7930
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:
Ezek szerint rossz szelep van benne, rosszat kaptam a boltban? Olyat kérjek, ami alapból nyitott és 12 voltra zár?

Az autodatában amit linkeltem írja, hogy gyújtásnál 12 voltot kell mérni a csatlakozónál. Ezért írtam a fordított vezérlést.
Nem hiszem, hogy többféle szelep lenne, ha a motorhoz valót rendeltél.

Nézd meg vagcommal is a motorvezérlő 70-es csoportjában a tesztjét:
070,0, kibocsátás-csökkentés (üzemanyagtartály szellőző)
070,1, helyzete,(TE-szelep),13..25%
070,2, TVV diagnózis,>25%
070,3, szívósornyomás,240--420mbar
070,4, diagnózis,állapot,Teszt BE / teszt KI / TEV OK / TEV nem OK \ alaphelyzet: TEV OK

Azt írtad állandóan nyitva van.. aztán megjáratva 12 volt-al is állandóan nyitva.. valami keveredés van itt azt hiszem..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. feb. 05, 2020 10:55 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 89
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Ezek szerint rossz szelep van benne, rosszat kaptam a boltban? Olyat kérjek, ami alapból nyitott és 12 voltra zár?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. feb. 05, 2020 10:32 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7930
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:

Megjárattam kompresszorral és wd40-el, majd amikor már feladtam volna, megmozdult. Most, ha rákötöm a 12voltot, akkor kinyit teljesen, de utána nem zár be rendesen, egy kis szivárgás van zárt helyzetben is.

Tehát 12voltra kell nyitnia.. oké, de akkor alapjáraton miért van folyamatos 12volt rajta?

Fordított a vezérlése. Állandó 12 volt a zárt állapot és nulla voltra nyit.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. feb. 05, 2020 10:09 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 89
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Csabaa írta:
astrojoe12 írta:

Nem, ha rajta van a 12volt, átenged. Na lehúzom, akkor is.

Az baj.
Próbáld megjáratni a szelepet a csatlakozó fel- és lehúzásával..


Megjárattam kompresszorral és wd40-el, majd amikor már feladtam volna, megmozdult. Most, ha rákötöm a 12voltot, akkor kinyit teljesen, de utána nem zár be rendesen, egy kis szivárgás van zárt helyzetben is.

Tehát 12voltra kell nyitnia.. oké, de akkor alapjáraton miért van folyamatos 12volt rajta?

Csatolmány:
IMG_20200205_100144_1a.jpg


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. feb. 05, 2020 9:39 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7930
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:

Nem, ha rajta van a 12volt, átenged. Na lehúzom, akkor is.

Az baj.
Próbáld megjáratni a szelepet a csatlakozó fel- és lehúzásával..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. feb. 05, 2020 9:38 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 89
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Csabaa írta:
astrojoe12 írta:
Megmértem.. alapjáraton 12V van a szelepen és nyitva van. Kiszereltem a szelepet és bele fújtam, átenged. Pedig tavaly vettem, akkor jó volt, mert kipróbáltam. Az állandó 12 volt az nem jó ezek szerint?

Kép
A 12 voltra lezár a szelep?



Nem, ha rajta van a 12volt, átenged. Na lehúzom, akkor is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. feb. 05, 2020 9:31 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7930
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:
Megmértem.. alapjáraton 12V van a szelepen és nyitva van. Kiszereltem a szelepet és bele fújtam, átenged. Pedig tavaly vettem, akkor jó volt, mert kipróbáltam. Az állandó 12 volt az nem jó ezek szerint?

Kép
A 12 voltra lezár a szelep?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. feb. 05, 2020 8:52 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 89
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Megmértem.. alapjáraton 12,3V van a szelepen és nyitva van. Kiszereltem a szelepet és bele fújtam, átenged. Pedig tavaly vettem, akkor jó volt, mert kipróbáltam.

Az állandó 12 volt az nem jó a szelepnél ezek szerint. A vezérlése romolhatott el, vagy csak "resetelni", alaphelyzetbe kell állítani, ha van ilyen egyáltalán? Itthon tudok ezzel kezdeni valamit szerinted?


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára astrojoe12 szer. feb. 05, 2020 9:35 am-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. feb. 05, 2020 8:48 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7930
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:

Kiszereltem az aktív szénszűrőt a sárvédő alól, tiszta dzsuva lettem a sártól... ha megrázom, akkor olyan, mintha kis kavicsok lennének benne. Hogy lehet ezt tesztelni, hogy jó-e?

Egyszerűen át kell tudnia engedni a levegőt. Nem néztem még ,hogy szét lehet -e szedni, de ha igen ki lehetne szellőztetni a széndarabkákat.
A motortérben a szelep, nem kap állandóan feszültséget!? És mindig nyitva van...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. feb. 05, 2020 8:45 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 89
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Köszi a segítséget!

Kiszereltem az aktív szénszűrőt a sárvédő alól, tiszta dzsuva lettem... ha megrázom, akkor olyan, mintha kis kavicsok lennének benne. Bele szagoltam, kicsit benzines, de inkább semleges, a hangja alapján is száraznak tűnik.

Lehet ezt tesztelni valahogy, hogy jó-e?


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára astrojoe12 szer. feb. 05, 2020 8:51 am-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 268 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség