astrojoe12 írta:
Csabaa írta:
astrojoe12 írta:
Ezek szerint rossz szelep van benne, rosszat kaptam a boltban? Olyat kérjek, ami alapból nyitott és 12 voltra zár?
Az autodatában amit linkeltem írja, hogy gyújtásnál 12 voltot kell mérni a csatlakozónál. Ezért írtam a fordított vezérlést.
Nem hiszem, hogy többféle szelep lenne, ha a motorhoz valót rendeltél.
Nézd meg vagcommal is a motorvezérlő 70-es csoportjában a tesztjét:
070,0, kibocsátás-csökkentés (üzemanyagtartály szellőző)
070,1, helyzete,(TE-szelep),13..25%
070,2, TVV diagnózis,>25%
070,3, szívósornyomás,240--420mbar
070,4, diagnózis,állapot,Teszt BE / teszt KI / TEV OK / TEV nem OK \ alaphelyzet: TEV OK
Azt írtad állandóan nyitva van.. aztán megjáratva 12 volt-al is állandóan nyitva.. valami keveredés van itt azt hiszem..
Úgy értettem, hogy kinyit teljesen amikor 12voltot kap. Nulla voltnál bezár, de nem tömít teljesen, kicsit szivárog.
Nekem csak egy nagyon egyszerű kiolvasóm van, hibakódot ír és töröl, ezen kívül az alap rendszerek készenléti állapotát mutatja:
Igen, tényleg az van ott, hogy alapjáraton 12volt van rajta (engine idling 12V). Tehát alapjáraton nyitva tartja a szelepet, vagyis, amikor bezárja nem tömít, mert szivárog zárt állapotban. Ez lehet a baj, ugye?
Ezek szerint vennem kell egy új szelepet?
Csatolmány:
IMG_20200205_112440a.jpg
a katalogus csak egyféle szelepet ír 6Q0906517
müködés lerása
mmal van fetöltve, amely a gőzöket megköti. Természetesen a
65. ábra:Tartályszellőztető rendszer [6]
1 –tartálycsatlakozó
2 – aktívszenes benzingőztároló
3 – firss levegő
4 – regeneráló szelep
5 – szívócső csatlakozó
6 – fojószelep
66. ábra: Regeneráló
szelep [8]
1 – csőcsatlakozások
2 – visszacsapó szelep
3 – laprugó
4 – tömítőelem
5 – mozgó lapszelep
6 – tömítőfelület
7 - tekercs
Budai Ferenc – Hadházi László: Korszerű gépjárművekben alkalmazott
jeladók működése
____________________________________________________________________________
megkötőanyag csak korlátozott benzinmennyiség befogadására képes, azt
időközönként üríteni (regenerálni) kell. Ezért a benzingőztárolót egy
csővezetéken és egy elektromágneses szelepen – úgynevezett regeneráló
szelepen (65. és 66. ábra)
– keresztül a motor
szívócsövével kötik össze. A
regeneráló szelep
feszültségmentes állapotban
nyitott, azt a motor ECU az
indítást követően zárja, az elektromágneses
tömítő elemet a tömítő-felülethez húzza. A
szellőztető rendszer úgy működik, hogy az
„elektronikus agyban” kísérleti mérések alapján
egy benzingőz képződési modellt tárolnak, amely
alapján a bemeneti információk ismeretében kellő
pontossággal tudják tároló telítettségi állapotát. Az ECU ennek
megfelelően részterheléskor, vagy alapjáraton – tehát kellő szívócső
depresszió mellett – meghatározott ideig, kb. 100 ms-os periódusidővel,
nyitásra és zárásra vezérli a beavatkozót. Ekkor a benzingőztárolót a
rendszer friss levegővel öblíti át, a megkötött benzingőz nagy részét a
motor beszívja és elégeti. A regenerálási periódus után, a modell szerint
általában percekig, a szelepet az ECU zárva tartja, tehát regenerálási
„szünet következik”.