Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. márc. 21, 2019 11:46 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 235 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 21, 2019 8:12 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7580
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
hubo44 írta:
Lajos K írta:
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Fabia 1.2 12V 2007 AZQ motorral.
Húzatásnál, de álló helyzetben is, kb 5000 ford. fölött pár másodperc után kigyullad a motor hiba lámpa, megtorpan az autó, elveszi a fordulatot, majdnem leáll. Gyujtás hibát hoz általában a 3. hengerre.
Gyertyák, trafók, benzin szűrő cserélve, injektorok felcserélve, kompresszió 13-15, üzemanyagnyomás 3-5.
Amíg jár, aktív a hiba, újraindítás után inaktív, jól jár a motor és a hiba törölhető. Csak 37.000 van az autóban, EGR nincs rajta. Fojtó szelep tiszta.
Mi lehet az oka?

Előre is köszi. L


pont ijen hiba volt 2007, 1,2 47KW BME-nel a vezerlô volt hibaš.
(az a AZQ nem ul ehez a év jarathoz)

Sziasztok
Érdekesek ezek a nagyon ritkán előforduló ecu hibák. Én mindig úgy gondoltam, hogy az az egy nem tud elromlani, fut a programja, ha bármi
gubanc van, egy ecu reset és minden visszaáll a gyári alapra.
Én több mint 2 évig játszottam ecu hibával. Írtam is néhányszor, lendületes kigyorsításkor 2750-es fordulatnál néha megtorpant az autó és
túl magas kopogás jel hibát tárolt. Visszavette az előgyújtást, erőtlen lett. Mivel nem állandó volt a hiba, egy fél perc után megint minden rendben volt.
Kicseréltem a jeladót, végig mértem a szenzor kábeleit, a végén már szigetelő anyagot raktam alá, hogy a kisebb legyen a jel.
Nem segített, mindig visszatért.. Tudatosan nem tudtam produkálni a hibát, akárhogyan terheltem a motort. Ahogy megmozdult a kocsi már 5.-be raktam és tövig nyomtam a gázpedált.. de semmi.
Ha magasabb oktánszámú benzint kapott és adalékot ,akkor ritkábban jelentkezett, és ha hamarabb felváltottam mint 2750 akkor sem.
Ilyenkor ugye az áttétel megváltozik, és lassabban gyorsul, simán áthalad a kényes fordulatszámon.
Amikor ősszel újra vacakolt a kilométerórám és cserélni akartam, a srácnak akitől vettem, megvolt a órához tartózó ecu-ja is. Egy autóból bontotta. Mivel a kettőért 15e-t kért, megvettem azt is.
És láss csodát az új ecu-val eltűnt a kopogásos égéses vacakolás.

Nem mondom, hogy gyakori az ecu hiba, de most már simán el tudom képzelni ,hogy ritkán de előfordulhat.

Ha ecu-t szeretnél cserélni, csak olyat vegyél amihez megvan a pin kódja, mert kell az órádhoz történő illesztéshez. És persze kell a Te
régi most aktuális pin kódod is, mert azt kell majd megadni az új ecu-nak. A meglévőt ki lehet olvasni, az órából..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. feb. 20, 2019 8:25 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1359
Lajos K írta:
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Fabia 1.2 12V 2007 AZQ motorral.
Húzatásnál, de álló helyzetben is, kb 5000 ford. fölött pár másodperc után kigyullad a motor hiba lámpa, megtorpan az autó, elveszi a fordulatot, majdnem leáll. Gyujtás hibát hoz általában a 3. hengerre.
Gyertyák, trafók, benzin szűrő cserélve, injektorok felcserélve, kompresszió 13-15, üzemanyagnyomás 3-5.
Amíg jár, aktív a hiba, újraindítás után inaktív, jól jár a motor és a hiba törölhető. Csak 37.000 van az autóban, EGR nincs rajta. Fojtó szelep tiszta.
Mi lehet az oka?

Előre is köszi. L


pont ijen hiba volt 2007, 1,2 47KW BME-nel a vezerlô volt hibaš.
(az a AZQ nem ul ehez a év jarathoz)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. feb. 20, 2019 4:44 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. feb. 20, 2019 4:31 pm
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda Fabia 1.2 12V
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Fabia 1.2 12V 2007 AZQ motorral.
Húzatásnál, de álló helyzetben is, kb 5000 ford. fölött pár másodperc után kigyullad a motor hiba lámpa, megtorpan az autó, elveszi a fordulatot, majdnem leáll. Gyujtás hibát hoz általában a 3. hengerre.
Gyertyák, trafók, benzin szűrő cserélve, injektorok felcserélve, kompresszió 13-15, üzemanyagnyomás 3-5.
Amíg jár, aktív a hiba, újraindítás után inaktív, jól jár a motor és a hiba törölhető. Csak 37.000 van az autóban, EGR nincs rajta. Fojtó szelep tiszta.
Mi lehet az oka?

Előre is köszi. L


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 04, 2019 6:42 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 49
Autó: Fábia I 1,2
Csabaa írta:
Zizi írta:
Sajnos igy nem tudom fejbol a szamat, de megnezetem. Annyit mondott a szerelo, hogy "katalizator hatasfok csokkenes"


szerintem az a baj hogy rövid távokat mész a kocsival és elkoszolodik a rendszer . meny el kirándulni és hajkurászd meg a kocsidat a pályán szépen kiégeti a rendszert . Ha ez sem segít akkor lehet tovább probálkozni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 04, 2019 1:21 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7580
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Zizi írta:
Van ebbol jobb, vagy rosszabb minosegu? Igazabol annyira mindegy, hogy 4000Ft, vagy 7000 ha jobb. Ennel a kocsinal most eloszor, es utoljara kell megvenni, mert ugysem fog meg 300.000+ km elmenni. :)

Miért ne menne el!?
Találkoztam már bontatlan 400-500ekm futott 1,2-vel is. Ez erősen egyed függő, van hogy lebabázik alig 150e-nél, de van a másik véglet.
Ezek az adalékok kőolaj származékok, szép hosszú szénhidrogén láncokból. Az összetételében és egy-egy elem mennyiségében változnak.
A jobb vagy rosszabb minőség itt szerintem nem számít.

http://homasita.hu/product/3266670
http://homasita.hu/product/43067


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 04, 2019 1:00 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 13, 2010 1:42 pm
Hozzászólások: 22
Csabaa írta:
Zizi írta:
Sajnos igy nem tudom fejbol a szamat, de megnezetem. Annyit mondott a szerelo, hogy "katalizator hatasfok csokkenes"

Akkor jó lehet az adalék.
A hiperekben lehet kapni 5e alatt is adalékot. Ne sima benzin adalékot, hanem injektor tisztítót nézzél.
Az egész flakont öntsd bele egy egész tank benzinbe. Ha hosszabb autópályás út következik utána az még jobb.


Van ebbol jobb, vagy rosszabb minosegu? Igazabol annyira mindegy, hogy 4000Ft, vagy 7000 ha jobb. Ennel a kocsinal most eloszor, es utoljara kell megvenni, mert ugysem fog meg 300.000+ km elmenni. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 04, 2019 12:54 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7580
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Zizi írta:
Sajnos igy nem tudom fejbol a szamat, de megnezetem. Annyit mondott a szerelo, hogy "katalizator hatasfok csokkenes"

Akkor jó lehet az adalék.
A hiperekben lehet kapni 5e alatt is adalékot. Ne sima benzin adalékot, hanem injektor tisztítót nézzél.
Az egész flakont öntsd bele egy egész tank benzinbe. Ha hosszabb autópályás út következik utána az még jobb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 04, 2019 12:45 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 13, 2010 1:42 pm
Hozzászólások: 22
Csabaa írta:
Zizi írta:
Sziasztok!

Van 1 2007-es evjaratu 1.2-es 12V Fabia kombim, sok kilometerrel. (BME motorkod).
Kb 8 eve csinalja azt, hogy a check engine ikon hol elalszik, hogy vilagit. 2-10 napig vilagit, 2-10 napig nem, es utana kezdi ujra.
Allitolag a lambda szonda mer rossz erteket, es amiatt van, hogy kigyulad, utana pedig 1 ido utan ha nem mer ujra rossz erteket, akkor torli a hibat.
Azt mondta most 1 szerelo ismerosom, hogy vegyek valami uzemanyag adalekot (fejbol most nem tudom a nevet, de kb 5.000Ft), avval 1 jo idore el tudom mulasztani a hibat, de veglegesen soha nem fog elmulni, mert ennek a motornak ez a szeriahibaja.
Nyilvan mivel mar nagyon regota csinalja, igy annyira mar nem zavar a dolog, mivel nem tapasztalok semmi mas hibajelenseget, rendelenesseget, de kivancsi volnek, hogy tenyleg mukodik-e ez a megoldas.
Koszonom elore is.

Szia
Nem tudod pontosan a hibakód számát!?
Sokféle adalékot lehet a benzinhez használni, javítanak az égésen, tisztítanak..
Egy lambda szonda hibát nem is ,de ha csak a katalizátor hatékonysága alacsony, azt megoldhatja.


Sajnos igy nem tudom fejbol a szamat, de megnezetem. Annyit mondott a szerelo, hogy "katalizator hatasfok csokkenes"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 04, 2019 12:12 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7580
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Zizi írta:
Sziasztok!

Van 1 2007-es evjaratu 1.2-es 12V Fabia kombim, sok kilometerrel. (BME motorkod).
Kb 8 eve csinalja azt, hogy a check engine ikon hol elalszik, hogy vilagit. 2-10 napig vilagit, 2-10 napig nem, es utana kezdi ujra.
Allitolag a lambda szonda mer rossz erteket, es amiatt van, hogy kigyulad, utana pedig 1 ido utan ha nem mer ujra rossz erteket, akkor torli a hibat.
Azt mondta most 1 szerelo ismerosom, hogy vegyek valami uzemanyag adalekot (fejbol most nem tudom a nevet, de kb 5.000Ft), avval 1 jo idore el tudom mulasztani a hibat, de veglegesen soha nem fog elmulni, mert ennek a motornak ez a szeriahibaja.
Nyilvan mivel mar nagyon regota csinalja, igy annyira mar nem zavar a dolog, mivel nem tapasztalok semmi mas hibajelenseget, rendelenesseget, de kivancsi volnek, hogy tenyleg mukodik-e ez a megoldas.
Koszonom elore is.

Szia
Nem tudod pontosan a hibakód számát!?
Sokféle adalékot lehet a benzinhez használni, javítanak az égésen, tisztítanak..
Egy lambda szonda hibát nem is ,de ha csak a katalizátor hatékonysága alacsony, azt megoldhatja.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 04, 2019 12:09 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 13, 2010 1:42 pm
Hozzászólások: 22
Sziasztok!

Van 1 2007-es evjaratu 1.2-es 12V Fabia kombim, sok kilometerrel. (BME motorkod).
Kb 8 eve csinalja azt, hogy a check engine ikon hol elalszik, hogy vilagit. 2-10 napig vilagit, 2-10 napig nem, es utana kezdi ujra.
Allitolag a lambda szonda mer rossz erteket, es amiatt van, hogy kigyulad, utana pedig 1 ido utan ha nem mer ujra rossz erteket, akkor torli a hibat.
Azt mondta most 1 szerelo ismerosom, hogy vegyek valami uzemanyag adalekot (fejbol most nem tudom a nevet, de kb 5.000Ft), avval 1 jo idore el tudom mulasztani a hibat, de veglegesen soha nem fog elmulni, mert ennek a motornak ez a szeriahibaja.
Nyilvan mivel mar nagyon regota csinalja, igy annyira mar nem zavar a dolog, mivel nem tapasztalok semmi mas hibajelenseget, rendelenesseget, de kivancsi volnek, hogy tenyleg mukodik-e ez a megoldas.
Koszonom elore is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: pén. nov. 23, 2018 7:57 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Zerg írta:
EPC, kézifék visszajelző, kormány szervo és ehhez hasonlok világítanak gyújtás ráadásakor, a légzsákot is mutatja, csak a kis motor hibára figyelmeztető csek lámpa nincs vagy nem világit. De holnap csatolok 1 képet is, ma már a garázsban pihen a masina. :D

Akkor ez így elvileg rendben van, a MIL meg normális, hogy nem világít (ahogy azt Csabaa megírta).
És akkor én értettem félre, hogy az EPC + légzsák nálad nem virít gyújtásra. :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: pén. nov. 23, 2018 5:29 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. nov. 21, 2018 2:10 pm
Hozzászólások: 15
Autó: Skoda Fábia 1, 1.4 Mpi
EPC, kézifék visszajelző, kormány szervo és ehhez hasonlok világítanak gyújtás ráadásakor, a légzsákot is mutatja, csak a kis motor hibára figyelmeztető csek lámpa nincs vagy nem világit. De holnap csatolok 1 képet is, ma már a garázsban pihen a masina. :D

Petyesz írta:
Biztos az enyémben is vannak "vaklámpák" (LED-ek), de én újonnan vettem anno, így bízhatok benne, hogy ami nem fénylik, annak nem is kellene. :D

Viszont, ahogy azt Csabával közben kitárgyaltuk, nálad mégis csak lehet valami bibi, mert az EPC és légzsák lámpásod sem virít gyújtás ráadásakor (legalábbis ha jól értettem a szavaid).
Egyébként a kormány közepén (meg esetleg a kesztyűtartó fölötti felületen) van AIRBAG felirat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 22, 2018 2:53 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Zerg írta:
Semmi gond :)
Pedig úgy tudom van benne légzsák, meg így első ránézésre ha rá világitok a műszerfalra akkor látom a lámpák ikonjait.

Biztos az enyémben is vannak "vaklámpák" (LED-ek), de én újonnan vettem anno, így bízhatok benne, hogy ami nem fénylik, annak nem is kellene. :D

Viszont, ahogy azt Csabával közben kitárgyaltuk, nálad mégis csak lehet valami bibi, mert az EPC és légzsák lámpásod sem virít gyújtás ráadásakor (legalábbis ha jól értettem a szavaid).
Egyébként a kormány közepén (meg esetleg a kesztyűtartó fölötti felületen) van AIRBAG felirat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 22, 2018 2:23 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7580
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Petyesz írta:
Csabaa írta:
Sziasztok
De, a mil-en kívül a többi szerintem van.

Akkor viszont a gyújtás ráadásakor világítaniuk is kéne, nem?
Vagy ebben is más az AZE, mint az AQW?

Természetesen azt kellene...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 22, 2018 2:22 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Csabaa írta:
Sziasztok
De, a mil-en kívül a többi szerintem van.

Akkor viszont a gyújtás ráadásakor világítaniuk is kéne, nem?
Vagy ebben is más az AZE, mint az AQW?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 235 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség