Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. aug. 17, 2018 10:12 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 202 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. máj. 23, 2018 8:08 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7360
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:
Köszi!

A tank felől érkező csövet is le lehet dugózni nyugodtan, ugye?

persze


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 6:56 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Köszi!

A tank felől érkező csövet is le lehet dugózni nyugodtan, ugye?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 6:07 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7360
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:
Sziasztok!

Voltam kiolvastatni a hibát és csak egy hiba volt: "tank szellőztető szelep hiba". Lehet itt szív falsot és ezért rángat hidegen.

Itthon kiszedtem a szelepet és mindkét irányból belefújtam, sajnos lassan át is tudtam fújni. Úgy tudom, ennek alap helyzetben zártnak kéne lennie, lehet átszakadt a membránja, vagy valamiért nem tömít teljesen. Úgy döntöttem, hogy kiiktatom és ledugóztam a pillangószelephez vezető csövet, hogy ne szívhasson falsot a motor. A másik végét is ledugózhatom szerintetek, vagy ott meg kell hagyni a szellőzés lehetőségét? (Bár nem igazán szeretném, hogy gyúlékony benzingőz "szellőzzön" a motorháztető alá.)

Szerintetek mit csináljak vele? Mennyire fontos ez az alkatrész?

Előre is köszi!

Szia
Ledugózhatod , de lesz idővel hibakódot. Részterhelésnél nyitja a vezérlő, ha nem
változik a szívósor nyomás, (dugózás miatt nem fog), akkor hibásnak tekinti es
hibakódot tárol. Világítani nem fog semmi.

Néha túltankoltam varázspöcökkel a kocsit, ilyenkor annyi levegő sem maradt a tankba, hogy a szelep nyitása után nem volt áramlás. Lett is tárolt hibakódom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 6:00 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Sziasztok!

Voltam kiolvastatni a hibát és csak egy hiba volt: "tank szellőztető szelep hiba". Lehet itt szív falsot és ezért rángat hidegen.

Itthon kiszedtem a szelepet és mindkét irányból belefújtam, sajnos lassan át is tudtam fújni. Úgy tudom, ennek alap helyzetben zártnak kéne lennie, lehet átszakadt a membránja, vagy valamiért nem tömít teljesen. Úgy döntöttem, hogy kiiktatom és ledugóztam a pillangószelephez vezető csövet, hogy ne szívhasson falsot a motor. A másik végét is ledugózhatom szerintetek, vagy ott meg kell hagyni a szellőzés lehetőségét? (Bár nem igazán szeretném, hogy gyúlékony benzingőz "szellőzzön" a motorháztető alá.)

Szerintetek mit csináljak vele? Mennyire fontos ez az alkatrész?

Előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 4:12 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7360
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:
Köszi a választ!

Kiolvasóból milyen ajánlanál? A 20ezer forintos kategória megéri? Ilyenre gondoltam, de igazából nem tudom milyen kellene:

http://www.hibakodolvaso.hu/vw-audi-sea ... okhoz.html

Sajna max 20ezer forintom van rá.

Szia
A legolcsóbb megoldás ebay-ről vagy az aliexpress-ről rendelni.
Ugyan vcds/vagom kábelt már nem igazán kapni, de a vag can pro
10 dollár körül van. Igaz kell hozzá egy laptop.
Kézi kiolvasót is kintről vennék..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 21, 2018 11:26 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Köszi a választ!

Kiolvasóból milyen ajánlanál? A 20ezer forintos kategória megéri? Ilyenre gondoltam, de igazából nem tudom milyen kellene:

http://www.hibakodolvaso.hu/vw-audi-sea ... okhoz.html

Sajna max 20ezer forintom van rá.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 21, 2018 10:17 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7360
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:
100 lóerős 4 hengeres fabiám van, úgy látom hengerenként vannak a trafók. Itt van róla két kép:

https://drive.google.com/file/d/17Pv_fw ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1Z1IJF7 ... sp=sharing

Jól látom hogy hengerenként van?

Igen jól, hengerenként van trafó.
https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/cikkszam ... 2030+%2AAN


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 21, 2018 10:10 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
100 lóerős 4 hengeres fabiám van, úgy látom hengerenként vannak a trafók. Itt van róla két kép:

https://drive.google.com/file/d/17Pv_fw ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1Z1IJF7 ... sp=sharing

Jól látom hogy hengerenként vannak a trafók?

A hibajelenség az, hogy könnyen beindul, de gyorsításkor néha berángat, amíg hideg a motor. utána jól megy.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára astrojoe12 hétf. máj. 21, 2018 10:19 am-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 21, 2018 8:53 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7360
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:
Sziasztok!
Nekem is trafó gondom lesz. Kiolvasó nélkül meg lehet állapítani, hogy melyik trafó a hibás?
A vag kiolvasók közül melyiket ajánlanátok 20ezer forint körül?

Előre is köszönöm!

Szia
Ha kicseréled az újra azonnal megszűnik a hiba. Igaz a négy henger miatt
lehet csak negyedikre találod el..

Neked 100le-s van , AUB vagy BBZ ? Abban egyben van a trafó nem hengerenként..
Ott csak a kiolvasás segít..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: vas. máj. 20, 2018 10:13 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Sziasztok!
Nekem is trafó gondom lesz. Kiolvasó nélkül meg lehet állapítani, hogy melyik trafó a hibás?
A vag kiolvasók közül melyiket ajánlanátok 20ezer forint körül?

Előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: vas. máj. 20, 2018 8:59 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7360
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sziasztok
A rossz trafóval azért érdemes vigyázni, mert ha nem teljesen romlik el
,egy jó gyújtás fázis után újra működnek az injektorok. Csak akkor fogja a vezerlő
ismét lekapcsolni, ha megint néhány ütem alatt nincs detonáció.
Ez a váltakozó működés elég arra, hogy a katalizátort telenyomja benzinnel..
Ha utána ez felmelegszik és begyullad össze tud olvadni a belső
méhsejt szerkezete..
Óvatosan néhány km-t el lehet vele menni, de ne akarjon senki 50-100km-t így közlekedni..

Nekem mind a három trafom így halt el, hol ment hol nem, és a mil lámpa folyamatosan villogott a gyújtás kimaradások ütemében.
Mivel a legelőször cserélt trafóban is benne van már ~100ekm, a kesztyűtartóban ott a tartalék ha szükség lenne rá..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: vas. máj. 20, 2018 8:24 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 01, 2016 6:06 pm
Hozzászólások: 16
Autó: Skoda Fabia 1.2 12V AZQ
Na még egy kis hozzátétel az előzőhöz.

Szóval trafó csere után még mindig megvolt a check engine lámpa jelzése.
A csere szombat délelőtt volt, majd elugrottam egy 5-6 km-re lévő helyre, ott voltam másnap reggelig, akkor hazamentem, szintén világított a jelzés.
Ma délután mentem a kocsival, indításnál már normál állapot, nincs hibajelzés lámpa.

Szóval nálam azt hiszem, érvényesült az, hogy az elektronika normálisnak látja a folyamatokat, így levettem a jelzést önmagától.

Tapasztalatként szerettem volna megosztani, nálam így működött a csere és a folyamatok hibás trafónál.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 19, 2018 10:57 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 01, 2016 6:06 pm
Hozzászólások: 16
Autó: Skoda Fabia 1.2 12V AZQ
Üdv Hubo!

Nagyon köszönöm a válaszod, ez azért megnyugtató.
Illetve az a dolog, hogy ilyen helyzetre azért figyeltek a mérnökök a tervezésnél és egy ilyen, teljesen jó és logikus dolgot - injektor leállítása hibás gyújtás esetén - tettek a rendszerbe.

Köszönöm még egyszer, ez hasznos volt! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 19, 2018 10:38 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1131
Kekszes írta:
Sziasztok!

Cseréltem egy gyújtás-trafót, mert rossz lett az egyik.
Most indítottam be a csere után, teljesen jól jár a motor, de ugye világít a check-engine lámpa, ami akkor kezdett hibát jelezni - tegnap - amikor elromlott ez az egy trafó és kéthengerezett a lelkem.
Van esély, hogy észreveszi magát az elektronika és majd leveszi a jelzést, vagy ezt csak ki lehet üttetni, vagy szegénykének lett még valami problémája a katalizátorral, mert sajnos olyan 20 km-et muszáj voltam 2 hengerrel menni a célomig, ahol le tudtam tenni az autót.

Vélemény?

Köszönöm!


Ki kel torulni VAGal.
A katalyzator etôl nem šerul mert ha le al 1 trafo akor azonal le alitťa a injektort eš nem ad benzin aba a hibaš hengerbe.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 19, 2018 10:26 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 01, 2016 6:06 pm
Hozzászólások: 16
Autó: Skoda Fabia 1.2 12V AZQ
Sziasztok!

Cseréltem egy gyújtás-trafót, mert rossz lett az egyik.
Most indítottam be a csere után, teljesen jól jár a motor, de ugye világít a check-engine lámpa, ami akkor kezdett hibát jelezni - tegnap - amikor elromlott ez az egy trafó és kéthengerezett a lelkem.
Van esély, hogy észreveszi magát az elektronika és majd leveszi a jelzést, vagy ezt csak ki lehet üttetni, vagy szegénykének lett még valami problémája a katalizátorral, mert sajnos olyan 20 km-et muszáj voltam 2 hengerrel menni a célomig, ahol le tudtam tenni az autót.

Vélemény?

Köszönöm!

Szerkesztés:

Na, visszaolvastam és találtam egy ilyet trafó-csere utánra itt válasznak:
"Semmi köze a két dolognak egymáshoz. A sípoló hangot azért adta, mert behúztad a kéziféket menet közben. A lámpa meg azért aludt el, mert bizonyos számú hibátlan ciklus után magától kialszik. A hiba azért továbbra is bent marad a hibatárolóban, azt csak eszközzel lehet kitörölni. "

Szóval akkor várok, ez volt nekem is a sejtésem, hogy majd észhez tér a vezérlő-elektronika és már nem kiabál, hogy gond van. :)

Köszönöm és kellemes hétvégét Nektek!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 202 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség