Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. okt. 19, 2018 1:14 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 203 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 04, 2018 6:25 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. okt. 04, 2018 5:34 pm
Hozzászólások: 13
Autó: skoda fabia 1.212v
Sziasztok segitséget szeretnék kérni!
Most vettem egy 2006 évj 1.2 12v fabiat és az a gondom vele hogy a 3 henger égéskimaradást ir,és nem tudjuk mi lehet a baj?? (gyertyák cserélve vákumcsö elvolt törve javitva lett. pipák megcserélve hátha vándorol a hiba de nem mindig 3 henger! néha 2 hengerezik utanna leállit és megint jo!!!! ki mit javasol???? én már lehet hengerfej le és hengerfejezés lesz de annak az ára mennyibe kerül???? ebbe is tud valaki segiteni hogy kb mennyi lenne a javitás? 100 ezerböl kijön ????
köszönöm hogy elolvastad és válaszoltál!!!! Zoli


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. máj. 23, 2018 8:08 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:
Köszi!

A tank felől érkező csövet is le lehet dugózni nyugodtan, ugye?

persze


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 6:56 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Köszi!

A tank felől érkező csövet is le lehet dugózni nyugodtan, ugye?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 6:07 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:
Sziasztok!

Voltam kiolvastatni a hibát és csak egy hiba volt: "tank szellőztető szelep hiba". Lehet itt szív falsot és ezért rángat hidegen.

Itthon kiszedtem a szelepet és mindkét irányból belefújtam, sajnos lassan át is tudtam fújni. Úgy tudom, ennek alap helyzetben zártnak kéne lennie, lehet átszakadt a membránja, vagy valamiért nem tömít teljesen. Úgy döntöttem, hogy kiiktatom és ledugóztam a pillangószelephez vezető csövet, hogy ne szívhasson falsot a motor. A másik végét is ledugózhatom szerintetek, vagy ott meg kell hagyni a szellőzés lehetőségét? (Bár nem igazán szeretném, hogy gyúlékony benzingőz "szellőzzön" a motorháztető alá.)

Szerintetek mit csináljak vele? Mennyire fontos ez az alkatrész?

Előre is köszi!

Szia
Ledugózhatod , de lesz idővel hibakódot. Részterhelésnél nyitja a vezérlő, ha nem
változik a szívósor nyomás, (dugózás miatt nem fog), akkor hibásnak tekinti es
hibakódot tárol. Világítani nem fog semmi.

Néha túltankoltam varázspöcökkel a kocsit, ilyenkor annyi levegő sem maradt a tankba, hogy a szelep nyitása után nem volt áramlás. Lett is tárolt hibakódom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 6:00 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Sziasztok!

Voltam kiolvastatni a hibát és csak egy hiba volt: "tank szellőztető szelep hiba". Lehet itt szív falsot és ezért rángat hidegen.

Itthon kiszedtem a szelepet és mindkét irányból belefújtam, sajnos lassan át is tudtam fújni. Úgy tudom, ennek alap helyzetben zártnak kéne lennie, lehet átszakadt a membránja, vagy valamiért nem tömít teljesen. Úgy döntöttem, hogy kiiktatom és ledugóztam a pillangószelephez vezető csövet, hogy ne szívhasson falsot a motor. A másik végét is ledugózhatom szerintetek, vagy ott meg kell hagyni a szellőzés lehetőségét? (Bár nem igazán szeretném, hogy gyúlékony benzingőz "szellőzzön" a motorháztető alá.)

Szerintetek mit csináljak vele? Mennyire fontos ez az alkatrész?

Előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 4:12 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:
Köszi a választ!

Kiolvasóból milyen ajánlanál? A 20ezer forintos kategória megéri? Ilyenre gondoltam, de igazából nem tudom milyen kellene:

http://www.hibakodolvaso.hu/vw-audi-sea ... okhoz.html

Sajna max 20ezer forintom van rá.

Szia
A legolcsóbb megoldás ebay-ről vagy az aliexpress-ről rendelni.
Ugyan vcds/vagom kábelt már nem igazán kapni, de a vag can pro
10 dollár körül van. Igaz kell hozzá egy laptop.
Kézi kiolvasót is kintről vennék..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 21, 2018 11:26 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Köszi a választ!

Kiolvasóból milyen ajánlanál? A 20ezer forintos kategória megéri? Ilyenre gondoltam, de igazából nem tudom milyen kellene:

http://www.hibakodolvaso.hu/vw-audi-sea ... okhoz.html

Sajna max 20ezer forintom van rá.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 21, 2018 10:17 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:
100 lóerős 4 hengeres fabiám van, úgy látom hengerenként vannak a trafók. Itt van róla két kép:

https://drive.google.com/file/d/17Pv_fw ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1Z1IJF7 ... sp=sharing

Jól látom hogy hengerenként van?

Igen jól, hengerenként van trafó.
https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/cikkszam ... 2030+%2AAN


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 21, 2018 10:10 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
100 lóerős 4 hengeres fabiám van, úgy látom hengerenként vannak a trafók. Itt van róla két kép:

https://drive.google.com/file/d/17Pv_fw ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1Z1IJF7 ... sp=sharing

Jól látom hogy hengerenként vannak a trafók?

A hibajelenség az, hogy könnyen beindul, de gyorsításkor néha berángat, amíg hideg a motor. utána jól megy.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára astrojoe12 hétf. máj. 21, 2018 10:19 am-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 21, 2018 8:53 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:
Sziasztok!
Nekem is trafó gondom lesz. Kiolvasó nélkül meg lehet állapítani, hogy melyik trafó a hibás?
A vag kiolvasók közül melyiket ajánlanátok 20ezer forint körül?

Előre is köszönöm!

Szia
Ha kicseréled az újra azonnal megszűnik a hiba. Igaz a négy henger miatt
lehet csak negyedikre találod el..

Neked 100le-s van , AUB vagy BBZ ? Abban egyben van a trafó nem hengerenként..
Ott csak a kiolvasás segít..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: vas. máj. 20, 2018 10:13 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Sziasztok!
Nekem is trafó gondom lesz. Kiolvasó nélkül meg lehet állapítani, hogy melyik trafó a hibás?
A vag kiolvasók közül melyiket ajánlanátok 20ezer forint körül?

Előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: vas. máj. 20, 2018 8:59 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sziasztok
A rossz trafóval azért érdemes vigyázni, mert ha nem teljesen romlik el
,egy jó gyújtás fázis után újra működnek az injektorok. Csak akkor fogja a vezerlő
ismét lekapcsolni, ha megint néhány ütem alatt nincs detonáció.
Ez a váltakozó működés elég arra, hogy a katalizátort telenyomja benzinnel..
Ha utána ez felmelegszik és begyullad össze tud olvadni a belső
méhsejt szerkezete..
Óvatosan néhány km-t el lehet vele menni, de ne akarjon senki 50-100km-t így közlekedni..

Nekem mind a három trafom így halt el, hol ment hol nem, és a mil lámpa folyamatosan villogott a gyújtás kimaradások ütemében.
Mivel a legelőször cserélt trafóban is benne van már ~100ekm, a kesztyűtartóban ott a tartalék ha szükség lenne rá..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: vas. máj. 20, 2018 8:24 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 01, 2016 6:06 pm
Hozzászólások: 16
Autó: Skoda Fabia 1.2 12V AZQ
Na még egy kis hozzátétel az előzőhöz.

Szóval trafó csere után még mindig megvolt a check engine lámpa jelzése.
A csere szombat délelőtt volt, majd elugrottam egy 5-6 km-re lévő helyre, ott voltam másnap reggelig, akkor hazamentem, szintén világított a jelzés.
Ma délután mentem a kocsival, indításnál már normál állapot, nincs hibajelzés lámpa.

Szóval nálam azt hiszem, érvényesült az, hogy az elektronika normálisnak látja a folyamatokat, így levettem a jelzést önmagától.

Tapasztalatként szerettem volna megosztani, nálam így működött a csere és a folyamatok hibás trafónál.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 19, 2018 10:57 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 01, 2016 6:06 pm
Hozzászólások: 16
Autó: Skoda Fabia 1.2 12V AZQ
Üdv Hubo!

Nagyon köszönöm a válaszod, ez azért megnyugtató.
Illetve az a dolog, hogy ilyen helyzetre azért figyeltek a mérnökök a tervezésnél és egy ilyen, teljesen jó és logikus dolgot - injektor leállítása hibás gyújtás esetén - tettek a rendszerbe.

Köszönöm még egyszer, ez hasznos volt! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 19, 2018 10:38 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1167
Kekszes írta:
Sziasztok!

Cseréltem egy gyújtás-trafót, mert rossz lett az egyik.
Most indítottam be a csere után, teljesen jól jár a motor, de ugye világít a check-engine lámpa, ami akkor kezdett hibát jelezni - tegnap - amikor elromlott ez az egy trafó és kéthengerezett a lelkem.
Van esély, hogy észreveszi magát az elektronika és majd leveszi a jelzést, vagy ezt csak ki lehet üttetni, vagy szegénykének lett még valami problémája a katalizátorral, mert sajnos olyan 20 km-et muszáj voltam 2 hengerrel menni a célomig, ahol le tudtam tenni az autót.

Vélemény?

Köszönöm!


Ki kel torulni VAGal.
A katalyzator etôl nem šerul mert ha le al 1 trafo akor azonal le alitťa a injektort eš nem ad benzin aba a hibaš hengerbe.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 203 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség