Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd feb. 19, 2019 7:03 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 232 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. máj. 06, 2015 8:03 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
szigpet82 írta:
Amúgy ha pl. holtponti jeladó hibás akkor az nem generál saját hibakódot?
A vezérlés tud ilyen hibát okozni hogy csak a 3-as henger vacakol?

Ha ez is negatív lesz akkor csak a kipufogószelep marad.

Szia!

A jelenség nem jeladó hibájára utal, ráadásul ha egy jeladó értelmezhetetlen jelet ad, akkor azt specifikus hibakód jelzi. Hozzáteszem, hogy a P0303 egy általános OBD hibakód. Sokkal részletesebb hibakeresést tesz lehetővé a gyári hibakódok (ált. 5+2+2 számjegy) olvasása.

A szelepek tömítettségét kompresszióméréssel lehet megállapítani, arra kizárásos alapon nem következtetnék.

A leírt jelenség alapján a kábelezésben keresnék hibát. Ez sajnos nem egyszerű feladat, főleg, mert időszakos hibát kell keresni. Villamos méréssel, közben a kábelkorbács mozgatásával, valamint szemrevételezéssel. Rágás, kopás, ázás és korrózió nyomait kell első sorban keresni a kábelkorbácson, de sajnos nem kizárt a szerelési hiba sem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. máj. 06, 2015 9:20 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 30, 2015 1:54 pm
Hozzászólások: 17
Autó: Fábia I
A kocsiban 92 ezer km van! Én 2 éve vettem 77 ezerrel. Azóta 15 ezret mentem vele 2 év alatt. Vezérlést nem tudom mert én nem cseréltettem benne még.

Ma elvileg megnézi valami komputeres szaki hogy nem e számítógép vacakol vagy valamelyik jeladó (holtponti jeladó).

Amúgy ha pl. holtponti jeladó hibás akkor az nem generál saját hibakódot?
A vezérlés tud ilyen hibát okozni hogy csak a 3-as henger vacakol?

Ha ez is negatív lesz akkor csak a kipufogószelep marad.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2015 3:09 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. dec. 04, 2013 1:23 pm
Hozzászólások: 109
Tartózkodási hely: 1.4 MPi Matrix HB. 8v 2002. AQW - Tolna
szigpet82 írta:
Hát sajnos a befecskendező szelepek megcserélése sem hozta meg a javulást.
Egy kicsit talán később jelentkezett a hiba: 20 km autókázás, majd 15 perc alapjárati járatás után kezdett el ismét villogni a lámpa, majd világítani, majd nemsokára le is állt 1 henger. Megint 3-as hengert írta a hibakód!
Ötleteket várnék mert már nagyon zavar a dolog és nem szeretném ha a katalizátort is hazavágnák a hengerleállások.
Légyszi segítsetek!
Köszi


vezérlést néztétek? mikor lett cserélve?
kompressziót pedig mind a 3 hengerre kellene mérni, lehet egymás között nagy különbség is!
az elégett kipufogószelep nekem még mindig gyanús...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2015 10:32 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 30, 2015 1:54 pm
Hozzászólások: 17
Autó: Fábia I
Hát sajnos a befecskendező szelepek megcserélése sem hozta meg a javulást.
Egy kicsit talán később jelentkezett a hiba: 20 km autókázás, majd 15 perc alapjárati járatás után kezdett el ismét villogni a lámpa, majd világítani, majd nemsokára le is állt 1 henger. Megint 3-as hengert írta a hibakód!
Ötleteket várnék mert már nagyon zavar a dolog és nem szeretném ha a katalizátort is hazavágnák a hengerleállások.

Légyszi segítsetek!

Köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 30, 2015 6:21 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 649
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
szigpet82 írta:
Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy van egy 2004-es 1.2-es, 3 hengeres, 6 szelepes, BMD motorkódos (40 kw), benzines Fábia I-esem (92000 km).
A problémám a következő: Olajcsere, szűrők cseréje után kb. 30 km-rel elkezdett villogni a check engine lámpa. Szerelő elmondása alapján a kettőnek nem lehet köze egymáshoz. Eddig 10W40-es olaj volt benne, most 5W40-es lett bele téve (két éve is 5W40 volt benne). Másnap a lámpa elaludt, de bemelegedés után (üzemi hőmérséklet elérése után) csak alapjáraton elkezdett remegni az autó plusz kicsit ingadozni az alapjárat, majd nem sokkal később újra felvillant a check engine lámpa, majd pár perc múlva leállt egy henger (Érezhető volt hogy 3-ből 1 nem jár). Olyan is volt hogy elkezdett villogni a lámpa, majd egy-két gázadásra elaludt.
Szerelő kiolvasta a hibakódot, amely P0303, vagyis a 3. hengerben égéskimaradás volt időszakosan.
Gyertyát cserélt, majd a 2-es és 3-as trafót is megcserélte hogy a hibát kiszűrje. Kb. 20-30 km múlva a hiba újra előjött és szintén a 3-as hengerben volt égéskimaradás. Tehát a gyertyák jók, trafók jók (felcseréléssel ellenőrizve), ja és a 2-es és 3-as hengerben megmérte a nyomást ami 12,5 bar volt (egyforma), amelyre szintén azt mondta hogy ok.
Most ott tartunk hogy 3-as henger befecskendező szelepét kéne vizsgálni hogy nem e az okozza a problémát.

Várnék ötleteket, akinek ilyen jellegű problémája van/volt ilyen típusú motorral szerelt autónál.

Köszönöm.


Helló!
Nekem a kipufogó szelepelégés lett volna a tippem mint típusjelenség a 6 szelepeseknél, de írtad hogy a kompresszió jó így ez kilőve.
Most már tényleg csak a befecskendező szelep vizsgálata marad. Azt is szokták cserélgetni mint a trafót ha vándorol a hiba akkor az a ludas.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 30, 2015 2:18 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 30, 2015 1:54 pm
Hozzászólások: 17
Autó: Fábia I
Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy van egy 2004-es 1.2-es, 3 hengeres, 6 szelepes, BMD motorkódos (40 kw), benzines Fábia I-esem (92000 km).
A problémám a következő: Olajcsere, szűrők cseréje után kb. 30 km-rel elkezdett villogni a check engine lámpa. Szerelő elmondása alapján a kettőnek nem lehet köze egymáshoz. Eddig 10W40-es olaj volt benne, most 5W40-es lett bele téve (két éve is 5W40 volt benne). Másnap a lámpa elaludt, de bemelegedés után (üzemi hőmérséklet elérése után) csak alapjáraton elkezdett remegni az autó plusz kicsit ingadozni az alapjárat, majd nem sokkal később újra felvillant a check engine lámpa, majd pár perc múlva leállt egy henger (Érezhető volt hogy 3-ből 1 nem jár). Olyan is volt hogy elkezdett villogni a lámpa, majd egy-két gázadásra elaludt.
Szerelő kiolvasta a hibakódot, amely P0303, vagyis a 3. hengerben égéskimaradás volt időszakosan.
Gyertyát cserélt, majd a 2-es és 3-as trafót is megcserélte hogy a hibát kiszűrje. Kb. 20-30 km múlva a hiba újra előjött és szintén a 3-as hengerben volt égéskimaradás. Tehát a gyertyák jók, trafók jók (felcseréléssel ellenőrizve), ja és a 2-es és 3-as hengerben megmérte a nyomást ami 12,5 bar volt (egyforma), amelyre szintén azt mondta hogy ok.
Most ott tartunk hogy 3-as henger befecskendező szelepét kéne vizsgálni hogy nem e az okozza a problémát.

Várnék ötleteket, akinek ilyen jellegű problémája van/volt ilyen típusú motorral szerelt autónál.

Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 10, 2014 7:32 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
www.hildep.hu

Drága, de megjavítják.

Laci984 írta:
Sziasztok!
Jó hogy megtaláltam ezt a fórumot, mert talán leginkább ide illik az én problémám is, de már nem tudom hová forduljak, mert annyi helyen voltam, és már nem tudom ki tudna segíteni. Előre elnézést kérek hogy kicsit hosszú lesz a történet.
Van egy 2004-es Skoda Fabia 1.2 HTP-m. Kb tavaly ilyenkor elkezdett kigyulladni a check engine lámpa és néha csak másodjára tudtam beindítani az autót, akkor is úgy, hogy előtte büdös benzinszagot éreztem. Elvittem szerelőhöz, hátsó lambda szondát cserélt benne, ezután elaludt a lámpa. Majd rá két napra megint kigyulladt. Akkor nem volt ötlete, megnézte a gyergyákat, megmérte a kompressziót és az egyik hengernél nem volt megfelelő a nyomás, ezért átküldött egy másik szerelőhöz, aki szétszedte a motort és megállapította hogy az egyik hengernél elfolyik a benzin, így a hengerfejet kellett megjavíttatni. Ez nem volt olcsó mulatság, igaz ahol megjavították, azt mondták hogy nem olyan nagy a probléma. Utána jó lett az autó, legalább is elaludt a lámpa... kb két hétig, amikor megint elkezdett világítani. Azóta hol kialszik, hol felvillan és van olyan időszak amikor rendesen elsőre indul az autó és utána megy is amíg le nem állítom, de van hogy csak kb a 5-6-10. indításra indul el, és addig csak büdös benzinszagot érzek, aztán nagy nehezen elindul. Nem tudom hová fordulhatnék, vagy mi lehet a probléma, mert eddig bármit javítottak rajta, nem oldotta meg a hibát. Volt aki szerint a gyújtással van gond és mivel van riasztó az autóban, azt mondta hogy az is problémát okozhat, ha esetleg rosszul van bekötve, de én ehhez nem értek, csak gondoltam leírom ezt is. Egy hete megnéztük ismerősömmel, de persze akkor 10-ből 10-szer elindult és még a lámpa se gyulladt ki. Hová fordulhatnék a fenti problémával ahol már végre tényleg tudnak kezdeni vele valamit? Előre is köszönöm a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 10, 2014 12:52 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7555
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia
Mivel volt mil lámpa, ezért van tárolt hibakód is. Ennek a kiolvasásával kellene kezdeni. Az eredmény alapján el lehetne indulni..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 10, 2014 12:19 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 17, 2014 9:44 am
Hozzászólások: 6
Sziasztok!
Jó hogy megtaláltam ezt a fórumot, mert talán leginkább ide illik az én problémám is, de már nem tudom hová forduljak, mert annyi helyen voltam, és már nem tudom ki tudna segíteni. Előre elnézést kérek hogy kicsit hosszú lesz a történet.
Van egy 2004-es Skoda Fabia 1.2 HTP-m. Kb tavaly ilyenkor elkezdett kigyulladni a check engine lámpa és néha csak másodjára tudtam beindítani az autót, akkor is úgy, hogy előtte büdös benzinszagot éreztem. Elvittem szerelőhöz, hátsó lambda szondát cserélt benne, ezután elaludt a lámpa. Majd rá két napra megint kigyulladt. Akkor nem volt ötlete, megnézte a gyergyákat, megmérte a kompressziót és az egyik hengernél nem volt megfelelő a nyomás, ezért átküldött egy másik szerelőhöz, aki szétszedte a motort és megállapította hogy az egyik hengernél elfolyik a benzin, így a hengerfejet kellett megjavíttatni. Ez nem volt olcsó mulatság, igaz ahol megjavították, azt mondták hogy nem olyan nagy a probléma. Utána jó lett az autó, legalább is elaludt a lámpa... kb két hétig, amikor megint elkezdett világítani. Azóta hol kialszik, hol felvillan és van olyan időszak amikor rendesen elsőre indul az autó és utána megy is amíg le nem állítom, de van hogy csak kb a 5-6-10. indításra indul el, és addig csak büdös benzinszagot érzek, aztán nagy nehezen elindul. Nem tudom hová fordulhatnék, vagy mi lehet a probléma, mert eddig bármit javítottak rajta, nem oldotta meg a hibát. Volt aki szerint a gyújtással van gond és mivel van riasztó az autóban, azt mondta hogy az is problémát okozhat, ha esetleg rosszul van bekötve, de én ehhez nem értek, csak gondoltam leírom ezt is. Egy hete megnéztük ismerősömmel, de persze akkor 10-ből 10-szer elindult és még a lámpa se gyulladt ki. Hová fordulhatnék a fenti problémával ahol már végre tényleg tudnak kezdeni vele valamit? Előre is köszönöm a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 09, 2014 7:49 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 07, 2014 6:58 am
Hozzászólások: 3
Hello,
Az nem fog menni mert ezt már megvettük.
A vezérlés miatt vezérműtengelyt kéne cserélni?

goes írta:
Hello, nem csak a programban különbözik a két motor, más a vezérlése is. Keressetek 75 vagy 80 lovasat, azok alsó tartományban is nyomatékosak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 08, 2014 8:48 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Hello, nem csak a programban különbözik a két motor, más a vezérlése is. Keressetek 75 vagy 80 lovasat, azok alsó tartományban is nyomatékosak.

anonym1s írta:
Kössz a válaszokat!
En is egr vagy katalizátor hibára gyanakodtam, de a válaszaitok megnyugtattak.

goes!

Ha 4000 felett kel életre az pont nem jo, mert apám nem egy hajtós tipus, inkabb az alatt jár a motor nála.
A 75 lóerős a 4000 alatti tartományban jobb? Át lehet programozni ennek az ecu-ját 75 lóerősre?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 08, 2014 7:04 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 07, 2014 6:58 am
Hozzászólások: 3
Kössz a válaszokat!
En is egr vagy katalizátor hibára gyanakodtam, de a válaszaitok megnyugtattak.

goes!

Ha 4000 felett kel életre az pont nem jo, mert apám nem egy hajtós tipus, inkabb az alatt jár a motor nála.
A 75 lóerős a 4000 alatti tartományban jobb? Át lehet programozni ennek az ecu-ját 75 lóerősre?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 07, 2014 9:45 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Ez a motor csak 4000 felett kel életre. A 75 vagy 80 lovas 1.4-es használhatóbb motorok.

anonym1s írta:
Sziasztok.
2005-ös fabia, 1,4 benziens motor. 110ezer km van benne ami valosnak tünik a szervizkönyv szerint. Állitolag 101 loerös tipus és szerintem egy 101 loerös motornak repitenie kellene a fabiat de teszt vezetéskor én erötlennek, lomhának éreztem. A motor szépen jár, nem füstöl és csendes, de gázadáskor kissé lassan reagál.
Ezek ennyit tudnak vagy valami hiba lehet benne?

Saját autom 2 literes dizel ami 160 loerös és elöször arra gondoltam, hogy a nagy teljesitmény különbség miatt éreztem gyengének, de nem hagy nyugodni a dolog, ezért a kérdés.

Ja, még annyit, hogy a motorhiba jelzö lampa égett amikor elöször megnéztük, de a kereskedö törölte a hibakodot mire visszamentünk a kocsiért. Nem gondoltam hogy komoly hiba lehetett mert szépen járt a motor.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 07, 2014 7:43 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 822
anonym1s írta:
Sziasztok.
2005-ös fabia, 1,4 benziens motor. 110ezer km van benne ami valosnak tünik a szervizkönyv szerint. Állitolag 101 loerös tipus és szerintem egy 101 loerös motornak repitenie kellene a fabiat de teszt vezetéskor én erötlennek, lomhának éreztem. A motor szépen jár, nem füstöl és csendes, de gázadáskor kissé lassan reagál.
Ezek ennyit tudnak vagy valami hiba lehet benne?

Saját autom 2 literes dizel ami 160 loerös és elöször arra gondoltam, hogy a nagy teljesitmény különbség miatt éreztem gyengének, de nem hagy nyugodni a dolog, ezért a kérdés.

Ja, még annyit, hogy a motorhiba jelzö lampa égett amikor elöször megnéztük, de a kereskedö törölte a hibakodot mire visszamentünk a kocsiért. Nem gondoltam hogy komoly hiba lehetett mert szépen járt a motor.


Lehet azEGR bohóckodott. Nálam évente tisztítani kell.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 07, 2014 7:29 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7555
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
anonym1s írta:
Sziasztok.
2005-ös fabia, 1,4 benziens motor. 110ezer km van benne ami valosnak tünik a szervizkönyv szerint. Állitolag 101 loerös tipus és szerintem egy 101 loerös motornak repitenie kellene a fabiat de teszt vezetéskor én erötlennek, lomhának éreztem. A motor szépen jár, nem füstöl és csendes, de gázadáskor kissé lassan reagál.
Ezek ennyit tudnak vagy valami hiba lehet benne?

Saját autom 2 literes dizel ami 160 loerös és elöször arra gondoltam, hogy a nagy teljesitmény különbség miatt éreztem gyengének, de nem hagy nyugodni a dolog, ezért a kérdés.

Ja, még annyit, hogy a motorhiba jelzö lampa égett amikor elöször megnéztük, de a kereskedö törölte a hibakodot mire visszamentünk a kocsiért. Nem gondoltam hogy komoly hiba lehetett mert szépen járt a motor.

szia
A lóerőt felesleges nézni, teljesítményben 10-15% különbség van csak. 110Nm vagy ~130Nm nem nagyon számít.
Egy turbó dieselhez, ne hasonlítsd, 200 Nm feletti teljesítménnyel.. Az elektronikus fordulatszám szabályozás miatt valóban lomha kicsit a gázreakció.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 232 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség