Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. feb. 17, 2019 5:54 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 232 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 07, 2014 7:12 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 07, 2014 6:58 am
Hozzászólások: 3
Sziasztok.
2005-ös fabia, 1,4 benziens motor. 110ezer km van benne ami valosnak tünik a szervizkönyv szerint. Állitolag 101 loerös tipus és szerintem egy 101 loerös motornak repitenie kellene a fabiat de teszt vezetéskor én erötlennek, lomhának éreztem. A motor szépen jár, nem füstöl és csendes, de gázadáskor kissé lassan reagál.
Ezek ennyit tudnak vagy valami hiba lehet benne?

Saját autom 2 literes dizel ami 160 loerös és elöször arra gondoltam, hogy a nagy teljesitmény különbség miatt éreztem gyengének, de nem hagy nyugodni a dolog, ezért a kérdés.

Ja, még annyit, hogy a motorhiba jelzö lampa égett amikor elöször megnéztük, de a kereskedö törölte a hibakodot mire visszamentünk a kocsiért. Nem gondoltam hogy komoly hiba lehetett mert szépen járt a motor.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. máj. 11, 2014 7:21 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7546
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
Ha teszt ok eredményt hozott akkor a szonda rendben. Azt írtad a hiba véletlenszerüen tér vissza, könnyen lehet a
kábelénél vagy a csatlakozójánál van kontakthiba.
A teszteknek mindig üres hibatárolóval kell nekifutni.

1 Fault Found:
16554 - Fuel Trim: Malfunction: Bank 1
P0170 - 35-00 - -"

Erre a hibára sokmindent ír, üzemanyag nyomás(benzinszűrő),fals levegő szívó oldalon vagy a kipuffogónál, betegeskedő injektor. Végig kell menni sorba ezeken.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 10, 2014 6:34 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. ápr. 06, 2014 7:38 pm
Hozzászólások: 29
Autó: Skoda Fábia Sedan Cool 1.4 MPI 2002 AQW
Csabaa írta:
Szia Intelpentium

Hibás keverék képzés. A katalizátor utáni lambda szonda hiba. Mivel az 1,4 nél viszonylag hátul van a katalizátor a kábele is
elég hosszú. Először a kábeleit ellenőrizném
Pl sérülés szempontjából , és elöl a motortérben a csatlakozóját....
Egy tesztet is csinálhatsz, és az is fontos a ,hogy a szonda
Es a katalizátor környékén ne fújjon ki sehol a kipufogó.

Motor vezérlőben(01-engine), basic settings és megnyitod a 43-as csoprtot. Ez a második szonda tesztje. Lenyomod a fékpedált a vezérlő megemeli a fordulatot.
Amikor a hőmérséklet 400 fok fölé emelkedik a negyedik oszlopban test on-ra vált. Mérni kezd majd kiírja az eredményt
, test OK vagy test N.OK.


Szia.
Ma megcsináltam a tesztet. Körülbelül tíz percig csináltam, de nem ment 400°fok fölé. Pont 400°fokon megállt. Ha benne volt a tárolóban a hiba, test n ok üzenetet kaptam. Ha nem volt benne, test ok üzenet volt. Nem tudom, van e jelentősége, a feszültség 400°fok alatt 0,62v-0,83v között ingadozott.400°foknál 0,62v-0,78v között ingadozott.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 27, 2014 9:09 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. márc. 23, 2014 2:54 pm
Hozzászólások: 2
Szia normotonia!
Nem hála égnek, a vizet nem eszi és az olajat se. Nem csöpög, nem is folyik el sehol. Ezért is furcsa a dolog. A "kupak" nem fehéres. Talán annyi még hozzájöhet a problémához, hogy a középső dobom elég ramaty állapotban van kívülről, így gondolom belülről se jobb... A gépkönyve szerint lehet kipufogó rendszer is, de azt már megtapasztaltam, hogy a check engine rengeteg minden lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 27, 2014 6:37 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7546
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia Intelpentium

Hibás keverék képzés. A katalizátor utáni lambda szonda hiba. Mivel az 1,4 nél viszonylag hátul van a katalizátor a kábele is
elég hosszú. Először a kábeleit ellenőrizném
Pl sérülés szempontjából , és elöl a motortérben a csatlakozóját....
Egy tesztet is csinálhatsz, és az is fontos a ,hogy a szonda
Es a katalizátor környékén ne fújjon ki sehol a kipufogó.

Motor vezérlőben(01-engine), basic settings és megnyitod a 43-as csoprtot. Ez a második szonda tesztje. Lenyomod a fékpedált a vezérlő megemeli a fordulatot.
Amikor a hőmérséklet 400 fok fölé emelkedik a negyedik oszlopban test on-ra vált. Mérni kezd majd kiírja az eredményt
, test OK vagy test N.OK.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 27, 2014 3:38 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. ápr. 06, 2014 7:38 pm
Hozzászólások: 29
Autó: Skoda Fábia Sedan Cool 1.4 MPI 2002 AQW
Sziasztok.
Tavaly nyáron kezdett el szórakoztatni engem is a lámpa. Hol égett,hol nem. Majd egész télen nem égett. Most,hogy itt a jó idő,megint szórakoztat. Ezt írja a komputerbe:
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 047 906 033 H
Component: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ4G
Coding: 00061
Shop #: WSC 13765

2 Faults Found:
16554 - Fuel Trim: Malfunction: Bank 1
P0170 - 35-00 - -
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
P0140 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
vagy:
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 047 906 033 H
Component: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ4G
Coding: 00061
Shop #: WSC 13765

1 Fault Found:
16554 - Fuel Trim: Malfunction: Bank 1
P0170 - 35-00 - -
Readiness: 0010 0001
Mit gondoltok?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 11, 2014 7:14 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. jún. 14, 2012 2:03 pm
Hozzászólások: 5
Szervusz.

Nekem évekbe telt mire rájöttem mi az ok.
Sajna egy nagy katyvaszt magába foglal a kis lámpácska.
Nálam a lambdaszondát jelezte...
Persze előtte ketté kellett égnie a katalizátoromnak, hogy erre rájöhessek. :(
Mérdesd ki a szondát.
Nálam jó volt az alsó, felső érték, csak már le volt lassulva.
Elfáradt szegény.
A gyártók is 130.000 km-ig javalják...
Azóta nem világítok folyamatosan. :) ... csak néha, de az már a következő gond lesz...
Szottyosodik az egyik gyertyám és a kompresszió sem az igazi az adott hengernél... gyűrűzés fog következni.
Remélem tudtam valamicskét segíteni.

Ui.: Egy cimborámé hengerfejes volt, azért világított a lámpion.
Vizet nem eszi?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Check engine
HozzászólásElküldve: vas. márc. 23, 2014 3:07 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. márc. 23, 2014 2:54 pm
Hozzászólások: 2
Sziasztok!
Új vagyok még itt a fórumon, de figyelemmel kísérem bizonyos időközönként a témákat.
Nos a problémámra sajnos nem találtam megfelelő topicot, így előre is elnézést, hogy ha mégis lenne.
A problémám részletezése a következő:
Adott egy AZQ motoros, 2004-es, 1.2-es HTP Fábia, amin, az utóbbi időben elég sűrűn előjön a check engine hiba. Nem tudom jelenleg mihez kötni, mert maga az alapjárat egyenletes, a kocsi megfelelően húz és pöcre indul. A fogyasztása sem változott. Időnként azonban előjön a hiba és nem csak felvillan, hanem ég is a lámpa, majd eltűnik és egy darabig megint nem jelentkezik. Egyedül ahhoz tudom kötni a hibát, hogy időnként jön egy gödör, vagy csatornafedél, amit akaratlanul is megtalál az ember. Ilyenkor villan fel és ég egy darabig a lámpa (adott út végéig, vagy míg nem történik valami). Teljesen laikus vagyok az autókhoz, csak használom, így nem nagyon tudok komolyabban belenézni. A motorban "elvben" 184 ezer kilométer van és túl van a vezérmű cserén is (bár azt tudom, hogy későn került erre sor, mert én már a 3. tulaj vagyok és az előzőek nem foglalkoztak ezzel).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Sziasztok
HozzászólásElküldve: kedd okt. 01, 2013 6:59 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. szept. 30, 2013 8:04 am
Hozzászólások: 34
Köszi a válaszokat!Azt elfelejtettem írni,hogy a villogás csak és kizárólag akkor jelentkezik ha az autó üresben áll és persze akkor sem mindig.Aztán ha elindulok a villogó hibajelzés vagy teljesen megszűnik vagy átvált folyamatos jelzésre!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Sárga motorvisszajelző lámpa
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 30, 2013 8:07 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Villogó figyelmeztető lámpával (bármelyik is az) nem szabad a járművet tovább üzemeltetni. Ez olyan hibát jelez, ami vagy a forgalombiztonságot veszélyezteti, vagy további károsodáshoz vezethet.

Ki kell olvasni az autó vezérlőinek a hibatárát, abból jó eséllyel kiderül, hogy mi a hiba. Ha nincs hozzá eszközöd, akkor egy a típushoz értő szerelőhöz vidd el.

zoolee78 írta:
Sziasztok,
Üdvözlök itt a fórumon Mindenkit!
Kb 2 hónapja vettem egy 2006-os 1.2 12V-s fabia combit amiben a sárga motorvisszajelző néha néha villog egy kicsit aztán állandóan világít majd miután egy kicsit ki kormolom az autót és megyek vele 20-40 km-t a lámpa magától kialszik.Van-e valakinek hasonló tapasztalata vagy tud-e valaki segíteni mi lehet a gond?
Előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Sárga motorvisszajelző lámpa
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 30, 2013 6:34 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 643
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
zoolee78 írta:
a sárga motorvisszajelző néha néha villog egy kicsit aztán állandóan világít majd miután egy kicsit ki kormolom az autót és megyek vele 20-40 km-t a lámpa magától kialszik


Szia zoolee78!

Kellene egy hibakód kiolvasás, mert a "sárga motorvisszajelző lámpa" villogását/világítását sokféle hiba okozhatja...
Mindnek van egy szám kódja (és hozzá egy szöveges leírás), a szám kód (vagy kódok) kiolvasását kellene első körben elérned.

(amúgy pedig nem lett volna szükséges egy újabb témát nyitnod ezért a kérdésért, a "Hibák, kérdések, szervíztapasztalatok" nevű pont az ilyen kérdéseknek van)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Sárga motorvisszajelző lámpa
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 30, 2013 8:14 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. szept. 30, 2013 8:04 am
Hozzászólások: 34
Sziasztok,
Üdvözlök itt a fórumon Mindenkit!
Kb 2 hónapja vettem egy 2006-os 1.2 12V-s fabia combit amiben a sárga motorvisszajelző néha néha villog egy kicsit aztán állandóan világít majd miután egy kicsit ki kormolom az autót és megyek vele 20-40 km-t a lámpa magától kialszik.Van-e valakinek hasonló tapasztalata vagy tud-e valaki segíteni mi lehet a gond?
Előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor jel ikon
HozzászólásElküldve: kedd feb. 12, 2013 3:44 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Szia!

Semmi köze a két dolognak egymáshoz. A sípoló hangot azért adta, mert behúztad a kéziféket menet közben. A lámpa meg azért aludt el, mert bizonyos számú hibátlan ciklus után magától kialszik. A hiba azért továbbra is bent marad a hibatárolóban, azt csak eszközzel lehet kitörölni.

masolo01 írta:
Sziasztok. Kb. 1 hete cseréltem az autón (1.2 htp)gyújtótrafókat és gyertyákat. A műszerfalon továbbra is világított a motor jel ikon. Ma mivel szépen esett a hó gondoltam 1 sikeres padlógáz - kézifékes megfordulást csinálok. Sodródás közben egy sipoló hang közben elaludt a műszerfalon a motor ikon. Azóta sem világít és nem érzem hogy gond lenne az autóval.
Kérdezem :?: ez mitől van-volt.
üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Motor jel ikon
HozzászólásElküldve: kedd feb. 12, 2013 3:33 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 07, 2013 5:26 pm
Hozzászólások: 1
Sziasztok. Kb. 1 hete cseréltem az autón (1.2 htp)gyújtótrafókat és gyertyákat. A műszerfalon továbbra is világított a motor jel ikon. Ma mivel szépen esett a hó gondoltam 1 sikeres padlógáz - kézifékes megfordulást csinálok. Sodródás közben egy sipoló hang közben elaludt a műszerfalon a motor ikon. Azóta sem világít és nem érzem hogy gond lenne az autóval.
Kérdezem :?: ez mitől van-volt.
üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 22, 2012 10:59 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 20, 2009 10:39 pm
Hozzászólások: 39
djboris Ma sikerült az alapbeállítás. Minden rendben van.
Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 232 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség