Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. dec. 09, 2018 9:39 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 225 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 08, 2015 7:56 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 06, 2015 3:03 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia 1,4 16 v
Szia az egr cserét hibakód miatt csináltam gyári pierburg került bele de ugyanúgy 1 nappal később kijött a hiba akkor kezdtem el mérni a csaztlakozó feszültségét
alapjárat néha dadog
alapbeállítás csak folytóra volt egr alappal újat mondtál köszi a tippet :)már csak keresnem kell valakit aki megcsinálja :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: pén. aug. 07, 2015 8:50 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7454
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Psyho írta:
Sziasztok :) lenne egy kérdésem hibakódom P0402.Egr szelep cserélve map szenzor cserélve minden tisztítva fojtó szelep is. alapjáraton az Egr szelep csatlakozóján rajta az 5 v és az akkumlátor feszültség is, nyitva az Egr , alap beállítás is volt az autón, ha valaki tud segítséget ebben az jól jönne. Mgnetti motorvezérlő van az autón. 14 16 v 101 le-s a Fábiám. Előre is köszönöm

Szia
Az alapbeállítàs alatt mit értesz? A folytószelepnek és az egr szelepnek is külön-külön
kell alapbeállítást adni.
Ha volt az egr-nél lefutott rendben vagy hibával megállt az adaptáció?
Miért cserélted az egr-t? mi volt az elözmény, akkor is állandóan nyitva volt?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: pén. aug. 07, 2015 6:28 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 06, 2015 3:03 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia 1,4 16 v
Sziasztok :) lenne egy kérdésem hibakódom P0402.Egr szelep cserélve map szenzor cserélve minden tisztítva fojtó szelep is. alapjáraton az Egr szelep csatlakozóján rajta az 5 v és az akkumlátor feszültség is, nyitva az Egr , alap beállítás is volt az autón, ha valaki tud segítséget ebben az jól jönne. Mgnetti motorvezérlő van az autón. 14 16 v 101 le-s a Fábiám. Előre is köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 06, 2015 10:36 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7454
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
Lehet lambda tesztet csinálni.
https://mega.nz/#!P4pzRQYD!RBNJnX3l8NXy ... mk9yKA_e5M
Itt megtalálod az összes motorvezérlőnél előforduló tesztet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 06, 2015 10:06 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Megjön a kábel akkor a tesztet megcsinálom!
Vagy lehet a második lambda szonda is lelassulva az is ilyen hibát okoz.
Lambdaszonda tesztet azt is lehet csinálni Vag programmal?
Vagy mérnem kell valamivel?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 06, 2015 8:35 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7454
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Mutter írta:
Sziasztok!

Tegnapi napon egy egy hosszabb út után 200 km elindulás után hazafele kivillant a Mil visszajelző amit én csak tengeralattjárónak hívok.A hiba jelentkezésekor kisebb rángatást éreztem menet közben! Ma irány hibakód olvasás 3 hete voltam szintén
ugyanez a hiba volt kiolvasás utánn.
Fault code: 16804
Fault code description:P0420 catalys system,bank 1:effeciency below theshold
KÉP:
Kép

A hiba ismét jelentkezett 40km után 2015. 08.05 Check engine lámpa ismét világít!
Alapjárattal nincs gond fojtószelep tisztítás megvolt!

Az autóban 172 ezer km van 2004 1,2 HTP 40kw 54Le BMD motorkód
Szerelő annyit mondott nem lambdaszonda hanem katalizátor csere!
Ha leveszem a Hőterelő lemezt és kibontom a katalizátort akkor látni a repedést vagy az belülről van vagy mi módon lehet ezt kiszűrni hogy cserés?

Innét megérné rendelni postán elég jó áron van?
https://www.atp-autoteile.de/group/1010400/product/16944/644881/details
Köszönöm előre is!

szia
Gondolom nincs vagcom-od, egy katalizátor hatékonysági tesztet kellene csinálni, a motorvezérlő 46-os csoportjában van.
Kép
A teszt után ír, egy viszonyszámot 0-1 között, 0.5 alatt írja a túl kicsit hatékonyság hibakódot.
Valóban ha repedt, vagy összeolvadt a katalizátor belseje ,lehet rossz a hatékonysága.
Vagy lehet a második lambda szonda is lelassulva az is ilyen hibát okoz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 03, 2015 8:31 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Sziasztok!

Tegnapi napon egy egy hosszabb út után 200 km elindulás után hazafele kivillant a Mil visszajelző amit én csak tengeralattjárónak hívok.A hiba jelentkezésekor kisebb rángatást éreztem menet közben! Ma irány hibakód olvasás 3 hete voltam szintén
ugyanez a hiba volt kiolvasás utánn.
Fault code: 16804
Fault code description:P0420 catalys system,bank 1:effeciency below theshold
KÉP:
Kép

A hiba ismét jelentkezett 40km után 2015. 08.05 Check engine lámpa ismét világít!
Alapjárattal nincs gond fojtószelep tisztítás megvolt!

Az autóban 172 ezer km van 2004 1,2 HTP 40kw 54Le BMD motorkód
Szerelő annyit mondott nem lambdaszonda hanem katalizátor csere!
Ha leveszem a Hőterelő lemezt és kibontom a katalizátort akkor látni a repedést vagy az belülről van vagy mi módon lehet ezt kiszűrni hogy cserés?

Innét megérné rendelni postán elég jó áron van?
https://www.atp-autoteile.de/group/1010400/product/16944/644881/details
Köszönöm előre is!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 09, 2015 6:44 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 30, 2015 1:54 pm
Hozzászólások: 17
Autó: Fábia I
Sziasztok!

1.2 6V (2004) 92000 km esetén ha javítják a szelepeket akkor a 3 db kipufogó szelepen kívül a 3 db szívót is
kell cserélni vagy azt nem ha rendben vannak, illetve a szelepvezetőket is kell?

Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. máj. 06, 2015 8:03 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
szigpet82 írta:
Amúgy ha pl. holtponti jeladó hibás akkor az nem generál saját hibakódot?
A vezérlés tud ilyen hibát okozni hogy csak a 3-as henger vacakol?

Ha ez is negatív lesz akkor csak a kipufogószelep marad.

Szia!

A jelenség nem jeladó hibájára utal, ráadásul ha egy jeladó értelmezhetetlen jelet ad, akkor azt specifikus hibakód jelzi. Hozzáteszem, hogy a P0303 egy általános OBD hibakód. Sokkal részletesebb hibakeresést tesz lehetővé a gyári hibakódok (ált. 5+2+2 számjegy) olvasása.

A szelepek tömítettségét kompresszióméréssel lehet megállapítani, arra kizárásos alapon nem következtetnék.

A leírt jelenség alapján a kábelezésben keresnék hibát. Ez sajnos nem egyszerű feladat, főleg, mert időszakos hibát kell keresni. Villamos méréssel, közben a kábelkorbács mozgatásával, valamint szemrevételezéssel. Rágás, kopás, ázás és korrózió nyomait kell első sorban keresni a kábelkorbácson, de sajnos nem kizárt a szerelési hiba sem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. máj. 06, 2015 9:20 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 30, 2015 1:54 pm
Hozzászólások: 17
Autó: Fábia I
A kocsiban 92 ezer km van! Én 2 éve vettem 77 ezerrel. Azóta 15 ezret mentem vele 2 év alatt. Vezérlést nem tudom mert én nem cseréltettem benne még.

Ma elvileg megnézi valami komputeres szaki hogy nem e számítógép vacakol vagy valamelyik jeladó (holtponti jeladó).

Amúgy ha pl. holtponti jeladó hibás akkor az nem generál saját hibakódot?
A vezérlés tud ilyen hibát okozni hogy csak a 3-as henger vacakol?

Ha ez is negatív lesz akkor csak a kipufogószelep marad.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2015 3:09 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. dec. 04, 2013 1:23 pm
Hozzászólások: 109
Tartózkodási hely: 1.4 MPi Matrix HB. 8v 2002. AQW - Tolna
szigpet82 írta:
Hát sajnos a befecskendező szelepek megcserélése sem hozta meg a javulást.
Egy kicsit talán később jelentkezett a hiba: 20 km autókázás, majd 15 perc alapjárati járatás után kezdett el ismét villogni a lámpa, majd világítani, majd nemsokára le is állt 1 henger. Megint 3-as hengert írta a hibakód!
Ötleteket várnék mert már nagyon zavar a dolog és nem szeretném ha a katalizátort is hazavágnák a hengerleállások.
Légyszi segítsetek!
Köszi


vezérlést néztétek? mikor lett cserélve?
kompressziót pedig mind a 3 hengerre kellene mérni, lehet egymás között nagy különbség is!
az elégett kipufogószelep nekem még mindig gyanús...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2015 10:32 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 30, 2015 1:54 pm
Hozzászólások: 17
Autó: Fábia I
Hát sajnos a befecskendező szelepek megcserélése sem hozta meg a javulást.
Egy kicsit talán később jelentkezett a hiba: 20 km autókázás, majd 15 perc alapjárati járatás után kezdett el ismét villogni a lámpa, majd világítani, majd nemsokára le is állt 1 henger. Megint 3-as hengert írta a hibakód!
Ötleteket várnék mert már nagyon zavar a dolog és nem szeretném ha a katalizátort is hazavágnák a hengerleállások.

Légyszi segítsetek!

Köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 30, 2015 6:21 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 647
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
szigpet82 írta:
Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy van egy 2004-es 1.2-es, 3 hengeres, 6 szelepes, BMD motorkódos (40 kw), benzines Fábia I-esem (92000 km).
A problémám a következő: Olajcsere, szűrők cseréje után kb. 30 km-rel elkezdett villogni a check engine lámpa. Szerelő elmondása alapján a kettőnek nem lehet köze egymáshoz. Eddig 10W40-es olaj volt benne, most 5W40-es lett bele téve (két éve is 5W40 volt benne). Másnap a lámpa elaludt, de bemelegedés után (üzemi hőmérséklet elérése után) csak alapjáraton elkezdett remegni az autó plusz kicsit ingadozni az alapjárat, majd nem sokkal később újra felvillant a check engine lámpa, majd pár perc múlva leállt egy henger (Érezhető volt hogy 3-ből 1 nem jár). Olyan is volt hogy elkezdett villogni a lámpa, majd egy-két gázadásra elaludt.
Szerelő kiolvasta a hibakódot, amely P0303, vagyis a 3. hengerben égéskimaradás volt időszakosan.
Gyertyát cserélt, majd a 2-es és 3-as trafót is megcserélte hogy a hibát kiszűrje. Kb. 20-30 km múlva a hiba újra előjött és szintén a 3-as hengerben volt égéskimaradás. Tehát a gyertyák jók, trafók jók (felcseréléssel ellenőrizve), ja és a 2-es és 3-as hengerben megmérte a nyomást ami 12,5 bar volt (egyforma), amelyre szintén azt mondta hogy ok.
Most ott tartunk hogy 3-as henger befecskendező szelepét kéne vizsgálni hogy nem e az okozza a problémát.

Várnék ötleteket, akinek ilyen jellegű problémája van/volt ilyen típusú motorral szerelt autónál.

Köszönöm.


Helló!
Nekem a kipufogó szelepelégés lett volna a tippem mint típusjelenség a 6 szelepeseknél, de írtad hogy a kompresszió jó így ez kilőve.
Most már tényleg csak a befecskendező szelep vizsgálata marad. Azt is szokták cserélgetni mint a trafót ha vándorol a hiba akkor az a ludas.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 30, 2015 2:18 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 30, 2015 1:54 pm
Hozzászólások: 17
Autó: Fábia I
Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy van egy 2004-es 1.2-es, 3 hengeres, 6 szelepes, BMD motorkódos (40 kw), benzines Fábia I-esem (92000 km).
A problémám a következő: Olajcsere, szűrők cseréje után kb. 30 km-rel elkezdett villogni a check engine lámpa. Szerelő elmondása alapján a kettőnek nem lehet köze egymáshoz. Eddig 10W40-es olaj volt benne, most 5W40-es lett bele téve (két éve is 5W40 volt benne). Másnap a lámpa elaludt, de bemelegedés után (üzemi hőmérséklet elérése után) csak alapjáraton elkezdett remegni az autó plusz kicsit ingadozni az alapjárat, majd nem sokkal később újra felvillant a check engine lámpa, majd pár perc múlva leállt egy henger (Érezhető volt hogy 3-ből 1 nem jár). Olyan is volt hogy elkezdett villogni a lámpa, majd egy-két gázadásra elaludt.
Szerelő kiolvasta a hibakódot, amely P0303, vagyis a 3. hengerben égéskimaradás volt időszakosan.
Gyertyát cserélt, majd a 2-es és 3-as trafót is megcserélte hogy a hibát kiszűrje. Kb. 20-30 km múlva a hiba újra előjött és szintén a 3-as hengerben volt égéskimaradás. Tehát a gyertyák jók, trafók jók (felcseréléssel ellenőrizve), ja és a 2-es és 3-as hengerben megmérte a nyomást ami 12,5 bar volt (egyforma), amelyre szintén azt mondta hogy ok.
Most ott tartunk hogy 3-as henger befecskendező szelepét kéne vizsgálni hogy nem e az okozza a problémát.

Várnék ötleteket, akinek ilyen jellegű problémája van/volt ilyen típusú motorral szerelt autónál.

Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 10, 2014 7:32 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
www.hildep.hu

Drága, de megjavítják.

Laci984 írta:
Sziasztok!
Jó hogy megtaláltam ezt a fórumot, mert talán leginkább ide illik az én problémám is, de már nem tudom hová forduljak, mert annyi helyen voltam, és már nem tudom ki tudna segíteni. Előre elnézést kérek hogy kicsit hosszú lesz a történet.
Van egy 2004-es Skoda Fabia 1.2 HTP-m. Kb tavaly ilyenkor elkezdett kigyulladni a check engine lámpa és néha csak másodjára tudtam beindítani az autót, akkor is úgy, hogy előtte büdös benzinszagot éreztem. Elvittem szerelőhöz, hátsó lambda szondát cserélt benne, ezután elaludt a lámpa. Majd rá két napra megint kigyulladt. Akkor nem volt ötlete, megnézte a gyergyákat, megmérte a kompressziót és az egyik hengernél nem volt megfelelő a nyomás, ezért átküldött egy másik szerelőhöz, aki szétszedte a motort és megállapította hogy az egyik hengernél elfolyik a benzin, így a hengerfejet kellett megjavíttatni. Ez nem volt olcsó mulatság, igaz ahol megjavították, azt mondták hogy nem olyan nagy a probléma. Utána jó lett az autó, legalább is elaludt a lámpa... kb két hétig, amikor megint elkezdett világítani. Azóta hol kialszik, hol felvillan és van olyan időszak amikor rendesen elsőre indul az autó és utána megy is amíg le nem állítom, de van hogy csak kb a 5-6-10. indításra indul el, és addig csak büdös benzinszagot érzek, aztán nagy nehezen elindul. Nem tudom hová fordulhatnék, vagy mi lehet a probléma, mert eddig bármit javítottak rajta, nem oldotta meg a hibát. Volt aki szerint a gyújtással van gond és mivel van riasztó az autóban, azt mondta hogy az is problémát okozhat, ha esetleg rosszul van bekötve, de én ehhez nem értek, csak gondoltam leírom ezt is. Egy hete megnéztük ismerősömmel, de persze akkor 10-ből 10-szer elindult és még a lámpa se gyulladt ki. Hová fordulhatnék a fenti problémával ahol már végre tényleg tudnak kezdeni vele valamit? Előre is köszönöm a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 225 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség