Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. feb. 21, 2019 5:51 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 234 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd aug. 11, 2015 7:30 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7557
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
Akkor ezek szerint a 2. szonda a katalizátor utáni nem működik.
A csatlakozóját, kábeleit kellene megnézned első körben. Elég rossz helyen van
az hűtő bal sarka mögött, felülről és alulról is macerás hozzáférni.

Az öregedési teszt is not ok al fut le ,tehát nem jó.
A 30-as csoportnál is 111 és 110 nak kellene lennie.
Az első három az első szondára vonatkozik, (ezek csak jelző bitek 0 vagy 1)
Fűtés,szonda működik, szabályzás ok.
A második hármasnál nálad 100 van , ez nem jó az első biten(fűtés)
kívűl a másodiknak is 1 nek kellene lennie. Ez a szonda nem szól bele a szabályzásba
a harmadik bit 0.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd aug. 11, 2015 5:30 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Csabaa írta:
Szia
Az S1 a katalizátor előtti szonda, az S2 a katalizátor utáni.
A második szonda nézi a kat. hatékonyságát , de arra azt írtad , hogy ok.
Az S1 az első szonda annak a tesztje lett rossz. Nem fordítva volt?

A nyomásra vonatkozó hibakód kettős. Lehet maga a szívósor nyomása nem megfelelő , de van egy légköri nyomásmérő azt hiszem a km órában.
Ez második csak azért kell, hogy ha pl. a hegyekben kocsikázol
a levegő ritkább, könyebb a tömege, ezért kompenzálni tudja a vezérlő
a keverék képzést. Ennek a nyomásmérőnek a hibája a valószinütlenebb.

Nem szív valahol falsot a szívósornál?
Én még mindig ezt raknám rendbe a katalizátor hibakód elött..


Szia!

Ma ismét nekiugrottam eddig jutottam pár kép.
Akkor most falsot szívhat valahol?
Hibakódokat töröltem check engine lámpa nem világít most figyelem mikor villan.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


sonda második öregedésiteszt
Kép


Map szenzor

Kép

Ezt csak hogy hol is van!

Kép

Repedt kicsit ennek a két darab csőnek mi a mérete vagy hogy kell rákeresni? Ennek cseréjével kezdenék!
Kép

Kép

Itt a fojtószelepnél a két nyilnál van 1,1, tömítőgyűrű egy fekete és egy narancssárga az alsó fekete gyűrű alatt ezeket belehet szerezni cikkszám alapján? Autósboltban kapható?

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd aug. 11, 2015 1:49 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd dec. 27, 2011 6:50 pm
Hozzászólások: 177
Tartózkodási hely: Bp. IX.
Autó: Fabia Best kombi, 2004 1.4 16V BBZ
Szia
Köszi, én is így gondoltam. Féktisztítóval már körbefújtam, fals levegő elvileg nincs sehol. Hibakódom nincs semmi felújítás óta. Gyújtásnál jeleznie kellene ha kihagyás van, de az nem hagy ki, így nehéz vadászni :)
Majd ha lesz felesleges pár órám, lehet kicserélgetem régire egyesével a gyertyát és a trafót, annyira nem zavaró a dolog most már, csak ötletelés szintjén dobtam be :)

Csabaa írta:
Szia
A nyomás állandóan változik, fordulatszám, folytószelep
helyzete, motor kopottsága.. Nem igazán találsz egy "ennyinek kell lennie" értéket.
Alapjáraton kereshetsz esetleg fals levegőt szívó helyet , de az is
állandó gondot okozna.
Az egr hamar ki szokott derülni, alapjáraton zárva van. Gyorsítás közben kinyit,
max. terhelésnél megint le kell zárni. Kis mocsok vezérlő figyeli, hogy
nyitás után változik -e a szívósor nyomása. Ha nincs változás
akkor a szelep vagy nem nyit, vagy állandóan nyitva van.
Ilyenkor jön azonnal a hibakód. Ezért sem lehet hibakód nélkül ledugózni.

A meg-megbillenés inkább gyújtás szokott lenni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd aug. 11, 2015 1:06 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7557
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
Az S1 a katalizátor előtti szonda, az S2 a katalizátor utáni.
A második szonda nézi a kat. hatékonyságát , de arra azt írtad , hogy ok.
Az S1 az első szonda annak a tesztje lett rossz. Nem fordítva volt?

A nyomásra vonatkozó hibakód kettős. Lehet maga a szívósor nyomása nem megfelelő , de van egy légköri nyomásmérő azt hiszem a km órában.
Ez második csak azért kell, hogy ha pl. a hegyekben kocsikázol
a levegő ritkább, könyebb a tömege, ezért kompenzálni tudja a vezérlő
a keverék képzést. Ennek a nyomásmérőnek a hibája a valószinütlenebb.

Nem szív valahol falsot a szívósornál?
Én még mindig ezt raknám rendbe a katalizátor hibakód elött..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd aug. 11, 2015 12:01 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Sziasztok!

Map szenzort megpucoltam alapjárat beállitás megvolt
szondateszt b1-s2 ok 0,78v és csökken
B1-S1 N.O.K. Második szonda cserés lenne akkor ?
A teszt közben kivillant a check engine lámpa!
Hibakód ugyanaz mint eddig.


Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 03D 906 033 C
Component: 1,2l/2V SIMOS3 00HS1509
Coding: 00021
Shop #: WSC 13765

2 Faults Found:
16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal
P0106 - 35-10 - - - Intermittent
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd aug. 11, 2015 10:56 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7557
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
A nyomás állandóan változik, fordulatszám, folytószelep
helyzete, motor kopottsága.. Nem igazán találsz egy "ennyinek kell lennie" értéket.
Alapjáraton kereshetsz esetleg fals levegőt szívó helyet , de az is
állandó gondot okozna.
Az egr hamar ki szokott derülni, alapjáraton zárva van. Gyorsítás közben kinyit,
max. terhelésnél megint le kell zárni. Kis mocsok vezérlő figyeli, hogy
nyitás után változik -e a szívósor nyomása. Ha nincs változás
akkor a szelep vagy nem nyit, vagy állandóan nyitva van.
Ilyenkor jön azonnal a hibakód. Ezért sem lehet hibakód nélkül ledugózni.

A meg-megbillenés inkább gyújtás szokott lenni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd aug. 11, 2015 9:53 am 
Offline

Csatlakozott: kedd dec. 27, 2011 6:50 pm
Hozzászólások: 177
Tartózkodási hely: Bp. IX.
Autó: Fabia Best kombi, 2004 1.4 16V BBZ
Sziasztok

Nekem is hasonló a hibám, nemrég volt hengerfej felújítás (egyik szelep meg is volt hajolva kicsit, egy másik pedig be volt égve), előtte kihagyott az egyik henger, ez azóta megszűnt, ám terhelés nélkül néha picit beráz a motor alapjáraton (hidegen és melegen is), de nem hagy ki. Amint van rajta légkondi, kicsit magasabb a fordulat és megszűnik a berázás is. Hibára még nem jöttem rá, nálam nincs hibakód, és egr/folytószelep tisztítás, adaptálás sem oldotta meg.

Csabaa: map szenzorhoz van esetleg valami anyagod, hogy mikor mennyit kéne kb. mérnie? Másra nemigen tudok tippelni.

Psyho írta:
Szia az egr cserét hibakód miatt csináltam gyári pierburg került bele de ugyanúgy 1 nappal később kijött a hiba akkor kezdtem el mérni a csaztlakozó feszültségét
alapjárat néha dadog
alapbeállítás csak folytóra volt egr alappal újat mondtál köszi a tippet :)már csak keresnem kell valakit aki megcsinálja :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 10, 2015 3:09 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7557
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
A map szenzort is tisztítsd meg. A folytószelep alatt találod.
Mechanikusan nem szabad piszkálni , elég féktisztítóval alaposan lemosni.
A 16490 kód is erre utal , szívósornyomás valószínütlen érték.
Lehet fals levegő is ,de a nyomásmerőt előtte érdemes kipucolni.
Ha nem pontos a beszívott levegő meghatározása, borulhat minden, keverék
képzés, lambda szabályzás, katalizátor hatékonyság.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 10, 2015 2:21 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Sziasztok!

Programot elindítottam első hibakódolvasás után ezt a sort kaptam!
2 Faults Found:
16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal
P0106 - 35-10 - - - Intermittent
16804 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0420 - 35-00 - Please Register/Activate

Ezt a sort már a program regisztrálása utáni hibakódolvasás után írta
2 Faults Found:
16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal
P0106 - 35-10 - - - Intermittent
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -


Ez a Csatlakozás lehet cserés eléggé repedt?
Kép

Fojtószelep tisztítás után alapjárat beállt nem ingadozik.
Kell e alapbeállítást csinálnom ekkor is?
Katalizátor tesztet még nem tudtam megcsinálni.
Kép

Lambda szonda tesztnél ezt kaptam
Kép

Itt meg csak ennyit irt ki 033 csop. lambda -3,1% és lemegy -0,4%.ig, 0,04V-0,78v között ingadozik.
Kép

Check engine nem világít jelenleg.

Katalizátor tesztre írnak ezt is azt is mekkora fordulaton kell csinálni fel kell pörgetni 5000 ig vagy elég a 3500 hogy elinduljon és 2500-nál megtartani vagy alatta?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 08, 2015 7:56 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 06, 2015 3:03 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia 1,4 16 v
Szia az egr cserét hibakód miatt csináltam gyári pierburg került bele de ugyanúgy 1 nappal később kijött a hiba akkor kezdtem el mérni a csaztlakozó feszültségét
alapjárat néha dadog
alapbeállítás csak folytóra volt egr alappal újat mondtál köszi a tippet :)már csak keresnem kell valakit aki megcsinálja :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: pén. aug. 07, 2015 8:50 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7557
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Psyho írta:
Sziasztok :) lenne egy kérdésem hibakódom P0402.Egr szelep cserélve map szenzor cserélve minden tisztítva fojtó szelep is. alapjáraton az Egr szelep csatlakozóján rajta az 5 v és az akkumlátor feszültség is, nyitva az Egr , alap beállítás is volt az autón, ha valaki tud segítséget ebben az jól jönne. Mgnetti motorvezérlő van az autón. 14 16 v 101 le-s a Fábiám. Előre is köszönöm

Szia
Az alapbeállítàs alatt mit értesz? A folytószelepnek és az egr szelepnek is külön-külön
kell alapbeállítást adni.
Ha volt az egr-nél lefutott rendben vagy hibával megállt az adaptáció?
Miért cserélted az egr-t? mi volt az elözmény, akkor is állandóan nyitva volt?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: pén. aug. 07, 2015 6:28 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 06, 2015 3:03 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia 1,4 16 v
Sziasztok :) lenne egy kérdésem hibakódom P0402.Egr szelep cserélve map szenzor cserélve minden tisztítva fojtó szelep is. alapjáraton az Egr szelep csatlakozóján rajta az 5 v és az akkumlátor feszültség is, nyitva az Egr , alap beállítás is volt az autón, ha valaki tud segítséget ebben az jól jönne. Mgnetti motorvezérlő van az autón. 14 16 v 101 le-s a Fábiám. Előre is köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 06, 2015 10:36 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7557
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
Lehet lambda tesztet csinálni.
https://mega.nz/#!P4pzRQYD!RBNJnX3l8NXy ... mk9yKA_e5M
Itt megtalálod az összes motorvezérlőnél előforduló tesztet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 06, 2015 10:06 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Megjön a kábel akkor a tesztet megcsinálom!
Vagy lehet a második lambda szonda is lelassulva az is ilyen hibát okoz.
Lambdaszonda tesztet azt is lehet csinálni Vag programmal?
Vagy mérnem kell valamivel?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 06, 2015 8:35 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7557
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Mutter írta:
Sziasztok!

Tegnapi napon egy egy hosszabb út után 200 km elindulás után hazafele kivillant a Mil visszajelző amit én csak tengeralattjárónak hívok.A hiba jelentkezésekor kisebb rángatást éreztem menet közben! Ma irány hibakód olvasás 3 hete voltam szintén
ugyanez a hiba volt kiolvasás utánn.
Fault code: 16804
Fault code description:P0420 catalys system,bank 1:effeciency below theshold
KÉP:
Kép

A hiba ismét jelentkezett 40km után 2015. 08.05 Check engine lámpa ismét világít!
Alapjárattal nincs gond fojtószelep tisztítás megvolt!

Az autóban 172 ezer km van 2004 1,2 HTP 40kw 54Le BMD motorkód
Szerelő annyit mondott nem lambdaszonda hanem katalizátor csere!
Ha leveszem a Hőterelő lemezt és kibontom a katalizátort akkor látni a repedést vagy az belülről van vagy mi módon lehet ezt kiszűrni hogy cserés?

Innét megérné rendelni postán elég jó áron van?
https://www.atp-autoteile.de/group/1010400/product/16944/644881/details
Köszönöm előre is!

szia
Gondolom nincs vagcom-od, egy katalizátor hatékonysági tesztet kellene csinálni, a motorvezérlő 46-os csoportjában van.
Kép
A teszt után ír, egy viszonyszámot 0-1 között, 0.5 alatt írja a túl kicsit hatékonyság hibakódot.
Valóban ha repedt, vagy összeolvadt a katalizátor belseje ,lehet rossz a hatékonysága.
Vagy lehet a második lambda szonda is lelassulva az is ilyen hibát okoz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 234 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség