Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. júl. 05, 2020 1:34 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 268 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 20, 2015 10:38 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7926
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Mutter írta:
Csabaa írta:
szia
Kép
Csak gyújtásnál, nem jár a motor, a 46-os csoportban nem látsz semmilyen értéket
a harmadik oszlopban !?



Menet közben csináltam 10 másodpercenként kb rá-rá néztem hogy átváltott -e Test OFF-ról Test ON-ra
meg közben a fordulatot is figyeltem mert a program kicsit eltérő fordulatot mutat mind a fordulatszámmérő a műszerfalon (vagy nem)! Tet ON és utánna CAT B1 Not OK jelzés jött de ha jól emlékszem akkor 0.00 jelzés volt a harmadik oszlopban a 46-os csoportban !
De amiket csináltam teszteket mindháromszor a harmadik oszlopban is 0,00 negyedik oszlopban CAT B1 NOT OK látható

Nekem is ez az utolsó mérés értéke, ezek szerint mivel van hibakód, és NOT OK-ot ír ,tehát szerinte nem jó, ezért értéket sem jelez ki.
Járattam én is most egy jó 15-20 percet a kocsit, közben loggoltam ,de az istennek sem indult el a lambda szabályzás, mert még dúsította a keveréket , hiába érte el már éppen a víz a 80 fokot.

Nálad mivel van második szonda aktivítás, és együtt fut az első szondával,
a katalizátort nézném meg, nem hivatalos zöldkártya kell csak az a néhány érték amit írtam. Ha vacak eredmények jönnek, akkor sem cserélném a katalizátort egyből ,hanem vennék bele catacleant.
Érdekes ez a hatékonysági érték, én is nézem néha (150ekm most) ,hogy mikor fog elhalni a katalizátor. 0,5-ig jó, volt már nekem 0,6-is, az már majdnem a határ, most visszament 0,73-ra. Nem változott semmi, ugyanaz az olaj, csak kb egy éve 98-al járok.
Tehát számít az üzemanyag is, és ,hogy néha ki legyen pályán kormozva. Ebben a hónapban is volt, 4000-4500 fordulaton pályázás 700-800 km. Nekem 95% ban csak városban üzemel, az sem igazán tesz jót neki.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 20, 2015 9:53 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Csabaa írta:
szia
Kép
Csak gyújtásnál, nem jár a motor, a 46-os csoportban nem látsz semmilyen értéket
a harmadik oszlopban !?



Menet közben csináltam 10 másodpercenként kb rá-rá néztem hogy átváltott -e Test OFF-ról Test ON-ra
meg közben a fordulatot is figyeltem mert a program kicsit eltérő fordulatot mutat mind a fordulatszámmérő a műszerfalon (vagy nem)! Tet ON és utánna CAT B1 Not OK jelzés jött de ha jól emlékszem akkor 0.00 jelzés volt a harmadik oszlopban a 46-os csoportban !
De amiket csináltam teszteket mindháromszor a harmadik oszlopban is 0,00 negyedik oszlopban CAT B1 NOT OK látható


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 20, 2015 9:33 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7926
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia
Kép
Csak gyújtásnál, nem jár a motor, a 46-os csoportban nem látsz semmilyen értéket
a harmadik oszlopban !?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: szer. aug. 19, 2015 8:40 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7926
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Hali
Kép
Nem tűnik rossznak a második szonda. Néha kicsit azonos nagyságú a jele mint az első szondának. Ettől ,lehet a hibakód. A katalizátor hibát, még úgy is ki lehet zárni, ha elviszed egy szerelőhöz aki zöldkártyát tud csinálni. Ott meg lehet mérni, a szénmonoxidot(CO), széndioxidod(CO2) és a szénhidrogén (HC) szintet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd aug. 18, 2015 9:36 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
szia!
Hibakód olvasás előtte ezt töröltem!
1 Fault Found:
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -
aztán 33 37 46, csop log
Döntésképtelen vagyok most vagy katalizátor vagy második szonda!

Menet közben csináltam de addig nem váltott át TEST ON-ra míg nem volt 3000 felett a fordulat!
így elég nehézkes volt megtartani a fordulatot volt egy kis forgalom!
Az utolsó ez LOG-01-xxx-037-046 4 már forgalomban készült!
ide feltöltöttem:
http://www11.zippyshare.com/v/CsH08nRm/file.html

Pár kör után hibakód olvasás a végén
1 Fault Found:
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -
Köszönöm előre is!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd aug. 18, 2015 9:29 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7926
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Mutter írta:
Idézet:
Ha meg tudod oldani, melletted a laptop , és tekeregsz egy pár percet, a hibakód is megjöhet.


Szia

Akkor menjek vele egy kört és úgy csináljam a logolást is menet közben?

Ha nem zavar a vezetésben, akkor igen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd aug. 18, 2015 9:17 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Idézet:
Ha meg tudod oldani, melletted a laptop , és tekeregsz egy pár percet, a hibakód is megjöhet.


Szia

Akkor menjek vele egy kört és úgy csináljam a logolást is menet közben?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd aug. 18, 2015 9:08 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7926
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Mutter írta:
Szia!
Álló helyzetben csináltam úgy is jó? A Programban nem állítottam semmi értéket sem.
33_37_46_2_ 40mp akkor kevés ? Akkor csináljak 2-3 perceset álló helyzetben felpörgetve a motor fordulatot 2500-3000 között tartva?
A 2. szonda is rendben lehet akkor? Vagy mégsem!
Most hogyan tovább!

szia
Igen elég ha néhány perces, ha meleg a motor 80 fok körül már rendesen megy a
lambda szabályzás. Nem is kell állandóan emelt fordulaton járatni. Ha meg tudod oldani, melletted a laptop , és tekeregsz egy pár percet, a hibakód is megjöhet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd aug. 18, 2015 8:57 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Csabaa írta:
szia
A 46-os csoportban a tesztet nem is kell elindítani, időnként magától elkezdi,
ilyenkor a 3. oszlopban látsz egy viszonyszámot. 0-1 között, ha 0,5 alá megy
jön a hibakód, amit kezdetnek töröltél.

A szondák látszatra rendben vannak:
Kép
Ez elég rövidke log,a zöld az első szonda feszültsége, ez változik 0,1-0,8 volt között.
A görbe közepe a ~0,4 voltnál ez teljesen oké. (egy függőleges kocka 0,1 volt)
A kék görbe a katalizátor utáni szonda. Itt is megvan szépen a görbe, a függőleges mérete (0,5 volt). Kicsit kisebb ez is rendben van ,mert a katalizátoron áthaladó
gázoknak csökken az oxigéntartalma, kisebbet mér.
Minimálisan van elcsúszva a két görbe ez szerintem nem okozhat gondot.

Kép
Ez már hosszabb, kb a 40 mp-ig teljesen egyben a két görbe, aztán kimarad egy (5. oszlop a kockás feketén) a második szondának, majd elkezd lemaradozni a második.
Itt lett volna jó látni ,hogy mi történik tovább..

A 46.os csoportban a 3. oszlop adattalanságát nem igazán értem, én ha elindítom a kocsit azonnal ír ott értéket 0,6-0,7 között. Ez olyan százalékos hatékonyság lehet.



Szia!
Álló helyzetben csináltam úgy is jó? A Programban nem állítottam semmi értéket sem.
33_37_46_2_ 40mp akkor kevés ? Akkor csináljak 2-3 perceset álló helyzetben felpörgetve a motor fordulatot 2500-3000 között tartva?
A 2. szonda is rendben lehet akkor? Vagy mégsem!
Most hogyan tovább!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd aug. 18, 2015 6:28 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7926
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia
A 46-os csoportban a tesztet nem is kell elindítani, időnként magától elkezdi,
ilyenkor a 3. oszlopban látsz egy viszonyszámot. 0-1 között, ha 0,5 alá megy
jön a hibakód, amit kezdetnek töröltél.

A szondák látszatra rendben vannak:
Kép
Ez elég rövidke log,a zöld az első szonda feszültsége, ez változik 0,1-0,8 volt között.
A görbe közepe a ~0,4 voltnál ez teljesen oké. (egy függőleges kocka 0,1 volt)
A kék görbe a katalizátor utáni szonda. Itt is megvan szépen a görbe, a függőleges mérete (0,5 volt). Kicsit kisebb ez is rendben van ,mert a katalizátoron áthaladó
gázoknak csökken az oxigéntartalma, kisebbet mér.
Minimálisan van elcsúszva a két görbe ez szerintem nem okozhat gondot.

Kép
Ez már hosszabb, kb a 40 mp-ig teljesen egyben a két görbe, aztán kimarad egy (5. oszlop a kockás feketén) a második szondának, majd elkezd lemaradozni a második.
Itt lett volna jó látni ,hogy mi történik tovább..

A 46.os csoportban a 3. oszlop adattalanságát nem igazán értem, én ha elindítom a kocsit azonnal ír ott értéket 0,6-0,7 között. Ez olyan százalékos hatékonyság lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: kedd aug. 18, 2015 2:47 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Csabaa írta:
Mutter írta:
Csabaa írta:
Szia
Gyáriban gondolkodnék, de az ~30e...
Loggolhatnád vaggal a két lambda szondát
egyszerre. Meg lehetne nézni a a vag szkóp részével
a jelalakjaikat. Ott szépen kiderül, ha lassú.
Lognál csinál egy csv filet az lehet behívni a szkópba.
Szeretek több kört futni egy olcsó alkatrész cserénél is.
Ne csak a motorvezérlőre hagyatkozzunk.


Szia!
Ehez kell Label Fájl is vagy a vag alapból tudja?
Külön melyik csoportban kell megnyitni a 2 szondát
vagy több csoport adatait kell nézni ?
Mi ennek a folyamata 01-Engine ?
Köszönöm!

Szia
Nem kell hozzá semmi extra, a 23 oldaltól olvasd el:
https://mega.nz/#!e5x0DYpb!BjyjitShI5xA ... BiIC9XFktU

33. csoport , az első szonda feszültségét
37. csoport, a második szonda feszültségét
46. csoport ,itt látni a katalizátor hatékonyságát


Szia!
Ezt töröltem utána kezdtem a Logot!
1 Fault Found:
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -

37. B1-S1 OK
46. TEST OF Itt nem sikerült elindítanom a tesztet vagy nem is kell pörgettem a fordulatot de nem váltott át TEST ON-ra
Csináltam párat vagy jól, vagy nem sikerült, ide feltöltöttem!
http://www68.zippyshare.com/v/eM3l70ff/file.html


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 17, 2015 4:30 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7926
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Mutter írta:
Csabaa írta:
Szia
Gyáriban gondolkodnék, de az ~30e...
Loggolhatnád vaggal a két lambda szondát
egyszerre. Meg lehetne nézni a a vag szkóp részével
a jelalakjaikat. Ott szépen kiderül, ha lassú.
Lognál csinál egy csv filet az lehet behívni a szkópba.
Szeretek több kört futni egy olcsó alkatrész cserénél is.
Ne csak a motorvezérlőre hagyatkozzunk.


Szia!
Ehez kell Label Fájl is vagy a vag alapból tudja?
Külön melyik csoportban kell megnyitni a 2 szondát
vagy több csoport adatait kell nézni ?
Mi ennek a folyamata 01-Engine ?
Köszönöm!

Szia
Nem kell hozzá semmi extra, a 23 oldaltól olvasd el:
https://mega.nz/#!e5x0DYpb!BjyjitShI5xA ... BiIC9XFktU

33. csoport , az első szonda feszültségét
37. csoport, a második szonda feszültségét
46. csoport ,itt látni a katalizátor hatékonyságát


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 17, 2015 2:52 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Csabaa írta:
Szia
Gyáriban gondolkodnék, de az ~30e...
Loggolhatnád vaggal a két lambda szondát
egyszerre. Meg lehetne nézni a a vag szkóp részével
a jelalakjaikat. Ott szépen kiderül, ha lassú.
Lognál csinál egy csv filet az lehet behívni a szkópba.
Szeretek több kört futni egy olcsó alkatrész cserénél is.
Ne csak a motorvezérlőre hagyatkozzunk.


Szia!
Ehez kell Label Fájl is vagy a vag alapból tudja?
Külön melyik csoportban kell megnyitni a 2 szondát
vagy több csoport adatait kell nézni ?
Mi ennek a folyamata 01-Engine ?
Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 17, 2015 12:36 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7926
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Mutter írta:
Csabaa írta:
szia
A katalizátor hibakód állandó, de zavar ,hogy a második lambda szonda
hiba véletlenszerűen előfordul. Van egy szonda lassú reakció kód is.
Én a szondánál kezdeném, ha "előregedett" működik csak lelassult.
Mivel a katalizátor hiba az ő mérése alapján bukkan fel, a szondának
atombiztosnak kellene lennie.


szia
A második szonda cserével kezdjek akkor?
Azon annyit láttam hogy 4 karikás Audi jel-030 és LP09 ez még eredeti lehet benne? 172300km-nél járok cseréje 160 ezernél javasolt.
Milyen típusú szondát éri meg venni hogy ne kelljen cserélni 3 hónap után?

Szia
Gyáriban gondolkodnék, de az ~30e...
Loggolhatnád vaggal a két lambda szondát
egyszerre. Meg lehetne nézni a a vag szkóp részével
a jelalakjaikat. Ott szépen kiderül, ha lassú.
Lognál csinál egy csv filet az lehet behívni a szkópba.
Szeretek több kört futni egy olcsó alkatrész cserénél is.
Ne csak a motorvezérlőre hagyatkozzunk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Check engine
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 17, 2015 9:55 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 109
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Csabaa írta:
szia
A katalizátor hibakód állandó, de zavar ,hogy a második lambda szonda
hiba véletlenszerűen előfordul. Van egy szonda lassú reakció kód is.
Én a szondánál kezdeném, ha "előregedett" működik csak lelassult.
Mivel a katalizátor hiba az ő mérése alapján bukkan fel, a szondának
atombiztosnak kellene lennie.


szia
A második szonda cserével kezdjek akkor?
Azon annyit láttam hogy 4 karikás Audi jel-030 és LP09 ez még eredeti lehet benne? 172300km-nél járok cseréje 160 ezernél javasolt.
Milyen típusú szondát éri meg venni hogy ne kelljen cserélni 3 hónap után?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 268 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség