Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd dec. 11, 2018 12:09 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 225 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 10, 2014 12:52 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia
Mivel volt mil lámpa, ezért van tárolt hibakód is. Ennek a kiolvasásával kellene kezdeni. Az eredmény alapján el lehetne indulni..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 10, 2014 12:19 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 17, 2014 9:44 am
Hozzászólások: 6
Sziasztok!
Jó hogy megtaláltam ezt a fórumot, mert talán leginkább ide illik az én problémám is, de már nem tudom hová forduljak, mert annyi helyen voltam, és már nem tudom ki tudna segíteni. Előre elnézést kérek hogy kicsit hosszú lesz a történet.
Van egy 2004-es Skoda Fabia 1.2 HTP-m. Kb tavaly ilyenkor elkezdett kigyulladni a check engine lámpa és néha csak másodjára tudtam beindítani az autót, akkor is úgy, hogy előtte büdös benzinszagot éreztem. Elvittem szerelőhöz, hátsó lambda szondát cserélt benne, ezután elaludt a lámpa. Majd rá két napra megint kigyulladt. Akkor nem volt ötlete, megnézte a gyergyákat, megmérte a kompressziót és az egyik hengernél nem volt megfelelő a nyomás, ezért átküldött egy másik szerelőhöz, aki szétszedte a motort és megállapította hogy az egyik hengernél elfolyik a benzin, így a hengerfejet kellett megjavíttatni. Ez nem volt olcsó mulatság, igaz ahol megjavították, azt mondták hogy nem olyan nagy a probléma. Utána jó lett az autó, legalább is elaludt a lámpa... kb két hétig, amikor megint elkezdett világítani. Azóta hol kialszik, hol felvillan és van olyan időszak amikor rendesen elsőre indul az autó és utána megy is amíg le nem állítom, de van hogy csak kb a 5-6-10. indításra indul el, és addig csak büdös benzinszagot érzek, aztán nagy nehezen elindul. Nem tudom hová fordulhatnék, vagy mi lehet a probléma, mert eddig bármit javítottak rajta, nem oldotta meg a hibát. Volt aki szerint a gyújtással van gond és mivel van riasztó az autóban, azt mondta hogy az is problémát okozhat, ha esetleg rosszul van bekötve, de én ehhez nem értek, csak gondoltam leírom ezt is. Egy hete megnéztük ismerősömmel, de persze akkor 10-ből 10-szer elindult és még a lámpa se gyulladt ki. Hová fordulhatnék a fenti problémával ahol már végre tényleg tudnak kezdeni vele valamit? Előre is köszönöm a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 09, 2014 7:49 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 07, 2014 6:58 am
Hozzászólások: 3
Hello,
Az nem fog menni mert ezt már megvettük.
A vezérlés miatt vezérműtengelyt kéne cserélni?

goes írta:
Hello, nem csak a programban különbözik a két motor, más a vezérlése is. Keressetek 75 vagy 80 lovasat, azok alsó tartományban is nyomatékosak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 08, 2014 8:48 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Hello, nem csak a programban különbözik a két motor, más a vezérlése is. Keressetek 75 vagy 80 lovasat, azok alsó tartományban is nyomatékosak.

anonym1s írta:
Kössz a válaszokat!
En is egr vagy katalizátor hibára gyanakodtam, de a válaszaitok megnyugtattak.

goes!

Ha 4000 felett kel életre az pont nem jo, mert apám nem egy hajtós tipus, inkabb az alatt jár a motor nála.
A 75 lóerős a 4000 alatti tartományban jobb? Át lehet programozni ennek az ecu-ját 75 lóerősre?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 08, 2014 7:04 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 07, 2014 6:58 am
Hozzászólások: 3
Kössz a válaszokat!
En is egr vagy katalizátor hibára gyanakodtam, de a válaszaitok megnyugtattak.

goes!

Ha 4000 felett kel életre az pont nem jo, mert apám nem egy hajtós tipus, inkabb az alatt jár a motor nála.
A 75 lóerős a 4000 alatti tartományban jobb? Át lehet programozni ennek az ecu-ját 75 lóerősre?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 07, 2014 9:45 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Ez a motor csak 4000 felett kel életre. A 75 vagy 80 lovas 1.4-es használhatóbb motorok.

anonym1s írta:
Sziasztok.
2005-ös fabia, 1,4 benziens motor. 110ezer km van benne ami valosnak tünik a szervizkönyv szerint. Állitolag 101 loerös tipus és szerintem egy 101 loerös motornak repitenie kellene a fabiat de teszt vezetéskor én erötlennek, lomhának éreztem. A motor szépen jár, nem füstöl és csendes, de gázadáskor kissé lassan reagál.
Ezek ennyit tudnak vagy valami hiba lehet benne?

Saját autom 2 literes dizel ami 160 loerös és elöször arra gondoltam, hogy a nagy teljesitmény különbség miatt éreztem gyengének, de nem hagy nyugodni a dolog, ezért a kérdés.

Ja, még annyit, hogy a motorhiba jelzö lampa égett amikor elöször megnéztük, de a kereskedö törölte a hibakodot mire visszamentünk a kocsiért. Nem gondoltam hogy komoly hiba lehetett mert szépen járt a motor.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 07, 2014 7:43 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 819
anonym1s írta:
Sziasztok.
2005-ös fabia, 1,4 benziens motor. 110ezer km van benne ami valosnak tünik a szervizkönyv szerint. Állitolag 101 loerös tipus és szerintem egy 101 loerös motornak repitenie kellene a fabiat de teszt vezetéskor én erötlennek, lomhának éreztem. A motor szépen jár, nem füstöl és csendes, de gázadáskor kissé lassan reagál.
Ezek ennyit tudnak vagy valami hiba lehet benne?

Saját autom 2 literes dizel ami 160 loerös és elöször arra gondoltam, hogy a nagy teljesitmény különbség miatt éreztem gyengének, de nem hagy nyugodni a dolog, ezért a kérdés.

Ja, még annyit, hogy a motorhiba jelzö lampa égett amikor elöször megnéztük, de a kereskedö törölte a hibakodot mire visszamentünk a kocsiért. Nem gondoltam hogy komoly hiba lehetett mert szépen járt a motor.


Lehet azEGR bohóckodott. Nálam évente tisztítani kell.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 07, 2014 7:29 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
anonym1s írta:
Sziasztok.
2005-ös fabia, 1,4 benziens motor. 110ezer km van benne ami valosnak tünik a szervizkönyv szerint. Állitolag 101 loerös tipus és szerintem egy 101 loerös motornak repitenie kellene a fabiat de teszt vezetéskor én erötlennek, lomhának éreztem. A motor szépen jár, nem füstöl és csendes, de gázadáskor kissé lassan reagál.
Ezek ennyit tudnak vagy valami hiba lehet benne?

Saját autom 2 literes dizel ami 160 loerös és elöször arra gondoltam, hogy a nagy teljesitmény különbség miatt éreztem gyengének, de nem hagy nyugodni a dolog, ezért a kérdés.

Ja, még annyit, hogy a motorhiba jelzö lampa égett amikor elöször megnéztük, de a kereskedö törölte a hibakodot mire visszamentünk a kocsiért. Nem gondoltam hogy komoly hiba lehetett mert szépen járt a motor.

szia
A lóerőt felesleges nézni, teljesítményben 10-15% különbség van csak. 110Nm vagy ~130Nm nem nagyon számít.
Egy turbó dieselhez, ne hasonlítsd, 200 Nm feletti teljesítménnyel.. Az elektronikus fordulatszám szabályozás miatt valóban lomha kicsit a gázreakció.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 07, 2014 7:12 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 07, 2014 6:58 am
Hozzászólások: 3
Sziasztok.
2005-ös fabia, 1,4 benziens motor. 110ezer km van benne ami valosnak tünik a szervizkönyv szerint. Állitolag 101 loerös tipus és szerintem egy 101 loerös motornak repitenie kellene a fabiat de teszt vezetéskor én erötlennek, lomhának éreztem. A motor szépen jár, nem füstöl és csendes, de gázadáskor kissé lassan reagál.
Ezek ennyit tudnak vagy valami hiba lehet benne?

Saját autom 2 literes dizel ami 160 loerös és elöször arra gondoltam, hogy a nagy teljesitmény különbség miatt éreztem gyengének, de nem hagy nyugodni a dolog, ezért a kérdés.

Ja, még annyit, hogy a motorhiba jelzö lampa égett amikor elöször megnéztük, de a kereskedö törölte a hibakodot mire visszamentünk a kocsiért. Nem gondoltam hogy komoly hiba lehetett mert szépen járt a motor.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. máj. 11, 2014 7:21 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
Ha teszt ok eredményt hozott akkor a szonda rendben. Azt írtad a hiba véletlenszerüen tér vissza, könnyen lehet a
kábelénél vagy a csatlakozójánál van kontakthiba.
A teszteknek mindig üres hibatárolóval kell nekifutni.

1 Fault Found:
16554 - Fuel Trim: Malfunction: Bank 1
P0170 - 35-00 - -"

Erre a hibára sokmindent ír, üzemanyag nyomás(benzinszűrő),fals levegő szívó oldalon vagy a kipuffogónál, betegeskedő injektor. Végig kell menni sorba ezeken.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 10, 2014 6:34 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. ápr. 06, 2014 7:38 pm
Hozzászólások: 20
Autó: Skoda Fábia Sedan Cool 1.4 MPI 2002 AQW
Csabaa írta:
Szia Intelpentium

Hibás keverék képzés. A katalizátor utáni lambda szonda hiba. Mivel az 1,4 nél viszonylag hátul van a katalizátor a kábele is
elég hosszú. Először a kábeleit ellenőrizném
Pl sérülés szempontjából , és elöl a motortérben a csatlakozóját....
Egy tesztet is csinálhatsz, és az is fontos a ,hogy a szonda
Es a katalizátor környékén ne fújjon ki sehol a kipufogó.

Motor vezérlőben(01-engine), basic settings és megnyitod a 43-as csoprtot. Ez a második szonda tesztje. Lenyomod a fékpedált a vezérlő megemeli a fordulatot.
Amikor a hőmérséklet 400 fok fölé emelkedik a negyedik oszlopban test on-ra vált. Mérni kezd majd kiírja az eredményt
, test OK vagy test N.OK.


Szia.
Ma megcsináltam a tesztet. Körülbelül tíz percig csináltam, de nem ment 400°fok fölé. Pont 400°fokon megállt. Ha benne volt a tárolóban a hiba, test n ok üzenetet kaptam. Ha nem volt benne, test ok üzenet volt. Nem tudom, van e jelentősége, a feszültség 400°fok alatt 0,62v-0,83v között ingadozott.400°foknál 0,62v-0,78v között ingadozott.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 27, 2014 9:09 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. márc. 23, 2014 2:54 pm
Hozzászólások: 2
Szia normotonia!
Nem hála égnek, a vizet nem eszi és az olajat se. Nem csöpög, nem is folyik el sehol. Ezért is furcsa a dolog. A "kupak" nem fehéres. Talán annyi még hozzájöhet a problémához, hogy a középső dobom elég ramaty állapotban van kívülről, így gondolom belülről se jobb... A gépkönyve szerint lehet kipufogó rendszer is, de azt már megtapasztaltam, hogy a check engine rengeteg minden lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 27, 2014 6:37 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia Intelpentium

Hibás keverék képzés. A katalizátor utáni lambda szonda hiba. Mivel az 1,4 nél viszonylag hátul van a katalizátor a kábele is
elég hosszú. Először a kábeleit ellenőrizném
Pl sérülés szempontjából , és elöl a motortérben a csatlakozóját....
Egy tesztet is csinálhatsz, és az is fontos a ,hogy a szonda
Es a katalizátor környékén ne fújjon ki sehol a kipufogó.

Motor vezérlőben(01-engine), basic settings és megnyitod a 43-as csoprtot. Ez a második szonda tesztje. Lenyomod a fékpedált a vezérlő megemeli a fordulatot.
Amikor a hőmérséklet 400 fok fölé emelkedik a negyedik oszlopban test on-ra vált. Mérni kezd majd kiírja az eredményt
, test OK vagy test N.OK.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 27, 2014 3:38 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. ápr. 06, 2014 7:38 pm
Hozzászólások: 20
Autó: Skoda Fábia Sedan Cool 1.4 MPI 2002 AQW
Sziasztok.
Tavaly nyáron kezdett el szórakoztatni engem is a lámpa. Hol égett,hol nem. Majd egész télen nem égett. Most,hogy itt a jó idő,megint szórakoztat. Ezt írja a komputerbe:
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 047 906 033 H
Component: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ4G
Coding: 00061
Shop #: WSC 13765

2 Faults Found:
16554 - Fuel Trim: Malfunction: Bank 1
P0170 - 35-00 - -
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
P0140 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
vagy:
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 047 906 033 H
Component: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ4G
Coding: 00061
Shop #: WSC 13765

1 Fault Found:
16554 - Fuel Trim: Malfunction: Bank 1
P0170 - 35-00 - -
Readiness: 0010 0001
Mit gondoltok?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 11, 2014 7:14 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. jún. 14, 2012 2:03 pm
Hozzászólások: 5
Szervusz.

Nekem évekbe telt mire rájöttem mi az ok.
Sajna egy nagy katyvaszt magába foglal a kis lámpácska.
Nálam a lambdaszondát jelezte...
Persze előtte ketté kellett égnie a katalizátoromnak, hogy erre rájöhessek. :(
Mérdesd ki a szondát.
Nálam jó volt az alsó, felső érték, csak már le volt lassulva.
Elfáradt szegény.
A gyártók is 130.000 km-ig javalják...
Azóta nem világítok folyamatosan. :) ... csak néha, de az már a következő gond lesz...
Szottyosodik az egyik gyertyám és a kompresszió sem az igazi az adott hengernél... gyűrűzés fog következni.
Remélem tudtam valamicskét segíteni.

Ui.: Egy cimborámé hengerfejes volt, azért világított a lámpion.
Vizet nem eszi?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 225 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség