Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd nov. 21, 2017 9:59 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 61 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: kedd szept. 12, 2017 11:01 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 779
Gabor165 írta:
Lecseréltem az olajat Aral blue tronic 10w40-re és öntöttem bele egy liqui moly olajadalékot!
Már az gyanús hogy 3,3l mire a nívón maxig mutat a szint. Ez eddig kevesebb olaj is elég volt.
Most miskolcról szegedig eljöttem vele, 370km pályán 130km/h 4000rpm többször megálltam ellenőrizni a szintet 1,3 litert öntöttünk rá mire újra maxig lett.
Másik ugyanilyen fabia jött végig mögöttem neki 5w40ből semmi nem fogyott.
De az én autóm a sok olajfogyasztás ellenére jól megy, nem füstöl.
Mit javasoltok mit csináljak vele? 280e km van benne néhány hónapja elugrott az akkor 30e km-es Dayco vezérlés ez akkor rendbe lett hozva azzal nincs is gond, de az olajfogyasztásra van valami szaki aki rendbe teszi vagy cseréljek motort vagy ajánljatok valami értelmes megoldást ha tudtok.
A motor teljesen száraz sehol nincs folyás szivárgás!

El faradt a fesitô a tôrlô durukne. Ha nem laks mese meg merhetem a motor kopašt (280e/km) erdemeš/e probalni javitani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: kedd szept. 12, 2017 8:48 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 13, 2010 9:16 pm
Hozzászólások: 68
Autó: 2005 1,2 12V BME
Lecseréltem az olajat Aral blue tronic 10w40-re és öntöttem bele egy liqui moly olajadalékot!
Már az gyanús hogy 3,3l mire a nívón maxig mutat a szint. Ez eddig kevesebb olaj is elég volt.
Most miskolcról szegedig eljöttem vele, 370km pályán 130km/h 4000rpm többször megálltam ellenőrizni a szintet 1,3 litert öntöttünk rá mire újra maxig lett.
Másik ugyanilyen fabia jött végig mögöttem neki 5w40ből semmi nem fogyott.
De az én autóm a sok olajfogyasztás ellenére jól megy, nem füstöl.
Mit javasoltok mit csináljak vele? 280e km van benne néhány hónapja elugrott az akkor 30e km-es Dayco vezérlés ez akkor rendbe lett hozva azzal nincs is gond, de az olajfogyasztásra van valami szaki aki rendbe teszi vagy cseréljek motort vagy ajánljatok valami értelmes megoldást ha tudtok.
A motor teljesen száraz sehol nincs folyás szivárgás!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 11, 2017 6:59 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
hubo44 írta:
mumo írta:
Gabor165 írta:
Sziasztok! 1.2 12v bme fabia eszi az olajat. városba 8-9dl/1000km
autópályán 130km/h-nál 2 liter olaj fogyott belőle 400km!!!!! alatt!
290000km van az autoban. mit csináljak vele? érdemes felujitani? vagy motorcsere?
vagy valami tuti olaj esetleg adalék bele ami javít a dolgokon?

Olyan tuti olaj nincs ami ezt orvosolná. Egy biztos ez motorfelújítást kíván, már ha lehetséges ezeknél a motoroknál, vagy motorcsere.

Bizoň rendešen nezetek meg erdemeš/e fel ujitani mert seret bele halni a fel ujitašba.

Sziasztok
Csak olyan szerelőhöz érdemes vinni aki már látott ilyen motort szétbontva.
Nekem 135ekm-né volt a generál, azóta ~50ekm-t futott a motor. Nincs rá panaszom,
magas fordulaton ugyanúgy eszi az olajat. Ez annyit jelent ,hogy 4-5e-s tartós fordulaton (2-3 óra) ~1000-1500km alatt megeszik 2-3 dl. Ilyenkor azért 150-160-at mutat az óra, nem igazán üzemi az állapot. :)
Városban nem változik az olajszint, 15ekm után az olajcserénél még sárgás az olaj, ilyet a generál előtt sosem tapasztaltam. Nekem a vezérlés ugrása miatt a hengerfejet kellett rendbe rakni, a gyűrű cserét én kértem, az egyik dugót is cserélni kellett.

Ha az egész motor szét van bontva, érdemes mindent cserélni. A komplett vezérlést, az olajszivattyú láncát is a feszítőjével. A főtengely szimeringeket, az összes tömítést, és a kuplungot is ha már a határán van. Csak a főtengely a régi és a hajtókar csapágyak.
Ez az egész maximum ~250e nél megáll. Ez a legdurvább eset amikor mindent cserélnek.. Egy bontott motor is szerencse kérdése, ha az is 1-2 éven belül elkezd betegeskedni. Én a felújítás mellett vagyok, annak ellenére ,hogy az utángyártott alkatrészek tartóssága csak idővel fog kiderülni..

A bontás közben fog az is kiderülni mitől eszi ilyen durván az olajat.. lehet csak az egyik szelepszár szimeringnél folyik be az olaj.. Ha csak a hengerfejet kell felújítani az jóval 100e alatt megáll..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 11, 2017 1:14 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 779
mumo írta:
Gabor165 írta:
Sziasztok! 1.2 12v bme fabia eszi az olajat. városba 8-9dl/1000km
autópályán 130km/h-nál 2 liter olaj fogyott belőle 400km!!!!! alatt!
290000km van az autoban. mit csináljak vele? érdemes felujitani? vagy motorcsere?
vagy valami tuti olaj esetleg adalék bele ami javít a dolgokon?

Olyan tuti olaj nincs ami ezt orvosolná. Egy biztos ez motorfelújítást kíván, már ha lehetséges ezeknél a motoroknál, vagy motorcsere.

Bizoň rendešen nezetek meg erdemeš/e fel ujitani mert seret bele halni a fel ujitašba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 11, 2017 12:49 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 622
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
Gabor165 írta:
Sziasztok! 1.2 12v bme fabia eszi az olajat. városba 8-9dl/1000km
autópályán 130km/h-nál 2 liter olaj fogyott belőle 400km!!!!! alatt!
290000km van az autoban. mit csináljak vele? érdemes felujitani? vagy motorcsere?
vagy valami tuti olaj esetleg adalék bele ami javít a dolgokon?

Olyan tuti olaj nincs ami ezt orvosolná. Egy biztos ez motorfelújítást kíván, már ha lehetséges ezeknél a motoroknál, vagy motorcsere.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 11, 2017 11:43 am 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 13, 2010 9:16 pm
Hozzászólások: 68
Autó: 2005 1,2 12V BME
Sziasztok! 1.2 12v bme fabia eszi az olajat. városba 8-9dl/1000km
autópályán 130km/h-nál 2 liter olaj fogyott belőle 400km!!!!! alatt!
290000km van az autoban. mit csináljak vele? érdemes felujitani? vagy motorcsere?
vagy valami tuti olaj esetleg adalék bele ami javít a dolgokon?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 27, 2016 1:29 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd feb. 17, 2015 4:58 am
Hozzászólások: 24
Autó: Skoda Fabia 1,2 eco
Csabaa írta:
Szia Dandy
Ha meggyűrűzik megint nem fog olajat enni.
Úgy 8-9e km van a felújított 1,2 12 szelepesbe és nem fogy az olaj.
Az olaj most aranysárga, eddig mindig füst nélkül ,de elkokszolta az olajat és szurokfekete volt.

Oldalirányba túl nagy játéka van a dugóknak, ezért a gyűrűknek is. Elkopik szépen,
pedig semmi érezhető nem volt a motoron.
A vezérlés ugrás miatt lett szétszedve a motor, de a gyűrűzés is jót tett neki.


Szia . Tegnap leadtam az autót . Már kb 8 deci olaj fogyott ezer km -ként . Érdekesség,hogy már hetek óta világított a motordiagnosztika lámpa ,rossz értékek a katalizátortól vagy valami ilyesmi hiba,nem tudom pontosan. Na ez kb 3 hete eltűnt magától és azóta sem jött vissza,de közbe az olaj fogyott becsülettel.. Az igazsághoz hozzátartozik,hogy folyamatosan használtam a Spuri adalékot.lehet ez javított valamit az égésterméken ,illetve a katalizátor hatásfokán. Kíváncsi leszek a motor szétbontása után milyen árajánlatot fogok kapni...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 10, 2016 7:24 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia Dandy
Ha meggyűrűzik megint nem fog olajat enni.
Úgy 8-9e km van a felújított 1,2 12 szelepesbe és nem fogy az olaj.
Az olaj most aranysárga, eddig mindig füst nélkül ,de elkokszolta az olajat és szurokfekete volt.

Oldalirányba túl nagy játéka van a dugóknak, ezért a gyűrűknek is. Elkopik szépen,
pedig semmi érezhető nem volt a motoron.
A vezérlés ugrás miatt lett szétszedve a motor, de a gyűrűzés is jót tett neki.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 10, 2016 5:14 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd feb. 17, 2015 4:58 am
Hozzászólások: 24
Autó: Skoda Fabia 1,2 eco
gyula írta:
takimarci írta:
175 ezret, az összes létező tömítés cserélve lett, hengerfej, szelepszár-szimmering is.
Szám szerint nem tudom (én csak a vezető vagyok :) ) Van itt specialista esetleg?

Hello!
Kizárt dolog szerintem,hogy az MPI motor 175000km után eszi az olajat. Ez a motor akkor kapott az élettől rendesen.( az én kocsimban az előző tulaj hüjére főzte a motort, de olaj fogyasztása nincs) Szelepek le lettek ellenőrizve a hengerfejben? Ha nem zárnak rendesen attól bizony elmegy a kompresszió. Vagy annyira meglett "kínálva",hogy meg(le)ragadtak benne a gyűrűk és ezért nincs benne kompresszió,illetve ezért eszi az olajat. Fiam Feliciájában 300000km van és csak hengerfej tömítést cseréltem benne. Megy teszi a dolgát. Ennyi.Abban is MPI motor van csak 1,3-as. A szerelő nem mondott semmit,hogy "válla" van hüvelyeknek vagy ilyesmit?

Csak annyit fűznék hozzá ,hogy a 6 szelepes 1,2 -es is MPI motor,aztán zabálja az olajat és még 175 ezer km se kellett hozzá...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 17, 2016 10:13 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 499
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
takimarci írta:
175 ezret, az összes létező tömítés cserélve lett, hengerfej, szelepszár-szimmering is.
Szám szerint nem tudom (én csak a vezető vagyok :) ) Van itt specialista esetleg?

Hello!
Kizárt dolog szerintem,hogy az MPI motor 175000km után eszi az olajat. Ez a motor akkor kapott az élettől rendesen.( az én kocsimban az előző tulaj hüjére főzte a motort, de olaj fogyasztása nincs) Szelepek le lettek ellenőrizve a hengerfejben? Ha nem zárnak rendesen attól bizony elmegy a kompresszió. Vagy annyira meglett "kínálva",hogy meg(le)ragadtak benne a gyűrűk és ezért nincs benne kompresszió,illetve ezért eszi az olajat. Fiam Feliciájában 300000km van és csak hengerfej tömítést cseréltem benne. Megy teszi a dolgát. Ennyi.Abban is MPI motor van csak 1,3-as. A szerelő nem mondott semmit,hogy "válla" van hüvelyeknek vagy ilyesmit?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: szer. márc. 16, 2016 2:52 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. okt. 01, 2015 6:35 pm
Hozzászólások: 12
Autó: Skoda Fabia 1.4
175 ezret, az összes létező tömítés cserélve lett, hengerfej, szelepszár-szimmering is.
Szám szerint nem tudom (én csak a vezető vagyok :) ) Van itt specialista esetleg?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: kedd márc. 15, 2016 4:08 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 871
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
takimarci írta:
Sziasztok,

1.4-es MPI-s Fabia motoromat szeretném felújítattni (2002-es). Vannak itt jó tapasztalatok (akár konkrét szervizre is gondolok), illetve buktatók? Az olajat eszi, füst/korom nincs. A kompresszió csökken (1 éve mérthez képest látszik jól).

Milyen árban van egy ilyen?

köszi
Helló! Mennyit futott az Mpi-d,hogy eszi az olajat és mennyi a kompresszió??Nem folyik ki valahol az olaj,mert az olajfogyás az Mpi-re nem jellemző?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: kedd márc. 15, 2016 10:29 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. okt. 01, 2015 6:35 pm
Hozzászólások: 12
Autó: Skoda Fabia 1.4
Sziasztok,

1.4-es MPI-s Fabia motoromat szeretném felújítattni (2002-es). Vannak itt jó tapasztalatok (akár konkrét szervizre is gondolok), illetve buktatók? Az olajat eszi, füst/korom nincs. A kompresszió csökken (1 éve mérthez képest látszik jól).

Milyen árban van egy ilyen?

köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: vas. dec. 27, 2015 10:51 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 779
,,Nekem csak azt hajtogatták ,hogy nem lehet gyűrűzni,felújítani ezt a motort.,,

Csatolmány:
Lavo.PNG

It irja a darto hod nem sabad meg bontani a fôtengejt de anelku"l meg nem lehet meg du"ru"zni. Azert nem sivešen alnak neki a serelôk.


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: vas. dec. 27, 2015 9:11 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd feb. 17, 2015 4:58 am
Hozzászólások: 24
Autó: Skoda Fabia 1,2 eco
Csabaa írta:
Szia
Nem rontott el semmit a szerelő, csak a gyűrűzés nagyon kellett volna.Én is külön kértem ,hogy csinálják meg a blokkot is a gépműhelyben.
Ennek a kis 1,2 nek a hengerfelújítás után visszaáll az eredeti végnyomása
és a kopott gyűrű mellett, elkezdi "felszívni" az olajat. A kopott gyűrű ezt a többlet olajat meg nem tudja tökéletesen lehúzni. A fordulatszámtól függően a dugók alatt
van egy min. 2 baros olalnyomás. Felül a felső holtpontban a dugók felett 15 barnál
magasabb. Ez szeretne kiegyenlítődni és a gyűrűk mellett tud csak a még tökéletesen
zárodó és zárt szelepek miatt. Az 1,4es motorok átlag 13-14 baros végnyomásra képesek, sokat számít ha ehez képest 2-3 barral több alakul ki.

Elértem a 2000 km-t maxon az olaj, aranysárga, alig fekete.
Az új gyűrűk valószínű kevesebb olajat hagynak a hengerfalon,
ezért kevesebb koksz is termelődik.


Csaba.Nekem csak azt hajtogatták ,hogy nem lehet gyűrűzni,felújítani ezt a motort . Infom se volt róla,hogy muszáj lenne a gyűrűket is cserélni,mert nem fog megszűnni az olajogyás,de ugye nem is az olajfogyás miatt kellett felújítani a hengerfejet,hanem a kompreszió drasztikus csökkenése miatt . Nem tudom milyen költséggel járna ,ha most ezt meg szeretném csináltatni,és azt sem tudom,hogy itt vállalná e bárki is. Gondolom az egész motort bontani kéne. Vagy esetleg csak az alját ,és a hengerfej maradhatna a helyén ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 61 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség