Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. nov. 22, 2017 9:26 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 61 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: kedd feb. 24, 2015 7:24 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd feb. 17, 2015 4:58 am
Hozzászólások: 24
Autó: Skoda Fabia 1,2 eco
Csabaa írta:
dandy írta:
Néztem. 180 ezer lenne a legolcsóbb plusz papírmunka stb . és az egész egy nagy lutri . Nem látsz bele a bontott motor belsejébe . Hengerfej egy van 6 szelepesbe bontott 85 ezerért szintén lutri kategória ,mert nem felújított csak bontott. A hengerfej azon részein ahol a vezérműtengely felfekszik csak azt az 1 tizedet szedik ki mi azon az egy helyen a bemarás mélysége. A vezérműtengely kb csak ennyivel lesz nagyobb méretben . Remélem nem volt túl kusza ahogy elmondtam . Órákat gondolkoztam rajta mi legyen. Csak arra jutottam illetve nincs más választásom,hogy meg kell lépni és imádkozni,hogy utána lesz pár gondtalan évem .aztán úgy is autót szerettem volna cserélni.

Ha a hengerfej tetején a vezérműtengely fészkéből kiszed 1 tizedet, akkor az öntvény fedélből is ki kell szednie..
Én is néztem ebay-en és a szlovákoknál, a zsír új hengerfej lenne 520 euro, de akkor még a vezérműtengelyt és a szelepeket is a régiből kell átrakni..(~150e)
http://www.autodilyhh.sk/hlava-valcu-fa ... 103351a-sk
Gondolom csak az öntvény rágódott be, és a tengelynek semmi baja.
Őket kérdezted: http://www.seatpiezas.hu

Várjunk csak ezt benéztem, a fenti oldalon komplett hengerfej van, szeleppel veztengellyel.. szlovákul ugyan nem tudok, de a képek alapján. Ezt csak egy
hengerfejtömítéssel együtt fel kell rakni.


A vezérműtengely maga is berágódott nem csak az alu hegerfej fészke


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: kedd feb. 24, 2015 7:06 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6933
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
dandy írta:
Néztem. 180 ezer lenne a legolcsóbb plusz papírmunka stb . és az egész egy nagy lutri . Nem látsz bele a bontott motor belsejébe . Hengerfej egy van 6 szelepesbe bontott 85 ezerért szintén lutri kategória ,mert nem felújított csak bontott. A hengerfej azon részein ahol a vezérműtengely felfekszik csak azt az 1 tizedet szedik ki mi azon az egy helyen a bemarás mélysége. A vezérműtengely kb csak ennyivel lesz nagyobb méretben . Remélem nem volt túl kusza ahogy elmondtam . Órákat gondolkoztam rajta mi legyen. Csak arra jutottam illetve nincs más választásom,hogy meg kell lépni és imádkozni,hogy utána lesz pár gondtalan évem .aztán úgy is autót szerettem volna cserélni.

Ha a hengerfej tetején a vezérműtengely fészkéből kiszed 1 tizedet, akkor az öntvény fedélből is ki kell szednie..
Én is néztem ebay-en és a szlovákoknál, a zsír új hengerfej lenne 520 euro, de akkor még a vezérműtengelyt és a szelepeket is a régiből kell átrakni..(~150e)
http://www.autodilyhh.sk/hlava-valcu-fa ... 103351a-sk
Gondolom csak az öntvény rágódott be, és a tengelynek semmi baja.
Őket kérdezted: http://www.seatpiezas.hu

Várjunk csak ezt benéztem, a fenti oldalon komplett hengerfej van, szeleppel veztengellyel.. szlovákul ugyan nem tudok, de a képek alapján. Ezt csak egy
hengerfejtömítéssel együtt fel kell rakni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: kedd feb. 24, 2015 6:50 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd feb. 17, 2015 4:58 am
Hozzászólások: 24
Autó: Skoda Fabia 1,2 eco
Csabaa írta:
dandy írta:
A legújabb fejlemény hengerfejügyben . Ma késő délután láttam az autóm hengerfejét. Ha tudnék ide képet betenni be is tenném. Sajnos a gépműhelyben igazat mondtak. Elszállst a vezérműtengely is. Pontosabban a hengerfej jobb oldalán lévő szélső csapágyazásnál berágódott maga a hengerfej anyaga és a vezérműtengely is . Kb 1 tízed mm mélységben több belehúzás is van . Mint megtudtam itt nincs semmilyen csapágy hanem az alu hengerfej anyagában mozog az acél vezérműtengely mindenféle betétanyag nélkül.A megoldás egy teljesen új és egyedi túl méretes vezérműtengely készítése és a hengerfej anyagából való kiköszörülés mindegyik megtámasztási ponton.Majd illesztése az új egyedi vezérműtengelynek . Felhegeszteni nem lehet se a hengerfejet se a vezérműtengelyt ,mert csőtengely állítólag és elhúzódik. Szóval így jártam . Ez az egész mutatvány kb 220 ezer Ft -ba fog fájni.Most gondolkodhatok merjek e költeni ennyi pénzt erre az autóra vagy ne. Sok választásom nem lesz amúgy tudom. A felújított hengerfejre fél év garanciát vállalnak km korlátozás nélkül. Ti mit tennétek ilyen helyzetbe ? Az autó munkaeszköz és nagyon hiányzik mert e nélkül nem tudok dolgozni . Pénzem újabb jobb autóra nincs.

szia
Komplett motort kellene keresni, esetleg csak hengerfejet. Ez a felköszörül dolog, nekem
nem szimpatikus.


Néztem. 180 ezer lenne a legolcsóbb plusz papírmunka stb . és az egész egy nagy lutri . Nem látsz bele a bontott motor belsejébe . Hengerfej egy van 6 szelepesbe bontott 85 ezerért szintén lutri kategória ,mert nem felújított csak bontott. A hengerfej azon részein ahol a vezérműtengely felfekszik csak azt az 1 tizedet szedik ki mi azon az egy helyen a bemarás mélysége. A vezérműtengely kb csak ennyivel lesz nagyobb méretben . Remélem nem volt túl kusza ahogy elmondtam . Órákat gondolkoztam rajta mi legyen. Csak arra jutottam illetve nincs más választásom,hogy meg kell lépni és imádkozni,hogy utána lesz pár gondtalan évem .aztán úgy is autót szerettem volna cserélni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: kedd feb. 24, 2015 6:35 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6933
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
dandy írta:
A legújabb fejlemény hengerfejügyben . Ma késő délután láttam az autóm hengerfejét. Ha tudnék ide képet betenni be is tenném. Sajnos a gépműhelyben igazat mondtak. Elszállst a vezérműtengely is. Pontosabban a hengerfej jobb oldalán lévő szélső csapágyazásnál berágódott maga a hengerfej anyaga és a vezérműtengely is . Kb 1 tízed mm mélységben több belehúzás is van . Mint megtudtam itt nincs semmilyen csapágy hanem az alu hengerfej anyagában mozog az acél vezérműtengely mindenféle betétanyag nélkül.A megoldás egy teljesen új és egyedi túl méretes vezérműtengely készítése és a hengerfej anyagából való kiköszörülés mindegyik megtámasztási ponton.Majd illesztése az új egyedi vezérműtengelynek . Felhegeszteni nem lehet se a hengerfejet se a vezérműtengelyt ,mert csőtengely állítólag és elhúzódik. Szóval így jártam . Ez az egész mutatvány kb 220 ezer Ft -ba fog fájni.Most gondolkodhatok merjek e költeni ennyi pénzt erre az autóra vagy ne. Sok választásom nem lesz amúgy tudom. A felújított hengerfejre fél év garanciát vállalnak km korlátozás nélkül. Ti mit tennétek ilyen helyzetbe ? Az autó munkaeszköz és nagyon hiányzik mert e nélkül nem tudok dolgozni . Pénzem újabb jobb autóra nincs.

szia
Komplett motort kellene keresni, esetleg csak hengerfejet. Ez a felköszörül dolog, nekem
nem szimpatikus.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: kedd feb. 24, 2015 5:54 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd feb. 17, 2015 4:58 am
Hozzászólások: 24
Autó: Skoda Fabia 1,2 eco
A legújabb fejlemény hengerfejügyben . Ma késő délután láttam az autóm hengerfejét. Ha tudnék ide képet betenni be is tenném. Sajnos a gépműhelyben igazat mondtak. Elszállst a vezérműtengely is. Pontosabban a hengerfej jobb oldalán lévő szélső csapágyazásnál berágódott maga a hengerfej anyaga és a vezérműtengely is . Kb 1 tízed mm mélységben több belehúzás is van . Mint megtudtam itt nincs semmilyen csapágy hanem az alu hengerfej anyagában mozog az acél vezérműtengely mindenféle betétanyag nélkül.A megoldás egy teljesen új és egyedi túl méretes vezérműtengely készítése és a hengerfej anyagából való kiköszörülés mindegyik megtámasztási ponton.Majd illesztése az új egyedi vezérműtengelynek . Felhegeszteni nem lehet se a hengerfejet se a vezérműtengelyt ,mert csőtengely állítólag és elhúzódik. Szóval így jártam . Ez az egész mutatvány kb 220 ezer Ft -ba fog fájni.Most gondolkodhatok merjek e költeni ennyi pénzt erre az autóra vagy ne. Sok választásom nem lesz amúgy tudom. A felújított hengerfejre fél év garanciát vállalnak km korlátozás nélkül. Ti mit tennétek ilyen helyzetbe ? Az autó munkaeszköz és nagyon hiányzik mert e nélkül nem tudok dolgozni . Pénzem újabb jobb autóra nincs.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: kedd feb. 24, 2015 1:28 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd feb. 17, 2015 4:58 am
Hozzászólások: 24
Autó: Skoda Fabia 1,2 eco
Újabb fejlemény hengerfej ügyben.Miután le lett szedve a hengerfej,látszott szemmel is ,hogy az a baj amit írtál. a kipufogószelepek széle berepedezett. Na ma adott árajánlatot az itteni nagy gépműhely . Az autószerelőm intézte,így az ajánlatot neki tették meg mire azonnal fel is hívott telefonon. Állítólag vezérműtengelyt is kell cserélni mert az a 3 -mas szelepnél "megégett" amit egyikünk sem tudott még csak értelmezni se,ezért jó lenne ha van közöttetek hozzáértő ember ezt lefordítaná nekem . Szóval így cirka 110 ezret mondtak csak a hengerfej felújításra amire azonnal rávágtam a nemet mert erősen pénzlehúzás szagot érzek. Az autóban volt olaj ,nincs eltörve semmi és azonnal le lett rakva miután előjött ez a motorkihagyás hiba . Ha ebbe belemegyek kb 220 ezer Ft ba áll meg egy kb. 400 ezret sem érő autó javítása . Szeretném a véleményeteket kérni .Köszönöm a válaszokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 17, 2015 9:16 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd feb. 17, 2015 4:58 am
Hozzászólások: 24
Autó: Skoda Fabia 1,2 eco
dandy írta:
Csabaa írta:
dandy írta:
Üdv az uraknak.
Nekem egy 2003-mas 1,2 -es 6 szelepes motorral szerelt Fabiám van . Idáig 145 ezer Km futott az autó mindenféle különösebb gond nélkül. Tegnap egy vidéki utam közben azt vettem észre,hogy gázadásnál meg meg torpan az autó. Először valamilyen üzemanyag ellátási hibára gondoltam,mert csak gázadásnál jelentkezett a hiba. Szóltam is az autószerelőmnek aki késő délután tudta megnézni az autót. Addigra az egyik henger már meg is állt mire odaértem hozzá. Kompresszió méréskor a következő eredmények jöttek 1 es henger 14.5 bar 2 es henger 8,5 3-mas henger 8 bar. Ez a henger már nem is igen akar menni. Ma délelőtt viszem veszteségmérésre ,ahol kiderül a hengerfejet kell felújítani,vagy kuka az egész motor mert úgy ezeket gyűrűzni nem lehet . Mindenesetre nagyon meglepődtem,hogy ez a motor ennyit bír csak ki. Az autó rendszeresen karbantartott a gyári előírások szerint Skoda szervizessel .Tehát nem volt benne soha gagyi olaj ,és mindig inkább 15 ezer Km előtt volt cserélve mind utána. Minden törődést megkapott.Én vagyok az első tulajdonosa mindvégig kíméletesen bántam vele,hisz a munkaeszközöm is. Nagyon el vagyok keseredve .

szia
Nem Te hibáztál, ez a 6 szelepes 1,2es tipushibája. Ebben a pici motorban nagyon magas az égési hőmérséklet, ezért is kormoznak nagyon,
és sajnos idővel elégnek a kipuffogószelepek. A hősokktól kirozsásodik a szelep széle, és lecsökken a kompresszió.
Kép Kép
A szelepek cseréje után ugyanolyan lesz mint régen, és nem lesz vele több gond.
Az új motornál 15bar felett van a végnyomás, a minimum érték a 11 bar, a hengerek között nem lehet 3 barnál nagyobb különbség.
Ha már le van szedve a hengerfej, elgondolkoznék a vezérlés cseréjén is..

Köszönöm az infót,remélem "csak ennyi" és nem kell ezért eldobni az egész autót. A vezérlést azt mondta tegnap az autószerelőm,hogy mindenképpen cserélni kell ha bontva van a motor. Gyártóműi előírás amúgy is azt mondja. Ő elégé képben van,mert csak Skodával foglakozik márkaszervizben ,este meg otthon . Maximálisan megbízom benne. De sajnos opcióként a gyűrűtörés is ott lebeg . Ma minden kiderül majd. Nem mondhatok amúgy semmi rosszat erre az autóra. Életem első új autója volt és tényleg idáig tette a dolgát mindenféle komolyabb meghibásodás nélkül . 120 ezer km környékén kezdte el picit csipkedni az olajat,addig olajcserétől olajcseréig egy mm se hiányzott a szintből. El is szoktam teljesen a 12 együtt töltött év alatt a gépháztető nyitogatásától . Előtte egy farmotoros GLS -em volt ott napi rutin volt az gépháztető nyitása . Remélem még tudok vele pár közös évet eltölteni,eladni nincs értelme alig van értéke ,motorhibásan meg kb eladhatatlan gondolom .


Megtörtént ma a diagnózis felállítása. A veszteségvizsgálaton a 2-es és a 3-mas henger kipufogószelep hibáját támasztották alá. Holnap kerül le a hengerfej és az azt követő napon kerül el a gépműhelybe ahol majd adnak árajánlatot a rendbe tételére . Az ezen kívüli anyagokra vezérlés ,csavarok ,olaj stb stb 80 ezer forint körüli összeget mondott az autószerelőm,plusz az ő munkadíja. 15 ezer forintért vállalta az egészet,úgy gondolom ez abszolút korrekt . A veszteségvizsgálat 8 ezer Ft ba került. Így kb ezt az egész kalandot olyan 180 ezer forint környékére saccolom,de majd a végén kiderül. Mindenesetre ha ezután még tudok gondtalanul autózni egy 100 ezer Km-et a kocsival ,én elégedett leszek .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 17, 2015 9:12 am 
Offline

Csatlakozott: kedd feb. 17, 2015 4:58 am
Hozzászólások: 24
Autó: Skoda Fabia 1,2 eco
Csabaa írta:
dandy írta:
Üdv az uraknak.
Nekem egy 2003-mas 1,2 -es 6 szelepes motorral szerelt Fabiám van . Idáig 145 ezer Km futott az autó mindenféle különösebb gond nélkül. Tegnap egy vidéki utam közben azt vettem észre,hogy gázadásnál meg meg torpan az autó. Először valamilyen üzemanyag ellátási hibára gondoltam,mert csak gázadásnál jelentkezett a hiba. Szóltam is az autószerelőmnek aki késő délután tudta megnézni az autót. Addigra az egyik henger már meg is állt mire odaértem hozzá. Kompresszió méréskor a következő eredmények jöttek 1 es henger 14.5 bar 2 es henger 8,5 3-mas henger 8 bar. Ez a henger már nem is igen akar menni. Ma délelőtt viszem veszteségmérésre ,ahol kiderül a hengerfejet kell felújítani,vagy kuka az egész motor mert úgy ezeket gyűrűzni nem lehet . Mindenesetre nagyon meglepődtem,hogy ez a motor ennyit bír csak ki. Az autó rendszeresen karbantartott a gyári előírások szerint Skoda szervizessel .Tehát nem volt benne soha gagyi olaj ,és mindig inkább 15 ezer Km előtt volt cserélve mind utána. Minden törődést megkapott.Én vagyok az első tulajdonosa mindvégig kíméletesen bántam vele,hisz a munkaeszközöm is. Nagyon el vagyok keseredve .

szia
Nem Te hibáztál, ez a 6 szelepes 1,2es tipushibája. Ebben a pici motorban nagyon magas az égési hőmérséklet, ezért is kormoznak nagyon,
és sajnos idővel elégnek a kipuffogószelepek. A hősokktól kirozsásodik a szelep széle, és lecsökken a kompresszió.
Kép Kép
A szelepek cseréje után ugyanolyan lesz mint régen, és nem lesz vele több gond.
Az új motornál 15bar felett van a végnyomás, a minimum érték a 11 bar, a hengerek között nem lehet 3 barnál nagyobb különbség.
Ha már le van szedve a hengerfej, elgondolkoznék a vezérlés cseréjén is..

Köszönöm az infót,remélem "csak ennyi" és nem kell ezért eldobni az egész autót. A vezérlést azt mondta tegnap az autószerelőm,hogy mindenképpen cserélni kell ha bontva van a motor. Gyártóműi előírás amúgy is azt mondja. Ő elégé képben van,mert csak Skodával foglakozik márkaszervizben ,este meg otthon . Maximálisan megbízom benne. De sajnos opcióként a gyűrűtörés is ott lebeg . Ma minden kiderül majd. Nem mondhatok amúgy semmi rosszat erre az autóra. Életem első új autója volt és tényleg idáig tette a dolgát mindenféle komolyabb meghibásodás nélkül . 120 ezer km környékén kezdte el picit csipkedni az olajat,addig olajcserétől olajcseréig egy mm se hiányzott a szintből. El is szoktam teljesen a 12 együtt töltött év alatt a gépháztető nyitogatásától . Előtte egy farmotoros GLS -em volt ott napi rutin volt az gépháztető nyitása . Remélem még tudok vele pár közös évet eltölteni,eladni nincs értelme alig van értéke ,motorhibásan meg kb eladhatatlan gondolom .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: kedd feb. 17, 2015 7:52 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6933
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
dandy írta:
Üdv az uraknak.
Nekem egy 2003-mas 1,2 -es 6 szelepes motorral szerelt Fabiám van . Idáig 145 ezer Km futott az autó mindenféle különösebb gond nélkül. Tegnap egy vidéki utam közben azt vettem észre,hogy gázadásnál meg meg torpan az autó. Először valamilyen üzemanyag ellátási hibára gondoltam,mert csak gázadásnál jelentkezett a hiba. Szóltam is az autószerelőmnek aki késő délután tudta megnézni az autót. Addigra az egyik henger már meg is állt mire odaértem hozzá. Kompresszió méréskor a következő eredmények jöttek 1 es henger 14.5 bar 2 es henger 8,5 3-mas henger 8 bar. Ez a henger már nem is igen akar menni. Ma délelőtt viszem veszteségmérésre ,ahol kiderül a hengerfejet kell felújítani,vagy kuka az egész motor mert úgy ezeket gyűrűzni nem lehet . Mindenesetre nagyon meglepődtem,hogy ez a motor ennyit bír csak ki. Az autó rendszeresen karbantartott a gyári előírások szerint Skoda szervizessel .Tehát nem volt benne soha gagyi olaj ,és mindig inkább 15 ezer Km előtt volt cserélve mind utána. Minden törődést megkapott.Én vagyok az első tulajdonosa mindvégig kíméletesen bántam vele,hisz a munkaeszközöm is. Nagyon el vagyok keseredve .

szia
Nem Te hibáztál, ez a 6 szelepes 1,2es tipushibája. Ebben a pici motorban nagyon magas az égési hőmérséklet, ezért is kormoznak nagyon,
és sajnos idővel elégnek a kipuffogószelepek. A hősokktól kirozsásodik a szelep széle, és lecsökken a kompresszió.
Kép Kép
A szelepek cseréje után ugyanolyan lesz mint régen, és nem lesz vele több gond.
Az új motornál 15bar felett van a végnyomás, a minimum érték a 11 bar, a hengerek között nem lehet 3 barnál nagyobb különbség.
Ha már le van szedve a hengerfej, elgondolkoznék a vezérlés cseréjén is..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony kompresszió
HozzászólásElküldve: kedd feb. 17, 2015 5:21 am 
Offline

Csatlakozott: kedd feb. 17, 2015 4:58 am
Hozzászólások: 24
Autó: Skoda Fabia 1,2 eco
Üdv az uraknak.
Nekem egy 2003-mas 1,2 -es 6 szelepes motorral szerelt Fabiám van . Idáig 145 ezer Km futott az autó mindenféle különösebb gond nélkül. Tegnap egy vidéki utam közben azt vettem észre,hogy gázadásnál meg meg torpan az autó. Először valamilyen üzemanyag ellátási hibára gondoltam,mert csak gázadásnál jelentkezett a hiba. Szóltam is az autószerelőmnek aki késő délután tudta megnézni az autót. Addigra az egyik henger már meg is állt mire odaértem hozzá. Kompresszió méréskor a következő eredmények jöttek 1 es henger 14.5 bar 2 es henger 8,5 3-mas henger 8 bar. Ez a henger már nem is igen akar menni. Ma délelőtt viszem veszteségmérésre ,ahol kiderül a hengerfejet kell felújítani,vagy kuka az egész motor mert úgy ezeket gyűrűzni nem lehet . Mindenesetre nagyon meglepődtem,hogy ez a motor ennyit bír csak ki. Az autó rendszeresen karbantartott a gyári előírások szerint Skoda szervizessel .Tehát nem volt benne soha gagyi olaj ,és mindig inkább 15 ezer Km előtt volt cserélve mind utána. Minden törődést megkapott.Én vagyok az első tulajdonosa mindvégig kíméletesen bántam vele,hisz a munkaeszközöm is. Nagyon el vagyok keseredve .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 25, 2014 7:15 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. szept. 30, 2013 8:04 am
Hozzászólások: 34
Chab87 írta:
zoolee78 írta:
Chab87 írta:
Sziasztok! Van egy 2004-es 1.2 HTP Skoda Fabiam. Tegnap nem ment az egyik henger és kigyulladt a "kipufogó ellenőrző rendszer" lámpája a műszerfalon.Az 1. henger nem ment. Cseréltem trafót de nem változott semmi. Ma elvittem szerelőhöz, ő is kicserélte a trafót és elindult az 1. henger is.
Mire hazaértem újból elkezdett villogni a lámpa és egy idő után leállt egy henger. Újraindítás után ismét ment mind a 3 henger.
Visszamentem a szerelőhöz és mért kompressziót. Az 1. hengerbe 7bar-t mért.
Motorfelújítást javasolt amire kb 240ezret, ha vezérlést is cserél akkor 300ezer körüli összeget mondott.
Ez mennyire reális?
Árt e még jobban a motornak, ha így használjuk?


Szia Chab87

Nálam ugyanilyen hiba orvoslása vezérlés cserével együtt 120ezer ft-ba fájt,ha a vezérlést nem cseréltettem volna akkor 95ezernél megállt volna a történet.Van egy másik márkatárs Leviapu neki ez a történet 158ezernél ért véget úgy,hogy volt olaja és olaszűrője.A 240 egy kicsit sok,szerintem.Én hónapokig így használtam az autót csak nem hagytam neki alapjáraton ketyegni hanem a pirosnál is 1000-es fordulaton "pörgettem".


Hát ez így sokkal jobban hangzik, mint a 240ezer. Holnap még megkérdezem 1-2 helyen mi az ajánlatuk aztán meglátjuk. Te helyileg hol csináltattad?


Szia,

Én Miskolcon lakom és itt van egy szerelő akihez már vagy 10 éve járok,de a hengerfejet Ő is elvitte egy erre szakosodott céghez itt Miskolcon a RobCo hengerfej klinika, a hengerfej felújítás volt 60 ezer plusz az anyag + a szerelő munkadíja.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 24, 2014 7:46 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. júl. 31, 2011 10:06 am
Hozzászólások: 93
zoolee78 írta:
Chab87 írta:
Sziasztok! Van egy 2004-es 1.2 HTP Skoda Fabiam. Tegnap nem ment az egyik henger és kigyulladt a "kipufogó ellenőrző rendszer" lámpája a műszerfalon.Az 1. henger nem ment. Cseréltem trafót de nem változott semmi. Ma elvittem szerelőhöz, ő is kicserélte a trafót és elindult az 1. henger is.
Mire hazaértem újból elkezdett villogni a lámpa és egy idő után leállt egy henger. Újraindítás után ismét ment mind a 3 henger.
Visszamentem a szerelőhöz és mért kompressziót. Az 1. hengerbe 7bar-t mért.
Motorfelújítást javasolt amire kb 240ezret, ha vezérlést is cserél akkor 300ezer körüli összeget mondott.
Ez mennyire reális?
Árt e még jobban a motornak, ha így használjuk?


Szia Chab87

Nálam ugyanilyen hiba orvoslása vezérlés cserével együtt 120ezer ft-ba fájt,ha a vezérlést nem cseréltettem volna akkor 95ezernél megállt volna a történet.Van egy másik márkatárs Leviapu neki ez a történet 158ezernél ért véget úgy,hogy volt olaja és olaszűrője.A 240 egy kicsit sok,szerintem.Én hónapokig így használtam az autót csak nem hagytam neki alapjáraton ketyegni hanem a pirosnál is 1000-es fordulaton "pörgettem".


Hát ez így sokkal jobban hangzik, mint a 240ezer. Holnap még megkérdezem 1-2 helyen mi az ajánlatuk aztán meglátjuk. Te helyileg hol csináltattad?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 24, 2014 6:57 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. szept. 30, 2013 8:04 am
Hozzászólások: 34
Chab87 írta:
Sziasztok! Van egy 2004-es 1.2 HTP Skoda Fabiam. Tegnap nem ment az egyik henger és kigyulladt a "kipufogó ellenőrző rendszer" lámpája a műszerfalon.Az 1. henger nem ment. Cseréltem trafót de nem változott semmi. Ma elvittem szerelőhöz, ő is kicserélte a trafót és elindult az 1. henger is.
Mire hazaértem újból elkezdett villogni a lámpa és egy idő után leállt egy henger. Újraindítás után ismét ment mind a 3 henger.
Visszamentem a szerelőhöz és mért kompressziót. Az 1. hengerbe 7bar-t mért.
Motorfelújítást javasolt amire kb 240ezret, ha vezérlést is cserél akkor 300ezer körüli összeget mondott.
Ez mennyire reális?
Árt e még jobban a motornak, ha így használjuk?


Szia Chab87

Nálam ugyanilyen hiba orvoslása vezérlés cserével együtt 120ezer ft-ba fájt,ha a vezérlést nem cseréltettem volna akkor 95ezernél megállt volna a történet.Van egy másik márkatárs Leviapu neki ez a történet 158ezernél ért véget úgy,hogy volt olaja és olaszűrője.A 240 egy kicsit sok,szerintem.Én hónapokig így használtam az autót csak nem hagytam neki alapjáraton ketyegni hanem a pirosnál is 1000-es fordulaton "pörgettem".


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 24, 2014 4:40 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. júl. 31, 2011 10:06 am
Hozzászólások: 93
Sziasztok! Van egy 2004-es 1.2 HTP Skoda Fabiam. Tegnap nem ment az egyik henger és kigyulladt a "kipufogó ellenőrző rendszer" lámpája a műszerfalon.Az 1. henger nem ment. Cseréltem trafót de nem változott semmi. Ma elvittem szerelőhöz, ő is kicserélte a trafót és elindult az 1. henger is.
Mire hazaértem újból elkezdett villogni a lámpa és egy idő után leállt egy henger. Újraindítás után ismét ment mind a 3 henger.
Visszamentem a szerelőhöz és mért kompressziót. Az 1. hengerbe 7bar-t mért.
Motorfelújítást javasolt amire kb 240ezret, ha vezérlést is cserél akkor 300ezer körüli összeget mondott.
Ez mennyire reális?
Árt e még jobban a motornak, ha így használjuk?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 03, 2014 11:06 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. szept. 30, 2013 8:04 am
Hozzászólások: 34
zoolee78 írta:
Csabaa írta:
Szia
Akkor erre csak az ő munkadíja jön. Visszaolvastam 63ekmt futott a kocsi vezérlés marad a régi. Akkor ő csak a hengerfejet vette le... Ha van bőr a képén egy 20e nel nem kér többet, mivel a munka precízebb részét nem ő csinálja.
Aztán lehet én gondolom mindenkiről ,hogy lehúz és olcsóbban kéne dolgoznia..
Ha vezérlés cserére kerül a sor , inkább a munkadíjat szerszámokra költöm és megcsinálom sk. 30-40e ből megvan minden célszerszám , vezérlés rögzítő,elektromos nyomaték kulcs, lánckerék fogó, nyomaték kulcs..


A szerelő munkadíja 15000 ft lesz ezt már megbeszéltem vele.Én a hengerfej felújításért elkért 60000 ft-ot sokallom de nem értek hozzá.Ezért is kérdezem itt a fórumon hátha van valaki aki elmondja,hogy ez az összeg reális vagy egy kicsit túlzás.


Sziasztok,
Pont került az egész végére. A hengerfej és a szelepek okozták az 1 henger égéskimaradását és az alacsony kompressziót.A hengerfej felújítás A-tól Z-ig vezérlés csere mindennel + munkadíj 120.000ft-ba fájt. De legalább megoldódott és nem gyűrűződik tovább a probléma,és gyönyörűen ketyeg az autó.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 61 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség