Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. nov. 17, 2018 11:32 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: vas. márc. 25, 2018 6:49 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1194
eš nem volt veletlenul olaj čere a valtoba mert akor sokot minusokba íd reagalni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: vas. márc. 25, 2018 6:23 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 06, 2017 1:30 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Skoda Fabia 1.4 16V (2003)
Jani82 írta:
hubo44 írta:
Jani82 írta:
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Mi lehet annak az oka, hogy pl. egy 30Km/h-s kanyarodásnál ha 3-asból 2-esbe szeretnék visszaváltani, akkor nehezen (szorulva) akarja bevenni a sebességet (kerregő hang nincs). Néha 1-esből 2-esbe is hasonló a helyzet, vagy ha 4.-ből 3.-ba kell visszaváltani. Az autót 4 éve 90%-ban városban használom, 15 éves Skoda Fabia 1.4 16V (BBY), valós 150eKm (édesapámtól vettem át). Kuplung és váltóolaj még nem volt cserélve. A váltókart megnéztem, nem szorul a műanyag perselyben, bár kissé kotyog a csap a műanyagban. Ez mennyire gond? Más ötlet, javaslat?

Előre is köszönöm!
Üdv Jani
eš ha al a koči menô motoral akor hodan valt šebešeget. hol fog a kuplung lent/fent


Megnéztem, a kuplung nagyjából a kuplungpedál útjának a felénél vagy attól picivel fentébb fog, de pl. ma ebben a 5°C-s időben nem is produkálta a feniteket. Új, hogy már mentem vele, próbáltam a parkolóban járó motornál kapcsolgatni oda-vissza a sebességet, de nem szorult egyik fokozatnál sem. Holnap megnézem indulás előtt, hideg állapotban. Köszi


Sziasztok, ma reggel megnéztem ugyanazt, mint tegnap, de se álló/járómotornál, de menet közben nem szorult a váltó viszaváltáskor, lehet hogy csak a minuszfokok miatt volt ez az egész?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 24, 2018 3:15 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 06, 2017 1:30 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Skoda Fabia 1.4 16V (2003)
hubo44 írta:
Jani82 írta:
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Mi lehet annak az oka, hogy pl. egy 30Km/h-s kanyarodásnál ha 3-asból 2-esbe szeretnék visszaváltani, akkor nehezen (szorulva) akarja bevenni a sebességet (kerregő hang nincs). Néha 1-esből 2-esbe is hasonló a helyzet, vagy ha 4.-ből 3.-ba kell visszaváltani. Az autót 4 éve 90%-ban városban használom, 15 éves Skoda Fabia 1.4 16V (BBY), valós 150eKm (édesapámtól vettem át). Kuplung és váltóolaj még nem volt cserélve. A váltókart megnéztem, nem szorul a műanyag perselyben, bár kissé kotyog a csap a műanyagban. Ez mennyire gond? Más ötlet, javaslat?

Előre is köszönöm!
Üdv Jani
eš ha al a koči menô motoral akor hodan valt šebešeget. hol fog a kuplung lent/fent


Megnéztem, a kuplung nagyjából a kuplungpedál útjának a felénél vagy attól picivel fentébb fog, de pl. ma ebben a 5°C-s időben nem is produkálta a feniteket. Új, hogy már mentem vele, próbáltam a parkolóban járó motornál kapcsolgatni oda-vissza a sebességet, de nem szorult egyik fokozatnál sem. Holnap megnézem indulás előtt, hideg állapotban. Köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: pén. márc. 23, 2018 9:19 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1194
Jani82 írta:
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Mi lehet annak az oka, hogy pl. egy 30Km/h-s kanyarodásnál ha 3-asból 2-esbe szeretnék visszaváltani, akkor nehezen (szorulva) akarja bevenni a sebességet (kerregő hang nincs). Néha 1-esből 2-esbe is hasonló a helyzet, vagy ha 4.-ből 3.-ba kell visszaváltani. Az autót 4 éve 90%-ban városban használom, 15 éves Skoda Fabia 1.4 16V (BBY), valós 150eKm (édesapámtól vettem át). Kuplung és váltóolaj még nem volt cserélve. A váltókart megnéztem, nem szorul a műanyag perselyben, bár kissé kotyog a csap a műanyagban. Ez mennyire gond? Más ötlet, javaslat?

Előre is köszönöm!
Üdv Jani
eš ha al a koči menô motoral akor hodan valt šebešeget. hol fog a kuplung lent/fent


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: pén. márc. 23, 2018 9:12 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 06, 2017 1:30 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Skoda Fabia 1.4 16V (2003)
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Mi lehet annak az oka, hogy pl. egy 30Km/h-s kanyarodásnál ha 3-asból 2-esbe szeretnék visszaváltani, akkor nehezen (szorulva) akarja bevenni a sebességet (kerregő hang nincs). Néha 1-esből 2-esbe is hasonló a helyzet, vagy ha 4.-ből 3.-ba kell visszaváltani. Az autót 4 éve 90%-ban városban használom, 15 éves Skoda Fabia 1.4 16V (BBY), valós 150eKm (édesapámtól vettem át). Kuplung és váltóolaj még nem volt cserélve. A váltókart megnéztem, nem szorul a műanyag perselyben, bár kissé kotyog a csap a műanyagban. Ez mennyire gond? Más ötlet, javaslat?

Előre is köszönöm!
Üdv Jani


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó?
HozzászólásElküldve: pén. feb. 16, 2018 7:34 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 397
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Csabaa írta:
Bálint Zoltán írta:
Sziasztok,

mostanában egyre többet vagy csak jobban figyelem az autó hangját nem tudom de észrevettem egy kis kopogást. Először benzinre gyanakodtam, hogy rossz a minősége és "bekopog" de aztán csináltam egy videót. Ezt mintha a váltó felől hallanám de az tuti,hogy a motor hátulja felől jön inkább. Ez kinyomott kuplungnál is csinálja. A furcsa az,hogy nem mindig hallom...

Szerintetek? kb 5. mp-től hallani a kopogásokat.

https://www.youtube.com/watch?v=7nn_QS6 ... e=youtu.be

Tudom,így nehéz megállapítani de hátha. :lol:

Szia
Aaaa, a kluttyogásra gondolsz!? Az enyém is ilyen, úgy 10 éve :D
Szerintem az a vacak műanyag borítás csinálja néha..


Szia,
sajnos nem a műanyag, a jelzést levettem a burkolatról és ha lefogom a burkolatot akkor is csinálja. :fejvak:
Nem tudom mi lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó?
HozzászólásElküldve: pén. feb. 16, 2018 7:24 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7433
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Bálint Zoltán írta:
Sziasztok,

mostanában egyre többet vagy csak jobban figyelem az autó hangját nem tudom de észrevettem egy kis kopogást. Először benzinre gyanakodtam, hogy rossz a minősége és "bekopog" de aztán csináltam egy videót. Ezt mintha a váltó felől hallanám de az tuti,hogy a motor hátulja felől jön inkább. Ez kinyomott kuplungnál is csinálja. A furcsa az,hogy nem mindig hallom...

Szerintetek? kb 5. mp-től hallani a kopogásokat.

https://www.youtube.com/watch?v=7nn_QS6 ... e=youtu.be

Tudom,így nehéz megállapítani de hátha. :lol:

Szia
Aaaa, a kluttyogásra gondolsz!? Az enyém is ilyen, úgy 10 éve :D
Szerintem az a vacak műanyag borítás csinálja néha..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Váltó?
HozzászólásElküldve: pén. feb. 16, 2018 7:20 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 397
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Sziasztok,

mostanában egyre többet vagy csak jobban figyelem az autó hangját nem tudom de észrevettem egy kis kopogást. Először benzinre gyanakodtam, hogy rossz a minősége és "bekopog" de aztán csináltam egy videót. Ezt mintha a váltó felől hallanám de az tuti,hogy a motor hátulja felől jön inkább. Ez kinyomott kuplungnál is csinálja. A furcsa az,hogy nem mindig hallom...

Szerintetek? kb 5. mp-től hallani a kopogásokat.

https://www.youtube.com/watch?v=7nn_QS6 ... e=youtu.be

Tudom,így nehéz megállapítani de hátha. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 16, 2017 10:24 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1194
bodko írta:
Sziasztok,
tartóbak csere (mindhárom) után két héttel egyik indulásnál nem tudtam hátramenetből kiszedni a váltót amíg pár centit hátra nem gurultam az autóval. Korábban sosem tapasztaltam ilyet és azóta sem. A parkoló a szokásos sík terepen, padkáktól távol, nem feszülve semminek. Lehet ennek köze a bak cserékhez? Valakinek volt már esetleg hasonló élménye? Esetleg magyarázat a jelenségre? Köszi!

1x regen volt hašonlo problema akor a akumulator tarto fenekebe akadozot a lenditô šuuj a valto mechanikan.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 16, 2017 9:45 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 08, 2017 10:31 am
Hozzászólások: 4
Autó: ATD, 2001
Sziasztok,
tartóbak csere (mindhárom) után két héttel egyik indulásnál nem tudtam hátramenetből kiszedni a váltót amíg pár centit hátra nem gurultam az autóval. Korábban sosem tapasztaltam ilyet és azóta sem. A parkoló a szokásos sík terepen, padkáktól távol, nem feszülve semminek. Lehet ennek köze a bak cserékhez? Valakinek volt már esetleg hasonló élménye? Esetleg magyarázat a jelenségre? Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 18, 2017 8:54 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 106
Autó: Fabia 1.4 16v
Megprobaltam ma a muveletet, de mivel nem kerult elo az 1/2-es kulcs a negyedes erőkarja pedig keves volt hozza.. kb egy eve mikor egy szerviz alkalmaval megnezettem a szintet a csavo ezek szerint megtephette a csavart, raadasul a valtotarto bak utba van, de legalabb a gumicso bevezethető a betöltőig gond nelkul.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szer. nov. 15, 2017 1:04 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7433
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sakraf írta:
Köszi a tippet, ekkora bitem amúgy sincs.Már csak arra leszek kíváncsi hogy egy gumicsővel, és tölcsérrel megoldható-e a cső bevezetése fentről, vagy mindenképp szivattyú kell...

Én is tölcsér gumicső párossal töltöttem fel.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szer. nov. 15, 2017 12:42 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 106
Autó: Fabia 1.4 16v
Csabaa írta:
Sakraf írta:
Sziasztok,

Azt tudom hogy a váltómű olajleeresztő, illetve feltöltő csavarja belső kulcsnyitású, emlékeim szerint imbusz. Arra viszont nem emlékszem, hogy hányas bittel nyitható.

Másik kérdés, hogy Castrol Syntrans Transaxle 75w-90 megfelelő minőség, vagy tudtok mást ajánlani?
Köszi!

Szia
-Jó a 75w90-es Castrol olaj, 2 liter kell bele.

-17es imbusz a váltó le- és feltöltő csavarja.
Egy M10-es toldóanyát vegyél és egy sima 17es dugókulccsal már ki tudod csavarni.
https://www.google.hu/search?biw=1920&b ... ZcTzicpakM:


Köszi a tippet, ekkora bitem amúgy sincs.Már csak arra leszek kíváncsi hogy egy gumicsővel, és tölcsérrel megoldható-e a cső bevezetése fentről, vagy mindenképp szivattyú kell...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szer. nov. 15, 2017 11:56 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7433
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sakraf írta:
Sziasztok,

Azt tudom hogy a váltómű olajleeresztő, illetve feltöltő csavarja belső kulcsnyitású, emlékeim szerint imbusz. Arra viszont nem emlékszem, hogy hányas bittel nyitható.

Másik kérdés, hogy Castrol Syntrans Transaxle 75w-90 megfelelő minőség, vagy tudtok mást ajánlani?
Köszi!

Szia
-Jó a 75w90-es Castrol olaj, 2 liter kell bele.

-17es imbusz a váltó le- és feltöltő csavarja.
Egy M10-es toldóanyát vegyél és egy sima 17es dugókulccsal már ki tudod csavarni.
https://www.google.hu/search?biw=1920&b ... ZcTzicpakM:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szer. nov. 15, 2017 11:27 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 106
Autó: Fabia 1.4 16v
Sziasztok,

Azt tudom hogy a váltómű olajleeresztő, illetve feltöltő csavarja belső kulcsnyitású, emlékeim szerint imbusz. Arra viszont nem emlékszem, hogy hányas bittel nyitható.

Másik kérdés, hogy Castrol Syntrans Transaxle 75w-90 megfelelő minőség, vagy tudtok mást ajánlani?
Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség