Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. nov. 17, 2018 8:42 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 27, 2010 5:22 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 13, 2010 3:10 pm
Hozzászólások: 65
Na úgy néz ki, hogy a bolygóművel van a gáz ill a hozzá tartozó csapággyal...valakinek vmi hasonló volt már?

sookyg írta:
Szeretnék nem aggódni:) Köszi a válaszokat!
Szeretném a kocsit pöpecre megcsinálni, mivel csak 1 éve van nálam. A búgás meg rejtély...első szerelő felemelte a kocsit eggyesbe kipörgette a kerekeket eltekerte a kormányt, és semmit nem hallottak... ő azt mondta, h valószínűleg a féktárcsa kopása miatt van ez a hang...vettem bele betétet tárcsát. ismerős szerelőhöz vittem (Lázás Tamás nem tudom ki ismeri. Bamakón is indultak) azt mondta, h még van min 5000km a betétbe, a tárcsába meg még egy betét... szal ki sem cserélték...elmentek meghallgatni, mi lehet a búgás és azt mondta, hogy váltó... hétfőn viszem vissza váltó olaj cserére ill utántöltésre mert lehet, hogy elfolyt az olajból ezért jön a búgás kanyarban...ha ez sem oldja meg szét kell szedni..ami egy vagyon...
Ő is meghallgatta mind a 4 kerékagyat és 0 hang...gyönyörűen pörögtek minden zaj nélkül...Szal én tényleg nem tudom mi lehet...de a kocsiba most van 79 000km ami tényleg annyi mert eddig fateré volt. Szal nem tudom mi lehet...

goes írta:
A kattogást a nyelestengely csapágya okozza, nem hiba, ez ilyen. A Fabia-k (Polo, Ibiza) 80%-a kattogós alapjáraton, kiengedett kuplunggal, ne foglalkozz vele. Az új csapágy is egy év múlva kattogna. A sebességbe rakáskori moccanás is természetes, az automata kuplung utánállítás okozza, mert tényleg annyit állít rá csak, amennyit feltétlenül szükséges. A kézi állításuakon azért nincs ilyen, mert ott a szerelő jól ráállít, nehogy bármi gond legyen. A kormány alászedésének meg inkább a kerékcsapágyhoz van köze, ha már búgó hang. Szerintem ne aggódj.

sookyg írta:
-szia!

Hát alapjáraton van egy kis kalapáló hang...amint 1-esbe rakom elmúlik. Meg amikor sebességbe kerül úgy érzem, h a motor is megmoccan egy kicsit... De alapjáraton egyáltalán nem csúnya az a hang ami jön. és csak azért gondolom h rendellenes, mert ha sebességbe kerül az autó elmúlik..sajna a váltókhoz nagyon nem értek...
És ez a búgó hang csak alászedett kormánynál jön elő és csak ha gázt adok...ha csak gurulok nem hallani...minnél nagyobb gázt adok annál hangosabb

Csabaa írta:
sookyg írta:
Sziasztok!

A következő a problémám!
Ha alászedem a kormány, gázadásra elkezd búgni vmi az első kerekek felől. Ismerős szerelőnél voltam, ő azt mondta, hogy valószínűleg a váltóban valami csapágy... alsó hangon 50ezer munkaköltséggel, mert egy váltót szétszedni nem egyszerű...esetleg még lehet, hogy olaj utántöltéssel megoldódhat a probléma...volt valakinek hasonló problémája?

szia
Kicsit rejtélyes amit írtál. Az alászedett kormánynak nem sok köze van a váltóhoz. Alapjáraton nincs búgás?
Vagy csak bizonyos sebességfokozatokban? csak akkor van hang ha gurul a kocsi?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. szept. 26, 2010 9:38 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 13, 2010 3:10 pm
Hozzászólások: 65
Szeretnék nem aggódni:) Köszi a válaszokat!
Szeretném a kocsit pöpecre megcsinálni, mivel csak 1 éve van nálam. A búgás meg rejtély...első szerelő felemelte a kocsit eggyesbe kipörgette a kerekeket eltekerte a kormányt, és semmit nem hallottak... ő azt mondta, h valószínűleg a féktárcsa kopása miatt van ez a hang...vettem bele betétet tárcsát. ismerős szerelőhöz vittem (Lázás Tamás nem tudom ki ismeri. Bamakón is indultak) azt mondta, h még van min 5000km a betétbe, a tárcsába meg még egy betét... szal ki sem cserélték...elmentek meghallgatni, mi lehet a búgás és azt mondta, hogy váltó... hétfőn viszem vissza váltó olaj cserére ill utántöltésre mert lehet, hogy elfolyt az olajból ezért jön a búgás kanyarban...ha ez sem oldja meg szét kell szedni..ami egy vagyon...
Ő is meghallgatta mind a 4 kerékagyat és 0 hang...gyönyörűen pörögtek minden zaj nélkül...Szal én tényleg nem tudom mi lehet...de a kocsiba most van 79 000km ami tényleg annyi mert eddig fateré volt. Szal nem tudom mi lehet...

goes írta:
A kattogást a nyelestengely csapágya okozza, nem hiba, ez ilyen. A Fabia-k (Polo, Ibiza) 80%-a kattogós alapjáraton, kiengedett kuplunggal, ne foglalkozz vele. Az új csapágy is egy év múlva kattogna. A sebességbe rakáskori moccanás is természetes, az automata kuplung utánállítás okozza, mert tényleg annyit állít rá csak, amennyit feltétlenül szükséges. A kézi állításuakon azért nincs ilyen, mert ott a szerelő jól ráállít, nehogy bármi gond legyen. A kormány alászedésének meg inkább a kerékcsapágyhoz van köze, ha már búgó hang. Szerintem ne aggódj.

sookyg írta:
-szia!

Hát alapjáraton van egy kis kalapáló hang...amint 1-esbe rakom elmúlik. Meg amikor sebességbe kerül úgy érzem, h a motor is megmoccan egy kicsit... De alapjáraton egyáltalán nem csúnya az a hang ami jön. és csak azért gondolom h rendellenes, mert ha sebességbe kerül az autó elmúlik..sajna a váltókhoz nagyon nem értek...
És ez a búgó hang csak alászedett kormánynál jön elő és csak ha gázt adok...ha csak gurulok nem hallani...minnél nagyobb gázt adok annál hangosabb

Csabaa írta:
sookyg írta:
Sziasztok!

A következő a problémám!
Ha alászedem a kormány, gázadásra elkezd búgni vmi az első kerekek felől. Ismerős szerelőnél voltam, ő azt mondta, hogy valószínűleg a váltóban valami csapágy... alsó hangon 50ezer munkaköltséggel, mert egy váltót szétszedni nem egyszerű...esetleg még lehet, hogy olaj utántöltéssel megoldódhat a probléma...volt valakinek hasonló problémája?

szia
Kicsit rejtélyes amit írtál. Az alászedett kormánynak nem sok köze van a váltóhoz. Alapjáraton nincs búgás?
Vagy csak bizonyos sebességfokozatokban? csak akkor van hang ha gurul a kocsi?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 25, 2010 10:50 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
A kattogást a nyelestengely csapágya okozza, nem hiba, ez ilyen. A Fabia-k (Polo, Ibiza) 80%-a kattogós alapjáraton, kiengedett kuplunggal, ne foglalkozz vele. Az új csapágy is egy év múlva kattogna. A sebességbe rakáskori moccanás is természetes, az automata kuplung utánállítás okozza, mert tényleg annyit állít rá csak, amennyit feltétlenül szükséges. A kézi állításuakon azért nincs ilyen, mert ott a szerelő jól ráállít, nehogy bármi gond legyen. A kormány alászedésének meg inkább a kerékcsapágyhoz van köze, ha már búgó hang. Szerintem ne aggódj.

sookyg írta:
-szia!

Hát alapjáraton van egy kis kalapáló hang...amint 1-esbe rakom elmúlik. Meg amikor sebességbe kerül úgy érzem, h a motor is megmoccan egy kicsit... De alapjáraton egyáltalán nem csúnya az a hang ami jön. és csak azért gondolom h rendellenes, mert ha sebességbe kerül az autó elmúlik..sajna a váltókhoz nagyon nem értek...
És ez a búgó hang csak alászedett kormánynál jön elő és csak ha gázt adok...ha csak gurulok nem hallani...minnél nagyobb gázt adok annál hangosabb

Csabaa írta:
sookyg írta:
Sziasztok!

A következő a problémám!
Ha alászedem a kormány, gázadásra elkezd búgni vmi az első kerekek felől. Ismerős szerelőnél voltam, ő azt mondta, hogy valószínűleg a váltóban valami csapágy... alsó hangon 50ezer munkaköltséggel, mert egy váltót szétszedni nem egyszerű...esetleg még lehet, hogy olaj utántöltéssel megoldódhat a probléma...volt valakinek hasonló problémája?

szia
Kicsit rejtélyes amit írtál. Az alászedett kormánynak nem sok köze van a váltóhoz. Alapjáraton nincs búgás?
Vagy csak bizonyos sebességfokozatokban? csak akkor van hang ha gurul a kocsi?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 25, 2010 9:56 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 13, 2010 3:10 pm
Hozzászólások: 65
-szia!

Hát alapjáraton van egy kis kalapáló hang...amint 1-esbe rakom elmúlik. Meg amikor sebességbe kerül úgy érzem, h a motor is megmoccan egy kicsit... De alapjáraton egyáltalán nem csúnya az a hang ami jön. és csak azért gondolom h rendellenes, mert ha sebességbe kerül az autó elmúlik..sajna a váltókhoz nagyon nem értek...
És ez a búgó hang csak alászedett kormánynál jön elő és csak ha gázt adok...ha csak gurulok nem hallani...minnél nagyobb gázt adok annál hangosabb

Csabaa írta:
sookyg írta:
Sziasztok!

A következő a problémám!
Ha alászedem a kormány, gázadásra elkezd búgni vmi az első kerekek felől. Ismerős szerelőnél voltam, ő azt mondta, hogy valószínűleg a váltóban valami csapágy... alsó hangon 50ezer munkaköltséggel, mert egy váltót szétszedni nem egyszerű...esetleg még lehet, hogy olaj utántöltéssel megoldódhat a probléma...volt valakinek hasonló problémája?

szia
Kicsit rejtélyes amit írtál. Az alászedett kormánynak nem sok köze van a váltóhoz. Alapjáraton nincs búgás?
Vagy csak bizonyos sebességfokozatokban? csak akkor van hang ha gurul a kocsi?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. szept. 24, 2010 7:44 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7433
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
sookyg írta:
Sziasztok!

A következő a problémám!
Ha alászedem a kormány, gázadásra elkezd búgni vmi az első kerekek felől. Ismerős szerelőnél voltam, ő azt mondta, hogy valószínűleg a váltóban valami csapágy... alsó hangon 50ezer munkaköltséggel, mert egy váltót szétszedni nem egyszerű...esetleg még lehet, hogy olaj utántöltéssel megoldódhat a probléma...volt valakinek hasonló problémája?

szia
Kicsit rejtélyes amit írtál. Az alászedett kormánynak nem sok köze van a váltóhoz. Alapjáraton nincs búgás?
Vagy csak bizonyos sebességfokozatokban? csak akkor van hang ha gurul a kocsi?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. szept. 24, 2010 6:09 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 13, 2010 3:10 pm
Hozzászólások: 65
Sziasztok!

A következő a problémám!
Ha alászedem a kormány, gázadásra elkezd búgni vmi az első kerekek felől. Ismerős szerelőnél voltam, ő azt mondta, hogy valószínűleg a váltóban valami csapágy... alsó hangon 50ezer munkaköltséggel, mert egy váltót szétszedni nem egyszerű...esetleg még lehet, hogy olaj utántöltéssel megoldódhat a probléma...volt valakinek hasonló problémája?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: differenciálzár
HozzászólásElküldve: pén. szept. 24, 2010 5:14 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. szept. 20, 2010 5:57 pm
Hozzászólások: 2
Az a helyzet,hogy a diffi egyik fogaskerekén a fogak letörtek + a difiháznak nekinyomodott és azt is kimarta.
Eddig cserés a diffiház a bolygókerekek + a préselt dupla csapágy is és lehet,hogy a nemtom mi a neve (fogaskerekes tengely ami csatlakozik a változóhoz) mert ott is egy fog kicsit csorbult , de lehet hogy az még jó . Eddig ez a diagnózis de majd még írok. Mitől lehet ez ?

a bolygókerék 61000 a dupla csapágy 21000 + az apróságok perselyek szimering olaj satöbbi. Ha valaki tud segíteni azt szívesen venném.

UI: Ja mindez 55640 km-nél.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. nov. 29, 2009 1:10 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 12, 2009 6:42 pm
Hozzászólások: 9
Alex65 írta:
Szervusztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha valakinekvan valami jó tippje. Sajon nemrégiben egy koccanás következtében sérült az 1,2-es Fábiám eleje.
Szervízbe megjavították a biztosító fizette. Azonban azóta nem igazán jó a válltó.. :cry:
Kettesből hármasba téve a váltkart "vezetni kell" mert nem megy simán. Ha pl. nulla állásban meghúzom magam felé a kart és elengedem, visszakéne mennie alap helyzetbe. De ez sajnos ott marad, ez okozza, hogy kettesből hármasba váltáskor végig "vezetni" kell és jól el kell találni a pozíciót. Elég kellemetlen, főleg az asszonynak... :lol:
Szervízbe vissza vittem, ahol spray-al fújkálták a csatlakozó dolgokat, még a húlye is látja, nem ott van a gond. Ja és azt mondták új váltó kell és azt már nem fér bele a biztosításba. Tök h.-nak nézik az embert.
A váltónál lévő kart kézzel mozgatva érezhető, hogy amikor lefelé nyomom ( egyes fokozatnak megfelelő irány) akad a szerkezet és a már említett módon nem tér vissza.
Valaki esetleg javított-e már ilyen típusú váltót. Én is láttam már közelről több váltót is, de Skoda váltót nem ismerem, viszont biztosan nem fog a szervíz új váltót rámbeszélni..


Nekem akkor csinált ilyet a Fabia, amikor az alsó motortartó bak elért(berepedezet), és emiatt nem tartotta rendesen a motort, ami miatt feszült az egész motor-váltó szerkezet. A motortartó bak cserével megoldódott a probléma. Utána kellene nézni, hogy az ütközés során megnyomódott e a motor, vagy sérül az alsó motortartó bak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 25, 2009 3:35 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 15, 2009 7:56 am
Hozzászólások: 11
Hát igen, jó volna ha a biztosítóval minden ok lenne.
De azt mondja, hogy a kocsi piaci értéke 900 eFt és már kifizetett a szervíznek ( akinek jó vastagon fogott a ceruzája...) 500 eft-t. Az kocsi értékének 70 % százalékánál nagyobb kárnál, totálkárra veszi.. Abból a levonások stb.., az nem igazán jó egy váltóhiba miatt. Mert amúgy teljesen rendben van a kocsi.
68 e km van benne.
Szerintem nem kell oda új váltó, én simán megcsinálnám, de nem akarok beleavatkozni, azért fizetem a biztosítást, hogy csinálják meg.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 25, 2009 1:56 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
A biztosításba az fér bele, ami sérült. Menj vissza a szervízbe, vetess fel jegyzőkönyvet a hibáról, ha nem hajlandóak megjavítani, akkor azt is írják le. Minden bizonnyal nem kell új váltó, de a javítást fizesse az, akinek kell, vagyis a biztosító. A szervizet meg fenyítsd be, ne hagyd magad.
Alex65 írta:
Szervusztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha valakinekvan valami jó tippje. Sajon nemrégiben egy koccanás következtében sérült az 1,2-es Fábiám eleje.
Szervízbe megjavították a biztosító fizette. Azonban azóta nem igazán jó a válltó.. :cry:
Kettesből hármasba téve a váltkart "vezetni kell" mert nem megy simán. Ha pl. nulla állásban meghúzom magam felé a kart és elengedem, visszakéne mennie alap helyzetbe. De ez sajnos ott marad, ez okozza, hogy kettesből hármasba váltáskor végig "vezetni" kell és jól el kell találni a pozíciót. Elég kellemetlen, főleg az asszonynak... :lol:
Szervízbe vissza vittem, ahol spray-al fújkálták a csatlakozó dolgokat, még a húlye is látja, nem ott van a gond. Ja és azt mondták új váltó kell és azt már nem fér bele a biztosításba. Tök h.-nak nézik az embert.
A váltónál lévő kart kézzel mozgatva érezhető, hogy amikor lefelé nyomom ( egyes fokozatnak megfelelő irány) akad a szerkezet és a már említett módon nem tér vissza.
Valaki esetleg javított-e már ilyen típusú váltót. Én is láttam már közelről több váltót is, de Skoda váltót nem ismerem, viszont biztosan nem fog a szervíz új váltót rámbeszélni..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 25, 2009 8:34 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 15, 2009 7:56 am
Hozzászólások: 11
Szervusztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha valakinekvan valami jó tippje. Sajon nemrégiben egy koccanás következtében sérült az 1,2-es Fábiám eleje.
Szervízbe megjavították a biztosító fizette. Azonban azóta nem igazán jó a válltó.. :cry:
Kettesből hármasba téve a váltkart "vezetni kell" mert nem megy simán. Ha pl. nulla állásban meghúzom magam felé a kart és elengedem, visszakéne mennie alap helyzetbe. De ez sajnos ott marad, ez okozza, hogy kettesből hármasba váltáskor végig "vezetni" kell és jól el kell találni a pozíciót. Elég kellemetlen, főleg az asszonynak... :lol:
Szervízbe vissza vittem, ahol spray-al fújkálták a csatlakozó dolgokat, még a húlye is látja, nem ott van a gond. Ja és azt mondták új váltó kell és azt már nem fér bele a biztosításba. Tök h.-nak nézik az embert.
A váltónál lévő kart kézzel mozgatva érezhető, hogy amikor lefelé nyomom ( egyes fokozatnak megfelelő irány) akad a szerkezet és a már említett módon nem tér vissza.
Valaki esetleg javított-e már ilyen típusú váltót. Én is láttam már közelről több váltót is, de Skoda váltót nem ismerem, viszont biztosan nem fog a szervíz új váltót rámbeszélni..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. aug. 16, 2009 9:32 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1151
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Goodman írta:
Sziasztok!
1.4MPIben mikor esedékes a válto olaj csere?Mert már nálam van 3éve,mentem vele 40.000kmet de még nem cseréltek szervizben.legalabbis a szervizfüzetben 3évvel ezelötti szerviznél volt csere mikor átvettem.


Nos, elég eltérőek ezzel kapcsolatban a vélemények. A váltó olaj elvileg élettartamra van feltöltve, nem kell cserélni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. aug. 16, 2009 8:41 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. júl. 25, 2009 12:58 pm
Hozzászólások: 800
Tartózkodási hely: 2002, 1.4MPI AME
Sziasztok!
1.4MPIben mikor esedékes a válto olaj csere?Mert már nálam van 3éve,mentem vele 40.000kmet de még nem cseréltek szervizben.legalabbis a szervizfüzetben 3évvel ezelötti szerviznél volt csere mikor átvettem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 15, 2009 11:29 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 18, 2009 12:46 pm
Hozzászólások: 3
Sziasztok 1.2 HTP változaton hol kell ellenőrizni a váltóolaj szintet? Fénykép nagy segítség lenne.
Kösz
BSz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 06, 2009 6:54 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 06, 2009 6:46 pm
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Plííz vki segítsen.1.4 16V 100 lovas Fabia-m van.125E km van benne.Kuplung tárcsa és szerkezet cseréje után elfosta magát az alsó munkahenger,kicseréltem,de még mindig puha a kupulng.Levegős lett a rendszer és szinte a padlón fog.Kérdésem:Hogy lehet lelégteleníteni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség