Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. jún. 23, 2018 6:24 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 343 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Váltó?
HozzászólásElküldve: pén. feb. 16, 2018 7:24 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7298
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Bálint Zoltán írta:
Sziasztok,

mostanában egyre többet vagy csak jobban figyelem az autó hangját nem tudom de észrevettem egy kis kopogást. Először benzinre gyanakodtam, hogy rossz a minősége és "bekopog" de aztán csináltam egy videót. Ezt mintha a váltó felől hallanám de az tuti,hogy a motor hátulja felől jön inkább. Ez kinyomott kuplungnál is csinálja. A furcsa az,hogy nem mindig hallom...

Szerintetek? kb 5. mp-től hallani a kopogásokat.

https://www.youtube.com/watch?v=7nn_QS6 ... e=youtu.be

Tudom,így nehéz megállapítani de hátha. :lol:

Szia
Aaaa, a kluttyogásra gondolsz!? Az enyém is ilyen, úgy 10 éve :D
Szerintem az a vacak műanyag borítás csinálja néha..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Váltó?
HozzászólásElküldve: pén. feb. 16, 2018 7:20 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 393
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Sziasztok,

mostanában egyre többet vagy csak jobban figyelem az autó hangját nem tudom de észrevettem egy kis kopogást. Először benzinre gyanakodtam, hogy rossz a minősége és "bekopog" de aztán csináltam egy videót. Ezt mintha a váltó felől hallanám de az tuti,hogy a motor hátulja felől jön inkább. Ez kinyomott kuplungnál is csinálja. A furcsa az,hogy nem mindig hallom...

Szerintetek? kb 5. mp-től hallani a kopogásokat.

https://www.youtube.com/watch?v=7nn_QS6 ... e=youtu.be

Tudom,így nehéz megállapítani de hátha. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 16, 2017 10:24 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1083
bodko írta:
Sziasztok,
tartóbak csere (mindhárom) után két héttel egyik indulásnál nem tudtam hátramenetből kiszedni a váltót amíg pár centit hátra nem gurultam az autóval. Korábban sosem tapasztaltam ilyet és azóta sem. A parkoló a szokásos sík terepen, padkáktól távol, nem feszülve semminek. Lehet ennek köze a bak cserékhez? Valakinek volt már esetleg hasonló élménye? Esetleg magyarázat a jelenségre? Köszi!

1x regen volt hašonlo problema akor a akumulator tarto fenekebe akadozot a lenditô šuuj a valto mechanikan.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 16, 2017 9:45 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 08, 2017 10:31 am
Hozzászólások: 4
Autó: ATD, 2001
Sziasztok,
tartóbak csere (mindhárom) után két héttel egyik indulásnál nem tudtam hátramenetből kiszedni a váltót amíg pár centit hátra nem gurultam az autóval. Korábban sosem tapasztaltam ilyet és azóta sem. A parkoló a szokásos sík terepen, padkáktól távol, nem feszülve semminek. Lehet ennek köze a bak cserékhez? Valakinek volt már esetleg hasonló élménye? Esetleg magyarázat a jelenségre? Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 18, 2017 8:54 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 91
Autó: Fabia 1.4 16v
Megprobaltam ma a muveletet, de mivel nem kerult elo az 1/2-es kulcs a negyedes erőkarja pedig keves volt hozza.. kb egy eve mikor egy szerviz alkalmaval megnezettem a szintet a csavo ezek szerint megtephette a csavart, raadasul a valtotarto bak utba van, de legalabb a gumicso bevezethető a betöltőig gond nelkul.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szer. nov. 15, 2017 1:04 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7298
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sakraf írta:
Köszi a tippet, ekkora bitem amúgy sincs.Már csak arra leszek kíváncsi hogy egy gumicsővel, és tölcsérrel megoldható-e a cső bevezetése fentről, vagy mindenképp szivattyú kell...

Én is tölcsér gumicső párossal töltöttem fel.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szer. nov. 15, 2017 12:42 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 91
Autó: Fabia 1.4 16v
Csabaa írta:
Sakraf írta:
Sziasztok,

Azt tudom hogy a váltómű olajleeresztő, illetve feltöltő csavarja belső kulcsnyitású, emlékeim szerint imbusz. Arra viszont nem emlékszem, hogy hányas bittel nyitható.

Másik kérdés, hogy Castrol Syntrans Transaxle 75w-90 megfelelő minőség, vagy tudtok mást ajánlani?
Köszi!

Szia
-Jó a 75w90-es Castrol olaj, 2 liter kell bele.

-17es imbusz a váltó le- és feltöltő csavarja.
Egy M10-es toldóanyát vegyél és egy sima 17es dugókulccsal már ki tudod csavarni.
https://www.google.hu/search?biw=1920&b ... ZcTzicpakM:


Köszi a tippet, ekkora bitem amúgy sincs.Már csak arra leszek kíváncsi hogy egy gumicsővel, és tölcsérrel megoldható-e a cső bevezetése fentről, vagy mindenképp szivattyú kell...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szer. nov. 15, 2017 11:56 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7298
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sakraf írta:
Sziasztok,

Azt tudom hogy a váltómű olajleeresztő, illetve feltöltő csavarja belső kulcsnyitású, emlékeim szerint imbusz. Arra viszont nem emlékszem, hogy hányas bittel nyitható.

Másik kérdés, hogy Castrol Syntrans Transaxle 75w-90 megfelelő minőség, vagy tudtok mást ajánlani?
Köszi!

Szia
-Jó a 75w90-es Castrol olaj, 2 liter kell bele.

-17es imbusz a váltó le- és feltöltő csavarja.
Egy M10-es toldóanyát vegyél és egy sima 17es dugókulccsal már ki tudod csavarni.
https://www.google.hu/search?biw=1920&b ... ZcTzicpakM:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szer. nov. 15, 2017 11:27 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 91
Autó: Fabia 1.4 16v
Sziasztok,

Azt tudom hogy a váltómű olajleeresztő, illetve feltöltő csavarja belső kulcsnyitású, emlékeim szerint imbusz. Arra viszont nem emlékszem, hogy hányas bittel nyitható.

Másik kérdés, hogy Castrol Syntrans Transaxle 75w-90 megfelelő minőség, vagy tudtok mást ajánlani?
Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: kedd nov. 07, 2017 1:57 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1083
madrian írta:
Srácok, mi lehet ez a csörgő hang a váltótól? A hangot a sebességváltónál vettem fel:

felvétel.mp3

:help:

Alapjáraton. Hiába nyomom be a kuplungot, nem szűnik. Melegen viszont nem hallom.


Nem 1jelemzô hang de a valto nem lehet ha ki ňomod a kuplumgot eš nem hada el. Ha ki ňomod a kuplungot akor minden meg al a valtoba a lamelat iš be ertve čak a ki ňomo lapot+čapadat visi a lend kerek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: kedd nov. 07, 2017 12:10 am 
Offline

Csatlakozott: kedd nov. 09, 2010 9:47 pm
Hozzászólások: 84
Srácok, mi lehet ez a csörgő hang a váltótól? A hangot a sebességváltónál vettem fel:

felvétel.mp3

:help:

Alapjáraton. Hiába nyomom be a kuplungot, nem szűnik. Melegen viszont nem hallom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szer. okt. 18, 2017 4:05 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 91
Autó: Fabia 1.4 16v
hubo44 írta:
Sakraf írta:
Sziasztok,

Kézi kapcsolású váltónál van a motortérben egy, az az két állítási pont, ahol gondolom a váltó középállását lehet x/y tengely mentén állítani. A sebesség választó bowden mechanikája végpontján, ahol a váltóba fut van egy kar, amivel gyakorlatilag üresbe lehet tenni a motortérből a váltót. Ennek mi a funkciója?
Illetve sikerült kicsit elba@kurálnom a beállítást x tengelyen a középállást (üres). Visszaállítottam nagyjából, viszonylag simán veszi be a sebességet,de van erre valami biztos beállítási módszer, hogy alaphelyzetbe kerüljön?

Másik kérdésem pedig az volna, kicsit csapongva a témától, hogy van az üzemanyag elosztó cső, és annak a végén van egy autós szelepszerű kupak, ott lehet nyomást mérni?


Az kiš kar a alap be alitašra van eš a mašik fixalo meg kabinba a valto karon a manžeta alat van.
,,szelepszerű kupak, ott lehet nyomást mérni,, igen ot iš.



Két állása van, de állítási lehetőséget nem átok rajta fel le mozgatja a sebváltókart y tengelyen, tehát előre hátra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szer. okt. 18, 2017 3:43 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1083
Sakraf írta:
Sziasztok,

Kézi kapcsolású váltónál van a motortérben egy, az az két állítási pont, ahol gondolom a váltó középállását lehet x/y tengely mentén állítani. A sebesség választó bowden mechanikája végpontján, ahol a váltóba fut van egy kar, amivel gyakorlatilag üresbe lehet tenni a motortérből a váltót. Ennek mi a funkciója?
Illetve sikerült kicsit elba@kurálnom a beállítást x tengelyen a középállást (üres). Visszaállítottam nagyjából, viszonylag simán veszi be a sebességet,de van erre valami biztos beállítási módszer, hogy alaphelyzetbe kerüljön?

Másik kérdésem pedig az volna, kicsit csapongva a témától, hogy van az üzemanyag elosztó cső, és annak a végén van egy autós szelepszerű kupak, ott lehet nyomást mérni?


Az kiš kar a alap be alitašra van eš a mašik fixalo meg kabinba a valto karon a manžeta alat van.
,,szelepszerű kupak, ott lehet nyomást mérni,, igen ot iš.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szer. okt. 18, 2017 2:51 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 91
Autó: Fabia 1.4 16v
Sziasztok,

Kézi kapcsolású váltónál van a motortérben egy, az az két állítási pont, ahol gondolom a váltó középállását lehet x/y tengely mentén állítani. A sebesség választó bowden mechanikája végpontján, ahol a váltóba fut van egy kar, amivel gyakorlatilag üresbe lehet tenni a motortérből a váltót. Ennek mi a funkciója?
Illetve sikerült kicsit elba@kurálnom a beállítást x tengelyen a középállást (üres). Visszaállítottam nagyjából, viszonylag simán veszi be a sebességet,de van erre valami biztos beállítási módszer, hogy alaphelyzetbe kerüljön?

Másik kérdésem pedig az volna, kicsit csapongva a témától, hogy van az üzemanyag elosztó cső, és annak a végén van egy autós szelepszerű kupak, ott lehet nyomást mérni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: vas. szept. 24, 2017 7:18 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 24, 2011 12:21 pm
Hozzászólások: 23
Tartózkodási hely: Sk 1.4 16v BBZ
hubo44 írta:
deejays írta:
Sziasztok . Problémám hogy álló autónál ha kinyomom a kuplungot nyikorog mit lehet vele kezdeni ja és elég nehéz kínyomni a pedált? Skoda Fabia 2011 1.6 crdi

Ki a valtot ne leden meg nadob baj. His ez mar jelenkezik/ňikorog. (talan be ált a ki ňomo čapad)


Nem a váltó nyikorog csak pedál mikor nyomom


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 343 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség