Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. máj. 24, 2019 11:37 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 368 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 25  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: kedd szept. 05, 2017 4:26 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7630
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:
Teszem azt valami többet enged a kelleténél (és mit ad ég, most cseréltem toronycsapágyat a napokban), és elkezd kirázódni, mocorogni a szeg (?). Viszont az is érdekes, hogy már az új toronnyal szerelve hullott szét a cucc.

Szia
Amikor a szakadt gumiharangot cseréltem, a csonkállványból már kiszabadított féltengelyről a csuklót gumikalapáccsal egy igen nagy ütéssel tudtam csak leugrasztani..
(pontosan a biztosító gyűrű miatt)
Ha volt ott biztosító ,akkor azt meg fogod találni a csukló belsejében, nyomtalanul nem tűnhetett el.. szerintem inkább az eredetileg hiányzott onnan..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: kedd szept. 05, 2017 1:14 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 123
Csabaa írta:
RWD írta:

Eszerint ha pótlom ezt a kis biztosítót, nyugodtan összerakhatom a cuccot? Nagyon köszi!

A nagy bilincset is cserélned kell, azt nem lehet roncsolás nélkül levenni, és a tengely végénél az anya is önzáró abból is kell másik..

http://hu.realoem.me/Skoda/CZ/FAB/2000/ ... 407/407020


Köszönöm! Szerencsére előre gondolkodtam, úgyhogy megvettem a következő cuccokat: kicsi és nagy bilincs, önzáró anya, zsír, rögzítő "szeg". Remélem sikerrel járok. Egyébként egy kedves márkatárs világított rá, hogy lehet egy bizonyos futómű hiba következménye is ez a jelenség. Teszem azt valami többet enged a kelleténél (és mit ad ég, most cseréltem toronycsapágyat a napokban), és elkezd kirázódni, mocorogni a szeg (?). Viszont az is érdekes, hogy már az új toronnyal szerelve hullott szét a cucc.

Remélem megúszom csukló csere nélkül. Még egyszer köszönöm a segítséget, druszám!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: kedd szept. 05, 2017 9:59 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7630
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:

Eszerint ha pótlom ezt a kis biztosítót, nyugodtan összerakhatom a cuccot? Nagyon köszi!

A nagy bilincset is cserélned kell, azt nem lehet roncsolás nélkül levenni, és a tengely végénél az anya is önzáró abból is kell másik..

http://hu.realoem.me/Skoda/CZ/FAB/2000/ ... 407/407020


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: kedd szept. 05, 2017 9:45 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 123
Csabaa írta:
RWD írta:
Mondjuk a ricni végén lévő nútban nincsen semmilyen biztosító, nekem ez fura."

Szia
Pontosan, ott kell lennie egy rugónak.... ezt valaki kifelejtette a csukló, vagy a gumiharang cseréjénél..

https://www.google.hu/search?q=44140729 ... =974&dpr=1

Szia! Nagyon köszönöm. Ilyen balgák lettünk volna? Bármi lehet, viszont akkor csoda hogy ennyit elmentem vele (több hónap, és semmi zaj nem jött belőle, egészen pár nappal ezelőttig).

Eszerint ha pótlom ezt a kis biztosítót, nyugodtan összerakhatom a cuccot? Nagyon köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: kedd szept. 05, 2017 9:20 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7630
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:
Mondjuk a ricni végén lévő nútban nincsen semmilyen biztosító, nekem ez fura."

Szia
Pontosan, ott kell lennie egy rugónak.... ezt valaki kifelejtette a csukló, vagy a gumiharang cseréjénél..

https://www.google.hu/search?q=44140729 ... =974&dpr=1


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: kedd szept. 05, 2017 8:31 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 123
Sziasztok! Becopizom a problémámat.

"Na skacok, ilyet lattatok mar? Se szo, se beszed, kifordult a csuklo magabol. Mondjuk előtte egy nappal már meg meg szólalt (ropogás), de nem ez szokott történni utána.

Kép
Kép
Kép

Sérülés sehol sem látszik rajta. Mondjuk a ricni végén lévő nútban nincsen semmilyen biztosító, nekem ez fura."

Remélem látszanak a csatolt fotók. Valószínűleg kiesett és megette a ricni végén lévő zégert (?). Lehet rá kapni oda való biztosítót? Csak ezért kár lenne komplett csuklót cserélni. Bár hozzá teszem, kicsit kotyogósnak tűnt a múltkori porvédő cserekor. Lehet a kotyogás idézte elő a zéger/biztosító halált? Ez esetben viszont nyilván megérett a csere. Tapasztaltatok ez ügyben valamit? Köszönöm szépen előre hátra.

Remélem nem off a téma, nem találtam kimondottan féltengelyes topikot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: kedd aug. 08, 2017 12:12 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. máj. 07, 2017 8:48 pm
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Vácrátót
Autó: Skoda Fabia 1.2 12v Htp
Csabaa írta:
saviboy86 írta:


probad nem foglalkozni a kuplumgal had guruljon par km. a verda.

mentem most vele 50km-ert legalább de semmi sem változott, veszek most egy másik főhengert aztán meglátjuk....[/quote]
Szia
A beszerelésnél az alsó munkahenger tengelye rendesen nekifeszült a kiemelő villának!? Elő is feszíti egy kicsi..[/quote]
Igen,ezzel nincs is gond..... mi lehet még???


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: kedd aug. 08, 2017 11:40 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7630
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
saviboy86 írta:


probad nem foglalkozni a kuplumgal had guruljon par km. a verda.[/quote]
mentem most vele 50km-ert legalább de semmi sem változott, veszek most egy másik főhengert aztán meglátjuk....[/quote]
Szia
A beszerelésnél az alsó munkahenger tengelye rendesen nekifeszült a kiemelő villának!? Elő is feszíti egy kicsi..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: kedd aug. 08, 2017 11:20 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. máj. 07, 2017 8:48 pm
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Vácrátót
Autó: Skoda Fabia 1.2 12v Htp
[/quote]

probad nem foglalkozni a kuplumgal had guruljon par km. a verda.[/quote]
mentem most vele 50km-ert legalább de semmi sem változott, veszek most egy másik főhengert aztán meglátjuk....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 07, 2017 9:18 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1404
saviboy86 írta:
Helló! Köszi a segítséget! Mind a két munkahenger új, dot4-et használok minden autóhoz amit javítok.... A kuplung szinte bent fog már, de a pedálnak a felsőholtpontól befelé lett egy 3cm-es holtjátéka,és csak azután kezd el fogni,még mindig vajpuha a fék,ugye a munkahengerek újak csövek cserélve, minden ok,és még is puha, előtte meg olyan volt mint a bovdenes kuplung. Luk kuplungszettet kapott a Shachs helyett és mikor levettük a motort a váltóról csattant egyet valami és a kinyomóvilla rögtön ki is nyított akkor. Ezért is lettek cserélve munkahengerek,mert az istenért sem bírtuk le légteleníteni. A régi munkahengerekből csak a felső maradt meg,mert az alsóba beletörött a légtelenítő műanyag szar csavar. És csak gányolva bírtuk kiszedni,mível külön légtelenítő csavart nem kapni sehol így cseréltük a munkahengert aztán 3 nappal később a felsőt is.... Egyszerűen már nem értem ezt a Fábiát.....



eš nem čak puha a uj ki ňomo lap. valast mošt az a kuplunk? mašnapra valtozik a kuplung kapčolaši hejzete? (magašag)[/quote]

Nem,nem változik a helyzete a pedálnak,az viszont lehet hogy a Shachs kuplung nyomólap keményebb mint a Luk-é. Nem tudtam hogy ilyen különbség van a kettő között. Mondeo-nál csak az ár ami számott tevő különbség van,jó vannak abban is gagyik is,de keménységre mind egyformák,minőségben az ár dominál...[/quote]

probad nem foglalkozni a kuplumgal had guruljon par km. a verda.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 07, 2017 8:58 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. máj. 07, 2017 8:48 pm
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Vácrátót
Autó: Skoda Fabia 1.2 12v Htp
Helló! Köszi a segítséget! Mind a két munkahenger új, dot4-et használok minden autóhoz amit javítok.... A kuplung szinte bent fog már, de a pedálnak a felsőholtpontól befelé lett egy 3cm-es holtjátéka,és csak azután kezd el fogni,még mindig vajpuha a fék,ugye a munkahengerek újak csövek cserélve, minden ok,és még is puha, előtte meg olyan volt mint a bovdenes kuplung. Luk kuplungszettet kapott a Shachs helyett és mikor levettük a motort a váltóról csattant egyet valami és a kinyomóvilla rögtön ki is nyított akkor. Ezért is lettek cserélve munkahengerek,mert az istenért sem bírtuk le légteleníteni. A régi munkahengerekből csak a felső maradt meg,mert az alsóba beletörött a légtelenítő műanyag szar csavar. És csak gányolva bírtuk kiszedni,mível külön légtelenítő csavart nem kapni sehol így cseréltük a munkahengert aztán 3 nappal később a felsőt is.... Egyszerűen már nem értem ezt a Fábiát.....[/quote]


eš nem čak puha a uj ki ňomo lap. valast mošt az a kuplunk? mašnapra valtozik a kuplung kapčolaši hejzete? (magašag)[/quote]

Nem,nem változik a helyzete a pedálnak,az viszont lehet hogy a Shachs kuplung nyomólap keményebb mint a Luk-é. Nem tudtam hogy ilyen különbség van a kettő között. Mondeo-nál csak az ár ami számott tevő különbség van,jó vannak abban is gagyik is,de keménységre mind egyformák,minőségben az ár dominál...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 07, 2017 3:53 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1404
saviboy86 írta:

akor valamejik hibaš probalnam visa rakni edenkent a ôregeket talan el valik meik a hibaš. nem a legtelenitešbe van a hiba est el kel išmerned eňi dot4 olaj utan.[/quote]

Helló! Köszi a segítséget! Mind a két munkahenger új, dot4-et használok minden autóhoz amit javítok.... A kuplung szinte bent fog már, de a pedálnak a felsőholtpontól befelé lett egy 3cm-es holtjátéka,és csak azután kezd el fogni,még mindig vajpuha a fék,ugye a munkahengerek újak csövek cserélve, minden ok,és még is puha, előtte meg olyan volt mint a bovdenes kuplung. Luk kuplungszettet kapott a Shachs helyett és mikor levettük a motort a váltóról csattant egyet valami és a kinyomóvilla rögtön ki is nyított akkor. Ezért is lettek cserélve munkahengerek,mert az istenért sem bírtuk le légteleníteni. A régi munkahengerekből csak a felső maradt meg,mert az alsóba beletörött a légtelenítő műanyag szar csavar. És csak gányolva bírtuk kiszedni,mível külön légtelenítő csavart nem kapni sehol így cseréltük a munkahengert aztán 3 nappal később a felsőt is.... Egyszerűen már nem értem ezt a Fábiát.....[/quote]


eš nem čak puha a uj ki ňomo lap. valast mošt az a kuplunk? mašnapra valtozik a kuplung kapčolaši hejzete? (magašag)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 07, 2017 2:39 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. máj. 07, 2017 8:48 pm
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Vácrátót
Autó: Skoda Fabia 1.2 12v Htp
[/quote]
akor valamejik hibaš probalnam visa rakni edenkent a ôregeket talan el valik meik a hibaš. nem a legtelenitešbe van a hiba est el kel išmerned eňi dot4 olaj utan.[/quote]

Helló! Köszi a segítséget! Mind a két munkahenger új, dot4-et használok minden autóhoz amit javítok.... A kuplung szinte bent fog már, de a pedálnak a felsőholtpontól befelé lett egy 3cm-es holtjátéka,és csak azután kezd el fogni,még mindig vajpuha a fék,ugye a munkahengerek újak csövek cserélve, minden ok,és még is puha, előtte meg olyan volt mint a bovdenes kuplung. Luk kuplungszettet kapott a Shachs helyett és mikor levettük a motort a váltóról csattant egyet valami és a kinyomóvilla rögtön ki is nyított akkor. Ezért is lettek cserélve munkahengerek,mert az istenért sem bírtuk le légteleníteni. A régi munkahengerekből csak a felső maradt meg,mert az alsóba beletörött a légtelenítő műanyag szar csavar. És csak gányolva bírtuk kiszedni,mível külön légtelenítő csavart nem kapni sehol így cseréltük a munkahengert aztán 3 nappal később a felsőt is.... Egyszerűen már nem értem ezt a Fábiát.....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: vas. aug. 06, 2017 10:26 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1404
saviboy86 írta:
hubo44 írta:
saviboy86 írta:
Sziasztok! Van egy 1.2 12v htp azq motorkódú fábiánk, 300ezer-be került a teljes motorgenerál és kuplung csere.
kuplung munkahengereket is cseréltünk és még mindig levegős vagy ha nem akkor vaj puha a kuplung és kiengedett kuplungnál zakatol a váltó,előtte nem ilyen volt....
csövek is rendeben vannak.... próbáltuk fékkel is légteleníteni,de úgysem lett az igazi.
Lenne valaki aki leírná a légtelenítés menetét mert már 4liter dot4-et megetettünk vele, és csak ez az egy fos autó az amit lehetetlen le légteleníteni....
előre is köszi a segítséget!
Üdv!

Akor a mašik henger termeli a levegôt eš ast iš ki kel čerelni. Eš nem a legtelenitešel kínlodni


Minkét munkahenger lett cserélve, alsó ill a pedálnál lévő is. Épp ezért sem értjük hogy még is miért levegős....

akor valamejik hibaš probalnam visa rakni edenkent a ôregeket talan el valik meik a hibaš. nem a legtelenitešbe van a hiba est el kel išmerned eňi dot4 olaj utan.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: vas. aug. 06, 2017 10:14 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. máj. 07, 2017 8:48 pm
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Vácrátót
Autó: Skoda Fabia 1.2 12v Htp
hubo44 írta:
saviboy86 írta:
Sziasztok! Van egy 1.2 12v htp azq motorkódú fábiánk, 300ezer-be került a teljes motorgenerál és kuplung csere.
kuplung munkahengereket is cseréltünk és még mindig levegős vagy ha nem akkor vaj puha a kuplung és kiengedett kuplungnál zakatol a váltó,előtte nem ilyen volt....
csövek is rendeben vannak.... próbáltuk fékkel is légteleníteni,de úgysem lett az igazi.
Lenne valaki aki leírná a légtelenítés menetét mert már 4liter dot4-et megetettünk vele, és csak ez az egy fos autó az amit lehetetlen le légteleníteni....
előre is köszi a segítséget!
Üdv!

Akor a mašik henger termeli a levegôt eš ast iš ki kel čerelni. Eš nem a legtelenitešel kínlodni


Minkét munkahenger lett cserélve, alsó ill a pedálnál lévő is. Épp ezért sem értjük hogy még is miért levegős....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 368 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 25  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot], olle_gyuri valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség