Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. aug. 15, 2018 6:07 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 343 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 23  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: vas. feb. 05, 2017 9:50 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 98
Autó: Fabia 1.4 16v
Csabaa írta:
Sakraf írta:
Csabaa írta:
Fékolaj volt valaha cserélve!? Mivel egy kör a kuplung munkahengerből is
érdemes kipedâlozni a régit.. a váltó tetején lévő munkahengeren van légtelenítő..


Igen, rendszeresen volt hordva szervizbe.Nincs két éve hogy cserélték a fékolajat..

Nem akarok kötözködni, de a kuplung kör eszébe se szokott jutni a szerelőknek..
Egy fél liter dot 4-es olaj, 5-6mm-es átlátszó szilikoncső.
A cső a légtelenítőre, (10es kulcs) lenyomod a pedált, visszafelé
lábfejjel alányúlva visszahúzod. Az olajat pótolod, néhányszor ezt elég megcsinálni.
Ha már tiszta olajat látsz a csőben készen is vagy.

Nekem azért kellett cserélni mert nem egyformán kopott a tárcsa két oldala.
Egész kicsit a pedált benyomva lüktetett. (153ekm)



Márkaszervizbe volt hordva, ahol apósom barátja a szervizvezető, ok maguk is oda hordjak a sajátjukat soron kívül több mint tiz éve..Szóval az elvégzett munka abszolute "susmák mentes".Ebben biztos vagyok.
A váltás egyébként pontos, csendes, és az ereje is megvan még. Csak nagyon fent fog.
Hamarosan viszem amúgy is fékolaj cserére, akkor rá fogok kérdezni most, hogy mondod.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: vas. feb. 05, 2017 9:17 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7360
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sakraf írta:
Csabaa írta:
Fékolaj volt valaha cserélve!? Mivel egy kör a kuplung munkahengerből is
érdemes kipedâlozni a régit.. a váltó tetején lévő munkahengeren van légtelenítő..


Igen, rendszeresen volt hordva szervizbe.Nincs két éve hogy cserélték a fékolajat..

Nem akarok kötözködni, de a kuplung kör eszébe se szokott jutni a szerelőknek..
Egy fél liter dot 4-es olaj, 5-6mm-es átlátszó szilikoncső.
A cső a légtelenítőre, (10es kulcs) lenyomod a pedált, visszafelé
lábfejjel alányúlva visszahúzod. Az olajat pótolod, néhányszor ezt elég megcsinálni.
Ha már tiszta olajat látsz a csőben készen is vagy.

Nekem azért kellett cserélni mert nem egyformán kopott a tárcsa két oldala.
Egész kicsit a pedált benyomva lüktetett. (153ekm)
https://mega.nz/#!Dkw2CbyZ!ot9cMS3Jz00P ... gOT13YVXOs

https://mega.nz/#!bwYEFBTB!B_NO8y1cQkEX ... nyQspu2hf0


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: vas. feb. 05, 2017 9:13 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 98
Autó: Fabia 1.4 16v
Csabaa írta:
Fékolaj volt valaha cserélve!? Mivel egy kör a kuplung munkahengerből is
érdemes kipedâlozni a régit.. a váltó tetején lévő munkahengeren van légtelenítő..


Igen, rendszeresen volt hordva szervizbe.Nincs két éve hogy cserélték a fékolajat..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: vas. feb. 05, 2017 9:07 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7360
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Fékolaj volt valaha cserélve!? Mivel egy kör a kuplung munkahengerből is
érdemes kipedâlozni a régit.. a váltó tetején lévő munkahengeren van légtelenítő..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: vas. feb. 05, 2017 9:01 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 98
Autó: Fabia 1.4 16v
Csabaa írta:
Sakraf írta:

Szia
Igen, az összes fabián.



Köszi, akkor nem keresem. Gondoltam, ha mechanikus állítok rajta, de akkor a mar ismert- kuplungszett csere fogja megoldani a fent fogast..[/quote]
Gondolom 200ekm felett futott már..[/quote]

A helyzet pikantériája, hogy teljesen logikusan ezt gondolná az ember...nem...94e km van benne, az első tulaj 40e-km alatt szépen elfogyasztotta a kuplungot..Bár ehhez tehetség kell...Kb a felső kétharmadtól kezd csúszni..Azóta minimálisan fog feljebb, és egyenlőre még nem csúszik, de nem tudom meddig bírja még..Szervizben azt mondtak, használják amíg nem csúszik..
Mar raallt a labam, de először nagyon deprimalo erzes volt elindulni vele, mert kb egy-két centi- vagy kevesebb csusztatás után már teljesen fogott a kuplung, ami vagy fullaszt, vagy ahhoz közeli erőteljes kapkodó remegéssel lódította meg a kasznit..Eleinte a helyzetváltoztatást csak erőteljesebb gázadással lehetett bonyolítani, plane pesten, dugóban..élmény...


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Sakraf vas. feb. 05, 2017 9:12 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: vas. feb. 05, 2017 8:51 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7360
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sakraf írta:
Köszi, akkor nem keresem. Gondoltam, ha mechanikus állítok rajta, de akkor a mar ismert- kuplungszett csere fogja megoldani a fent fogast..

Gondolom 200ekm felett futott már..

Hidraulikus, két munkahenger, az egyik a pedál mögött, a másik a váltó tetején
közvetlen a kiemelő villát mozgatva. Az olajat a fékolajtartályból kapja.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: vas. feb. 05, 2017 8:43 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 98
Autó: Fabia 1.4 16v
Apropo, maga a kuplungszerkezet mechanikus mukodtetésű? Csak mert egyszer egy szerelő azt mondta, hogy hidraulikus, de nem akarom elhinni. Kellene lássak akkor egy kiegyenlítő tartályt, és a motor teljesítménye sem indokolja.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: vas. feb. 05, 2017 8:41 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 98
Autó: Fabia 1.4 16v
[/quote]
Szia
Igen, az összes fabián.[/quote]


Köszi, akkor nem keresem. Gondoltam, ha mechanikus állítok rajta, de akkor a mar ismert- kuplungszett csere fogja megoldani a fent fogast..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: vas. feb. 05, 2017 5:19 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7360
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sakraf írta:
Sziasztok,

Olyan kerdesem volna, hogy fabia 1.4 16v bky motorkod-automatan törtenik a kuplung állitasa?

Szia
Igen, az összes fabián.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: vas. feb. 05, 2017 4:46 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 98
Autó: Fabia 1.4 16v
Sziasztok,

Olyan kerdesem volna, hogy fabia 1.4 16v bky motorkod-automatan törtenik a kuplung állitasa?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: nekem is ugyanez
HozzászólásElküldve: szer. jan. 18, 2017 6:00 am 
Offline

Csatlakozott: szer. jún. 02, 2010 7:15 am
Hozzászólások: 15
Tartózkodási hely: Gyál 1.4 AZF
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI junior
djjosy írta:
Ujabb gondok.Kuplungbenyomáskor 1-2-3- fokozatban valami kis koppanás jön előről.4-5 nél nem.Pl kuplung,1-es berak kuplung fel elindulás kuplnung megint be és kopp.Ez azóta van mióta nyelestengely csapágy csere volt.Tartóbakk koppan vagy meglazult volna a rögzitő csavar?Üresben kuplung ki és benyomásakor csend van.
Váltási nehézségek nincsennek sem rángatás csak terhelésnél az első 2 fokozatban leginkább,na és persze hidegben van ez a kopp kopp....

szia!nekem most ősszel jött el az általad leírt koppanás váltáskor,illetve amikor felengedem a kupplungpedált 1-2 fokozatban.Csak hidegben.
Jutottál valami konkrét dologra?esetleg motortartóbak?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: vas. nov. 06, 2016 1:43 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 04, 2016 9:15 am
Hozzászólások: 170
Autó: 2007 2.0 8V BMM
T szesze!

"... gallyra ..."
Majdnem.
1.
2.
3.
4.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: vas. nov. 06, 2016 11:41 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 967
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Én is osztom Hubo véleményét!Bemész bármelyik márkaszervizbe és ott kapsz hozzá való gyári olajat és azzal tuti nem ártasz a váltónak,mert a nem belevaló olajjal sajnos könnyen gallyra lehet tenni egy váltót.Egyébkét az eredeti olaj sem drágább,mint mondjuk a belevaló Castrol vagy bármelyik másik olaj!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: pén. nov. 04, 2016 9:57 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1131
kissbazsi1984 írta:
Csabaa írta:
kissbazsi1984 írta:
És azt "otthoni körülmények között" tudom cserélni? Milyen olyan kell bele s mekkora mennyiség kell?

Szia
75w90-es GL4 vagy GL4+ minősítésű olaj, 1,9 liter.
Kicsit macerás alulról a feltöltő csavarhoz hozzáférni, 17-es imbusz fej kell hozzá, és
1/2" os racsni. Kell az erőkar, mert menetrögzítővel van bekenve nehezen indul meg.
A csavarig kell tölteni, az a szint. Egy tölcsérre húzott szilikoncsövet kell a csavar helyére betolni, így felülről már könnyen tölthető. Ha elkezd folyni a csavarhelyen, mehet vissza a csavar. A feltöltő csavarral érdemes kezdeni, ha az már megindult, akkor az átellenes oldalon találod a leeresztőt.
Kép
Közel 40 centis az erőkar, nekem ezzel indult meg. A vége sima 17-es hatszög vasból egy levágott darab.
Feltöltő:
Kép
Leeresztő csavar:
Kép
A bal oldali féltengely alatt.

Köszönöm. A héten kicserélem.

De original bele valo olajat erdemeš rakni bele.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: pén. nov. 04, 2016 9:11 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. máj. 02, 2012 7:31 pm
Hozzászólások: 27
Tartózkodási hely: Darány
Autó: Fabia 1.2 HTP 12V 2004.évj
Csabaa írta:
kissbazsi1984 írta:
És azt "otthoni körülmények között" tudom cserélni? Milyen olyan kell bele s mekkora mennyiség kell?

Szia
75w90-es GL4 vagy GL4+ minősítésű olaj, 1,9 liter.
Kicsit macerás alulról a feltöltő csavarhoz hozzáférni, 17-es imbusz fej kell hozzá, és
1/2" os racsni. Kell az erőkar, mert menetrögzítővel van bekenve nehezen indul meg.
A csavarig kell tölteni, az a szint. Egy tölcsérre húzott szilikoncsövet kell a csavar helyére betolni, így felülről már könnyen tölthető. Ha elkezd folyni a csavarhelyen, mehet vissza a csavar. A feltöltő csavarral érdemes kezdeni, ha az már megindult, akkor az átellenes oldalon találod a leeresztőt.
Kép
Közel 40 centis az erőkar, nekem ezzel indult meg. A vége sima 17-es hatszög vasból egy levágott darab.
Feltöltő:
Kép
Leeresztő csavar:
Kép
A bal oldali féltengely alatt.

Köszönöm. A héten kicserélem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 343 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 23  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség