Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. dec. 14, 2018 7:33 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 30, 2011 11:16 am 
Offline

Csatlakozott: szer. júl. 13, 2011 12:39 pm
Hozzászólások: 76
Tartózkodási hely: 2007 1.4 16V BUD Kombi
Mire alapozod a 200e km-t? Ennyi az életciklusa a Fabiakban levő tárcsáknak? Csak mert pl. 2es Punto-knál a kuplung olyan 80at bír ki (+- valamennyi a vezető lábától függően), mert köztudottan nem túl jó konstrukció. Ezek szerint a Fabia-kba más a beszállító?
Nekem most 136 van a Fabia-mba, és tök jó a kuplung, és az olasz autós haver meg van róla győződve, hogy már cserés volt a kuplung...de szerintem meg az lenne a normális, hogy egy kuplung bírjon már ki 200e km-t.
Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kuplung?
HozzászólásElküldve: szer. nov. 30, 2011 8:01 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Valószínű a kuplungtárcsában a rugók töröttek, de ezt csak szemrevételezés után lehet megmondani. Ha ez a helyzet, akkor a szerkezetet és a csapágyat is érdemes cserélni, mert a szétszedés a legnagyobb művelet. Gondolom a futása 200e km feletti.

otto írta:
sziasztok,nemrég vettünk egy egykettes
fabia kombit,és olyat csinál hogy indulásnál,amikor engeded ki a kuplungot remeg a z autó,szinte látni hogy remegnek a kerekek,menet közben kuplungolásnál enyhe vibráció érzése a pedálon.hang nem hallatszik,és nem is csúszik a kuplung.kuplung lehet e,ha nem akkor mi más?ha valaki tudja a választ, segítsen.köszi ottto


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: kuplung?
HozzászólásElküldve: szer. nov. 30, 2011 3:56 am 
Offline

Csatlakozott: szer. nov. 30, 2011 3:30 am
Hozzászólások: 1
sziasztok,nemrég vettünk egy egykettes fabia kombit,és olyat csinál hogy indulásnál,amikor engeded ki a kuplungot remeg a z autó,szinte látni hogy remegnek a kerekek,menet közben kuplungolásnál enyhe vibráció érzése a pedálon.hang nem hallatszik,és nem is csúszik a kuplung.kuplung lehet e,ha nem akkor mi más?ha valaki tudja a választ, segítsen.köszi ottto


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. okt. 14, 2011 8:45 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
Kicsit megkésve de nyelestengelycsapágy volt (hátsó) ez 1 dupla csapágyazás aki kételkedik szedje szét nézze meg :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. aug. 28, 2011 3:40 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
Kovabe tanácsát megfogadva felhivtam egy régi bevállt szerelőt aki még a fiatomat meg a suzukimat szerelte.Mondtam neki mi a gond gari lejárt mostmár nem viszem márkaszervizbe mert lehuzosak.Egyből rávágta hogy kulungtárcsa vagy kinyomócsapágy vw betegség.(innen a zörgés)Csütörtökön vagy pénteken viszem hozzá aztán beszámolok.Előttem dolgoztak mindig végig is nézhettem mit csináltak a kocsival.Tehát irány az eddig bevállt szerelő márkaszerviz kokányok elfelejtve....:)Egy ismimnek ford fiesta szalonból kihozva ilyen hangot ad most 4éves neki és mindig ilyen a hangja,azt mondták neki a ford szervizben ez ilyen "ford" :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. aug. 07, 2011 2:27 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
http://webcache.googleusercontent.com/s ... google.com

érdekes mi?váltóolajcsere és nem zörgött,hisz olyan hogy örök élettartam olaj nincs ez hülyeség.....minden olaj elfárad elöregszik 1 próba castrol taf-x manual 75w90-re nem drága.....:)))


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 05, 2011 8:35 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
Mint irtam kinyomocsapágy csere megvolt,nem 3.csapágy valami persely vagy mi ahova a nyelestengely vége becsatlakozik.A probléma olyan hogyha ráéngedem a kuplungot morog,majd ha hirtelen benyomom a kuplungot ami ugyebár oldja a hajtást akkor a hang fokozatosan fordulatrol fordulatra szünik meg ahogy a váltó forgása is kezd leállni.Mindent rendben találtak a váltóban.A kuplungtárcsa lenne a probléma,gyenge rugok?Ennek is ilyen a hangja fordulatrol fordulatra szünik meg?Már ha itt tartunk békés megyében hol van jó szerelő?:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 05, 2011 7:17 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 07, 2011 1:39 pm
Hozzászólások: 794
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME
djjosy írta:
Kicserélték a nyelestengely végén lévő csapágyat ami a 3. csapágy a motor felől(ugyanis nem csak a váltóban van 2 db csapágy ez is támasztja a tengelyt ott ahol becsatlakozik a hajtásba) valamint a kinyomocsapágyat mert ezek kezdték magukat megadi.Viszont a hang valamennyire megmaradt,váltó szét de semmi hiba benne.Állitolag a fogaskerekek minimális kopása okozza a hangot amivel nem tudnak mit kezdeni max sűrűbb olajat bele ami nyeli a hangot valamennyire de azt 60 ezrenként le kell cserélni.A váltóban minden rendben nem lóg a nyelestengely és minden csapágy ok!Hát akkor mi ez konstrukciós hiba?100ezer után lesz 1 kis kopás 1 kis hang (ami nem hallatszik annyira) ami majd ujabb kis kopás után megszűnik????Majd ismét előjön?Na kiváncsi leszek hogy a vastagabb ásványi olaj nyeli e a hangot?:)))))
Szia az ismerősöm swiftjében ez 130000-ezernél jött vele el játszották hogy csak a kinyomó a rossz,de kiderült hogy minden csapágy morgott aszem 7db-volt cserélve de a jelenség csendesebb lett.Majd pár ezer km-er után neki is át lett az olaj cserélve jobbra,és most jó lett.(Sok szerelő azt mondja ilyenkor hogy nézni kell egy váltót bontóba mert sokba kerül a jó minőségü cuccok bele)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 05, 2011 7:14 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 14, 2011 8:29 pm
Hozzászólások: 113
Tartózkodási hely: Érd
A kinyomocsapágy a nyelestengelyen van amin már a lendülettöl forog és ettöl tud csörgö hangot gerjesztei


djjosy írta:
Ha benyomod a kuplungpedált a kinyomocsapágy akkor "dolgozik" ha felengeded akkor már a váltó "mozog" nem a kinyomocsapágy és a hang ekkor van....a váltóból....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 05, 2011 7:09 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 14, 2011 8:29 pm
Hozzászólások: 113
Tartózkodási hely: Érd
Szia nem lennék a helyedben biztos abban hogy ez normális nem hinném hogy 100e km és zakatol az nem igaz higy a vastag olaj jo lesz de az biztos hogy a váltod rövidebb élettartalmu lesz (vastagabb olaj=gyengébb kenés lassabb feldolgozás) de én a helyedben inkább elvinném valami autoszerelöhöz aki a 120L skoda után is szerel. Nézesd meg a kuplungtárcsát lehet hogy gyenge a torzio elnyelö rugo benne mert az is tud zajongni. A váltot én még nem szedtem szét de nem hallottam olyan nyelestengelyröl ami 3 helyen lett volna megtámasztva max 2 csapágy és max de az teljesen max hogy 4 szimering. Illetve 100e km autot ne a legnagyobb sufnituningba vidd (igaz az én fönököm az uj passatot tyukolba hordja -:) ) egyszonak is száz a vége a megfelelö szerelöt kell megtalálnod


djjosy írta:
Kicserélték a nyelestengely végén lévő csapágyat ami a 3. csapágy a motor felől(ugyanis nem csak a váltóban van 2 db csapágy ez is támasztja a tengelyt ott ahol becsatlakozik a hajtásba) valamint a kinyomocsapágyat mert ezek kezdték magukat megadi.Viszont a hang valamennyire megmaradt,váltó szét de semmi hiba benne.Állitolag a fogaskerekek minimális kopása okozza a hangot amivel nem tudnak mit kezdeni max sűrűbb olajat bele ami nyeli a hangot valamennyire de azt 60 ezrenként le kell cserélni.A váltóban minden rendben nem lóg a nyelestengely és minden csapágy ok!Hát akkor mi ez konstrukciós hiba?100ezer után lesz 1 kis kopás 1 kis hang (ami nem hallatszik annyira) ami majd ujabb kis kopás után megszűnik????Majd ismét előjön?Na kiváncsi leszek hogy a vastagabb ásványi olaj nyeli e a hangot?:)))))


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 05, 2011 6:56 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
Kicserélték a nyelestengely végén lévő csapágyat ami a 3. csapágy a motor felől(ugyanis nem csak a váltóban van 2 db csapágy ez is támasztja a tengelyt ott ahol becsatlakozik a hajtásba) valamint a kinyomocsapágyat mert ezek kezdték magukat megadi.Viszont a hang valamennyire megmaradt,váltó szét de semmi hiba benne.Állitolag a fogaskerekek minimális kopása okozza a hangot amivel nem tudnak mit kezdeni max sűrűbb olajat bele ami nyeli a hangot valamennyire de azt 60 ezrenként le kell cserélni.A váltóban minden rendben nem lóg a nyelestengely és minden csapágy ok!Hát akkor mi ez konstrukciós hiba?100ezer után lesz 1 kis kopás 1 kis hang (ami nem hallatszik annyira) ami majd ujabb kis kopás után megszűnik????Majd ismét előjön?Na kiváncsi leszek hogy a vastagabb ásványi olaj nyeli e a hangot?:)))))


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 26, 2011 9:10 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 07, 2011 1:39 pm
Hozzászólások: 794
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME
djjosy írta:
Ha benyomod a kuplungpedált a kinyomocsapágy akkor "dolgozik" ha felengeded akkor már a váltó "mozog" nem a kinyomocsapágy és a hang ekkor van....a váltóból....
Szia de akkor csendesebb terhelésnél,ma reggel vettem észre az enyémet is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 26, 2011 2:21 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
Ha benyomod a kuplungpedált a kinyomocsapágy akkor "dolgozik" ha felengeded akkor már a váltó "mozog" nem a kinyomocsapágy és a hang ekkor van....a váltóból....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 28, 2011 8:21 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 14, 2011 8:29 pm
Hozzászólások: 113
Tartózkodási hely: Érd
Sziasztok

Szerintem ha ráengeded a kuplungot és akkor csinálja akkor inkább kinyomocsapágy néhány ezer ft és inkább a munkadij a fájdalmasabb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 25, 2011 8:48 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
Nekem 90.000km van 1.4-es b BXW és a váltó morog alapjáraton ha ráengedem a kuplungot valamint 1-2 sebességben nagyon a többi fokozatban is enyhe gázadáskor hallatszik valszeg csapágyas lesz mert belement 7dl olaj a váltóba...:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség